LOKAKUUN ÄIDIT 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Nessu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äiskä ja Nessu..mulla on varmaan mennyt ihan ohi, kun kuitenkin on sanottu jossain vaiheessa. Oliko teidän pojat erimunaisia vai identtisiä?

Mä teen tänään ylimääräisen käynnin neuvolassa. tarkistan paineet ja pisun.. eilen oli häikkää näkökentässä ja sekin on yksi oire raskausmyrkytykseen. Turvotus siis edelleen, paineet hieman koholla ja pisussa oli vielä viimeks miinus mutta plussa-rajalla kuitenkin.. viimeks terkka kehotti tarkkailemaan muita oireita.. toivotaan ettei ole mitään ongelmaa. Mulla on kuitenkin vielä 4 viikkoa laskettuun aikaan, joten voisi äijä pysyä sisuksissa vielä ainakin 2 viikkoa. pitäkää peukkuja!

Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen)
Craviz 24, M21, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen) * poika 12.9 3300g 49cm
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.) *Pojat pojat Aatu 2705 g 47 cm ja Beetu 1960 g 42 cm 9.9. klo 13.39 ja 13.40
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset) * Pojat 18.9, A/ 2370g 46,5cm, B/ 2370g, 47,5cm
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas) * Tyttö 31.8 2530g 45cm
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri(esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Mamma -64, 41, M41, LA 20.10, Pirkanmaa, (3., M 2.)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 24.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Lisää syntyneitä, onnea uusille vanhemmille!!

Ihanaa, taas on syntynyt uusia ihmeitä meidän ketjuun!!
Onnea nessulle perheineen!

Joskus tuntuu tämä oma mahdollinen synnytys vielä niin kaukaiseslta ajatukselta, kaksi viikkoa vielä, mahdollisesti neljäkin mutta sitä en halua miettiä. Niin kovasti jo haluaisin tämän murun tähän maailmaan ja alkaa opettelemaan uudenlaista arkea, niin kovasti.

Nyt on taas ollut ihan ok olo. Eilen vihloi aika paljon taas tuolta kohdun suulta, kun maalailin mieheni kanssa meidän terassia. Oli pakko rauhoittua välillä, ja supistelut jatkuvat ei-kipeinä...hmmmh...

Huomenna neuvolaan...mutta mitäpä ne sielläkään osaavat asiaan sanoa, ihan kypsyttää mennä sinne viime torstaisen jälkeen...Taas kuulen vain mun painosta joka on nyt noussut puolta kiloa vaille 20kg..ihan sama..

Tänään lömpsin pankkiin hieman neuvottelemaan lainoista...jos me ehkä kenties vaikka ostaisimmekin sen talon sieltä....

Craviz ja pikkuinen, yhteistä taivalta jo rv 38+0 !!!

Voi että! Mitä suurimmat onnittelut Nessun perheelle! Toivottavasti kaikki on hyvin, vaikka lähtö tuliki noin yllättäen.
Kyllä tuo yahoo on niin monen mutkan takana, että mullaki tulee varmaan paljo vähempi sinne kirjoteltua.
Ihana ilma! Pirtsakka eikä aurinko häikäse minua menninkäistä. Suunnittelenki lähteväni happihyppelylle kohtapuoliin.
Mannako se oli jolla oli kaiken remontoinnin keskellä vielä rypäs syntymäpäiviä? Mulla ukko kans täyttää lauantaina ja alanki paketoimaan lahjoja nyt. Varmaan käymmä la ulkona syömässä ja vietämmä harvinaista laatuaikaa, ku sitte ma se taas häipyy neljäksi päiväksi. Tällä kertaa työharjotuksiin.
Hittolainen! Aamulla kävi mielessä että käyn ostamassa undulaatteja tai jotaki tänne seuraksi, ku alkaa pikkuhiljaa ihan jo pelottaa tämä yksinäisyys.
Hyvää alkanutta viikkoa!

