LOKAKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä ei mitään sen ihmeempiä kuulumisia ole, se on kai ihan hyvä juttu:) Sokerirasituksessa kävin maanantaina ja tulokset oli ihan normaalit. Neuvolassa käytiin viime viikolla ja oli myös lääkärin tarkastus. Painoa tullut mulla jo 9 kiloa mut lähtötilanteessa olin aika hoikka joten en ole tuosta stressannut, olen myös aika pitkä. Ainoa mistä olin neuvolakäynnin jälkeen vähän huolissani oli se että kohdunpohjan korkeus oli kasvanut vain pari senttiä edellisestä käynnistä. Mutta eipä lääkäri siihen puuttunut ja kuitenkin siinä rajojen sisällä mennään, mutta helposti saan aina itseni huolestumaan, vaikka ei pitäisi liikoja stressailla.

Mulla on kyllä harjoitussupistuksia ollut, en osaa sanoa miten kauan niitä on jo tullut mut nyt oon vajaat pari viikkoo kiinnittäny niihin huomiota. Ne ei kyllä satu yhtään mut tuntee vaan kun kohtu menee hetkeks ihan kovaks ja näin saattaa tapahtua monesti tunnissakin ihan parin minuutin välein mut sit välillä ei taas huomaa mitään. Vointi on ollut ihan hyvä, vähän närästystä ja ummetusta mut niihin oon kokeillu magnesiamaitoo, auttaa kyllä mutta en oo viittiny sitä koko ajan käyttää. Onko kellään kokemusta tuosta magnesiamaidosta?

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Jenny 27+0

Kirjoittakaan nyt edes jotain kesäkuulumisia mammat. Ens viikoksi on luvattu +30 helteitäkin, mahtava yhditelmä tuo n.h30 ja +30..

Me käytiin tänään UÄssä ja kaikki oli hyvin. Pienokainen on kääntynyt raivotarjontaan. Tietysti on vielä mahdollista että kääntyy takaisin, mutta lääkäri sanoi, että on hyvä merkki että vauva ainakin nyt viihtyy rt. -Paino oli nyt 1400g ja syntymäpaino arvioksi saatiin 3400g-3500g, eli samaa keskikokoa olisi kuin poikakin.
Mitään kypsymisiä ei ole, joten veikkasi että lasketunajan kieppeillä vauva syntyisi.
Tämä oli viimeinen kunnallinen UÄ, paitsi jos vauva kääntyy vielä takaisin.

Mulla on alkanut lievä hengenahdsitus kun kohtu painaa keuhkopusseja, samaa oli ekaraskaudesta. Vaivan kanssa pärjää, mutta jos tosiaan oikeesti elokuussa puskee vahvat helteet ja mieskin palaa töihin, voi elämä olla aika mielenkiintoista, kun juokseen tuon 1.3veen perässä.

Ite en ole koskaan Magnesiamaitoa käyttänyt mutta suolisto-osastolla, jossa olin nuorempana työssä sitä käytettiin vähän joka toiselle potilaalla. Kaiketi sen pitäisi auttaa närästykseen, ilmavaivoihin, ummetukseen, tukkoiseen oloon jne. Ite oon vetänyt ihan perinteisiä liotettuja luumuja, silti tuntuu ummettavan. Suolistohan raskauden aikana on hieman "lamassa", puhumattakaan siitä tilanteesta kun vauva alkaa olla 3kiloinen ja suolisto ei enää mahdu kulkemaan kunnolla.No onneks ummetus aika nopeesti helpottaa kun raskaus on ohi. Synnytys osastolla luumumehu onkin jokaäidin hittituote :)

Khaosan 29+0

Täällä ei sen kummempia kesäkuulumisia. Lomalla ollaan joten palstailu jäänyt vähemmälle. Vatsa kasvaa mukavasti ja liikkeitä tuntuu kivasti. Antaa siis mielenrauhaa. Kävin eilen sokerirasituksessa. Ei siitä tullut mitään ihmeempiä tuntemuksia. Vielä en tiedä virallisia tuloksia mutta eiköhän ne selviä perjantaina kun on lääkärineuvola. Painoa on mullekin tullut noin 8 kiloa oman vaa'an mukaan. Mulla kans painoindeksi ollut siinä normaalipainon alarajalla ennen raskautta joten en ole huolestunut. Terveellisesti oon koittanut syödä ja sitä helpottaa kun ei oikein makeita tee mieli. Se on kummallista mulle joka yleensä oon perso karkeille ja herkuille. Toivottavasti saisin jatkettua tällä linjalla sit synnytyksen jälkeenkin.

