LOKAKUUN 2010 lapsukaisten äipät!

  • Viestiketjun aloittaja Sutinaa
  • Ensimmäinen viesti
Täällä lähti käyntiin tupakaton päivä 2, eilisestä tähän hetkeen siis nolla savuketta.
Jee minä. :)

Tänään ohjelmassa siivousta ja koirien harjaus :kieh:

Nukuin muuten ihan pirun huonosti ja heräsin kolmelta, kun eteisen palapeili hyppäs lattialle klo 03. :whistle:
Taitaa mullakin vähän liikaa pyöriä nää vauva jutut mielessä, kun normaalisti nukun tukkina ja nyt heräilen pitkin yötä... :|

Yskiessä tuntuu nyt oikeelta puolelta vähän repäsyjä, inhan tuntusta, mutta kai siellä sit joku on... :heart:

Lara ja salamyhkäinen asukki 5+
 
Lara- tsempit tumppaukseen!! Mä oon ollu aika kauan jo sellanen seurapolttaja että varsinkin jos on ollut jotain juhlinnan tynkää niin siinä sitten 2-3 illassa on voinut mennä, tai joskus ihan puhtaaseen harmitukseen muutama. Nyt ei oo tehny kyllä mieli sitäkään vähää ja hyvä niin. Tommonen tuuripolttelukin on niin turhaa!! Laita itelles vaikka joku sellanen pikku rahapurkki mihin keräät kolikoita jotka olisit käyttäny tupakkaan ja sit kun on kertyny tarpeeks niin käy ostamassa vauvalle jotain ihanaa. Vähän motivaatiota! :)

Varasin ekan neuvolan! Huiii. :eek: Rohkaistuin tästä OLOSTA mikä on ollu pitkin aamupäivää... Sellanen hentonen kuvotus. Voihan se olla et kuvittelen mut välillä kyllä oikein hyökyy se olo niin et en oo ees ehtiny miettiä hetkeen koko raskausasiaa. :D

Neuvolantäti merkkas mulle sit kuitenkin että tää on kolmas raskaus, vaikka se edellinenhän meni niin et kun tein haamuhaamuplussan niin seuraavana päivänä aukes hanat ihan täysillä. Eli kemiallisen raskauden epäily. Mutta olipa raskaus kuitenkin, niih...

15.2. olis neuvola sitten. :heart: Viikkoja silloin nopsan laskeskelun mukaan tasan 7. Voi jumpe, että jännittää jo... en haluais taas elätellä turhia toiveita...
 
Hyvä sä! Ite päätin et huomena loppuu. Piste. Mä oon ihan hölmö taas tiiättekö,kun mulla kun vasta alko noi menkat tasaantumaan viimevuoden loppupuolella,ja kattelin aamulla mun kalenteria,ja jos marraskuussa alko menkat 30.pv ja joulukuussa 26.pv,niin mun kiertohan on 26 päivää,mikä tarkottais sitä,että LA oliskin 30.9 (ihankun tolla yhdellä päivällä olis merkitystä :D ) Mutta ultrassahan sen sit ehkä näkee :) Taikamyrsky ja heikku samassa veneessä ollaan,eli oireet/oireettomuus vaihtelee päivittäin ja se rassaa ja pelottaa :( jotenki luuli,että toisessa raskaudessa olis jo varmempi ja osais ottaa rauhallisesti mut mä oon ainakin ihan paniikissa kokoajan ja vessaan mennessä sydän kurkussa tarkistan onko tullu verta :( pelottaa jumpassakin ponnistella,rakastamassani bodypumpissa en o nyt viikkoon käynykään ;( on tää ihan hölmöä (näin se draamaqueen nostaa taas päätään ;) ) menis vaan viikot nopsaan,ihankun maailma seisahtuu siihen plussatestiin :) ja Lara vielä,tervetuloa insomnia-kerhoon!täällä heräillään joka yö vähintään 2 kertaa.ei kiva. Emmabella rv 4+6
 
Varovasti ujuttaudun mukaan... Eilinen testi näytti vahvaa plussaa, vaikka menkat oli vain päivän myöhässä =)
Laskettuaika laskurien mukaan 5.10 ja toinen lapsi tulossa :heart:

