LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

tin
pikaisesti tulin ilmottaan että hengissä ollaan, vähän liikaaki ainaki työmäärästä päätelleen;)
tuun raapusteleen illalla paremmat kuulumiset mutta nyt pakko mennä psykiatrian kimppuun ku tatuki on kerran hoidos... oon vain tauolla nyt:D

vipille
iiiiso osanotto:hug: !
 
Heippa mammat!

Tänään ja huomenna Oriflamen suuret ALE-päivät, kaikki kosmetiikkatuotteet -50%.
Mun kautta voi tilata, tai voin antaa oman asiakasnumeron, jolla saatte tilattua omalle kotiovelle paketin.

Susa kysyi reinoista, en laittaisi pienelle päiväkotiin sisäkengiksi. Ovat kuitenkin tosiaan melko paksut ja kovapohjaiset. Monesti kun lähtee tohkeissaan sisälläkin juoksemaan, niin tahto se kenkä tökätä kynnykseen tai maton reunaan tms. Jotkut joustavat tossut on paremmat, musta ihan parhaat on tavan rokkitossut, (joita me on käytetty uimahallissa muuten, eli suihkuun passais myös sellaiset).

Ei tuu meidän kuulumisiakaan kovin usein kerrottua. Poitsu on oppinu puhua pälpättämään kamalasti. Aamun ensimmäinen lause on jo sängystä huudettuna käsi pystyssä: molo (moro) äiti :LOL: :LOL: Muutenkin on alkanu tulla parin sanan lauseita pikkuhiljaa, äiti tuli, isi meni, mummu ulkona, ei oo totta jne...kaikista pahin oli kyllä yks päivä, kun poika oli vaatekaapilla tonkimassa. Sit kuulu hirmu rämäys ja hetken kuluttua: pelkele. Joo-o, kylläpä ensin nauratti, mutta kyllä hymy hyyty...vaikka kuinka sitä koittaa olla varovainen omien sanojensa kanssa, mutta joskus se vaan lipsahtaa, ja hetihän tuo imee sen itelleen. Oli sukkakorin tiputtanu lattialle, ja vissiin aatteli että noin ois äitikin sanonu jos ois kaikki levinny. Siistimme suutamme siis!!!! Yks mikä on kans ihana, kukulaatia, tarkoittaa suklaata :LOL: On saanu joskus maistaa, jotenka tietää mitä se on.

Nopsaanhan tuo on alkanu puhumaan, mutta älkää olko huolissaan, joilla ei vielä paljon pälpätetä, kyllä se aika tulee vielä ihan varmasti. Jokainen vuorollaan.

Vip :hug:

Tuutille ja dogtorille siellä sattunu ja tapahtunu...

Jokohan se tuo pikkuisäntä nukahti tuonne sänkyynsä, tarttee rueta tekee vähän töitä ja sit lähtään hakemaan kummipoika kylään, joten touhua riittänee =)

 
Heipsan!

On ollut kamala kiire, kun oli ne kutsut viime viikolla + pari muutakin kiireellistä juttua...
Tein facebookiinkin tuolle Vekkulille omat sivut. Yritän sinne päivitellä kaikkia tapahtumia, joissa tuotteita on esillä... mikäli vain saan niistä tietoja myös noilta jämyiltä. Kannattaa käydä tsekkailemassa aina välillä mikäli kiinnostaa. ;)
Laitoin lisäksi sinne klikattavan mainoksen... olis vain kiva tietää mitähän se todellisuudessa maksaa päivässä, kun maksu menee visalta ja summa näkyy dollareina. Pitää varmaan jostain etsiä mikä on dollarin kurssi. Tietää kuin pitkälle sitä voi jatkaa sitten torstain jälkeen, kun näkee kuin paljon rahaa on mennyt todellisuudessa....

vip iiiiiiiiiissssssssooooooo :hug: :hug:

tuuti onneksi löytyi edes jossain kuosissa tuo mopo. On ihminen tosi tyhmä, kun pöllii "naapurista"... Eiks vakuutuksen silti pitäisi jotain tuosta nyt maksaa???

