Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa

Keijulla tainnut mopo karata käsistä :LOL: ;) Aivan MAHTAVIA juttuja, varsinkin tuo "leikkimökki". Menee kyllä jo rakennusluvan puolelle tuollainen, luulisin.

Täällä kaunis ilma, Annin vein juuri kaverille leikkimään hetkeksi, mummo haravoi pihaa ja Minttu nukkuu. Tulin hakemaan meille kahvit ulos ja jatkan kukkien laittoa. Ei ole ikävä töihin tällaisina päivinä...

Minä lopetan me&i:n myynnin. Että jos joku haluaa tilata viel jotain niin nyt on mahdollisuus :) Jos alkais niitä oikeita töitä ihan oikeasti nyt etsimään, mistähän niitä saisi? alkaa jo vähän ahdistamaan koko asia...
 
Moikka B)

Vappu oli ja meni, täällä on poitsu sairastanu, vappuaamuna oksensi ja kova kuume kesti eiliseen saakka, onneksi ei oksentanu kun yhtenä aamuna ja tais tulla kerralla kaikki, kun ei sen enempää tarvinnu oksentaa. Huono ruokahalukin alkaa olla pikkuhiljaa paranemaan päin =)

Anoppi oli melkein viikon kylässä, tänään lähti, mikä ihana rauha :) oli kyllä kiva toisaalta, kun oli kaverina hoitelemassa sairasta...

Minä täällä tuskailen ihan järjettömän köyhyyden vallassa, laskut on maksamatta, tilillä ei rahaa, ja tulevista rahoista ei tietoakaan. Jäin viime kuun alussa työttömäksi, ja kotihoidontuki loppui, liiton rahoja ei näy eikä kuulu vielä pitkään aikaan, ja nyt jäin sitten saikulle tuon selkäni takia, niin kelasta piti hakea sairaspäivärahaa ja milloinkahan sitäkin mahtaa tulla huhhuh.

Ens viikon lopulla ois laivalle lähtö, ja sekin jo ärsyttää valmiiksi kun ei ole yhtään sitä rahaa...laivamatka ei toki mulle mitään maksa, ei ruoat eikä juomat ei mitkään, mutta oishanse kiva jotain tuliaista ostaa sieltä.
Matka on siis täysin ORIFLAMEN kustantama, saan vielä VIP-kohtelua siellä, johon kuuluu erikoisillalliset ja aamiaiset ja kuvitelkaa aamusauna klo 7-9 :LOL: aikoihin eletty, että lähetään laivalle saunomaan. No, mutta täytyy ottaa ilo irti kaikesta mitä siellä saa :LOL:

Ootte varmaan huomannu tuolla ylhäällä mainoksen ja tuon ORIFLAMEN persoonallisuustestin, kantsii käydä tsekkaamassa ja tutustumassa sivuihin, Etin myös koko ajan uusia ihmisiä tiimiini, että mun kautta voi liittyä, jos mm.ilmaiset laivamatkat kiinnostaa :LOL: Tällä hetkellä onkin rekrytointikampanja menossa, kun tuo esim. 10 uutta ihmistä, saa lahjaksi miniläppärin =) ja pienempiä palkintoja pienemmistä määristä.

Hirveä nälkä, mitähän sitä keksisi, kalakeittoa ehket. Ensin vois juoda munkkikahvit =)
Meillä oli muuten vappuna joulukinkkua :LOL: voi vitsimikä makuelämys, leivänpäälle joulukinkkua anopin tekemän tulisen sinapin kanssa, ja jalapenoja päälle, aijjj että!!! Pidätte mua varmaan ihan kahjona, no enpä ois uskonu itekkään moista yhistelmää suuhuni laittavan ikinä, mutta oli hyvää...

Porukat on töissä ja ulkona, palsta on hiljainen, siks tulee itelläkin harvemmin kirjoitettua. Minä olen näillä näkymin kotona vielä joitain kuukausia, että saan tuon selkäni kuntoon, fysioterapiassa oon käyny ja sähköhoitoa ja ultraa ja vaikka mitä on annettu ja kipu eikun yltyy vaan, seuraavaksi lähete sairaalan fysiatrille ja magneettikuvaan, sanompahan vaan jälleen kerran, että saipahan riesan tuosta, ois kantsinu pysyä siellä hevosen selässä eikä sillä tavalla lentää alas sieltä...harmin paikka, jospa se siitä vielä korjaantuisi, mutta nähä saapi pystynkö hoitotyöhön enää palaamaan ihan heti ainakaan..

