LOKAKUUN ÄIDIT 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Nessu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hui, Cravizilla on vielä isompi pallo kuin minulla, toki viikkojakin on enemmän. Apua jos tämä vielä tästä paljon kasvaa... ja kasvaahan se! Mulla vaan on jo aika alhaalla, vanha kudos varmaan ;)

laita eka hiltille postia..osoite sivulla 1 niinhän kutsuu sinut jäseneksi.. kyseessä on suljettu yhteisö, jonne ei pääse ilman jäsenyyttä.

Itse kävin siellä kanssa rekisteröitmässä, kohta käyn lisäämässä kuvan.

moikka

ihaan täällä on vauva uutisia paljon onnea nyt kaikille

37+4

ylävattaa pakottaa ja kylkiluihin sattuu ..laskeudu Tatu jo että äippäkokelas sais helpommin henkeä ja ei sattus niin paljoa...

3 yötä ultraan

laiska aamu kyllä Tatulla, ei oikeen ole jumppaillu, jospa aamupala sais sen liikkeelle, tataa olla aika aamu uninen lapsi

Heippa!

Minolen kyllä hieman sitten pihalla noiden sivujen kanssa joten varmasti jatkossa musta kuullaan enempi täällä! Tai siis todellakin kuullaan..

Ariel69..on tää pallo jo tosiaan aika iso..
Kuvassa kyllä aina hieman isomman näköinen, kait??
Nyt se on kyllä tosissaan alkant vetämään sitä loppukiriä, kun katselen vanhoja kuvia niin nyt ihan viimeisen 3vkon aikana on alkanut hurja kasvu..

No, ajattelin ensi viikolla päästä jo tästä masusta eroon ;) katsotaan kuinka käy? Aina voi haaveilla ja unelmoida kaikkea!

Craviz ja pikkuinen 37+6

Minäkään en ole ihan perillä nuista tietotekniikan saloista.
Äsköin kävin kattomassa sähköpostin ja olihan sitä tullu, mutta en tohtinu vielä ainakaan mitään lähetellä ku olis kumminki menny ties minne..
Kerranki lähetin miehen sähköpostista (!?) työasioita, enkä ees tiä miten sen
onnistuin tehä!! Ukko vain ihmetteli että miksi niin olen menny tekemään..

Ja nyt on ollu vaikeuksia saaha koko nettiä käyntiin. Viimein onnistu ko vuorokauden värkkäsin!
Enkä saanu mitään kuviakaan näkyviin, joita Hilti lähettelit. Vai lähettelitkö? Voi kamala mie olen taliaivo.. :)
No kuiten yritin aukassa jotaki, muttei onnistunu. Toisaalta pelkäsin, että tallennan ne jotenki ihmeellisesti tai jotaki ja tuhoan samalla miehen kuva-arkistot, enkä hirmusti tohtinu ees yrittää.. Ossaako joku neuvoa?

Mie olen aikani kuluksi selaillu sisustuslehtiä ja laitellu kotia, ku se mies on siellä mettällä. Leiponu olen niin, että pakastin räjähtää.
Onneksi on Big Brother!.. (nimim. koukkuun jäänyt)

Haluttais askarrella jotaki ja mietin niitä ristiäiskutsuja joista jotku teistä puhu.. En tosin ole koskaan aiemmin kuullu että ko. juttuun ees niin virallisesti kututtais (ainakaan meän suvussa). Kaikki on vain tienny tulla paikalle. Eli kuin moni teistä on lähettämässä "kastepäiväkutsuja"?

Hei Hilti tai joku muu joka osaa vastata!

Yritin kirjautua sisään tuonne Yahoolle, mutta en päässyt sisälle. Oliko sinne jotkut valmiit käyttis ja salasanat vai teenkö omat? Yritin kirjautua omilla tunnareilla, mutta ei päästänyt sisään, vaikka yritin kymmenen kertaa (kirjoitin myös ne kirjaimet, mitä vaadittiin, mutta ei auttanut..)

