Tahkoojat 139

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keiju, eikös ollut niin ettämehän käytiin about samaan aikaan siellä lapassa? Mulla siis 2/06. Endokipuja mulla oli vaihtelevasti, mutta tällä hetkellä en erota niitä näistä muista väännöistä. Eli paha sanoa loppuuko ne plussaan vai jatkuuko edelleen raskauden aikana. Mutta siis sun kysymykseen: joo mulla oli kipuja mutta en huomannut clomien niitä pahentavan, oviksesta menkkoihin oli muutenkin kaikkea vääntöä...

Sori megamoga, palaan myöh, pitää mennä lounaalle..

Sandeman, kyllä meillä oli lapat aika samaan aikaan, mulla muistaakseni 27.1. Mäkin muistelin ettei sulla tainneet ne väännöt lapaan loppua, mulla kyllä loppui mutta ennen lapaa olikin kyllä välillä niin kovia kipuja että oksensin ja olin ihan liikuntakyvytön. Nyt odotan kovasti sitä Sööperin vastaanottoa+ultraa, jossa nähdään tilanne.

Tänään menen taas vyöhyketerapiaan. Sanelma, ei se ainakaan pahasta ole mennä noihin juttuihin eli hyvä kun varasit ajan. Mua kiinnostaa erityisesti sitten se homeopaattinen puoli, jos se jotain rohtoja määrää tähän vauva-asiaan. Oon sitä kans välillä mietiskellyt...
Nyt otin käyttöön gelee royale-kapselit kun joku jossain sanoi että ne auttavat kans hormonitasapainoon ja siihen pms-turvotukseen ennen menkkoja. Sehän oli mulla ihan kamala viimeksi, voi kyllä johtua endostakin mutta oli sellainen oikein "kaljamaha" !!!
On tässä melkein kaikki poppakonstit kohta kokeiltu...hoh hoijaa.

Kiitos isopeista! Tää on tätä... Pirautin itkut jo ennen kuin alkoivat ja nyt vaan tunteet turtana eteenpäin. Jotenkin on vaan sellainen surullinen olo... Ihmeen hyvin sitä on kuitenkin kestänyt, pää meinaan. Joskus sitä kyllä miettii, että kuinka kauan kestää. Kroppa saa kyllä hoitoja, mutta entäs pää? Kättärilläkin hoitaja, joka vastasi puhelimeen, että soita sitten meille takaisin vaikka huomenna, jos ei täältä kuulu mitään. Niin minä siihen, että kyllä olisi hyvä tänään saada hoidetuksi. Luulisi niiden tajuavan, että näissä asioissa on tosi iso merkitys saako asian käsitellyksi heti vai vasta huomenna, siis nimenomaan pään hyvinvoinnin kannalta. Puhumattakaan siitä, että tänään on kp 3 ja on otettava eka clomi. Jännittävää, tuleekohan sivuoireita...
Samalla linjoilla Keijun kanssa, että heti lasken, että jaa ivf yksityisellä 1000 euroa, silläkin pääsisi aika kauas matkalle. Bangkokiin tahtoisi myös hän!

Hertta: mua kanssa ärsyttää tuollainen vastuunsiirto, pitäisi saada tietää heti eikä 15. päivä!! Clomithan VOI aiheuttaa sivuoireita tai sitten ei ollenkaan! Muistaakseni Tiitulla (sori jo muistin väärin) ei ollut juurikaan ongelmia niiden kanssa. Yöhikoilua on kai ollut useimmilla ja niitä mielialaheilahteluita, mutta kenellä naisella niitä nyt ei joskus olisi? Tekevätkö Kättärillä muuten IVFää vai laittavatko NKLlle?

Keiju: mulla myös on ollut turvotusta ennen menkkoja, saattaa johtua endosta tai olla ihan normia. Nyt huomaan turvotusta iltapäivisin kun istun tässä jakkaralla liian pitkään. Illalla pitää jo farkun nappia löysätä, vaikka ystäväni sanoikin ettei näillä viikoilla vielä sellaista ole (hiukan besserwisser-tyyppi). Olin siihen että JEPS, turvotus johtunee sitten vaan mun läskeistä. Kele!

Lapsettomuus on kamala asia, niille jotka oikeasti haluaa lasta. Eniten siinä tökkii se ettei oma kroppa voi tehdä yhteistyötä armaan simojen kanssa ja että pettymys on totaalinen joka kk. En koskaan sitä fiilistä unohda, tapahtui tässä nyt mitä tahansa.

Sandeman: Käsittääkseni eivät tee Kättärillä, joten jonotus nkl:lle edessä, hope not!

