LOKAKUUN 2010 lapsukaisten äipät!

  • Viestiketjun aloittaja Sutinaa
  • Ensimmäinen viesti
Hei ja vähän repesin tolle himotestailijoille :LOL:
Mä olen mennyt kuulkaa naiset ihan sekaisin ja mielialat vetää sellaista vuoristorataa että jää moni huvipuistohärveli kakkoseksi. Mies parka tulee varmaan hulluksi jos tää ei tästä kohta tasoitu (itsellä alkaa jo melko sekopäinen olotila olla). Kertokaa MITEN niitä hermoromahduksia voi hillitä kun tuntuu että maailma kaatuu jokaiseen vastaantulevaan (lue= useimmiten kuviteltuun) vastoinkäymiseen?

Muuten olo on ihan hyvä, tissit välillä ihan älyttömän kipeät mut huonoa oloa ei oo juuri ollenkaan. Niin ja huomenna tulee viikko ilman röökiä :attn: :)

Tuosta työasiasta sen verran että itsekkin olen tällä hetkellä kotona päivät. Tosin mulla on sellainen kirjoitusprojekti jota yritän tahkota eteen päin. Hieman vain tuntuu että täällä meinaa siitä huolimatta seinät kaatua päälle varsinkin kun ei täältä paikkakunnalta juuei ketään vielä tunneta. Salilla käyn melko paljon mutta ei sielläkään päivässä tuntikaupalla jaksa olla :D

Mutta nyt täytyy lähteä taas esikon toilailuja setvimään kun se on käynyt salaa hakemassa viikonloppukarkkipussin ja syöttänyt sen kavereilleen ja itelleen omassa huoneessa (tästä asiasta on puhuttu sen kanssa se satatuhatta kertaa). Just kun sain itteni hetkeksi rauhottumaan. Jos tässä pinossa on Tamperelaisia ja illalla näkyy joku raivohullu nainen mölisemässä ulkona niin se olen vain mä kun mulla on lopullisesti pimahtanut :kieh:
 
Täällä plussattiin tänään.. :eek:

Viikon verran ollut omituisia oireita ja tänään huomasin että menkatkin ovat myöhässä joten tein testin joka osoittautui positiiviseksi. Nyt jännittää ja haluaisin lääkärille mahdollisimman pian varmistamaan tilanteen!

voiko olla mahdollista että positiivinen testi olisi väärässä?!

Huh, jännittää ihan mielettömästi. Ei elämäntilanne ole ehkä ihan sellainen että luulisi mun saavan vauvan..


Niin ja infot: 20v ja eka olisi..
 
Huomenta kaikille =) Täällä herätty klo 4 ja sen jälkeen ei enää uni ole tullut... |O
Mitä ihmettä??!!! Minä, joka olen sikeäunisin ikinä, hereillä tuohon aikaan...!

No, saanpahan juoda aamukahvini rauhassa ennen kun poika herää =)
Toivon vaan ettei tästä tuu tapa!!

Kukkuuko kukaan muu vai olenko mä jotenkin epänormaali? :eek:

Mukavaa lauantai-päivää kaikille mahoineen :heart:
 
Hoikkalori: Täällä kukutaan myös. :D Tai oikeastaan siis heräilen monta kertaa yössä mut nukahdan kyllä suht nopeasti aina uudestaan. Tänä aamuna oli juurikin klo 4 sellanen pidempi valvomispätkä kun en meinannut saada unta millään... Onneksi kuitenkin sain, vois tehä aika tiukkaa touhuta päivä ton termiitin kanssa jos aamuneljältä alkais heräilemään.

limeee: Tervetuloa! :flower: Eipä ne raskaustestit 'väärässä' ole kun sitä hcg eli istukkahormonia mittaavat jota erittyy ainoastaan raskaana ollessa. Eli kyllä haamutestikin positiivinen on. Terveyskeskukseen voit kyllä soitella että tekisivät testin sulle myös siellä jos arveluttaa. :)

Mä oon ollu kyllä niin hermona kans ja ihan vuoristorataa menee mielialat... Kunnon itkukohtauksia oon saanu välillä ihan typeristä asioista ja mies vaan mutisee itekseen et hormonit hormonit...
:LOL: Ahdistavaa! En mä yleensäkään mikään tasanen tyyppi oo mut jospa tää tästä pian vähän rauhottuis.