Onnea vauvauutisista, kohta niitä saadaaankin taas lisää, kun siellä monella on loppuvaiheet käsillä :heart:
 
Onnea Dogtorille sykkeistä! :heart:

Täälä sairastetaan ekaa kertaa kunnolla, vinkkejä kaipailisin! :wave:
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kitisi koko yön ja sitten aamuyöstä tuli örkit ja nukahti onneksi. Puoliltapäivin taas oksensi mutta oli kuitenkin suht pirteä vaikkakin sairaan olonen. No nyt on sitten kuumetta ja oksu tahtoo tulla esim vellin juonnin jälkeen. Aamulla mittasin kuumeen, oli jotain 39 paikkeilla ja nyt onkin nukkunu koko päivän ja väliin vähän kitisee. Jatkanko samaa rataa että yritän tarjota juotavaa ja väliin jotain pientä syötävää, esim. hedelmäsosetta otti vähän. ja sitten ohjeen mukaan jotain kuumetta alentavaa lääkettä? Lääkäriin en ole soittanu kun kuitenkin jaksaa väliin olla hieman ylhäälläkin ja juttelee hereillä ollessaan ja kirjojaan katselee. Eikait sillon kannata kuumeista lasta lähteä mihinkään lääkäriin viemään? siis voi tollo mikä minäkin oon kun en tiiä miten tulee toimia lapsen sairastaessa, mutta tämä kun on eka kuume meillä niin kai sitä saa vähän avuton olla :whistle:

Keiju mulla on tässä raskaudessa supistellu ihan reippaasti, eilenkin koko päivän. En kuitenkaan usko että alkais ennen aikojaan tulemaan, paras ois pysyä sisällä vielä kun mammalla on koulua koko toukokuu jälellä (tosin vain muutamana iltapäivänä viikossa) :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Onnea Dogtorille sykkeistä! :heart:

Täälä sairastetaan ekaa kertaa kunnolla, vinkkejä kaipailisin! :wave:
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kitisi koko yön ja sitten aamuyöstä tuli örkit ja nukahti onneksi. Puoliltapäivin taas oksensi mutta oli kuitenkin suht pirteä vaikkakin sairaan olonen. No nyt on sitten kuumetta ja oksu tahtoo tulla esim vellin juonnin jälkeen. Aamulla mittasin kuumeen, oli jotain 39 paikkeilla ja nyt onkin nukkunu koko päivän ja väliin vähän kitisee. Jatkanko samaa rataa että yritän tarjota juotavaa ja väliin jotain pientä syötävää, esim. hedelmäsosetta otti vähän. ja sitten ohjeen mukaan jotain kuumetta alentavaa lääkettä? Lääkäriin en ole soittanu kun kuitenkin jaksaa väliin olla hieman ylhäälläkin ja juttelee hereillä ollessaan ja kirjojaan katselee. Eikait sillon kannata kuumeista lasta lähteä mihinkään lääkäriin viemään? siis voi tollo mikä minäkin oon kun en tiiä miten tulee toimia lapsen sairastaessa, mutta tämä kun on eka kuume meillä niin kai sitä saa vähän avuton olla :whistle:

Keiju mulla on tässä raskaudessa supistellu ihan reippaasti, eilenkin koko päivän. En kuitenkaan usko että alkais ennen aikojaan tulemaan, paras ois pysyä sisällä vielä kun mammalla on koulua koko toukokuu jälellä (tosin vain muutamana iltapäivänä viikossa) :)
Meillä tuo oksu-/ripuli-/kuumetauti kesti kuusi päivää. Ohjeet oli että kuumetta alentavaa tarpeen mukaan, runsaasti nestettä (n.1dl/kg/vrk), syötävää mitä vaan saa menemään. Jos menee vatsa löysälle niin kannattaa välttää maitotuotteita, kuulemma ärsyttää suolta entisestään. Apteekista saa Floridral -juomajauhetta banaanin tai vadelman makuisena, sitä jos antaa ohjeen mukaan niin lapsi saa tarvitsemansa suolat yms. eikä nestetasapaino pääse järkkymään. Jos lapsi ainoastaan nukkuu eikä jaksa tehdä mitään muuta tai jos pissaa ei tule kuuteen tuntiin, niin lääkäriin. Oli kyllä inhottava pöpö, mutta näiden ohjeiden mukaan kun mentiin, niin lääkärireissulta säästyttiin. :hug:
 