Aikooko joku käydä alkuraskauden ultrassa yksityisellä? Ite varailin ensi viikon tiistaille jo vaikka tiedän ettei syke tms. vielä näy mutta haluan tarkistaa että alkio on oikeassa paikassa ja ettei kyseessä ole tuulimuna. Yksi keskenmeno takana ja en pysty odottamaan ensimmäiseen viralliseen ultraan.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
taaperotxt5, joo muistan toki maalismasuista sut :) Teillä onkin sit kertynyt jo ihan kivasti pieniä vipattajia sinne kotiin!! Tsempit katraan kanssa, mä yritän nyt oikein kovasti pysyä tässä pinossa...

Kiitti heikku!! Kiva ku päästiin samaan pinoon :heart:

Eilen testasin tosiaan tollasella apteekin Acon Early Detection One Step-testillä, 25 mlU/ml tuon haamun joka ylempänä kuvassa, tänä aamuna tein sit aamupissasta tollasen ihan tavallisen RFSU:n liuskan ja samanvahvuisen haamun sain silläkin. Tietty joku pelko pyllyssä nyt sit kokoajan kun ajattelin et olis paljon vahvempi aamulla... Osaaks joku sanoa eroa noiden testejen välillä? Musta ne on molemmat tosiaan ton 25 mlU/ml.

En uskalla ajatella yhtään pidemmälle, mulla on se yks kemiallinen takana, esikoisesta tein tasan 2 testiä ja se oli siinä, hyvillä mielin loppuun asti ja hyvinhän siinä kävi mut nyt pelottaa kaikki mahdollinen uudesta kemiallisesta tuulimunaan ja kehityshäiriöihin... Oon kattonu vissiin Vauvasairaalaa LIV:iltä vähän liikaa. :ashamed:

Kunnon hormoni-itkut vollasin kyllä jo eilen kun mies tuli kotiin vanhempainillasta (tiesi siis pos. testistä ) oli soittanut ennen kun tulee kotiin että hän käy tossa ärrällä vielä. Aattelin et ihanaa se tuo mulle jotain kivaa sieltä nyt sitten tän uutisen kunniaksi. :heart: Niin ketunmarjat kaljapäkki kainalossa astuu ovesta. :LOL: Ja niin ne mun tuliaiset oli 2 kpl RFSU:n testejä lisää, ei kuulemma voi hänkään uskoa vielä todeksi.

Sanoin vaan sit et onpa hemmetin hienovarasta ekana tulla sixpäkin kanssa kotiin kun vihdoinkin saatiin ihania uutisia, ei se ollu itekkään tajunnu yhtään ja 12 tuntia ollu menossa, et vissiin oli vähän iltarentoutumiset sit mielessä muutaman oluen ja saunan merkeissä...

AINIIN sä et voi juoda olutta!!!

Joo enpä voi, en. :LOL: Nyt jo naurattaa. Mut tänään jos en saa kukkia nii tulee kaulimesta. :LOL:

-mama-L-



En voinu vastustaa kiusausta. :heart:


Toivotaan parasta että kyytiläinen pysyy matkassa lokakuulle asti mukana..mutta nyt poistun teitin ketjusta ja toivottelen hyvää raskaus aikaa kaikille ja paljon tarrasukkia matkalle mukaan.Käyn varmaa silti joskus täällä lueskelemassa sun kuulumisia
mama-L
 
Kiitos kaikille tupakan vastaisitsa tsemppauksista!!! :wave:

Tänään oli ihan hirvee päivä, mikään ei onnistu ja vaan itkettää ja kiukuttaa.
Turvottaa ja tuntuu et oon kauheen lihava pallo, vaikka en oo ees lihonnu... Se on vaan turvotusta.... Mä oon tosi väsyny ja nälkäkin on, mut ei mitään tee mieli/ maistu. :(
ÄÄÄÄÄÄÄ. :ashamed:

Mutta silti en oo polttanu... Toivottavasti teille muille kuuluu parempaa!
 
Hoikkalori, onnea ja tervetuloa mukaan!