Mitään vaivoja tms ei mulla oikeesti oo ollut. Lomalla tietty on helppoa kun saa levätäkin silloin kun siltä tuntuu. Saa nähdä mitä nuo helteet tuo mukanaan. Onneksi töissä on ilmastointi mutta bussimatkoja töihin vähän jännään kun jo aiemmin on tupannut tulemaan vähän huonoa oloa kyydissä ollessa. Vauvan tavaroita on saanut lomalla jo kivasti laitettua. Vaatteita pesty ja laitettu kaappiin odottamaan, vaunujen ja turvakaukalon kankaat pesty. Jotain hankintoja vielä täytyy tehdä mutta vielä tässä ehtii.

Hyviä vointeja kaikille! Tuun sit kirjoittelemaan kuulumisia lääkärineuvolasta.

Martta, 25+6

Tervehdys kaikille :)

Täällä on viime aikoina rampattu lääkärissä ja labrassa ihan riittämiin. :/ Toissaviikolla lääkärissä ja ultrassa vaavi voi hyvin ja köllötteli tyytyväisenä "kohdun pohjalla". <3 Viime viikolla mulla todettiin virtsatien tulehdus, joka ei siis minulle tyypilliseen tapaan oireillut. Lääkkeet loppu eilen ja huomenna otetaan uusi koe, josko olisi parantunut. Sokerirasituksessa sentään kaikki oli kunnossa. Minulla on ongelmia sydämen kanssa, kun tykyttelee ja sykkeet koko ajan korkealla, lääkärin mukaan on ylirasituksen puolella, mutta seurataan tilannetta. Harmi, kun oma yksityisen puolen lääkäri on lomalla ja palaa vasta elokuun lopulla, niin kukaan ei oikein ota kantaa. :( Polvet on särkeneet nyt kuukauden verran joten tuo luvattu helle ahdistaa jo pelkästään ajatuksenakin.

Kahden viikon päästä on neuvola, että eiköhän silloin taas saa tietää enemmän. Seuraava suunniteltu lääkäri on vasta viikolla 32 eli syyskuun puolivälissä, joten sinne on vielä matkaa.

Kaikille mukavaa elokuuta ja leppoisaa odotusta!

Nasu 25+2

Tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan lähinnä tutun Martan kuulumisia.

Pakko vaan kommentoida sitä että älkää olko huolissanne jos painoa kertyy raskauden aikana, muutama extrakilo olisi nimittäin hyvä, jos jäisi vielä imetysaikaan. Mulla nimittäin on käynyt päin vastoin. Mulla hävisi raskauskilot 10 kg hetkessä ja sitten mentiinkin viime kevään aikana 5kg miinukselle, mitä säikähdin. Olen edelleen silti jatkanut imetystä, nyt tyttö jo 8kk. Ravintoterapeutillakin olen käynyt, mutta ei tällä suolistolla lihoamaan pysty. Erikoisruokavalioita kokeillut jne. Katsotaan miten sitten käy, kun imetyksen lopetan.

Muuten täällä kaikki hyvin. Tyttö jo konttaa ja on kyllä aika tempperamenttinen tapaus, mutta alun horrorkoliikki on taakse jäänyttä elämää. Päivä päivältä helpottaa vauvan hoito, mutta kokemuksesta tiedän että vaiheita tulee ja menee...

Hyviä vointeja!

Nel.

Moikka vaan...

Meidän kuulumiset tais aika hyvin tullakin tossa viimeviikon neuvolakuulumistekstissä. Olo on ollu parempi, kun ei ole tarvinnut töissä olla. Tuntuu vähän tylyltä sanoakin noin, mutta se, et pääsee itse määräämään liikkumisistaan, helpottaa kyllä oloa, ei pääse samalla lailla paikat väsymään ja jumiutumaan. Olen myös opetellut syömistä kolmen tunnin välein ja sokeriarvotkin on pysynyt aika lailla kurissa. Viime viikolla oli niissä aamun paastoarvoissa edelleen pientä heittoa, meinasin jo tuskastua, kun mitä enemmän mietin syömisiäni, niin sitä enemmän tuntui arvot heittävän. Nyt oon päässy jonkinlaiseen selvyyteen ja arvot ihan ok.