Sairastamisista Viimeks, kun poika oli oikein kunnolla kipeä, en yhtenä päivänä saanut syömään mitään muuta kuin jäätelöä ja juomaan lämmitettyä kaakaota. Tuo oli silloin kuumeessa ja ilmeisesti kurkku oli kipeä, joten siksi ei halunnut oikein syödä tai juoda. Koskaan aikaisemmin ei poika ollut kaakaota saanut, mutta kun ei mitään tuntunut juovan oli kaikki keinot sallittuja :ashamed: Ja jäätelökin oli vain maisteltu, tuolloin söi vähän enempikin :snotty:
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Keijulla tainnut mopo karata käsistä :LOL: ;) Aivan MAHTAVIA juttuja, varsinkin tuo "leikkimökki". Menee kyllä jo rakennusluvan puolelle tuollainen, luulisin
Ihanko tosi ? :D :D Mut saahan sitä unelmoida ;) .

Voi teitä oksennustautisia! Koettakaahan parantua!


 
Kiitos vastanneille! :)
Silja on nyt vähän paremmalla tolalla kuin päivällä, silloin jakso lähinnä vaan nukkua. Mutta mitään ei suostu juomaan, kaikkea ollaan kokeiltu ja apteekista on haettu sitä nestetasapainojauhettakin, mikään vaan ei mene alas... Soitin äsken päivystykseen ohjeita iltaa ja yötä varten sekä kysyin että missä vaiheessa pitäis tulla näytille.
Sanoivat että sieläkin nykyään on tapana että osastolla pakkojuotetaan, eivät ala heti ensimmäisenä tippaan laittamaan, siksi tuo pakkojuotto olis nyt hyvä tehdä kotona ettei sinne tarvis mennä. Tässä nyt vielä seurataan, pillimehuja ja vesimukeja on tytön saatavilla jatkuvasti. Jos ei ala kohta menemään niin kai se on vielä illalla alettava sitten sille pakkojuotolle :/ Tuon ikäsen olo kun voi laskea niin nopeaan eikä viittis yöllä lähtee päivystykseen kun tuo on muutenkin tommonen herkkis... :whistle:
 
Paranemisia oksuntaudin kanssa painiville :hug: Mikäs on Siljan kunto tänään?

Meilläkin nuo mehujäät on olleet kipeenä ollessa kova sana tai mehu. Itse asiassa miäkin oon antanut tuolle/noille ihan mitä tahansa kun vain jotain nestettä on saanut menemään. Myös vesimeloni on pojille kelvannut, Kiialle tosin ei.


Meil on jännä päivä tänään. Mennään Jepen kanssa tutustumaan uuteen kouluun nyt heti aamusta. Tarkoitus olisi että Jeppe jää sinne pariksi tunniksi ilman minuu, näkee tulevan open ja luokkakavereita. Jeppehän ei aloita ensimmäistä luokkaa uudelleen ens syksynä vaikka niin ensin luulin. Mun tätsy tulee siksi aikaa meille katsomaan Danielin ja Kiian perään.

Mitens muuten muilla... Onko pahin kiipeilyvimma mennyt jo ohi vai paheneeko vaan? Kiialla vaan pahenee :kieh: Sohvalla juostaan ja hypitään heti kun selän käännän. Eilen tulikin pää eeltä alas sohvan käsinojan yli sillä aikaa kun kävin vessassa. Kohta on kuulkaas leikkikehä taas käytössä |O Ei tolkun häivää korvien välissä tuolla muksulla :kieh: Meil ei kukaan noista pojista ole ollut näin kauhea kiipeilijä tän ikäisenä!
 
Huomenta =)

dogtorille tosi paljon onnea ultrakuulumisista :heart:

Valkosorsalle onnea rouviintumisesta sekä Rasmukselle onnea nimestä! tulehan kertomaan kuulumisia.

