LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

iltaa..
tää mamma saapui juuri tallilta kotio..käytiin kaverin kans kuutamo ratsastuksella :heart: viikonloppuna mun pitääki hoitaa kaverin hepat ku ovat ite poissa,kivaa,pitää muistaa laittaa aamuks herätys jotta ne kopukat pääsee ulos :whistle:
tänään ois ollu pojalla kysille meno mut ei voitu mennä ku toi on vähä kipeenä,itseasiassa kaikki ollaan vähä kipeenä..
meillä kans käydään äidin vaatekaapilla ja vielä vieraiden aikaan,kiva ku se sieltä kantaa jotan hello kitty alkkareita ja rintsikoia :LOL: vähän meinaa nolottaa aina :D sanoja tulee hirveesti jo,kaamee kälätys siis koko ajan..

vipille :hug: voimia!!!
tuutilla mopo varas käyny :eek: hui kauheeta..onneks saitte mopon takas,vaikkakin rikottuna :/
susa meillä on pojalla kans samanlainen ilme ku eelillä,jos kaverit koskee leluihin :D
keffeli vai treffit ;) :heart: ihanata :heart: ja kiva että se vuoropäikky on ollu kiva paikka..
äitivaan kiva kuulla sinustakin välillä..
pupulle jaksuja nukkumisten kanssa..

mä oon saanu nyt nukuttua hirmu hyvin *koputtaa puuta*,melko kivaa..mites tildan yöt menee,vieläkö valvottaa poika?
huominen perhekerho peruuntuu meidän osalta,pitäjän peskat on vesirokossa ja meillä on tuo yskäkin..
PIITULI JA TYTTELI JA KAIKKI MUUT HILJAISET ilmoittautukaa heti :attn: :attn: :attn: ikävä teitä :heart:
 
juu muakin nauratti tuo äitivaan poikasen kaapilla käynti.
ei siis pahalla ja ei sais nauraa,mutta kuvittelin vaan sitä tilannetta.
ja varmaan aluksi naurattaa!
mulla välillä pääsee kirosanoja :ashamed: täytyy tosissaan alkaa varomaan ettei pojalla ala puhuminen kirosanoilla.

päivällä kirjottelin pitkät pätkät tänne mutta just ku oisin ollu valmis meijän pikku-herra vetäs johdon pois seinästä :headwall:

käytiin eilen kattoo miehen kaa se benjamin buttonin uskomaton elämä.
mahtava leffa!!!!kyllä meni 3 tuntia nopsaan.
pojalla oli menny anopin kanssa hyvin.
oli taas ollu niiiin kilttiä pikkusta :D

oma tahto nostaa jo kovasti päätään..kiukunpuuskia tulee ku vähä kieltää tai esim:eek:ttaa tuttia poijes.
kiljuu ja huutaa!"!

keffelistä kera poikien oli hyvä juttu!!

vipille täältä iso halaus lähtee :hug:

nyt vielä töllön ääreen,kirjottelen huomenna lisää :wave:

ps.meillä tuo ukkopienipesusieni herää nykyää jo 6lta..
 
Meillä Minttu viettää päivisin vähintään kaksi tuntia naapurin Emmin kanssa joka on 6 viikkoa vanhempi. Osaavat jo juosta toisia karkuun, tänäänkin Minttu kiljui ja juoksi lelun kanssa, Emmi perässä ilmeellä "varmasti otan sen sulta". Että kyllä tosiaan sisaruksesta tai ystävästä oppii ;) Myös Annille Minttu rääkyy kuin syötävä jos yrittää ottaa kädestä. Siis ei itke vaan karjuu. Tietää että sitten äiti huutaa keittiöstä "Annniiiiii!!" :)
 
vaipoista teillä ollu juttua,meillä menee liberoa.
teippi ja housuvaippaa.
joskus kyllä poitsu herää ku vaippa niin täys että ahistaa..
vaihan sille yöllä kerran vaipan ettei läpi tulis.

pampersit ei passannut olleskaa.
 