Vaikken mielestäny huonosti syönyt aiemminkaan, niin ilmeisesti tuo vähän ja usein-taktiikka on tenyt sen, että viimeviikon tiistaista paino on laskenut, 1,6kg jotenka painon nousu lähtöpainosta on vaan 1,8kg. Mulla, poiketen teistä muista on siis ylipainoa, joten en todellakaan ole huolissani, päinvastoin, riemuissani moisista tuloksista. Ihan parasta olis, jos pystyis pitämään lätöpainon koko odotuksen ajan ja todeta synnytyksen jälkeen painon pudonneen. Vaikka imetyskin lisää kulutusta ja silloin hyvä sauma saada vielä lisää putoamaan.

No noi painoasiat sellasia, etten varsinaisesti suostu ottamaan niistä mitään stressiä, se ei ainakaan ole hyväksi vauvalle. En siis tarkoituksella laihduta tai pudota painoa, vaan katselen miten tässä käy.

Voimia ja jaksamisia kaikille!

Minmie 26+6

Täältä hieman kuulumisia. Tämän viikon uusinta näyte osoitti edelleen tulehdusta, joten uusi antibiottikuuri alkoi eilen. Nyt kaikki peukut pystyyn, että tämä tehoaa ja pääsen taas nauttimaan odotuksesta. Tämän pitkittyneen tulehduksen ja muiden osittain siitäkin johtuvien oireiden vuoksi onkin sitten ensi viikolla neuvolalääkärin työkuntoarvionti ja katsotaan missä mennään. Toivottavasti vaavilla on kaikki hyvin <3

Ahdistaa tällainen ylimääräinen kuormitus juuri kun aloin uskaltaa nauttia raskaudesta. :(

Nasu 25+5

Moikka täältä lännestä myös! Kiva kun on tullut muidenkin kuulumisia pitkästä aikaa, en käyny vähään aikaan lukemassa kun tuntui olevan kesälomakausi täälläkin menossa :-)

Tänne kuuluu edelleen aikalailla samaa. Maha on kasvanut jonkin verran mutta paino ei ole noussut kun kolmisen kiloa, mutta mulle se on hyvä koska olin ylipainoinen raskauden alussa. Kätilön mukaan kohtu on juuri sen kokoinen kun pitääkin ja paino on pysynyt hyvissä arvoissa mulle. Mä en tiedä tehdäänkö täällä sokerirasitus kaikille, mutta noi pikasokerit mulla ainakin on ollut normaaleja joten en ole siitä kovin huolissani. Vauvan syke oli myös hyvä ja liikuskelee aika paljon joka päivä äidin onneksi :-D

Pahin ongelma edelleen taitaa olla se matala Hb, ei vaan tunnu nousevan vaikka mitä tekisi. Parhaimmillaan pyörii 110 paikkeilla, mutta matalimmillaan ollut myös alle 100. Rautatableteista tulee kiva ripuli, mutta mieluummin se kun kauhea ummetus (jos niistä kahdesta kerran pitää valita!!). Yritän syödä pinaattia ja maksapasteijaa yms. ja kaikkea mahdollista raudan imeytymiseen auttavaa sälää, mutta toistaiseksi ei ole ollut paljon apua. No, jos nyt pysyisi vaikka siinä 110:ssä niin kai siihen voi jo tyytyä. Pyörryttää vaan edelleen aika paljon ja tietenkin väsyttää helposti kun happi loppuu.

Samoin on aika paljon harjoitussupistuksia joka päivä. Varsinkin iltapäivällä ja iltaisin saattaa tulla koko ajan jos ei pääse lepäämään. Onneksi rauhoittuvat kuitenkin kun lepää, mutta rajoittaa aika paljon olemista kun haluaisi tietysti pysyä vähän aktiivisempana kunnon kannalta. Yritän kotona jumpata jumppapallon kanssa ja se on ollut myös ihanan tuntuista kipenevälle selälle!!

