LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

Pupu : meilläkin on nyppylämatto - tosin pimu ei just siinä pysy. Muita vinekkejä - ihan tavalliset liukuestesukat tai tossut jalkaan - kastuu , mutta pitää ?
Tai avantouintiin yms on sellaisia muovijalkineita , en tosin tiedä kuinka pienille - ne on semmoiset istuvanmalliset ...

Keijulle : voisin parit mahan peittävät ala-osat heittää, tosin on varmaan sulle isoja ? Ostin L-kokoisia raskausajaksi - semmoisia melkei koko masun peittäviä alaosia Kappahlin alesta punainen ja musta väreiltään - joiden kans normi bikiniyläosa meni . Nää voi lähettää ilmaiseksi , jos haluat.
tosin nimerkin perusteella et taida olla tätä kokoa :)

Juholle ja Mellulle hoitoon syömäintoa - meillä syöpi hyvin, mutta maitoa ei niin juo , kun ei juo mukista, eikä oo äipän syliä. Jonkun verran pullosta kuitenkin. Itse aattelin - ja aatteln yhä - että annan aamulla kotona sen vellityksen - niin onpahan ainakin varuiksi jotain ...
En tiedä voisiko päiväkotiin viedä jotain tuttua tai ruokailua edesauttavaa - vaikka oman lautasen, mukin, ruokalapun tms ? Meän hoitopaikkaanhan mä kannoin niitä leulja ja kirjoja just tuo lehmä kainalossa - eli ajatellen että tekee hommasta tutumman oloista pimulille...

Ja niin , en tiedä voiko hoidossa vaikuttaa millään porkkanoilla - mutta meän tytölle tuo ruokailun jälkeinen 'tapti' eli ksylitolitabletti on kova sana ...


Jaaahas - ja välikausitakki ja haalari kuume tarttuu aika helposti täällä muihinkin :)
On niiiiin pakko saada just se täydellinen verme ...

 
Pupu meillä on sekä suihkussa että uimahallissa käytössä liukuestesukat. Ihan altaassakin niitä käytetään eikä ole häirinnyt Annia eikä Minttua. Itse joskus mietin onko ikävän tuntuiset jalassa kun kastuvat mutta tuo Minttu ainakin repis ne alta aikayksikön jos ois. Ja hyvin pysyy jalassa, ei tarvitse edes uimahallissa kulkea perässä kun pysyy niillä pystyssä.
 
Heips!
Meillä on otettu tänään Onnin kerhossa pojista sisaruskuva :heart:

Pupu: Mulla oli Onnille aikanaan vanhat kulahtaneet jarrusukat suihkussa. Eerolle tarttis kans nyt alkaa pitään, kun alkanu käveleen kylppärissä ja menny nurinkin jo.
Tohon syömättömyyteen.. meillä oli aikanaan hoidossa muksu, joka ei syönyt koko päivänä mitään. Pikku hiljaa alko sit syömään, kun joku aikuinen istui vieressä, vaati muutenkin aina yhden aikuisen koko päiväksi. Onneksi oli harkkari, joka pystyi olla. Aikansa se vaihe kesti, kunnes pikkuhiljaa tottui ja irtaantui aikuisestakin. Toivotaan, että Juho tottuu ja alkaa syömäänkin pikku hiljaa. Kurja tunne varmasti äidille!

Olis ihana ilma, mutta Eero on petissä, ei kyllä nuku... siivotakin olis nyt ihan pakko!
Mukavaa viikonloppua!!
 
Täälä viikonloppu ei alkanut hyvin.Yöllä menin töihin ja kun aamulla olin menossa tenttiin niin äitini soitti.Tiesin samantien että jotain on tapahtunut kun soittaa niin aikaisin.Joo-o.Mummoni kuoli ihan yhtäkkiä telkkaria katsoessaan.Oli hyvä vointinen ja asui muistihäiriöisen vaarini kanssa. Viime viikolla vasta kävin mummollani ja hän kertoi että hänestä tuntuu että hänelle tulee keuhkopöhö joka kerran jo vaivannut.Hän oli käyny lääkärissä ja kertoi olostaan ja sanoi että tarttee hengitystä avaavaa lääkettä tai muuten kuolee jos se pahenee.Lääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsa :'( En sitten tiedä oliko se kuolinsyy vai mikä,ruumiinavauksessa selviää :'( :'( Oon varmaan silmät itkeny päästä.
Omaa napaa tällä hetkellä,mutta kun en voi ajatella muutakaan....
 
