LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

vastatkaas muutkin tuohon mun valokuvaus kysymykseen :attn: :attn: :attn:
vip oi ihanaa,laitappa masusta het kuvaa ja keiju kans ;) ja muutkin odottajat,laittakaapa niitä masukuvia kuumeisille,millikin saanu vaavi pistoksen kun kuumeilee :heart:

isänpäivälahja isukki pyyyyys,ettei ostettas mitään vaan mentäs koko porukka uimaan a syömään,mut ostin tänään sille ihan pikkujuttuja,riista lehden (hulluna siihen mut järkky 7e hinta) ja sydän marmeladi suklaata rasian ja hirvi avaimen perän jossa lukee finland..ja kortit tein kaikille ukkiloilla ja isukille ite tänään,turkoosin sininen taitettu kortti jossa kannessa reikä ja siinä pojasta valokuva kyseisen ukin tai isin sylissä,kultaisella kirjoitettu tekstit ja piirretty pari sydäntä sekä kahdella ukilla ja isillä kortissa komeilee miekkonen joka kurvaa motskarilla - tarra..kun moottoripyörä ihmisiä ovat..

huomenna tulee kaveri käymään,lähdetään vaunulenkille..kiva kun joku ees joskus käy,vaikka ei täällä kyllä pahemmin oo ketään kaveria jolla lapsi..meillä sattui päällekkäis hautajaiset ens viikon lauantaille,onneks saatiin yks kummi pojalle vahdiks pariks tunniks,ku isukki joutuu toiset hautajaiset kuvamaan niin ei sit pääse sielt kesken kaiken pois pojan luo kun tulee mun vuoro mennä..

poitsu ramppaa koko ajan valoja päälle ja pois,on nyt sen homman hokassu ja nauraa räkättää päälle..ja tänään halailuja sai lattia,äti,isi,lahjapaperi rulla jne. toi halailee melkeen kaikkee :D :heart:
hirmuinen vauva buumi menossa,tosi moni kaveri saa taas lapsen,ja pari jo saikin :heart: ihanaa..

nyt iltapalalle,kun masu kurnii,sain just suihkussa sentään käydä
 
Vip mulla kans kamalan turvonnu tuo maha :eek: kyllä siitä jo joku voisi arvatakin että raskaana olen, mutta koulukaverit varmaan laittaa sen ainakin edellisen synnytyksen pikkiin ;)
Mulla nyt rv11 mutta ei olla vielä kovinkaan monelle tästä kerrottu, molempien vanhemmat sitten huomaavat kun mennään jouluna käymään :D saa nähä miten naamat venähtää :LOL:
Keijulle onnea huomiselle ja minä kans oottelen ultrakuulumisia! Mulla eka neuvola vasta maanantaina ja siitä 2vk päästä sitten olis se ultra...

huh huh, koeviikot lähenee loppuaan ja perjantaina olis vielä 2tenttiä niin sitten saapi huokasta! :whistle: Harmittaa kun oon ollu niin kiireinen ja väsyny että en oo ehtiny kunnolla tutustua ees noihin teidän hienoihin pupuskoihin, pitääpä viikonloppuna ottaa vähän ohjeita ylös niin jospa se minäkin taas joskus piristyisin ja kaivaisin ompelukoneen pölyttymästä esiin.

Mutta takas koulupapereiden pariin :kieh:
 
Henkka onhan nuo molemmat ihan sun näkösiä ;) khyyylllä... Niin ja kyllä tässä viimestään kun tää seuraavakin harjottelu loppuu nähdään. Tosin Ideaparkkiin pitäs Pessin kanssa vissiin v-loppuna mennä :whistle: mä tartten kumpparit.

Huomena jatkuu mun näytöt aamulla klo.7 joten mä painun nukkumaan.. ihanä yks asukas sielä kun ei meinais mua päästää ollenkaan pois tuolta, "jää tänne pliiiiis" :LOL: 25vuotias nuori mies sähkärissä.

Joo, nyt nukkumaan. Hienoja kuvia lapsista ja onnea sankarille :flower:
 
Voi että, olis vaikka mitä kommentoitavaa, mutta haluun sohvalle ja pakko olis sit jo pian nukkuunkin. Jos vaan pikana laitan meidän isänpäiväkorteista, kun niitten aika alkaa olla lähellä.