Pirkan vaippoja on muuten paranneltu... Auttanut vissiin mun valittaminen vihdoinkin :saint: :LOL: Kun ei ne meillä kestänyt ennen yöllä ollenkaan, joka aamu sai pistää lakanat yms pesuun. Nyt saatiin uusittu malli juuri kokeiltavaksi ja ei ole valskannut... No eipä sitä ole käytetty kuin ihan muutama yö vasta, joten vielähän tuo ehtii. Mutta ensi vaikutelma oli hyvä. Ei vain ole kaupassa vielä tuo satsi. Siinä on joku uusi kuitu, joka levittää nesteen tasaisemmin koko vaippaan tai jotain sellaista. Mitäs minä niistä ymmärrän, vaikka ne mulle selitettiin kyllä tarkkaan :LOL:

Lisäksi muistakaa hyvä eko-immeiset kaupassa olevat nature-????? ekovaipat (jotka valmistajan luvalla saisi laittaa kompostiin) sisältävät ihan samalla lailla muovia kuin joku muumi, pampers tms... eli niitä ei saa kompostoida. Ne kyllä hajoaa kaatiksella paremmin, mutta silloin niitä ei saa laittaa muovipussiin. Juuri suomessa valmistavan tehtaan työntekijän kanssa juteltiin, että on kiva tuo valmistajan lupaus. Kuitenkaan ne ei maadu missään kompostissa yhtään sen paremmin. Ainoa "eko" niissä vaipoissa on se, että niiden imuosan kuidut ovat hyvin maatuvia... mutta mitä se hyödyttää, kun kuitenkin ihan sama muovi siinä on kuin kaikissa muissakin.... Eli ne pitäisi hajottaa osiin ja kerätä kaikki muovit normiroskiin....

Mitähän muuta pitikään kommentoida????
Meillä on Eemeli mummolassa, lähti eilen. On erittäin hiljaista kotona, kun ukkokin on töissä. Olen saanut ihan rauhassa tehdä töitä. No mummin ja pappan kanssa käytiin tänään jo Salossa ostamassa Eemelille välikausipuku. Mammutissa oli tarjouksessa se 30 euroa... mutta eihän se puku pidä vettä, oli muutenkin ihan outo "sunnuntaiversio" mun mielestä. Ostettiin sitten tarjouksesta sellainen vähän topatumpi takki + housut 35 euroa. Ihanan limen vihreä ja mustat housut. Melkein villapuvun kanssa voisi alkaa jo nyt pitämään. Piti vain ostaa jo 92 cm, kun 86 alkaa käymään pieneksi....
Lisäksi mummi osti farkut, collegehousut ja -paidan pojulle. Mummille ei vain meinannut kelvata mitkään äipän ehdottamat halvat vaatteet :LOL: :LOL: No poika sai varmaan 70 euron edestä vaatteita, mutta onneksi mummi maksoi kaiken.... :whistle:

Mä muuten aloin tekemään käsilaukkua puuvillalangasta. 11 cm jälkeen totesin, että tämähän on eemelille sopiva pipo, joten siitä tulikin pipo :LOL: Malliversio oli vain vaaleanpunainen, joten nyt olis yksi ylimääräinen kevät/kesähattu tytölle. Teen eemelille oman sinisestä langasta. Näin sitä "vahinkojen" kautta tulee tehtyä jotain hyödyllistäkin ;)
Pitää laittaa teille kuvaa siitä jossain vaiheessa. Lisäksi tein itselleni hieman ison kolmiohuivin, johon yritän virkata kukkia koristeeksi. Kunhan se valmistuu lopullisesti, niin pistän kuvaa...
 
L-S kun ei ollut varkausvakuutusta :headwall: Oman pussin päälle menee kaikki :headwall: No tosin ei tuo nyt niin kalliiksi tule mitä ensin pelättiin. Sivukatkaisija löytyi 17.50? ja mittaristo samasta paikasta 25?, toimituskulut 9.90?. Miä ihan ite tilasin :D eilen katkaisijan netistä ja tänään soittelin mittaristoa :D

Maahantuojalta löytyy virtalukko ja etumaski lampuineen johtoineen päivineen 85? sisältäen toimituskulut. Sitte tietty menee vielä uusiin rekkareihin 16.20? . Ukko oli yhteydessä maahantuojaan ja miä katsastuskonttoriin. Että suurinpiirtein noilla kuluilla pitäis mopo olla kasassa ja ei ilmeisesti tarvi mitään ihmeellisiä patentteja alkaa vääntämään muista osista kun mallin alkuperäiset osat löytyi. Tosin voi olla että jotain kiinnitys juttuja pitää säveltää kun ei oikein hahmota kuinka nuo on ollut tuolla kiinni. Ihan hyvä että mun kirpparitili kattaa nyt melkein tuon mopon. Että luojan kiitos siitä rahasta! =)