Heiii, Millan turinoinnista tuli mieleen että antakaa vinkkejä mulle mitä voi ostaa miehelle syntymäpvä lahjaksi...? Tuntuu turhalta ostaa jtn perus kalsareita ja sukkia, ei vaan ole mua.....Ja synttärit on 28 pvä..Mies itse totesi että tee mulle lapsi sinä päivänä niin siinä on mutta heii..jtn olisi kiva keksiä...

37+5

yöllä heräsin menkkakipuun ja tatun jumppaamiseen viiden maissa.

ja nyt aamulla heräsin taas tatun jumppaan..on se ollut ihanan liikkuvainen ..mut nyt ku heräsin niin laitto nukkumaan, eikä jassa enään mua viihdyttää...

meinaa menkkakivuta taas jonku verran
2 yötä ultraan

Nukuttaa

Onnea vaavin saaneille

Onnea Nessulle ja pojille!

Meillä oli miehen kanssa eilen oikein kotipäivä. Oli ihanaa vaan kölliä sängyllä ja jutella. Tänään sit pitäisi lähteä viemään auto huoltoon ja käydä vähän kaupungissa shoppailee. Viime yön nukuin kuin pieni lapsi, edes vessassa ei tavinnu ravata. Varmaan kun käytiin illalla saunassa niin se rentoutti ihan perinpohjin ja vauvakin oli rauhallisempi kuin yleensä yöllä.

Mun miehellä oli synttärit syyskuun alussa. Sille on helppo keksiä lahjoja harrastusten perusteella, kun se pelaa golfia intohimoisesti. Mut isäinpäivää ajatellen tilasin sille jo mentalwearista (www.mentalear.fi) sellaisen "Isä on TODELLA väsynyt" t-paidan ja itselle sellaisen "äiti on vähän väsynyt". Jos tykkäätte printtipaidoista niin tuolta saa tosi kivoja :)

Kylie

Onnea Nessulle!!! Olisi kiva kuulla, miten sektioon päädyttiin vai olenko jo unohtanut, että oli suunniteltu?

Luulen, että suurin osa kuitenkin kirjoittaa tänne , tai minä ainakin aion jatkaa. Tänne on aika paljon helpompi kirjoittaa, etenkin kun on tottunut nyt tätä käyttämään. Kuvia ym. voi tuonne yahoolle sitten lähetellä, mutta olisi kiva, jos muuten juteltaisiin täällä.

Olen ollut koko aamupäivän huonovointinen, jouduin perumaan kaveritapaamisenkin (hällä la keskiviikkona), koska oksettaa. Äsken sitten säikähdin, että nyt menee lapsivedet. Täytyy nyt seurata, mitä tapahtuu. Housut meni ihan märiksi yhtäkkiä lorahtamalla ja nyt vielä vähän tihkuu. Toivottavasti ei vaan vielä mene!! Jestas, meillä ei ole mitään vielä valmiina! Nyt täytyy kyllä edes se turvaistuin jostain varastosta etsiä ja lakanat pestä, jos siis en päädy tästä sairaalaan. Mutta nyt on kyllä vähän paniikki. Seurailen tilannetta...

Nessulle onnittelut!!
Itse olen juuri tullut neuvolasta, paino ei ollut noussut..nyt +10 kg..vaavi oli laskeutunut alemmaksi ed. kerrasta, mutta lapsivesi ei vähentynyt,sf-mitta oli kasvanut vielä ja nyt 33..ja arvatkaa mitä ultrassa näkyi selvästi!!! Kivekset ja pieni piippu, joista ei voinut olla erehtymättä ja asian vahvisti neuvolan tätikin..Ei sen puoleen, että tyttö olisi pettymys, mutta kun kaikki hokevat vatsastani, että poika tulee ja itselläni niin vahva poikatunne ollut koko ajan. Jotenkin tuntuu kummalliselta, mutta hyvältä :) Ehkäpä ehdin tässä vielä varaamaan pojalle vaatteita..ei siis mitään synnytyksen viittaavaa näkyvissä..joten kärsivällisyyttä..Ostin pari odotuslehteä, joten käyn niiden kimppuun ja jos antaisi myös unen tulla.

