Tahkoojat 155

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **Keijukainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perjantaita!!
Sitä on viimeinen lomapäivä täälläkin, mutta onneksi on vkl edessä! Huomenna on tiedossa "rankkaa" biletystä, eli seura on sellaista ettei ole lasiin syljetty, joten pitkän kaavan mukaan mennään.. Meille on onneksi tulossa porukkaa yöksi, joten vähän lohduttaa ajatus kommuunikrapulasta. Mikäs sen mukavampaa. :)

Anoppi on mulla kans hienotunteisuuden perikuva, äiti on melkein.. Anoppi ei tosin mein kertomana tiedä mein tilanteesta, mutta veikkaisin että miehen veli on saattanu heille kertoa, koska pitkään aikaan he eivät ole maininneet mitään lapsiin viittaavaa. Äiti osaa (kai) pitää suunsa kiinni, tai sitten sukulaiset on niin hienotunteisia etteivät kysele. Viime aikoina äiti on kyllä ollu ihan ok, kai sekin on sit jotain tajunnu. :) Mutta menis kyllä äippään hermot viikon lapin reissulla, mutta se nyt on muuten vaan niin hankala joskus. :) (Ei mikään nalkuttaja-tyyppi, mutta välillä se tuntuu vähän maaniselta) :)

Joo, ens kiertoon pukkaa sit inssiä. Ei ainakaan PITÄIS minkään pyhien nyt sotkea. Toivottavasti ei viikonlopunkaan tai muunkaan. Nyt on kp15, joten jos kierto pysyy 28:ssa, niin neljän viikon päästä on varmaan inssi jo ohi. :)

Keiju, kerro tietämättömälle mitä meinaat Mötiköillä.. Mulle ei tuu mieleen muutaku Mötley Crue. :)

Sanelma, mäkin murehdin hoitoja etukäteen niiden hormonivaikutusten takia.. :( Ei kiva. Inssit clomeilla ei ny oo paha homma, mutta sit jos ja kun mennään ivf:ään. *huokaus*

Hammaslääkäristä sen verran että mää oon onnekseni vielä yths:n piirissä, joten melko lyhyellä jonotusajalla pääsin hoitoon. Viisaudenhampaan poistoa joutu vähän kauemmin jonottaan. Tampereella on kyllä aikamoiset jonot kunnalliseen hoitoon (mitä oon kuullu).

Jeps, mutta tämä tästä tällä erää. Pahoittelut vielä kaikille kierron alussa oleville.. Vaikka onhan siihen totuttu jo.

ps. Molly, jos sääkin nii kyl sit määkin ;) Spostilistalle siis. :)

Oorait. Laitan varmaan jossain vaiheessa sulle Keiju postia. Tuleeko Vippe ja Manna kans mukaan rinkiin? Ja muut. Ja mä en halua sitten väkisin tunkea itteeni tahkoojaplussien sekaan jos/kun voi heistä tuntua vähän oudolta että me uudet ketä he eivät "tunne" ollaan yhtäkkiä mukana. Mun puolesta voidaan ihan hyvin pitää toinen erillinen rinki täällä jos niikseen.

Totta muuten turiset, elämä on nykyään pelkkää koopeeykköstä täällä :)

Jänniä viikonloppusuunnitelmia sulla Keiju :) Hyvä että huumori säilyy koopeista huolimatta!

Kaksi raskausuutista tullut tuttavapiirissä viikon sisään, molemmat yrittäneet ainakin 4-5 vuotta jos ei vielä pidempään. Ainakin toisessa tapauksessa on kyllä varmasti vähintään 1 ivf takana. Olen todella onnellinen heidän puolestaan! Molemmat ovat sellaisia joita en näe kun asuvat kaukana, ihan hyvä näin. Ja antaa tavallaan uskoa itselleenkin. Jotenkin olen aina pikkasen samaistunut tähän toiseen läheisempään ystävään näistä kahdesta ja nyt tuli fiilis, että ehkä meillekin sitten jollain konstilla!?

Meillä rauhallinen kotiviikonloppu tiedossa. Mitä suunnitelmia muilla?

Jee jee Vippe :) Tuletko sääki sit omalla nimellä vai avaatko Vippe-postin? Määki niin jos sääki... Kyllä rupes jo jännittää. Naurettavaa.

Vähän meni päälleikäin kaikki kirjoitukset, Sanelmankin kanssa :)

Hih, mua naurattaa teidän jännitykset!
Sopiiko että välitän sitten teidän osoitteet muille Tahkoojille?

Vippe, Mötikät on just Mötley Crue! Sinne oon menossa =)
T. Keiju 16v... (se oli mun henkinen ikä siinä testissä, nyt varmaan ymmärrätte miksi...)

Huomenta,
mullahan oli sellainen Kastis-maili, mutta en enää muista salasanoja. Pitäisi varmaan luoda himamailiin joku kastis @ olen.to -maili tai muu sellainen vastaava. Mä en jotenkin omalla nimellä ehkä jostain kumman syystä halua olla mukana, en oo ollut tapaamisissakaan ja voi olla, etten ehkä tulekaan (tai no, katsoo sitten kesällä innostaako terassi). Oon kuitenkin sen verran ulkona tästä hommasta, tai siis kun mitään aktiivista yritystä ja sen suurempaa toivetta ei ole. Ja silti pyörin täällä - joo-o.

Eilen päivällä ollut super-hyvä mieli sitten kostautui. Olin siellä työkekkereillä ja jouduin yhteen työtehtävään siellä, yllättäen, auttamaan vähän teknisesti. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun kaikki tutut ehtivät syödä ja juoda sen aikaa ja soluttautua johonkin niin ei mua sitten enää jotenkin vain huvittanut. Koin olevani ulkopuolinen ja lähdin kotiin murjottamaan. Illemmalla sitten nauratti, että kypsää. Taitaa hormonit vähän heitellä :(

Enää ei muuten riittänyt se perinteinen 2 yötä ennen kuuma, 1 yö ennen huonot unet. Viime yönä oli sit yhdistelmä, kuuma ja katkonainen nukkuminen. Kiertokin vetää "omiaan" eli tasainen 28 sarja meni rikki. Nyyh. Viime marraskuussa on tosin ollut 31 kierto, joten ei tässä hätiä mitiä. Mulla oli kyllä tässä kierrossa fiilis, että ovis ois ollut silloin 2vkoa sitten keskiviikkona mutta nyt kun muistelen, niin ovistuntemuksia oli myös viikonloppuna eli ovis on vaan ollut jostain syystä pari päivää myöhemmin. Mä kun en siis jaksa enää tikuttaa tai muutakaan, kun ei ole silleen "tarvis". Kunhan kierto pysyy suht hanskassa, niin kaikki on ok.

