LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

noniin...elikkäs 2päivää takana ja kerran oksennettu eilen :LOL: :LOL: tänään vaan kakosin :D oon dementia osastolla(suljettu osasto) ihania vanhuksia,mut on niitten kans tekeminen ku ovat ihan sekasi :whistle: muuten oon kyl tykänny olla sie,mut pitää tosiaan tottua siihen paskanhajuun :LOL:
 
hei hei hei....äläkäähän nyt rakkaat immeiset... :LOL: kyllä se on vaan kevättä rinnassa.
Mä tässä juuri tänään oon itelleni toistellu 1000 kertaa että "keskity vain kouluun,itseesi ja poikiin.Keskity vain kouluun,itseesi ja poikiin...kaikki muut hus pois mun päästä mars!!!" :LOL: Ja näin olis nyt sitten toteuduttava ;)

Soittelin tänään sinne vuoropäiväkotiin ja pojat sinne pääsee iltahoitoon sitten mun harjottelun aikana, lähettelen sinne vaan s-postilla tietoja jne... huomena pitäisi sitten soittaa sinne harjottelu paikkaan ja mennä käymään sielä ehkäpä joku pvä...

Tänään tuli toimittajalta joka meillä viime viikolla kävi s-postia,että jos jotakuta kiinnostaa niin etsikää käsiinne ensi sunnuntain aamulehden ihmiset liite ;)

Dogtor...sehän siis johtuu ihan siitä mitä ajattelee kun tekstejä lukee mitä niistä lukee :LOL: hyi sua... :LOL: ;)

 
tilda: ootko mittään kuullut että kauanko se tavallinen vatsatauti kestäs?
voikai se viikonki..tai pitempääkin?
minä ku en näistä tiiä..

minusta on kans ihana lukee nuita keffelin rakkaus juttuja :heart: :D
tai siis "kevättä rinnassa" :whistle: ;)
mut eihän sitä tiiä mitä tästä viel' seuraa.. :heart: :heart: :heart:

poika taas kaipaa vipinää..lähen käyttämään koirulin ja pojan ulkona.
tuun iltasella kirjottelee lisempää :wave:
 
Tässä mun tulos tohon tuutin linkkiin...

Tarkempi tulos:

Hyveitä:

Oikeudenmukaisuus: 20
Suhteellisuuden taju: 13
Kohtuullisuus: 12
Anteeksiantavaisuus: 11
Rakkaus: 10
Urhoollisuus: 10
Hiljainen tieto: 7
Viisaus: 6
Pyhä huolettomuus: 5
Lojaalisuus: 4
Jalo joutilaisuus: 2
Syntejä:

Ylpeys: 14
Ahneus: 9
Murehtiminen: 6
Vatsan palvonta: 6
Vihamielisyys: 6
Hekumallisuus: 4
Hengen velttous: 4
Huumorintajuttomuus: 3
Kateus: 3
Tietämättömyys: 1
Välinpitämättömyys: 1
 
Hyveitä:

Suhteellisuuden taju: 11
Pyhä huolettomuus: 9
Anteeksiantavaisuus: 7
Hiljainen tieto: 7
Oikeudenmukaisuus: 7
Urhoollisuus: 7
Kohtuullisuus: 6
Viisaus: 6
Jalo joutilaisuus: 5
Rakkaus: 5
Lojaalisuus: 3
Syntejä:

Ylpeys: 16
Vihamielisyys: 13
Hengen velttous: 12
Murehtiminen: 11
Ahneus: 10
Tietämättömyys: 7
Vatsan palvonta: 7
Huumorintajuttomuus: 5
Välinpitämättömyys: 2
Kateus: 1
Hekumallisuus: 0
 
Kattelin tuossa sitä Hipkukan laittamaa neulontavinkkiä ja tuli mieleen että mistä löytyy netistä hyvät kaavat villiksien tekoon??? lahkeellisia ajattelin tulevalle vauvalle tässä kevään aikana kokeilla. Tahtoo vaan olla peukalot keskellä kämmentä noitten neulontajuttujen kanssa... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Kattelin tuossa sitä Hipkukan laittamaa neulontavinkkiä ja tuli mieleen että mistä löytyy netistä hyvät kaavat villiksien tekoon??? lahkeellisia ajattelin tulevalle vauvalle tässä kevään aikana kokeilla. Tahtoo vaan olla peukalot keskellä kämmentä noitten neulontajuttujen kanssa... :ashamed:
Tämä oli suht helppo ohje (jossain puolessa välissä sivua on housujen ohje)
http://plaza.fi/ellit/kasityot/neuleohjeet/lapset/karamellinkauniit-talvineuleet
Parasta tässä oli se, että ne tahdään yhtenä kappaleena. Mie inhoa saumojen ompelua :snotty: en saa niistä siistejä.

