LOKAKUUN ÄIDIT 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orvokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no minä satuin jo yhden ketjun avaamaan, mutta jatketaan täällä kun tämän löytää helpommin. itse taas laitoin vahingossa nimimerkin ja otsikon väärinpäin ;-)

Eli tosiaan sain se viran!! olen tosi tyytyväinen. nyt on vakkaripaikka ja tarvittaessa voi tehdä vaikka 3 lasta putkeen jos vaan talous antaa periksi ja oma pää kestää. epäilen kuitenkin suuresti että olisin kotona niiiiin pitkään. Ainakin nyt vuosi kotona.

Airi

Onnea Airille vakkaripaikasta! Loistokas homma!

Minä täällä vielä taistelen määräaikaisuuksien kanssa, pöh. Mutta ehkäpä joskus se onni potkaisee, toivon kovasti.

Niin ja kivaa huomata, että raskaus ei aina vaikuta tuollaisiin asioihin negatiivisesti, kun niitäkin tarinoita tuntuu riittävän!

22+1

jaa sois kesäkuu..
tatu pietti aamulla semmosen jumppatunnin että en voinut kuin nauraa..oli se semmosta möyrimistä tuntu jotta se potki ja heilu joka suuntaan yhtäaikaa....ihana...

ihon kutina on onneksi vähenytnyt ja kuivuminen..enään tartte rasvata monta kertaa päivässä.

ens viikola saa kelapaprut....kun on neukka.
taas piti käydä ostamassa uudet rintaliivit...aiemmat mikkä ostin alkuraskaudessa meni pieneksi...kuinka paljon noi meijerit vielä kasvaa???

Onnea superisti Airi!!

Itsellekin kuuluu siinä mielessä hyvää, että todennäköisesti saankin kolmelta ekalta äippäkuukaudelta vielä täyden palkan! Aivan mahtavaa, sillä luulin, että koska olen projektihommissa, en sitä palkkaa saa.

Ja kiva kuulla Akiramista! Hienoa, että siellä menee hyvin. Voi kun itselläkin tuo rintavarustus kasvaisi, mutta eih, samoilla luttanoilla mennään. Muuten kyllä maha on paisunut aika kivasti, ja aamuvaaka näytti tasan 4 kg lisää... Mihinköhän on tullut, olen kyllä liikkunut todella paljon ja salaattia pupeltanut... Noh, saakin tulla, etten näytä ihan niin hassulta kuin viimeeksi: naurettavan iso maha ja muuten aivan ripakinttu.

Onnea Airi virasta!! On se iso helpotus. Minulla rinnat kasvaneet jo kaksi kuppikokoa... Minkähänlaiset nahkapussit niistä mahtaa jäädä imetyksen loputtua...?

Käytiin eilen illalla siellä Akun tehtaalla. Kyllä nyt väsyttää. Siellä oli mieheni tuttu pariskunta, jolle oli syntynyt marraskuussa 1090 g poika. Laskettu aika ois ollut tammikuussa. Lapsivedet oli mennyt ja vauvaa oli yritetty pitää sisällä vielä jonkin aikaa, mutta sitten jouduttu tekemään hätäsektio. Huh ! No, nyt poika on terve 6,5 kg. On varmaan ollut koviakin hetkiä.

Tylsää töissä... Toinen poika tulee tänään kesälomalle ja töihin. Kehtaisko tuota tunnustaa, että tämä nuorempi poika on jo 22 v... Osa teistä hänen ikäisiä. No tuli onneksi hänet ajoissa tehtyä. Ihan kivasti ovat nyt kuitenkin raskauteeni suhtautuneet.

Huomenna sitten neuvolaan hemppatestiin ja kauheata puntarille. Maha ei ole toiminut moneen päivään ja olo on sen mukainen.

Onnittelut Airille työpaikan johdosta !

Hei kanssasisaret! Muutama sananen täältäkin suunnalta. Onnea Airille työpaikasta, hieno homma.

Ihanaa, puoliväli savutettu! Viime viikolla oli ultra ja vauva voi kaikin puolin mainiosti. Enemmän ihmetyksen aihetta tuli istukasta, jota tarkasti tutkittiin, ettei ole kohdunsuun päällä. Istukka on tällä hetkellä edessä, mutta ihmetykseksi löytyi takaa vielä lisäistukka! Onko kellään kokemusta moisesta? Vauvojen lukumäärä sentään pysyi edelleen yhdessä… Lääkäri tarkasteli, ettei istukoiden välillä mene suonituksia ja sain vielä kontrolliajan elokuulle.