Viikonloppuna ei ole tiedossa mitään ihmeitä. Tänään meen vanhan työkaverin kanssa syömään, ihanaa. Huomenna pitäisi käydä etsimässä mulle mopo-kypärää, kun viimeksi ei löydetty ja Ikeassa. Lisäksi saadaan huomenna ehkä mopo-kausi käyntiin, ainakin toivotaan niin. Kotonahan hommaa on vaikka kuinka eli jos sais vaikka jotain sielläkin tehtyä :)

Vihjaan tässä vaan että ainakin suomi24.fi meilit toimii hyvin ja tilaakin on riittävästi. Ja Tahkoojaplussien s-postirinkiin saapi toki liittyä, ei se ole mikään suljettu piiri.

Terkuin paksu ja kyllästynyt Sandeman rv39+4...

Heissan!!
Kiitokset tsemppauksesta inssiin!! Se on sitten käyty, olipa lyhyt toimenpide. Joo mua kans toi pregnyli mietityttää..siis mä oon aina luullut että se on jonkimoinen irrotuspiikki, ja arvatkaa tekiskö mieli tuikata se tänä iltana ettei toi ovis vaan mee ohi, kun nyt on sisus täynnä siemeniä..Ettei vaan irtoo vasta maanantaina. Mut lekuri oli sitä mieltä, että munis irtoo viikonloppuna ja toi pregnyl toimii samoin, kuin esim. luget et tehostaa keltarauhasta. Mut mut kun mullakin on ollu se käsitys, et se lähinnä irrottaa, niin jotenkin tekis se jo mieli pistää nyt. Mulla on munis jo kuitenkin 18mm, et ei se ainakaan enää liian pieni oo. Mutta uskaltaisko sitä toimia ominpäin..Takarajaksi lääkäri anto keskiviikon, et viimestään sillon pistettävä. Kiusaus on aika suuri, mä niin pelkään et mitä jos se ovis antaa odotuttaakin ja irtoo vasta alkuviikosta, niin sit inssistä ei hyötyy oo. Ei kai ne simpatkaan viikonloppuu pidempää siellä pysy. Neuvoja????? Ja arvatkaa mitä.. Pakko hehkuttaa.. minä jolla on aina ollut onneton limis..Viime kierrossa 6mm oviksen aikaan, oli nyt Kp11 huimat 12mm..Jaiks.
Meillä isäntä kiikutti aamulla simpat labraan (meiltä on 20km sinne ja ruuhkat). Mä olin ihan paniikissa, et se ehtii sinne alta tunnissa, kylmettämättä niitä. No ilmeisesti oli onnistunut, kun pesun jälkeen oli 96% liikkuvia siittiöitä. Että sain huokaista helpotuksesta, kun päivällä sinne menin.
Joku kysy noista sperma analyysin tuloksista, niin mä laitan tähän jotain vastauksia, mitä meillä oli et saatiin "hyvän" paperit:
Tilavuus: 1,4 viitearvo: Alle 2ml
Tiheys: 44milj/ml vähintään 20milj/ml
Kokonaismäärä: 61.6 milj. 40milj. riittävä
Eteenpäin liikkuvat: 31.7 milj. Viite: yli 10 milj.
Nopeasti suoraan etenevät: 29% Viite: 25%
Hitaasti etenevät: 50% viite: 50%
Muoto:
Normaaleja: 15% Viite: 5%
Epänormaaleja: Meillä oli 85% ei viitettä
Kuitenkin loppudiagnoosi oli: Siittiöiden määrä ja liikkuvuus hyvä, samoin rakenne. Hedelmöityskyky normaali.
No ny ei auta kun toivoa, et tärppi tulis. Mä oon kuitenkin ajatellut, et meillä toi inssi on viimeinen hoitomuoto, et tän rankempiin hoitoihin ei lähetä, kun kaksi lasta on.
Mua oikeen hävettää tää oma napa kirjottelu..mä lupaan et ens viikon oon ihan hiljaa omista asioista. Jos en oo, niin saa muistuttaa..Tää Inssi vaan oli niin ISO juttu, et pakko oli purkaa johonkin. Kun ei sukulaisille ym. siitä olla puhuttu. Koin kuitenkin, et tämä oli iso askel meille tässä vauvaprojektissa!! Koittakaa kestää, lupaan olla "hiljaa" koko ens viikon=)

Emmi, anna tulla vaan - kyllähän täällä mieluusti luetaan toisten kuulumisia ja kokemuksia sekä mietteitä. Omaa napaa vaan, vaikeahan se toisten napaa kommentoida :) Luin tuosta Pregnylistä lisää ja siitä sanottiin, että luteaalivaiheen tukemiseen max 3 pistosta. Eli siis käytetään myös siihen. On vain harvinaisempaa, useimmilla kuitenkin luget käytössä. Eikä kannata uhmata lääkärin neuvoa, kyllä heillä varmasti on faktat ja kokemukset tuohon hommaan. Luteaalivaiheen tukemiseen ei muuten lugejakaan aloiteta kuin 3 vrk oviksen jälkeen, muuten saattaa estää koko oviksen, joten MALTA pistoksen kanssa :)

Tuosta limakalvosta.. mä en nyt kuollaksenikaan muista, mikäli olisi sen raja-arvo, mutta ei se liian paksukaan saa olla, joten toivottavasti ei myöhemmin paksune liikaa. Ideaali ois kai joku 8-10 mm. Mutta ei tuo siis varmasti vielä liian paksu ole, että ei estä siltä osin mitään :)

Nuo simppatulokset mua ihmetyttävät.. siis että saitte noilla priimatuloksen. Esim. tuo
Tilavuus: 1,4 viitearvo: Alle 2ml.. Siis se raja-arvo on kyllä yli 2ml ja vaihteluväli taisi olla 2-5ml.. Teillähän jää alle tuon.

