LOKAKUUN ÄIDIT 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orvokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatukset kulkevat Orvokin kanssa samaa rataa. Mietin juuri, että omista häistäni tulee seitsemän vuotta aikaa ja yhteiseloa on takana 9 vuotta. Ei täälläkään romantiikka kuki, mutta kyllä ukko hääpäivän on aina muistanut. Kyllä se romantiikka tahtoo jäädä tuonne arjen jalkoihin. Yleensä olemme käyneet ulkona syömässä hääpäivän tienoilla, saapi nähdä mitä tänä vuonna tehdään, kun ollaan juuri silloin reissussa.

Nostalgian huippu iskee varmaan sitten heinäkuussa olevissa pikkuveljen häissä, kun osuvat aika lähelle omaa hääpäiväämme.

Ennen oman navan ympärillä pyörimistä viestejä muille;

Airi,
oikein lämpimät onnittelut naimisiin menon johdosta! Noi ulkoilmajuhlat kuulostavat houkuttelevilta, toivottavasti sää suosii teitä!

Craviz,
lieneekö vauva vaihtanut asentoa tai mittaaja tyyliä, kun mahasi paisui noin paljon muutamassa päivässä! Kuulostaa kyllä hieman oudolta... Aika iso vatsa sulla taitaa olla kuitenkin, yläkäyrillä?

Sitten neuvolaterveisiä:
Kaikki suurimmalta osalta hyvin, verenpaine oli edelleen matala (n. 100/60), pissanäyte puhdas. En tiedä missä vaiheessa aikovat lähettää sokerirasitukseen, kun seuraava aika (lääkäri) laitettiin vasta rv 25+5! Eikö se niillä viikoilla pitäisi tehdä?

Valitin selän ja vatsan särkyä, ja sain lähetteen virtsa- ja hiivanäytteenottoon (=valkovuotonäyte, kiva kiva...). Mulla kun oli paha virtsatietulehdus esikoisen syntymän jälkeen, niin nyt ei oteta riskejä. Kaikki oli hyvin viimeviikkoisessa rakenneultrassa, joten jos näytteet ovat puhtaita niin kyseessä lienee vain kasvukivut.

Sf-mitta oli arviolta 19,5-20, eli yläkäyrän yläpuolella. Oli viime raskaudessa 20 cm viikkoa myöhemmin, silloinkin yläkäyrällä. Varmaan tuo vararengaskin vaikuttaa asiaan...

Harmittaa, kun esikoisella todettiin korvatulehduksen jatkuneen ja saatiin uusi antibioottikuuri lääkäriltä. Myös pari kuukautta jatkunut yskä pitää tutkia verikokeella. Onneksi tyttö on sangen iloinen vesseli eikä päälle päin näkyisi että hän on kipeä.

Huomenna onkin raskauden puoliväli saavutettu...

Aurora rv 19+6

Minä täällä taas!

Aurora, millaista sun maha- ja selkäkipu on ollut? Itse nimittäin jo eilen ajattelin virtatulehdusta, koska alavatsaa vähän kirvelee ja selkää välillä juimottaa... Huomisaamuna neuvola, odotan nyt sinne asti, kun mitään muita oireita ei kuitenkaan ole. Tuota hiivaakin vähän epäilen. Sen verran pahasti kuitenkin alkoi iltapäivästä vatsaa kirvellä, että jouduin täällä töissä tekemään töitä seisoaltaan...hmmm, varmasti tosi fiksu näky, kun näpyttelen konetta selkä kumarassa. No, meninkin sitten kirastoon muka tutkimaan tutkimuskirjallisuutta. Seisoessa kirvelyä ei tunnu. Outoa.

niin ja ihan unohdin kertoa neuvolaterveiset...

maanantaina olin neuvolassa. pisu puhdas, hemppa 116, verenpaine 114/64, sf- mitta 17,5, painoa tullut +500g/vko ja yhteensä 7 kg. kaikki siis ok. sydänääniä taas kuunneltiin ja siellä se löi wouh wouh wouh! 130 ja 170 välillä . paikkaa oli jätkä hieman muuttanut ja on nyt mennyt istukan taakse kunnolla piiloon niin että potkut ei ihan yhtä kovasit tunnu tai sitten vaan lomailee niinkuin äitinsäkin. ;-)

seuraava neuvola 3.7.

Airi 21+2

Heips!