Noista pienistä vaivoista huolimatta mieliala on kuitenkin ollut aika hyvä ja jotenkin on positiivisempi fiilis kun tuntee vauvan liikkeet ja alkaa miettiä että minkähänlainen pikkuinen siellä kutittelee ja potkii. Ei malttaisi odottaa että saa vauvan jo syliin!!

Toivottavasti Nasun tulehdus menee pian ohi ettei tarvi popsia enempää antibiootteja, ja samoin että syke rauhoittuisi parempiin lukemiin. Kaikille muillekin tsemppiä helteen keskelle ja kiitos kuulumisista :-D

Tupsu & juniori 26+6

Mua vähän hämmensi tuon vierailijan teksti. Tuskin ketään äitiä noin raskausviikolla 30 kiinnostaa tai huolestuttaa etupäässä omat kilot vaan VAUVAN TERVEYS ja ehkä synnytyskin alkaa mietityttää. -No mut mukavaa jos jollakulla on raskauskilot lähteneet nopeasti ja helposti.

Mä oon tyytyväinen että kuumuus hieman väistyy.
Meillä meni mies nyt takas töihin lomilta ja oon esikoisen kanssa täystyöllistettynä. Vielä maha ja koko raskaus saattaa välillä unohtua pikkupojan perässä juostessa, mutta viitisen viikkoa tähän , niin eiköhän sen ala muistaa, paremmin.
Voin aika hyvin, ei vaivoja, nukunkin tosi hyvin. Toivottavasti muidenkin ongelmat pysyisi siedettävänä -että raskaudesta voisi myös nauttia.
Kirjoittelen sitten ens viikolla neuvola saldoja.

Khaosan

Kiva Nel kun kävit moikkaamassa. Hienoa kuulla että tytön kanssa kaikki menee nyt hyvin. Juu, itse en ainakaan huolehdi tuosta painosta. Tulee mikä tulee, osa lähtee sit varmaan imetyksen yhteydessä ja sit sen jälkeen rauhassa katsellaan missä ollaan.

Nasulle toivon pikaista apua uudesta antibioottikuurista. Ikävä homma tuollainen.

Meillä viime viikon lääkärineuvolassa kaikki oikein hyvin. Sokerirasitus oli ihan normaali, samoin sykkeet ja liikkeet hyvät, kohdunkaula tiukasti kiinni. Viimeisten parin viikon aikana kaverin liikkeisiin ja potkuihin on selkeästi tullut lisää "voimaa". Mulla piti eilen jatkua työt loman jälkeen mutta sunnuntaina kesäflunssa painoi päälle, joten ainakin vielä tänään oon kotona. Kuumetta ei oo, mut nenä tukossa ja kurkkua kaihertaa. Toiottavasti menis nyt nopsaan ohi, vielä ois kotona vähän sisustettavaa sun muuta mitä pitäis hoitaa.

Martta 26+6

Ihana kuulla Teidän kuulumisia :) Mulla oli eilen lääkäri ja sain kahden viikon sairasloman, että olo vähän tasaantuisi sen jälkeen sitten voinnin mukaan paluu töihin tai sairasloman jatko. Antibiotit alkavat ilmeisesti viimein tehota, joten sen osalta alkaa helpottamaan. Mieltä helpotti, kun kohdun suu oli tiukasti kiinni, masukin oli kasvanut sopivasti ja vaavin syke oli normaali. Lähinnä itseä pelotti, että vaavilla ei ole hyvä olla, kun itsellä on ollut näitä kremppoja.

On se totta, että helpottaa paljon, kun pikkuisen liikkeet tuntuu päivittäin ja monta kertaa päivässä. Tuntuu olevan aktiivinen pikku kaveri. <3

Nasu 26+3

Anteeksi häiriö. Tarkoitukseni ei tosiaankaan ollut tulla tänne kehuskelemaan. Siinä ei ole mitään positiivista että paino putoaa sairaanloisen nopeasti synnytyksen jälkeen, ja menee huonoon kuntoon, niin että on vaarassa joutua lopettaman imetys sen takia. Onnellisia ovat he jotka pystyvät raskauskiloja myös säilyttämään, se on lapsen kannalta parempi.