Kokonaismäärä: 61.6 milj. 40milj. riittävä . Tämähän on ok :) Tosin monillahan määrä on 100 - 300 milj, joten vaihteluväliä voi todellakin olla :)

Nopeasti suoraan etenevät: 29% Viite: 25%
Hitaasti etenevät: 50% viite: 50%
Liike on hyvä, kun a+ b pitäisi olla vähintään 50%, siis YHDESSÄ ja teillä se arvo on 79%. Wow!
Muoto:
Normaaleja: 15% Viite: 5% Tätä viitettä ihmettelen erityisesti. Normaalisti normaalimuotoisten alaraja on 14%. WHO:n määrityksen mukaan se on 30%. NKL pitää hyvänä, tai että inssejä voidaan toteuttaa, jos normaaleja on yli 4%. Mutta siis teillähän tuo arvo on hyvä, klinikan raja vaan ihmetyttää suuresti. Otettiinko teiltä ollenkaan vasta-ainetestiä tai ph:ta? Oli kyllä mielenkiintoista nähdä miten eri raja-arvoilla saa priima-määritelmän. Ex:n tulokset olivat muilta osin olleet aika paljon paremmat (paitsi muoto), mutta silti Diacorista tuli jonkin verran noottia että ei parasta mahdollista, vaikkakin hyvää laatua.

Tsemppiä piinailuun! Ja mukavaa viikonloppua!

Heh kiitos kastehelmi infosta. Arvatkaa vaan onko mä ton pregnylin kans ollut hukassa, et mitä teen! Joo noi simpat kirjotin suoraan tosta kopioidusta lapusta. Meillä vielä tänään lääkäri kävi niitä mun kanssa läpi ja yliruksasi joitain viitearvoja, juuri tuon muodon, joka alkuperäisesti oli se 15%, niin lekuri sano et 5% riittää. Toinen minkä ruksasi oli tuo eteenpäin liikkuvat. Vasta ainetestit miehellä tehtiin. Ainoo mistä mainittiin oli, et simppaneste on sitkeää, mikä voi vaikuttaa liikkumiseen. Ph oli 10, eli pitäisi olla 7-8 arvojen mukaan. Kiva jos sulla on tietoa/taitoa tulkita näitä arvoja, mä oon ihan pihalla näistä..Lapusta vaan luen ja muistelen, mitä lekuri sano.
Tosta limiksestä oli puhetta, niin mulle tohtori sano et paksuus ei ratkaise. Ihanne olis kai 6-12mm. Mulla kun vaan on pahimmallaan ollu toi limis 2-3mm, niin oli vaan mukavaa et se oli ihan kunnon mitoissa.
Kiitos kastehelmi infosta!! Tää oli meille eka kerta hoidossa, joten aivan pihalla ollaan..joten ihan mielellään kuulen kommentteja.

Huh, mikä luku-urakka :O Kunhan vaan muistaisi kaikki jutut. Mulla nyt jotenkin jää nää kirjoittelut ja sitten on kaamee työ lukea kaikki. Noh...
Täytyy ottaa kantaa tohon purenta-asiaan. Mä en narskuta, mutta herään lähes joka aamu, kun puristan kuin viimeistä päivää leukoja yhteen "nukun hermot kireellä"-tyyliin. Sit mulla on leuat kipeet ja monesti päätä juilii. Hml ehdotti kans kiskoja, mutta ei kuulemma niin ehdotonta, niin ne on nyt jääneet hankkimatta.

Voi, äiti-keskusteluun. Mulla on hyvä äitisuhde, mutta onhan siinä monia juttuja, mitkä ärsyttää....Tietynlainen marttyyriksi tekeytyminen mua ottaa päähän "no, mitäpä sitä mulle nyt mitään kerrotaan, ei kai mulla nyt oon niin väliä" Mä kyllä annan tulla välillä kaikki pahat olot äidille ja se pitäisi lopettaa näinkin aikuisella iällä, mutta minkäs teet. Äiti kyllä tukee ja auttaa tässä lapsettomuusasiassa, mutta ainahan välillä niitä kysymyksiä tulee totaalisen väärään aikaan. Ja sitten sellaisia lohdutuksen sanoja, joita en periaatteestakaan kelpuuta ja sitten onkin jo sanailu valmis. Isän kanssa ollaan hyvällä huumorilla aina matkassa, mutta en ole halunnut isän elämää sekoittamaan tämän lapsettomuusasian kanssa..Se on aika herkkä tyyppi ja parempi, että ollaan vielä näin. Ehkä joskus sanon sitten..

Emmi, kiva, että oli hyvä loma ja vitsit, inssi! Miten nyt menee? Tule kertomaan oloja ja fiiliksiä!

Mun alkoi tekeen mieli skumppaa, kun Keiju mainitsi. Ihana itsensä hemmottelu ja menkkajuhla! Niin sitä pitää. On tää maailma niin äiti-lapsi-perhe-keskeinen ja sen huomaa monesta asiasta. Huomenna menen päiväskumpalle kamuni luo..Fillarilla ajattelin hurauttaa ja viedä suklaata mennessäni .)

Mä muuten huomasin, että mua ärsytti, kun meillä on nää häät tulossa ja joudun muka selitellä joillekin, miksi me emme halua sinne lapsia. Emme halua, koska me halutaan, että ne on aikuisten juhlat. Tiedossa on, että on tulossa miehen suvun puolelta ns. hankala tapaus, jonka on vaikea jättää kullannuppuaan hoitoon. Vaikka on kyllä mahdollisuus ja on ollutkin. Mielenkiintoinen keskustelu siis tulossa hänen kanssaa, koska hän itse piti aikoinaan häät ehdottomasti vain aikuisille, mutta nyt pitääkin ajatella jotain muutakin kuin itseään..hankalaa siis hänelle :S

Plaah, mulla tuli nyt äkkikiire. Mies huutelee jotain ulko-ovelta..