Meillä on huomenna 10-vuotis hääpäivä. Päivä varmasti tihkuu romantiikkaa...pling uni seis! Juuri yhtenä päivänä mieheni sanoit, että meidän hääpäivä oli kamalin päivä mitä hänellä on ikinä ollut. Toivotaan, että syy ei ole meidän avioliitto hih hih. Syy siis oli se, että hän inhoaa juhlien keskipisteenä olemista ja kun vieraita oli 150 niin....
Kiltti mies (silloin poika) kun edes suostui juhliin, kun vaimo on tälläinen megafonin kanssa kulkeva sirkus-pelle, joka viihtyy ihmisten seurassa ja myös eläinten.

Hääpäivälahjaa hän on jo miettinyt, mutta se kuulema sitten yhdistetään vauvan syntymään. Varmisti siis heti, että en ole kahta lahjaa vaatimassa! No ei vaiskaan. Minulla on mörökölli miehenä, joka rakastaa vaatteiden ja kivojen tavaroiden ostamista. Vaikka minua ei hemmotella hunajaisilla sanoilla ja romantiikalla niin mieheni on aina valmis satsaamaan vaimonsa ”koristeluun”.

Mulla ei ole mitään vauva-uutisia! Ryökäle ei edes polje jalalla tahtia. Paino on onneksi pysynyt samana ja ruokahalu vähän tasaantunut. Hyvä niin, niin en joudu neuvolassa taas haukuttavaksi. Well Fit-kieroharjoittelussa olin maanantaina ihan täpinällä mukana ja eilen kiersin golf-kentän bägi selässä ja hyvin meni. Sopiva fyysinen rasitus ei tunnu missään, mutta kun henkistä puolta rasitetaan liikaa alkaa masusta nippaamaan.

Airi-rouvalle paljon onnea!

Fantti 19

Onnea Airi täältäkin päin!
Ihanaa lukea hääuutisia. Ikuisena romantikkona naimisiin meneminen on mielestäni ihanaa ja olen ihan pettynyt kun tänä kesänä meillä ei ole yhtän kesähäitä. Vaikka eipä tosin viime kesäiset vaatteet enää mahtuisikaan, eli säästöä tämäkin -lohduttaudun :)
Täällä kaikki hyvin - vähän tosin närästää ja väsymyskin on palannut. Roskaruoka maistuisi joka päivä, kebabiin on tullut jo ihan vaarallinen himo. Vauvan potkut ilahduttaa päivittäin :)
Taika 21+6

Onnea Airi rouva!! Mukavan kuuloiset häät teillä.

Masusta ei ole kuulunut mitään moneen päivään. En siis tunne potkuja juuri ollenkaan. Kerran tunsin kuplintaa ja kerran jotain hipaisuja. Kai se siitä alkaa tuntumaan...

Ensi viikolla on rakenneultra ja sitä seuraavalla viikolla neuvola. sinne asti pitäisi odotella vauvan kuulumisia..

Minullakin on nuo menkkamaiset kivut vaivanneet päivittäin selässä ja mahassa. Tuon Jennyn kohatalon myötä on kaikki kivut ruvennut pelottamaan entistä enemmän..

Maha on selvästi ottanut jonkun kasvupyrähdyksen! Luulin jo selviäväni kohtuullisen pienellä mahalla, mutta ei taida toive toteutua! Sf mittaa minulta ei ole vielä mitattu. Varmaan sitten seuraavalla neuvolakäynnillä se mitataan..

Eipä muuta tällä kertaa. Vonteja kaikille!

Anna

Long time no see! Jennyn viestin luin jo aiemmin, mutta en osannut sanoa mitään. Ihan mahdottoman surullinen juttu, olen kovin pahoillani koko perheen puolesta.

Täällä sen sijaan maha tuntuu kasvavan, potkut näkyy jo ulospäinkin. Tosi hassun näköistä kun maha nykii ja hytkyy itsekseen...

Airille onnittelut!

Bahama 23+2

Hiiii..onnea Airi! Ihanaa hömpätä noista häistä..miekin haluun!! Mutta ei tuo ukko varmaan koskaan edes kihloihin mene mun kanssa..sellanen ukkeli mulla, snif.
Miten siihen saisi potkua aikaan??????

Aurora: tosiaan yläkäyrillä mennään täällä noiden mittojen suhteen mutta tasaantuuhan se kuulemma sitten jossakin vaiheessa..kaveri oli tainnut vetästä ittensä pitkäksi tuonne massuun kerran oli kasvanut niin paljon tämä kumpu.

