LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

Kiiukka ei tuttia ole syönyt aikoihin. Ite vaan hylkäsi... Samoin teki aikoinaan Jeppe ja Danielkin. Mutta pullo onkin sitäkin tärkeämpi kapistus :headwall: Toisaalta se tutti olis kivempi kuin pullo kun pullossa pitää olla maitoa... mut en jaksa tapella poiskaan :ashamed: Tappelen ja taistelen sitten kun jaksan ja tiedän että saan päivällä nukkua jos yöllä ei nukuta.
 
en mää mitenkää paljon polta,max 1 tupakka päivässä(joskus 2):saint:
jännä miten sitä ihmisestä luo kuvan,tässä se taas tuli ilmi :)

eivaan mahoton päästä tuostaki tavasta!!se on päivällä ku hommat on suht.hoidettu nii kahvin päälle tekee mieli ottaa parit savut.
illalla otan kans parit savut mässäilyn jälkeen!!
paha tapa..pitäs päästä eroon!
 
keiju joo huomattiin et ne on hävinny sieltä,mut siel on kans sellanen ku pikku traktori sarja,simppa tykkää siitäki,ja puuha petehän on kans samaa tyyppiä..mun pitää kans ostaa ne tomi traktorit dvd:lle..

huomenna mennään mll:n perhekerhoon,täällä alko just tuollanen..
mä oon kipee ku kirppu,eilen meinas taju lähtee ku niin kipee selkä oli..ihan tohon alaselkään molemmille puolin koskee silleen polttavasti,ei lihaskipua,mahaan säteilee ja vatta menee ihan sekasi tuon kipukohtauksen aikana..ei auta lääkkeet ei mitkään..eilen tärisin vaan sohvalla kippurassa ku koski,en viittiny lääkäriin mennä ku hoitajat vaan huutaa ota buranaaburanaapanadoliapanadolia :kieh:

nyt ei jouda pitempään istuksia,pitää mennä iltapalalle..palajan..
 
Pikaseen, mun pitäis oikeesti olla jo ainakin suihkussa, ellei sieltä jo peseytyneenä poistunutkin... :whistle:

No enivei, kuulumisia vähän..
Juholla oli eka hoitopäivä menny hyvin, ei ollu itkeskelly ja hyvin oli viihtyny. Oli hoitopaikan kissat saanu kuulemma kyytiä :whistle: :whistle:
Mies aamulla vei ja oli juho sinne kiltisti jäänyt, mies myöskin haki, kun pääs lähteen vähän aikasemmin.
Mulla meni työpäivä jees, ihan kun ei ois pois ollukkaan :eek: hassua..
Ainoo vaan, että nyt tässä saa sitten pelätä että joutuukos sitä pakotetusti lomalle :/ no se selviää hieman reippaan kuuden viikon päästä kun pakolliset pälpätykset on käyty... :/


Mammolle iso iso :hug:
Ja kiva kuulla valkosorsan kuulumiset :flower:

Pupu häippää nyt suihkuun, siitä eväitä tekemään ja sitten äkkiä sänkyyn.. pitäs olla jo viimestään seiskalta töissä :eek:
 
Missän Pupu oletkaan töissä? Tai millä alalla? Ei toki pakko ole kertoa tällaisella hyvin intiimillä yksityisellä palstalla :whistle: =)

Mulla väriaine päässä, pitäis vielä 20 min kärsiä... kirvelee ja kutittaa inhasti!! Jotkut merkit tekee tätä. Vaan kuten tänään sanoin naapurin 1½ vuotiaalle tytölle kun hänelle ranskanlettiä tein eikä hän millään olisi jaksanut paikallaan istua: kauneuden eteen on kuules Emmi naisen kärsittävä ;) Huomenna tää mamma nimittäin lähtee viihteelle ja onhan se kiva et tukassa on uus väri :D Mennään miehen kanssa Danko Jonesin keikalle, onkos täällä muita jotka tykkää? Mies on tehnyt keskiviikon sisään ja mummo ottaa tytöt, joten ajattelin ihan vähän päisäänkin olla. Ja tupakkaa polttaa juu :whistle:

Voi että Mammoliinolla on nyt monenlaista mietittävää, voimia ja jaksamista sinne :hug: Kuulosti hyvältä tuo Keffelin mainitsema paikka, varmasti ei ainakaan mitään häviä jos sinne soittelee.

Aurinkolaseja Minttu antaa pitää oikein mielellään. Pitäisi Annille ostaa uudet kun Mintulle nyt sitten annettiin hänen. Eikä meillä ole edes mitään kuminauhahässäköitä, ihan tavalliset optikkoliikkeestä hankitut. Kai on jo huomannut että mukavampi on kun ei arska ota silmiin.