Mä tein keskimmäisen kans samanlaiset, mitä tuolla töissä tehtiin pienillä. Yksinkertaset ja helpot, ei mitkään superhienot, mut ihan kivat. Eli tein sabluunat autosta ja tekstin isä, ukki jne. Kortin yläosaan se teksti tuputetttiin ja sitten auto alapuolle. Kun maali oli kuivunut, lapset sormenpäillä paino autoon päitä sen verran, ketä perheessä asukkaita. Näitten "päitten" alle vielä kirjotin, kuka kukin on. Sit lapset sai vielä sanoa, mihin perhe on siinä yhdessä menossa eli kirjtoin Matkalla.... Kortin sisälle sit pieni haastattelu, isä on kiva... ostaisin isälle lahjaksi... jne. Sit viel sellanen kiva isänpäivälaulu pienen nokipojan sävelellä, löyty tuolta Posittivareista. Keksin siihen leikinkin ja melki tippa tuli linssiin, kun tänään jo lapset lauloi sen niin komiasti ilman mua :heart: . Olispa ollut isät näkemässä!!

Sit yhden kivan idean kuulin just, mikä jo ukille tehtiinkin. Pilttipurkkiin paperisuikaleita, johon lapsi on keksinyt kivoja juttuja ko henkilöstä. Sit purkin ympärille voi liimata ikään kuin kädet ja me liimattiin sydän jossa lukee ukki. Eli purkki on niin kuin ukin kroppa, sydän on vähän kuin kuva paidassa. Olishan tuon voinut vaikka kankaalla päällystääkin. Sit kanneksi reilun kokoinen massapallo, johon langasta hiukset ja lapsi piirtää kasvot. Sit pallon voi laittaa pienellä sinitarralla kiinni, pää pysyy paikallaan ja on helppo avata ja ottaa kivat tekstit esiin :). En tiedä ymmärsikö kukaan, mutta en ehdi kummemmin miettiä tätä sepustusta :LOL: Moi!
 
Leivontasetin hinta on 20 euroa eli teille 17 euroa (muistuttakaa sitten) :saint: :LOL: :LOL: Kuvaa ei ole kuin tuosta yhdestä kirahvista, mutta en tiedä tuleeko sitä minulle.... Mutta pakettiin siis kuuluu essu, patakinnas ja -lappu, kaikki samaa kangasta. On aika hienot.

Tämä ilta meni aika persiilleen, mutta niin kuulema meni lähes kaikilla muillakin (paitsi tupperilla).... Olisko tullut käteen joku 30 euroa + tuo yksi noin 100 euron tilaus... Eli ei kovin hyvin. Käyntikortteja kyllä meni siitäkin edestä, että joskohan sitä kautta tulisi jotain. Yhdet kutsut on tulossa ehkä ennen joulua... Mutta vähän ketuttaa koko ilta :headwall: :headwall: Ensinnäkin ihan liian vähän tilaa kaikille esittelijöille.... Oli paljon porukkaa, mutta vähemmän ostavia... En tiedä mitä siellä olisi pitänyt olla mukana, että olisi saanut myytyä enemmän... Ei se paljon lämmitä, että kaikista tuotteet olisivat kivoja... Ei sillä laskuja makseta :/ :headwall: :headwall:
No jospa tämä tästä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Mamalla on jo kanssa pitkällä raskaus.Miekin muistelin että viikkoja ois ollu siula vähemmin.Voi vitsi.Alkaako yhtään jännittää jo tuleva?
Alussa tuntuu että viikot matelee eteenpäin, mutta nyt tuntuu että viikot menee huminalla eteenpäin. Ei voi sanoa että jännitäisi, ainakaan vielä. Hieman mietityttää miten menee sitten kun vauva syntyy, Ilona kun on oikea äitintyttö. Toisaalta haikeaa, kun tämä nyt on sitten viimeinen kerta kun saa nautti näistä "raskauden iloista" :D Onnea sinullekin odotukseen kuten myös kaikille muillekin odottajille ja vauvakuumeisille toivon plussia :D

 
Huomenta :) . Taidan muutaman rivin ehtiä kirjoittaa, ennen kuin polkasen pakkasessa töihin, hrrr. Mutta en mene autolla en!

Mamalla tosiaan pitkällä jo raskaus :) . On se edelleen niin hassua ajatella, että joku jo kärvistelee nukkuessaan vatsansa kanssa jne. Ja ihanaa aikaa Vipillä, Keijulla ja Tiipiillä, kun vatsaa jo hiukan turvottaa jne. :heart: , oih. Tosin itselleni en enää näemmä todellakaan halua. Ihana tuo jouluyllätys Tiipiillä sitten sukulaisille :whistle: . Mama, moneskos lapsi tämä sinulle nyt sitten onkaan? Ja mitä kuuluu Tehotuhoille?