Täytyy lähtee puuroa keittelemään neidille. :wave:
 
Huomenta tytsyt ja ONNEA UUSILLE TULOKKAILLE! Nousihan se mun viikkomäärä sieltä :p ja mä IHAN OIKEESTI pistän kaiken stressin,paniikin ym. epänormaalin hormoonien piikkiin :D lupaan olla tästä eteenpäin tasapainoisempi :D Limeee,jos menkat on myöhäs niin on se varma positiivinen sitten :) hyvä mun sanoa kun ei ite meinaa millään uskoa :/ :D Mutta paljon paljon onnea!! Juon kahvini miten sattuu ja hoikkalori,PALJON ONNEA MYÖS TEILLE!! Mitäs ihania viikonloppusuunitelmia teillä on??
 
Tervetuloa kaikki uudet :flower:

Mä täälä pohdin että uskaltaiskohan sitä hieman juhlistaa ja käydä hakemassa pullo holitonta kuohua illaksi. Esikko menee mummolaan ja me kavereiden kanssa iltaa istumaan. Paha rasti kun ei mene heille mikään "lääke kuuri" sepostus läpi. Kun toisaalta haluaisi pitää kaiken omana tietonaan vielä :snotty: kun kitenkin palottaa jos kaikki ei mene hyvin. Mutta toisaalta ei sitten olis yksin jos edes joku tietäisi, mitä pään vaivaa! Ehkä olen reipas ja han sen putelin, niin eipä siinä sitten sanoja tarvita enää. Niin enhän mä sitä sitten edes oikeastaan kertonut :LOL:

Emmabella, ehkäpä törmäillään sairaalan käytävillä :)
 
Mama-L: Kiitos :) kai se on sitten uskottava..

Ja kiitos kaikki muutkin! Heti eilen lopetin tupakanpolton enkä polttanut töissäkään vaikka siellä sitä tupakkaa juuri menee. Annoin itselleni luvan polttaa yhden vielä mutta plussa pyöri mielessä enkä sitäkään pystynyt :D Itsellä menee siis nämä molemmat viikonloppuyöt töissä.

Tänään aamulla hirvittävät yökkäilyt , samoin kun eilen aamulla ja päivällä. Ihan tuntuu että ylös tulee mutta ei tulekaan.

Lisäksi maha on ollut kipeä, nenä tukossa, hirveä valkosipulin himo ja tissit arat. Oireetkin on täsmänneet tosi hyvin.

Pari kaveria vasta tietää ja mä itsekin vasta keräilen itseäni tästä asiasta. Miestähän mulla ei ole joten katsotaan nyt miten tästä selvitään :D tai on mutta yhdessä ei olla enkä ole vielä hänelle uskaltanut kertoa. Pelottaa reagointi!!

Taikamyrsky tuo on inhottavaa koska mun tekisi mieli myös huutaa koko maailmalle ja kysyä kaikilta että mitä mun pitäisi tehdä :D mutta silti en halua vielä kertoa kenellekkään, niin pienellä ajalla mennään.

Maanantaina soitan äitiysneuvolaan. Onko se niin että he varaavat ajan vasta n. viikolle 10? eli kysyvät koska on viimeksi ollut menkat ym..? Kai se olisi hyvä käydä sitten terveyskeskuksessakin varmistamassa vai onko se periaatteessa sama kuin kotitesti?

Anteeksi kun kyselen, olen aivan amatööri ja tietämätön keltanokka näissä asioissa ja hirveä opetteleminen alkaa.. :D


Vois kertoa vielä että laskurin mukaan la. 3.10 :)
 
Aisla

Moi kaikille!

Äsken tein plussatestin ja tänne näytän kuuluvani =). Meillä 1v 1kk ihana poika ja nyt tärppäsi ekalla yrityskierrolla. En olisi ikinä voinut uskoa.

Yritin käyttää laskettu aika-laskureita mutta ne kaikki antoi eri päivän...Mutta 10.10. oli siinä, johon sai laittaa myös kierron pituuden, joka oli viime kuussa 32, siis olisko se vaikka se ;)