Meilläkin tuo maha pomppii aina välillä itsekseen, ihanan näköistä..ja ihan kuin tuntuisi jokainen asennonvaihtokin..
Niin herkäksi mennyt kun toinen on kasvanut.
Oletteko te muut huomanneet..meillä ainakin tyttönen herää aina kun syön jotakin..aina alkaa potkuja tulemaan.

Ja työtkin alkoi tänään..noh, ei enää kauaa.
Kuin ajoissa te muut jäätte äitiyslomille? Itse 1,5kk aiemmin kun jätin sinne jemmaan 2 vkoa kesälomaa..jatkan siitä sitten suoraan lomille..

Craviz 23+2

Minäkin poikkesin neuvolaan, ei mitään erikoista. Huolellinen terveydenhoitaja mittasi hemoglobiinin myös tulevalta isältä. Täytyyhän se tarkastaa että mies on voimissaan että se jaksaa hoitaa väsynyttä vaimoaan.

Onko ketään muuta joka ei ollut/menossa rakenneultraan? Me ajateltiin jättää välistä kun kunta ei tarjoa.

Minä aion jäädä äitiyslomalle heti kun laki sallii.

Onnea Airille, naimisissa olo on mielestäni ollut yllättävän kivaa, ja on edelleen ihan arkisella tasolla. Hääpäivää meillä ei ole tapana viettää. Eka hääpäivä me unohdettiin molemmat ja siitä on kai tämä ""huono"" perinne alkanut.

Lalaa

Airille onnittelut rouviintumisesta!

Meillä menee täällä kaikki ihan päin p****ttä. En ole yhtä energinen kuin ed. raskaudessa ja en todellakaan nostele mitään painavaa, varsinkin noitten suppareitten takia. Nyt ukko vaan äkkäilee kun nyt hänen pitää pyörittää arjen raskaat työt, kuten imuroidaja en myöskään taivu enää ketterästi lattialle noukkimaan tavaroita.

Kaikesta asiasta tulee riitaa, suurin riidan aihe on uusi auto. Tuo mun ukko kun on nyt vähän saamatonta laatua niin hän ei haluu laittaa asiaan tikkua ristiin, mutta ei sitten kelpuutakaan yhtään mitään mun ettimää (järkevää) vaihtoehtoa. Mm. jos autossa ei ole ilmastointia niin hän ei voi sillä ajaa..

Puuh. Tuntuu että ei tämmöstä jaksa. Varsinkaan nyt.

Miehet on p****stä (no ainakin nyt tuntuu siiltä).

kiitos Jenny kun jaksoit meitä vielä tulla moikkaamaan ja Mannan sanoin: tää on kyllä varmasti vaikuttanut meihin kaikkiin. Lempeä silitys pikkuiselle ja hyvää matkaa pilvilinnoihin. Sniif....

Nessulle tsemppiä miesten ajatusmaailman tulkaamiseen ;) se on joskus niiiiin tuskaa tietää mitä niiden päässä likkuu. Ja joku on joskus väittänyt, että naiset on vaikeita!!!? Kattia kanssa! hih.

Onnea Airi rouviintumisesta! Kuulosti hirmuisen mukavilta sun polttarit ja teidän hääpäivä! Ihanan rentoa ja aitoa! Meillä tulevana viikonloppuna 1. hääpäivä, vuosi on mennyt tosi nopeasti. Saatiin häälahjaksi reissu Jurmoon ja sinne ollaan suuntaamassa. En ole koskaan käynyt, kuullut vaan, että on kaunis paikka. Tänä vuonna meiltä jää varmaan molemmilta lahjat ostamatta, tai niin vähän sovittiin. Kun on kerran tuo reissu ja just oltiin ulkomaillakin jne. Oikeastaan on kivempaa laittaa rahaa/aikaa yhdessäoloon, hyvään ruokaan ja vaan olla sen suuremmin säätämättä.

