LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Terkkuja duunista taas,

tässä palaveri kohta alkaapi.
Mammolle jaksua !
Yksäidille jaksua !
Muillekin ja sairastaville jaksua...
Lillikselle häihin jaksua - älä ota liikaa toisten hommia - puhukaa jo h*tti suoraan sille kaasolle.

Viu yhä on hoidossa jees- eilen ilalla nukkumaanmenon jälk , joskus ehkä 23 tuli joku huutokohtaus. Vaan rauhoittui pikku kantelulla - vissiin painajainen. Mun mielestä ei edes oikein herännyt ko huutoon vaan huusi unissaan...
Tämmöiset ilta ja yöhuutelut on olleet viimoset 8 kk niin harvinaisia, että meinana oikein säikähtää moista. Onneksi ovat olleet harvinaisia ... ja tyttö hyväntuulinen tyllerö...

Viu 80cm kullankiiltävä LEGO toppatakkikin on kaupan - jo jonkun pikkupiipero haluaisi. On hirmu sievä, sellaisen aikuistenkin untiskkamallinen ja vaaleankullankeltainen - ei vihertävä yhtään...

Nyt töihin...
 
Vitsit että miä oon hyvä :D Kiian tapetti tuli eilen joten en onnistunut munaamaan mitään :LOL: Kukahan sen tuonne laittais suht kunnolla :whistle: Nyt pitäis typykän huone raivata et pääsis maalaamaan seiniä. Se on taas pommin jäljiltä, kiitos Danielin :kieh: Veikka on vähän leikkinyt siellä Kipsuttimen kanssa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Onko jollakulla jotain kaunista hääpuhetta/runoa tms, jonka voisi lukea siellä häissä?
Osta itsellesi satakielen laulu
Niin moni uneksii ja uskoo
että rahalla kaiken saa.
He haluaisivat meille taivaan lahjoittaa
mutta itsellään on tyhjää vaan.
He luulevat, että heillä on jo kaikkea,
koska on niin helppo unohtaa:
On maailmassa niin paljon ihanaa
jota rikkainkaan ei rahalla saa.

Osta itsellesi satakielen laulu,
Osta toisen kiintymys.
Osta tienvarren kulkurin vilkutus.
Osta hymy päivän eilisen!
Osta tuulen ujellus myrskysäällä.
Osta elämään lisää hetkinen!

Osta itsellesi satakielen laulu
Osta uskollinen rakkaus.
Osta onni, jonka ihminen toiselle antaa.
Sitä ei milään, millään rahalla saa.
-Mleiriel-

Puheeseen voisi aiheen tai ideaa saada esim akuankka.fi ja sieltä sudenpentujen arvonimigeneraattori. Tulee ihan hauskoja "arvonimiä" etunimien alkukirjaimista :D
 
Täytyihän miun sitten käydä kokeilemassa minkälainen sudenpentujen arvonimi miun nimimerkistä muodostuisi http://www.akuankka.fi/arvonimigeneraattori

Häikäisevän
Inhimmillinen
Pastanpaistaja ja
Kanavapujottelija,
Upea
Kääpiö sekä
Kateellinen
Aatelinen
:LOL: Pojan nimellä tuli kanssa osuvia, mutta en laita tähän, kun en halua nimeä tällä palstalla paljastaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Päätimpä sitten äsken leikata pojan hiuksia, ensimmäistä kertaa :LOL: Onneksi hiukset on uusiutuva luonnonvara :ashamed: Täytyy katsoa, jos myöhemmin vähän siistis... tai voi olla parempi etten...
Juu uusiutuu ne :D nim.merk. leikkaa yleensä aina poikien päät ite ja välillä omankin :D Itse asiassa meijen Taavi kävi eilen elämänsä ensimmäistä kertaa parturissa! Ja tulos ei kyllä paljoakaan parempi ole kuin että oisin ite leikannut :/ Joten taijan leikata tästä eteenpäin itse.
 
Kiitän avusta noissa puhejutuissa, nyt vaan pitää valkata mieleinen :LOL: :headwall:

En mä haluiskaan ottaa muiden juttuja, mutta kun ei tuosta kaasosta ole mihinkään, ikävä kyllä. Peruhan se polttaritkin silleen, että kukaan muu ei siitä tiennyt kuin morsian. Oli morsmaikulle sanonut, että ketään ei kiinnosta osallistua :eek:
Mä olin jo suunnitellut menemistä, mutta morsmaikku ilmoitti, että polttarit on peruttu... Oli meitä mun tietojen mukaan sinne menossa 3 + oletettavasti kaason olisi pitänyt tulla.... olisko kaaso halunnut jättää väliin ja teki tälläisen päätöksen... Mua niin sieppaa toi ämmä... Kyllä sille on sanottu, mutta kun hän vetoaa aina siihen, että heidän muksu on "vaan" 2vee. Ei isi tai mummo tai kukaan muu pärjää hänen lapsensa kanssa kuin hän... No ei varmaan pärjääkään, kun siitä on hyvää vauhtia tulossa kunnon mammanpoika...