Onnittelut kaikille lokakuisille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja limeee:
Maanantaina soitan äitiysneuvolaan. Onko se niin että he varaavat ajan vasta n. viikolle 10? eli kysyvät koska on viimeksi ollut menkat ym..? Kai se olisi hyvä käydä sitten terveyskeskuksessakin varmistamassa vai onko se periaatteessa sama kuin kotitesti?
Limeee: Mää kans ihmettelin ja mietin tuota neuvola-asiaa, ja soitin sinne sit jo torstaina :ashamed: Miten niin hätähousu...?
Mutta ajan antoivat tosiaan viikolle 9 eli se on mulla maaliskuun eka viikko. Se terveydenhoitaja, jonka kanssa juttelin puhelimessa, laski ajan viimeisten menkkojen ja kierron pituuden mukaan. Sanoi, että eka neuvolakäynti on n. viikolla 8-10 ja eka ultra n. viikolla 11-14. Tokihan nää on varmasti vähän kuntakohtaisia mutta näin meillä :)

Hmmm.... Mulla on taas kisaviikonloppu, kohta lähden suuntaamaan koirien kans kisapaikalle. Vähän mietityttää ens kesän arvokisat, mulla ois osallistumisoikeus "isompiin" kisoihin kesällä, mutta ne ajoittuu raskausviikoille 25 ja 29. Mitä luulette, oi te "kokeneet" :D , voinko mää kuvitellakaan osallistuvani noihin? Laji on siis agility, eli ihan reipasta juoksemista se vaatii, tosin yksi suoritus kestää vajaan minuutin.
Toki voinnin mukaan, mutta noin teoriassa, onko mitään mahdollisuuksia?

Jopas mun suunnitelmat on pitkällä :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Muoks. Ja Aislalle onnea ja tervetuloa! :flower:
 
Onnittelut taas uusille :flower: Ihanaa kun pino kasvaa.

Mä olen viikonlopun poitsun kanssa kotosalla kun mies on töissä. Ei siis mitään kummempia suunnitelmia =) Pakkanen sentään laskenu vähän inhimillisempiin lukemiin, niin voi ulkonakin pyörähtää.

Kovasti iskee välillä mullekin epävarmuus oonko raskaana ollenkaan, vaikka on kyllä oireitakin. On tää hullua :LOL: Samanlainen pelko oli myös esikoisesta.

Testejä olen tehnyt 2 ja koitan pitää näppini kurissa etten niitä lisää osta. Reilun parin viikon päästä ois sit se varhaisultra :heart:

Eipä tässä kummempia kuin aurinkoista viikonloppua kaikille :)
 
Aisla 10.10 on hieno päivä syntyä, Aleksis Kiven päivä!!!Mun miehellä on synttärit 10.10 joten saa ihanan synttärilahjan tänä vuonna :D

Täällä oltu kanssa hormonimyrskyissä,itku tuli eilen kun mies olevinaan otti paperin mun kädestä mun mielestä liian lujaa..ja kauhee vollaaminen!..Hän sit tuli heti mun luo ja rupesi halaamaan.Se oikeen pyysi anteeksi,vaikkei hän edes oikeasti tehnyt yhtään mitään :LOL: .Mutta niinhän sitä sanotaan,että yes dear,i`m sorry dear,you are right!-miehen pieni käsikirja,miten kannattaa naista kohdella kun tulee tiukka tilanne :D

Niin ja meillä huomenna tiedossa miehen vanhempien 30v.hääpäivä! Muuten ollaan oltu nyt vaan kotona ja tehty arvioita ja laskelmia siitä omakotitalosta :) .Maanantaina lähetään sitten sinne tontille ottamaan valokuvia piirtäjää varten jee..!!

Happy Weekend! :heart:
 
smurfi No mä varmaan vielä tungen verikokeeseen että saan varmistuksen, en kyllä millään pysty kuukautta odottamaan ennen minkäänmoista lääkäriä :D nyt olisin kai viikolla 5.

ja koiraihmisiä! mitäs koiria sulla on? itsellä kaksi dalmatiankoiraa ja näyttelyitä ja tokoilua ja pk:ta ajattelin kesän buukata täyteen mut kaipa siellä sitte kesä mennään vatta pystyssä. Riippuu ihan itestäs miten pitkään jaksat juosta, meillä kehässä on nähty juoksevan ihan 7 kuullakin mutta toki agilitykehän juokseminen on hieman eri asia :D voi olla että pystyt, voi olla että et. oliskos lainaohjaaja mitään?


Mun pitäisi saada kerrottua vanhemmille ja isälle joka ei siis ole poikaystäväni. Oliskos mitään vinkkejä? En ikinä tiedä miten uskaltaisin ja tuntuu että vanhemmat ainakin tuomitsee että et pärjää koska asun yksin 2 koirani kanssa. Ja isä saa paniikin. Muita jotka joutuneet samaan tilanteeseen, ei siis että aviomiehelle on kerrottu vaan isälle joka ei edes ole oma mies? Kyllä jännittää ja pelottaa kertoa ja suunnittelin jo että jospa kerron vasta kun ekassa neuvolassa on oltu mutta en taida kuukautta pystyä pitää suutani supussa!!
 
