LOKAKUUN ÄIDIT 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Nessu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin aamulla verikokeessa. Vähänkö oli huono olo kun ei saanut syödä mitään 12 tuntiin ja aamulla ei saanut ottaa verenpainelääkettä. Oikeen tunsin miten alapaine alkoi nousta...
Huomenna saan äitipolikäynnillä ne tulokset. Toivottavasti tuo alapaine ois asettunut sen alle 100. No niin, taas mä aloin jännittämään että kunhan vaan en joudu jäämään sinne osastolle.

Tänään jaksoin sitten pyöriä kaupungilla jopa 4 h! Sain ostettuu 2 vauvakirjaa (toinen Muumi ja toinen Nalle Puh :) ) ja sitten pojalle vaatteita. Vähänkö olin tyytyväinen kun löysin Tom Tailorin talvitakin 70% alesta ja Anttilassa oli Disneyn vaatteita -50%. Kerrankin olin oikeessa paikassa oikeaan aikaan.

Sitten kotona alkoikin armoton tilinauhan tarkistaminen...ja lopputulos oli se että Suomessa ei ainakaan kukaan työtä tekemällä pääse rikastumaan. Kiitos verottajan (vaikka on niistä rahoista hyötyäkin mutta ottaa silti aivoon).

Se suljettu lista esim. Yahoolla ois hyvä, sinne saa laitettua valokuviakin :)

Toivotaan Nessulle parasta tuloksien suhteen!!

Lääkärikäynti takana...Olipa ensiksikin kiva odottaa siellä neuvolassa 40 minuuttia siinä paikallaan kunnes lääkäri päätti saapua.
Koko käynti kesti sitten 5 minuttia...Paino, verenpaine, housut alas, sormet sinne ja kotiin...Morjens, jäi oikein vittu-fiilis päälle kun olisi ollut vaikka minkälaista kysyttävää mutta hei heit se toivotti vaan..

No jokatapauksessa ilmeisesti kaikki siis kunnossa...

Pissa puhdasta, painoa reipas 700g/vko...noh, kilo vähemmän kuin viimeksi, turvotuksia on yhä mutta mtn ei ole pahasti vialla.

Kohdunkaula pehmentynyt niinkuin asiaan kuulemma kuuluukin, kiinne se oli ja jotain 3cm se puhui, eli tukossa ollaan vielä. Enpä taidakaan olla seuraava lähtijä täällä. Vaikka tapahtuahan voi pienessäkin ajassa.

Näin täällä...

Craviz 37+3

Heippa!

Mukavaa kuulosti teillä olleen tapaamisessa. Olisi kiva tavata muitakin mammoja, mutta tää 700km taitaa olla aika pitkä matka tapaamiseen :) No mut tää keskustelupalstakin on jo kiva apu/tuki. Ja onhan täällä meilläkin joitain perheryhmiä sit kun on vauva käsissä.

Mulla oli neuvolalääkäri keskiviikkona. Ja toisin kun Cravizilla niin mulle jäi hyvä fiilis.

Verenpaineet ok, pissa puhdas, painoa +900g/viikko (mut yhteensä tullut edellen alle 10kg).

Sit mulle tehtiin se synnytystapaarvio. Lantio on ok, eli pitäisi mahtua alakautta. Vauvan painoarvio oli nyt 3300g (mä oon syntyessäni painanut 3200g!) ja sainkin sit lähetteen äippäpolille. Eli yliaikaiseksi ei anneta mennä, vaan käynnistetään viimeistään laskettunapäivänä (7.10) jos ei ennen sitä älyä syntyä. Ei se mun lantio kuitenkaan niin tilaihme oo, että sieltä 4,5 kiloista pusketaan. Mut kokonsa puolesta sais syntyä vaikka heti. Ja ultrassa näkyi kuinka se teki jo hengitysliikeitäkin...eli pärjäisi jo hyvin masun ulkopuolellakin. Kohdunkaula kiinteä ja kiinni. Joten suursiivousta ens viikolle ja sitä kolmea S:ää muutenkin kehiin ;)

Nyt nauttimaan ihanasta syysilmasta koiran kanssa metsään.