Sairastaville paranemisia :hug:

Meillä arki rullaa jo ihan rutiinilla. Vauva on kiltti edelleen ja Eetu myös. Vauva nukkuu vähän huononlaisesti päivällä sisällä joten ulkoillaan kaks kertaa päivässä kun vaunuissa nukkuu hyvin. Muun ajan sitten viihtyy syöntihommissa ja Eetun päiväunien aikaan torkutaan vauvan kanssa sängyllä, tykkää olla vieressä ja tissitellä. Saan siinä itsekin sitten torkahtaa. Yöt menee samalla rytmillä, nukkumaan klo21-22 ja syötöt noin klo01 ja 04 ja sit kuuden seiskan maissa syö ja jatkaa vielä unia. Nuo yösyönnit on onneks sellaisia että vauva nukahtaa samantien uudestaan kun on syönyt. Hyvä rytmi on, Eetu jaksaa leikkiä omia leikkejään päivällä kun imetän. Lastenohjelmat on myös ollut hyvä apu lapsen viihdytyksessä. Tänään on neuvola, mukava tietää paljonko vauvalla on kasvua tullut, torstaina tulee ikää 5vko.

Aurinkoista kesän odotusta kaikille! :wave:
 
Jaksua kaikille,

toivottavasti Tiipiin Silja voi jo paremmin , halihali ...

Ja kuulostaapa Ruusumarian vauva-arki sujuvalta ja mukavalta ...
mulle tulee itseasiassa aika huono omatunto yhä , kun itseä kuitenkin umpiväsytti silloin alkuaikoina - en minä vaan jaksaisi enää valvoa toisen kanssa, huh ja huh...
Eli hattuakin nostan - mutta nuorempana sitä jaksaakin paremmin.

Dogtorille vielä sympatiaa ja jaksua myös - mullahan oli aiemmin aika samanlainen tilanne perheeni kanssa - arvaan kyllä miltä tuntuu... Ja kovasti onnea ultrasta , aika ihanaa aikaa tuo...

Meille tulee kotiin se valokuvaaja tänään , jospa nyt saisin kinuttua itsellekin noita ammattilaisen ottamia kuvia, pohjustuksen ainakin aloin jo etukäteen, kun hän eilen soitti.

Oletteko muuten käyneet kampaajilla jo lastenne hiuksia leikuuttamassa, siis näiden lokavauvojen ?

Mitkä olisi hyvät ja vedenpitävät lenkkarit ?
Mikäs olisi paras pyöräilykypärä, joka ei siis hiostaisi yms - jos ostaisi oikein hyvän ja uuden nyt seuraaavaksi - tuo eka kypärä oli kirpparikamaa ...


Olipa wapun jälkeen leikkipuistot muuten kamalassa kunnossa , sunnuntaina käytiin ja lasinsiruja oli mäkitörmässä olevassa liukumäessä (RantaKoskelan leikkipuisto) ja portaissa, jaiks jaiks ja jaiks ... onneksi ei sitten siitä liukumäestä kivetty ensin - en nimittäin tietnnyt että tyttö oli oppinut ja uskaltautunut laskemaan jo isostakin liukumäestä ... takaperin ja masullaan tosin ...

Ja Viusta on pyöräily - siis äidin kyydissä - oikein kivaa, meillä kun on nyt se uusi pyörä...

Topsylle onnea työnhakuun ! Ja onneksi et enää myy meandia - mulle tulee halvemmaksi tälleen.... :)

Nyt duuneihin ...








 
Mä tässä just hokasin, että meillähän on ens viikonloppu yhtä juhlaa, kun on hääpäivä, miehen syntymäpäivä ja kaikenlisäks viellä äitienpäivä :D
Juhlatunnelmaa ehkä vähän latistaa kun mun porukat tulee meille koko viikonlopuksi :eek: ei nyt oikeen huvittas, mut kyllä se siitä sitten varmaan suttaantuu ja vielä iloks muuttuu jahka tää viikko tästä vähän etenee.