Mutta nyt pitää alkaa tekemään morsmaikun kanssa menyytä.... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Kiitän avusta noissa puhejutuissa, nyt vaan pitää valkata mieleinen :LOL: :headwall:

En mä haluiskaan ottaa muiden juttuja, mutta kun ei tuosta kaasosta ole mihinkään, ikävä kyllä. Peruhan se polttaritkin silleen, että kukaan muu ei siitä tiennyt kuin morsian. Oli morsmaikulle sanonut, että ketään ei kiinnosta osallistua :eek:
Mä olin jo suunnitellut menemistä, mutta morsmaikku ilmoitti, että polttarit on peruttu... Oli meitä mun tietojen mukaan sinne menossa 3 + oletettavasti kaason olisi pitänyt tulla.... olisko kaaso halunnut jättää väliin ja teki tälläisen päätöksen... Mua niin sieppaa toi ämmä... Kyllä sille on sanottu, mutta kun hän vetoaa aina siihen, että heidän muksu on "vaan" 2vee. Ei isi tai mummo tai kukaan muu pärjää hänen lapsensa kanssa kuin hän... No ei varmaan pärjääkään, kun siitä on hyvää vauhtia tulossa kunnon mammanpoika...

Mutta nyt pitää alkaa tekemään morsmaikun kanssa menyytä.... :LOL:
kaasolle vaan potkut kun ei hommiaan hoida :kieh:
 
Hei kaikki!

Mulla tämä palstailu on jäänyt, aina välillä koitan käydä lukasemassa, mutta tuntuu olevan niin että ei vaan ole aikaa ja mahdollisuutta tähän hommaan..
Olen jo aikalailla pudonnut "kärryiltä", en ole aikoihin itsekään mitään kirjoitellut..

Vetäydyn siis suosiolla sivummalle, ja haluan kiittää teitä kaikkia sydämestäni näistä yhteisistä hetkistä. Olette ollut tuki ja turva, ja hyvää seuraa!
Toivotan teille kaikille kaikkea ihanaa nyt ja tulevaisuudessa. Käyn varmasti jatkossakin joskus lukaisemassa kuulumisenne.
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hei,

Minä tässä mietinkin yksi päivä Dirlittania kun ei ole kuulunut pitkilleen mitään. Ymmärrän hyvin jos ei ole aikaa palstailuun töiden, lasten ja muiden kiireiden myötä. Sullakin taisi lapsia olla ainakin kolme jos oikein muistan. Harvemmin itsekään enää nykyään kirjoittelen, mutta viikonloppuisin viimeistään yleensä ehdin muutaman sanan vaihtaa. Kiitos sinullekin yhteisistä hetkistä ja hyvistä vinkeistä, kannustavista kirjoituksista. Varsinkin silloin kun itse lähdin töihin ja usko meinasi loppua heti alkuunsa pojan hoidon suhteen, niin sain kyllä sinulta positiivista mieltä tulevaan. Nyt onkin mennyt aivan ihanasti tuolla hoidossa. Äiti (minä) vissiin taas itse reakoi voimakkaammin kuin lapsi itse:ashamed: Ainahan tänne palstalle voi palata sitten kun aika antaa myöten. Ei me sua unohdeta siltikään vaikka hieman sivummalle vetäydyt :hug:

Tiipii; onko tuo hirvennahka jotenkin erityistä lämmön eristäjänä? Siis onko lämpimämpää kuin esim. sika, lammas tai nauta nahkana? Meillä on yhdet nahka kinttaat, mutta en vaan tiedä mitä eläintä nuo on. Annille on käynyt aika vasta pieniksi joten Apinalle on vielä turhan isot. Mua kiinnostaa kyllä kovastikin tuo sun suosittelema hirvennahka kintas. Ja hintakin kiinnostaa, voit vaikka laittaa yv:eenä sen mistä noita saa ostettua.

Ihanaa, tänään tulee Pirunpelto. Mun lemppari sarja nykyään. Tykkään tosi paljon kakkosen keskiviikon kotimaisista sarjoista, melkein kaikki on olleet hyviä. Mihinhän se Mamma on kadonnut?? Tuli vaan mieleen kun on mun "kaverina" katsonut noita kotimaisia sarjoja.

Rontti; Meilläkin nuo pitkät päikkärit on uusi juttu. Siis siitä joulukuusta lähtien kun lopetin imetyksen on päiväunetkin sujuneet vallan mallikkaasti. =) Tai mistä sen mikä opetti pojan nukkumaan. Aloittihan se hoidonkin silloin joulukuussa, joten voihan tuo olla sitten väsyneempikin kun on äksöniä päivisin enemmän.