Voi että on rauhallista, Anni on toista yötä serkkulassa ja Minttu nukkunut jo toista tuntia. Mies pelaa ja minä surffailen. Tein tuossa veroilmoitusta, kyllä on pitkässä kuusessa tuokin, ehkä huomenna vois käydä tuon kanssa verotädin juttusilla. En ymmärrä yhtään mihin nuo vähennykset pitää laittaa...

H&M:n pakettikin tuli tänään, 75% lähti takaisin mutta kyllä tuolta muutama kiva juttu tytöille jäi ja itselle bikinit.

Jep, mutta kohta pääsee tästä piinasta, olipahan tosi tähdellistä jutusteltavaa taas mulla...
 
Mun tulos

Hyveitä:

Kohtuullisuus: 20
Suhteellisuuden taju: 14
Hiljainen tieto: 11
Jalo joutilaisuus: 9
Oikeudenmukaisuus: 9
Anteeksiantavaisuus: 8
Lojaalisuus: 8
Pyhä huolettomuus: 7
Rakkaus: 7
Viisaus: 7
Urhoollisuus: 2

Syntejä:

Murehtiminen: 11
Ylpeys: 10
Hengen velttous: 9
Hekumallisuus: 7
Vihamielisyys: 6
Huumorintajuttomuus: 4
Tietämättömyys: 3
Vatsan palvonta: 3
Kateus: 2
Välinpitämättömyys: 2
Ahneus: 1
 
Topsy Mä oon NIIIIIIIN kade! Danko Jonesin keikasta siis. Isäntä ois suostunut vaihtamaan työvuoronsakin niin että oisin päässyt lähtemään, mutta en saanut ketään kaveria. Harvempi jakaa mun kans saman musiikkimaun :/
 
keffeli eihän tuo vajaa 60km nykyisin ole matka eikä mikään..ainakaan silloin kun on rakastunu :D meikäkin aikoinaan ajo iltavuoron jälkeen tänne,ja aamulla takas töihin..kummasti sitä siinä huumassa jakso..mutta arvatkaas lähtisinkö nyt ajelemaan..en!

meillä venla oli eilen kumunnut hoidossa,puol nenää mustana..oli potkurin kanssa ulkona kompastellut,ja ainut ruuvi mikä potkurissa oli,niin oli just osunut tohon sieraimen alle,ja siitä hyvästä siinä halsti ja puoli nenää mustana..ja illalla vielä otti kahesti kodinhoitohuoneen lattialla lipat,vetäs suorilta jaloilta selällee,koira oli käyny vesikupilla,ja pärskiny veden kanssa joten lattiakin märkä..ja toinen paljain jaloin meni sinne ja suoraan selällee..nyt siellä sitten tollane pesutilan matto,jollasia inhoon,mutta pakko oli laittaa..no katotaan että miten pitkän menee enneku kissat rupee käymään kusella siinä matolla.. :headwall:

tutista meillä on..ja sehän vasta tärkee kapistus onkin..välillä kaksin kappalein,kun nukkumaan käy..

mutta jep..nyt lärppä laittamaan kuntoon..ja töihin..kaaaaaameeeee päivä tiedossssssa :eek:
 
Pakko laittaa ihan erikseen yks äitiyden hehkutus ja ylistys...
Taisi olla lauantai-iltana kun oltiin Viun kanssa nukkumaan menossa, rasvailin öljyllä ja tyttö kölli mun sängyllä...
Yhtäkkiä prinsessa totesi että -"Kaunista" .... :hug: :heart: :heart:

Sitä sitten toisteltiin ...
Puolin ja toisin...
Ja mammalla oli tippa silmässä ...
En yhtään tiedä mistä tuo Viulla tuli - mutta osui ja upposi
 
Mammoliinolle kovin paljon jaksuja - taitaa sullakin olla samantyylistä 'rajaan ketkä kuuluvat elämääni' hommaa edessä ... Tosi valitettavaa ...
Voisitko koettaa ko 'äitipuolen' kanssa jutella , että jos vaikka silleen ymmärtäisi ettei karkoittaisi toisen lapsia ja lapsenlapsia pois rakastettunsa (eli isäsi) elämästä ?
Ehkä mahdotonta ...
Solmuja kun alkaa syntymään niin niihin ei ole muuta lääkettä kuin aika. Ja aika ja aika. Ja kaikenmoiset itsesuggestiot ja hokemat auttaa - niinkus nyt mulla tuon anteeksiannon hokeminen - vaikkei sitä ensin tarkoitakaan ...

Taas töissä... Viu on nyt mun ystävällä varahoidossa , vähän jännittää ...

Topsylle hauskaa keikkaa .. ja muita kommentoin jahka saan ensin kahvia !!!
Ja aurinkolasit pitää meidänkin rinsessalle alkaa uudet hommaamaan ...
 
Huomenta!