Palaillaan...

Sunnuntaita. Ei vielä eilen päästy aloittamaan kautta, kypärä löytyi kyllä. Tavoitteena ois avata kausi tänään. Polttelee jo ihan sikana, kun mopoja tulee vastaan pilvin pimein :)
Emmi, ikävä sanoa, mutta noilla teidän arvoilla ei kyllä monessa paikassa saisi mitään priima-lausuntoa :( Esim. tuo ph on hälyttävän korkea. Vasta-aineet olivat varmaan ok? Entäs valkosolut? En osaa tarkkaan sanoa tuosta ph:sta ja sen vaikutuksista, mutta juuri tuo siittiöiden toisiinsa takertuminen saattaisi johtua siitä. Onneksi inssi ja siittiöiden pesu hieman poistaa tuota ongelmaa, koska inssissä simot pääsevät ilman apuja perille :) En tosiaan tarkoita, että tilanne olisi mitenkään toivoton (liikehän oli hyvä, samoin muoto ja määräkin ihan ok vaikka kokonaisnesteen määrä jäikin aika vähäiseksi) ja onhan teillä jo 2 lasta, mutta kummastelen vaan tuota priima-lausuntoa. Tiedän, että monissa paikoissa tuosta pyydettäisiin jo parin kk:n päästä uusinta-testiä juuri esim. tuon ph:n takia. Selittikö lääkäri sitä mitenkään? Niin ja sitä Pregnyliä EI kannata missään nimessä pistää vastoin lääkärin ohjeita. Sulla on se on määrätty eri tarkoitukseen kuin suurimmalla osalla meistä, joilla oli keltarauhashormonin tukena Luget. Ja jos pistät liian aikaisin voi se estää koko oviksen. Nyt sitten vaan koti-toimintaa lisäksi niin oviksen ajankohdalla ei ole oikeasti edes tarkkaa väliä. Eikös sulla ollut ohjeet myös tikuttaa eli ootko jo saanut ovisplussaa? Limiksen liikakasvulla on kyllä merkitystä eli jos limis on liian paksu, niin vaikeuttaa tilannetta. Mutta eihän sulla siitä ollut kyse, joten nou worries :)

Keijukainen, hitsi.. sä veit mun kierrosta pari päivää. Sulla lyheni, mulla tuli kierroksi 30 viime aikaisten 28 sijasta. Tällä kertaa tuntui hieman vatsassa, josta pystyi jotain tulkitsemaan, mutta ei mulla mitään kipuja ole. Katsotaan pääsenkö nyt yli kahden päivän menkkojen..

Sunnuntai-iltaa..
Mä en tajuu; mulla jäi ilmeisesti lukematta viimeinen sivu kokonaan, kun nyt lukiessani luin ihan kuin uutta juttua:)
Siispä kommenttia nyt Emmille ekana. Hyvä, että inssi meni hyvin ja nyt pidetään peukut pystyssä. Kehottaisin myös pistämään sen Pregnylin lääkärin ohjeen mukaan, vaikka kiusaus olisi kuinka suuri. Kastikselta sä saitkin tietopaketin (vitsit, mikä meidän analyytikko ;D) ja samaa asiaa mäkin hiukan ihmettelin, mutta toisaalta; miehesi simot on ihan ok, vaikka ei ihan priimaluokkaan munkaan mielestä mene. Tota ph-juttua mä en ole edes ajatellut. Mutta, pidetään nyt peukkuja ja toivotaan!!

Mä uppouduin meidänkin simppavastaukseen ja siitä nyt on reilu vuosi, kun se on analysoitu. Mies tupakoi; on vähentänyt, mutta ei lopettanut. Tsoin mäkin pössytän silloin tällöin enemmän ja joskus vähemmän. Lääkärille ei uskalleta sanoa edes enää :( Mies on vähentänyt tosi paljon ja oli polttamattakin, mutta..Tosi ärsyttävää selkärangattomuutta ja voin ottaa haukut vastaan vilpittömästi, koska röökaaminen huonontaa kyllä simppoja ja meidän tapauksessa pitäisi lopettaa. Nyt kesän korvalla heitämme tupakat pois.

Mutta..jos tosta vastauksesta vielä. Tilavuus oli 4.8%, siittiöitä 82 milj eli liian vähän. Normaaleja 29 % ja epänormaaleja 71% eli siinä on ne huonot puolet. Liikkuvuus oli laadultaan 3-4, en tiedä mitä tarkoittaa? Ph 7.4 eli ilmeisesti ihan normaali. Lapussa lukee, että näyte ei hälyttävästi poikkea normaalista, mutta suositellaan uutta näytettä 4-5 kk kuluttua; ei ole otettu. Gyne ei ole uutta näytettä pyytänyt, mutta tupakanpoltosta puhui. Mua ihan hävettää tunnustaa tämä täällä..Toki mustakin on löytynyt kaikkia pikku/isoja vikoja, että kyllä noilla simoilla ois pitäny raskautua jo 2.5 vuoden aikana.

Tosta sähköpostiringistä. Mä nyt mietin, mitä teen asian kanssa. Mä oon jotenkin aina välillä aktiivisempi ja nyt on ollut tälläinen latenssivaihe, että katotaan, tuunko mukaan Olette kaikki kyllä niin ihania, että olisi harmi jäädä pois porukasta:( Yhteinen tapaaminen ois jossain vaiheessa ihan jees, mutta en tiedä oonko valmis kasvokkain tapaamaan, hih. Asun muutaman sadan kilsan päässä Hkistä, mutta käyn siellä jokusen kerran vuodessa. Bestis asuu siellä.

Vippe? Onko megalomaaninen kankkunen? Oliko hauskaa eilen?