Meillä muuten käytetään Lidlin halpisvaippoja. Sevena tms. 13 senttiä kappale :eek: Housuvaippoja ei olla ikinä käytetty edes Annilla, nehän maksaa jotkut yli 30 senttiä kappale... Ja teipilliset Liberot ja Pampersitkin 20 senttiä tai yli. Huvittaa ostaa Lidlistä se vaippapaketti, maksaa 1,85? kappale :D Mut vähän meillä niitä menee kun päivisin kestoillaan pääsääntöisesti.
 
Meillä Kiia pistää pojat kampoihin ja nappaa heiltä vaikka mitä :whistle: Hyvin huomaa että nyt ollaan luvattomissa touhuissa kun neiti lähtee painattamaan karkuun toiseen huoneeseen ja jompi kumpi poika kiljuen Kiiiaaaaa tai äitiä perässä :LOL: Ja jumalaton parina kuuluu kun hältä joku jotain vie (yleensä Taavi).

Muutenkin nuo kolme juoksevat täällä peräkanaa ees taas. |O Pojista on kiva mennä piiloon ja laittaa sisko ettimään. Tuo ei vielä tajua että sitä veätetään :LOL:

Noista vaipoista vielä niin meille ei lidlin vaipat ole käyneet kellekkään vaan on tullut ihottumaa jokaiselle, samaten muumit aiheuttaa punoituksen. Ja teippivaippoja tuolle väkkärällä ei taho saada kyllä päälle ja housuvaipatkin meinaa revetä kun pimu yrittää karkuun.

 
topsy: joo käytetää mekin lidlin vaippoja!tosi hyviä ja halpoja ovat :)
harvakseltaan vaan tulee aina käytyä.
pitäski ottaa ittee niskasta kii ja lähtä käymään,sais halvalla vaipat.

meillä ois mäenlaskua ja makkaranpaistoa tiedossa.
kyyti tulee puoli10.
ostin pojalle sellasta nalle kaurasuklaa juomaa mukaan.ei oo termaria mut pitänee laittaa tuttipulloon ja lapaseen..pysysköhä lämpimänä??

poikanen heräs puoli8.n aikaan,että ei onneksi 6lta..
tahtoo se olla vähä liian aikasta meille ja tuokii vvaan tirisee ku väsyttää :/

nyt aamutouhuja jatkamaan :wave: hyvät tiistait kaikille!
 
milla jos sulla on noita kaupan jätskeille tarkoitettuja kylmäpusseja, niin sellaisessa pysyy paremmin tai fleecen sisällä. Lapasesta tuppaa karkaamaan tuo lämpö... tai mistä minä tiedän kuin ohut se on tai paksu... siis lapanen :LOL:

Olipas taas ihme selostusta.... :D
Tänään olis vielä saanut nukkua rauhassa aamulla, niin eikö tuo saakelin rakki alkanut haukkua seittemän aikaan. Kun sitä meni kattomaan, niin toinen totesi vain, että mikäs sulla on.... Katto tyhmänä, mitä ihmettä se emäntä tähän aikaan täällä pomppii :LOL: Oli vissiin taas joku pupu pomppinut pihalla tms...
Mulla olis perjantain kutsut motoristikerhon muijille. Ei yhtään lapsellista.... :headwall: :headwall: On himppusen vaikea päättää mitähän sitä pakkaisi mukaan sinne noiden mausteiden lisäksi... Ne on kuitenkin kaupunkilaisia, työssä käyviä (LUE rahallisia) ;) immeisiä. Pitäisi osata ottaa heille jos jonkinlaista tavaraa mukaan.... No tarvii pähkäillä....
 
|O samperi soikoon taas. Heitettiin veikka kouluun ja kotiuduttua mittasin pimulla kuumeen kun tuntui niin lämpöiseltä ja posket hehku. 38.3 :/ Mikä tauti tänne taas yrittää tulla :headwall: Vai voisko tuo johtua noista hampaista *elättelee toivoa* Norm. lämpöhän tuolla on alle 37 (mitattu)