Tervetuloa Aisla!! :flower: Onnea nopeasta tärpistä!

limeee, aika kinkkinen tilanne kyllä... :| Mulla aikoinaan epäilytti äitini reaktio, kun aloin odottaa esikoistani 20-vuotiaana. Suuret on olleet odotukset että musta tulee samanlainen uratykki kuin hänestä, mut "valitettavasti" ei osunu oikein elämänvalinnat yksiin. Ootan tästä toisesta pienestä nyt sitten samanlaista voivottelua ja loukkaantuneita katseita hänen osaltaan, onneksi miehen äidiltä on saanu aivan ihanasti tukea aina. Kannustan sua kyllä siis kertomaan tälle miehelle jokatapauksessa, rohkea nainen olet kun oot valmis ottamaan ison vastuun yksin!! :attn: Peukkuja!

Liikunnasta oli juttua, mä en tiedä miten ton aerobicin kanssa nyt käy kun siellä tehdään kyllä hyvinkin paljon keskivartalojuttuja ja rankkaa lihaskuntoa. Täytyy nyt kattoa ja konsultoida. Tai sit teen niin et meen ja jos joku tuntuu ikävältä nii jätän tekemättä. :)

Neuvola-aikaa soittelin jo seuraavana päivänä plussasta, mulla on aika jo viikoille 7+1 eli 15.2. Kovasti noi taitaa vaihdella kunnittain... Täällä on eka ultra sitten siinä rv 10-12 paikkeilla. Mut ilmeisesti meillä menee myös silleen että toisessa raskaudessa on jotain puolet vähemmän käyntejä neuvolaan ku ensimmäisessä jos mitään poikkeavaa ei ole... Mikä ei kyllä oo musta hirveen hyvä juttu.

Mies halus välttämättä ostaa vielä yhden testin tänään kaupoilta. :D Kasettiversio nyt kyseessä ja teen sen tossa vähän myöhemmin. Ja taaaas jännittää...

-mama-L :heart: 4+6-
 
On ehkä turhan aikaista vielä sanoa olevansa raskaana ja iloita asiasta, mutta pakko päästä tänne purkamaan, kun on niin vaikea olla, tavallaan. Epäuskoinen.

Elikkäs siis.. Toivottu lasta ollaan jo 1v 3kk ja nyt tammikuussa kokeilin ensi kerran ovulaatiotikkuja ja sain vahvan viivan... ja Nyt keskiviikkona alkoi pahoinvointi, päänsärkyä oli jo viimeviikolla ja väsymystä. Tänään tein raskaustesti päivällä, ja viivahan siellä oli. Ei kovin vahva, mutta ei mikään kovin haaleakaan. Niin kuin mies sanoi, Että ihan selkeä haalea viiva.

Laskurin mukaan La on 10 tai 11.10 :)

Toivon toivon, mutta silti älyttömästi pelottaa!
Muille ei vielä voi kertoa mitään..
 
Ensiksikin onnea Murmu :flower: Ja peukkuja!!

Limeee: Joo, me ollaan "vähän" vinksahdettuja miehen kanssa, meillä on yhteensä 4 koiraa :p Labradorinnoutaja, novascotiannoutaja, englanninspringerspanieli ja bordercollie. Me harrastetaan vähän kaikkea, tosin koira aina valitaan lajin mukaan, noissa kun on mistä valita :LOL: Varmaan muihin kisoihin annankin tuon labbiksen ja tollerin lainakuskille, mut labbiksella on kisaoikeus SM:issä ja MM-karsinnoissa ja niihin pitää mennä saman ohjaajan kanssa, jonka kanssa kisaoikeus on ansaittu. Eli sinne ei voi vaihtaa vaan mahan kanssa työnnytään B) Tokossa joillekin koirille on tullut (sivusta olen seurannut kavereiden koiria) ongelmia seuraamisessa, kun loppuraskaudesta maha on katsekontaktissa tiellä :LOL:
Mut PK-hommia varmasti tehdään loppuun asti ja syksyllä vielä ehditään sorsajahtiin ja kaverikoiravierailut on niin seesteisiä, että siellä voi hyvin olla mahan kanssa.
Sen pituinen se koiratarina.

