LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

ihana tyty MaMalla onnea paljon :flower: :flower:

painoista tääl puhutte...mulla bmi 20,1 ja ihan okmun mielestä...pistin tänään piiitkästä aikaa korsetin päälle :D :D vyötärön ympärys 63cm :LOL: :LOL: :LOL:...kaikkee sitä tulee kokeiltua =)

pesuista...mä oon tosi huono nuis pesuhommissa :ashamed: :ashamed: emma ku on jo iso ja pesee ite hampaansaym...käyn vaan hiukset silpesemässä...veeti käy kylvyssä/suihkussa n.kerran viikossa...aamuisin jää aina hampipesu...iltaisin yritetään muistaa...käsiä ny pestään pitkin päivää aikas usein ku syö nitä sormia ja sit niis kaikenmaailman karvoja :LOL: ......hampaita tää ny tosiaan tekee..kaks ylhäältä jo puhjennu...iiiisoja hampaita :D
 
Voi Henkka; onpa sulla ihanan kapea uuma. =) Mulla menee yli 80cm :ashamed: Ensin mittasin väärästä kohti ja keventäjissä tuli teksti että se on vaarallisen paksu :LOL: Työkaverit neuvoi sitten töissä mistä vyötärön ympärys oikeasti mitataan. :LOL:

Laitanpa Rontille varsin uusimman kuvan itsestäni ja Apinasta. Sinä kun olet joskus ääneen täällä miettinyt minkä näköinen olen. :D Kuva on siis viime viikolla otettu yksi arki-ilta. Poistan tämän kuvan sitten kun olet kurkannut. Kerropa sitten vastaako kuva sinun mielikuvaa minusta. ;)
 
Jatkan vielä hetken. Piti käydä katsomassa Huuma loppuun.

Mileko; joku muukin on veikkaillut mua tummaksi täällä joskus. Meillä nuo molemmat ipanat on myös vaaleita vaikka mun mies on tumma.

Topsy; onpa hyvä tutkimus kun kaikki saa kuitenkin oikeaa lääkettä. Teillä varmaan on sitten se tehokkaampi kokeilussa. Meillä ei ole tullut kummallekaan mitään sivuoireita. Mullekin on tullut kaksi kertaa laput siihen tutkimukseen, mutta en jaksa osallistua kun en tykkää yhtään lähteä Ouluun lasten kans. Hirvittää jo parkkipaikkojen etsiminen, vaikka siitä tutkimus keskuksen pihasta saa yleensä tosi hyvästi paikan, mutta silti ei jotenkin jaksa. Annin kans kuljettiin aikoinaan rota tutkimuksessa, mutta me saatiin silloin lume lääkettä. Siitä tuli myöhemmin tieto postissa.

Vilma-Onni; mitä postikulut tulee maksamaan nimikyltille? Hitsi kun en muista millä sivulla se linkki oli niihin kirjaimiin. Muistaisitko sinä? En jaksa alkaa selaamaan kaikkia sivuja läpi. Mietin tuota Apinan huonetta että siihen voisin sellaiset laittaa, mutta se mietityttää kun neidin ovessa on tuollaiset yksittäiset kirjaimet, että onko sitten tyhmän näköinen kun ovat niin erilaiset ja ovet on kuitenkin ihan vierekkäin ja vielä eteisessä.

Niinukka on vissiin lähtenyt liirumille. Käyhän huomenna kertomassa illasta. =) Ja jos et ole vielä hävinnyt, niin Oikein hauskaa iltaa teille. :wave: =)
 
Heissan,

Kommentoin teidän juttuja kohta, mutta pistän ensin kysymyksen...