Pojalle tein tuota ohjetta mukaillen. Käytin eri lankaa joten jouduin hiukan muokkaamaan silmukkamääriä ja kerroksia. Tuolla jäppisellä, kun on atooppinen iho ja sukkahousut ärsyttää, niin tein sitten villahousut välihousuiksi. Tein alpakanvillasta, kun se soveltuu atoopikolle lampaanvillaa paremmin. Ja, ai ihanuus kun noista tuli pehmeät. Hiukan liian pitkän lahkeet tuli, mutta meneepä vielä ens talvenakin ;)

Mie olen ihan pikkuisen hurahtanut neulomiseen :ashamed: Eipä olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut...
 
Huh, olipa vaan päivä, vaikka kyllä tuola töissä on niin lepposta, kotona jotenkin vie enemmän mehut, tietty kun pitää olla valppaana toisen kans koko ajan ja sitten touhuta koko ajan.
Illalla tossa sitten käytiin vielä Juhon serkun 2v. synttäreillä, kivat juhlat. Juhokin oikeen nautti kun sai temuta ja temmeltää samanikästen kanssa..

Keiju, mun mielestä se menee niin, että raskaana olevan saa lomauttaa, irtisanomis suojahan on, tai ainahan sekin riippuu perusteista.
Mutta siihen lomautukseenkin kai on joku juttu, tyyliin että pitäs lomauttaa vähän niinkun tyyliin ensin muut ja sitten vasta se raskaana oleva. Sillä kai sitten yritetään vielä suojata sitä äitiä, tulevaa vauvaa jne.. näin mä sain jotain kookeloimalla tongittua ja mies kun on esimies tehtävissä (tosin sillä ei ole ainuttakaan naista alaisena) niin hän sanoi, että kyllä on sitä mieltä että raskaana olevan saa lomauttaa.. :/
Ajattelin silti jo nyt kohta sanoa töissä, jos ei joutus pakoitetusti lomalle sitten.. tosin, enhän mä tiedä joutuuko kukaan mun kollegoista.. tai muutenkaan työympäristöstä.

Topsy, oon töissä rakennusalalla, , firma valmistaa ja myy teräsrakenteita lähinnä suureen rakentamiseen, mutta kyllä omakotiasujillekkin. Mä olen siellä teknisenä myyjänä, eli lasken tarjouksia tarjouspyyntöjen perusteella ja pälpätän ja kinaan päivät puhelimessa. Siis näin hyvin supistetusti...

Rontti, kiitos kysymästä. Olo ei aina oo mikään järin hyvä :x :x toivottavasti tää pahoinvointi menee kohta ohi, on ollu vähän sellasta 24/7 meininkiä :x mutta posliinia ei onneks tarvi halata, kun muistaa nielasta ajoissa kunnolla :x
Mutta muuten ihan hyvin on jakseltu :D

mut hommaa piisaa joten :wave: :wave:
 
Susa: Mistähän anoppis osti sitä Jenga-lankaa? Ei löytynyt Anttilasta eikä Vapaa Valinnasta. Sittarissakaan ei mun mielestä ollut... Ostin Isoveli Coloria ja testaan siitä sitten.
Ei ollut Novitan sivuillakaan sitä lankaa.. Hitto, aina mulle käy näin, ettei täältä tumppulasta löydy oikeeta lankaa!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Susa: Mistähän anoppis osti sitä Jenga-lankaa? Ei löytynyt Anttilasta eikä Vapaa Valinnasta. Sittarissakaan ei mun mielestä ollut... Ostin Isoveli Coloria ja testaan siitä sitten.
Ei ollut Novitan sivuillakaan sitä lankaa.. Hitto, aina mulle käy näin, ettei täältä tumppulasta löydy oikeeta lankaa!!
Varmasti tulee yhtä hieno muistakin langoista. Eelin kummitäti neuloo just sellasesta hieman puuvillan ja chenillen risteytykseltä tuntuvasta langasta (hieno kuvaus). Kaksinkertaisella langalla lopputulos on ihanan muhkea! Kysyn kuitenkin anopilta kun seuraavan kerran ollaan puheissa, ja vaikka lähetän sulle kerän, jos satun löytämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keffeli:
Ei kun mä en halua kiinnostua kenestäkään, mä en halua ihastua enkä mitään muutakaan sellasta... en nyt!!!! Ei mulla oo sellaselle aikaa elämässä... :whistle: EI TAHRO!!!
Harvemmin sitä kysytään kun oikein sattuu kolahtamaan et sopiiko vai eikö :whistle: :hug:

Ja sitä paitsi tahdot kumminkin, keksit vaan itelles tekosyitä :D
 
tuutilullalle ja pojulle tsemppiä sairaala reissulle :hug:

meillä on sitten neiti koheltanut oikein kunnolla,eilen oli isänsä kanssa kotona,ja mies oli tehnyt rukaa,niin tyty oli mennyt tuulikaapin kenkäkaapille ja sehän oli rojahtanu koko kaappi toisen päälle..onneksi ei mikään iso kaappi,on vaan kolme sellasta lokeroo johon saa kengät,mutta oli kuitenkin huuto ollu melkoinen.

mulla taas aikanen aamu,toivottavasti huomen aamuna saa nukkuu pikkusen pitempään ku 04.30 |O jotenkin tuntuu että olisin loman tarpeessa,päätä koskee alvariin ja tautisesti väsyttää..eilen illallakin kävin nukkumaan jo klo 20,vaikka uhosin että katon metsolat,mutta kun tonne makkariin menit niin taijettii simahtaa tytyn kanssa samaan aikaan :eek:


meillä jenga lankaa tais jossakin vaiheessa ihan tokmanni myydä,mutta taisin sitä kattoo viime syksynä..ei sitten olis ihan kangas tai kudonta liikkeissä jos semmosta sattuu olemaan paikkakunnalla..
 