Osaako joku atk-tukihenkilö auttaa..? =)

Annette, tee omat tunnukset siellä linkissä jonka sait hiltiltä ja seuraa sitten sähköpostiasi. Sinne tulee kohta posti, että täytyy käydä varmistamassa kirjautuminen. Sen jälkeen tuli vielä yksi meili "Welcome to the lokakuiset2006 group at Yahoo! Groups" jossa linkki sivustolle.

On tää viel tosiaan aikamoista sählinkiä...
En oo viel kuvia laitellut, kun oottelen et miehel ois jossain vaihees aikaa vähän autella mua.
Anette kyselen tota sunkin juttua sitten kun tuo tuolta heräilee...
pyydän varmaan miestä kokeilee ite sitä kirjautumista niin osaa sit auttaa, kun mulla tää juttu toimii vähän erilailla.

kiitos ariel69...
Kun ei tosta miehestä taas tiedä millon se herää...
Viestin oon näköjään ainakin saanut perille asti. positiivista.
ja ihan ilman miehen apua, vaikutti jopa aika helpolta.

Eilinen päivä meni reissatessa. Oltiin miehen tutuilla ja sukulaisissa Vantaalla. Kyllä tällanen pikkukaupungin tyttö on aina välillä ihmeissään siel suunnalla. Kauankohan kestäis, että oppis kulkemaan sielä!?

Voisin mäkin sinne lokakuisiin yahoolle liittyä mut en tiedä osaanko. Mulle kans nää jotkut tietsikka jutskat on vähä hankalia. Varsinkin, jos on paljon englantia niin menee yli :(

Pallero myllää mahassa ja yöt on aika vaikeita nukkua. Mut aika vähenee koko ajan niin kuin meillä kaikilla. Kohta saadaan jokainen omat vauvat syliin ja hellittäväks. Mahtavaa...

Sunnuntai kuulumisia...

Viime yön valvoin supistusten kourissa. Supisteli n. 3 kertaa tunnissa, mutta supistukset olivat kuitenkin kivuttomia. Mut vauva oli tosi levoton, rauhoittui vasta kello 5 jälkeen. Nyt sitten kärsin päänsärystä, kun yö on niin huonosti nukuttu (eli pyöritty sängyssä) ja niska jumissa.

Lisäksi yöllä oli joku hirveä hormoonimyrsky käynnissä ja kaikki itketti. En ees muista milloin oon viimeksi oikein itkeny, niin viime yönä oikein rääyin ääneen. (Ihan turhaan tosin mies ei ees tiedä että oon valvonu on niin siki uninen!!!) Jotenkin loin itselle mieleen sellaisen worst-scenario synnytyksen ja itkin sit sitä kun miehestäkään ei oo mitään apua siinä...sitä vaille etten herättäny miestä ja sanonu hälle, etten halua häntä mukaan koko synnytykseen kun ei se osaa siellä mitään tehdä ja se kiristää vain mun hermoja :D Onneks maltoin mieleni ja aamulla olin taas sitä mieltä, että ilman miestä en synnyttää lähde. Toivottavasti nää vaan ennakoi sitä että H-hetki alkaa olla käsillä. Eilen oli ekaa kertaa koko aikana sellainen olo, että en jaksa enää tätä mahaa.

Laitoin hiltille mailia, joten pääsen sit minäkin Yahoolle. Jos osaan sitä käyttää...

Kylie 37+1

Löysin systeeemin jolla viestit ei tule sähköpostiin...

ja pisti kaikille asetukset nyt niin ettei sählöpostia tule oletusarvoisesti. Sen saa muutettua kyllä takaisin jos haluatte.

ÄLKÄÄ VIELÄ KARATKO...

Täällä yksi lokakuun äiti (tai luultavimmin jo syyskuun, la 1.10). Olen seuraillut tätä palstaa tammikuusta lähtien, mutta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Nyt kun meinaatte "karata", haluaisin päästä mukaan!! =) Vieläkö kerkeää?