Hilmalla lehahti iltapäivällä posket enkä siihen kummemmin kiinnittänyt huomiota, äsken kuitenkin laitoin neidin unille ja koko neiti on pientä nokkosrokon näköistä pilkkua täynnä :eek: - varsinkin jalkapöydissä, mahassa, pepussa ja käsivarsista sitä löytyy reilusti. Mitään muita oireita ei ole ollut, neiti on hyväntuulinen ja kuumeeton ja ruokakin on normisti maistunut. Mitä tuo voi olla?? Päivällä annoin välipalaksi a-jugurttia, mutta sellaista makua jota ei ole ennen syönyt. Mitään allergioita Hilmalla ei ole, ja tuo jugurtti oli vilja-luumu. Voiko siihen noin voimakkaasti reagoida? Auttakee! :)
 
oliivia,meillä oli se paha nokkosrokko sillon pojalla,ja ei oo varmaa vielä mikä aiheutti kun ei kysiltä oo tuloksia tullu,mut allergia lääkkeellä saatiin sit pois,ei se vaarallinen onneks oo..

katjanna on kaaaaaaaunis :heart: mullon ihan eri mielikuva ollu susta,sellanen pieni pyöreä tummat lyhyet ja kiharat hiukset :D

mullakii on uus tukka,laitettiin pidennykset tänään :whistle: hassua ku koko ajan on tukkaa eessä..

mamalla suloinen tyty.
 
Oliivia Onko teillä uutta pesuainetta, tai onko Hilmalla ollut päällä joku uusi vaate jota ei pesty ennen käyttöä? Villejä arvauksia vain.
Katjanna Rouva on nyt kyllä turhan kriittinen itseään kohtaan :)
Paraskin puhuja. Tänään olis ollut tilaisuus lähteä entisten/nykyisten työkamujen kanssa juhlimaan. Mieli olis tehnyt, mutta en viitsinyt kun on ruma tukka, eikä mitään päälle pantavaa, enkä edes osaa käyttäytyä humalassa :LOL:

Muoks* Katjanna siis vastasi mielikuvaa. Ei se hääkuvan kaunis blondi ole mihinkään hävinnyt.
 
Ihania kuvia ja Katjanna näyttää just siltä kuin pitikin, hehkeä blondi :)

Mitään uusia pesuaineita ei ole, eikä uusia vaatteitakaan... mut äsken googlettelin ja epäilen nyt itse vähän parvorokkoa, varsinkin kun ensin lehahti posket. Täytyy aamulla neitiä tutkailla vielä tarkemmin. Pelottaa tuo parvon mahdollisuus siinä mielessä, että lähipiirissä on kaksi raskaana olevaa ja näitä ollaan lähipäivinä myös nähty. Ja parvohan voi aiheuttaa keskenmenoja. Mielummin ottaisin siis jonkun allergisen reaktion...

Muuten kaikki oikein mukavasti täällä. Imetys loppui viikko sitten ja eilen kävin neuvolassa punnitsemassa Hilman - painoa oli tullut 350g viikossa lisää ja se on meidän neidille tosi hyvin. Eli kun maito jäi kokonaan pois, rupesi ruokakin maistumaan paremmin.

Mä taidan selailla vähän sivuja taaksepäin, kun en nyt enää muista mitä mun piti kommentoida...




 
Iltaa!

Mulla on ollut kiva päivä/ilta lasten kaa :) Mies liirumilla vanhan hyvän ystävänsä kanssa, joka tulla tupsahti yllättäen kylään :eek: Annoin sit luvan lähtee humputtelemaan, kun poikkeustilanne, mutta muutoin ois saanut kotona olla, eihän tästä kauaa ole kun viimeks oli :kieh: :D Mutta meillä on ollut kivaa :)
Saunottiin, pelailtiin, herkuteltiin (minäkin, laihiksesta huolimatta :) )jne...

Liirumista tuli mieleen mökkireissu ja edelleen olen pois jäävien listalla :/ Vaikka mielettömän kiva olis teitä nähdä!!!! Mutta mulla siis se laivareissu tulossa ja sit kun oon tällänen....laiska jättämään lapset, etenkin jos noin lyhyellä välillä pitäis :ashamed: ja eipä noita lapsenlikkojakaan sen puoleen puissa kasva meillä :|
Ja vielä yksi, eli raha...mökki ei kallis ole, mutta matkat päälle ja yksin joutuisin viel tulemaan..ja kun on jo se laivareissukin. Se siitä. Harmi!