maruska rv 38

Nessulle tuplaonnittelut pojista! Ihanaa, kun vauvoja syntyy :)

Minä eilen Vauva-lehteä lueskellessa jäin katselemaan vastasyntyneiden kuvia ja kyyneleet vaan alkoivat valua pitkin poskia... Omaansa odottaa jo niin kovasti syntyväksi. Vaikka hyvähän olisi tosiaan vielä muutama viikko vatsassa pysyä. Mutta on tunteet tosiaan aika herkässä tällä hetkellä :)

Olo alkaa tosiaan tuntua toisinaan jo aika tukalalta. Kädet särkee turvotuksesta ja turvotus alkaa näkymään mielestäni jo kasvoissakin... tylsää. Öisin pitää nousta vessaan tosi varovaisesti, kun jalat ovat aivan turtana. Lauantain olin koko päivän jaloillani ja menossa. Eilinen meni sitten aivan maatessa ja sohvalla torkkuessa. Välillä aika kivuliaasti supistelee. Myös yöllä alkanut tulla tuota kipuilua, johon sitten tietysti herää ja vie aikansa, että nukahtaa uudestaan. Viime yönä mietin sitä hetkeä, kun pienen näkee ensimmäistä kertaa ja saa rinnalleen. Niiden ajatusten voimalla jaksaa valvoa, vaikka kipeää tekeekin :) Onneksi sain aamusta nukuttua pitkään, kun vasta äsken heräilin. Pitänee siis alkaa aamiaiselle ja mennä suihkuun.

Ettei vaan olisi Orvokki seuraavana vuorossa...

Kaneli 35+5

Onnea Nessulle!

Aika poikavoittoinen on meidän lista ainakin tähän asti ollut... koskas niitä tyttöjä alkaa syntymään : )

Täällä on olo ollut aika kurja viime päivinä. Alhaalta vihloo ja eilen kävellessä vihloi vatsasta oikealta puolelta urakalla... hyvä kun pääsi eteenpäin. Ärsyttää jo pikku hiljaa kaikki kolotukset...

No jotain hyvääkin sentään: sain eilen haalittua kirpparilta kassillisen vauvan vaatteita. Sai kyl todella edullisesti (0,2 -3 euroo /kpl) ja osa käyttämättömiä. Oon ostanut muutaman "setin" kaupastakin, mut hinnat on niin hävyttömät... No, nyt on vaatetta... Mieskin eilen nauroi, ett ihan kun meille olis muuttamassa joku, kun uutta tavaraa on niin paljon : )

Oikein paljon onnea Nessulle perheineen pojista! Eikös hänellä ollut suunniteltu sektio jos eivät olisi määräpäivään mennessä lähteneet syntymään? En enää muista syytä.

Orvokilta odotellaan jännittyneenä uutisia!

Tirppana, teillähän ne vaunut varastettiin, eikös vain? En huomannut, vastasitko Orvokin ja minun kyselyihin mistä neuvolasta on kyse. Me käymme Tapiolassa, jossa vaunuja ei saa vaunuparkissa lukittua mihinkään.

Mullakin tuo Yahoo on täysin tuntematon käsite, eikä lähiaikoina ole oikein aikaa paneutua asiaan... Höh, harmi. Viimeksikin jäin junasta kun maalisäidit 2005 siirtyivät suljetulle palstalle, osittain vapaaehtoisesti kun ei ollut oikein aikaa kirjoitella. Ja nyt aikaa on entistä vähemmän.

Kaipa tästä täytyy ryhtyä pakkamaan tavaroita, kun on tuo muuttokin 1½ viikon kuluttua eikä olla tehty mitään asian eteen. Jess. Juuri kun ehdin ihmetellä energisyyttäni ja hyvinvointiani miehelle (vertasin edelliseen raskauteen jolloin olin tässä vaiheessa jo ihan tööt), niin inspis kaikkeen on kadonnut. Ehkä se johtuu tän gradun suvantovaiheesta: uusia haastatteluja ei ole buukattuna, mutta pari vielä tarvittaisiin, eikä yhtään kiinnostaisi ruveta "myymään" itseään ja ruinaamaan haastateltavia. Toisaalta tiedän että ne olisi tärkeä suorittaa ennen vauvan syntymää, ettei homma jää pahasti kesken.