Keiju: Mulla on aina ollut turvotusta ennen menkkoja, joskus vähemmän joskus enemmän. Tässä kierrossa oli taas vaikka mitä pms-oireita, välillä niitäkin on vähemmän.

Soitin muuten meidän lähiapteekkiin, että onhan niillä clomeja, kun tänään tosiaan pitää se eka ottaa, yksi paketti (20kpl) löytyi! Varasin sen. Pitää siis ostaa koko paketti? Nyt olisi Sanden jämille ollut käyttöä...

Hertta, ne clomit on ihan törkysen kalliita, muistaakseni 53 euroa toi paketti kun ei kuulu Kela-korvauksen piiriin. Musta se on hävytöntä!
Mutta onpahan siinä sitten viiteen kiertoon, enkä halua nyt mitenkään pessimistisesti ajatella etteikö teillä vois tärpätä vaikka ekasta clomikierrosta! PQ:ta vaan :))

Toi on ihan totta mitä sanoit pään tilanteesta. Välillä tuntuu siltä että sitä on ihan zombiena, varsinkin kierron alussa. Taas se sama odottaminen, tikuttaminen, piinailu jne. Ja sen takia mä niitä inssejäkin pelkään kun pelkään sitä pettymystä. Mä uskon että me ei mun endon takia onnistuta kuin ivf:lla!!Huomaatte varmaan etten ole vieläkään ihan toipunut viime menkkojen aiheuttamasta pettymyksestä... :(

Huomenta! Pahoittelut Hertalle munkin puolesta, mälsää. Clomeja pitää tosiaan ostaa se koko purkki 20 kpl, mutta riittää sitten yhden tabun annostuksella sen neljä kiertoa (Keijulla tais tulla pieni laskuvirhe;)). Mun mielestä clomit ovat vielä halpaa kamaa, johtuu ehkä siitä, että olen sen yhden pistoskierroksen kokenut, jolloin rahaa paloi pelkkiin lääkkeisiin 300-400 egeä...

Tuli taas yksi kohtalotoveri lähipiiristä eilen esiin, hänellä on myös pco ja toinen munatorvi täysin tukossa, mutta nyt raskaana, laskettu aika marraskuussa. Raskaus oli alkanut kahden kuukausen metformiini-kuurin jälkeen. Antoi taas toivoa omaankin tilanteeseen... Huoh.

Alkaa käydä tosiaan hermoilla ja henkeen tuo savun haju, yöks. Tilanne oli eilen ihan järkyttävä, silmät vaan kirveli, kun lähdin töistä. Toivon sadetta ja kaatamalla, kiitos;)

Hello! Täälläpäs on nykyään hiljaista...kaikki pulisijat on plussapuolella???
Tiitu, varmasti herättää toiveita kuulla tuollaisesta samantyyppisestä tapauksesta. Toivotaan että sulla metut toimisi yhtä hyvin!!
Mikäs kp sulla onkaan menossa?

Juu, niin tuli laskuvirhe, 5 kpl niitä otetaan kuussa eikä neljää. Mulla olis vielä 2 kiertoa jäljellä. Tietty sitä pienet toiveet on tässäkin kierrossa kun kuitenkin mun ainakin pitäisi ovuloida myös luomusti.

Toi savu on kamalaa!! Todellakin. Sadetta kai tässä on luvattu koko viikoksi ainakin tänne Etelä-Suomeen, toivottavasti auttaa!

Onkos muuten täälläpäin asuvat menossa Taiteiden yöhön? Mua ei oikeestaan kiinnosta mikään muu kuin Oopperan ulkolavalla ne tanssiesitykset (yllätys :) Mutta jos on kova vesisade niin enpä tiedä jaksaako sitä mennä.

Keijukainen hei, saisinko kysyä kun sulla oli sitä hirvittävää krapulaa niistä clomeista johtuen, että esiintyikö se vain silloin kun oli kuuri päällä kp3-7 vai koko kierron loppuun asti? Napsitko niitä clomeja monta kuukautta vai oliko se niin, että lopetit niiden käytön yhden kierron jälkeen?

Kyselee molly kartoittaakseen omia tulevien viikonloppujen hippaloita...

