Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

Onnea synttärisankareille!

Omia kuulumisia: Ei ihmeempää, Nooralla ei vielä 2v. neuvolaa ole ollut, on vasta marraskuun loppupuolella kun mullakin on seuraava neuvolakäynti. Samalla reissulla sitten. Taloa laitetaan kovasti, ei olla siis vielä muutettu, mutta varmaan tuossa viikon päästä sitten. Synttärikemuja suunnitellaan neidille pikkuhiljaa. Ja kiitos Tuuti vinkistä, nyt saa meidänkin neiti MyLittlePony -kakun. Nooralla alkanut taas "räkäkierre", toisesta korvasta putki lähti omia aikojaan ja heti tulehdus, no nyt seuraillaan, että tarvinneeko mennä putkitukseen KOLMANNEN kerran...

Raskaus sujuu painollaan vähän niin kuin tuossa sivussa tällä kertaa. Samaa rataa mennään ainakin tähän saakka kuin Noorankin odotuksessa, eli mitään ei kait huomaisi jos ei vuodot puuttuisi ja maha pullottaisi. Syke huomattavasti alhaisempi kuin Nooralla oli (148) ja mun hemoglobiini huomattavasti parempi (154). Mutta kaikki sillä saralla ok, viikkoja nyt 17+2.

Ai niin ja parin viikon päästä lähdetään Roomaan miehen kanssa kaksin, mun 30v. lahja. :heart:
 
täällä on synttärivalmistelut meneillään :D
poika leikkii uudella autollaan jossa on valot ja kaikkee mukavaa ääntä pitää!
siskoa täs oottelen,se on tehnyt toisen kakkupohjan kun tuosta eilisestä tuli melko mureneva tapaus :LOL:
kyllä me jotain saadaan kehitettyä,tiiä kuin hieno kaakku tulee :whistle:
kissa-kakku ois mielessä,pistän sit kuvaa jos se suinkin onnistuu:)
torttuja oon leiponut,nakkipiiloja(vaimitäneolikaan)teen seuraavaksi.
meilä ei tosiaan mitkää isot juhlat oo tiedossa,tulee ne ketä pääsee..
toinen mummu ei pääse ollenkaan kun töitä just tällepäivää,no kerkeehän tuota kahvitella :)

illalla sit ystävä tulee miehensä ja poikansa kanssa meille,me aateltiin katsella sinkkuelämiä ja mässäillä.
miehet tehkööt mitä haluu,vaikka saunaa..?
mukava ilta siis tiedossa!

mut nyt meen väsää ne "nakki härvelit"

moiii :wave:
 
Pupu kyseli peloista... juu pelkää sitä sun tätä ja varsinkin leluja joista lähtee ääntä. Synttärilahja ponia pelkäsi kuin ruttoa mutta nyt jo leikkii sillä. Erästä kirjaa jonka viimisellä sivulla alkaa fanfaarit soimaan, pelätään nykyään myöskin.... ja ja no sitä sun tätä. Joulupukki ei tuo tänä vuonna tuo yhtään ääntelevää lelua Kipsulle.
 
hipkukalle on pitäny monta kertaa sanoa että musta on ihana kun oot saanu synnyttää kaksoset alakautta,ja noin pienillä viikoilla vielä :heart: paljon voimia pikkuisille,sekä vanhemmille :hug:
peloista hmm,meillä ei juurikaan kovia ääniä pelätä,kun tuo on tuollainen remppa mies itekki :D oikeestaan pelkää vaan vieraita ihmisiä jotka tulee suoraan kohti poikaa aikomuksenaan pojalle sanoa/koskea häntä..se on sellainen mamman poitsu :heart:

VIIKKO ilman tutia :wave: hienoo!!!
ostettiin poitsulle muuten uus penkki autoon..lastentarvikkeessa myyjä oli sitä mieltä että tuon kokoinen poika menee jo auton omille vöille,jos pääkoppa sallii sen..ostin sit besafen izi up penkin,musta-turkoosi värityksellä..tyytyväinen olen..
ja enpäs ostanu talvihaalariks mitään suosittua merkkiä,kappahlissa tuli niin ihana puku vastaan et piti se ostaa,kaxsin musta-turkoosi joku protex puku..