Vai olis vip bongannu mut ikeasta :eek: saattaapi olla saattaapi olla :D kyllähän me siellä tosiaan kävästiin. Olisit vaan tullut tökkäämään :D jos se olin minä :D

Meillä on miehen kans vielä olohuoneen uus sisustus kesken, kovasti odottelen josko tänään tulis soitto että taso on noudettavissa, kovasti jo syyhyttää päästä laittaan kamat paikoilleen, tai on siellä jo jotain kalusteita, ja sohvahan jäi paikalleen. No pikkuhiljaa.
Tässä edelleen odotellaan vakuutusyhtiöstä tv rahoja :/ isännän kans istutaan iltasin tiiviisti kun katotaan tv:stä, eli meidän läppäriltä jääkiekkoa. Onneks on tietokoneessa kuitenkin digitikku niin ei ihan vierotu :xmas:

Juholla alkaa olla aika voimakas omatahto ja kyllä osaa kiukutella :eek: :whistle:
Eilen oli sellanen känkkäränkkä käymässä, että huh. no se tais johtua ihan vaan väsymyksestä kun yöunet oli lyhyet ja päikkärit samoten oli hoidossa nukkunu lyhkäset.
Sanojakin rupee tuleen ihan kivasti jo useempia uusia. Onhan tuo jo pitkään puhunut sanoja, mutta nyt niitä rupee tuleen ihan kivasti uusia.
Ykskin päivä totes mulle ihan pokkana; ei rahaa. Samaa hoki sitten kaupassa; ei rahaa. :D Varsinkin just kassalla :LOL: no onneks äipällä oli vähän rahaa.

Ens viikolla mulla oliskin sitten viikon kesäloma :D Juhon hoitajakin on lomalla, niin pidän sitten itekkin kesälomaviikon, mulla nyt ei ollutkaan kertyneenä kun 15 päivää lomaa, sen jaoin kolmeen osaan, loput on sitten kesäkuussa, ja viimoselta pätkältä jään suoraan aikaistetulle äippälomalle.
Alotan äippäloman sen 50 arkipäivää aikasemmin, niin ei tarvii Juhon mennä heinäkuussa varahoitoon, kun sillon on pph kesälomalla ja mies ei heinäkuussa oikeen pysty oleen lomalla. Että lopulta, vähiin käy nää työ ja hoitopäivät, kun ajattelee että tässä on tosiaan aina välissäkin tota lomaa, tosin lyhykäisiä pätkiä mut kuitennii :eek:

Sairastelijoille paranemisia!! :hug:

Tuutin pojalle onnistunutta uuteen kouluun tutustumista!!

Valkosorsalle onnea!! ja Rasmukselle onnea nimestä!
 
Heippa!

Onnea Dogtorille ja Valkosorsalle :hug:

Kurjia nuo oksutaudit. Meillä Onnilla pariin otteeseen ollut ja kaakoo joi, ei muuta. Viimeks sentäs joi mehuakin, kun jo isompi poika ja ymmärsi puheen.
Eero vielä säästynyt, huh!

Ei olla parturissa käyty, Onni vaan lyhentänyt Eeron tukkaa ja haluis kesätukan leikata... :whistle: Mutta jos ei kuitenkaan.. kai se pitää viedä ja luopua takatukasta :(

Keffeli: Ota rohkeesti yhteys mun tuttuun!! En osaa sanoa, onko kesän sielä vaiko kotona maalla??

Mä tarttisin syksyyn hoitajan kotiin!! Olis naapurissa päiväkodissa osa-aikatyö, iltapäivät. Ois pojille reilu 3h päivässä hoitajaa vailla. Mummoo en viitti pyytää, kun toukokuulla lupas tulla tarvittaessa, mutta sitten ilmotti ettei tule. Tarvis olla varma hoitaja, jotta vois hakee sitä paikkaa. Ois unelma, aamupäivät kotona ja sit muutama tunti töissä! Sais pikkasen lisää rahaa, vaikka hoitajanpalkkaan menee osa... mutta lisä on aina lisää tähän köyhyyteen!

Meillä on kotisisäpäivä. Onnilla illalla ääni aivan käheenä ja aamulla hiukan lämpöö. Jos vaikka lenssu katois ennenkun tuleekaan. On kyl ollu ihan hirveesti ulkona..

Jahas, jos touhuis jotain järkevääkin taas...
 