Tuo edessä oleva istukka tietenkin vaimentaa vauvan liikkeet aikalailla. Tunnen kyllä joka päivä kutituksia ja hentoa ”sivelyä”. Mutta milloin voin tuntea mojovia potkuja? Mieskin kovasti odottaa tuntevansa vauvan, mutta tähän asti ollut ihan turha toivo. Onko muita, joilla nyt istukka edessä tai edellisissä raskauksissa ollut? Olisi kiva kuulla kokemuksia, että milloin liikkeet mahdollisesti vahvistuvat niin, että tuleva isäkin saisi ensikosketuksen jälkeläiseensä.

Täällä on kovasti ollut keskustelua stressistä. Minä puolestani olen ollut koko raskauden ajan itse tyyneys :) Toisaalta edelliset kaksi vuotta olivat töissä äärimmäisen vaikeita ja olin aivan uupumuksen partaalla. Sen myötä kotonakin ajoittain aika hermoheikko. Työtilanne muuttui aika osuvaan ajankohtaan ja nyt minulla on sellainen välivaihe menossa, ettei ole syytä ottaa mitään paineita. Myöskin kokonaisvastuut on siirretty muille. Tämä on varmaan suurin syy, että olen ollut äärimmäisen hyväntuulinen ja rauhallinen koko alkuvuoden. Ja niin onnellinen!! Mieskin on tämän ilokseen huomannut, kun kotona odottaa lähes poikkeuksetta hymyilevät kasvot. Pitää vaan toivoa, että tämä sisäinen rauha ja seesteinen olo jatkuisi mahdollisimman pitkään… Pääasia, että nyt on hyvä olla.

Supistuksia, siis kivuliaita, minulla on yhä ollut, vähentyneet onneksi ovat. Tulehdukseen saatu lääkekuuri on nyt loppu ja pitäisi käydä labrassa tarkistamassa tilanne. Kaikki kiireet ja väsymys saavat vatsanväänteet hyvin nopeasti alkamaan eli rauhallinen elämäntahti jatkukoon.

Minä en olekaan käynyt vaa’alla sitten edellisen neuvolan. Vatsa on kyllä ottanut melkoisen kasvupyrähdyksen viimeisen kahden viikon aikana. On varmasti tullut painoakin lisää, toivottavasti kuitenkin kohtuuden rajoissa.

Hyviä vointeja jokaiseen masukotiin!

neuvolassa käytiin ja kaikki oli kunnossa sf-mitta oli 19 eli oikeastaan ylä rajoilla kuljetaan, täti arveli että laskettuaika saattaa ensi viikon ultrassa siirtyä jopa parilla viikolla, vaikka epävarmaa onkin...
niin eikä edes piikillä sormeen tökätty kun aikaisemmat arvot oli niin hyvät :)

nyt vaan ensi viikon ultraa jännityksellä odottelemaan.

niin ja onnea airille työn johdosta.

Huomasin Kanelin kyselevän etuseinässä olevasta istukasta. En ole ketjussanne, mutta jos saanen nyt kuitenkin kommentoida tuohon.

Minulla siis myös istukka etuseinässä. Liikkeitä tunsin kuitenkin todella varhain ensikertalaiseksi. Ekoja pieniä kutituksia rv17 tienoilla (aavistuksia oli jo aikaisemmin) ja siitä ne ovat vain voimistuneet. Välillä ollut hiljaisempaa, mutta kuitenkin. Avokkikin sai jo tuntea osansa potkuista rv21. Nyt siis menossa rv22.

En tiedä sitten onko ultraaja erehtynyt istukan paikasta vai olenko vain tavallista herkempi tuntemuksian suhteen (tai vain kuvitellut päässäni). ;) Luulin, että liikkeiden tuntemiseen olisi mennyt paljon kauemmin.

Onnea odotukseen!

moi kaneli.itse aloin tuntea liikkeet viikolla 19,vaikka mullakin istukka edessä ja ekassa ultrassa sanoivat etten kovin aikaisin tule tuntemaan mitään,mutta toisin kävi!

Mulla on istukka etuseinässä ja mitään elon merkkejä en ole mahasta vielä tunnistanut. Eikä muuten ole mitään supistuksia, vihlontaa tai mitään muutakaan. Maha on suuri mutta tyyni.

Stressistä sen verran että sitä oli alkuraskaudessa kun oli hirveä pelko keskenmenosta, voimat pois, työt sekaisin ja sairaslomaa. Nyt työpaikka on sopeutunut siihen että olen lötkö nahjus ja mulle on otettu seuraajakin hommiin. Hohhoijaa.