Meillä on ollu ihanan rauhallinen vkonloppu; shoppailua, illalla saunottu, syöty, tehty tänään pihatöitä (mikä keli :) ja illalla oltiin rannassa ihailemassa ilta-aurinkoa ja samalla ajeltiin. Olin myös päivällä skumpalla ystävän luona, ah!Käytiin myös kullan kanssa pyörilemässä, kun oli niin ihana keli päivällä.

Kastis; hanki sellainen kypärä, missä on pinkki irokeesi :D Se vasta magee! Sellaisia näkee joskus rinteessä ;) Onkos sulla prätkä vai onko mopo? Mulla on jääny hiukan epäselväksi, kun monet puhuu mopoista, vaikka voi ollaa tuhat kuutiota alla! Hih..

Nyt aletaan kattoon Riisuttua Miestä..Oletteko nähneet? Eilen katottiin uusi Bond; vasta nyt! Mikä "ruumis" sillä miehellä....:O

Maanantaita :) Verikokeet takana (sokerit, kolesteroli, kilppari jne) - ihan työterveyshuollon kauraa, mutta ihan mielenkiintoista tietää.
Manna, noi teidän simppa-tulokset kuulostavat tosi oudoilta. Siis liikehän pitäisi ilmoittaa prosenteissa ja määränä (milj. kpl). Tuo 3-4 taitaa olla joku tasoluokitus, mutta mitkä ovat rajat? Onko se 1-5 vai 1-10 ja kumpi pää on parempi, kumpi huonompi? Muotohan on tosi hyvä, jos normaaleja on 29%, rajahan on yli 14% eli tuo on suorastaan loistava :) Kokonaissiittiömääräksi riittää 40 milj, joten jos teillä on tuo tuplasti, niin ihan ok. Mutta.. kaiken kaikkiaan teidän arvot tai siis tulokset kuulostavat oudolta. Mikä hemmetin tilavuus 4,8%?? Sehän pitäisi olla 2-5 ml.. Ei tajua.

Ostin kypärän, mutta ihan normaalin, jossa tosin on hieman glitteriä, kun täysin mustaa ei ollut kokoa. Tollainen irokeesi taitaisi saada vauhdissa kyytiä. Mulla itsellä ei ole pyörää, eikä edes korttia, eli olen takana oleva apina. Meillä on 1000-kuutioinen pyörä, eli vaikka puhutaan moposta, niin hieman toisenlaisesta pelistä on kyse :) Pyörä on nyt käytössä, mutta mun kausi on vielä avaamatta.. Mun pitäisi ajaa kortti, mutta samalla pitäisi ostaa myös toinen, pienempi pyörä. Meillä kun on miehen kanssa 27 cm pituuseroa, niin pyörätkin ovat hieman erikokoiset. No, täytyy tunnustaa, että kävin eilen testaamassa yhtä pyörää, joka olisi just sopiva mulle :)

Omaa napaa.. "Riemuitsin" eilen, että nythän nämä menkat taitavat olla pidemmät, kun vuotoa tuli eilen enemmän. Mutta pah, taitaa taas jäädä siihen kahteen päivään. Eikä siinä mitään, se on sit varmaan se mun määrä. Ennen lapaa tuli 3-4 päivää, joten ehkä se oli mulle sit sitä endoon liittyvää "reipasta" vuotoa.

Huomenia!
Huh, olipas pirskeet.. :) Selvisin onneksi keskitason krapulalla, mutta liskoja oli kyllä viime yönä. Ne vaan näemmä pahenee vaan vuosi vuodelta, liskojen yöt siis.

Emmillä hienoja kuulumisia, nyt sitten jännäillään peukut pystyssä! :) ++ Noista simoista en kauheesti osaa sanoa, mutta tosiaan se korkea ph voisi olla syynä tein raskaudettomuuteen.. Ehkä se on jotenkin noussu tässä välissä.. No, toivottavasti en nyt nostata toiveita turhaan, mutta teillä varmaan tuo inssit tulosta. :)

Kastis, mää ajoin parikymppisenä mopokortin ja ajelinkin viissatasella, mutta se harrastus sitten jäi kun tapasin mieheni. Se ei oo nii innostunu mopoista, enkä mäkään hirveen intohimoinen harrastaja loppujen lopuksi ollut.

Manna, se sähköpostirinki on vaan tapaamisten sopimiseen + kuvien vaihteluun. (tai näin mää oon ainakin ymmärtänyt). Että et sää jää porukasta vaikket siihen liittyisikään. Eikä me sua paheksuta vaikka sää ootkin tupakoinu tai miehesi.. SItäpaitsi, kyllä tupakoijatkin raskautuu... Ja noista häistä vielä. Se on kyllä ärsyttävää, kun joutuu selittelemään miksi ei halua lapsia häihin. Mekään ei niitä kutsuttu, mutta niin ne vaan jotkut silti toi niitä.

Jahans, ei kai tässä nyt sitten kummempia tällä erää. Palaillaan taas!

Äh... mä olen nyt vähän down. Heti tuli kylmää vettä niskaan kun olin diplomaattinen ja osasin iloita niistä parista raskausuutisista. Nyt kuulin just toisesta ystävästä joka on raskaana ja se otti yllättävän koville vaikken tietenkään haluaisi myöntää :( Tämä pariskunta tietää meidän yrityksestä, on tiennyt ihan alusta asti, ja tällä kaverilla on ollut tosi ailahtelevia ajatuksia raskaudesta itsellä. Ensin ne päätti jättää ehkäisyn pois, sitten se kai muutti mielensä vähän, ei yritettykään, sitten mietti että tulee jos on tullakseen ja tiedosti ettei se ehkä käykään niin helposti, sitten taas panikoi eikä tiennyt onko vielä valmis. No nyt sit ilmeisesti on valmis. Äh. Kuulostaapa katkeralta. Ja alkaahan sitä vähän olemaankin jo, valitettavasti :/ Kaikki muut menee meidän ohi. Itku.