Lara, vähän samanlaiselta kuulostaa kuin munkin päivä... Sillä erolla, että mulla ei onneksi ole tässä piinana tupakoinnin lopettaminen, kovat tsempit sulle siihen!! Ja toki muillekin samassa tilanteessa oleville.

Tosiaan, yleensä olen aika tasainen luonteeltani, esikoisen odotusaikanakin olin, mutta nyt tuntuu, että kiukuttaa vähän turhan herkästi.... Ja toi meidän raukka pieni tyttö joutuu sitten kärsimään äidin lyhyestä pinnasta. :( Mutta koitan muistaa pyytää aina anteeksi ja vastapainoksi halitaan, pusitaan ja hellitään kovasti. Onko muilla toisen lapsen odottajilla ikään kuin huoli ja paha mieli esikoisen puolesta, kun toinen ei tiedä vielä, mitä edessä on, kun pikkusisarus syntyy? Mulla on jotenkin jo valmiiksi tosi ikävä tuota meidän tyttöä, kun tiedän, että vauvan synnyttyä mulla ei ole samalla tavalla aikaa sille. Vaikka siis todella toivottu ja todella yritetty vauva on tulossa (toivon mukaan) , mutta kaikenlaista sitä mielessä silti pyörii... Ehkäpä se tässä raskauden edetessä helpottuu. Tai sitten ei. :)

Tänään on muuten ollut ihana huomata, että niitä tuttuja pahoinvoinnin aaltoja tulee! Lieviä tosin vielä, ainakin esikoisen odotusaikaan verrattuna, mutta on sentään jotain edistystä tähän oireettomuuteen. Tai no, kai tämä väsymys ja palelukin oireiksi lasketaan. Mutta nälän ei saa antaa yllättää tai tulee heikko olo.

Moni onkin varannut jo varhaisultraa ja neuvolaa. Meilläkin on aika ultraan 17.2., mutta koitan toisesta paikasta saada aikaa vielä vähän aikaisemmaksi. Malttamaton kun olen. :) Neuvolaan soittelen myös tässä lähipäivinä.
 
Miekin hyppään tähän pinkkaan. Viime lauantaina tein testin kp 27/28 ja eilen piti uusia kun aloin epäillä että kuvittelin koko plussan :D No uusi vahvempi viiva sieltä sitten eilenkin tuli eli täytynee se uskoa että asukas siellä mahassa on!! Ja yritetty on siis viime elokuusta asti, mun esikoinen on nyt 7vee, miehelle tää tulokas on eka :heart: Niin laskettu aika on näillä näkymin 3.10.

Oireina on ollut täällä isot ja kipeät rinnat ja turvonnut alamaha, ihan järkyttävä palelu ja alavatsakivut. Nyt noi kivut on jo onneksi alkaneet helpottaa. Niin ja mielialanvaihteluitakin on ollut normaalia enemmän mistä mies on luonnollissti ihmeissään kun mä olen kuulemma normaalisti niin tasainen luonne :D

Niin ja miekin lopetin sauhuttelun plussaan eli 6. savuton päivä meneillään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:
Niin ja miekin lopetin sauhuttelun plussaan eli 6. savuton päivä meneillään :)
Oij onnea siitä! Ja plussasta tietenkin ;)
Ei tää ole niin vaikeeta, kun kuvittelin...
Mä poltin kaks viikkoa plussan jälkeen, hirveiden itkukohtauksien ja häpeän saattelemana sitten tiistaina otin itteeni niskasta kiinni :)

Kuka päivittää??
On lokakuisia jo muutama, niin vois kai pinoa päivittää pikkuhiljaa?
Ilmottaudun vapaaehtoseks :wave:

Kertokaas mitä rupeisin tekee/ harrastaa?
Olen työtön ja istun kotona kaiket päivät eläimet seuranani...
 
Lara: Täällä myös yksi kohtalotoveri, eli oon kans työttömänä ja jouten kotona... Mää oon pyhittänyt nyt kaiken ajan noille koirille (4kpl) kun sitten myöhemmin möhömahan kanssa niiden kanssa harrastaminen varmasti jää vähemmälle...

