LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Dogtor sinuna taitaisin ihan ensin testata että laittaisin sen lakanan ja kokeilisin räpsiä sen eessä ihan muuten vaan kuvia pojasta ja koirasta...sitten tietää että millasia niistä suurin piirtein tulis. Sisällä kuvaaminen näin pimeeseen syysaikaan on aika haastavaa ja salama vääristää värejä aika paljon mun makuun :/ Meillä on hyvä Nikonin järjestelmäkamera sekä siihen lisänä 50mm objektiivi mikä on tarkotettu nimeenomaan ihmisten lähikuvaamiseen ja hyviä kuvia sillä saakin, mutta käytetään kumminki kuvaamossa kun halutaan että nää 1-v kuvat olis laadukkaita, tämän kuvauksen jälkeen ei enää aiotakkaan kuvaamossa käyttää. Ja kamerahan tuohon paljon vaikuttaa että minkälaista laatua ottaa. Mutta tee muutamia testivedoksia ja kokeile että millasta spottivaloa tarttet! =)

Ja samalla huomaat sitten että minkä värinen tausta on sopiva. Meidän tytölle musta tausta olis liian tumma kun vaatteetkin mitkä oon sitä varten varannu on tummaa sorttia. Joku nätin sininen tai ruskehtava vois olla kans hyvä.
 
milla-maria meillähän siis enempi tai vähempi koko ajan ollu hulinoita. Ihan vauvana nukku hyvin ja nyt siis varmaan joku 3viikkoa nukkunu yöt heräämättä. Ja just kesä meillä oli kamalaa aikaa |O melina herätti 2-10 kertaa joooooka yö :kieh: siinä oli tää mamma hiukka väsy(vielä kun lisätään oma unettomuus tähän päälle).
Kovasti silloin epäilin allergioita,kun meillähän maitoallergia jo on. Oltiin väliin ilman puuroja,naudanlihaa,perunaa jne..mutta vaikutusta ei ollut,hulinat vaan jatku.
Onko teillä minkäänlaisia muita oireita ku toi yöhulinointi? Maidon kanssa oli jotain?
Onko mitään ihottumia ollu tms? usein hikkaa? Mietin vaan voisko epäillä jotain allergiaa..
tai sitte teillä käy sanoin kuin meillä,etä hulinat loppuu yht´äkkiä ja toivotaan,että niin käykin. Jaksuja sinulle kovasti :hug:
 
tiipii huh sait mut pyörryksiin tuolla selostuksella :LOL: mut meillä on ihan huippu kamera nykyään :D kai ainaki pitäs olla,mä en ymmärrä kameroiden päälle..mut mua niin paljon kiinnostas ne canvas taulut,tai sit me mennään kuvaukseen liikkeelle ja teetätän sit jotain vauva kuvia makkariin niille tauluille..
 
Keiju07
Tuuti, vaalea pää täällä sekä äidillä että isällä, että ihan blondius kulkee suvussa... tosin minä ainoa meidän puolelta, muut sisarukset ja vanhempani ovat tummahiuksisia... se usein kummastuttaa, mutta mistä lie tullut. Ihan olen isäni näköinen, joten ei ole sellaistakaan epäilystä :D .

Dogtor, joudut kyllä nyt ootteleen niitä mahakuvia täältä... Vanhoja raskausarpia ja makkaraa kun ei tee mieli kuvata :p ... miehellekin totesin, että ei ne shortsit siis olleet ongelmalliset mahan kohalta, vaan ihan jo persiistä kinnasivat kiinni :whistle: ... ootellaan, että tosta mahasta tulisi nyt vähän kauniimpi, muusta leviävästä olemuksesta ei kannata nyt kuvia ottaa... :headwall:

Ihan sattumalta kurkkasin eilen Vienan suuhun ja yllätyksekseni huomasin, että ylös oli ilmestynyt etuhampaiden kaveriksi muutama muu ja kolme ihan juuri läpi tulossa... eipä enää ihmetä viime päivien kitinät ja pieni lämpö silloin tällöin. Miten mä en tota tajunnut aikasemmin tarkistaa... ne ei vaan näy sieltä ne hampaat ilman kunnon kurkistusta.
 
Voi hitsi mä menin tuonne hellapoliisin sivuilla lukemaan,ei ois pitänny ei :headwall:
Siellä kaikkii ihan uskomattomii reseptejä kakkuihin sun muihin..ja laihiksellahan tässä ollaan juuuu :ashamed: :kieh:
 
Keiju07
Ai juu, isänpäivä kyssäriin: ostan pyjamahousut (tarvitsee niitä ) ja yhdessä kälyn kanssa väsätään brunssi noille isille. Ollaan vkonloppuna heillä kylässä ja näin saadaan kivasti voimamme yhdistettyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tiipii huh sait mut pyörryksiin tuolla selostuksella :LOL: mut meillä on ihan huippu kamera nykyään :D kai ainaki pitäs olla,mä en ymmärrä kameroiden päälle..mut mua niin paljon kiinnostas ne canvas taulut,tai sit me mennään kuvaukseen liikkeelle ja teetätän sit jotain vauva kuvia makkariin niille tauluille..
Meidän kuvaamossa ainakin olis saanut studiokuvat myös canvastauluna. Kannattaa kysyä.