Mites Vippen lauantai? Ja Annun? Tuliko nollattua? Toivottavasti oli hauskaa! Kastiksen mopokauden avajaiset kuullostaa mukavilta, mikäs sen kivempaa kun kesä lähestyy. Muistan itse aina joskus lukiossa kun oli hyppytunteja tai lintsasi muuten vaan ja väkisin hengaili ulkona jossain kahvilan terassilla tukka tupeerattuna ja tupakka suussa ja ekat moottoripyörien pörinät kuului ensin kaukaa ja sit ne suhas ohi niin että koko katu tärisi. Ihanaa! Se oli niin konkreettinen kevään merkki. Erityisen onnekas oli, jos joskus pääsi jonkun kyytiinkin. Ne oli ne vähän vanhemmat pojat, uuuuhlalaa, usein komeita ja vähän "koviksia".

Emmille tosiaan vieläkin älyttömät peukutukset päällä. Tikutitko, eli onko mitään tietoa milloin ovis olisi voinut olla? Tuli varmaan varmistettua kotonakin kuitenkin eiks vaan. Mikäköhän on muiden tilanne? Esim. Gissa ja Tiitu?

Manna, meillä ei ollut lapsia omissa häissä. Pakkohan hääparin on itse saatava järjestää oman näköiset häät. Ei sen enempää siitä aiheesta, kaikilla on kuitenkin oikeus omaan mielipiteeseensä, piti vaan kommentoida, että multa saat ainakin täydet sympatiat :)

Plaah, mulla on nyt niin mieli maassa jotenkin, ettei edes huvita hehkuttaa sitä meilirinkiasiaa tai tänään ainakaan olla keneenkään yhteydessä... Sori. Koitan piristyä ja ottaa itseäni niskasta kiinni.

Huomenta!! Ihana kesäinen viikonloppu takana. Voi Molly häntä pystyyn, etköhän säkin saa joku päivä niitä vauvauutisia muille kertoo. Mutta tiedän tunteen=(.
Kastehelmi! Mä oon kyl ihan ihmeissäni, et meille ei mitään tosta ph:sta puhuttu, eikä tohon kirjalliseenkaan versioon mitään laitettu. Lääkäri vaan mainitsi ton sitkeyden ja tossa muuta osiossa oli maininta Visk++, eli onko tää siitä sitkeydestä?
Valkosolut ilmeisesti meiltä vielä puuttuu, koska tos lapussa on tyhjää siinä kohdalla. Mä sain tän version lääkäriltä tulostettuna ja lapussa lukee et loppuosa puuttuu, eli niitä ilmeisesti vielä odotellaan. Samoin noi vasta aineet, niissä ei oo mitään. Eli ne vielä ilmeisesti puuttuu. Mitään uusinta näytettä ei jouduta antaa. Meillähän oli toi pidättäytymisaika hurjat 10h, voiko se vaikuttaa asiaan...
Diagnoosi ja lausunto kyllä on tehtynä. No anyway, mulle riittää tieto et tolla spermalla pystyy raskautuun, niinkun lääkäri sanoi.
Lauantaina tikutin ovisplussan, eli pregnyl ois sit huomenna. Jotenkin nyt yritän tsempata itteeni rauhallisuuteen. Ohan se aika onneton onnistumisprosentti noissa insseissä kuitenkin. Ja eikös täälläkin niitä oo muutamalla takana? Hyvää tietysti oli se, et pesun jälkeen meillä oli tosi hyvin liikkuvia. Harmittaa vaan, et jouduttiin tekeen ennen ovulaatioo..Muuten Kastehelmi, kun tunnut olevan perillä kaikesta, niin kysynpä. Eli miten on noiden pestyjen simppojen laita, ovatko pitkä ikäsempiä kuin "tavalliset". Eli kuinka pitkään ovat elinkykysiä????
Joo mut nyt yritän unohtaa koko inssin..Missäs vaiheessa kiertoo muut menee?? Ja nauttikaahan auringosta....Huomenna on jo KYLMÄÄ

Hei pitikin vielä kysyä (taas) niistä e-vitamineista. Keijukainen, paljonko sanoit että niitä kannattaisi syödä että olisi mahdollisesti mitään vaikutusta? Meillä on purkissa sellaisia missä on 400iu/tabu joita otan vaan 3 kpl ja niiden lisäksi siinä multitabs2 special plussassa joita otan 2 kpl olisi kai 200iu... Onko se ihan naurettavan pieni määrä kaiken kaikkiaan?

Emmi, nyt täytyy kyllä tosiaan ihmetellä lekurin toimintaa. Siis antaa jo lausunnon, että priimaa, vaikka arvoja puuttuu. Tsiisus, vasta-aineet ovat SUURIMPIA syitä siihen, miksei tärppää. Valkosolut kertovat mahdollisesta tulehduksesta, joten niidenkin tieto on tärkeä. Visk++ tarkoittaa viskositeettia eli sitkeyttä ja tuo ++ tarkoittaa sitä, että sitä on PALJON. Sitä kun ei saisi olla yhtään :( Enkä nyt tosiaan tarkoita, etteikö tuolla voisi raskautua, mutta priimasta tuo on kyllä oikeasti kaukana. Ph ja viskositeetti ovat ainakin aika suuresti pielessä. Tuolla lyhyellä pidättäytymisajalla on lähinnä merkitystä määrään (siitä voi siis johtua tuo 1,4 ml), mutta ei juuri muuhun. Ihmettelen muuten, miksei testiä tehty ohjeiden mukaan eli että teilläkin olisi ollut se pidättäytymisaika. Olisi tullut kerralla varmasti oikea tulos, eikä ois tarvinnut arpoa.

Pestyt simpat elävät vähemmän aikaa kuin ns. normaali "tuote". Onneksi tuossa inssissä on se apu, että simpat pääsevät huomattavasti pidemmälle eikä tuosta mahdollisesta sitkeydestä ja sen tuomasta liikkeen huonontumisesta ole niin suurta haittaa. Ja kyllä monia onnistaa inssillä - usko pois :) Mulla on ex:n kanssa takana 3 inssiä, kaikki ajoitusta myöten ok, simpatkin kunnossa (paitsi yhdellä kerralla niitä oli omituisen vähän pitkän ja rankan kuumetaudin seurauksena), liikkuvuuskin joskus 99% yms mutta lopputuloshan on se, ettei niistä meille mitään apua ollut. Enkä mä taida muutenkaan tulla koskaan äidiksi, tai siis se vaatisi varmaan maailman suurimman ihmeen.

