Hei kanssasisaret! Muutama sananen täältäkin suunnalta. Onnea Airille työpaikasta, hieno homma.
Ihanaa, puoliväli savutettu! Viime viikolla oli ultra ja vauva voi kaikin puolin mainiosti. Enemmän ihmetyksen aihetta tuli istukasta, jota tarkasti tutkittiin, ettei ole kohdunsuun päällä. Istukka on tällä hetkellä edessä, mutta ihmetykseksi löytyi takaa vielä lisäistukka! Onko kellään kokemusta moisesta? Vauvojen lukumäärä sentään pysyi edelleen yhdessä
Lääkäri tarkasteli, ettei istukoiden välillä mene suonituksia ja sain vielä kontrolliajan elokuulle.
Tuo edessä oleva istukka tietenkin vaimentaa vauvan liikkeet aikalailla. Tunnen kyllä joka päivä kutituksia ja hentoa sivelyä. Mutta milloin voin tuntea mojovia potkuja? Mieskin kovasti odottaa tuntevansa vauvan, mutta tähän asti ollut ihan turha toivo. Onko muita, joilla nyt istukka edessä tai edellisissä raskauksissa ollut? Olisi kiva kuulla kokemuksia, että milloin liikkeet mahdollisesti vahvistuvat niin, että tuleva isäkin saisi ensikosketuksen jälkeläiseensä.
Täällä on kovasti ollut keskustelua stressistä. Minä puolestani olen ollut koko raskauden ajan itse tyyneys

Toisaalta edelliset kaksi vuotta olivat töissä äärimmäisen vaikeita ja olin aivan uupumuksen partaalla. Sen myötä kotonakin ajoittain aika hermoheikko. Työtilanne muuttui aika osuvaan ajankohtaan ja nyt minulla on sellainen välivaihe menossa, ettei ole syytä ottaa mitään paineita. Myöskin kokonaisvastuut on siirretty muille. Tämä on varmaan suurin syy, että olen ollut äärimmäisen hyväntuulinen ja rauhallinen koko alkuvuoden. Ja niin onnellinen!! Mieskin on tämän ilokseen huomannut, kun kotona odottaa lähes poikkeuksetta hymyilevät kasvot. Pitää vaan toivoa, että tämä sisäinen rauha ja seesteinen olo jatkuisi mahdollisimman pitkään
Pääasia, että nyt on hyvä olla.
Supistuksia, siis kivuliaita, minulla on yhä ollut, vähentyneet onneksi ovat. Tulehdukseen saatu lääkekuuri on nyt loppu ja pitäisi käydä labrassa tarkistamassa tilanne. Kaikki kiireet ja väsymys saavat vatsanväänteet hyvin nopeasti alkamaan eli rauhallinen elämäntahti jatkukoon.
Minä en olekaan käynyt vaaalla sitten edellisen neuvolan. Vatsa on kyllä ottanut melkoisen kasvupyrähdyksen viimeisen kahden viikon aikana. On varmasti tullut painoakin lisää, toivottavasti kuitenkin kohtuuden rajoissa.
Hyviä vointeja jokaiseen masukotiin!