ihana ku yöl oli satanu lunta,ja sitä näkyy satavan vieläki :heart: illalla mahaan sattu reilun 2 tuntia tosi kovaa,mä luulin et ois yrjötautia tulossa ku samalla tapaa koski mut se sattu tohon navan molemmille puolille..en millään uskonu et ois ollu supistuksia,mutta nyt uskon,kun suihkun ja särkylääkkeen jälkeen loppu :eek: eikä sen jälkeen oo ollu mitään..
ihanaa ku isäntä on koko viikonlopun ollu kotona,itseasiassa perjantai aamuna jo tuli töistä pois kun sain itku kohtauksen ja soitin ukon kotia,ku en vaan jaksanu,tietyistä syistä..

isänpäivälahjan keksin miehelle..teen"isyyspakkauksen",ostin siihen jo sellasen isyysoppaan,isi paidan,isin prinsessa tutin,papa is the best tuttipullon ja tuttiketjun,sit pitää vielä jotain keksiä siihen,ja teen sinne lahjakortteja tyyliin vapaa ilta-vapautus yöherätyksistä-20min hieronta jne..
poitsu antaa isille mukin jossa on isin ja pojan kuva,sit meinasin et jos ois saatu jotain askarreltua..
 
meilläkin viimeyönä oli ekaa yötä kokonaan ilman tuttia :D puol kahen aikaan neiti kävi vaan eteisessä pimeessä huutaa loilottamassa,tutii,anna tutiii :LOL: sanoin vaan tytylle että nyt nukkumaan,etkö muista että tintti vei pienille poikasilleen tutin,katto minuu tosi syyttävästi ja kömpi viereen,pupu ja rätti kainalossa.
tuo keskimmäinen neiti oli vaan aamulla tosi hyvillään kun oli herännyt sillo yöllä ja ei ollu saanu enää unenpäästä kiinni.
no jospas tuo tuosta rupeis menemää,ei tänään ole kertaakaan kyllä maininnut koko tutia.
kohta pitää sitä päikkäreille,saapi nähdä mitkä on aatokset toisella.
kyllähän venla tajuaa kun hälle sanoin että tintti vei pienille titi vauvoilleen siun tutin,kun ne on niin pieniä että ne tarvii :D sie oot iso tyttö ja et tartte tutia enää.

mutta nyt eilisen ja tämän aamun venla kyllä on niin paljon puhua pulputtanut,että huh huh,siis koko ajan äänessä..

voi kääk se isäin päiväkin..mie en tosiaan tiiä että mitä oikein tekisin,kaipa se jotain korttia pitää väsätä.tyyliin sormiväreillä :D
tuntuu muutenkin olevan niin innokas sormiväreillä piirtäjä :D

mutta nyt lähen kokeilemaan et olisko päikkäreille lähtijöitä.
 
no minä täällä taas :wave: :ashamed:

synttärit juhlittu,ei käyny paljon väkeä kun oli liikaa matkaa,töitä tms.kiireitä.
mun vanhemmat,veli,sisko perheensä kanssa ja pojan kummitäti lapsineen kävi.
illalla mun lapsuuden ystävä tuli perheensä kaa ja miehet lähti pelaan biljardia,me otettiin herkut esiin ja katsottiin bb ja vielä sinkkuelämää-sarjaa sen jälkeen.
oli mukava ilta!! :D
miehen puolen suku jäi nyt käymättä,mutta kerkiää sitä kahvitella myöhemmin :)
tänään käydään miehen äidillä kahvittelee.
isomummilla pitää myös käydä.
poika sai hyviä lahjoja:lego linja-auton,maatilan eläimiä,monta ja monenlaista autoa,muumi-dvd,vaatetta ja rahaa.

tohtori: mulla olikin tänää mielessä että teillä tulee jo viikko täyteen ilman tuttia!hienoa Simppa :D
vieläkö hän kyselee tutin perään?

niinukan tytsylle kans onnitteluja tutin jättämisestä! :flower:

meillä on nyt 3 yötä oltu ilman tuttia,ja aamuisin on heränny nyt ennen seiskaa..kun ennen nukkui parhaillaan 9:n asti.
eilen nukkumaan mennessä itkeskeli,mutta luulen että oli niin kierroksilla synttäreistä(ei ollu päikkyjäkää nukkunu).
tosi touhukas ja mukava päivä oli,kavereita riitti :heart:
oli tuo kyllä paljon helpompi tuo tutin jättö mitä olin oottanut,se kun ollut pojalle aina niin tärkeä.