Oltiin miehen kanssa lauantaina rimpsalla ja kaks päivää meni palautuessa..siis sunnuntai oli ihan kaamee päivä,jopa oksensin :ashamed:

Minäkin olin ihan että mitä,kun milla-maria sano tupakille menevänsä :eek: :D ei oo susta yhtään sellasta kuvaa saannu.

ui ui,noita keffelin juttuja :heart: eikä tuo matka ole mitään ;)

Tuttia meillä syödään ja tullaan vielä jonkin aikaa syömään..mun oli tarkotus,että vierotetaan ennen päiväkotia,mutta en taida jaksaa :ashamed: Päiväunilla ja yöunilla sitä vaan syödään,joten ei musta paha asia kummiskaan. Yö unille mennessä niitä tutteja on 4-5 siellä sängyssä :) jotta ei äidin tarvi palvella yöllä.
Ja tosiaan se maitokin menee edelleen pullosta ja äidin tai isin antamana..ei taida siitäkään päästä,jos haluaa että tuo neiti maitoa juo. Meillä ollaan nyt puoltoista viikkoa juotu sitä kaupan kauramaitoa,kun soija ei sitten sopinutkaan kahden kokeilun jälkeen..sormet ja varpaat ristiin,että tuo nyt kävis jotta ei jouduta taas allergialääkäriin ja altistuksiin :headwall:

Milekolle piti jo aiemmin vastata,mutta en ole saanut aikaiseksi,että se puku taitaa nippa nappa mennä melinalle ja voi olla että en muutenkaan ois myymässä,kun JOS meille se toinen suodaan ja jos kävis niin,että on tyttö niin puku ois sitten valmiina..mutta ilmoittelen jos mieleni muuttuu :D

olikohan siinä tärkeimmät nyt sitten taas??
aijuu,melina oppi uuden sanan..sanoi sunnutaina monta kertaa takka :heart: ehkä toivoa ei siis vielä menetetty ja tyttö joskus oppii puhumaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Teit ilmeisesti pöyröpuikoilla? Muuten kuulostaa hurjalta tuo silmukkamäärä. Langoissakin on toki eroja. Tuo jenga on tosi paksua ja "joustavaa". Anoppi teki sen paksuimmilla puikoilla mitä kaapistaan löysi.
Ohuemmalla langalla ja pienemmillä puikoilla kannattaa olla enemmän silmukoita ja vastaavasti paksummalla langalla ja puikoilla vähemmän :D Ja onhan se käsialastakin kiinni minkä kokoisia tilkkuja tulee. Aina kannattaakin tehdä koetilkku, jos ei ole varma.

Mie olen aloittanut neulomisen vasta raskausaikana. Ennen sitä olin edellisen kerran neulonut ala-asteella pakolliset sukat. Kyllä se siitä pikkuhiljaa harjoittelemalla, purkamalla ja uudestaan tekemällä ja pari kertaa ikkunasta työn heittämisen jälkeen alkoi taas sujumaan. Nyt oon ihan hurahtanut ja hirveä hinku olis tehä kaikenlaista. Olen jopa opetellut ihan uusia tekniikoita.
Hyvä sivusto aloittelijalle on http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/tekniikka_ja_rakenne/index.html Tuota mie edelleen monesti selailen ja pähkäilen miten joku tekniikka nyt menikään. Tuo sivusto on tarkoitettu peruskoulun käsityötunteja varten. Siellä on tosi selkeitä ohjeita ihan perustekniikoihin ja helppoja ohjeita esim sukkiin. Löytyy sanallisia selityksiä, kuvia ja videoita ja joissain on ohjeet myös vasenkätisille.

 
Huomenia! Minuu väsyttää |O Kipsutin hereillä ainakin 4 ellei 5 kertaa :kieh: Tuolla vielä nukkuu kun en raaskinut pystyyn väkisten nostaa. Rytmithän tässä menee persiilleen mut menkööt... Ja voinen kysyä mitkä rytmit |O Kiian kummitäti nappas Jepen aamulla kyytiin niin ei ollut pakko tuota herättää. Niin sikeästi makaa että ei norm. puheeseen herää kun hiljalleen yritin herätellä :eek:

Ihan pätkää nukuin ja kukuin viime yön. Ellei Kiia herättänyt niin heräsin ite painajaisiin ja uudelleen ei pystynyt nukahtamaan vaan piti nousta ylös vähäksi aikaa. Mulla on nää yöt ollut ainakin viikon verran tällästä pomppimista. En tajuu mikä hitto on vikana! Vai panikoinko sitä huomista alitajunnassani niin paljon...

YO:lla ihanat ajat kun sitä puhetta todellakin tulee Viulta. Ihan erilaiseksi maailma muuttuu kun toisen kanssa voi puhella, varsinkinkin kun on yksin. Meillä esikoinen puhua pälpätti tässä iässä täysin ja paljon pojasta olikin äitille "seuraa". Miähän olin 6v yksin Timin kanssa, alkaen 11kk iästä.