Tottakai kerkeää mukaan äitikkä! Kyllä me varmaan täälläkin kirjoitellaan edelleen, mutta sinne yahoolle voi laittaa kuvia ym. vähän henkilökohtaisempaa!

Minä sain kun sainkin kirjauduttua sinne. kyllä siinä varmaan tunti meni kun sen jutun kanssa taistelin! Taisin saada jonkun kuvankin sinne laitettua, ainkin itse näen sen siellä... mahakuva se ei tosin ollut, kun ei ole tästä lähiviikoista mitään kuvaa. Aika pallo se tosiaan mullakin jo alkaa olla!

Mulla on hirveä flunssa päällä. Aivan kauhea olo, kuumetta flunssaa ym. Nukkumisesta ei tule mitään, kun yskittää ja kurkku on kipeänä..Panadol Hot helpottaa pikkuisen oloa..

Minulla on jotenkin sellainen olo, että tämä raskaus ei menisi välttämättä ihan laskettuun aikaan asti! Vaikka tosin kokemusta aiemmasta ei ole.. Nyt kun näin sanon, niin odottelen kuitenkin sinne marraskuulle saakka...

Neuvolalääkäri on vajaan kahden viikon päästä. Jotenkin tuntuu tuo pari viikkoakin pitkältä ajalta odottaa näin loppuvaiheessa! Kiinnostaa vaan tietää kohdunsuun tilanne, kun supistuksia on ollut, kipeitä ja kivuttomia.

Eipä muuta tällä kertaa, lähden opettelemaan sitä yahoon käyttöä!

Anna ja pikkuinen 34+3

Oletteko muuten miettineet syntyvän vauvan horoskooppia? Vaaka (23.9.-22.10) tuntuisi olevan täysin erilainen kuin seuraavana syntyvä skorpioni (24.10.-22.11.)

Tässä ainakin nämä astro.fi linkit
https://www.astro.fi/index.php?p=2&up=5&sign=lib --> vaakalapsi
ja
https://www.astro.fi/index.php?p=2&up=5&sign=sco --> skorpparilapsi

Siis mikäli horoskooppiin yhtään uskotte...

Täällä iskenyt väsymys :( kuului kai näihin viime metreihin.. Samoin Craviz olen muka ajatellut lähtevän aivan pian synnyttämään, mutta eipä tuo ajatuksen voimalla tunnu etenevän :) Huomen aamulla neuvola ja ultrassapa sitten näkee, että onko kiinnittynyt tai lapsivesi vähentynyt tms. Huomenna rv 38, mutta ajatella, että vielä voi mennä 4 viikkoa!!! Kärsivällisyyttä siis..
Ottaisin myös vinkkejä vastaan, että miten tonne yahoolle kirjaudutaan..olen saanut hiltin viestin ja laitoin sitten sen sign in..mutta ei hyväksy keksimiäni tunnuksia..täällä siis oikein atk-virtuoosi asialla :)

