LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

Onpas nyt ollut hiljaista helmikuuta!

Lillikselle sinne tsemppiä! Toivottavasti teillä jo helpottaa ja pääset sitten kaiken siivoomaankin.

Olihan se Mammakin elossa :D . Juu juu, rojektit täytyy täällä kertoa kaikki :attn:

Mama, kerros nyt vähän jotain vauvastakin :heart: ! Onko ollut tyytyväinen vauveli? Ja kuvaa kans olis ihana nähdä!

:LOL: Mulla mieli tekee tepposia pahemman kerran :LOL: . Muutamana päivänä oon miettinyt, että mitäs jos oonkin raskaana. Ollut olevinaan sellasta huonoa oloa. No, täti oli kyllä just kylässä eikä tuo raskautuminen muutenkaan olis mahdollista. Mutta kaikkea se mieli välillä keksii.

Ihanaa tosiaan kun sain aamulla siivottua. Kotiin kun tulin, sai vain heittäytyä hetkeks lasten kanssa sohvalle ja sit lähdettiin kerrankin koko porukka kauppaan. Mun vkoloppu ostokseni oli Haribon matador pussi, suklaalevy, light sipsejä ja vähärasvainen dippi. Ja nää oli vaan mulle :ashamed: :ashamed: :p :x . No, toivotaan, että en kaikkea syö :saint: . Kävinkin tässä välissä vaalla, kun huomasin, että on perjantai, nyt oon kyllä tosi nälkäinen, mutta äskeisen perusteella -500g taas tippunut. No, jos Mileko vielä päivität listaa, niin mulle vois laittaa vaik -300g. Oon kyllä ollut tosi tyytyväinen tähän nykyiseen tilaani; joka päivä tulee käveltyä 7-8km ja iltaherkuttelua olen vähentänyt huomattavasti (paitsi tänä viikonloppuna ;) ).

Meillä on edessä luksus viikonloppu, huomenna iltapäivällä viedään eka kertaa myös tuo pienin mummulaan yökylään. Toisaalta vähän huono-omatunto, kun ei tässä viikollakaan niin hirveän monia tunteja olla ehditty päivittäin näkemään, mutta menköön nyt. On se ihan eri vapaus olla, kun ei ole tuo pieninkään tässä jalassa. Nyt tuo onkin ollut oikeastaan hankalin silloin, kun ei siskot ole kotona seurana. Mennään miehen kanssa kattoon uudestaan Manserock musikaali :D Ja kerrankin on sitten aamu, ettei tarvitse ketään passata tai muuta.

Jep, mutta nyt meen sekottaan dippini, kirjotan päiväkirjat ja lojahdan sohvalle. Ja hyvä mieli tuli tällä viikolla mm siitä, että meillä oli vanhempainilta (jossa lapset mukana) ja saatiin kovasti hyvää palautetta :), tuntui, että perheet ihan oikeesti tykkäsivät ja arvostivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Osaatteko muuten auttaa miksi en voi kirjoittaa kerhoon? Mulla ei ole mitään vastaa viestiin tms painiketta siellä. Miten te muut vastaatte siellä viestiin?
Mulla siinä kommentoitavan viestin alla lukee Vastaa viestiin. Kysäses milliltä tietääkö mitä tehdä.
Mulla lukee POSTREPLY ja siitä vastaan. *muoks* viestin vasemmassa alareunassa siis tätä komento.
 
Dogtor, :hug:

Huuh ja puuh, täällä on siivonnut koko päivän ja kohta saunaan :) Olo onkin ihan poikki nyt.
Mä odottelen kuumeisesti ystävän vauvauutisia...sairaalassa ovat jo pari päivää olleet, muttei vieläkään mitään :/ Kyl siel on pitkä aika ootella... mut niin on täälläkin :D Aina kun puhelin pärähtää, sinkoan kattomaan, mut ei.. Syntys nyt jo =)

Pää lyö tyhjää, yllättäen...palaan lukemaan juttujanne hetkoseks...
 