Vilkasin noita Hipkukan laittamia ohjeita ja täyttä hepreaa oli. Ihme riimukirjoitusta nuo neulemerkitkin :eek: Ei mun järki suostu ymmärtämään :ashamed: Eiks se kerro että koulussa opettajakin luovutti mun opettamisen neulomisen suhteen kun siitä ei mitään tullut :LOL:

Jaahas, meniskös ajamaan tuon neitin tuolta kumminkin ylös. Heräisköhän kattilan kansien kanssa :whistle: Ja sitte jos ottais koneen esiin ja hurruuttelis tuon mekon rohjakkeen valmiiksi
 
Juuh. Meitin jätkä oppi eilen kiipeämään itse rattaisiin |O Meillä nuo rattaat on aina koottuina takkahuoneessa ja tuo tietysti innostui kiipeilemään niihin joka puolelta ja pomppimaan ja melkein tulemaan pää edellä alas. Nyt on vaunut kasattuna, mutta edelleen kiipeilee niissä, kuin olisivat maailman paras kiipeilyteline.
Lisäksi keksi, että pyykkitelineestä (joka on myös takkahuoneessa) on kiva nyppiä vaatteita alas. Varsinkin sukkia ja nyt mie en tiedä mitkä lattialla vaeltavista sukist on puhtaita ja mitkä menossa pesuun. Meillä, kun oletetaan, että sukat vaeltaa ihan itse pesukoneeseen :headwall:
Ja takan päälinen on täynnä leluja jäähyllä. Meillä menee lelu jäähylle, jos sillä on hakattu tai heitetty koiraa tai äitiä. Isäähän tuo ei hakkaa, jostain syystä. Takan luona käy välillä huutamassa lelujensa perään... Ja meillä ei takkahuoneeseen ole mitään ovea, joten pakko vain juosta perässä kieltämässä ja sietää huutoa.

Ja muutenkin tuo on viime päivät ollut aivan känkkis |O Yhden huutokonsertin kohdalla huomasin, että ilmeisesti on puhkeamassa neljä hammasta. Tuolla on jo muutenkin suu täynnä hampaita, mihin enää uudet mahtuu :eek:
 
Ai niin, hitto mikä pahvinen 3D palapeli tuli muropaketista |O Joku samperin dino jota äiti Taaville tunnin kasas :kieh: |O Ja osathan ei pysy kunnolla kiinni ja äiti saa sitä koko ajan korjailla.

Toinen pahvihel...ti oottaa kun Jeppe tulee koulusta. Ois vuorossa lentolisko :headwall:
 
hellou!

mulla ei nyt mene jakeluun että mikä ihme tuota poikasen massua pitää löysällä...??
ollaan oltu tarkkoina ettei mene maitoproteiinia suuhun.
oisko lie joku ripuli pöpö liikkeellä?? :attn:
ku viime viikolla näytti tilanne jo hyvältä!!!pari päivää vatsa voi tosi hyvin
ja nyt ei loppua näy.
toki on silleensä auttanut että ei se haju oo enää niin hurjaa ja ei rupsuta .. :/

tuutis ja krisu
: samaa mieltä meijänki poikanen on laseista :) ja se auringon paiste kuitenkin ärsyttää...

mies lähti työreissuun,tympeetä olla yksikseen.
sisko saattaa tulla yökylään poikansa kanssa,toivottavasti tulevat.
ois touhua ja seuraa tuolle poikasellekkin.

eivaan nyt pakko alkaa maksaa laskut..poikaki seuraa kaipailee
:wave:
 
heissan :wave:
pupulla alkanut työt samoissa tunnelmissa kuin minulla; kuin ei olisi poissa ollutkaan! vähän tympii kun mun lähdön jälkeen palkatut tulee neuvomaan jossain asioissa vaikka olen ollut firmassa jo vuodesta miekka ja kivi :headwall: :headwall: ,mutta antaapa mennä toisesta sisään toisesta ulos,en jaksa hirveesti ottautua heidän pätemisen tarpeeseen :saint: !

m-m: täälläpäin (savo) ainaskin norovirus ja "tavallinen" vatsatauti liikkeellä, ollaan onneksi toistaiseksi säästytty*kopkop*

menin sitten tilaamaan ihan sikakalliin digijärkkärikameran---------palkitsen itseni töihinmenosta ja säännöllisestä palkkatulosta :D --------järjestetäänköhän täällä missään kuvauskursseja niin oppisi sitä käyttämäänkin :/ ......

jaah,mitähän keksis.....
ainiin,keffelin sutinat kuulostaa ihanalta! voi kun olisi jotain vipinää,mutta mitäs sitä naimisissa olevalla immeisellä ;) !
 

Yhteistyössä