Ihania 1v kuvia oli, apua, en nyt muista aamupöpperössä kenen ne oli :ashamed: :ashamed: . Mutta ihania. On nuo vauvat tällä hetkellä aika erinäköisiä ja varsinkin oloisia, jos on pikkuinen kooltaan tai sellanen paksu makkara, kuin meillä. Joskus kaupoilla kun katselee, niin ihan ihmettelee toisten pienuutta. Toisaalta jollain haikeudellakin. Meillä tuo keskimmäinen oli pieni ja oli ihanaa, kun vaatteetkin meni pitkään jne. Vaan onhan nuo makkaratkin hauskoja ja suloisia :heart: :LOL:

Meille tulee tänään pitkästä aikaa vieraita, mun kaveri siis lapsineen. Meinaan tehdä sen olikosenyt Susan perunakana-vuan. Makkarajuttua en ole vielä ehtinyt kokeilla, jotenkin tuntuu, etten muka vieraille viitti makkarasta tehdä. Sit Katjannan ohjeen otin myös talteen. Siinä vaan hiukan hirvitti se sulatejuuston määrä... Tietty sitä voi vähentää, mutta kuinkahan sitten vaikuttaa makuun. Oon jotenkin arka laittaan kovin suolaista tms noille lapsille.

Nauratti, että taas löytyy yhtäläisyyksiä mm Tuutin ja Mamman kanssa. Minä voisin kanssa tehdä töitä kukkien parissa!!! Nuorena oon ollut pari kesää kasvihuoneilla töissä ja välillä aina sitten torillakin. Tykkäsin kovasti. Ihana keväällä istutella ja sitten kesällä keikkua tikkailla esim hajuherneitä leikkaamassa huumaavassa tuoksussa. Toinen homma, mitä joskus aina haaveilen on joku oma pieni sisustukauppa ja samassa ehkä pieni kahvilakin, mihin aina leipoisin tuoreita munkkeja jne. Oih haaveita.

Kiva muuten lukea aina Lilliksenkin juttuja. Tosin viime teksti näytti taas, että ei se yrittäjyys pelkkää herkkua ole. Että saada ne ostavat asiakkaat... |O

Jaa, nyt mun on lähdettävä, työt kutsuu 7.15
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Nauratti, että taas löytyy yhtäläisyyksiä mm Tuutin ja Mamman kanssa. Toinen homma, mitä joskus aina haaveilen on joku oma pieni sisustukauppa ja samassa ehkä pieni kahvilakin, mihin aina leipoisin tuoreita munkkeja jne. Oih haaveita.
Ja lisää yhtäläisyyksiä :LOL: Jokin vanhassa rakennuksessa oleva, vanhaan tapaan sisustettu viel ;) Joskus oli jokin ohjelma jossa yhdel naisella oli vanhassa navetassa iiiiiiihana sisustuspuoti :p

Ja makkararuokaa vieraille... :) en mäkään varmaan tohtis, kanaa tai lihaa yleensä laitetaan. No ehkä kinkkukiusaus menee :)
 
Niin ja tota pepin voimavuuan ohjeen juustoa mäkin mietin, kun meillä lapset muutenkin on niin nirsoja juuston suhteen :whistle: (teen joskus koskenlaskijasta iiiihanaaaaa juustokeittoa, niin irvistelevät vaan sille :D ) että jos tekis itse kevyemmän juustokastikkeen, kuten lasagneen ym. ja sen kaatais vuualle niskaan....täytyy koklata :p
 
Dogtor ihan kiva idea ja edullisempikin on kun itse kuvaa. Miä kun otin esikoisesta niitä rippikuvia niin mulla oli taustana vanha pimennysverho. Se on jäykempää kuin lakana. Ripustin sen kiinni vaatekaappiin.