Mulla on menossa kp 33. Järkkyjä menkkapolttoja ollut jo viime perjantaista asti, olen pari kertaa ollut ihan varma, että nyt lorahti, mutta ei. Yksi mikä vähän ihmetyttää, niin pe oli myös pientä rusehtavaa tuhrua, sitähän mulla ei ole koskaan vaan punainen vuoristotulva alkaa rytinällä. En kuitenkaan elättele sen suurempia toiveita vielä, miksi mun kierto olis nyt yhtäkkiä normaalin pituinen, kun kerran viime kiertokin venähti viiteenkymppiin metuista huolimatta. Ja kun en tässä kierrossakaan huomannut mitään oviksen merkkejä, niin odotellaan rauhassa. Sitä olen vaan tässä mietiskellyt, että kun noita kipuja on kuitenkin suht paljon, niin ei kai vaan endo jyllää mullakin, sehän tästä vielä puuttuisikin...

Ei muakaan oikeen innosta tuo Taiteiden yö, jää todennäköisesti väliin.

Tiitu, mä en tajunnutkaan että sulla on noin jännät paikat!! PQ nyt kummiskin, eihän sitä koskaan tiedä. Ymmärrän että täällä ei halua kauheesti hehkuttaa loppukierron päiviä kun se pettymys kummittelee mielessä jo etukäteen. Helvetin piinaahan se on, ei se muuksi muutu! Tsemppiä siis kärvistelyyn!Voihan plussakierrossakin olla kaikenmaailman juilinoita...no, nyt mä lopetan :)

Molly, mulla oli kyllä kamalia kankkusia ihan koko clomikierron ajan. Ei tarvinnut ottaa vaikka kuin muutama lasi viiniä/siideriä niin seuraavana päivänä oli kamala olo. Ei ollut eroa oliko kuuri päällä vai ohi, ne vaikutti koko kierron ajan. Tässä kierrossa jonka olen ollut ilman clomeja, ei ole viime viikonlopun biletyksestä huolimatta ollut krapulaa :)
Mä oon syönyt nyt 2 kiertoa clomeja, joista jälkimmäisessä ihan kamalat sivuoireet (kuumat aallot+KAMALA turvotus!!), eka kierto oli ihan "iisi". Siksi pidän nyt paussia yhden kierron jotta kroppa saa vähän hengähtää.
Tsemppiä ja peukkuja sinne!!
Meillä on myös miehellä vain 3% normaalimuotoisia siittiöitä vaikka määrä ja liikkuvuus ovat tosi hyvät joten sekin varmasti vaikuttaa.

Täällä pitkästä aikaa. Meillähän yritystä on muutama vuosi ja pirullisinta on se, että mies ei tunnu pääsevän loppuun... onko muilla ko. kokemuksia? Koko touhu on monivuotisen suhteemme ajan ollut ei-niin-innokasta hänen puoleltaan, on kuulemma sellainen tyyppi. Tämä oli yllätys mulle, jonka entiset suhteet on olleet aika kiihkeitä ;-( Eli sekin mättää tässä... no, pienellä vippaskonstilla sitten järjestyi niitä simppoja tuossa 13. pv kiertoa, joten odotellaan ensi viikon loppuun, tuskin mitään on taas tapahtunut...

Hei Tiitulle Pqta! Toivottavasti ei sinne viiteenkymppiin asti mene kpt. Mikäs sulla olikaan seuraava askel, vai vieläkö odottelet että metut toisivat oviksen seuraavaan kiertoon? Sori en nyt muista sun tilannetta.

Hertalle tsemit clomien aloitukseen, eihän kaikki saa noita sivuoireita kuten mä ja Keiju. Ja mullahan kaava meni, ensin kaksi kiertoa clomeja, yksi kierto paussia ja sitten tästä kolmannesta tuli se plussa.

Sini, meillä ei kyllä tuota ongelmaa ole ollut, pikemminkin päinvastoin. Tulee joskus liiankin pian:-). Kyllähän se vetää mielen matalaksi jos ei saa simoja sisään oviksen aikaan kun tsäänssit on parhaat. Ootko jutellut, voisko olla että jännittää nimenomaan tuota aikaa (kun olis pakko) vai onko yleisempi ongelma? Suorituspaineet kun voi ilmetä jos on liian tietoinen sun kierrosta?

Minen oikein osaa hävitä täältä vaikka kai pitäisi?