Tänään onkin mennyt ulkoillessa koko päivä, eikä mitään oireita kuulu.
Eiköhän niitä jossain vaiheessa ilmaannu ihan riittävästi, että en ehkä vielä rupea niitä kovin kaipailemaankaan.

Minulla on onneksi ihana tilanne, tiedän että sekä omat että miehen vanhemmat tulevat olemaan ihan (liiankin) innoissaan tulokkaasta. Mutta sovittiin miehen kanssa että kerrotaan vasta vähän myöhemmin, kun ollaan selvemmillä vesillä.
Toivottavasti Limeee saat ymmärrystä!
 

km 9/09 ja 1/10 ja testissä punertava haamuviiva!
ovista koetin bongata ja sainkin tummanpuhuvan ovisviivan ja samalla tei tuon vahingossa löytyneen raskaustestin (herkän) ja mitä kummaa 4min menny ja siinä näkyy punertava haamu....mie en ymmärrä tätä...oisko teillä kokemuksia? ja kaipa tämäkin tässä ensiviikon alussa selvenee...raskauslaskuri anto viikoiksi 3+1 jos keskenmeno ois kp 1 elikkäs ovulaation on pitäny olla jo aijemmin tms. JOS tuo plussa tuosta oikeesti alkas vahvistumaan...
 
Ehkä se minäkin uskallan listautua. Jos tipun niin tipun ainakin kokemuksella :/

Meillä olisi kolmas tulossa, LA 5.10.

Ja olen siksi kovin skeptinen että vaikka 1. ja 2. saatiin aikaiseksi todella helposti, tätä kolmatta yrittäessä meillä on ollut jo km 12/08, KU (kohdun ulkoinen, leikattu) 7/09 ja KU(" ) 9/09. Tämä raskaus alkoi verenvuodolla, jota minulla ei ole missään aikaisemmassa raskaudessa ollut.

Tällä hetkellä kaikki vaikuttaa hyvältä; verenvuoto loppui ja viivat sen kuin vahvistuvat. Nyt vain odotellaan ultraa 11.2 kuin kuuta nousevaa

:heart: :flower:Lämpimät onnittelut kaikille plussista :flower: :heart:

Minulla kans on pinna niiiiiiin kireellä että oksat pois! Toivottavasti se helpottaisi pian..

P123 4+4 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neila:
km 9/09 ja 1/10 ja testissä punertava haamuviiva!
ovista koetin bongata ja sainkin tummanpuhuvan ovisviivan ja samalla tei tuon vahingossa löytyneen raskaustestin (herkän) ja mitä kummaa 4min menny ja siinä näkyy punertava haamu....mie en ymmärrä tätä...oisko teillä kokemuksia? ja kaipa tämäkin tässä ensiviikon alussa selvenee...raskauslaskuri anto viikoiksi 3+1 jos keskenmeno ois kp 1 elikkäs ovulaation on pitäny olla jo aijemmin tms. JOS tuo plussa tuosta oikeesti alkas vahvistumaan...
Onnea Neila ja niitä kuuluisia tarrasukkia nyt paljon matkaan :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: :heart:
Evi-ta elokuisista
 
mama-L: Kiitos :) Kyllä mä uskon ja tiedän että tukena ovat aina vaikka mitä tapahtuis mun elämässä mutta pelkään juurikin sitä että voivotellaan ja puhutaan että et varmasti pärjää kun olet noin nuori ja elämäntilanne on huono. Se on niiden tapa vaan aina kauhistella kaikkea vaikka mulla onkin ollut aina tapana selvitä!

smurfi: No niin, oikein kokoelma :D no toivottavasti pysyt mahd. pitkään mukana hauvatouhuissa!

Mulla on närästänyt koko päivän ja eilisen päivän, meinaa oksentaa mutta mitään ei tule. Ja välillä sattuu mahaa.. Oireita löytyy kyllä siis :( nyt on 12h työputki ohi ja kohta lepoa!
 
Aisla

Kiva, että lista kasvaa koko ajan!

Nyt on kyllä oireet koko ajan lisääntynyt, eli pahoinvointia ellei syö tosi usein ja hajut ärsyttää. Huomenna soittelen neuvolaan. Saa nähdä mihin saan ajan. Ei sillä ekalla käynnillä luulis mitään uutta tulevan :saint:
 

Yhteistyössä