Tänään meillä onkin hulina aamu. Daniel viedään kerhoon ysiksi ->kotiin-> Jeppe kouluun kympiksi -> kiiukan kummitädille hetkeks pyörähtää->Daniel kerhosta klo11.... Miä vihaan näitä torstaita... pue riisu...pue riisu.... |O
 
pikaseen merkkaan,kohta lähettävä töihin.

minnuu väsyttää..köhä painaa päälle,ja venlaan iski sitten viime yönä kans nuha.nyt nokka vuotaa,ja silmät ihan kipeen näköset..ja sit ei kotona ollu yhtään nenätippoja..
heräs huutamaan klo 22 kun ite just olin nukahtanu,huuti varmaan yli ½h suoraa huutoo..laitoin supon kun ei suostunu nestemäistä panadolia ottamaan..no rauhottu kuitenkin sit pikkuhiljaa..mutta vähän väliä viimeyönä parahti huutamaan..voi kökkö nytkö nää nuhat sit iski meillekkin..

mutta nyt tekee eväät ja menoksi..menispä päivä nopeesti..
 
Huomenta vaan :wave:

Melina se vielä nukkuu ja itse heräsin jo seitsemältä. Pyykinpesukonekin jo laulaa :)

Dogtor me otettiin melinasta ihan kotona vaan 1-vuotis kuva. Valkosta seinää vasten ja lattial oli lampaantalja ja sen päällä sellanen lasten rottinkituoli joka ikeasta ostettiin.
Otettiin väri kuvia ja seepia kuvia...kivoja tuli! Eli suosittelen tuota kotona kuvaamista,jos vaan kamera hyvä. Rahaa säästyy.

Uiiii uiiii...ihana lukea toisen raskaus juttuja :heart: ehkä näkin vielä joskus saan nuo fiilikset kokea ;)

Jaahans,nyt se neiti sitten heräskin..
 
Ja tuosta kotona kuvaamiesesta:
Noista kahesta vanhemmasta on otettu kuvaamossa kuvat puol- ja yksvuotiaina. Sen jälkeen oon ottanu kuvat kotona. Taustan oon valinnu aina vaatteen mukaan, että erottuu. Rekvisiittana sitten mitä millonkii. Digikamerassa se hyvä puoli, että taustaa ym. saa vaihdettua helposti, jos ei näytä hyvältä. Ja kotona saa yleensä niitä hymykuvia...
Ja niistä on sitte mukava teettää suurennoksia, kun koneella vielä tarvittaessa muokkaa. Huomattavasti halvemmakskii tulee ja ihan hyviä kuvia, jos ei välttämättä kuvaamotasoa vaadi.
 
Huomenia!!
täällä yks sairastuva äiti....kuumettaa pukkaa,eilenki ilalla oli niin inhottavaa särkyä ja palelua,oli mukava käpertyä peiton alle.
yö taas (ylläripylläri) hulinaa |O
eikai tuohon auta ku aika...??
krisu:niin oliko teilläki pitempi jakso tuota hulinaa?ku sanoit että teillä oli huono kesä nii pitikö melina ihan kesän läpi yöpippaloita?

oisin ottanu mielellän kuvia kotona jos ois vaan kunnon kamera,hyviä kuvia saa kotonakin!!
=) ja tosiaan hymykuvia

raskausjuttuja kiva lukea :D
tosiaan maman raskausviikot yllätti minutki,ihan kuvittelin mielessäni n.20-23rv

yksäiti: kävin illalla katelee tuota kuvakirja juttua ja tosi kivalta näytti!
voiskin joululahjaksi toteuttaa!
kun mies ois kotona ja näyttäs miten se kuvien siirto sinne onnistuu :whistle:
oon niin käsi näiden koneiden kaa...
niin ja siskohan tuo ymmärtää kans näistä.
joten mää en ees opettele,savuaa muuten koko masiina :LOL:
pääasia että tänne pääsee...=)

ääh.lähen juomaa finrexniä että olo paranis :snotty: :wave:
 
dog: nilsiässä käytiin kuvassa! mä taas kyllä suosittelen kuvaamossa käyntiä jos haluaa jotain spesiaalia,kyllä siitä kuitenkin tulee erilainen :/ ,mutta tää on makuasia! koiraan suhtautuivat hyvin-----niitä kuulemma käy aika usein------ja kun poitsu karkas kuvasta niin se kuvaaja räpsäs mulle potretin koirasta jonka aion tiettää kans :D ! ja vaikka ei yhtään hymykuvaa tullu niin ompas tooosi vaikeeta valita se neljän sarja!!! maksaa muutes 65e,eli ei musta paha. otetaan vielä joku suurennos,sekä kummeille,mummeille ja isomummolle kuvat. eli varmaan joku reilu satanen sinne hujahtaa.
 

Yhteistyössä