Äst, mulla mennyt paino ilmoitukseni mönkään. Koitan huomenna käydä aamulla vaakalla, jos muistan... :)

Todellakin sinne lilliksen pesueelle toivotaan täältä hurjasti paranemista!! On se todella inhoittavaa, jo nopeakin mahatauti, mutta että vielä noin pitkittynyt... :hug:
 
Rontti vauva on samanlainen rauhallinen tapaus kuten isommat sisaruksensa (siis tässä vaiheessa :whistle: ) Yöllä tyttö herää kerran syömään eli ihan hyvin saa äitikin nukkua :D Kuvia laitan kunhan saan siirrettyä koneelle.. Nyt tosiaan kuumeisesti mietitään nimeä tytölle. Tuntuu että kaikki hyvät nimet on jo varattu (siis löytyy lähipiiristä..), mutta eiköhän me saada neidille kuitenkin sellainen nimi ettei tarvitse isompana olla heti vaihtamassa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Osaatteko muuten auttaa miksi en voi kirjoittaa kerhoon? Mulla ei ole mitään vastaa viestiin tms painiketta siellä. Miten te muut vastaatte siellä viestiin?
Mulla siinä kommentoitavan viestin alla lukee Vastaa viestiin. Kysäses milliltä tietääkö mitä tehdä.
Mulla lukee POSTREPLY ja siitä vastaan. *muoks* viestin vasemmassa alareunassa siis tätä komento.
No onpa hassua, ei löydy multa. Olen toisella palstalla samassa ympäristössä ja siellä kyllä onnistuu.
 
topsy on kyl jännä jos sulla ei oo sitä vastaa nappulaa,se on siinä vasemmassa alareunassa..entäs jos painaa jonkun tekstistä sitä "lainaa" nappulaa ja silleen sais vastattua?

kiitti haleista :heart:
plaah,ärsyttää tää perskeleen flunssa,koko ajan vaan paleltaa ja kolottaa joka kohtaan :kieh: ei oo pihallakaan oltu nyt kun on niin räkästä sakkia täällä..
kävi se poitsu sentään tänään isin kanssa traktorilla ajamassa..meille on tullu näköjään jo ylös ihan taakse isot hampaat,ja isoja hampaita muutenki jo paljon..eikä tuo oo kummemmin niitä ees kitissy,tosin meillä on kyllä koko ajan ollu tulossa hampaita,joten ei kai tuo jaksa koko ajan kitistä :D
nyt meen hakee pizzan uunista,jaffaa iso lasillinen ja maraboun uutta lakritsa suklaata :p :p ja fazerin uutta pistaasipähkinä-suola-suklaata :p :p
 
Siis oikeesti, mä kuolen varmaan tylsyyteen ennen sunnuntaita :ashamed: :ashamed:
Ei päivisin mitään, onhan meillä tossa Juhon kans puuhaa ja kaikkee, mutta nää illat kun Juho nukkuu (ehehhehe tää on vasta toinen ilta putkeen), yksin nyhjötän vailla mitään tekemistä, palstalla on umpi hiljasta ja telkusta ei tuu mitään. HUH. Onneks isäntä tulee sunnuntaina, ei oo musta yksin olijaksi ei. Kamalat ne on ongelmat mullakin :ashamed: :ashamed: :D

Käytiin tossa illalla Juhon kans pesulla, saunaa en jaksanut meille lämmittää vaikka saunapäivä olis ollutkin, mutta Juho kylpi ja äippä otti kuuman suihkun. Tänään oltiinkin ihan vaan kotona, ulkona käytiin tietty. Mun isä kävi aamusella meitä moikkaamassa kun se on saitsulla, oottelee vuoroaan kirurgin veitten alle.
Ens viikonloppuna me saadaankin kummityttö vanhempineen vieraaks koko viikonlopuks :heart: Kivaa :D

poitsu päivällä tippu kaks kertaa tolta omalta nojatuoliltaan, jotain siinä temus ja sitten yhtäkkiä tippu siitä käsinojan yli turvalleen lattialla, no onneks kummallakaan kerralla ei sattunut, on tuo sen verran matalalla, että ei siinä kovasti voi sattuakkaan jos ei mitenkään vinksalleen tipu. Pienet itkut tuli molemmilla kerroilla, mutta jo hiljeni kun nappas syliin.

jaa, mä jatkan tylsistymistä kun ei oo oikeen mitään sanottavaakaan, kunhan nytkin tuli löperreltyä jotain rivin täytettä..
 