Äläkä Emmi stressaanu näistä mun maallikko-pohdinnoista mitenkään. Kaikki on hyvinkin mahdollista ja parin viikon päästä voit hyvinkin olla seuraava plussaaja :) Siihen kovasti peukutusta!

Jaiks..Siis mettään menty??? En todellakaan Kastehelmi stressaannu, päinvastoin kiva kuulla miten muualla. Mulla kun ei sen suurempaa tietoo tolta saralta oo, niin osaanpa sit mahdollisessa seuraavassa inssissä ym. kyseenalaistaa joitain seikkoja. Eli kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita! Todellakin ihmettelen, et meillä lääkäri lähinnä mainitsi vaan tuosta sitkeydestä, enempiä kommentoimatta. Plus et lausunnon mukaan priimat.
Mekin sentäs käydään yksityispuolella lapsettomuusklinikalla ja meitä hoitanut lekuri on paikan ylilääkäri, ettei ny ihan alottelija näissä hommissa oo. Ny alkaa jo itteekin mietityttää..Noista simpoista..meillä se lekuri sano, et ei tarvii pidättäytyä, ainoastaan jos simppatulos huono, niin sitten uusi näyte pidätysajan kanssa. Ja esim. inssiin mentiin myös ilman pidätysaikaa. Pahempi paha kuulema jos simpat liian vanhoja. Noh..ei kai auta muu kun vaan toivoa parasta.
Meillä lääkäri sano, et maks 3 inssii kannattaa tehdä, sen jälkeen kannattaa vaihtaa hoitomuotoa. Ja kuulema ei tarvitse pitää välikiertoja, vaan voi jo yrittää ens kiertoon. Tästäkin oon lukenut et jossain toivotaan väh. yksi välikierto.Teittekö mihin aikaväliin Kastehelmi teiän inssit??
Ja äläkä yhtään nyt manaile piruja seinille, eiköhän sustakin vielä äiti tuu jonain päivänä. Ilmeisesti oot jo uudessa suhteessa (kun tossa ex:stä puhuit)???? Sori jos oot kertonu, mut ohi on mennyt...Lahopää kun on!
Ja Mannalle vielä älä yhtään syyllistele tupakan polton kanssa..Meillä mies käyttänyt nuuskaa 15v lähtien. Oikea jääkiekkoilijoiden ammattipahuus..Tosin enään ei pelaa, mutta paheesta ei olla päästy. Vähentynyt onneks..Lopettaa ei taida pystyy, ennenkuin nuuska kokonaan lopetetaan. Vielä kun sitä tuntuu saavan..
Toisaalta tuntuupa nuo kaikki narkkaritkin lisääntyvän, että onko noilla elämäntavoilla nyt niin hirveesti merkitystä??
Jes..Arvatkaa meillä on tänään tytön 7v synttärit. Mä oon koko aamun rehkiny ja puhkinu. Koirat pistin pihalle siivouksen ajaksi. No kuinka ollakaan meillä nuorempi koira onnistu löytään sammakon sieltä ja tyytyväisenä pisti sen poskeensa. Nyt sitten oksentaa sellasta vaahtoa ihan täpöillä..Että se siitä siivouksesta! Eli uusintakierrokselle...

Yksinkö minä täällä höpisen -siis Emmin kanssa? Just nyt on töissä rauhallinen hetki ja pään täyttävä allergianuha ei oikein pidä aivosoluja virkeänä, et jaksais tehdä jotain uutta :(
Kyllä se pidättytymisaika on lähes aina suositeltava, joskus ei välttämätön, mutta kannattaisi kyllä yleensä pitää 2/3 - 5 vrk. Esim. joku 7 vrk on jo ihan liikaa, tollainen 2-3 vrk on kai se ideaalein. Meillä inssit tehtiin peräkkäisiin kiertoihin, kaikki 3 siis putkeen ja lääkärin kanta oli myös, että max 3 kannattaa tehdä, sitten uudet hoitomuodot kehiin. NKL:lla mullehan suositeltiin 5-8 inssiä lisää, huh huh! Julkisella puolella eivät tee joka kiertoon lähinnä kai siksi, että aikoja on rajallisesti ja välillä pitää toistenkin päästä. Sitten jos tehdään jotain tosi isoja hormonihoitoja inssien yhteydessä, niin joskus välikierto voisi olla hyvä, mutta ns. kevyissä hoidossa välikierroille ei ole mitään välttämätöntä syytä. Niin ja tosiaan, toivosta ei kannata luopua, en tosiaan tarkoita sitä :) Insseissä ei yleensä tehdä noita analyysejä enää uudestaan. Pestään vain, otetaan 1 ml ja katsotaan kokonais- ja liikkuvien määrä. Nuo muut tutkimukset ovat sen verran hitaampia (esim. muoto) että ne tehdään vain tuon isommassa analyysissa.

Niin siis jos on mennyt ohi, niin oon lopettanut n. 1,5 v sitten n. 10 vuoden suhteen. Siinä lasta toivottiin ja yritettiin ihan aktiivisesti, käytiin tutkimukset ja just noi 3 inssiä. Nyt uuden miehen kanssa lapsi ei ole suorastaan toivelistalla, enkä käytä ehkäisyä. Jos nyt sellainen ihme kävisi, niin toki tulokas olisi tervetullut. Miestä ei ole tutkittu eikä näillä näkymin tutkitakaan eikä hoitoihinkaan haluta. Itse hän on sitä mieltä, että ampuu varmaan saippuakuplia - kuulemma vaan tuntuu siltä. Tulee jos tulee, jos ei, niin ei. Mieli voi tietysti muuttua eli en sano, että nämä ovat vikat mielipiteet :) Oon kuitenkin homman kanssa ihan sinut ja kirjoittelen tännekin siksi, että oon jäänyt Tahkooja-porukkaan koukkuun.