Minen tykkää tästä yhtään :headwall:
 
nonnii nyt on käyty pulkkailemassa ja mukavaa oli :)
makkaratkin paistettiin ja kahvit hörpättiin,tosin kerkesi kylmetä aikalailla kun nämä pikkuset piti vauhdissa :whistle:
siskonpoika ihastui sellaseen pyöreeseen pulkkaan,se nauroi ihan onnessaan ku sillä laskettiin :heart:
täytyy käydä ostamassa sellanen nii saavat nää poikaset sit laskee sillä vuoronperään.
se kaurakaakao ei meijän muksulle kelvannut...no pittää tehä vaikka suklaapuuroa tai pirtelöä siitä lopusta.

mun täytyy lähtä koittaan jos tuon naperon sais päikkäreille..vähän ylikierroksilla menee.

ainiin,kuinka monella käytössä vielä tutti ja pidättekö vaan nukkuessa:attn:

 
Tänään oli se alkionsiirron jälkeinen r-testi. Negahan tuo oli :'( Vaikka osasin jo sitä uumoilla, niin koville se silti ottaa. Luomukierrossa ei voi olla varma edes hedelmöittymisestä, mutta nyt mie tiesin että vielä kaksi viikkoa sitten alkio oli elävä jakautumiskykyinen ja hyvänlaatuinen kohtuun siirrettäessä.
Nyt sitten jätän tukilääkityksen pois ja odotetaan seuraavaa kiertoa. Jos haluamme seuraava siirto voidaan tehdä jo siihen.

Milla-Maria Meillä on tutti. Pääasiassa yöllä ja päikkäreillä käytössä. Sekä reissussa mukana varmuuden vuoksi, jos muut keinot ei enää riitä rauhoittumiseen. Tosin näkyy tuo nytkin tutti suussa touhuavan. Jostain löytänyt... Mutta pääsääntöisesti yritetään välttää tutin käyttöä päiväsaikaan.
 
Hipkukka :'( :hug: :hug:

Meillä vaippana liberon housuvaippa, hoitoon piti viedä teippivaippoja, joten siellä ne.

Tutti on käytössä, nukkuessa ja autossa joskus, jos mennää vähän vieraampaan paikkaan, niin tutti on varuiks mukana. Mutta pääasiassa sitä siis lupsutellaan nukkuessa.

Mun tekis mieli kiljua ja karjua |O Juhon hoitaja sairastui ja on loppuviikon saikulla sitten. Mä oon kooooooko päivän koittanut soittaa kuntaan, että alkasivat ja pikkasen nopeesti hoitamaan Juholle varahoitopaikkaa, vaan eipä siellä oo ketään paikalla |O ja kännyköitähän niillä ei sitten ole. Per kele.
No, miehellä olis liukumia töistä, vielä 48 tuntia, mutta mutta, sen on tarkotus olla vko 13 juhon kans kotona, kun hoitaja on sen viikon saikulla kun menee leikkaukseen.
No mä sitten uhrauduin ja jään Juhon kans loppuviikoks kotiin. Ei tee hyvää näin yt neukkujen alla, mutta lapsihan se tässä tärkein on. Kohta pitäs lähteä hakemaan poju sitten hoidosta. Johan tässä on työpäiväkin tehty tälle päivälle oikeestaan.

Mutta kyllä sanon ja rumilla sanoilla tonne kuntaan, jahka saan ne ämmät kiinni |O
 
milla-maria meillä on tutti ja pysyy. Saa sen aina kun pyytää, osaa siis pyytää. En kai mä nyt jaksa kuunnella kun tuo itkee ja kitisee, vai pitäiskö? ;) :whistle: :ashamed:

Yodottaja, se Minymon takki tuli Annille, aivan uskomattoman ihanan mahtava, vaan onneksi tilasin liian pienen koon! Siis Anni käyttää tällä hetkellä 110 senttisiä ja ajattelin kesäksi tietty116 senttisiä. Tuo on 110 kun ei ollut isompia ja tuokin on jo toooosi iso, just ja just ei roiku sit kesällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
V-O Jenga on ostettu Paltamon vaatetuksesta :LOL: Nauratti kun valitit ettei teidän tuppukylästä löydy edes oikeeta lankaa. Oisin eilen kysynyt, että haluatko, että käyn ostamassa sitä sulle kun oltiin mummoloimassa, mutta eihän tänne enää voi kirjottaa ilman kirjautumista, enkä muistanut tunnuksia! :kieh: No ilmottelehan jos et ole vielä löytänyt mieleistäsi lankaa, niin ostan ens kerralla kun sielläpäin liikutaan.