Mutta ois kans kiva keksiä joku "kehittävä" harrastus, lukeminen ja käsityöt alkaa jo puuduttaa. Mutta toiveikkaana lähettelin tänään taas muutaman työhakemuksen!

Sit mää käyn monesti viettämässä päivisin aikaa kaverin tykönä joka on kahden isomman lapsen ja yhden vauvan kans kotona. On ollut ihan tyytyväinen kun saa seuraa ja isommille lapsille leikittäjän :)
 
Missäpäin Smurfi asustelette?
Mulla ei kauheesti ole tuttuja täällä, kun muutin vasta tänne...
Oiskin kivaa päästä touhuu jonkun lasten kanssa tässä odottelun lomassa :)
Meillä kaks koiraa :) (jotka kauheesti haluis nyt ulos... täytyy varmaan mennä :whistle: )
 
Lara: Mää asustan Oulussa. Tai oikeastaan naapurikunnassa, mutta käytännössä Oulussa :)
Mitä koiruuksia sulla on?

Miehellä tuntuu olevan valtava stressi tuon mun työllistymisen suhteen, eilenkin piti hirveän puhuttelun siitä, että me ei kuulemma yhden palkalla eletä... Hyvin on käytännössä eletty tähänkin asti kun olen ollut viimeisen vuoden pelkästään puolipäivätöissä ihan säälipalkalla kun olen samalla opiskellut :LOL: No, jospa sen stressi helpottais, jos saan edes jonkun pätkän tehdä töitä ennen vauvalomalle jäämistä.
 
Heissatirallaa!Sanonpa tännekkin että kyllä noita raskausoireita oikeesti mainostetaan ihan liikaa! Mä kun luulin tossa jo että mulla ne nyt ois alkanu tos yks ilta..mutta siihen se jäi..miks mun on täytyny lukee noita raskausoirepinoja sillon kun alko yk1 :headwall: Nyt ne kummittelee päässä vaan miten kaikilla on kuitenkin EDES JOTAIN! Jumaliste,että sitä on nyt turhautumisen partaalla ja oikeesti tää on rankempi raskaus kun esikoisen odottelu,sillon ei ollu vielä tietonen kaikista asioista mitä on ja voi tulla mutta nyt kun on niin tieto todella lisää tuskaa! Miten mä pääsen eroon tästä kauhusta?? :'(
 
Kappas Sutinaa, kun en huomannu :LOL:
Voinsin kyllä vääntää jonkumoisen päivityksen. :)

KYSYMYS: Haluatteko listan etusivulle vai kuinka?

Smurfi: Kääpiövillakoiria :heart: Tällä hetkellä näyttävät ehkä espanjan vesikoirilta, kun en ole pakkasen pelossa trimmannu :D
Täällä käpykylässä ei ole töitä :(
Joka päivä mol:lin sivut selaan, mutta huonolta näyttää.
Tuntuu, että aika on pysähtyny, kun teis positiivisen testin...
Aika menee nopeasti vaan sillon, kun mies on kotona ;)

Uloos ---> :)

MUOKS!
HEIKKU HEIKKU nyt rauha! :hug:
On ihan täysin normaalia, että ei ole oireita!
Mieti, miltä tuntuis oksentaa 24/7!
Tsemppiääää :heart:
 
Äh,tiedän! Näissä tuskissa mä voisin jo kohta halutakki oksentaa vaik 24/7 Mutta..ihan oikeesti..mä en saa nyt aikaseksi edes ton tytön kanssa mitään kun oon ihan lamaantunut..oliskohan jotain vertaistukihommaa tai jotain olemassa netissä,meinaan tämä ei oo mulle normaali tunne,mä en ole oma itteni enkä pysty iloitsemaan tästä nyt yhtään!Tuntuu etten saa henkeä ja jos tyttö rupee itkemään,mä vaan en jaksais yhtään edes kuunnella.Mä oon ihan hirvee!En tiiä miten tää iski näin lujaa,tässä on talon rakentamiset,kaikki edessä ja mä oon nyt tällanen..mitä mä teen ihan oikeesti?
 