Onhan tämä aika rankkaa joo... vaikka itte oliskin jo kunnossa, niin ei voi tuon toisen takia nukkua kunnolla. Pelkää koko ajan koska taas jätkä oksentaa sänkyynsä ja tukehtuu siihen... Viime yönäkin jokaiseen pieneen kääntymiseenkin sängyssä heräsin, joten olisko kaikenkaikkiaan nukuttu jotain 3 tuntia... Jätkä meni kuitenkin 00.30 nukkumaan uudestaan ja heräs jo 5.00 :headwall: :headwall: Tietty sen jälkeen sain torkuttua vähän aikaa poika vieressä ja sitten isukki lähtikin pojan kanssa alas ja äippä sai nukkua tunteroisen lisää...

Mutta lääkärin mukaan ei mitään hätää, voi kestää vielä toisenkin viikon ja voi vielä mullekin uusiutua, jos käy huono tuuri. Täällä jyllää kuulema sellainen oikein paha vatsatauti, eemelin ikätovereita on enemmänkin kaatunut petiin pitkäksi aikaa... Muuten poika oli ihan kunnossa lekurissa... korvissa pientä punoitusta, mutta ei mitään merkkiäkään alkavasta tulehduksesta, ei kuivumista, kuumetta oli vähän ja tulehdusarvot oli erittäin hyvät (eli ei mitään tulehdusta). Ensi viikon lopulla uudestaan mikäli silloin vielä kärsitään...

Ikävämpiä uutisia tuli sen verran, että kummitätini hautajaiset on 21. päivä. Hänet viedään tuhkaukseen, joten hautaus on sitten erikseen. Sinänsä ikävä päivämäärä, kun kummisetä täyttää pari päivää aikaisemmin 70 vuotta... Että osasikin sattua.
Koko toimitus tapahtuu kaksikielisesti kunnioittaen molempi kielisiä sukulaisia... voihan tulla mielenkiintoinen.
Nyt tarviis alkaa soitteleen tuolle tutulle kukkakauppialle. Tarviis saada kimppu sinne. Mutsi ja kumppanit olivat ajatelleet, että pistetään kaikki samaan kimppuun. Mutta kyllä mä taidan mielummin ostaa kummitädille ihan oman kimpun, vaikka rahasta onkin vähän tiukkaa. On se kuitenkin kummitätille. Punaisia Gerberoita ainakin siihen haluaisin, mikäli vain mahdollista. Muista viis. Ja eemelille oma yksi pieni punainen gerbera tai ruusu, jonka hän saa laskea arkun päälle.
Kaverillekin pitäisi ilmoittaa tuo päivämäärä, että saadaan tummapuku pojalle lainaan siksi päiväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
topsy on kyl jännä jos sulla ei oo sitä vastaa nappulaa,se on siinä vasemmassa alareunassa..entäs jos painaa jonkun tekstistä sitä "lainaa" nappulaa ja silleen sais vastattua?
Ei siellä ole mitään tuollaistakaan :( Alhaalla lukee kyllä että voit vastata viesteihin jne, mutta yhtään painiketta ei ole :O
 
pupu,ei se oo ees suolaista se suklaa,se on taivaallisen hyvää :p
lillis :hug: gerberat on kauniita kukkia,mä rakastan niitä yli kaiken..musta ne sopis tosi hyvin hautajais kukkalaitteeseen..