Kylie

ps. Se suljettu yhteisökuulostaa ihan hyvältä jos joku vaan ohjeistaa sit sen käytön...oon aika surkee näissä jutuissa

Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen)
Craviz 24, M21, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen) * poika 12.9 3,300g 49cm
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.) *Pojat pojat Aatu 2705 g 47 cm ja Beetu 1960 g 42 cm 9.9. klo 13.39 ja 13.40
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas) * Tyttö 31.8 2530g 45cm
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri(esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Mamma -64, 41, M41, LA 20.10, Pirkanmaa, (3., M 2.)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 24.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Siirretään meidän pitkä lista myös tänne!!

Mulle jäi myös hyvä fiilis tapaamisesta! Hymyilytti koko loppupäivän meidän jutut.. oli hauska kuulla, miten muut painii samojen asioiden ja ongelmien kanssa kuin itsekin!
Täytyy tosiaan treffata sit uudestaan, kun saadaan nää masuasukit tänne ulkomaailmaan! Tosin paikka täytyy miettiä tarkkaan.. ainakin jos ajattelee sitä reaktiota, mikä saatiin aikaan jo pelkkien mahojemme kanssa niin Marskin ulko- kuin sisäpuolellakin! Oli siinä etenkin pukumiehillä naurussa pidättimistä!

Mut nyt mun täytyy alkaa pakkailemaan. Iltapäivällä pitäisi suunnata viikonlopuksi anoppilaan, kun vielä pystyy matkustamaan!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Onnea Bahamalle ja miehelleen - täydellinen pikku mies (: Ja kiva, että Helsinki-tapaaminen meni hyvin.

Täällä on nyt kohta viikko oltu kotona sairaalareissun jälkeen (Mä olin Äiskä sit melkein naapurissa, huone 9) ja olen yrittänyt ottaa rauhallisesti. Maanantaina on viikkoja 35 täynnä. Ei kyllä mitenkään isosti supistele, joten toivottavasti ei kohdunsuullakaan mitään ihmeitä tapahtunut (ei kyllä ollut supistellut silloinkaan, kun sairaalaan jouduin). Huomenne mennään toiseen synnytysvalmennukseen.

Nopsaan nämä pari ekaa lomaviikkoa ovat vierähtäneet. Eilen nautittiin ihanasta tyynen aurinkoisesta syyspäivästä mökillä saunoen ja grillaten: 17 asteiseen järviveteen en enää uskaltanut, vaikka mieli olisi tehnyt. Ja se harmittaa, kun lääkärin ohjeesta jäi nyt äitiysloman uimahallireissutkin tekemättä. Olin niin ajatellut vähintään kerran viikossa käyväni uimassa, kun se on tuntunut mukavalta liikunnalta. Kuinkahan rapakuntoon tässä muutamassa viikossa ehtii, kun nyt pitäisi lähinnä lepäillä? Jahka 36 viikkoa tulee täyteen, niin alan kyllä taas pienillä kävelyillä käydä, kun vointi sen muuten sallii vallan mainiosti.

Sairaalareissulta jäi mullekin mukaan ateriainsuliinit eli pistän nyt illalla pitkävaikutteista ja 3 aterialla päivässä pikainsuliinia. Kovin ne vakuuttelivat sairaalassa, että insuliini ei kulkeudu vauvaan vaan laskee vain mun sokereita. Ja toisaalta on kiva, kun ei ihan niin paljoa nyt tarvi kytätä ja miettiä jokaista suupalaa, kun on tuo insuliini apuna, vaikka tietty mieluummin olisin ollut ilman.

Mulla on nyt ollut niin paljon noita äitipoli/sairaalakäyntejä, etten ole neuvolassa käynyt kai kuukauteen. Ensi viikollakin on polikontrolli. Mielenkiintoista taas kuulla, mitä "veikkaavat" vauvan kooksi. Pää on ollut niin alhaalla, että mittailut on jääneet aina vähän epävarmoiksi, mutta hirmuisen suurta vauvaa ei toistaiseksi ole vielä veikkailtu sokereista huolimatta.