Täälä voidaan onneksi jo paremmin. Tyttö nukkui yön hyvin nyt on juonutkin, tosin pieni puklaus tuli aamulla kun halusi velliä juoda mutta suurin osa jäi onneksi vatsaan :)

Perhana että on supistellu koko aamun |O ei ota kipiää mutta jatkuvasti, ihan muutaman minuutin väliajoin menee maha kovaksi. Viikkoja onneksi alkaa olemaan ihan hyvin kasassa, mutta lapsenvahti (anoppi) on matkoilla!!! :headwall: Kiva kiva kun tyttökin on puolikuntonen niin ei ole vahdin saanti helppoa jos tässä niin huonosti kävisi että jotain alkais tapahtumaan... Pitää nyt vaan ottaa rauhallisesti ja juoda vettä, jospa menisivät ohi ja saisin rauhassa valmistautua synnytykseen vielä joitain viikkoja.

Mehujäätä voisin kokeilla tänään siitä ei vissiin tulis niin huono olokaan tytölle kun on kylmää, vesimeloni ei maistunut meidän neidillekkään kun yritin tarjota :whistle: ja arvatkaa vain saako tuolta edes kuumetta mitattua, hirveä huuto kun näkeekin mittarin :headwall:

Topsy mitä niissä Oulumasujen spr illoissa yleensä on tehty? Sain s.postiin kutsun mukaan oulumasuihin ja ajattelin tänään kirjautua porukkaan. Ihan kiva että on sitten äitiyslomalla jotain puuhaa ja tutustuu uusiin ihmisiin, sekä tietty Siljalle seuraa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Ja kuulostaapa Ruusumarian vauva-arki sujuvalta ja mukavalta ...
mulle tulee itseasiassa aika huono omatunto yhä , kun itseä kuitenkin umpiväsytti silloin alkuaikoina - en minä vaan jaksaisi enää valvoa toisen kanssa, huh ja huh...
Eli hattuakin nostan - mutta nuorempana sitä jaksaakin paremmin.
Ei tää elämä nyt ihan ruusuilla tanssimista ole :D olin minäkin Eetun vauva-aikaan tosi väsynyt ja pelolla odotinkin että miten käy tän toisen kans? mut vielä tässä vaiheessa ainakin kaikki hyvin, kun saa yöllä tosiaan nukuttua eikä tarvii vauvaa kanniskella tai muutenkaan valvoa sen kans. Kieltämättä mä odotan kokoajan millon tää kaikki muuttuu pahemmaks? Eetulle iskee kauhea uhma ja mustasukkaisuus ja vauvasta tulee kauhea huutaja :eek:
Tai sit kaikki vaan menee hyvin, toivotaan niin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Mitkä olisi hyvät ja vedenpitävät lenkkarit ?
Meillä on pojalla Superfit-merkkiset nilkkurit, goretex kalvolla. Eivät siis varsinaisesti ole lenkkarit. Ostettiin kevätkelejä varten, joten haluttiin hiukan vartta. Ovat kuitenkin hyvin ohuet ja vedenpitävät. Jätkä eilen vesisateen jälkeen tutki joka lammikon hyppimällä niissä ja kotiin päästessä oli jalat silti ihan kuivat tunnin ulkoilun jälkeen. Meillähän ei ole olleenkaan kumisaappaita ja olen ajatellut selvitä ilman (tulevaisuus näyttää miten käy...). Uskon kuitenkin noihin kalvokenkiin, koska itselläni on ollut sellaiset käytössä jo monta vuotta. Metsälenkeillä, vesisateessa yms ja todellakaan en väistele lätäköitä ja kuraisia paikkoja, kun ne on jalassa.

Mikäs olisi paras pyöräilykypärä, joka ei siis hiostaisi yms - jos ostaisi oikein hyvän ja uuden nyt seuraaavaksi - tuo eka kypärä oli kirpparikamaa ...
Meidän pyöräilykypärä on hyvin ilmastoitu. Jopa niin, että viime kesänäkin laitoin aina alle ohuen myssyn, kun pelkäsin viiman käyvän muuten päälakeen. Onko teillä umpinainen kypäränmalli? Tuo meitin pojan kypärä on hyvin saman tyyppinen, kuin aikuisen vastaavat.
 