:attn: :attn: KUKA SE JOKU AIKA SITTEN OLI KATTONU JONKU TOSI KAAMEEN KAUHU KUVAN?? :attn: :attn:
me katottiin äsken se uus elokuva,strangers,oli ihan sika pelottava :x miehen takaa kurkin :LOL: puolet kuvasta jäi katsomatta :D
 
Ei juma... miten ihmisellä voikin olla näin huono tuuri???? :kieh: :kieh:
Nyt sitten alkoi viime yönä kierto... normaalisti olisin hyppinyt ilosta tasajalkaa, mutta just nyt ei jaksa :headwall: :headwall:
Pitää maanantaina heti soittaa aikaa sinne liittoon, että saadaan se kakkonen sisuksiin kasvamaan.... :D
 
Täälä on tosissaan tooosi hiljaista nyt ollu :eek: Missä kaikki mammat on? Laitoin Ellan juuri unille (tai tuola se sängyssään höpöttää), miun pitäis ruveta laskee lääkelaskentaa.Maanantaina olisi tentti.Oon ihan pihalla laskutoimituksista :eek: kauheita laskuja tälläisellä matikka päällä ja kaikki pitäisi olla oikein tentissä :eek:

Mies on laivalla ja tulee tänään.Varmaan illalla ympärikännissä. Eilen käytiin neidin kanssa rentoutumassa, syötiin kummin ja hänen poikansa kanssa rossossa :p

lillastinalle :hug:

 
Lauantaita kanssasisarukset :) .

Meillä ollut mukavaa aamupäivää pienin puuhailuin, mm ystävänpäiväkorttien parissa. Jäällä oltiin koko perhe, siinä olikin tarpomista. Napakelkalla menivät kaikki muksut kauheeta kyytiä. Jossain välissä tuo pienin tippukin :ashamed: kelkasta, mutta ei ollut onneksi moksiskaan, alla pehmeä lumi kun oli. Nyt pikkuneiti on kauneus unillaan ja sitten kohta lähtevätkin sinne mummulaan :D .

Pupu tuossa pohti miten ei osaa olla iltaa yksinään. Monta kertaa oon miettinyt, että miten ihmeessä sitä osais olla ilman näitä lapsia. Pieni hetki, ehkä jopa viikko :ashamed: , olis ja on luksusta, mutta sen enempää. Olis tooooodella oudon hiljaista, hitto sitä ehtis tehdä vaikka ja mitä jne, mutta olis se niin outooooooo. Hyvä siis näin, kyllä nuo niin täyttävät tätä elämää ja jokaista päivää.

Mama, täällä sitten vaan odotetaan sitä nimeä :heart: .
 
dogtor noista kauhuelokuvista :whistle: mie en uskalla kahtoo mitään kauhuelokuvia,tuo keskimmäinen sai sen dvd boxin (kauhukoiran) joululahjaksi..ja jotain niistä pikkusen katoin,niin eipä miun pää nupille ole kyllä soveliasta,jää kyllä niin tiukkaan alitajuntaan,että nään sitten painajaisia varmaan viikon.

kiva mammastakin kuulla pitkiin aikoihin..

miulla taitaa joku tauti tehdä tuloaan,kurkku tautisen kipee.ja tuntuu että nenäkin rupee menemään tukkoon..

mie tilasin kaveriltani jonathanin välikausipuvun ja pari hattuu venlukalle..vähällä oli etten yhtä toistakin pukuu sieltä tolle tilannu..mutta isäntä toppuutteli..

mutta nyt tyty käyttämään kylvyssä..
 
niinukka mähän oon hirmu taikauskoinen ja pelkään muutenki paljo kaikkee :whistle: :LOL: :ashamed: ja mä aina kurkin noita kauhuja sormien välistä :LOL: mut silti niitä on pakko katsoa..

käytiin ajaa koko perhe moottorikelkalla,ja oisittepa nähny ton pojan ilmeen,jopa oli niin muikeena että..
ja mummin puhelimella oli ottanu itsestään kuvan ja lähettäny sen ukille ja iskälle :eek: :LOL: ei herramojee kuinka tuo on osannu??
lillis :hug: :heart: ihanaa,ja onnea lapsen saantiin..voi kun minäkin saisin pienen nyytin =)
 
heipsankeikaa kaikille!