 
Keiju07
Meidän kuvaamassa taas studiokuvan saa myös levykkeelle ja siitähän voi sitten teettää canvas-taulun. Kuva levykkeelle kyllä maksaa, mutta varmasti vähemmän kuin canvaksen teettäminen kuvaamossa. Meillä ei siis ole tällaista suunnitteilla, kunhan pohdin vaihtoehtoja.
 
|O mullon sata asiaa tässä levällään ja nyt loppui virta kesken |O Auttakaa! Potkastaa mua persuksille että saan uutta tsemppiä :D Pakko ois saada nää hommat tehtyyn :headwall: No jos sitä kahvit keittäs, jos se auttas?? Pakko mennä....
 
Heippa,

Minä olen ollut puoli päivää sen mun mummun kans asioilla. :D

Minä en ole itse edes tutkinut, enkä kokeillut koko voimavuokaa vielä, mutta laitoin vaan ohjeen tänne kun jotku kyseli ruokaohjeita ja sitä oli niin kovasti kehuttu. Tarkoitus olisi itsekin sitä kokeilla, mutta ei meilläkään kyllä sulatejuustoa pahemmin syödä. Pitääpä tutkia ohjetta, varmaan joutuu itsekin vähentämään sitä määrää kun en tykkää edes sen mausta jos on liikaa.

Mulla ei nyt oikein ajatus juokse kun justiin tulin tosiaan kotiin ja olisi monta asiaa mitä pitäisi täällä kotonakin alkaa tekemään. Kamala siivo kun tulin tänne :headwall:

Minä ostin isänpäivä lahjaksi 4kpl:ta sloggeja ja sitten uusimman Muumi kausi kupin. Tarkoitus ei ollut edes tällä reissulla ostaa, mutta kun vastaan sattui nuo alkkarit ja mies tuossa yksi päivä puhui ettei ole alushousuja niin ostin sitten niitä. Mitään ilma-aikusta enkä turhaa viitsi ostaa ja tuon kupinkin ostin siksi kun olen tykännyt noita kausi kuppeja ostella, niin ihan vaan arki käyttöön koko perheelle, mutta annan sen kuitenkin tuon isänpäivälahjan yhteydessä.
 
Voi v**tu että alkoi ahdistaa. |O En menekään kyllä tekemään kotitöitä vaan purnaan nyt teille.

Äsken kun kirjoitin tuon tekstin niin mulla alkoi kone tökkimään joten kopsasin tekstin wordille ja sanoin ukolle ettet mene lukemaan tuota asiakirjaa mikä on alhaalla. Siitä syystä kielsin lukemasta kun kerroin sen isänpäivä lahjan mitä ostin. Niin tuo kusipää alkoi syyttämään että mitähän säpinää sulla taas on???? |O Mulla on kuulemma aina jotain salaisuuksia ja säpinöitä jonkun kans. :headwall: Voi vittu sanon minä! Meikäläinen ei muuta tee kun hoitaa kotona lapsia, kirjoitan äitien kans palstalla ja käyn liikenteessä kaksi kertaa vuodessa ja toinen kehtaa alkaa tuollain syyttämään! |O Oikeesti mua alkoi niin paljon ahdistamaan kuin olla ja saattaa! Tuntuu ettei mulla saa olla mitään omia asioita vaan kaikki täytyy jakaa tämän huushollin ihmisten kans. Meillä nuo lapset on aivan järkyttävän paljon meikäläisen perään ja nyt tuo ukkokin kehtaa juonitella. |O Viimeksi kun kävin sen mun lapsuuden ystävän kans liikenteessä niin tuo äijä juonitteli koko sunnuntai päivän pahemmin kuin ipanat.

Raivostuin äsken ja huusin syyn miksi en antanut kirjoitusta lukea, samalla kerroin kuinka minua ahdistaa tuollainen kyttääminen ja minä en kyllä nyt todellakaan taivu jos ei tuo itse ymmärrä omaa käytöstään sairaaksi.!!! |O |O
 
Töistä kotiuduttu ja kotia siivottu. Katjannalle sinne :hug: . Joo-o, eipä voi muuta sanoa. Mutta tais mennä mies hiljaseks, kun sanoit, miks ei tekstiä saanut kattoa :LOL: . Toivottavasti tajus oman älyttömyytensä :whistle: .