Katjanna, kiva oli nähdä kuva susta =) Vahvisti vaan käsitystäni susta ;) Muistaakseni olen jonkun kuvan susta kyllä aiemmin jo nähnyt, oisko ollut hääkuva tms. mutta sen vain hämärästi muistan. Sitä mieltä kuitenkin olen aina ollut että vaalea olet (kyllä blondi toisen blondin tunnistaa :LOL: vitsi,vitsi :D )
Oikein kaunis, skandinaavinen nainen =)

Hitto, meinaako muhun nyt se noro iskee :eek: Mahaa on nippailu illan ja kiertää vähän. Vai oisko johtunut hiukka rasvasesta eväästä, kun nyt olen vähemmän rasvaa muuten syönyt.
Jospa tää tästä. Taidan alkaa kammeta nukkumaan tästä minäkin...siskonpetiin :whistle: lupasin isommat mun viereen, kun isukki on poissa. Jos vain mahdun tuonne, ovat näköjään valloittaneet sängyn oikein kunnolla :whistle:

:wave: :wave:

Ainiin, sulonen tyty mamalla :heart:
Ja ihana kuulla dogtorilta hieman piristyneempää tekstiä :hug: =)
 
Mä kans kuvittelin Katjannan tummaksi ja jotenkin ihan eri näköiseksi :D mutta kaunis nainen sielä :)

Piti tulla kyselemään että mitäs niitä hyviä rasvoja nyt olis noille pienille?! Pessillä kun nuo posket on melkein koko ajan punaset ja tosi kuivat, ranteet ja kädet myös. Niitä oikein hinkkaa yhteen kun vissiin tekee inhaa :( eikä tunnu oikein mikään rasva kunnolla auttavan. Peetua ei oo tarttenu koskaan rasvailla niin ei oo tietoa mistään rasvoista. Mä kyllä välillä mietin että onko jollekkin allerginen kun noi posket noin lehahtelee mutta ei kai...
 
aaaaaaaagrh |O tekstit katos taas |O (eilen kävi samoin, pitkät rimpsut hävis ja sit luovutin :( )

Yksäiti, meillä bevita, bepanthen ja ceralan ovat olleet hyväksi havaittuja. Etenkin nuo kaksi ensimmäistä juuri pienemmille punoittaville, kuiville ihoalueille. Posket, ranteet...

Vielä muutama sana, vaikka heipat jo vilkutinkin äskön
:ashamed:
Ihania kuvia oli taas monet laitelleet...topsyn balettityttönen oli ainakin hyvin edustava, ja kyllä kuva kertoi että ainakin nyt nauttii harrastuksestaan :)
Katsotaan 15vuotiaana :D

Oliivialle tsemppiä Hilman punoitusten selvittämiseen! Ei kivoja vaihtoehtoja kumpikaan, allergia tai parvo...mutta toivottavasti selviää. Aika inhottava tuo pelko parvosta ja raskaana olevista ystävistä, mutta jos jotain sattus, ei sille mitään mahtas! Ei näitä tauteja voi tietää! hulluutta olisi jos alkais pelkäämään, kun ikinä ei tiedä mikä pöpö kessäkin piilee...eihän sitä uskaltais kohta ketään nähdä tai missään käydä.. :/
Tuuhan kertoon jos/kun syy selviää!
Ja hienosti oli neidillä alkanut paino nousemaan :) Onnea :flower:

Laitahan dogtor kuvaa uudesta tukasta :)

Jaa, mutta jos nyt sanos uudestaan ne heipat...

:wave: :wave: :wave: ja hyvää yötä!!!
 
Yksäiti, meillä kans mintulla lehahtaa aina posket, ranteet ja kämmenselkä. Bepathen ei auttanut mitään mutta Decubal auttoi. Apteekista saa. Mies sitä kehui kun sillä myös kuiva iho ja sillä sitten siihen päädyin.

Ai onko mamma blondi?!? :eek: Siis sähän olet tumma, nyt on tullut jokin virhe... :D
 
Huomenta! Katjanna on kyllä ihan ittensä näköinen tuossa kuvassa :) Eikös kerhon puolella ole joku kuva tosiaan ollutkin silloin joskus..

Mamman
miäkin miellän tummaksi, enkä tiijä miksi :D

Oliivia paranemisia Hilmalle :hug: Jos se on nokkosrokkoa niin niinkuin dogtor sanoi että sen syytä ei aina tiedä. Meillä Jepellä saattaa aika ajoin tulla. Toivotaan ettei parvoa ole.