Mutta nyt saunaan :wave:
 
Aivan ihana! Ja tuo, tuo Mintulle... ja tuo Annille... aah, nämä haluan itselle. Ai mitkäkö? No me&i:n kevätvaatteista tietty on kyse :D :D :D Mutta enpäs paljasta enempää, lauantaina sitten ;)

Meilläkin mies kotiutu työreissulta, Minttu nukkuu jo ja mukavan lepposaa on. Mies leipoi hyvää pizzaa, mitä tietty en voi ahmia entiseen malliin kun on tää laihis :$ Katellaan tuota Montessori elokuvaa, ihan hyvä. Dirlittanille hyvää jatkoa ja piipahdahan välillä :heart:
 
milla-maria,vastasinki jo naamiksessa sun viestiin :D

kävinpäs ratsastelemassa tuossa päivällä,oli aika jännittävä reissu,kun jäällä käytiin,huih :| mä pelkään hirveesti olla jo jalan jäällä,ja alla kun oli einiinkevyt suokki :D mut ihana oli laukata koskemattomassa lumessa ihanalle hepalla :heart: ah..
ukko oli siivonnu kotona sillä välin,ku mummiki haki pojan niille leikkimään,huomenna mennään sit niille ulos leikkii,otetaan koissuki mukaan..
huomenna pitäs salilla käydä uuden kaverin kanssa,vähä jänskättää :whistle:

mulla on nyt vähän reilun viikon koskenu tuohon alamahaan,ei koske koko ajan,mutta välillä tuikkii inhottavasti..jos menkat alkaa niin varaan ajan lääkäriin,saa ultrata kohdun ja munikset,veikkaan että ois taas kystaa,muistelen kipujen olevan samanlaisia,mitä sillon joskus oli,kun kysta oli munasarjassa..

poitsusta on tullu iso mies,vaipat vie vessan pönttöön,käytetyt siis.kakan pesulle menee ite harson kanssa,tai siis menee siihen lavuaarille roikkumaan,kiitosta huutelee koko ajan,itte juo maitoa melkein aina,jos väsyttää,niin hakee tyynyn olkkarin lattialle ja lepäilee siinä,saattaa jopa 30min siinä vaan makailla :heart: ite pitää kävellä pihalle mennessä,ei saa enää syliin ottaa :D hirvee huuto jos erehdyt vähänki vihjaamaan et tuliskos jätkä sylkkyyn :LOL:
 
siis morjesta vaan, mulla olis pyykit koneessa ja pöydällä likaset astiat |O ja ne muka pitäs vielä jaksaa laittaa, ja vatut. pakko vissiin kun ei ukkoakaan voi pakottaa kun puuhastelee autojensa kimpussa. Mä en jaksa.
Juhonkin sain vasta nukkumaan, meni saunassa vähän liian kauan. Mut kivaa oli saunoa.

Topsy |O |O |O |O |O |O ei noin saa tehä :'( :'( mulla on lauantaina ne kutsut ja mä viime yönä näin painajaisiakin siitä :LOL: :LOL: olin ihan unohtanut koko kutsut ja sitten me Juhon kans oltiin yöpaitasilleen ja isäntä kalsareissa, kämppä oli kun pommin jäljiltä ja yhtäkkiä rupes ovista ja ikkunoista tursuamaan vieraita mun me&i kutsuille, menin kauheeseen paniikkiin, että ei mulle varmaan edes myydä niitä vaatteita kun mulla ei oo kun yöpaita :LOL: :LOL: hah... hullun uni...
Mut oli sulla ihana myyntipuhe :D

Mäkin voisin ettiä teitä tuolta facebookista ja huhuilla kavereiksi :whistle: :D


Äääääääääää, mut ne pyykit ja astiat |O |O
 
Pakko oli tulla kyllä kommentoimaan LS:sän kaasoa!! Voi hallelujaa sentään, mie vihastuin täälä siun puolesta. Kyllä mie varmasti räjähtäisin sille "kaasolle". Eihän tommonen ole mistään kotosin.Ja miten voi mennä sanomaan morsiammelle että ei kukaan ollut innostunut tulemaan polttareihin |O |O MRRRRR.......
tuutiksella ja hipkukalla nättejä puhe ehdotuksia häihin. :D

maha asukista miula nyt menossa 21 -jo! hui kun aika rientää.Tänään oli neuvola ja rauta kuurille eka kertaa jouduin ku hemppa niin alhanen (ilmankos voisin vain nukkua). Valitti kun miun paino mukamas liikaa taas noussu.Ellan kohalla valitti painon noususta joka rupes nousee vasta rv 30 ja sitten nousikin 1-2kg/vko tahdilla.Miula tuli yhteensä 12kg Ellalta mut odotin enemmänkin kun olen aika hoikka.Saa nähä paljonko nyt tulee.

Onko ehotuksia mikä kantoliina/rengasliina/rintareppu hyvä Mitä noista ehdottaisitte?Miun pitäs ostaa...
 

Yhteistyössä