no mutta mepäs lähdetään nyt kylä-kierrokselle,joutaa pikku-mies vaikka autossa torkahtaan :wave:
 
käytiin kyläilemässä ja poika sai vielä lisää lahjoja..plaston peräkärryllisen traktorin,sellasen fiiat (mini)auton,ja rahaa :)
niin jaluistimet,niissä on kyllä kasvunvaraa!!ja ei taitas tuo meijänmini-mies vielä ees pystyssä pysyy,mut kiva kun on valmiina!!:)

oli kyllä mieluisat lahjat!
eihän tuo jätkä oo malttanu ees päikkäreitä ottaa kun töhöttää leikkujensa kanssa :LOL:

ah ihanaa,mulla on ensviikonloppuna "irtiotto arjesta"
tyttökaverin kaa lähetää keskenää viettää pikkujoulua.
arvatkaa malttasko oottaa :whistle:

alkas se bb jo..ei meinaa aika kuluu :ashamed: :LOL:
 
Mulla oli mahtava viikonloppu Helsingissä kavereitten kanssa hotellissa. Ja plaah, nyt ihan hirvee nuha! Mikähän mun lämpö on kun kainalon digimittari näyttää 36,8 ja korvamittari 38,4 :LOL: :eek: ? Ehkä jotain siitä puolesta välistä? Mitäs aattelisitte? Ei nyt muuta tällä pölhöllä ololla... |O
 
milla-maria simppa ei ekaan 4 päivään tutia kyselly,nyt joka päivä sanonu et pitäs tutti ostaa,mut sitten sanoo et hiiri vei sen ja sit koko asia unohtuu..yöunet on lyhentyny muutamalla tunnilla ja päivällä on alkanu kiukutella enemmän,mutta hyvin on vierotus onnistunu!!

kävin aamulla ottaa ton sikarokotteen,muille ei meillä sitä otetakkaan..koitetaan nyt suojata vähä vauvaa ja mua,kun se epidemia on ennustettu juuri alkavaksi siihen aikaan kun vauva ois syntymässä..huomenna on taas kohdunsuun tarkistus kun supistelee kipeesti..mies joutu yöllä mun selkää painelee kun poltteli niin kovasti,ja aamulla heräsin siihen kun supisteli..
ihana,kun mieski oli koko viikonlopun kotona,ei menny ees metälle :heart: ja se on kova hirvimies joten tuo on jo kunnioitettava asia että se jäi kotiin :D perjantaina tuli töistä kesken kotiin,kun soitin etten jaksa,sain taas pienen itku kohtauksen kun tässä nyt on sattunu ja tapahtunu kaikkee,kiitän tätäkin kautta tytteliä joka jaksaa kuunnella mun marmatuksia :heart: :D pitäs taas purkautua kunhan jaksaa kirjotella..
 
heippa pitkästä aikaa

Meillä 2-vuotis neuvola takana.Mitat oli 12300g ja pituutta 86,5cm.
Hienosti kasvaa o-käyrällä.
Ruokahalua löytyy vaikka muille jakaa =) Hoidossa syödään omat ja välillä kavereidenkin ruuat.
Me saatiin ihan loistopaikka tuosta viereisestä päiväkodista.On vaan 11 lasta ryhmässä ja 4 hoitajaa....ja kaikki ihan super mukavia ja likka viihtyy.

Oli ihanaa itekkin päästä töihin ja palkkapäivänä on ihana kattoa tiliä...siel on jopa rahaa =)

Onnea hipkukalle lapsosista ja toivotaan dogtor että sun supistelut loppuis ja pieni olis masussa suojassa mahdollisimman pitkään.

Likalle pistettin influessarokote ja prevenar-rokote.Tuota possurokotetta vielä mietin....eivät rokota terveitä 6kk-36kk vasta kuin viikolla 50 eli hetki aikaa miettiä.
Itse en meinannut sitä ottaa.

Edelleen raskautta yritetään.Vaihdettiin klinikkaa ja selvis että mulla on tukostaipumus,vasta-aineita veressä sekä kilpirauhasen liikatoiminta joten ei ihmekkään etten ole raskaaksi tullut.
Tammikuussa olis 2. ifv vuoro....toivotaan että se auttais.