Tervehdys kaikille ja onnea uusille lokakuisille! Ja suuret tsempit tupakoinnin lopettajille, täällähän oli kerrassaan upeita suorituksia =)

Mulla jatkuu päänsärky, väsymys ja pahoinvointiaallot. Ja öisin kylkeä kääntäessä tuntuu repäisykipuja :eek: ei mulla kyllä esikoisesta näin aikasin tuntunu niitä! Kai se on normaalia, hope so. Mies tosin sano et enhän mä välttämättä vaan osannu kiinnittää niihin esikoisesta silleen huomiota ja en sen takia muista oliko niitä.. Ja vaikka on kova väsymys niin uni ei meinaa illalla tullla ja öisin heräilen, ei kiva.

Varhaisultran tosiaan varasin 17.2 ja eka neuvola on 24.2. Neuvolasta kehottivat jo ajoissa varailemaan np-ultraakin. En nyt sentään ihan vielä sitä varaa.

Te kenelle on tulossa toinen lapsi, millä ikäerolla lapset tulee? Meillä tulee ikäeroa 1v9kk. Vähän jänskättää kun on siinä sit hommaa ja valvomista, mutta toisaalta ei haluttu jarrutella kakkosta kun esikoinen oli todella kovan työn takana. Ja onhan heistä sit isompana seuraa toisilleen. Joku täällä jo kirjottikin huonosta omastatunnosta esikoisen takia, mulla ihan samat fiilikset! Ja tosiaan kiukkupuuskia on mullekin tullut kamalasti raskauden myötä, yritän parhaani mukaan olla niitä purkamatta pojalle
:ashamed:

Käytännön asioista meiän täytyy ainakin hankkia tuplarattaat, kun esikoinenkin on vielä niin pieni vauvan tullessa. Ja uusi auto me ostettiin jo :) Oltiin tässä muutenkin uutta autoa kateltu ja kun vauva syntyy niin on pakko olla niin tilava auto et sinne mahtuu 2 istuinta+tavarat ja yli 190cm pitkä mies vielä ajamaankin..Nyt oli hyvä syy sit auto vaihtaa kun tuli sopiva kohdalle :LOL:

 
Heikku,tiärän tunteen,mulla ei o ja tänään ollu muuta kuin selkä kipeä ja menin sit lukemaan kaikenmaailman keskeytyneet keskenmenojutut ym. ja ei kyllä auttanu yhtään VAIKKA oireettomuus ei niissä välttämättä ole oire :/ hitto,miksei voi vaan luottaa omaan kroppaansa ja antaa sen rauhassa tehä tehtävänsä?!! Paha olo ,tule takaisin! :( tosta päivityksestä,mitä kaikkia tietoja sinne laitettais?uskaltaisko täs vaihees laitella jo synnäriä vai vartutaanko vielä? Työtilanne vähän huolestuttaa täälläkin. Määräaikainen työsopimus loppuu maaliskuussa,ja mun on kerrottava töissä työn luonteen vuoksi jo ennen sitä,eli tuskin jatkavat sopparia. En varmaan hae sitten mihinkään enää töihin, pidetään sit vähän reilumpi äitiysloma :D Ai vitsi kun tekis mieli hesburgeriin!! Nammm sipulirenkaita!
 
Heikku,tiärän tunteen,mulla ei o ja tänään ollu muuta kuin selkä kipeä ja menin sit lukemaan kaikenmaailman keskeytyneet keskenmenojutut ym. ja ei kyllä auttanu yhtään VAIKKA oireettomuus ei niissä välttämättä ole oire :/ hitto,miksei voi vaan luottaa omaan kroppaansa ja antaa sen rauhassa tehä tehtävänsä?!! Paha olo ,tule takaisin! :( tosta päivityksestä,mitä kaikkia tietoja sinne laitettais?uskaltaisko täs vaihees laitella jo synnäriä vai vartutaanko vielä? Työtilanne vähän huolestuttaa täälläkin. Määräaikainen työsopimus loppuu maaliskuussa,ja mun on kerrottava töissä työn luonteen vuoksi jo ennen sitä,eli tuskin jatkavat sopparia. En varmaan hae sitten mihinkään enää töihin, pidetään sit vähän reilumpi äitiysloma :D Ai vitsi kun tekis mieli hesburgeriin!! Nammm sipulirenkaita!
 