Nuo siivousvimmat ja hirveät touhuvimmat kuulostavat niin vierailta!! Mutta olen minäkin saanut jo yhden pienen ristipistotyön tehtyä vauvalle. Eli edes jotakin saan aikaiseksi sohvalla lojuessa. Ensimmäinen aikaansaannos moneen kuukauteen, jos ei vauvaa lasketa...

Ja Airi, isosti onnea virasta. Kyllä työssä olijan edut ovat ihan järjettömät verrattuna peruspäivärahoilla oleviin. Ja lisäksi kun työsuhde ei lopu, niin lomat kertyy äitiysajaltakin. Kuukauden kertynyt palkallinen loma on tavallaan ylimääräinen äitiyslomakuukausi josta saa täyden palkan+lomarahat=parin tonnin etu. Itselläni on yksityisessä työpaikassa toistaiseksi voimassa oleva työsopimus joka ei tietenkään ole mikään virka, kuten useista irtisanomisuutisista on opittu, mutta äitiyslomalla se on kyllä tuollaisen viran veroinen verrattuna pätkätöihin. Arvostan sitä paljon vaikka olenkin nyt menettänyt kaiken työmotivaation. Ei varmaan ois munkaan työsopimusta jatkettu jos se ois ollut pätkä, meiltä lähti juuri yksi kuudennella kuulla oleva, kun sen työsopimusta ei jatkettu.

Lalaa 18+3 ja mykkä maha

Onnea Airille!

Niitä nahkapusseja itsekin miettinyt..hihhii, onpas kivaa..
Tissit nyt jo tarpeeksi isot, ei tarvisi kasvaa enää ollenkaan, ilman liivejä painaa keuhkotkin lyttyyn :O hehee...

Vauvanhoito aloitettu..tuli pieni kissapoika mein taloon tänään..toinen niin supersuloinen..toivotaan vain että tottuu sitten vauvaankin..

Kaikki hyvin täällä, huomenna neuvolaan taas..jippii..

Craviz ja pikkuinen möyryäjä 22+3

Hei taas!

Meillä ultra takana, ja onneksi kaikki oli hyvin. Kovasti kyllä jännitin edelleen, mutta onneksi tuostakin siis selvittiin. Ehkä sitä voisi jo alkaa vähän nautiskella tästä raskausajastaan..? Kauheaa, miten tuo taannoinen keskenmeno tekeekin herkäksi ja pelokkaaksi. No, nyt kuitenkin menossa jo 19+.

Vointi on ollut hyvä, koko ajan paranemaan päin. Väsymys on hellittänyt, eikä pahoinvointiakaan ole ollut enää viikkoihin. Ja maha kasvaa hirmuista vauhtia! Tuntuu, että vaatteet jää parissa viikossa jo pieniksi. Ehkä ihan hyvä niin ;)

Mullakin istukka kuulemma etuseinässä, mutta olen jo tuntenut liikkeet monta viikkoa (ekat varmat liikkeet tunnistin viikolla 17), ja mieskin jo muutaman viikon. En sitten tiedä. Ehkä meillä on joku hurja futaajavauva, joka vetelee niin että taatusti tuntuu... ;)

Ja taas tämä rouva reissaa.... Tällä kertaa kohteena Lontoo ja vaan kolme päivää. huh. Ihan kiva lähteä, mut on vähän turhan lähekkäin nää reissut kun just vasta ehti rauhottua siitä Portugalin matkasta. Tiedossa oikeastaan tyttökavereiden kanssa muisteloviikonloppu kielikurssimaisemissa. Oltiin Brightonissa 10 v sitten ja tää on vähän sellainen fiilistelymatka. Mutta taitaa jäädä mun viimeiseksi ulkomaamatkaksi ennen pikkuisen tuloa, kyllä sen verran väsyttää ja vähän jännittäkin tää matkustelu.

Iloista ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille, kuullaan taas!!

Pinni :)

Mulla on myös istukka etuseinässä. Mutta ultraaja sanoi, ettei se peitä kokonaan vatsan etuosaa, että olen tunenut liikeet jo jostain 16 viikolta (toka raskaus). Mutta vatsan etuosassa on ihan selvästi alue, josta en tunne kerrassaan mitään. Että voisin kuvitella, että hyvin istukan peittämässä vatsassa voisi tuntua olevan vielä tosi rauhallista. Viimeksi istukka oli takaseinässä, ja kyllä ne potkut rajumpia olivat jo tässä vaiheessa.