Nyt tämän päivän projektin kimppuun eli järjestämään pikkuvaatteet kaappiin (=

Mukavaa viikonloppua kaikille! (=

Annu76, Voimia sulle sinne! Ja koita nyt ottaa rauhallisesti! Aina parempi mita pidempaan se pieni siell' voimia kerailee...

mita ihmeen nappia painoin tasta kun havisi kaikki pisteet ja merkit...

tutkii asiaa ja palaa myohemmin

Neuvolalääkärillä käyty ja samoin eläinlääkärissäkin koiran kanssa. Oma lääkäri meni hyvin. Jännsin etukäteen, kun esikoinen piti ottaa mukaan, että mihinkä pistän sen sisätutkimuksen ajaksi. Onneksi kiltti neuvolan täti piti sen aikaa seuraa ja poika teki suuren vaikutuksen tuohon tätiin. On kuulema tosi fiksu ikäisekseen ;) (äitiinsä tietysti tullut). Vauva voi hyvin ja samoin äitikin. Paikat pehmenneet (no, ihan kuten aivotkin viime aikoina), mutteivät auki. Kuulema voi ihan rauhassa odotella, ei mitään synnytksen lähestymiseen viittaavaa. No, tuon tiesin jo itsekin. Ei tunnu missään.

Sitten koira piti viedä eläinlääkärille, kun se raukka vissiin on pimahtanut ja luulee, että teen sille pentuja. Ajattelin, että nyt hormoonipiikit kehiin tai kulkuset pois. Lääkäri tosin epäili, että koira-parka on säikähtänyt niin pahanpäiväisesti, kuten minäkin (joka lisäsi koiran omaa säikähdystä) sitä kamalaa tapahtumaa silloin muutama viikko sitten siellä koirapuistossa, josta kerroinkin. Eli joku hullu mies alkoi potkia koiraani ja heitellä sitä tölkillä, kun erehtyi hänen koiraansa lähestymään. Nyt siis lopputulos se, että tuon tapahtuman jälkeen, oma koirani on alkanut murista kaikille isoille uroskoirille eli tuo tapahtuma jätti sellaisen kivan viestin päähän, että uroskoira, ok, kohta sattuu. Nyt pitäisi sitten jotain siedätysterapiaa kokeilla jonkun kivan tutun uroskoiran kanssa, että saadaan tuo säikähdys koiran mielestä pois. Mutta arvatkaa vaan, harmittaako. Mutta pääasia, ettei kuvittele, että tosiaan teen sille pentuja (ei-koiraihmisille tiedoksi, että naaraskoirat voivat helposti tulla näissä tilanteissa valeraskaiksi)!

Että semmoista. Nyt korjaamaan edelleen väikkärin virheitä (hitsi mitä tervan juontia). Sitten viikonlopun viettoon!

Hetki sitten vasta heräsin. On tullut näköjään tavaksi nämä pitkään nukkumiset.

Jalat ovat olleet pari päivää ihan hirmu kipeät, eikä mieskään pääse kotiin ennen kuin yhdeltätoista illalla, joten silloin vasta luvassa jalka hierontaa. Onneksi jätti minulle sentään suklaata seuraksi :)

Laitettiin miehen kanssa eilen pystyyn suljettu yhteisö tuonne yahoolle... koitan tänään siihen vähän tutustua, niin lähettelen teille sitten kutsuja sinne, niin sen jälkeen teidän pitäisi sitä pystyä käyttämään. Siellä oli ainakin jonkinlainen albumi systeemi johon voidaan sitten kuvia laitella.