maruska 37+6

Hei kaikki ja Onnea Bahamalle ja koko perheelle!!
Ihanaa kun ensisynnyttäjä toteaa, ettei hommasta jäänyt paha maku, vaan synnytys meni hyvin. Puhuttiin just oman synnytyskätilön kanssa siitä, kuinka ekaa lastaan odottavat pelotellaan synnytyksellä ja kaikella kivulla. Monet on jälkeen päin todennut, ettei se nyt niin kamalaa ollut kun luuli. Minkähän takia kaikki negatiivinen aina kerrotaan eteenpäin, kun on paljon helppoja ja mukavia synnytksiäkin olemassa.
Omani on kaikki olleet niin nopeita ja helppoja, ettei niistä sen enempää.
Me oltiin tytön kanssa ekaa kertaa saaressa! Näkee että tyttö on mun mahassa ollessaan tunnistanut moottorin äänen, kun niin tyytyväisenä nukkui kopassaan veneen pohjalla mennen tullen.
Alkuun vähän jännitti, että miten sähköttömässä mökissä, johon ei tuu edes juoksevaa vettä, vauvan kanssa alkaa sujumaan mutta sehän meni hyvin. Erilailla ennakoi kuuman veden tarpeen ja saunassa koko ajan pikku tulet, että on kiva käydä pyllypyykillä. Aika ihanaa!
Ihmettelin miksi lapsi nukkui hieman rauhattomasti ulkona, kunnes älysin, että merituuli meni suoraan koppaan, eikä kylmätuuli tuntunut kasvoille yhtään kivalle:( No, nyt osaan jo pienen pukea ja asetella oikein...
Huomenna mennään takaisin kolmestaan miehen kanssa ja ollaan torstaihin asti, kunnes perjantaina neuvolaan.
Mukavaa odotusta kaikille "mahakkaille" ja mukavaa yhdessäoloa vauvojen kanssa Bahamalle ja Äiskälle.

Hello!

Kävin rekisteröitymässä Yahoolle. Oli aikas hankalaa, eli miestä tarvittiin täälläkin. Ja sit kun kävin muokkaa profiiliani nii en löytäny viestejä eli keskusteluja enää mistään. No ainahan se uus opetteluttaa. Lisäilen kuvia täs paremmalla aikaa.

Kylie

Ajatelkaa, eilen käytiin pikapikaa Lahdessa Caravan-messuilla. Piti kuin pitikin ostaa käsikäyttöinen rintapumppu mukaan. Ei ollenkaan hassumpi tuo Aventin malli. Itse asiassa mielstäni parempi kuin tuo jättilousku, jonka sain lainaksi sairaalasta. Hienoja autoja ja vaunuja oli. Vaunuja löytyy nykyisin sellaisiakin, joissa on erikseen "lastenhuone": kerrossänky, pikkupöytä jne.

Aatu syö jo hyvin pullosta. Tissistä ei tahdo onnistua vielä. Harmi, kun on niin isot nännit. Ei oikein osaa mytristellä suuhun sopivaksi. Maito alkaa vasta nyt kunnolla herumaan. Hoitaja sanoi,ettei keisarinleikkaus vaikuttaisi, mutten kyllä usko siihen. Tietenkin myös vauvoista erillään ollolla on vaikutuksensa. Olen kyllä lypsänyt sinnikkäästi. yölläkin vähintään kaksi kertaa. Onkohan se vai turvotuksen väheneminen vaikuttanut, mutta paino on laskenut nyt 14 kg. Jippii ! Tiedän, turhamaista, mutta kuitenkin...
Aika helppo jo olla muutenkin. Pikkuisen haava välillä kirveltää vasemmalta puolelta. Virtarakko tuntuu vähän "heiluvan" kylkeä kääntäessä. Sehän irroitetaan toimenpiteen yhteydessä yläreunastaan. Liekö kursineet kunnolla kasaan.

Hienoa, ettei sairaalamaksua tarvitse vauvoista maksaa kuin viikolta. Sen jälkeen mene nollille. Hoitajat ovat hyvin erilaisia. Tänään oli töissä oikein pohjanoteeraus, itseensä ja tehtäväänsä kyllästynyt yksilö. Eilen taas oli sellainen ylienerginen tapaus. Opetti röyhtäyttämiset, kiinnipitämisen ja nukkumaanlaittamisen. Peittokin laitettiin niin suoraan, että kuin vatupassilla mitattuna. Toisaalta ihan hyvä "esitys". Noin seikkaperäistä ja hyviäkin vinkkejä sisätävää infoa harvoin saa.