Tutista päästiin kerta heitolla eroon..hyvin nukahtaa ilman sitä ja jos kysyy niin sanotaan että oravavauvat tarvihti tutteja.
Pottailuja ei vielä pahemmin harrasteta...ehtiihän tässä vielä.
Sanoja tulee hienosti ja matkii tosi paljon.
 
heissan!

tohtori: ahaa,no sehän sit meijänki ukkoo taitaa kiukuttaa,se tutti nimittäin!
miten mää en hoksannu :ashamed:
se on ollut nyt kumman kiukkupussina,ja kauheesti vaatii kaikkee...esim:eek:ikeen naukuu: anna tettä,nano!!
ja jos minä en sillä sekunnilla oo sitä vettä antamassa niin kamalat kiukut!
tää on alkanu pari päivää sitten!
siis toki on herra aikasemminki pitäny jöötä,mut nyt ihan erilailla..
välillä meilläki kysellään tuttia,tänäänki kysäs..mut selitän että sille lampaalle vietiin ja siellä on pikku-lammas tooosi onnellinen kun sinä reippaana oman tuttis annoit :heart:

käytiin lasten ja aikusten jumpassa siskon ja poikien kaa.
ihana tää ku ei ujostellu yhtään,siellä töhötti niin isona poikana menenään eikä äitin syliä vaan etsinyt :D
mää oon ylpee!
ehkä se auttoi ujostelua kun serkkupoika ja kummitätikin siel oli?
ihan mahtavaa oli ja mennään ehottomasti toistekkin!

shendalle kovasti tsemppiä että sen vauvan saisitte :hug: :heart:

rontti
:sinun viikonloppu kuulostaa kivalta! :)
no jos se lämpö ois siltä väliltä,hih..pikaisia parantumisia!!! :)

jaahas,poika tuli ilmottaan että kakka..eli.täytyy mennä :wave:

ps:mitähän heidille mahtaa kuulua?? :attn:
 
Heipat täältä sairastuvalta :wave: , tosin tuntuu onneksi, että paranemaan päin jo :) .

Hienosti moni yrittänyt ja päässytkin nyt näitten taaperoitten kanssa tutista eroon. Meillä ei sitä hommaa ole ollut, kun ei tuo apina suostunut tuttia syömään, vaikka kuinka yritin. No, ei tarvi nyt sitten taiteilla. Jotain hyvääkin aina :snotty:

Mites Hipkukka mahtaa jaksella sairaala/koti/hoitopaikka pyörityksessä :hug: ? Ja toivottavasti vauvat voivat kokoajan vakaampaan suuntaan :heart: . Mitä FB lueskellut, on Dogtorillakin jänniä aikoja edessä, joko vauva tulossa maailmaan... Tule kertomaan neuvolakuulumisia!

Mukava kuulla Shendastakin taas :) . Harmi kun ei vielä voitu vauvauutisia kuulla, mutta josko pian tulevaisuudessa! Onhan se aina hyvä, kun saa ongelmille selviä syitä, niin sitten on helpompi lähteä korjaamaan. Peukut pystyssä täällä teille!!

Milla-Marialle toivotan nyt jo huippuhauskaa pikkujoulua kavereiden kesken! :xmas: . On se vaan niin ihanaa välillä päästä tuulettuun ihan itekseen. Mä sanoin viime perjantaina töissä, kun olin Hesaan lähdössä, että oon ihan kuin lapsi karkkikaupassa, niin intona. Toisaalta huvittavaakin, mutta toisaalta taas, kai se oma aika jokaiselle joskus on äärettömän tärkeetä ja saa ollakin :)

Isänpäiväjutut on kaikki vielä tekemättä ja miettimättä... Kai mä lahjasta kysyn suoraan mitä tuo haluaa. Hesassa tuli jossain käsityöpuodissa sellanen idea, jos ostasin valkoiset pitkät kalsarit ja tuo koululainen sais niihin tekstiilitusseilla jotain kirjotella ja piirtää. Neiti tykkäis varmaan tehdä ja toisaalta kalsarit ei niin näy, että kai tuo joskus vois sellasiakin talvella housujensa alla käyttää :whistle: . Haluaisin, että isänpäivä ja äitienpäivä alkais meillä meneen niin, ettei me aikuiset ostettas sen ihmeempiä lahjoja, vaan just jotain tollasta, mikä olis ihan lapsilta. Sit vaan aina jotenkin kuitenkin tuntuu, että onhan se nyt jotain ostettava... Meillä aina tässä loppuvuodesta on 1001 ostettavaa muutenkin, synttäreitä vähän kaikilla kummilapsilla, lapsilla, isovanhemmilla ja ja ja sitten tietty joulu just perään.