Nyt taidan mennä vielä hetkeksi löhöilemään, kun on niin laiska olo :)

hilti ja uotinen 35+2

Niin ja Nessu, me saatiin eilen hyvät naurut miehen kanssa kun, hänellä oli vähän nuhaa ja otti Nessu nenäliina paketin mukaan...
Siinä sitten pohdittiin että mites sinä sinne päädyit, että onko meidän aviollinen elämä jo niin tylsää että tarvitaan samaan sänkyyn vielä toinenkin isomahainen :)

Tiiviit terveiset täältäkin. Sain maanantaille ajan ultraan. Vauva painaa aika voimakkaasti sisälmyksiä ja maatesssa saan rytmihäiriöitä. Pitäsköhän mun siitä sitten lääkärissäkin sanoa? Henkeä kun vetää niin kyljissä ei riitä enää ihoa, olen niin täyttä vauvaa koko nainen!

Yöllä pissalle herätessäni huomasin taas märän läntin lakanassa rinnan kohdalla. Taas oli maitoa tihkunut kainaloon ja lakanoille. Ainakin toinen amberssoni toimii liiankin hyvin. Toinen on vähän nihkeämpi vielä.

Vihdoinkin sain pesukoneeseen vauvanvaatteita pesuun ja olen aloittanut vaippojen ompelun sille kaverilleni. Ne on ihan broilerin näköisiä ennen kuin taittelee oikeaan vaippa-asentoon! Samalla saan itselleni muutaman kappaleen.

Odottelen miestä kotiin. Ihanaa se on tiistainkin kotona pesänrakennuspuuhissa.
Ai niin, vitsi tänään on äitini synttärit, huomenna veljen puolison ja tiistaina mieheni! Taitaa mieheni synttärit mennä vähän muissa merkeissä, ellen lahjoita hänelle vauvaa, kuten tässä vähän jännitetään :D

Viikonloppuja, ulkoilkaahan vointinne mukaan kirpeässä syysilmassa!
T:Manna 37+1

Jes, vihdoinkin alko mullakin äitiysloma. Tai maanantainahan se ensimmäinen päivä vasta virallisesti on, mutta kuitenkin. On vähän outo olo. Mä tuskin menen samaan työpaikkaan enää takaisin. Ainakaan kolmeen vuoteen, kun joudun erikoistumisen takia käymään muualla ja tuolla loppuu nyt vuoden vaihteeseen mun työsopimus.

Orvokki: Se teidän koirakohtaaminen oli tosiaan aika hurjan kuuloinen. Toivottavasti teidän koira toipuu tapauksesta pian. Me vietiin juuri tänään molempien koirien pissanäytteet eläinlääkärille, kun lähiviikkoina on ollut useat pissat sisällä meidän töistä tullessa. Näytteet olivat puhtaat, mutta sanoivat, että koirat saattavat tosiaan reagoida emännän raskauteen, mutta harvemmin nartut (meillä on molemmat narttuja). Urokset saattavat kuulemma käydä jopa oikein v***maisiksi erityisesti emäntäänsä kohtaan. Me nyt jäädään seurailemaan tilannetta. Josko pissat johtuisivat vain koirien maasta ahmimista luumuista ja omenista.

Mulla menee kyllä hermot noihin hedelmäpuihin. Kävin juuri keräämässä neljä vadillista hedelmiä suoraan kompostiin. Seitsemän omena- ja kahden luumupuun pudottamissaldo vain kahden päivän aikana. Se maahan pudonneiden poimiminen kun on niin mukavaa tän mahan kanssa... Nyt pitäisi alkaa siivoamaan.

Jaksamisia!

Lisko 34+1

Terveiset kotoa ja kauniit kiitokset onnitteluista jokaiselle! Eilen tosiaan päästiin vauvan kanssa kotiin, nyt se vasta tuntuu omalta vauvalta kun se asuu täällä meillä :)