Nyt en enää muista kuka jutteli niistä selkä/vatsakivuista. Mulla ainoastaan selkään koskee, luultavasti syynä luonnostaankin jo aika paha notkoselkä. Sain neuvolasta tukivyön lainaksi ja se on aika paljon helpottanut. Mulla neuvola siirtyi ens maanantaille ja siellä onkin sitten paljon asiaa. kelan paperit, paljon kysymyksiä, esim. saako SILLIÄ syödä ja koska kolmas ultra (Pietarsaaressa tarjotaan sellainenkin). Niin, hyvä homma Äiskä, että olit kovana noiden kela-tyyppien kanssa. Antaa potkua meille muille ;)

Pikkuinen potkii päivittäin ja erityisesti n. 5 min ruokailun aloittamisen jälkeen! Samoja fiiliksiä siis kuin oliko se Cravizilla?!

Nyt työt kutsuu, iloista päivää kaikille!

Pinni

Neuvolakuulumisia täältä! Kaikki oli ok, verenpaine 110/71, hb 116, pissa ok, sf-mitta 19,5, painoa tullut yht. 4kg. Katoin että edellisessä raskaudessa viikkoa myöhemmin tullut saman verran, joten ihan hyvin menee. Sain kyllä lähetteen labraan niitten alavatsan kirvelyjen takia. Hyvä, että heti tarkistetaan. Sain myös jo neuvola-ajat tuonne elokuulle asti, jolloin alkaakin se 2 vkn välein hilppaaminen sinne. Ja sain myös nyt ne äippälomahakemuspaprut: ei kun heti vetämään, jos saisi pakkauksen ennen lomaa pois postista.

Nessu, täällä ihan samat tunnelmat. En vaan viittinyt tuohon viimeeksi kirjoitella ihan kamalaa tekstiä... Mulla mies tosiaan niin insinööri kuin voi olla, mutterit ja niitten näprääminen on paljon mukavampaa kuin oman vaimon tyytyväisenä pitäminen. Töistä kun tulee, alkaa tekemään joko oman yrityksen hommia tai harrastukseen liittyviä juttuja ja istuu tietokoneella koko illan. Minä hoidan oman työn lisäksi siis kodin, lapsen ja koiran ja yritän myös itsekin vähän jotain harrastaa. Ei pitäisi valittaa, kun mies ei sentään missään kapakoissa juokse, mutta joskus tympii ja etenkin silloin, kun on väsynyt (kuten tässä tilassa yleensä tuppaa olemaan).

Mitenkäs niitä vatsakipuja selittäisi...

Menkkakivutkin koetaan niin eri tavoin. Se on sellaista jomotusta ja koko selän ja vatsan kattavaa lähes olematonta mutta silti selvää särkyä. Ihan kuin menkkojen aikana, tai sitten samantyyppistä kuin synnytyssupistukset muttei niin selvää ja kivuliasta.

Silloin synnytyksen jälkeen kun mulla äityi pahaksi tuo tulehdus niin luulin kipujen vain liittyvän synnytykseen ja sektioon. Lopulta nousi 39,5 asteen kuume ja lääkärin koputtaessa selkään vasemman munuaisen kohdalla niin sattui pirusti.

Kannattaa ehdottomasti sanoa neuvolassa niistä kivuista jos ne vaivaavat, vaikka ne todennäköisesti ovat vain kasvukipuja. Äkkiä siellä virtsa- ja hiivakokeessa käy. Mulla ainakin kohdun venymiskivut tuntuivat erilaiselta, selvemmältä ""venymiseltä"" ja kiristämiseltä (ei harjoitussuppareita) 1. raskaudessa. Jotenkin oletan ettei kohtu joudu yhtä koville 2. raskaudessa, kun en ole vastaavia kokenut tällä kertaa.

Fantti,
toi megafonin kanssa kulkeva sirkuspelle kuulostaa tutulta... ;)

Aurora
TÄNÄÄN PUOLIVÄLISSÄ!

Meidänkin vauva herää aina kun ruokailen, ja aloittaa ""hyppytuntinsa"" :) Minulla on tapana syödä iltaisin jotain pientä ennen nukkumaan menoa, ja sillä saan varmasti potkuja aikaan sikseen kun ehdin sänkyyn niitä tunnustelemaan.
Luin jostain artikkelista että vauva tunnistaa jo tässä vaiheessa maut ja ja äidin nauttimat ruuat, jonka vuoksi olisi hyvä syödä monipuolisesti jotta vauva saa kaikkia eri makuaistimuksia. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.. Eihän sen ruuan pitäisi lapsiveteen mennä missään vaiheessa vauvan maisteltavaksi! Hauska ajatus kuitenkin :)

Terppa!