Lissi kyseli onko kenelläkään surullinen olo esikoisen puolesta, kun tietää että aikaa jää vauvan synnyttyä vähemmän esikoiselle.. Kyllä! Eilen illalla sain jonkun itkukohtauksen kun mietin esikoistani.. kävi sääliksi kun ajattelinkin, miten paljon vähemmän aikaa pystyn hälle antamaan kun vauva syntyy :'( Tunsin jopa huonoa omaa-tuntoa hieman.. :'( ehkä tää kuuluu asiaan. Aikani vollotin ja sitten nukahdin.

Ikäeroa meillä tulee 2v2kk.

Ite oon hoitovapaalla vielä esikoisen kanssa, mutta viime toukokuusta asti tehnyt keikkatöitä (ä.loma loppui sillon) ja ajattelin jatkaa keikkailua äitiyslomaan asti jos fysiikka ei petä sitä ennen :LOL:

Musta tuntuu jotenkin uskomattomalta ajatuskin siitä että oon raskaana!! En usko tätä vieläkään! Onneksi pääsen tiistaina alkuraskauden ultraan!! Viikkoja tosin ei ole kun 5 mutta siitä pitäisi jo nähdä, onko alkio oikeassa paikassa ja ettei kyseessä ole tuulimuna.. Mä kun olen tällanen hermoilija :ashamed:

Oireita ei hirveemmin ole täälläkään, ainoastaan järkyttävä palelu. Mielialat heittelee välillä mutta se nyt ei ole mitään uutta B)

Hyvää vointia kaikille!! Mä lähden iltavuoroon...
 
Niin mitä tietoja sitten laittais?

Nimimerkki, LA, ikä ja monesko lapsi?
Kannattaisko sitä synäriä vielä, mitäs ootte mieltä?

heikku: Ihan varmasti saat apua, jos oikeesti pelko/ pahat tuntemukset noin vahvoja
Auttaisko soitto neuvolaan tai terkkariin?

Ite en uskalla lukea mitään sivuja, ettei iske pelko...
Tein eilen illalla r-testin, vähän kun vahvistukseksi, että varmasti olen raskaana... :ashamed:
Kyllä se taitaa minuakin pelottaa, onko kaikki varmasti hyvin ja onko siellä ketään oikeesti...
Tekis mieli mennä ostaa CB:n digi ja katsoa onko viikot kasvanu... :snotty:

Nyt nenät pystyyn naiset ja tarrasukkia kaikille! :wave:
 
Emmabella ja muutkin jotka koettte samoja fiiliksiä kun mä..olisko hyvä idea jos pistettäs joku ketju ite pystyyn missä voisi näistä asioista keskustella..ei varmaan sovi täällä niistä keskustella oikeen joka päivä toisia odottajia ajatellen ..sanokaa mitä mieltä..?
Ainakin mua auttaisi jos olisi sitä vertaistukea..

Ja kiitos Lara kovasti tsempityksistä sinulle!*halaus*
Täytyy vissiin soittaa neuvolaan sitten huomenna 11 aikaan taasen jos löytyisi jotain apua..tuntuu jotenkin tyhmältä sinne soittaa varsinkin tällasessa asiassa ja en yhtään tiiä miten tällasella pienellä paikkakunnalla suhtaudutaan asiaan..
 
Päiviä neidit,

mä en taas tiedä mikä mun hcg-hommissa mättää, kun aamupissasta bongailen haamusia ja tänään äsken tehdystä (vihoviimeisestä :D ) testistä tälläset tulokset (kyseessä ihan RFSUn 25 mlU/ml):



Älkää välittäkö noista suherruksista, lähetin ton miehelle nii piirtelin sydämiä yms. :LOL: Mä en oo yhtään digitaalista tehny enkä kasettitestiä et noita liuskoja vaan. Eiköhän ne samaa asiaa aja kuitenkin. :)

heikku, jokainen raskaus on erilainen, mä testasin esikoisesta vaan muutaman haamun ja ekaan 7 viikkoon ei tosiaan ollu yhtään mitään oireiluja, että ei kannata huolia! Kannattaa soitella neuvolaan jos pelottaa kovasti kun ei jatkuva stressi oo hyväks kenellekään saati sit odottavalle äidille... :hug:

Oireistoa... Väsymys, mut toisaalta heräilen monta kertaa yössä mikä on kyl mulle todella uutta. Ja sitten nää yökötysAALLOT. Ei ollu tytöstä mitään tällästä, tai no joo pientä iltakuvotusta joskus 7+ viikoilla, mut tää on ihan eri luokkaa... Joistain hajuista tai sitten ihan yhtäkkiä tulee sellanen. :$ Vielä ei oo tarvinnu kummiskaan pönttöä halia... Mut esim. eilen kun siivosin kalanjämiä vuoasta nii hyiiii siinä ei kyl ollu kaukana enää ystävämme yrjö :LOL:

Ikäeroo meille tulee 2,5v aika tarkalleen. Mielestäni just sopiva tähän meidän tilanteeseen. Tyttö on vielä niin kiinni kyllä mussa että oon onnellinen kun saa olla se "pienin" vielä tovin. :heart: Mä oon tosiaan ollu nyt hoitovapaalla ja äippärillä joulukuusta '07 asti ja rakastan olla kotona! Ei mitään kiirettä mihinkään... Vuoden '06 ylioppilas oon ja on ollu kyl joka kausi AMK:iin paperit vetämässä mut ei vielä mihinkään. Kouluun kuitenkin seuraavaksi. Mies on hyväpalkkaisessa työssä niin kyllä pärjätään oikein hyvin. :)

Lara- Kyl mun puolesta sen synnärinkin voi laittaa, vai ollaanko liian taikauskoisia!! hih.

-mama-L- 4+4 :heart:

..sen verran taikauskoa on et tekonimeä ei vielä oo uskallettu alkaa miehen kanssa pohtimaan. :)
 
ja heikku kyllä ne pelot on varmasti jonkin verran meillä kaikilla vielä tässä vaiheessa mielessä, että kyllä niitä voi täälläkin purkaa, minua ei ainakaan haittaa... Kunhan ei aleta mitään hurjia linkityksiä jakelemaan et kato ku tollakin noilla oireilla tollanen tuulimuna! Sit ollaan kohta kaikki ihan pönttö sekasin täällä. :D
 
Lara..jos nyt tohon synnäri-juttuun otan kuiteskin kantaa tässä vaiheessa niin mulle voi laittaa Naistenklinikka,siis NKL. Ja 24 vuotta ja pikkukakkonen.Yritän tässä nyt vaan tälläkin saada itellein sitä oikeeta tunnelmaa..

Vaikka asutaan täällä Läyliäisissä,niin silti valitsin,tai siis ollaan valittu toi Naistenklinikka kun siellä esikoinenkin syntyi ja mulle jäi tosi ihanat muistot sieltä,ja se synnytyshuonekin oli tosi ihana,ei mitään laitosvaloja päällä,vaan ihana tunnelmallinen valo siellä huoneessa ja se ainakin mulla teki suurelta osin hyvän mielen koko synnytyksessä,tiedättekö jos olette bebesin sivuja lukenut niin siellä kerrotaan tästä kun nainen synnyttää ja jos on ärsykkeitä,esim just liian kova valaistus,niin saattaa tulla halu piiloutua..siis ihan konkreettisesti mennä johonkin pöydän alle piiloon tms..kuulostaa hullulta mutta sitä se ei ole!Joten mulle on ehdottomasti toi NKL hyvä!

Mitäköhän te nyt ajattelette kun tollasia kerroin..no mutta ihan totta! Kyllä mä oon kaikenlaisia muitakin juttuja kuullut..esim.jotkut puree kätilöitä,omaa miestään,laukoo kirosanoja tai riehuu..joten en yhtään ihmettele vaikka valaistuksella olisikin todella suuri vaikutus,siinähän on kuitenkin niin herkillä aistit,että ei mikään ihmekään :LOL:
 

Yhteistyössä