kiitos kaikille onnitteluista!!
yo mä muistinki et kerroit siitä tapauksesta joskus,kiitos :hug:
tiipii vieläkö suppailee? :D
ruusumaria kiva kuulla että teillä menee hyvin!!

mua kiinnostaa kans toi yo:n kysymä paras pyöräilukypärä!!

tuossa just imuroin ja tein 4 pellillistä kasvis ja kinkkusarvia :p
eilen olin töissä tunnin,oli vaan sellanen lärpänlää päivä,eli kerto vaan nopsaan kaikki,huomenna tai maanantaina alkaa työt,kun osa kenttää on jäässä eli ei voi vielä töitä tehdä..
meille on ehkä espanjasta tulossa koiruus,samaa rotua ku emppu oli..nimittäin näyttää siltä et se narttu josta piti elokuussa pentu tulla,on tyhjä..no,kyllä epsanjan poeeka aina kiinnostaa :heart: vähäks ois ihanata :heart:
kauhee allergia!!!torstai aamuks sain vasta lääkärin että antaa mulle oikeenlaiset lääkkeet,aamulla pää tosi kipee ja koko ajan aivastuttaa,räkä valuu,nenää kutittaa ja aamuisin on kurkku ihan ummessa :/ aika inhottavaa,ei mulla oo koskaan näin pahana ollu tää allergia..jospa pääsis ihan kokeisiin asti kun on pahentunu..
maanantaina ois neuvola mutta se pitää siirtää kun oon töissä sillon..

ihanaa,mies lupas äitienpäivä lahjaksi mulle tatuoinnin :heart: ois sitten jo kolmas.mut lupasin ottaa sen kun emppu lähti pois..sellanen keiju kyykyssä jossain vuoren reunalla,käsissään tähti jota lähettää taivaalle,ja sen alle pieni teksti,eli emman koko nimi ja vuosi 1998-2009..
siksi tuo,koska ilman emppua en tässä olis,ja haluan sen muiston kantaa koko loppuelämäni,en vaan tiiä mihin ton ottas..
ja siel missä oon aiemmin ottanu nää nii on elokuulle asti jonot :eek: pitää jostain muualta nyt käydä..
 
Nohni, nyt onmeitinkin poika mitattu ja punnittu. Suluissa 1v mitat. Paino 12040g (10440g), pituus 87cm (79cm) ja pää 47,5cm (46,5cm). Omaa käyräänsä nätisti ja sopusuhtaisesti kasvaa :D Yllätyin, kun suostui palikoista tornin rakentamaan. Yleensä ujostelee eikä suostu tekemään mitään vieraan seurassa, ennenkuin on tutustunut.
Saatiin myös Pronaxen-resepti kasvukipuihin. Kun tuo nestemmäinen Panadol hupenee aika vauhtia tämän kokoisella. Reippaaksi pojaksi kehuivat, vaikka jätkä vain istui ja mulkoili kulmiensa alta suurimman osan aikaa :LOL:
 
dogtor vähän on välillä helpottanu mutta kyllä edelleen supistelee, onneksi ovat kivuttomia, joskin vähän ikävän tuntosia... Toivottavasti olis vaan sellasta kohdun harjottelua, en oo vielä ollenkaan valmis lähtemään synnyttämään, saatika kun tuo anoppikin on viikonloppuun asti sielä reissussa :x Hyvä olis jos menis sinne la:aan asti tai vaikka vähän ylikin...katotaan vaan että 4viikon päästä manaan täälä että "perhana tämä ei synny ikinä!!!" :whistle:
 
Tiipiille voimia suppareihin. Oothan muistanut juoda tarpeeksi? Nestehukkakin voi teettää niitä kivuttomia suppareita.

Ja pika pikaa kuulumisia meiltä. Jesperillä oli todella onnistunut tutustuminen =) Poika on todella iloinen ja odottaa syksyä innolla :heart: Ja opettajakin sanoi että hirveän hyvin pääsi porukoihin mukaan ja toiset otti mukaan.

Mutta nyt iltatoimiin. aamusella olis vuorossa Danielin puheterapia heti miltei Jepen kouluun viennin jälkeen.