Tänään tulee täyteen 10v isäni kuolemasta. Niin pitkä aika mutta toisaalta niin lyhyt. 10 vuodessa on tapahtunut kaikenlaista mutta toisaalta näen ihan selkeästi isäni kasvot silmieni edessä kun teholla istuin ja valvoin vuoteen vieressä :'( Taas palautuu mieleen kyseinen v.loppu niin selkeästi. Miten kaikki alkoi perjantaina yhdestä puhelusta ja päättyi maanantaina koneiden sammutukseen ja isän pois liukumiseen. Miten veljen kanssa saatoimme hänet rajan taa kädestä pitäen...

Eilen tässä kotona juteltiin niin mies totesi että mun isähän oli kuollessaan vaan kaksi vuotta miestä vanhempi. Ei ehtinyt täyttää edes 48 vuotta :/ Itse olin alle 26v.

No joo, mielen vetää matalaksi aina nää tietyt päivät. Mutta tätähän tää on, ikinä ei tiedä koska kukakin lähtee...
 
Olivia Voisko Hilmalla olla vauvarokko? Vauvarokko voi olla myös ilman sitä kuumetta, ainakin meidän terveyskeskuksen mukaan.

Joku täällä viime vkolla antoi vinkin atoopikon kylvetyksestä. Kiitos ja kumarrus :flower: :hug:
Nyt on Sannia kylvetetty joka ilta ja rasvattu perusvoiteella reilusti. Lisäks on tuonne alakertaan sipaistu Protopicia. Iho on melkoisen siisti, tyttö ei kitise yöllä niin paljoo, ei raavi itteesä koko ajan ja peppendaalikin on hirvittävän paljon parempi :D

Tuutilulla :hug:
Meillä tuo sama tunne on edessä 1.2
Miehen äiti kuoli 3v sitten yllättäen. Sai sydänkohtauksen Osuuspankissa ja kuoli sinne lattialle :'(

 
Yksäiti Meillä on auttanut Aqualan-L kuivaan ihoon. Mutta sitten, kun iho alkaa olemaan pahempi käytetään Ceralania. Eli meillä vaihdellaan rasvaa ihon kunnon mukaan. Ja muista rasvaus aina puhtaalle iholle! Voi olla, että tiesitkin sen. Physiogel on meillä auttanut, jos iho kutiaa tosi pahasti. Se on tosin melko arvokasta rasvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Hipkukka
Saako tuota Physiogel:ä ilman reseptiä? Minkä hintasta tuo on?
Saa. Se on vielä niin uusi rasva, ettei siitä saa KELA-korvausta, vaikka lääkäri siitä reseptin kirjoittaisi. Toi tuubi mikä meillä on 50ml ja maksoi muistaakseni 18e. Eli hinnakasta :kieh: mutta onneksi helposti levittyvää ja ei me olla käytetty kuin kutiaville alueille. Tuo ei sisällä kortisonia, mutta voidaan käyttää samalla tavalla. Tarkoitettu nimenomaan ärtyneelle iholle. http://www.physiogel.fi/
 
Huomenta,

Voi kuinka kiva oli lukea aamulla viestit. Ja kiitos kaikille!!! =) Mieli piristy! Vähän vaan olen edelleen eri mieltä itsestäni, mutta eipä siitä nyt sitten enempää...

Topsy; siksi minä tuon kuvan laitoinkin, kun minusta Apinanpoikanen on jotenkin källin näköinen tuossa. :D Ihan sellanen leuhkan oloinen että; lälläää minä olen päässyt äitin syliin. :D Kuvastaa kyllä niin hyvin Apinan ja minun suhdetta. Ihana takatukka tosiaan Mintulla. Enpä olisi uskonut että on noin pitkän letin kasvattanut siitä kun viimeksi ollaan nähty. Enemmän vaan tulee sellainen olo että hakuaisi nähdä pitkästä aikaa muitakin Lokavauvoja.