Kaiken kaikkiaan koko synnytys oli tosi yllättävä tapahtuma. Mulla lorahti maanantaina pikkuhousuihin kolme kertaa jotain ja illalla viimeisellä kerralla soitin Kättärille, että varmaan tää on valkovuotoa, mutta pitäiskö silti tarkistaa. Pyysivät käymään ja olin ihan varma koko ajan että on hukkareissu. Koe kuitenkin näytti että lapsivettä se oli, joten jäin sairaalaan sisälle. Miehen passittivat kotiin, kunnes sitten aamuyöstä lapsivedet tulivat ihan kunnolla ja tuli ensimmäinen kipeä supistuskin, olin yhtäkkiä 4 - 5 cm jo auki. Pääsin suoraan osastolle, jossa ilokaasun voimalla suihkittiin 9 cm:iin (mainiota ainetta!). Sitten tarvittiin jotain järeämpää ja sain spinaalipuudutuksen, se rauhoitti tilanteen ja antoi vähän lepoaikaa ennen ponnistusta. Ponnistaminen oli tosi vaikeaa ja kivuliasta, kesti kaikkiaan melkein tunnin ja lopulta kun omat supistukset olivat niin lyhyitä (kaksi kertaa ehdin työntää yhden supistuksen aikana ja vauva ei siinä ajassa ehtinyt liikkua mihinkään), lääkäri tuli ja auttoi imukupilla vauvan viimeiset sentit ulos.

Kivulias, kummallinen mutta yllättävä ja nopea tapahtuma siis, ei jäänyt ollenkaan paha maku suuhun. Kyllä sen kestää näköjään.

Vauva on aivan ihana, me ollaan molemmat ihan myytyjä, samoin lähisuku. Pienenpuoleinen kun on, kovasti tarkkaillaan syömisiä ja painonnousua, heti maanantaina tulee neuvolantäti tarkistamaan, että paino on noussut. Sairaalassa otettiin jatkuvasti verikokeita, yötä myöten, kun arvoja tarkkailtiin. Raukalla on ihan kantapäät verillä vieläkin.

Kiva, että teillä oli mukava tapaaminen. Mä haluan ehdottomasti sitten seuraavaan mukaan!

Tsemppiä mahojenne kanssa ja kärsivällisyyttä, kaikki palkitaan kyllä :) Niin ja lisää tunnelmia ja videotakin löytyy mun blogista www.johde.net.

Kävin aamulla äippäpolilla. Maksa-arvot oli hyvät sekä verenpaine 135/93. Alapaineen pitäis nyt pysytellä 90-100, jos menee alle tai yli niin sitten soittoa polille... Istukat toimivat hyvin noilla paineilla. B:n napanuoravirtauksessa oli arvot koholla, joka kertoo että istukka ei pelitä enää ihan 100%. Antoikin sitten uuden ajan ens perjantaille jossa katotaan vielä vauvojen vointi.
Pissassa oli proteiinia 1+ ja sitä pitää seurata ens viikon neuvolassa.
Syntymäpainoarvio oli (jos kasvavat tuota tahtia ja syntyvät rv 38) oli 2600-2700g.

_hilti_: :D Hih, mä oon aika tunkeileva ;)
Nessu- nimimerkki sai muuten alkunsa siitä että mulla oli kamala nuha ja työpöydällä lojui Nessu-paketti :)

Yahoolle kutsua odotellessa,
Nessu rv 36+3 (mä kuulun yhteen toiseenkin yahoon suljettuun keskusteluryhmään ja se on oikein kätevä juttu! Ilmestyn sinne sitten ihan toisella nimimerkillä kun mulla on jo Yahoolle yks spostiosote enkä viitti tehdä uutta )

Ai että ku sain imuroinnin tehtyä! Ompa reipas olo.
Tarkotus oli tänään lähteä käymään Sellossa ostoksilla, mutta yöllä ja aamulla
enteili niin pahasti migreeniä että siirty huomiseen. Onneksi selvisin vähällä ku vetasin kaks paracetamolia naamaan ja leppäilin pari tuntia pimeässä, niin meniki ohitte.

Viime yönä tuli ekan kerran sellanen kunnon repäsy jossaki "kohtulihaksessa", ku meinasin noussa pissalle. Melkein kiljasu pääsi. Piti eka siirtyä kylkiasennosta kontalleen ja siitä kömpiä pystyyn.