Vip1 :hug:

Pupu Me hommattiin kylpyhuoneeseen kosteantilan mattoja. Erikokoisia paloja, asetellaan niitä aina lattialle sen mukaan ollaanko menossa pika suihkuun, saunaan vai ammekylpyyn.
Uimahallissa pojalla on jalassa jarrusukat, sekä suihkutiloissa että altaalla. Hyvin pysyy poika niiden avulla pystyssä. Eikä tunnu häiritsevän.
 
PuPu on noita tuommosia tossujakin olemassa
http://www.vaippala.com/index.php?cPath=124

meillä on vaan sitä perus kylppärinmattoa suihkun alla, mutta kovin paljoa ei oo tarvetta kun meidän neitihän ei suihkun alla hipiäänsä suostu kastelemaan joten punkkailuksi männöö :whistle:
 
Täälä pakerretaan koulutehtävien parissa. Kuluuhan se lomaviikko näinkin... :kieh: Tänään olis tuon ison työn palautuspäivä (pitää nettiin palauttaa jotta muut kurssilaiset voi käydä sieltä lukemassa ja kommentoimassa) ja muuten onpi valmista mutta pitää tehdä oikean mukasten asetusten mukaan kuten esim. opinnäytetyöt ja gradut ja perkules että en osaa |O ja tuon kun saan valmiiks niin tenttiin luku alkaa, jepulista.

Meillä on Siljalla jonkin moinen "minä ite"-kausi alkanut. Pari päivää oli tosi rasittava ja ootin vaan lähinnä iltoja että sais tuon känkkäränkän nukkumaan. Nyt onneksi pari päivää ollu tosi ilosella tuulella, nauraa, höpöttää ja hauskuuttaa.. edelleen vähän varuillaan tässä saa olla että millon taas iskee tulta ja tappuraa |O
 
nopsaan ilmoitan että elossa ollaan..tosin kipeenä..eilen puri eräs vieras koira kädestä ja jalasta,käden puremakohta ja ympärys tunnottomia ja kuume nousi aamulla,tk lle eivät ota ku kuulema normaalia tai jotain,vaikka varmasti on tulehtunu ku hampaanjälki kohdat ihan punasia..noo katotaan mitä sitte sanovat ku toi mätänee tai tule verenmyrkytys,suksikoot suolle sanon minä..

poitsu on ollu ihana,oikein äidin kullannuppu,siks en oo koneella paljoo ollukkaa ku nautin tuon riiviön seurasta :heart: käytiin ekaa kertaa perhekerhossaki ja oli kivaa,vaikka poika ekan tunnin oli sylissä ja vierasti hirveesti,mut sit lopussa se jo istu sellasen 5v tytön sylissä :D

eipä jaksa enempää tällä kertaa kirjottaa,kolottaa joka kohtaan..
 
Vipille suuren suuret :hug:


Miten dogtor purukapulaksi joutui? *puhaltaa pipii*

Suihkun/wc:n lattialla meilläkin on niitä kosteantilanmattoja liukastumisen estämiseksi. Ja vannan pohjalla sellanen imukuppimatto.

Painelee pötkölleen kun nukuttaa ja silmissä välkkyy sahalaita. Liekö auringon syytä kun en aurinkolaseja jaksanut kaivaa päähäni kun nautiskeltiin säästä pihalla :headwall:
 
Iltaa,

Pitkästä aikaa. :D Enpä ole jaksanut illalla koneella istua kun päivät tulee istuttua päätteen ääressä työn puolesta.