Nyyhnyyh, ilma on mitä ihanin, ja mulla on iltavuoro.. Plääh! Ei nappaa työt yhtään..

On se hyvä Kastis ku oot jääny koukkuun. :) Oltais monta tietoa köyhempiä.. ja muutenkin tietenkin. Sähän tunnut olevan kantavia voimia täällä.. :)

Tulipa mieleen, että mäkin voisin kaivaa mein simppatulokset, ne testattiin vuosi sitten.. Siis sitten ku oon taas kotona koneen ääressä.

Voi Molly. Toivottavasti aurinko on piristäny sua ees vähän.. On noi raskausuutiset välillä niin rankkoja.. Varsinkin muilta kuin pitkään yrittäneiltä. *halaa* Mutta vähän kyllä nauratti toi sun kuvaus tupeeratusta tukasta & terassilla kahvittelu rööki suussa. :)

Kaikki on vissiin auringosta nauttimassa. Enkä kyllä yhtään ihmettele, huomisesta alkaen viilenee aika pahasti.. Kerittiin viemään talvitakitkin jo pesulaan ja osan pesin kotona. No, palataas taas!

Simppa-asiaa pakko taas tuoda tyrkylle :) Lähinnä Kastikselle tarkennuksia..En tiedä, mitä oon kirjoittanut, mutta tässä suoraan lappusesta: Tilavuus 4.8 ml, viskositeetti N=normaali, ph 7.4, siittiöitä/ml 17 milj. ja yhteensä 82 milj., liikkuvuus 70%, liikkuvuuden laatu 3-4 (en tiedä mitä tarkoittaa?!), leukkarit 3=jonkun verran. Ja kommentit: tilavuus normaali, lukumäärä jnkv normaalia pienempi, muttei hälyttävä, liikkuvuus% hyvä, samoin liikkuvuuden laatu, epänorm. määr jnkv suuremoi eli 71% ja normaaleja 29%..Irtonaisia päitä 12/100 eli se oli ympyröity epänormaalien kohdalta. Mä en kyllä itse pidä tota näytettä mitenkään huonona, mutten varmaan hyvänäkään, koska epänormaaleja on enemmän ja määrä kai pienempi, kuin olisi hyvä.

Mikä Mollyn mieltä painaa =(? Älä sure, kyllä kaikki kuitenkin jossain vaiheessa kääntyy parhain päin. Huonoja ja hyviä aikoja tulee ja välillä aina koetellaan. Jaksat aina olla niin reipas ja mukava, mutta tulee niitä masis-aikojakin. Kyllä ne kavereiden raskausuutiset (ja vatkaamiset) ottaa koville täälläkin ja siihen on ihan täysi oikeus meillä. Saadaan ollakin vähän pistoksissa, mutta kun me aina noustaan taistoon kuitenkin ja saadaan vielä hehkuttaa muille omiakin raskausuutisia, usko pois honey!

Voih, mä odotan vapun aikaa, kun V8-jenkit tulee katukuvaan. Se jyrinä kääntää mun sisuskalut joka kevät. Vaikka haaveilenkin nykyään hiukan erilaisesta kesäautosta, niin silti noi kunnon letukat saa pään pyörälle. Moottoripyörät on myös ihan kivoja ;)
Mulla on talviauto ja kesäauto, mutta kesäauto pitäisi pestä, vahata, katsastaa....vapuksi ehkä ryhdistäydyttävä sen suhteen, niin on kiva ajella kiiltävällä menopelillä. Muttakun muutakin hommaa olisi :S

Kiva, että Vipellä oli kivaa! Kunnon nollaus tekee hyvää välillä ja etenkin se nykyään auttaa tähän sressinpoikaseen. Joskus on kiva tehdä se kotona ja joskus taas kiva päästä kunnolla tanssimaan ja juopumaan ravintolaan! Hyvässä seurassa tietenkin.

Miten Emmin lapsen synttärit meni? Oliko hulinaa? Toivottavasti koira ei sylkenyt enää vaahtoa kesken kekkereiden!Aika ällöttävä kuvaus...Mä pidän peukkuja nyt inssin suhteen! Hitsit!!! Ja kiitos vaan kaikille, kun ette tuomitse meidän käryttelyä; en oikein jaksa itsekään uskoa olevan oleellinen osa tätä lapsettomuutta, mutta varmastikaan ei myötävaikuta raskautumiseen. Mutta; asiahan on vain mun ja miehen käsissä.

Pakko päivittää taas omaa napaa, kun jotain uutta on tapahtumassa; soitin gynelle ja saan Primolutit pidemmäksi aikaa; ainakin 3-5 kiertoa. Kierto on niin onnettoman lyhyt ollut, että ei tästä mitään tule. Sitten varaan yksityiseltä inssin, kesällä tarkoitus toteuttaa ja gyne sanoi, että ehkä antavat clomit tueksi; miks? Kun oon niitä aiemmin kysynyt/pyytänyt, niin en saanut. Gyne sanoi nyt vielä, että munis voi jäädä niin huonoksi tälläisillä kierroilla/luteaalivaiheella, että kokeillaan nyt Primoja ja "käy kokeilemassa inssi tai kaksi, syksyllä sitten tuumasta toimeen eli ivf:ään, koska se taitaa olla teille nyt ainut todellinen vaihtoehto." En tiedä, mitä olis ajatellut. Kehoitti nauttimaan elämästä, häistä ja antoi hiukan toivoa, mutta tuo viimeinen lause sitten kuulosti niin julmalta "ainut todellinen vaihtoehto"..Niin kai sitten. Ja jos ivf:t ei onnistu, niin sitten ollaan yhden tien päässä. No, ei kai tässä auta vielä maalata pirua seinälle, kun vielä kokeillaan hoitoja. Musta vaan tuntuu, että onko tosiaan kaikki kortit sitten katottu. Toisaalta on hyvä päästä/mennä yksityiselle inssiin, niin saan toisen gynen mielipiteen. Katsotaan nyt siis..

Mutta..Nyt menen koppaani nukkumaan, aamulla taas virkkuna töihin.

Hännät pystyyn ;)