Terveisiä neuvolasta!

Nyt selvisi se SF-mitta! Mulla oli 20cm ja neuvolatäti sanoi, että mulla on supisteluherkkä kohtu. Kun nousin tutkimuspöydälle niin maha oli ihan kivikova ja rentoutui sitten kun olin selälläni. Se on ihan normaalia ja kieltämättä tunsin sen kovan huhkimispäivän iltana, että maha meinaa räjähtää kun oli niiiin pinkee.
Eli rauhallisesti pitää ottaa ja nyt osaan jo tunnistaa milloin menee liian kovaa myös kohdussa.

Sain rautakuurin ja mahavaivaisena tietysti apteekin kalleinta laatua, Maltoferiä tippoina. Ja painoa oli tullut nyt kivasti, 6,5kg yhteensä raskauden aikana. Edellisestä kerrasta 4 kg! En ole koskaan painanut näin paljon! Ihania muutoksia, mua ei haittaa ollenkaan tämä vartalon ja painon muutos. Minusta se on vain naisellista ja kaunista!

Onnea Airille hyvästä työdiilistä! Itse voin vain unelmoida sellaisesta luksustyöstä ja palkallisesta äippälomasta. Pitää vain ajatella tämä työttömyys niin kierosti luksukseksi kun ei muutakaan ole. Nyt on sitä aikaa, jota haikaili työssäollessa. Olin tosi stressaavassa työssä viimeiset puolitoista vuotta, että osaan nauttia tästä kotona olosta, vaikkakin vähällä rahalla sitten.

Sain raskaustodistuksen ja pitäis hakea sitä äippärahaa Kelasta. Argh, ahistaa kun mun pitää selvittää onko vuoden 2005 tulot sen 20% isommat kuin verotusvuosi 2004...

Lähden viemään kissaa eläinlääkärille kun sillä on taas niitä astmakohtauksia ja nuhaa.

T:Manna+Bigfoot 22jotain

Airille vielä onnittelut virasta, kerrassaan mainiota. Itse olen kyllä niin pessimistinen näiden työjuttujen suhteen, etten oikein kuvittelekaan nuoren naisen olevan samalla viivalla miesten kanssa työnhaussa. Mutta voipi olla, että täällä akateemisessa maailmassa jyllää dinosaurusten aikaiset asenteet. No ei vaan. Mutta tosi ihanaa, että perheenperustamisvaiheessa olevat naiset saavat virkoja, pikkusiskonikin pääsi juuri myyntipäälliköksi teollisuuteen. Jippii, naisenergia jyllää.

Joku muuten kehui kulkevansa lainarinnoissa, samat tuntemukset täällä, ei näitä oikein omakseen voi tuntea.

Onnea Airi viran johdosta!

Rinnat ovat minullakin ruvenneet paisumaan, vaikka alkuraskaudesta olivatkin vain hieman herkemmät. Veikkaisin ½-1 kuppikokoa, selviäisi kunhan pääsisin rintsikkaostoksille... 90 D/DD? Huoh. Yhdet omat liivit menevät enää päälle. Yhdet jotka ostin esikoista odottaessa kestääkseni herkkyyttä ja turvotusta ovat _onnettoman_ pienet, siis ei mitään mahdollisuutta että mahtuisivat päälle!

Jotkut miettivät imetyksen jälkeisiä nahkapusseja. Mulla kyllä rinnat ""tyhjenivät"" imetyksen jälkeen ja roikkuvat entistä matalammalla, mutta kuppikoko kasvoi pysyvästi yhdellä koolla (C->D). Eli ne eivät todellakaan hävinneet. Raskausarviltakin säästyin. Tosin imetin vain 3 kk.

Ääh, miksi painoin ""Lähetä"" kun viesti oli vielä kesken...

Piti vielä kirjoittaa että kävimme rakenneultrassa aamulla, ja kaikki oli hyvin. Vauvan pään koko oli 4 päivää suurempi kuin kuukautisten mukainen l.a., joten vauva on tullut isäänsä ;) ! Aikaa ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan. Istukan reunassa olleesta hematoomasta ei enää näkynyt jälkeäkään ja istukkakin oli siirtynyt pois kohdunsuulta. Kaikki siis loistavasti!