Eipä tässä kai kenelläkään ole tarkoitus loukata ketään toista, vaan jakaa kuulumisia ja kokemuksia. Itse ajattelin myös pitkään ylipainon kanssa taistelleena että tuskin tulee olemaan sitä ongelmaa että painaisin raskauden jälkeen liian vähän, ja nyt kun pahoinvointi on periaatteessa ohi niin painoa alkaa taas tulla takaisin. Mutta toki tiedän että joillakin on juuri päinvastoin, eikä paino millään tahdo nousta ja se on tietysti ongelma myös. Taitaa olla näitä "ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella"- juttuja tämäkin..

Mulla vihdoinkin Hb on lähtenyt nousuun ja tuntuu että vähän paremmin jaksaa, mutta väsynyt oon edelleen. Luulin että väsymys johtui matalasta Hb:stä, mutta kai siihen vaikuttaa moni muukin asia kun 8-9- tunnin yöunien jälkeen edelleen väsyttää koko päivän.

Vauva on alkanut myös välillä tunkea päätään vasenta kylkeä vasten ja se tuntuu ihan hirveältä! Yritän aina hellästi painaa päätä takaisin mutta sitten saan kipakoita potkuja alamahalle.. Eli taitaa olla aika itepäinen tapaus täällä kasvatteilla! Ehdin jo huolestua että eikö pikkusen pitäis jo olla enemmän pää alaspäin mutta ilmeisesti on kuitenkin vielä monta viikkoa aikaa kääntyä. Toivotaan että pikkumies muuttaa mielensä ajoissa ja suunnistaa oikeaan suuntaan!

No eipä sen enempää tänään, kuulumisiin taas myöhemmin!

Tupsu ja jääräpää-poika 27+3

Näätteks te muut erityisen paljon unia ja painajaisunia tässä raskausaikana? Mä näen ja sama tilanne oli ekassakin raskaudessa. Toissayönä näin unta että vauva lähti syntymään viikolla 30+. Ja ihan mun vakiuni on se että mies ottaa ja lähtee.

Khaosan 30+3

en ole täällä ehtiny kesän aikana paljon käydä kun 2 pojan perässä menny päivät pitkät ja illalla on niin sippi että tekee vaan mieli kaatua sänkyyn :) ollu muutenki hb laskussa en ole syönyt mitään lääkkeitä tämän raskauden aikana,pitäis hakea rauta lääkkeitä ettei laskis kovin paljon,ke oli neuvola ja hb oli silloin 105. otettiin sitte suonesta ja tänään soitan tuloksista mitä ne näytti..muuten menny raskaus hyvin että väsymys ollu kova,nyt on alkanu ennenaikaset supistukset kun poikien perässä joutuu mennä kokoajan...illalla vasta pystyy hengähtää kun pikkuset nukahtaa :)raskaus viikot on nyt 28+4 :) pitää nauttia vielä näistä reilusta parista kuukaudesta kun vielä voi :)kohta meillä on 3 poika :) oikeen paljon hyvää kaikille odottajille...

tallu & junior 28+4

Oonkin kyllä miettiny että miten te toista tai kolmatta odottavat jaksatte kun itellä on ilman lapsiakin välillä vaikea jaksaa.. Joten erityisen paljon tsemppiä teille!! Toivottavasti saat Tallu Hb:n nousuun. Mulla meni useampi viikko mutta nyt vihdoin on nousussa ja lähestyy jo 120:ntä!! Rautatabletit ja rautapitoisen ruoan popsiminen kai siis kuitenkin voi tehota, vaikkea aina helpota tunnukaan miettiä mitä tänään syötäisiin..