Nyt kun oon edelleen pohtinut tuota kuumemittareiden luotettavuutta, niin antakaas nyt kommentteja, Mitä kuumemittareita käytätte ja kuinka luotettavia ovat mielestänne? Vähennättekö esim korvamittarista puoliastetta tai enemmän, vai pidättekö tasa-arvoisena kainalomittarin kanssa? Mulla oikeestaan koko aikana ei ole kainalomittari näyttänyt kuumetta, paremminkin alilämpöä jos jotain ja korvamittari näyttää keskimäärin 38,3. Neidillä eilen testasin tuota korvamittaria ja näytti 37.2. Ehkä mulla sit lievää lämpöä on? Huomaa, et oon ihmeissäni :ashamed: :LOL: , vaan mulla ei juuri ole kokemusta omasta kuumeesta. Pitäisi kohta töihin ilmoitella miten huomisen kanssa. Toisaalta jo paljon pirteempi kuin eilen, mutta ei vielä tervekään ja kun tuo korvamittari näyttää kuitenkin tommosia lukemia |O . Ota tästä nyt selvää :kieh:
 
Kiva kuulla shendankin kuulumisia välillä =)

Kuumemittareista, meillä on se ihan semmonen perinteinen malli ja digitaalinen sekä sitten korvakuumemittari ja mun mielestä toi korvakuumemittari näyttää välillä mitä sattuu vaikka sekin pääsääntöisesti kuitenkin oikein. oikeestaan riippuu keneltä mittaa. Mutta eniten mä itse luotan noihin perinteisiin kainalomittareihin.
Ja mistään en vähäennä mitään ja jos rehellinen olen, niin en edes tiedä mistä piti vähentää tai lisätä mitäkin että saatiin se todellinen lämpö, siis puhun nyt kainalosta tai pyllystä mittaamisesta.

Meillä olis sunnuntaina tyllerön ristiäiset :heart: vähän menaa stressiä pukata kun tuntuu että isäntäkin on aivoistaan just niin yksisoluinen kun voi vaan olla.. mutta kai noilla miehilläkin on välillä niitä kausia kun ei käy ihan täysillä (vrt.. naisten pms)
Ja sitten maanantaina olis jälkitarkastus.

Ja ensinmäisen joululahjankin jo ostin :D kamalan aikaseen, siis omia tapojani kun ajattelen, kun yleensä oon niitä viimehetken ihmisiä. Vaan niin se on taas kohta joulu :xmas:
Mä kyllä tykkään joulusta kamalasti, mutta talven ihmisiä en oo muuten ollenkaan, vihaan lunta ja pakkasta |O

Dogtorin kuulumisia ootellessa, toivottavasti siellä kaikki hyvin!

Katotaan, mä nyt sitten ostin kans Juholle ne viking coretex kengät talveks, että onko maineensa arvoset, kalliit oli ainakin jos mitkä :eek: siis lasten kengistä yli 70e, HUH.. saattaa olla että ne perinteiset tepsutkin vielä meen hakeen toisiksi kengiks, kun varmaan kummitytöllekkin ostan sitten samalla.

Mun piti ihan vallan muka kommentoida jotain muutakin, mutta kun piti hakea toinen kuppi kahvia niin jo unohtu :/
 