Tätä juhlistetaankin illalla miehen kanssa kahdenkeskeisellä ravintolareissulla. Paitsi jos se saa vatsataudin, herralla oli tänä aamuna heikko olo. Se onnistuu aina ajoittamaan sairautensa ""loistavasti"", niin että hoidan miestä ja lasta koko viikonlopun kunnes ukko menee maanantaina töihin ja jättää rättiväsyneen vaimonsa kotiin. Yleensä myös illastamissuunnitelmat ynnä muut saavat antaa myöten.

No, pidetään peukkuja että ukkokulta pysyy kunnossa.

Mukavaa viikonloppua!

Aurora rv 19+1

Moi!

Toinen tänään utlrattu kuittaa.. Meidän vaavi on pikkupää ja 4 päivää meni marraskuun puolelle. Laskettu aika viimeksi tuli kaksi päivää aikaisemmaksi eli hyvin pieniä muutoksia.

Stressi vaan meinasi tulla kun piti lähteä ultraan ja olla siellä 8:30, miehelläni ei ole mikään kiire. Pääsimme lähtemään 10 minuuttia suunniteltua myöhemmin. Verenpaineeni oli varmaan katossa! Ajoin kuin Räkä ja ukko-kulta vaan piteli penkistä kiinni. Olimme juuri puolelta paikalla ja sitten täti kysyi neuvolakorttia....en ollut edes ajatellut asiaa. Sitten hän alkoi voivottelemaan, että kyllä se pitäisi olla ja voi voi. Meinasin pillahtaa taas itkuun! M. Asukas saatiin kuvattua hyvin ja kaikki oli ok.

Mä olen kyllä huomannut tämän rintojen kasvun ja ostin jo kolmisen viikkoa sitten uusia liivejä 75B vaihtui 80A. Luulin aina, että isompi rinnan ympärys ja pienempi kuppi on sama kuin astetta pienempi rinnan ympärys ja isompi kuppi. Noh 80A näytti jo käsissä mega-isolta kupilta. Nyt tajusin kun luin muiden juttuja, että en taida ollakaan niin isorintainen kun olen nyt itseni hahmottanut. Mutta aikaisemmassa elämässä oli ne rusinapussit ja nyt on tälläiset silikoniset kanan rintafileet ehkä jopa rintaleikkeet kirsikoilla niin kyllä se muutos tuntuu!!!

Suomi-Filmi mitta on minulle vieläkin outo asia, mutta juhannusviikolla sekin selvinnee (seuraava neuvola).

Airille onnittelut ja koko konkkaronkalle hyvät viikonloput!

Fantti 18+2

Tämä mamma aloitti lomailun jo nyt. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa kesäloman alkuun saakka (3 vk), ja sitten ois päälle 5vk kesäloma.
Maha oli eilen ihan mahdoton. Kävin muka pojan kanssa kaupassa, niin jaksoin vain vaippahyllylle asti jonka jälkeen istuin vartin penkillä koska supisteli tosi ilkeesti. Sitten kassan kautta ulos ja ruuat jäi kaupaan. Kieltämättä vähän säikäytti noin raju supistelu..

Meillä vaihtui neuvolantäti. Se sano mulle että raskaana saa syödä ihan mitä tahansa närästyslääkettä, kun ei Rennie mulle auta. Menin sitten apteekkiin ja ne sano että no ei kuitenkaan....murto-osa oli sellasia mitä raskaana olevat saa ottaa. Hui mikä terkkari, ois luullut sen tietävän. Onneks kysyin apteekista.

Mulla ei kuppikoko ole onneksi muuttunut sitten alkuraskauden, se on edelleenkin 75E/DD. Nuokin jo ahdistaa...
Viime raskauden ja imetyksen jälkeen mulla ei pienentyny kuppikoko kuin yhdellä ollen 75D (jos ajatellaan elämää ennen lapsia se oli 75B/C niin kokoeroa kyllä on) Eikä tullut kärpäslätkiä :)

Neuvolaterveisiä ! Toinen kerta kun kävin koko aikana. Hb oli pysynyt hyvänä ilman rautaa 130. Sydänäänet 139 ja 143. Toisella paljon napakammat. Varmaan tuo edessä oleva istukka vaimentaa samoin kuin liikkeitä. Näin sen huomaa selvästi kun toisella edessä ja toisella takana. Paprut Kelaa varten saatiin. Alussa oli kyllä väärä laskettu aika eli 6.9. Naureskelin, että sopii minulle oikein hyvin...
Sf-mittaa ei otettu, kun ei minun kohdalla merkitystä, kun ravaan painoarviossa niin usein.

Tissit, etenkin nännit kipeät. Yöpaitulikin hiertää. Kuppikoko 85E...

Viikonloppuja Äiskä 22+0