Oon myös nähnyt aika paljon unia, mutta en osaa sanoa onko ne sen omituisempia kun ennenkään. Aika paljon erilaisia parisuhteeseen liityviä, mutta ei ainakaan vielä kauheasti vauvaan liittyviä unia ole ollut. Luin raskauskalenterista että naiset usein alkaa nähdä outoja unia raskauden näillä vaiheilla, joten jospa ne on taas ne hormonit jotka saa kaiken senkin aikaseksi :-o

Tupsu ja potkunyrkkeilijä- poju 27+6

kyllä sitä jaksaa,lapset on ihania ja on niitä hyviäkin hetkiä josta saa hymyillä ja nauttia niiden seurassa,mutta on toki sellaisiakin päiviä että raastaa hermoja kun mitään ei uskota... :) mut on ne loppu pelissä niin lutusia ja rakkaita ettei niitä vaihtais pois...:) <3 joo pitää yrittää saada toi hb nousuu kun on tosiaan tullu toi väsymys...noista unista sen verran että mä en hirveesti ole nähny mutta pari yötä taaksepäin niin näin sellasta että menin naimisiin jonku miehen kanssa en kylläkään tiedä kenen kun ei unessa näkynyt,kaveri oli just laittamassa mulle jotain pantaa päähän ku heräsin jumalattomaan kolinaan,kuopus tippu sängystä :D siihen unet sit jäiki.. :D

Tallu & junior 28+5

Niin kyllä mäkin sitä mietin ekaraskauden aikana, että miten tässä ikinä jaksaisi vielä hoitaa pikkuista. Mutta kun ei ole pahemmin vaihtoehtoja, niin sitä jaksaa vaan. Ja enhän mä ees vielä tiedä mitä se sitten on, kun on superjättimaha tuossa viimesillä viikoilla. -Kun on tokaa kertaa raskaana, sitä ei muut enää sillain huomioi, vaan joudut tekeen kaiken sen minkä muutkin.
Ja kyllä mua vähän jännittää, miten jaksan pikkulapsi rumbam päivisin, jos ja kun -ainakin aluksi, vauva heräilee öisin.
Toisaalta aika menee pienen kanssa nopeempaa ja on jo lapsi sylissä. (Plus Yks vuotiailla onkin usein semmoinen syliinpyytämisen aikakausi, että se oikeesti tosiaan on aikapaljon sylissä)

Koitetaan pitää tää ryhmä aktiivisena kun syksykin alkaa, mun mielestä on ainakin kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia, vaikkei niissä aina mitään raakaa raskaus faktaa olisikaan :)
Nyt me lähetään pojan kanssa Prismaan. Mukavaa viikkoa kaikille.

Khaosan 30+6

Moikka kaikille!

Täällä palailtiin eilen illalla kesälomareissusta Itä-Suomesta. Mukava reissu oli mut kiva palata myös kotiin. Minä olen kyllä ollut ihan tyytyväinen kun ei mitään hirmu pitkiä hellejaksoja ole ollut, nekin muutamat lämpimät päivät on olleet aika tukalia. Odottelen jo kovasti säiden viilenemistä :) Lomareissulle sattui noita helteitä mut onneks meillä olikin ilmastoitu mökki missä yövyttiin niin olikin sitten helpompi olla kuin mitä kotona ois ollu. Aika luksusta tollanen ilmastointi kyllä on :)
Oltiin reissussa miehen ja kahden kissamme kanssa, josta tulikin mieleeni että onko teillä muilla lemmikkejä? Ja jos on niin miten on lasten ja lemmikkien kanssa sujunut mikäli on jo molempia? Välillä kyllä vähän mietityttää et miten kissat suhtautuvat uuteen tulokkaaseen, mut eipä sitä voi tietää ennen kuin sitten aikanaan..

Minä en ole hirveästi mitään unia nähnyt, en ainakaan muista tai eivät ole olleet mitenkään ahdistavia. Mutta unen laatu on kyllä huonontunut ja välillä on nukahtamisvaikeuksia joko heti illalla tai sit yöllä kun herää vessaan.

Nyt on taas muutamana päivänä tullut tiheään harjoitussupistuksia ja muutenkin ollut vähän pientä kipuilua mahassa ja lonkkien seudulla mutta ei kai mitään huolestuttavaa kun ei mitään kovia kipuja kuitenkaan. Onneksi tällä viikolla on kuitenkin neuvola. Liikkeet ovat kyllä voimistuneet hurjasti ja istuminen meinaa välillä olla epämukavaa kun kohtu alkaa painaa kylkiluita. Varsinkaan autossa pitkään matkustaminen ei enää houkuta. Mutta hyvillä fiiliksillä mennään suurimmaksi osaksi ajasta, välillä alkaa toisaalta jo kauhistuttaa miten vähän aikaa lapsen tulemiseen enää on, vaikka ihan laskettuun aikaan menisikin;)

Jenny

Neuvolasta 31+0:
sykkeet 150
raivotarjonnassa vauva
HB104 (viimeks tässä vaiheessa 114 ja synnytyksen jälkeen vain 79!)
painoa +7,3kg
sf 25 (eli hieman keskikäyrän alapuolelle, mutta Uässa siis vauva ihan keskikokoa).