Viikko sitten perjantaina kävin poistamassa viisauden hampaan hammaskirurgilla. Vieläkin meinaa vähän pakottaa ja joka päivä olen joutunut nappaamaan kuusisatasen buranan. |O Tänään onneksi loppui penisiliini kuuri, alkoi jo vähän tuntua että hiivaa pukkaa tuon kuurin myötä. Toivottavasti ei aiheuta tuota ikävää sivuoiretta. :eek:

Pupu; meillä Apinanpoikanen ei syö edelleenkään päiväkodissa lounaalla juuri mitään. Aloitti siis joulukuun alusta hoidossa. Maitoa lillittää ja leipää syö, mutta ei oikeaa ruokaa. Tämä on meidän ipanoilta niin tavallista enkä osaa enää edes stressata asiasta. Anni on alkanut nyt viisi vuotiaana syömään kunnolla tarhassa ruokaa- :D Tosin tuo neiti on ollut aina jonkun verran parempi päiväkoti ruokailija mitä tuo pikku riiviö. Ovat huomanneet muuten myös päiväkodissa että meidän talossa asuu oikea pikkuinen isäntien isäntä jolla omaa tahtoa löytyy enemmän kuin tarpeeksi :D

Kivaa kun on taas viikonloppu. Viikot menee niin vauhdilla ettei paljon huomaakaan kun viikko vaihtuu maanantaista-perjantaiksi.

Meillä ei ole kylpyhuoneen lattialla mitään liukuestettä. Muistelen että silloin kun valitsin kaakelit pesuhuoneen lattiaan niin taisin ostaa jotkut sellaiset mitkä ei ole liukkaat lapsille. Ei nuo kuitenkaan ole mitkään karheat lian kerääjä pintaiset, mutta minusta tuo pikkuinen pysyy ihan hyvin pystyssä. On tuo Apinanpoikanen tainnut kuitenkin pari kertaa kaatuakin, mutta ei onneksi pahasti. Se imukuppi systeemi ammeen pohjalle ei kelvannut meidän Apinanlle alkuunkaan, vaan se repi sen heti irti ja nakkasi pois sieltä.

Nyt minä lähden saunaan kera perheen joten mukavaa viikonlopun alkua kaikille :wave:
 
tuuti menin käymään kaverin luona kahvilla,siel oli 5 koiraa,kysyin jo ennenku sisälle menin et eihän ne pure,ku muistelin et niistä yks ois vähä tirakampi mimmi,no sano et ei ne pure..
aukaisin eteisen oven nii siinä alko sit yks koira haukkua ja tää pureskelija hyppäs heti mun käteen kii,se ihan roikku siinä,ja sit se pääs irti mun kädestä nii kävi jalkaan kii..vähä säikähin..
sit tulin kotia ja isäntä passitti mut ottaa jäykkäkouristus rokotteen,sit putsasivat tk:lla ton haavan ja sanoivat että heti takas jos tulee tulehdus oireita,ja niitähän on ja eivät ottaneet mua sinne :kieh: perskati..
 
Meinasin taas laittaa jo koneen kiinni, kun sain pikaluvulla hännästä kiinni, mutta enpä mä saa kai ihan taustailijaksikaan alkaa. Eli :wave: täältäkin suunnalta.

Tänään kun kävelin töistä, oli tosi hyvä mieli. Nyt kun syksyllä menin töihin, aloitin uudessa paikassa ja olen kyllä tyytyväinen. Ihanaa, kun on mieluisa työpaikka :) . Mitähän mun piti joskus Keffelille sanoa tai kommentoida kesäajasta... Aiotko siis perua lasten hoitopaikat? Mä irtisanon paikat toukokuun lopulla ja vein jo hakemukset alkavaksi viimeinen päivä elokuuta. Tuntuu kyllä ihanalta, että saa kesällä lomailla 3,5kk :D B)

Meillä on muutamana iltana tässä ollut ihan kauhea meno, tappelu, poru, kaaos ja ja ja. Huh heijaa, sellasia iltoja, että vain odottaa aikaa, kun saa laittaa lapset nukkuun. Ja sen jälkeen sitten yrittää vielä jotain hommia tehdä/järkkäillä ja lopulta pienen hetken istahtaa ennen nukkumaan menoa. Ihan oikeasti, kun tulen töistä mihin kellon aikaan tahansa, istahdan ekan kerran siinä 21-22 aikaan, onko muilla näin :eek: ? No ehkä nyt sen verran istun, että välillä syön lasten kanssa iltaruuan, mutta pääasiassa ihan kokoajan teen jotakin. Tietyllä tapaa en muuta kaipaakaan, mutta mitä tuossa juuri lapsetonta kaveriani kuuntelin, niin on meillä kyllä NIIIIIIN erilaiset elämät kuin olla ja voi. Että toinen alkuillasta vain lukee sisustulehtiä tms. Ei onnistuis multa :LOL: . Tietty oon tarkka siitä, että haluan kodin olevan järjestyksessä, jos siitä en nipottais, niin voisinhan mäkin sit vaan olla :saint: . Eikä tää asia siis oikeestaan mua harmita, kunhan vaan on juolahtanut mieleen, että ei sitä nykyään yhtään huili ennen sitä lyhykäistä iltahetkeä sohvalla tai tässä koneella.