Oliivia; meillä on käynyt molempien lasten kohdalla ihan samalla tavalla ruoan syönnin suhteen. Annia en imettänyt näin pitkään, mutta muuten vaan oli kamala mamman lillittäjä. Ja se maito vie meiltä ruokahalua, vaikka kaikilla ei kai niin ole. Meillä sillä oli aivan kamala merkitys ruokahaluun. Ja mikä tässä ihaninta on se, että unen laatu parani lapsella 80%:sti :saint: Meillä ainakin nukutaan yöt ja päikkärit todella hyvin. =) Paranemista Hilmalle. :hug:

Tuutilulla; mihin isäsi kuoli? Mietin tuossa että oliko joku onnettomuus vai? Aika nuori ihminen oli kuollessaan. :hug: sinulle.

Dogtor; tuo lyhyt kiharatukka oli niin paha :LOL: ;) Olin kuolla nauruun kun luin kuvauksen. :LOL:

Mamma; Minä joskus toivoisin että tuo munkin mies kävisi jossain liirumilla. Ennen kävi paljonkin, mutta ei nykyään millään. Ja minusta tuo on sen tarpeessa että saisi mennä ja viettää joskus iltaa kaveriporukalla ja samalla tuo saisi nollata tilanteen omasta päästään. Niinpä, koskaan sitä ei vissiin ole tyytyväinen mieheensä. Ennen valitin kun kulki paljon ja nyt valitan kun ei käy missään...Laitapa sinäkin kuva itsestäsi, mullakin oli mielikuva että olet tumma. Ja toiseksi kuvittelin sua sellaiseksi lyhyeksi, pyöreäksi, mutta et vissiin ole sitäkään. Ainakaan noiden lukemien perusteella mitä kerran annoit painostasi.

Anni haluaa taas luistelemaan, kuulemma kaipaa vielä harjoitusta huomiselle. Lähden laittamaan kinkkukiusauksen leivin uuniin ja sitten luistelu kentälle.
 
Huomenta,

Hilman ihossa ei ole pilkun pilkkua :eek: -hyvä niin. En nyt sitten tiedä mitä pirua oli, jos olisi parvoa niin voisiko ihottuma tulla ja mennä noin nopeasti? Meidän pitäisi tänään nähdä raskaana olevaa ystävää, ja nyt en tiedä uskaltaako vai ei...

Tuutikselle suuri halaus :hug:

Ja toivottavasti Mammalle ei noro iskenyt. Aiemmin mun piti jo kommentoida Rontille, että mulla oli pari viikoa sitten noro ja vatsaa poltteli ihan järkyttävästi - onneksi meni suhteellisen äkkiä ohi, niin kuin rontillakin.

Meillä on mies ja Hilmis lähdössä just pihalle - mä aion sillä välin imuroida perusteellisesti. Muuten täällä onkin onneksi ihan siistiä, loppupäivän voikin sitten ottaa rennosti. Hilmiksen ruokahalu on nykyään ihan käsittämätön, äsken veti aamupalaksi lähes neljä desiä puuroa ja kokonaisen banaanin vielä päälle - mä en edes itse jaksaisi tuollaisia määriä syödä :) Painoa on varmaan taas tullut lisää ja posket on ihanasti pyöristynyeet reilussa viikossa :heart:
 
Katjanna olikin välissä ehtinyt kommentoida - ihan sama juttu tosiaan meillä, maito vei ruokahalua ja vaikka aiemminkin nukuttiin hyvin niin nyt superhyvin. 12 Tunnin yöunet ilman yöheräilyä ja päälle 3 tunnin päikyt :D
 
yksäiti: meille lääkäri kirjoitti ceralania. pojalla ei pahasti edes kuiva iho mutta vähän näin talvisaikaan karhentuu niin tuo kyseinen rasva auttaa tos hyvin! ja käytän myös itselleni; mulla on stressiperäinen ekseema ollut varmaan jo 4vuotta (ressi lähti,ihottuma jäi :LOL: ),ja ihon kosteutus estää ton ihottuman ärhentymistä vähäisen. toimii siis hyvin perusvoiteena ja on miellyttävä käyttää. pyydä lekurilta reseptiä niin saatte halvemmalla!

koissulla meni näyttelyissä hyvin: EH JUK1 :flower: !
 

Yhteistyössä