kotona ollaan ja kasassa vielä :heart:
aamulla siis oli neuvolalääkäri ja hän päätti laittaa synnytys saliin päivystys lähetteen noiden supistelujen takia,kun kipeitä ja napakoita ovat,eikä mulla oo missään mitään tulehduksia tai vastaavaa..
sinne menin,olin käyrällä puolisen tuntia ku oottelin lääkäriä,vauva voi hyvin ja painaa 1800g :heart: siro sirpukka :heart: estotipassa olin jokusen tovin,osastolle olisivat ottaneet vaan en jäänyt,koska saan kotona levättyä paremmin,osastolla vaan stressaisin ja se taas tekis miljoona supistusta lisää..tipasta huolimatta supistuksia tuli ja meni,ja lääkärin käteen supistukset tuntui liian kovilta näille viikoille..koetti siis mahaa kun supisti..ja ne tosiaan on napakoita ja ilkeitä..
nyt viikon välein lääkärillä käytävä kohdunsuu tarkistuttamassa ja herkästi synnärille..
enää en sais ees istua pitkiä aikoja,juurikin sen takia kun vauva on ihan kohdunsuulla kiinni ja se painaa sitten sitä joka aiheuttaa lisää supistuksia..

siinä näin lyhkäisesti päivän tapahtumat..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Mites Hipkukka mahtaa jaksella sairaala/koti/hoitopaikka pyörityksessä :hug: ? Ja toivottavasti vauvat voivat kokoajan vakaampaan suuntaan :heart:
Jaah, tässähän tämä arki joten kuten. Vielä vähän hakusessa miten sais kaiken kunnolla pyörimään, kun kaupassa käynnillekin pitäs aikaa löytyä :snotty: Jätkä on ilmeisesti ihan hyvin sopeutunut hoitoon ja viihtyy hyvin. Ainakin aamulla mielellään menee hoitoon.
Pienet voivat hyvin. Keskosuuteen liittyviä ongelmia heillä toki on, muttei mitään isompia edelleenkään. Molemmat painavat edelleen alle kilon, painoa yrittävät nyt hiukan kerätä. Molemmat ovat olleet kenguru-hoidossa (=rinnalla makaamassa). Tyttöä pidin tänään ja nukuttiin sitten molemmat päikkärit siinä tuolissa :D Tulee samalla nukuttua univelkoja pois...
 
Pitipä ihan typykän synttäripäivän kunniaksi oikein kirjautua kaksplussalle ja tulla tänne ilmoittamaan että hengissä ollaan mekin. :D Oon kyllä teidän juttuja käyny välillä lukemassa, mutta muuten tippunu kyydistä pois niin ei oo tullu kirjoiteltua.

Onnittelut kaikille uuden vauvan saaneille, raskaana oleville sekä tietysti kaikille jo 2 vuotta täyttäneille ja etukäteen lopuille melkein 2-vuotiaille lokataaperoille!! :flower:

Mealla olis 2v neuvola ens viikolla, joten kuulee sitten miten on neitokainen kasvanut puolessa vuodessa... Piikkiäkin siellä ilmeisesti olisi tiedossa tytöllekin. Ite kävin tänään pitkän, pitkän harkinnan jälkeen ottamassa sikainfluenssapiikin, kun kuulun siihen ekaan (vaiko tokaan, no kuitenkin heti hoitajien ym. jälkeen) riskiryhmään... ;)

Mutta ei kai meille kummempia, kotosalla ollaan edelleen tytön kanssa ja hyvin tyytyväinen tilanteeseen olen ainakin minä. Luultavasti tyttökin? :)
 
rontti: juu hauskaa tulee varmasti olemaan!
viimeksi pääsiäisenä oon ollut liikkeellä..huii :eek: on siitä aikaa.
no nyt onkin olo ku sen mukainen,ylikierroksilla jännittämisestä :D
ja tässä samalla pelkään ettei vaan se sikapossutauti tuu.. :x
no ystävä tänää toi mulle coretabseja..vaimitäsneolikaan..ku tuntuu et "lunssaa" pukkaa?
mut me mennää,vaikka sitten päät kainalossa,ja jos huono olo meinaa olla nii maataan sit hotellilla ja juuaa limsaa :)
no mutta jos baariin asti pääsee,nii en juo ku pari paukkua,vai meneeköhän sekin määrä jo liikaa nuppiin?:snotty:
IHANA PÄÄSTÄ!!
ja tosi kiva että sulla oli onistunut reissu,se tekee hyvää välillä!

jaahas,tohtorilla jännät paikat,muistathan levätä :hug:
kun nyt tovin malttas vaavi vielä äitin masussa olla :heart:

mulla pinaattikeitto hellalla ja kananamunat kiehuu..syömään siis :wave:
 

Yhteistyössä