Noi Auroran oireet virtsarakon tulehdukseen ovat juuri niitä ja kivut voivat olla valtavat ilman synnytyksestä johtuneita kipuja. Parisen vuotta sitten sairastuin itse oireettomaan virtsarakon tulehdukseen. Vatsakipu ei ollut pelkästään alavatsassa vaan myös kyljessä ja alaselässä. Kuulema samat kivut kuin umpiliäke aiheuttaa. Minä kun uskoin arvauskeskukesen tätiä niin makasin flunssan takia 3 päivää kuumeessa ja vatsakivuissa kotosalla, kunnes aloin haisemaan ja turpoamaan (munuaisten vajaatoiminta). Virtsarakon tulehdus oli edennyt niin pitkälle, että oli kyseessä munuaisaltaan tulehdus ja siitä seurasi verenmyrkytys. Kaksi viikkoa sairaalassa tiputuksessa.

Tämä oli nyt niitä ääritapauksia, mutta itse opin sen, että heti lääkäriin kun epäilen jotain. Tosin tulehdus ei ole enää toistunut ja oli muutenkin ensimmäinen minun historiassa. Tästä johtuen minut pistettiin erityistarkkailuun neuvolassa. Tulehdus kun tulee kuulema niin helposti raskauden myötä.

Fantti

Terveiset pikaneuvolasta, kiirehdittiin minun kokoukseni takia. Kelan paprut sain, verenpaine 110/60 ja fundus 22 (viimeksi viikkoa aikaisemmin 19 cm). Tuo sf mitta meni sitten yläkäyrälle, että kyllä tässä isompi ollaan kuin viimeksi. Paino oli noussut kilon puolessatoista kuukaudessa. Ihmettelen suuresti, mihin se kaikki syöpöttely on mennyt. Ilmeisesti kuitenkin syön tarpeeseen, kun päivät menee töissä pelkällä lounaalla, niin ilta menee ihan pupeltamiseksi.

Mainitsin tulevasta matkasta ja terkka otti samalla toksoplasmoosinäytteen ja pisti myös hempan tarkistukseen, hempan saan huomenna. Sanoi veren näytävän aika ohuelta, että taatusti on laskenut sieltä 130:sta. On tässä vähän väsähtänyt olo ollut, mutta kun ei ole kerennyt väsymään. Kun ei voi nukkua päikkäreitä, niin olen nukkunut yöt tosi hyvin (mitä nyt esikoinen herättelee kömpimällä viereen), esikoista odottaessani heräilin jo tässä vaiheessa syömään ja vessaan.

Terkka oli tosi innoissaan meidän matkasta ja sanoi sen olevan täydellinen ajankohta raskauden suhteen. Oli tosi mukavaa, kun hän oli noin positiivisella mielellä. Oma äitini on koko kevään ajan vihjaillut, että ""ette kai te nyt enää sitä reissua tee"", kun se meidän matkapäätös vähän kesti.

Ne tukisukat ja -vyö odottaa edelleen hakijaansa, tarvitsisin niitä kyllä jo ihan oikeasti.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Lotta rv22+2

Heippa mammat!

Viime yö meni valvoessa ihanan närästyksen kanssa. Söin tulisen pizzan päivälliseksi ja röyhtäilin tulta kuin lohikäärme aamu kahteen saakka. Te muut joilla tätä närästystä on ollut niin millä olette lääkinneet? Olen menossa apteekkiin ja olisi hyvä tietää, että mikä tehoaa parhaiten. Itselläni tätä vaivaa ei ole ennen ollut joten tää lohikäärme-fiilis oli aivan jotain uutta. Nyt sitten todellakin tiedän, että on oikeesti kiusallinen vaiva! Taitaa jäädä tästä lähtien nuo mausteiset ja tuliset ruoat syömättä. Mieluummin nukun yöni hyvin :)

Viime raskaudessa närätys alkoi vaivaamaan vasta ihan lopussa, mutta tällä kertaa jo nyt tunutu tuhdit ruuat aiheuttavan hirvittävän närästyksen.

Mulle auttoi viimeksi piparmintun makuinen Rennie, taidanpa hakea sitä tälläkin kertaa.

Niin, onnitelut Airille täältäkin suunnasta ! Minä olen itse kerran eronnutkin ja tuskin toista kertaa avioidun. Vaikka never say never...