Meillä ei ostella kummempia isänpäivä tai äitienpäivä juttuja, kun sehän on kumminkin lasten huomio isälle, eikä mun huomio isälle tai toisin päin. Elikäs lapset on tehnyt mitä on tehnyt päikyssä ja antavat sit ne. Mä oon ostanut yhdet bokserit, joissa takapuolessa lukee iskä ja sit jotkut rokki sukat. Konvehteja saa lisäks, että voi niistä sitten lapsillekin tarjoilla. Se on aina kiva hetki sängyssä, kun kaikki hiukan herkutellaan suklailla. Meillä lahjaan kuuluu aina suklaa yhtenä osana :LOL: .

Omalle isälleni ostin yöpuvun (oli toiveena), pörrösukat samaan sarjaan ja konvehteja.

Nyt likkoja hakeen ja rokotukseen... Sit tulee kaveri :)
 
Onnittelut sankarille! :flower: :heart:

Mä aloin tekemään totaallista siivousta... Nyt lähti kaikki ylimääräiset kamat varastoista.... Helvetti, kun sitä kertyy...

Tarviiko joku joulukortteja? Mulla olis 3D-kortteja noin 100 kpl.... On jos jonkilaisia ihanuuksia.

*muok* pistin muuten kirpparipalstalle pikkasen lehtiä myyntiin... vauva-lehtiä, imagea yms.... käykää mulkaseen, jos tykkää lukea....
 
katjanna

sulatejuusto siinä peppi ruuassa ei maistu,mä vihaan kaikkee juustoo,oikeesti :saint: ja tohon laitoin kaikki mitä piti niin ei siitä tullu sellasta juusto mössöö ja se ei maistu siinä..vinkkinä vaan :D

hitto,pitäsköhän mun varata sinne kuvauksiin se aika..hmm,mietiskellään..
 
dogtorille piti viel noista kuvista sanoo, että meillä nyt ei mitkään varmaan huippuhuippuhyvät kamerat ole koskaan ollut, siis sellaset hyvät peruskamerat, muttei mitkään ammattitasoiset ja silti ollaan ihan hyviä kuvia saatu.(canonin ixux i meil on nyt) Nykyisinkun voi ottaa tosiaan niitä seepia ja mustavalkojakin, niin tulee tosi kivoja.
Jos olisin jokin ammattikuvaaja tai suvussa olisi sellainen, niin varmaan kriittisempi oisin omia otoksia kohtaan, mutta mun silmään oma ottamat kuvat passaa hyvin :) Ei ole koskaan viel häirinnyt :)
Ota muutamia koevedoksia ja jos et ole tyytyväinen, niin tilaat sit ajan :)
 
isänpäivälahja mulla on ollu nyt niin kiirettä tuon koulun kanssa ja väsy pukkaa jatkuvasti että sanoin miehelle että mulla ei oo aikaa lähtee ehtiin mitään lahjaa. Hän sitten esitti toiveeks flanelliset olohousut ja reinot :D

eilen haettiin pizzeriasta pizzaa ja samalle pizzanhakureissulle lähti tuo mies nytkin...ainut vaan että ottaa nyt 3kpl kerralla niin saadaan syyä sitten yöpalaakin :ashamed: huh huh, laiska rouva täälä....
 
Isänpäivälahjasta.

Meillä nuo 3 vanhinta ovat tehneet lahjat ja kortit koulussa ja eskarissa. Nelonenkii teki kortin kerhossa. Minä teen sitte Sannin kanssa. Viime vuonna painoin sormivärillä jalan korttiin, nyt taidetaan painaa käsi.
Lahjoina on sitte Reinot, parit Wagner boxerit ja 5. ja 6. boxit 24 sarjaa.

Huomenna aion tehdä Dogtorin vuokaa ja taidampa sitte ens vkolla tehä Pepin voimavuokaa. Luulis neloselle kaiman pöperö uppoovan :D

Huomenna katoaa vihdoinkii nuo tavarat kirpparille ja minä pääsen siivoomaan. Tosin oon huomisen töissä.
 
Moikka vaan kaikille!

Meillä hurahti päivä lastenklinikalla keskimmäisen tytön käynnillä sekä sellossa shoppaillen... :whistle:

dogtor: Me teetettiin meidän hääkuvasta sellainen canvastaulu ja on kyllä hieno, suosittelen. =) Mies just asettele sitä seinälle kun sain eilen maalattua tuon meidän uuden makkarin seinän viininpunaiseksi, on kyllä hiukan "syntisen" värinen tuo seinä... :D

Ja nyt tuo näköjään perkule opettaa kuopuksellein miten poraa käytetää.. :eek: :LOL: Kohta tuo lapskulta poraa joka paikan täyteen reikiä kun isin silmä välttää.. :eek:

Joku perkuleen älyjättiläinen on viime yönä koittanut polttaa meidän lasten koulun. Onneksi samassa rakennuksessa asuva perhe oli herännyt, muuten olis voinut mennä enemmänkin. :'(
Jotenkin tuli sellainen loukattu olo koko jutusta, kun joku koittaa tuhota lasten koulun :/
 

Yhteistyössä