Kovasti odottelen ilmoitusta synnytystapa-arvion ajankohdasta. Painoarvio ja mahdollinen sukupuolen selviäminen jännittää mahdottomasti, samoin kohdunsuun tilanne. Viime päivinä olen tuntenut jonkin verran sellaisia yllättäviä pieniä vatsakramppeja, joista tulee kipeä maha ja tunne että pitäisi mennä vessaan HETI. Lienevätkö jotain pikkuruisia supistuksia.

Nyt pahvilaatikoiden kimppuun.

Nessulle isot onnittelut pojista.
Orvokki: jos on menoa, niin onnea vaan matkaan :)
Poikia tuntuu syntyvän, nuo tytöt taitavat viihtyä paremmin tuolla omissa oloissaan.

Kirjauduin kanssa itseni tuonne yahoo-puolelle, pitäisi se masukuva varmaan ottaa. Mulle tuo yahoo sopisi paremmin, käyn siellä aina muutenkin.

Äiskälle voimia poikien kanssa. Toivottavasti beetun ahtauma saadaan korjattua ja elämä jatkuu normaalisti.

Täällä listalla on monella niin kovasti synnytyksen lähenemismerkkejä. Itse olin lauantaina jopa perunoita nostamassa, eikä supparin supparia. Olisiko tuo maha kuitenkin pikkuisen laskeutunut, kun löysin pari uutta raskausarpea tuolta umpparisuolen leikkausarven reunoilta ja yhdet "omat" farkut eivät enää tunnu pysyvän kiinni puolivetskarilla.

Kanniskelin äsken tuota esikoistakin reppuselässä pitkän matkaa (15 kg), eikä tuntunut missään. Viikoloppuna särki sentäs lonkat, kun piti mökillä nukkua kovalla patjalla. Kyllä tuo oma sänky ja tyynyviritelmät vaan ovat se hyvien yöuninen tae.

Jaksuja kaikille!

Lotta 36+6

Mä kävin kanssa kirjautumassa Yahoolle, mutta se kyllä tuntui jotenkin hankalammalta kuin tämä.. joten toivottavasti pääpaino keskusteluissa pysyy näillä sivuilla!

Mä olin jo innolla odottanut huomista neuvolalääkäriä.. mut sit se soitti äsken ja siirsi tapaamista 20 minuutilla eteenpäin. Ei siinä mitään, mutta osoittautui, että meillä on vaihtunut lääkäri (edellinen jäi äitiyslomalle) ja tää uusi puhuu tosi heikosti suomea! En oo ennakkoluuloinen, mut jotenkin tuntuu masentavalta mennä sinne, kun ois kauheasti kyseltävää ja jo pelkkä ajan siirtäminen äsken puhelimessa meinasi osoittautua sen suomen kielen taidolla mahdottomaksi! Elikkäs saas nähdä mitä huomisesta tulee..

Onnittelut Nessun perheelle (=

Täällä ei voinnissa erityistä. Eka virallinen äitiyslomapäivä. Vauvan varusteet sain loppuviikon/viikonlopun aikana pestyä ja hyllyyn. Jotain pientä hienosäätöä vielä, mutta periaatteessa sopii pikkuisen tulla (=

Yahoolle en ole vielä osannut suunnistaa (enkä ole laittanut kenellekään viestiäkään), joten toivottavasti keskustelu ei täällä vallan tyrehdy...