Ja tuo autokin muutes temppuili tänään. Velipoika lainasi ja soitti että hyytyi keskelle risteystä totaalisesti. Yritä sitten puhelimessa kertoa kaikki niksit... Ja ensin epäiltiin että jos bensa ois loppunut mutta ei ollut kiinni siitä. Auto hinattiin kotiin (serkkupoika hinasi kun hälä on ainoastaan tarpeeksi iso auto) ja miä jo tuskailin ja hermoilin että jos on jotain hajonnut niin milläs se korjataan. No vika taitaakin olla vaan akussa! :eek: Tässä kotona kokeiltiin kaapeleiden kanssa ja hyvin hörähti... En kumminkaan huomenna uskalla sillä liikkeelle lähtä vaan meen äipän puntolla. Ai niin pitääkin muistaa kiinnittää Kipsun istuin vellä tänään...

Mutta ei täällä kotonakaan ukko ollut helpolla päässyt sillä aikaa. Kiia oli onnistunut jumittumaan syöttötuoliin ja ukko ei olut saanut pois muuta kun hajottamalla tuolin. Siis sen tuolin jota sunnuntaina korjailin ja liimailin :kieh: :headwall: No nyt sillä ei tee enää yhtään mitään todellakaan. Ja Jeppe oli saanut kuningasidean lähteä mun perään mummille (sillin kun menin lainaamaan autoa että pääsen veikkaa auttamaan). Oli häipynyt pihalta sanomatta mitään isille. Kävellyt mummille ja palannut itkien kotiin kun äitiä ei siellä ollut ollutkaan :| Ja miä lähtiessä sanoin etten ota nyt mukaan! Samperin tenava |O Että alkaa olla päivä täys mullakin ja takki tyhjä :headwall: Mutta nyt sinne iltapuuhiin tän sekavan selostuksen jälkeen
 
Heissan,

Täällä en olekaan sitten aikoihin käynyt. Pahoittelut! Opiskelun, harjoittelun ja perhe-elämän yhdistäminen on vienyt niin paljon aikaa, että kaikki ylimääräinen surffailu on jäänyt pois. Naamakirjassa roikun silti ja sieltä mun kuulumisia voi teistä ainakin osa bongailla :)

Kovasti on taas ollut sairastelijoita, voimia!!

Tuutin tekstin tuosta eeltä luin - kiva, että Jesperin kouluun tutustuminen mennyt hyvin. Vähän kyllä nauratti teidän perheen eilinen päivä :)

Muuten meille kuuluu ihan hyvää, 1,5v neuvolassa ei olla vielä käyty - tänään varaan ajan. Hilmahan sairasti aiemmin keväällä rajun keuhkokuumeen ja lääkärikäyntiä oli useita. Noista käynneistä neidille kehittyi lääkärikammo ja nykyisin huutaa aiaiai, heti jos ollaan paikassa, jota neiti ei tunnista. Neuvolaa en siis odota mitenkään innolla..

Mutta muuten asiat onkin sitten mallillaan - neiti on omapäinen ihanuus, nukkuu edelleen kolmen tunnin päiyt ja öisin 11h heräämättä. Ruoka maistuu Hilmalle nykyisin tosi hyvin, mutta painoa ei silti pahemmin kerry - taitaa sen verran olla energiaa neidillä, että kuluttaa kaiken minkä syö :) Kotivaaka näyttää 8,8kg - pituutta veikkaisin, että on 74cm-78cm - suurin osa vaatteista vielä 74cm ja hyvin menee päälle.

PuPu - tuolla laittoi, että heillä juhlaviikonloppu tulossa - niin myös täällä - äitienpäivän lisäksi mulla on lauantaina synttärit ja tiistaina nimpparit. Miehellä on varmaan vähän paineita :LOL:

Tänään ja eilen mulla on ollut vapaata - eilen kuurasin koko kämpän ikkunoita myöden, tänään vietetään Hilman kanssa laatuaikaa. Ensin perhekerhoon ja sitten aattelin, että voitais yhdessä leipoa jotain. Hilman lempiherkku on muuten feta ja oliivi :eek: - paljon ei todellakaan olla annettu, mutta kaupassakin kun näkee fetasnacks paketin niin villiintyy täysin. Toistaiseksi vispipuuro on ainoa ruoka, josta ei tykkää :LOL:

Nyt taitaa neiti heräillä, joten aamupalan tekoon hop
:wave:
 

Yhteistyössä