En muuten vielä ole käyttäny teän vauvan kääntämisvinkkejä. Taskulamput yms.. Ehkä tänään vois, mutta epäilen kyllä että tämä minun vatta on niin ahas, ettei vauvariepu voi mitään. Varmaan silläki jo raivostuttaa olla ihan kasassa. Hyi, ko tullee ittelläki ihan klaustrofobisia fiiliksiä pelkästä ajatuksesta!..

Voi ko kuullosti ihanalta tuo Bahaman vauva-arki! Kaikkea hyvää teille!
Mie tulen melko paljo perässä.. no toivottavasti ainaki kolme viikkoa.

Tuo yahoo-viritelmä kuulostaa kelpo-idealta. Sitä ootellessa..

Hyvää viikonloppua joka mammalle!

Kuulosti tosi kivalta teidän tapaaminen. Voin kuvitella silmieni edessä kun tusina pallomasua vaappuu pukumiesten keskellä!

Vihdoinkin viimeinen työpäivä on ohi, jippii! Meillä kun on niin lyhyt äippäloma (20vko) että täytyy yrittää pinnistellä töissä mahd.pitkään ennen synnytystä.

Sit yksi espanjalainen tuttu sanoi että mun huuliin on tullut violetinsävy joka jonkun vanhan kansan tiedon mukaan tarkoittaa että h-hetki on kohta. Sanoin että niinhän se onkin kahden viikon päästä, mutta hän tarkoitti että eikun paljon lähempänä. Kääk. Olen jo etukäteen nautiskellut että saan pitää "lomaa" kaikessa rauhassa sohvalla makaillen ja kirjoja lukien tms. Varasin saman tien huomiseksi kampaajan, en uskalla enää luottaa siihen että voin puuhastella tämmöisiä hemmotteluja kovin pitkään.

Hauskaa viikonloppua kaikille,
Peppi 37+6

Kiirettä pitää:). Pääsin kotiin jo keskiviikkona. Vauvat ovat edelleen sairaalassa. Nyt ohjelmassa on lähes pelkästää lypsämistä ja sairaalassa oloa. Aatu alkais olla jo kohta kotiinlähtökunnossa paitsi, ettei joka syöntikerralla jaksa itse syödä vaan menee nenä-mahaletkuhommiksi. Sekään ei kuitenkaan ole aivan ehdoton este kotiinpääsylle. Kotisairaanhoitaja voi käydä silloin tällöin kotosalla.

Beetulla on ollut ongelmia sydämen rakenteen suhteen. Ensiksi todettiin, että sikiöaikainen ductussuoni oli jäänyt avoimeksi, mikä on tavallinen löydös keskosilla. No eilen se oli jo sulkeutunut, mutta epiltiin aortan kaaren auhtaumaa. Tänään lastenkardiologi vielä ultrasi Beetun. Todennäköistä tuo ahtauman kehittyminen on. Sitä nyt seurataan tiheästi lähiaikoina. Lisäksi löytyi kaksi "harmitonta" reikää. Menevät itsestään umpeen ajan myötä. Kolmas löydös oli aorttaläpän edelleen harmiton rakennepoikkeavuus. Huh ! Onneksi oli fisu lääkäri asioita selostamassa. Nyt kyllä paineet 198/116 äsken mitattuna. Epäilin kun näköhäriöitä ja silmästä posahti verisuoni. Ihania pojat muuten ovat. Nukuvat kovasti. Beetu on vähän vanhan äijän näköinen kun rasvakudosta on niin vähän. Nyt paino onneksi on lähtenyt molemmilla nousuun. Beetulla oli muuten kalvokiinnitteinen istukka. Tuuria oli, ettei irronnut synnytyksessä tai aiemmin. Oisikohan se aiheuttanut kasvun hidastumisen... Vähän tällaista löysin netistä.