Olen ihan pihalla tuosta teidän yahoo-jutusta. Harmi, jos jään tänne yksin tyhjiä sivuja kurkkimaan. Välillä on niin raato, ettei jaksa kuin nukkua väliajat. Ihmeesti väsyttää, vakkei mitään suurempaa teekään. Koko ajan pitää vaan olla menossa. Välillä sitä kyllä istuu vain kiikkutuolissa sairaalassa vauva sylissä. Salaa hoitajalta infektioriskin takia antaa pikkupusuja ja nuuhkii vauvan tuoksua.

Kyllä teillä varmaan alkaa jo olla raskas olo. Jos se yhtään helpottaa, ajatelkaa, ett kyllä vauvan on hyvä olla masussa lähes loppuun saakka, jos ei mitään muuta hätää ilmene. Nyt se ymmärtää. Minulla kyllä olosuhteet olivat toisenlaiset. Ja vielä tuo Beetun istukan tilannekin. Olisikohan se kestänyt alatiesynnytystä.

Hengessä ollaan mukana. Etenkin yön hämyhetkinä teitä ajattelen ja toivon, että kaikki menee teilläkin hienosti. Jotenkin tuolla huomaa sen merkityksen. Salien ovet avautuvat ja uusi vauva kärrätään sisään tehon tai tarkkailun puolelle. Onhan hoitajillakin rankkaa, Koskaan ei voi tietää, kuinka monta vauvaa omassa vuorossa huoneessa on. Tänään oli poikien seuraksi ilmestynyt kaksi pikkutyttöä.

Tsemppiä loppumetreille ! Äiskä ja pojat

Minäkin tulen mielelläni sinne Yahooseen mukaan, mutta kunhan ehdin paneutua asiaan...

Makkarin seinät on tapetoitu ja laminaattilattia laitettu! Huomenna listakauppaan, kenties vielä maalia seiniin ja eikun muuttamaan uuteen makuuhuoneeseen! Pikkuhiljaa alkaa helpottamaan tämä ahistus ja tuska.

Huomenna ultra, jossa mullakin katsotaan lapsiveden määrä. Toisaalta tuntuu turhalle, sillä en oikein tajua, miksi mut sinne passitettiin vielä näillä viikoilla, mutta onhan se ihan rauhoittavaa mennä tarkistamaan asia.

Äiskälle ja muille jo lapsen saaneille, että kyllä mekin ajatellaan teitä yön pimeinä hetkinä kun valvottaa, että mitenkä teillä elämä ja arki sujuu!

Olen lopettanut synnytyksen ja vauva-arjen ajattelun, sillä kotiin pitää ensin tulla järjestys ennen kuin osaa omassa päässään jäsentää tulevaa arkea vauvan kanssa.

Supistuksia ei ole, tai sitten se on koko ajan supistunut, mutta en huomaa milloin maha kovenee ja milloin pehmenee. Kivuliaita tuntemuksia ei ole vielä ollut. Eipä tässä ole ehtinyt paljoa keskittymään vauvaan. Onneksi iltaisin on jumppahetki mahassa ja mies kuulee helposti sydänäänet.

Öitä,
Manna 37+3

iltaa..
ja vointeja äiskäkälle ja muille vähempi masuisulle... :)

Minusta ei varmaan paljoa lähipäivinä kuulu, jollei sitten huomen aamulla, kun olen lähdössä miehen kanssa äitini ja pikku veljen luo käymään... (iskä on katkolla)

kyllä varmaan keskustelun pää paino jää vielä tänne...
kuvia on vaan hyvä laitella tuonne ei kaiken kansan nähtäväksi, ja kirjoitella niitä henkilökohtaisimpia juttuja.

Mutta mutta, hyvää viikkoa teille ja laittakaa paljon luettavaa keskiviikoksi :)

Liitin nessun viestin tännekin, kun oli tuolla yahoolla:

meille syntyi tänään sektiolla
kaksospojat klo 15.23.
Molempien paino 2370g ja
pituudet 46,5 ja 47,5.
-nessu-

Suuret onnittelut koko perheelle!!! ihanaa!!

Uusimmat

Yhteistyössä