Litkut on juotu. Nam ! Oli hyvää. Ihan kaljapullosta annettiin ja kolalle maistu. Tuloksen saisi jo tänään, muttei neuvolassa enää ketään ole vastaamassa.

Kylie, närästykseen ilman reseptiä raskaana ollessaan voi ottaa vain happoa neutraloivia valmisteita esim. Rennie, Balancid. Myös Gaviscon käy. Se tekee ikään kuin tulpan estäen myös happamia röyhtäisyjä. On nestemäisenä ja tablettiena. Happosalpaajat eivät käy, jos ei lääkäri anna siunaustaan.

Mulla on yöunet aika heikoilla. Massu painaa niin. Siellä on varmaan tapahtunut jokin uudelleenasettelu, koska potkuja satelee nyt myös vasemmalle alhaalle. Beetu tainnut pyörähtää poikittaisasennosta pois. Tää ei yksin hankaloita nukkumista, vaan se yksi toinenkin lähinnä yöllinen ""harrastus"" alkaa jo häiriintymään. Mies vielä pelkää niin kovasti niitä vahingoittavansa. Ja heti suppailee sen jälkeen. No täytyy laittaa vähän mielikuvitusta kehiin... Muuten aika pitkä selibaatti tiedossa :)

Tänään vähän ""hoikempi"" olo muuten. Kengätkin meni jalkaan. Alkaa olla vähästä tyytyväinen.

Äiskä + potkunyrkkeilijät 22+6

Minulla on närästystä ollut lähes päivittäin, mutta ainakin toistaiseksi olen sinnitellyt ilman lääkkeitä. Jotenkin noiden lääkkeiden käyttö ei tunnu hyvältä, vaikka turvallista onkin. Mutta kaapista löytyy Rennietä pahan päivän varalle, on kuulemma muilla auttanut.

Tässä sitä nyt ollaan, sairaslomalla toistaiseksi ja mahdollisesti 05.09.alkavaan äippälomaan saakka. Ns. harmittomat supistukset ovat pehmittäneet kohdunsuun ja lyhentänyt kohdunkanavaa ja kohduinsuu on sormelle auki. Vauva-parka kun ei ole 22+2 vkoilla kun noin 520 g ja alle 30 cm pitkä, selviämismahikset on huonot, jos se päättää nyt syntyä. Kaksiviikko kun pystyisin sinnittelemään ilman lisävahinkoa. Tarkastuksessa päättävät onko aihetta alkaa kortisonihoito, vauvan keuhkojen kypsyttämistä varten, jos se vaikka päättääkin syntyä.
Suoraan sanottua mua hirvittää ja istun itkukurkussa liikkumatta, ettei vaan yhtään supistusta tulisi. Olisi ollut kiva saada nauttia raskaudesta mutta aina ei mene niin kun toivoisi. Olisi edes vaivoina peräpukamat tai närästys, niin olisin onnellinen :) Nyt vaan pelkään vauvan puolesta.

No voi kurjuus Zuza ! Kumma, kun eivät ottaneet sairaalaan ? Minä makasin vähemmästäkin syystä esikoiselta viikolla 28 siellä viikon. Ei saanut liikkua ollenkaan. Alusastiaan oli tehtävä. Vedet pantiin lorisemaan, että onnistuis.
Supistusten ennaltaehkäisyyn olevat valmisteet parenterallisesti tarkan seurannan alla, jotenka kotikonstein ne eivät suju.
Mulla oli 21+5 A-sikiön painoarvio (otettiin kahdella eri tavalla) 550 g eli voi se olla isompikin. Kaikki grammat nyt tarpeen, jos päättäis tulla pois.
Peukkuja teille ja mene sairaalaan, jos supistelee !!!

Voi ei Zuza, toivottavasti vauva nyt ymmärtää pysyä yksiössään vielä mahdollisimman pitkään. Kumma myös ettei sua otettu sairaalaan makaamaan...

Närästyksestä: mulla autto alkuraskaudessa (ja siinä edellisessä) Rennie, mutta oon varmaan tullut sille immuuniksi koska siitä ei oo enää mitään hyötyä. Ostin Gavisconia ja se autto, kamalan pahaa se kylläkin on!

Nyt sain myös puutarhan laitettua valmiiksi. Piha-altassa suihkuaa suihkulähde ja istutin äsken n. 20 kukanjuurakkoa + 70 kukkasipulia sen altaan ympärille. Nyt vaan odotellaan kunhan ne alkais kukkia :)