Khaosan ja pieni 31+0

Täällä kauhean syksyinen ja sateinen keli,ei oikeen hirveesti kiinnosta lasten kanssa liikkua minnekkään ku on kylmä :) soitin sinne tk:hn ja mulla oli hb suonesta kun otettiin niin 115.vähän ollut väsymystä niin pitäisi hakea rautaa...olen täällä urakalla siivoillu vaatekaappeja,eilen laitoin vaavin vaatteet valmiiksi hyllyyn samalla kun siivosin "isoveljien"kin hyllyt :)täällä meidän 2 v 3kk esikoinen odottaa vauvaa innolla,välillä tulee kuuntelee mahan päältä vauvaa ja huutelee sille :)
hyvät syksyn odotukset kaikille odottajille ja hyvät voinnit :)

tallu & junior 29+1

Tervehdys kaikille!

Pääsin pitkästä aikaa taas koneelle ja täällähän on ollut ihanan vilkasta. :) Kiva lukea kuulumisia ja muiden tuntemuksia. Täällä ei sen ihmeempiä nyt on 1,5 viikkoa lepäilty kotona ja tiistaina pitäisi mennä töihin kokeilemaan, että onnistuuko vai ei. Mieli kyllä halajaisi vielä vähäksi aikaa töiden pariin, mutta terveys ennen kaikkea. Tulehdukset ainakin tuntuisi olevan ohitse.

Pikkumyyrä mönkii masussa päivittäin ihanasti. Kyllä nuo liikkeet rauhoittavat mieltä suuresti. Meillä ei tunnu potkuja vaan enemmänkin mönkimistä. En tiedä johtuuko se siitä, että olen hieman tukevampi, joten pehmustetta vatsanpeitteissä löytyy ja viime ultrassakin 4 viikkoa sitten neiti oli naama selkärankaan päin. Ensi viikolla on sitten neuvola.

Nasu 27+4

Meillä kanssa uusi neuvolakäynti takana. Hb oli sama kun viimeksi neuvolassa, eli 110, joten rautakuuri jatkuu. Pikku-miehen syke 152 ja kivasti oli kasvanut myös viime kerrasta. Mun paino oli pysynyt hyvänä vaikka vähän pelkäsin että nyt olis tullut liikaa lisäkiloja, mutta kätilön mukaan oli hyvät lukemat edelleen. Taisin täälläkin mainita että luulin että poika puskee mua päällään kylkikaareen, mutta sepä onkin pikku pylly jota nuori herra yrittää tunkea ulos mun vasemmasta kyljestä!! No, senkun tunkee vaan, ainakin pää sitten osoittaa oikeaan suuntaan :-D Eipä kai muuta tältä erää, kiva nähdä että muidenkin neuvolakuulumiset on ollut myös pääasiassa hyviä!!

Meilläkin neuvolakäynti takana. Hb oli 120 joten ainakaan vielä en saanut määräystä aloittaa rautakuuria. Pää alaspäin kaveri siellä hengailee minkä kyllä olen tuntenutkin, vaikka toissayönä taisi kyllä melkoisia pyörähdyksiä tehdä:) Sf-mitta oli 24,5 eli alakäyrällä mennään. Pääsen ens viikol ylimääräselle lääkärikäynnille, kun kerroin terkkarille runsaista supistuksista, samallapa voi sit kattoo tota kokoa, et onko ihan normaali. Sykkeet oli hyvät ja liikkeet tuntuu selvästi joten luotetaan et kaikki on hyvin.:)

Jenny 30+1

Jenny, mäkin rupesin kotona katsomaan tota SF mittaa tarkemmin (25) - ja me mennään ihan alakäyrällä, joten pääsen tänään ylim UÄhän. Kerron sitten sulle, että onko maha vain pieni vai onko vauvakin.

Khaosan 31+3

Yhteistyössä