Itse on hyvin valmis ja toiveikas tulokkaaseen, mutta tokihan voi olla suorituspaineita. Toisaalta niitä on kyllä mihin aikaan kierrosta vaan ;-( Homma toimii, muttei mitään tapahdu. Enkä ole mikään kauhea akka itse, joten nyt en ihan syitä lähde itsestäni etsimään, jos joku sitä kehottaa, koska tiedän, että tarjontaa olis vieläkin, jos olisin lähtenyt erinäisiin juttuihin, mutten halua muuten hyvää suhdetta tämän takia rikkoa. Rasittavaa ;-(

Juu Sandeman, älä katoakaan vielä kokonaan, pliis;) Mulla tilanne jatkosta on se, että syyskuun alussa on seuraava lekuri, sitten on kolme kuukautta kulunut metujen aloituksesta ja nähdään, onko niistä pelkästään apuja (heh). Jos nyt menkat alkaisivat ja kierto olis vaikka siinä 35 hujakoilla, niin olisin tosi tyytyväinen, silloinhan kierto olisi tasoittunut suht normaalille tasolle. Luulen, että seuraavaksi sitten kokeillaan pistoksia + inssia, jos pistokset tehoaisivat nyt paremmin kuin viimeksi, kun metut ainakin sitten parantavat vastetta noille lääkkeille. Apuja kuitenkin tulossa tässä syssyn tullen.

Mun on pakko myöntää että mulle iskee ihan paniikki kun ajattelen että kohta te kaikki painelette tonne plussapuolelle ja mä jään tänne yksin :( No, Kastis pitää sitten mulle seuraa, jookos??
Meille kun kukaan lekuri ei mistään pistoshoidoista ym. ole puhunut yhtään mitään vaan clomit vaan ja inssi sitten ja sitten...noh, ei kai mitään. Tai tehdäänkö niitä inssejä 3 kpl vai miten se menee?

Toivotaan Tiitu että sun kierto olis normalisoitunut nyt. Tai sitten venyis tietysti 9 kuukauden mittaiseksi :)

Sini, mä en oikein osaa ottaa kantaa tohon asiaan, on joskus ollut kyllä sellaista kun tahti on ollut tosi kova oviksen aikaan (siis vähintään joka päivä)niin mies on valitellut ettei ehdi palautua ja se voi kestää tosi kauan. Haluttomuutta oli silloin kun mies oli edellisessä duunissaan tosi stressaantunut. Mutta silloin ei vielä ollut yritystäkään.

Keijukainen, mulla alkaa myös olla ne fiilikset, että täältä en pääse ikinä mihinkään, mä varmaan kuuluun siihen pieneen prosenttiin, jolla ei mikään konsti tepsi, perskutarallaa. Sullahan ei kannatakaan mahd. inssissä käyttää pistoksia, kun ovuloit luomuna/clomeillakin. Mullahan ei ne clomit tuoneet ovista, niin on sitten järeämmät aseet jo alussa. Jos teillä tulee ivf eteen, niin sitten pääset pistelemään... (toivottavasti ei tarvi, vaikka ei se itse pistely tunnu missään). Julkisella ne vissiin kokeilee 3 inssiä, jonka jälkeen sitten ivf-jonoon, jos olen oikein käsittänyt.

Tiitu, näin mäkin oon käsittänyt että julkisella toimitaan. Ja siinä ivf-jonossa saa sitten olla vuoden/vuosia...uh huh. Ajatus siitä, että pari vuotta menis vielä tässä touhussa, saa mut koppiinkypsäksi.Toivottavasti siellä on sitten edes netti niin mä voin lukea teidän kuulumisia hoitopuolelta...

Ja mieluummin tietty ivf:ään jos inssit ei tepsi, sitten ei enää mitään pistos-inssejä. Kiitos.

Mullahan oli tarkoitus siirtyä niihin järeämpiin pistoshoitoihin ihan vaan sen takia että aikaa on kulunut sen verran ja olin jo kärsimätön. Kaippa oltais kokeiltu vielä pari inssiä niillä pistoksilla ja sitten IVF-jonoon. Kun ei mullakaan siinä ovulaatiossa ollut suurempia ongelmia, munin niillä clomeillakin. Kaippa se on tapauskohtaista mitä suostuvat yrittämään.

Mä tässä mietin että pitääkö mun ilmoittaa Naikkarille tästä raskaudesta? Jokatapauksessa ajattelin tehdä sen vasta ultran jälkeen. Kun vaan malttaisin olla lukematta noista km-tapauksista:-(

Ja hei tytöt, Keiju ja Tiitu, jos jostain niin tästä mun ihme-onnistumisesta voi päätellä että ette tekään täällä ikuisuuksia pyöri! On ne teillekin varattuna ne omat bebet tuolla...

Hups! Kirjoitin vahingossa tonne vanhaan ketjuun... ONNEA SANDEMANILLE!!!! Nyt korkaan sen skumppapullon niinkun joskus kauan aikaa sitten lupasin. Harmittaa kun vasta tänään luin nuo uutiset. Hirmuisesti onnea!!!!!