Kiitos tossu vinkeistä. Onko kellään kokemusta tinyzone nahkatossuista? Onko hintansa väärtit?
Kiitos tiedosta! Prismassa ja Anttilassa ei sitä lankaa ole, eikä ole muuten Novita sivuillakaan!! Mutta toi Isoveli Color ajaa saman asian, luulen niin.
Kyllä mä vielä sitä lankaa metsästän :whistle:
Ollaan menossa kyläileen, pikaseen koitan saada tietin jutuista kiinni..
 
Hipkukka :hug:
M-M Meiilä on kans tutti käytössä nukkuessa
Kiva kuulla, että Topsy sai Mintulle sopivan, ja mieleisen takin.

Tultiin just puolitoistavuotis neuvolasta, joskin Eelillähän on ikää 1v. 5kk. Palikat antoi heti eteen, ja niistä piti torni tehdä -yllätyin, että osasi. Kotona vaan levitää ne. Muita taitoja ei suostunutkaan sitten esittelemään. Neuvolan täti totesi, että uhmis taitaa olla rantautunut meille vähän etuajassa. Eeli ei ollut kovin yhteistyöhaluinen... hienosti ilmaistuna. Totesi, että "en" sana tulee ainakin topakasti. Eelin ratekiset mitat oli 85 cm ja 13kg ja jotain päälle.

Pitää lähteä pitkästä aikaa kutsuja pitämään.
 
noista vaipoista vielä teippivaippa pampersin on hoidossa käytössä,ja kotona nuo liberon housuvaipat..tosin tuokin on sellanen veen juoja illalla että lähestulkoon joka yö on märkä,ja kun lähestulkoon aina nukkuu mahallee ja vielä peppu pystyssä niin varmaan on kaulaan asti märkä :eek:

ja tuttia lutkutetaan ja niitä kun tuntuu että joka nurkalla on,niin aina nappasee suuhun..mie kyllä olen yrittäny että se tutti ei nyt aina olis suussa..mutta jos ei tuttia saa niin sitten on lähestulkoon koko kopra suussa :eek: :headwall: ei sekään kiva ole.

muuten missäs mamma luuraa kun ei ole näkyny?

mutta nyt pitää suorittaa päivän kuntoilut :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
milla-maria meillä on tutti ja pysyy. Saa sen aina kun pyytää, osaa siis pyytää. En kai mä nyt jaksa kuunnella kun tuo itkee ja kitisee, vai pitäiskö? ;) :whistle: :ashamed:
eikun sillä kysyin ku yksi ihminen koko ajan kyselee että millon tuo lopettaa tuon tutin.... :whistle:
ei munkaan mielestä kovin kiirus vielä oo,ja neuvolasski sanottiin se 2v noin rajaksi
 
Hipkukalle suuret :hug:


Meillä Kiialla 38.9 kuumetta ja ettei tää elo tylsäksi kävis ja terveinä oltais niin Taavi liittyi sairastajiin lämmöllä 37.8. :headwall: Koskahan Jeppe kaatuu tai miä ite? Kummallakaan noilla ei ole mitään muuta kuin kuume. Daniel kyllä aamulla valitti toista jalkaansa mut se lihaskipu voi mennä eilisen jumpankin piikkiin...

*painelee passittamaan jälkikasvuaan maate*
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Palikat antoi heti eteen, ja niistä piti torni tehdä -yllätyin, että osasi. Kotona vaan levitää ne. Muita taitoja ei suostunutkaan sitten esittelemään.
Pitääks jo osata torni tehdä? :eek: No ei meillä kyllä tehdä, tuo syö palikat puusäleeksi tai vippasee ne ympärille (lue joko äidin tai veikkojen kaaliin) :whistle:

Mitäs muuta olis pitänyt osata? En muista enää muiden neuvola-ajoista mitään :ashamed:
 

Yhteistyössä