Tänään lähdin illalla vielä ajelemaan Askoon, siellä on matoista isot tarjoukset. Yhtäkkiä mulla oli kyydissä 6 :LOL: mattoa. Ja suurin osa melkosten isoja :whistle: . Plussakuponkien jälkeen mulle jäi maksettavaa 200e, kun jo yksi noista isoista matoista oli alkuperähinnaltaan yli 200e. Tyytyväisillä mielin huomenna jo jotain sovittelen :p . Vaaleita ostin kaikki paitsi yhden ison punaisen olkkariin joskus vaihtomatoksi, meillä kun on punainen sohva.

Jep, mutta ei nyt kummempaa ja kommentoitua ei tullut mitään :ashamed: . Meen suihkuun ja aion valvoa vielä, jos hiukan telkkaria. Viime aikoina oonkin usein mennyt jo kympiltä nukkuun, on sitten aamulla helpompi herätä :) . Nyt on ihana olo, kun on vielä maanantaikin vapaata. Kirppishinnottelua ainakin tiedossa...
 
Vip osaanotot täältäkin :hug:

Sainpas sen kouluhomman tehtyä ja juuri äsken lähetin sen opettajalle, meni vähän hilkulle kun tämän päivän aikana oli vika palautuspäivä :D

Iski nälkä meille ja kaupassa ei olla käyty koko päivänä. Mies lähti hakemaan Mäkkäristä vähän yöpalaa...apua kun ärsyttää aina ne neuvolan punnitukset. Taitaa taas tulla ihan mukavasti noita kiloja kun Siljaa oottaessakin niitä tuli sellaset 20 :headwall: No herkkusuu mikä herkkusuu, jos ei saa ittiään kuriin niin kai se on sitten kärsittävä.
 
Huomenta!

Muu perhe lähti kummipojan perheen kanssa pulkkamäkeen, minä vasta heräsin kun pukivat niin jäin sitten kalakeittoa keittelemään.

Vipille suuren osanoton halusin tulla kertomaan :hug:

Ja Rontti tehotuholle piti tulla lähettelemään laiskuusfiiliksiä :LOL: Taitaa olla niin että jos hellittäisit siivouksessa niin tylsyys sinulle tulisi :D Mutta itse olin aiemmin ihan samanlainen, nyt olen oppinut relaamaan. Tässä kodinhoidon, kahden lapsen, opiskelun ja jälleenmyynnin sivulla oli aika rankka pitää vielä koti tiptop. Meillä roikkuu yhä esim joulun verhot ja valot olohuoneessa :whistle: Perjantaisin on siivouspäivä, eilen pyyhin pölyt ja siivosin vessat vaan imurointi odottaa yhä. Mutta illan vietinkin tyttöjen leikkihuoneen lattialla leikkien ja Mintun kanssa nauraen. Anni tuli kysymään mikä teitä niin naurattaa. Näytettiin ja alkoi hänkin nauraa. Mieskin tuli ihmettelemään mikä niin hauskaa ja kauan neljästään leikittiin ja vaan oltiin. Siinä juuri mietin että ei taida tuotakaan hetkeä mikään korvata. Eli toisaalta olen onnellinen että osaan hellittää joskus, mutta ymmärrän kyllä täysin sua Rontti, jos se on selkärangassa niin se on :D Ja kesä kuulostaa huipulta, saat olla tosi kauan kotona. Pidätkö tytöt kotona vai tarhassa?

Mun pitäis muuten löytää se työpaikka elokuuksi, oisko kellään tarjota? :wave: Oon tässä odotellut vaan ei ne ole vieläkään kotoa tulleet hakemaan :LOL:
 
Vipille osanottoa mummon posinukkumisen johdosta !!!
Dogtorille jaksua - kyllä sullekin sattuu - ystävän koirat purivat-. ei sentään omat koirat purivat (yhden kirjan nimi ...) ... jännä tuollainen tilanne , itse varmaan olisin käärmeissäni ystävällekin ...