Kiva, että tapaaminen onnistui. Nyt ei tosiaan paljon ehdi/jaksa nettiä selailla. Paino on kotona lähtenyt hurjaan laskuun. Vuorokaudessa 2,5 kg-1 kg.Vielä 10 kg, josta turvotusta osa. Ii-han omaa napaa. Kyllä vastasyntyneiden äidit ovat itsekkäitä. Yritän kuitenkin vähän seurata palstaa.

Onnittelut Bahamalle !

Äiskä 37+0 !

Voi kuulostaa ihanalle Bahama ja Äiskä kuulla teidän "arkeanne".
Toivotaan Äiskä että saisit pojat nopeasti vahvoina kotiin ja pääsisitte tekin aloittamaan ns. normaalia arkea!!

Eilen oli oikea supistusten päivä.
Ihan 5-20 minuutin välein maha niin kovana että, mutta ei edelleenkään kipeää tehnyt pahasti, sellasta ahdistavaa oloa vain lähinnä.

Käytiin katsastamassa sitä seutua millä meidän mahdollinen tuleva talo sijaitsisi...ihan ok, peltoahan siellä on joka suunnassa ja kiva pieni kylä...
Alkaa näyttämään että me se ostetaan jos pankki nyt antaa vielä siitä vahvistuksen meille...Ensi viikolla aletaan selvittämään asioita...
Mie vaan näen unia ja haaveita siitä talosta, ja olen alkanut jo sisustamaankin sitä, kävin eilen töissä katsastamassa huonekaluja..
On meinaan hieman orpoa vielä nämä 70 neliön kamat 200 neliön taloon..
Näillä saa niinkuin hätäisen alun vain...

Tänään pulla päivä..mies on salaa vienyt pakkasesta joka aamu pullapussin töihin ja huomasinpa että se on nyt tyhjä...täytyy siis tehdä lisää :)

Vointeja kaikille!!

Craviz 37+5

Hyvä Äiskä että jaksat pysyä positiivisena monista vastoinkäymisistä huolimatta. Hyvä että pojat pärjäävät ja toivotaan ettei sydänvaivoista jää Beetulle mitään pysyvää. Sinulla ainakin taitaa jo olo helpottaa... :)

Täälläkin jännityksellä odotetaan, että minkalainen pakkaus tästä "keinoalkuisesta" lapsesta tulee. Tähän asti ainakin vauvalla tuntuu olevan kaikki enemmän kuin hyvin.

Tänään oli taas siivouspäivä, keittiö on nyt loistokunnossa! Liekö tämmöinen siivousinto ennakoi jotain..?

Huomasin, että täällä on aika paljon ulkosuomalaisia äitejä. Itsekin lähes puolet elämästä ulkomailla asuneena on kiva lukea teidän kertomuksianne. Plussaa on myös se, että täällä ei provosoida ulkosuomalaisia samalla tavalla kuten tuolla joillakin muilla palstoilla. Uskomatonta, miten agressiivisia ihmiset joskus ovat...

Peppi, täytyypä alkaa seuraamaan huulten väriä :) Italiassa taas raskaana olevat naiset eivät saisi pitää kaulakoruja, ettei napanuora kurista vauvaa, näin minulle uskoteltiin. Hui! No, olen kuitenkin pitänyt koruja ihan normaalisti:)

Nyt taas neulomaan, pikku sukkia tulee tasaiseen tahtiin. Tällä hetkellä on tekeillä kaulaliina...

ariel 34+4

Ihana kuulla Bahaman vauva-arjesta..täällä edelleen odotellaan. Eilen olin kyllä selkä tosi kipeä, siis jomotti pahiten mitä koko aikana ja kuvittelin, että josko siitä jotain lähtis käyntiin..mutta meni ohi eikä supistellut kipeesti.
Lotta: Kävin ekan kerran vyöhyketerapiassa 37+1 ja ilmeisesti tuo 37 pitää olla täynnä...
Jotenkin olo, että ei menis enää kauan odotteluun, mutta lieneekö kuvittelua..

Mukavaa viikonloppua :) maruska 37+5

Ps. Täytynee ottaa kuva ja käydä laittamassa tonne..

Uusimmat

Yhteistyössä