Kiittikiitti taustailija, edelleen nuo onnittelut tuntuu mukavilta, varsinkin kun IRL-maailmassa ei juuri kukaan tiedä:-)). Paha vaan jos olen aiheuttanut humalahakuista juomista tässä seurakunnassa:-))

Hoplaa, nostelenpa tätä pinoa pikkuisen. On tainnut sivut tökkiä taas kun ei ole vierailijoita??

Ei uutta olossa, eilinen suliskin meni mukavasti, saapa se pikkuinenkin vähän liikuntaa:-). Vähän rauhallisemmin otin, ettei ihan maksimisykkeillä menty.

Meitin rakennuslupa tuli eilen!! JEE. Nyt sitten huomenna on suunnittelukokous ja mietitään arkkitehdin ja vastaavan mestarin kanssa etenemissuunnitelmaa. Varmaankin ravataan siellä koko syksy...

Onnea rakennusluvasta Sandeman!! Hino juttu, nyt vaan mökkiä pykäämään. Teillä on sitten vähän samanlaisia juttuja Riinuskan kanssa paitsi he tekevät taloa. Mutta kummiskin :)

Meillä on H-vedellä mökki siinä mallissa että sitä pitää jo alkaa kunnostaa (rv 80 muistaakseni...) Mies teki jo tänä kesänä uudet askelmat rappusiin ja ensi kesänä on tarkoitus uusia myös sivulaudat, karsia metsää ym. Ja maalaushommat kans taitaa odottaa jossain vaiheessa...
Se toinen mökki kun on oikeastaan meitin ja mun sisarusten vastuulla, äiti ja isä ei siellä juurikaan käy.

Toivotaan Sandeman että siellä masussa on kaikki hyvin!! Mäkin odotan ihan malttamattomana sun ultraa! Tuntuu että aika matelee...
Tuntuu tosiaan varmasti ihanalta kun ulkopuolisetkin onnittelee niin paljon!

Kastis, pääsen tänään hierojalle! Ihanaa! Sain peruutusajan. Hartiat todella kaipaa vähän kovempaa kosketusta.

Ilmassa alkaa olla jo syksyn tuntua. Oi oi, syksykin on ihana vuodenaika!Tää lämmin, kostea ilma on tosin kyllä aika ahdistava...

Kiitos Keijukainen vastauksesta. Näin mä vähän epäilinkin, että vaikka eilen napsin viimeisen clomin, niin saas nähdä tuleeko jotain sivuoireita vielä kierron loppuun kuitenkin. Tosiaan kun viiniä pikkasen maistoin viime viikonloppuna niin nyt jälkeenpäin ajateltuna olo oli kyllä kieltämättä aika huono seuraavana päivänä, en vaan osannut yhdistää. Mälsää jos ei voi juoda viiniä yhtään, yhyyy :( Ja jos seuraavasta clomikierrosta tuleekin sitten niitä kaikenmaailman oireita lisää, kuten vissiin Sandemanillakin toisesta kuurista.

Ollaan sitten aika samanlaisessa tilanteessa Keijukainen, just tuon miehen tuloksen takia vähän samansuuntaisia ajatuksia mulla kuin sullakin. Lisäksi meillä on samanlainen matkailumaku! Luin teidän ketjua viime keväänä ja hymyillytti kun oltiin samoihin aikoihin samoissa maisemissa reissussa, ties vaikka oltais pyöritty yhtä aikaa jossain tietyssä paikassa tai lentoasemalla :)

Hyviä jatkoja vaan ja tsemppiä sinulle myös! Eiköhän törmäillä näillä palstoilla vielä.

Hei Molly, mullakin tosiaan oli voimakkaammat oireet tokassa clomikierrossa, ekassa ei juur mitään. En toki halua pelotella :) "Meidän" Tiitu mm. tais selvitä kokonaan ilman oireita!

Mitäs teillä Molly on takanapäin? Ihanko clomit vai onko myös inssejä? Meille on sanottu Naistenklinikalla että ekaan inssiin voi tulla syyskuussa eli ensi kuussa! Mulla on kyllä mun endon leikanneelle lääkärille aika just ennen ovista joten mietin vielä tota inssiä. Mutta eipä sitä tarttekaan etukäteen päättää vaan aikahan varataan vasta kun ovistesti näyttää plussaa!!

Jos saa kysyä niin minkämoinen määrä sun miehelle on normaaleja siittiöitä?
Meillä tosiaan se 3% siinä yhdessä ja ainokaisessa näytteessä...
Ja yritystä 2 v. takana...johtuu kyllä varmasti TOSI suureksi osaksi myös mun endosta.

Ja eikös tuolla Vuoden yrittäneiden ketjussa joku on plussannut kaksoset!!! Sandeman.... :-) Saas nährä...