Rontti on varmaan teho-äiree ... mutta kun kuvittelen tähän pari lasta lisää, niin enpä ihmettele kiireen tuntua ...


Tää viikko meni hyvin, jännäsin kun olis sitä hoitosumplausta - naapurissa 10v Essi ja joku ystäväpoika Timo , molemmat kai innolla Viuta myös hoitivat ...
Ja puhallettu jättibanaani portaissa riitti portaisiin menon pelotteeksi :)

Uusia sanontoja taas - uutisten lopuksi eilen tuli Viulta 'Poutaista' - tarkoitti varmaan säätiedotusta .. ihanaa logiikkaa ... sitä toisteltiin sitten puolin ja toisin.

Yks tyhjentää tuossa kaappeja , ja on olt nuhanenää koko viikon.
Mä leivoin jo muffinsit ja laatikon uuniin - kanajauhelihaa, paprikaa ja perunasuikaletta ... ja rutosti taas kermaa ...
Enpä tiedä miten kokkaisin jos lapsella ois totaalimaitoallergia.

Meillä alkaa olla takkeja - huusin yhden vielä varan vuoksi ja sitten Reimatecin haalarin 35e - 92 kokoinen ... töissä oikein kyttäilin ko kohdetta ...
Kirpparilta löytyi aivan ihan pottakirja - siis eri eläimet käy potalla ...

Muutaman muun kirjalinkin myös paan , laittakaa jos teillä on hyviä - Se Julia Vuoren sikakoostelastenkirja on ihqu . samoin POM POM - pallokertomus...

Mahtava auringonpaiste

Ja juu Oululaisia ois kiva nähdä - miten on tuutteko meille maanantaina ?
Mekin voidaan tulla jonnekin jos on paremmat tarjoilut :)

Tää viikko oli jotenkin niin stressaava, ettenm tokennut mihinkään ...

Mitä Mammolle - jaksua ainakin yhä kovasti ?


 
Vipille :hug:
Rontti,mulla vähän sama fiilis aika-ajoin...vasta saa istua sitten kun pojat nukkuu. Lueppas muuten tarkkaan huomena Aamulehti ;) ja ihmiset liite ;) Pessille laitoin viime viikolla uuden tarha hakemuksen menemään,vielä en oo irtisanonu paikkaa...täytyy se ens viikolla tehdä.Päätin nyt että irtisanon vaan Pessin paikan,että Peetu ei vahingossakaan menetä paikkaansa siinä pien ryhmässä.Pessillä ei niin väliä sitten kummalle pienten osastolle menee kun kuitenkin 2,5kk pois tarhasa =)

Mä lähen tänään TAAS viihteelle :ashamed: luokkakaverilla on synttärit ja mutkin kutsuttiin.Silloin harvoin kun mua joku pyytää oikeesti jonnekkin pippaloihin niin mähän kyllä meen jos vaan pääsen.
Vaihtelin verhot olkkariin ja pyyhin pölyjä olkkarista ja keittiöstä,imuroitukkin on. Nyt pojat nukkuu niin mä taidan mennä suihkuun ja alkaa valmistautuun pikkuhiljaa iltaan.Aattelin yrittää väkertää tukkaani jotain kivaa ;)

Niin ja rakkausrintamalla... :D mikä se on...?!?!... ;)
 
Lauantaita,

Minä tyttö tulin just hiihtämästä ja on muuten aivaan ihanaaa keli hiihtää joten naiset suosittelen!!! Hus, hus hiihtämään B) B) B)

Rontti; meillä on illat ihan samanlaista matalalentoa. :D Siksi kai mulla on tämä palstailukin jäänyt lähes kokonaan kun ei yksinkertaisesti ehdi. Minä en tosin ole mikään nipottaja kodin siisteyden suhteen, mutta en mikään sottiainenkaan. Kai joku keskitien kulkija sillä saralla, mutta siltikään en ehdi istua kuin vasta tosiaan ysin aikaan aikaisintaan. ;) Mutta en valita! Tykkään tästä rytmistä tässä ja nyt näin. Toisinaan tosin olen ihan puhki :ashamed:
 
meillä on oikein nitiskon natiskon mukula täällä,koko ajan nitisee ku oven sarana..siis aivan mahoton,ja mitä se ei saa tehä niin johan pulttia ottaa ihan reilusti,ja nyt sillä on joku ihme juttu tullu,aina kun tullaan ulkoa sisälle,niin toisen pitää saada antaa omat vaatteensa mulle tai miehelle,ja sitten hää sanoo ole hyvä =)

ja pikkusen poletaan jalkaa..kiesus sentään,kennee lie tuo mukula tullu :eek: eilen kyllä mies sano että äitiisä on tyttö tullu kun tollee narisee.. :D

mies lähti ostamaan kukkia :D naistenpäivän kunniaksi..