Tää meijen olo on nyt pyörinyt mopon ja mopon osien ympärillä. Aikamoista touhua metsästää noita tuohon kiinan ihmeeseen ja tarkoitus kun oli saada ne mahdollisimman pienillä kuluilla. Kun ei tuota rahaa ylimääräiseen hirveästi olisi. Josko tää rauhoittuu tää elo nimittäin kunhan osat saa. On se kumma että munkin elo ja päivät menee mopon kanssa sekaisin vaikka vihaan noita härveleitä yli kaiken :LOL: Mutta omalle kullannupulle se on tärkeä ja mitäpä ei äiti lapsensa tähden tekisi :heart: Kuten tutustuisi mopon sisältöön ja opiskelisi sanastoa :saint: :LOL: Onneksi ei mun tarvi sitä kasata vaan velipoika lupas tulla ukon ja pojan avuksi. Hää on enempi mopojen kanssa temppuilut

Mutta miä lupaan ja vannon että kohta tää ruikutus moposta loppuu :ashamed:
 
Voi harmi tuuti, mutta onneksi ei nuo osat paljoa loppujen lopuksi maksaneet. Hyvä tietty olla jälkiviisas, mutta niitä olis kannattanut kysellä myös romuttamoilta. Isännän serkun muksut korjasivat oman moponsa pelkästään niillä ja halvalla saivat.... Tai mistä minä tiedän vaikka oisitte jo kyselleet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Laitoin lisäksi sinne klikattavan mainoksen... olis vain kiva tietää mitähän se todellisuudessa maksaa päivässä, kun maksu menee visalta ja summa näkyy dollareina. Pitää varmaan jostain etsiä mikä on dollarin kurssi. Tietää kuin pitkälle sitä voi jatkaa sitten torstain jälkeen, kun näkee kuin paljon rahaa on mennyt todellisuudessa....
EUR/USD 1,2629 Tuo kurssi on juuri nyt, kohta jo jotain muuta ;) https://www.op.fi/op?sivu=curr_basic_data.html&id=32406&sym=EURUS.FX1&naviSelect=spot_eur&srcpl=3

 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Voi harmi tuuti, mutta onneksi ei nuo osat paljoa loppujen lopuksi maksaneet. Hyvä tietty olla jälkiviisas, mutta niitä olis kannattanut kysellä myös romuttamoilta. Isännän serkun muksut korjasivat oman moponsa pelkästään niillä ja halvalla saivat.... Tai mistä minä tiedän vaikka oisitte jo kyselleet...
No tuo sivukatkaisija ja mittaristo tulee romuttamolta. Virtalukkoa ja etumaskia ei käytettynä löytynyt :/ Kyllä tässä ollaan pershomeessa istuttu ja romiksia ja nettiä selailtu :LOL: Samperi kun esim viime keväänä vai oliko se kesänä myytiin tuollainen mopo 100?. Silloin mietittiin että oisko pitänyt varaosiksi ostaa mutta jäi ostamatta :( Nyt ei tietty enää halpoja rojuja löytynyt |O

Sehän noissa kiinan ihmeissä on (ja etenkin tuossa mallissa) ettei käytettyjä osia oikein tahdo löytyä ja kun ei tiedetä oisko jostain muusta merkistä käynyt osat tuohon :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
hmmm... tarkoittaako tuo nyt sitä, että 1 euroa maksaa 1,2629 dollaria? Vai toisin päin? Auttakee nyt tyhmää ;)
Miä ymmärrän sen niin että 1? on tuon 1.2629 dollaria.... vaikka miä mistään oikeesti ymmärräkkään :D :ashamed:

Tuossa selkeästi

http://www.napsu.fi/matkailu/valuuttalaskuri/?maara=1&val1=EUR&val2=USD&form1=Laske
 
kiitän tuuti... Eli menee aika hyvin mun budjetin mukaisesti loppujen lopuksi tuo mainostaminen :D
Ihme juttu kyllä, että ei voinut maksaa millään muulla kuin visalla, mutta niin kai se noissa jenkkifirmoissa on... jospa sitten, kun se iso toimisto tulee suomeen, niin saa jo jollain muulla tavalla hoitaa tuon maksamisen...
 
kukahan rakentas meille lisäsiiven..nimittäin vaihoin meijän makkarissa järjästystä,niin yks lipasto piti siirtää venlan kammariin,kun ei eää mahtunu tonne...on niiiiin ahasta että..

noista
vaipoista nyt ollaan liberon housuvaippaa pidetty myös yöllä,niin muutamana aamuna on ollu pohjia myöten koko mukula märkä..mutta kokeiltiin myös pampersin housuvaippoja niin ne ei tolle neitille istunu ollenkaan hirmu kapeita olivat,nuo liberot ovat jotenkin leveempiä..sopii tolle persjalkaselle :D :LOL:
 
niinukka Kiialla on nyt ollut muutamana päivänä jalassa pampers housuvaippa ja täytyy sanoa ettei tuolle käy. Sänky on aamulla litimärkä ja päivällä alkaa heti rotkottamaan ihan kuin olisi ollut mooooooonta tuntia jalassa :/ Liberot käy tuon palleron ruholle paljon paremmin :D
 
Meillä on käytetty koko ajan noita teippareita yöllä. Pitää paremmin. Yleensä ollut käytössä muumit, kun niitä tulee eniten testaukseen. Nyt olis tarkoitus kokeilla noita housuvaippoja, joita tuli. Mutta saapi nähdä...
 