Mukavaa odotus/vauvanhoitoviikkoa kaikille

Heisuli vei. Minä täällä viettänyt vähän hiljaiseloa. Itseasiassa nauttinut viikonlopun yksinolosta. Mies lähti esikoisen kanssa viikonlopuksi ukin synttäreille ja minä sit nukuin... ja nukuin ja sit yöllä valvoin ja valvoin. Oli ihanaa, kun ei tarvinnu tehdä mitään. Luin kirjoja ja löhösin. Keittiön kaapit ja seinät kyllä sit aikani kuluksi pesin ja imuroin... Kyllä tuli tarpeeseen ja oli kyllä ihana nähdä poikia kun tulivat takaisin. Itse skippasin ukin synttärit kun ei huvittanut istua 12h autossa yhden viikonlopun aikana. Asustan Kuurinniityssä ja käyn siis Suvelan neuvolassa. Ei sieläkään ole mitään kaidetta mihin vaunut saisi köytettyä. Iso tuulikaappi on juuri vaunuja varten, mutta ei mitään lukko systeemiä. Nyt sinne oli tullu laput, että lukitse vaunusi. Muuten neuvolassa ei mitään ihmeempää. Lääkäri tutki ja kohdunkaulaa edelleen se 1cm jäljellä mikä on ollu jo pari kuukautta. Esikoinen syntyi 10pv etuajassa, joten jos tämä tulis samaan aikaan, niin ensi viikolla sitä sit pitäis odotella... olisin kyllä valmis nyt jo... Mutta taidan kömpiä kans päikkäreille. Iltapäivällä käyn hakeen ne uudet vaunut. Ostin sit samanlaiset uudet kuin ne jotka pöllittiin. Kyllähän niiden jälleenmyyntiarvo on sit vähän korkeempi parin vuoden pääästä...
Onnea kaikille äideille... kyllä meitä kohta on paljon!

Taisin selvitä toistaiseksi pelkällä säikähdyksellä. Enää ei ole tullut mitään vuotoa, vaikka täällä libresset pöksyissä kuljenkin. Olen ottanut tosi iisisti tän päivän, sillä muutenkin mulla tosiaan on joku mahataudin poikanen, etoo... Toivottavasti, toivottavasti ei tosiaan tule sitä lapsivettä vielä, sillä tosiaan haluaisin edes lakanat ehtiä pesemään... Huomenna palauttelen yliopistolle tuota väikkäriä, jos menisi edes johonkin esitarkastuksen esitarkastukseen ja saisi sen mielestä ja pääsisi oikeasti äitiyslomalle.

Kylläpä Orvokilla ja Auroralla on tarmoa kaikenmailman väitöskirjojen ja muuttojen kans! Itte olen suunnilleen samoilla viikoilla ku Aurora, eikä mulla ole enää onneksi ku vain yks näyttöraportti kirjottaa töihin ja koululle.

Kiitti Kylie vinkistä! Taijampa itekki jo tilata isänpäivälahjan.
Mulla on tapana pistää korvan taakse, mistä ihmiset vuoden sisään valittaa. Että mitä pitäs ostaa, mitä puuttuu.. Nyt ostinki miehelle pari Fiskarsin puukkoa ja jotaki pientä ekstraa. Viime vuonna kenkälusikan, vyön..
Meillä kotona taas isä saa minun pienemmiltä sisaruksilta joka joulu kuulakärkikyniä, joita minä ostin ite pikkusena hälle.

Mulla on ollu muutaman päivän ihan ihmeelliseti napa kipeänä. Raskausarpia ei vielä ole ja nyt oottelen että napa ratkeaa. Se on muutttunu vähä ruskeaksi.. ja kiristellee. Hölmöä..
Jokanen vauvan liikahus ja potku sattuu tai vihlasee/kourasee. Ehkä just sen takia ku on niin ahtaan olonen masu.
Tiättäkö, onko kääntämisyritykseen pakko suostua, ku vauva on perätilassa? Olen ajatellu asiaa, enkä välttämättä ole sen kannalla pienen mahani kanssa.. Mieluummin sektiolla..

Mulla on ollut tässä viikon verran sellaista jännää kipua tuolla kohdunsuun tietämillä.. tuntuu kuin lantion luita revittäisi erilleen!? Onko muilla kokemusta samasta? EI kai tämä enteile jo synnytystä...