dogtor minuu aikoinaan puri koira kintusta,ja aina on ollu sen jälkeen vähän koirakammo..ja en halunnu mitään saksanpaimenkoiraa ym sellasta joka saattas olla sitten vihanen..no tuo kultsi on nyt sitten,eikä tuo paljon stressaa,vaikka venla ratsastaa sen selässä,ja muutenkin aina vanuttaa..

keffelille hauskaa iltaa :D
 
Keffelille hauskaa iltaa :hug:
Dogtor Auts *puhaltaa*
Vip :hug:
Kukas se ostikaan uuden järkkärin... Tilda? Tules sitten esittelemaan meille kuvia. Mä rakastan valokuvaamista, mutta inhoan käyttöohjeita. Joku kurssi tulis todella tarpeeseen. Nyt kun tiedän millaisia kuvia järkkärillä voi saada, niin en siitä enää luopuisi. Edelleen suurin osa mun ottamista kuvista on kuitenkin rakeisia, ylivalottuneita tai tärähtäneitä. Eli automaatti asetuksilla mennään edelleen. Helpottais jos kohde ei olis ihan niin eläväinen kuin meidän Eeli.

Kävin tänään kirppiksellä. Mukaan tarttui kaksi lasten pussilakanaa 4e/kpl ja Reetu maasturi 2e.
Ai niin, tämä huono äiti ei huomannut eilen, että Eelillä on kakka housussa, pylly paloi tosi pahasti. Hyvä etten vienyt päivystykseen kun oli niin kiukkuinen ja huusi vaan. Ois siinä taas saanut hävetä jos ihan lääkäriä tarvii kertomaan, että jos vaikka vaihtaisit sille lapselle vaipan... Eelillä oli maha melko löysällä. Kakkasi niin usein, että se ei enää haissut juurikaan (tai haju oli jo pinttynyt mun nenään) *seliseli* :ashamed:

Mäkin haluan Eelille uuden välikausipuvun! Muistuttakaan mua, etten enää ikinä osta alesta valmiiksi, kun ehdin kuitenkin kyllästyä ennen kuin ne saa ottaa käyttöön :/
 
Susa; minä en reinoja veisi tarhatossuiksi. Musta tuntuu että vois olla liian kuumat ja kankeat. Meillä on sellaiset rokkitossut, sitten sellaiset nahkaiset perus resoritossut ja sitten nahkaiset apinatossut ( tohvelisankareilta). Kaikki nuo edellä mainitsemat on minusta hyviä. Rokkitossut pysyy ehkä parhaiten jalassa, mutta ei ole kyllä mitenkään komian näköiset. :D Ja joskus sitten käytän ihan vaan jarrusukkia.
 
susa mä kun maitoa vielä join,niin ainakin pahalle se maistui jos kipeänä oli,ja kai siinä se laktoosi tai jokin käy sit mahaan enempi..muuten en osaa vastata :D

piti sitten uhmata kuumetta,elikkä panadolin ja buranan avulla kävin ratsastamassa ja just tulin jäältä,ihana kun on niin aurinkoinen sää ollut koko päivän,kierrettiin joku ehkä 7km lenkki ton koiran kanssa..huomenna kans jos kunto sallii..onhan toi käsikin vähä kipee :whistle:
niin,mä alan olla loppusuoralla painon pudotuksessa, -7kg lähteny ja tavoite oli se 10kg eli vielä 3kg pois..ja senttejä on lähteny vyötäröltä 10cm ja molemmista jaloista yhteensä 10cm..melko hyvin siis..

äh,jollekkin oli vielä asiaa,mutten muista :ashamed:

ainiin,mun pitäs kans ostaa tolle naperolle välikausihaalari,kumpparit,ja kurapuku,ja varmaan jotain kesälenkkareita tmv.
 

Yhteistyössä