Keiju07
Tiipille tässä vielä yhdet villisten ohjeet:

http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf

Itse en neulo, mutta tuollanen on jäänyt talteen mummoa varten, joka neuloo kyllä. Noissa on kylläkin mielestäni liian lyhyet lahkeet ja mahaosa.

Sitten ohje, jolla mummo on kutonut meille useat toimivat villikset (ohje on yhdeltä nettitutulta):

(En jotenkin nyt saa kuvaa liitettyä, kun se on Word-tiedostossa kopiona, sen saa pyytämällä meilitse).

****

"NB, S, M, L, XL

Luo neljälle puikolle jaettuna 64-72-80-88-96 silmukkaa 2,5 nron puikoille. Housuissa on etupuoli ja takapuoli, etupuolelle tulee 2 silmukkaa vähemmän kuin takapuolelle. helpommin sen saa kun tekee 1. ja 2. puikon etupuoleksi ja 3. ja 4. puikon takapuoleksi, jonne siis tulee silmukka enemmän kuin eteen per puikko. Itse laitoin vielä silmukkamerkit 1. puikon alkuun ja 2. puikon loppuun että muistan.

Neulo 1o 1n noin 5cm. Jos haluat housuista korkeammat, tee tähän loppuun lyhyt kerros, eli neulo viimeinen kerros normaalisti, sitten käännyt ja neulot takaisin 4+3 puikon, käännyt ja neulot taas takaisin 3+4 puikot.

Vaihdetaan 3,5 numeron puikoille ja jatketaan joustinta 3o1n1o1n1o1n 2,5 cm. tarvittaessa tähän taas lyhyt kerros.

Neulotaan joustinta 5o*1n7o*2o 2,5 cm ( tähän kolmas lyhyt kerros).
eli ekalla puikolla aloitetaan niin tehdään 5o, 1n, 7o, 1n, 7o.... jne. neljännellä puikolla taas viimeiseksi tehdään 1n ja 2o, jolloin kuvio pysyy samana (5+2 on siis 7)

Vaihdetaan 4,5 numeron puikot ja jatketaan sileenä neuloksena 13-14-15-16-16cm

Sitten tulee jalantien kavennukset:
Päätellään etupuolen 5 ensimmäistä silmukkaa (eli sivumerkistä 5 seuraavaa=, neulotaan etupuolen muut silmukat ja jätetään odottamaan koska sitten päätellään 5 silmukkaa ennen toista silmukkamerkkiä.

Näin on nyt siis etu- ja takapuoli.

Takapuoli neulotaan ensin ja jokaisen kerroksen lopussa neulotaan 2 silmukkaa oikein yhteen kunnes jäljellä on 18, 18, 20, 20, 20.
Etupuoli neulotaan ja kavennetaan samalla tavalla kunnes jäljellä on 18, 18, 20, 20, 20 silmukkaa. Etupuolelle voi lisätä kerroksia sen mukaan miten ison jalantiestä haluaa (mä neuloin tuota rimppakinttua varten 2 ylimääräistä kerrosta, paksureitiselle voi tarvita enemmän).
Lopuksi yhdistetään etu- ja takakappale miten haluaa.

Itse yhdistän kappaleet kolmen puikon päättelyllä, mutta helpoiten pääsee jos päättelee molemmat puolet erikseen ja ompelee ne sitten yhteen neulan avulla.

Jalan suusta poimitaan tarpeeksi silmukoita 3,5 nron puikoille (esim Minealle poimin 48silmukkaa) ja neulotaan 1o 1n joustinta sen verran minkä pituiset lahkeet haluaa. ja toinen lahje samoin.

Tarkennan vielä että itte oon tehnyt nuo etu- ja takapuolen kavennukset niin että joka kerroksella 4. ja 3. viimeinen yhteen, sitten toiseksi viimeinen ja viimeinen normaalisti. mun mielestä näin tulee nätimpi kavennuksista, mutta se on tietty ihan mun oma mielipide."

****

Mummo käytti tuossa ohjeessa mahan kohdalla mukana sitä ohutta kumilankaa, pitää hyvin housut päällä, eivätkä veny kuten muuten tekisivät. Tarvitsee pestäkin paljon harvemmin, kun ei muotoilun takia tarvitse kastella niitä.


 
Hipkukka ja Keiju kiitos ohjeista! :flower: Tallensin ne nyt itelleni ja pitää jossain vaiheessa kevättä hommata puikot ja hakea taikapilvestä lankaa, haluan kokeilla ainakin yhdet tehä ja jos ei millään ota tulta allensa niin sitten pitää vissiin ostaa, taikka laittaa anoppia asialle :ashamed:
 

Yhteistyössä