Neuvolan täti sanoi, että vauva on kyllä aika alhaalla, mutta ei ole kiinnittynyt.

Menkkakipujakin on joka päivä. Ja varsinkin öisin. Huh alkaa jännittää!

Orvokki: Soititko mihinkään. kun epäilit lapsiveden tihkumista?

Tirppana: Tosi harmi oli se teidän vaunuvarkaus.. Saatteko vakuutuksesta jotain takaisin?

Onnittelut Nessulle ! Toivottavsti sukupuoli miellyttää :). Ei tullut yhtä prinsessaa, mutta vielähän hän ehtii...

Nyt todella hyvä mieli, kun Aatulta on otettu jo pois nenämahaletku ja söi jopa rintaa ! Beetukin on jaksanut noin puolet hänelle tarkoitetusta määrästä (=50 ml). Lisäksi lastenlääkäri sanoi, että ahtaumaa ei ehkä kehitykään. Neliraajapaineet ainakin ovat hyvät.

Anoppi tulee sitten huomenna. Toivottavsti osaa olla arvostelematta. Onneksi pötsi on jo lähes kadonnut. Hirveesti ei tee mieli ruveta passaamaan.

Maistraati ja sosiaalitoimisto muistivat kirjeillä jo perjantaina. Täytyy varata aika "isyyden selvittämistä" varten. Onhan tietenkin pieni mahdollisuus, että "koeputket" sekaantuneet klinikalla :). Sosiaaliturvatunnuksetkin tulevat nykyään niin nopsasti jo kolmessa vuorokaudessa. Molemmilla pojilla loppusosa on nelinumeroinen, ei kirjainta ollenkaan.

Niin Airi, meillä pojat todettin erimunaisiksi jo melko alkuraskaudessa. Nämähän ovat IVF-hoidon seurausta, mutta identtisetkin ovat mahdollisia. Hedelmöittynyt munasolu on herkkä halkeamaan käsittelyn seurauksena.

Nyt täytyy leikkoa osa pakkauksen sideharsovaipoista neljään osaan. Näin saa käteviä syöttöraasuja. Säästää vaatepyykkiä. Käytän ihan kertakäyttöjuttuja. Tilasin ison määrän keskosvaippoja. Ovat käteviä, kun ihan sopivia.

Kestämistä ! Minä alan olla elämäni kunnossa. Ihana, kun pystyy kumartumaan ja yöllä kääntyilemään kunnolla. Jalatkin eivät enää ihan mahdottomasti turvoksissa. Nyt vasta tajuaa, kuinka paljon olivatkaan. Tuvotus aiheutti painonnousua varmaan sen 10 kg. Kohta jaksaa jo koiriakin ulkoiluttaa. Ja pystyy nostamaan isomman koiran syliin. Kun lähdin sairaalaan, olisittepa nähneet sen ilmeen. Ei ole koskaan katsonut minua niin merkitsevästi. Ja se riemu, kun kotiin tultiin.

Onnea Nessulle ja perheelle!

Kovasti kaikilla on oireita (tai joillakin sitten ei vielä mitään ;)).
Itse olin tänään painoarvioultrassa, koska maha huitelee yli käyrien. Mikä ihme tuo on, koska olen "vain" 165cm ja maha kasvaa eteen. No, siellä selvisi, että kaikki ok ja tällä hetkellä vauvalla painoa olisi n. 3,1-3,4 kg ja jos kasvaa samalla tyylillä niin la:na n. 3,8-4kg. Joo, taidanpa vähentää sokerin syöntiä...Sukupuoli jäi edelleen epäselväksi. Parin viikon päästä vielä yksi ultra varmuuden vuoksi. En oo ihan varma miksi. Mutta eipä haittaa.

Airi: toivotaan ettei myrkytys uhkaa!!!
Äiskän pojille paljon kasvutsemppiä.

T. Ebba rv 36

Yhteistyössä