Selvästi Susa Eeli tarvii sisaruksen :whistle: ;)

Mä tässä kattelen viime lauantain pippalo kuvia ja häpeeeeen :ashamed: oli neiti taas niin tuiterissa baarissa että huh ja heijaa :LOL: onneks kukaan ei muistele pahalla :ashamed:

Käytiin tänään tutustumassa sinne vuoropäiväkotiin minne pojat menee iltahoitoon ja jäi kyllä tosi hyvä mieli :) sinne heti painelivat leikkeihin mukaan ja äiti unohtu. Ja aivan ihanaa kun sielä päiväkodissa on 3 tarhansetää,mä tykkään hirmusesti :) eri osastoille pojat menevät,vaikka tosin iltasin usein on kuitenkin samassa sitten. Nyt helpotti stressi paaaaaljon työharjottelun osalta, aivan ihanaa :D ja petailin vähän pojille sinne paikkaa jo mahdollisesti ens vuodeks,sillain että ovat kuitenkin päivät tuola omassa nykyisessä päiväkodissa. Kyllä elämä helpottuu kun pojat kasvaa... nyt on niin hyvä fiilis =)

Sovin sitten itelleni treffit torstai aamuks :LOL: ai miten niin kevättä rinnassa :LOL:

Joo,mutta mä taidan vilkasta vähän kouluhommia ja käydä laittamassa salikassin aamuks valmiiks.

Ja todella hyvä Mammo jos mun vinkistä oli hyötyä :)

Ainiin...tulee biolanin mainos telkkarista niin pitikin kysyä että mitä kaikkea voisi istuttaa lasitetulle parvekkeelle kasvamaan?!?!... parvekkeelle siis paistaa aurinko aikalailla aamusta pitkälle iltapäivään (jos siis paistaa)..niin mikä sielä hyvin pärjäis? Ja koska pitää istutella?!...mä haluun kaikkea kivaa :D
 
Meillä on öisin käytössä Liberon teippivaippa. Päivisin Liberon housuvaippa. Minusta tuossa teippivaipassa on isompi imuosa. Pojalla kun tuppaa kaikki pissa jäämään siihen etuosaan, eikä jakaannu tasasesti, nii monesti on meilläkin saattanut olla maha ihan märkä. Tuo, nukkuu kaikenlisäksi mahallaa, joten ylihän tulee helposti. Olen nyt alkanut öisin pitämään numeroa isompaa vaippaa, imuteho riittää himpun paremmin :D

Hmmm, paahteisen paikan kasveja Keffelille. Mehikasvit tuli heti mieleen. Ovat tosin monivuotisia, mutta ne on mahdollista saada talvehtimaan myös partsilla. Täytyy ihan alkaa kaivelemaan muistilokeroita, että mitäs mihinkin voi istuttaa. Omaan pihaankin tarvis paahdetta ja kuivaa sietäviä...
 
Voi tuota Eeliä :) ja vaikka meilläkin noita muksuja on useampia niin AINA ne tappelevat samasta tavarasta :headwall:


Keffelille linkkejä
http://www.helsinki.fi/jarj/hym/puutarhakerho/parveke/kasvivalinnat.htm
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=13808
http://www.kotitieto.fi/index.php?32&cmsshow=315;news&Parvekepuutarhuri+vastaa

 
Milloins mammoliino saa tietää uuden testin tulokset? Jaksamisia sinne :hug:

Jaksoikos pupu noilla unilla tän päivän vetää läpi? MIä en jaksais ainakaan jos pitäis töitä painaa :ashamed:

Mitens onnistuiko Oululaisilla tapaaminen? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
:kaikista pahin oli kyllä yks päivä, kun poika oli vaatekaapilla tonkimassa. Sit kuulu hirmu rämäys ja hetken kuluttua: pelkele. Joo-o, kylläpä ensin nauratti, mutta kyllä hymy hyyty...vaikka kuinka sitä koittaa olla varovainen omien sanojensa kanssa, mutta joskus se vaan lipsahtaa, ja hetihän tuo imee sen itelleen.
:LOL: :ashamed: ei sais nauraa mut :LOL:
 

Yhteistyössä