tää mamma otti yli tunnin "päikkärit"
mää vihdoinkin sain tänää aloteltua tuota vaatekaapin tyhjennystä,ja täytyy vaan ihmetellä miksiMIKSI pitää kaikkee jaskaa säästääkkin,muka tarttis myöhemmin :LOL:
sain hepulin ku menin kurkkaan sinne ja alko tavaroita lennossa tulemaan ulos,ukkokaan ei sanonut mitään,yleensä en saa heitää yhtää mittää(jos sitä vielä tarvii selityksien kera)
mut nyt on hyvä mieli :) onhan siellä vieläkii rojua,mutta vein pois jo jätesäkillisen,ison muovikassillisen,pyykkikorin joka täynnä roinaa ja jättipahvilaatikollisen...ja arvatkaa..noi kaikki pursos törkyä!!
kaapit ois vielä käymättä...mut en nyt jaksa,odotan seuraava hepulia!
sillon ei säästellä mitää :kieh:

ai että mulla tekee mieli kahvia ja suodatinpussit loppu..siwakin jo kiinni.
pitänee ärrältä käyä kurkkaa jos sieltä löytyy.en voi aamulla herätä ilman kahvii ja nytkin tekee mieli juua kupponen..tai kaks :p

suffeli-puffin tänää oon syöny..menipä vauhilla iso pussi :snotty:
mää en voi lopettaa tuota herkuttelua,illaksi on jätskiä ja fazerin maya suklaapatukka.

tohtori: voi sitä teijän simppaa,miten ihmeessä se on osannut!!Ihana pikkumies :D

kauhuleffoja
en enää nykyää uskalla kattoo.
kaveri lainas vuos sitten kauna2:n..muutaman minsan katoin ja silmät kii menin äkkiä painaan stoppia kun niin pelotti(kai mää pelkäsin että se kumma tyttö tulee ruudusta ulos) ;)
trillererit taitaa olla mielusimpia meille,ja draama on myös hyvää.
intohimon tuulet on ihan loistava leffa,mieskin tykkää siitä.
ja onhan meillä moniakin lemppareita.

eivaan pakkokai se on lähtä keittää sitä kahvia,ikisuodatin saattaa löytyä(?)

sairastelijoille pikaiset paranemiset :hug:
(meillä nyt mies sairaana)

myöhemmin lisää :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Nyt sitten alkoi viime yönä kierto...
Voi vitsi, mie oon kade :kieh: :ashamed: Mulla kierto taas venähti, Teroista huolimatta. Ja mun tuurilla kierto tietysti alkaa ens viikolla, se kun ei meitin aikatauluihin käy. Siirto olis sillo sellaisella viikolla, jolloin ollaan toisella puolen Suomea. On tämä monimutkaista ja vaikeaa. Kokoajan toivoo ja odottaa ja sitten kaikki on jotenkin vähän huonoon aikaan. Toisaalta ei kai se kuukausi pari nyt niin kamalan pitkä aika ole odottaa siirtoa, taas (kun ihan oikeasti se tuntuu ja on kamalan pitkä aika |O )


Eipä meillä muuten mitään kummempaa. Täällä on parina päivänä satanut uutta lunta :D jee, kiva kun on taas valkoista eikä jäistä. Poikakin oppi lapioimaan lunta, kun seurasi miun lumitöiden tekoa. Nyt on aina ulos päästessä kovasti menossa lapioimaan. Pulkkailua ollaan kokeiltu, mutta siitä tuo ei tykkää sitten yhtään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Nyt sitten alkoi viime yönä kierto...
Voi vitsi, mie oon kade :kieh: :ashamed: Mulla kierto taas venähti, Teroista huolimatta. Ja mun tuurilla kierto tietysti alkaa ens viikolla, se kun ei meitin aikatauluihin käy. Siirto olis sillo sellaisella viikolla, jolloin ollaan toisella puolen Suomea. On tämä monimutkaista ja vaikeaa. Kokoajan toivoo ja odottaa ja sitten kaikki on jotenkin vähän huonoon aikaan. Toisaalta ei kai se kuukausi pari nyt niin kamalan pitkä aika ole odottaa siirtoa, taas (kun ihan oikeasti se tuntuu ja on kamalan pitkä aika |O )
Kuukausi on ihan järkyttävän pitkä tälläisissa asioissa... mäkin toivon, että kaikki menee hyvin luonnolliseen kiertoon ja kosahtaa taas kerrasta, kuten eemelikin teki. Hitto, jos tulee keskenmeno tai ei löydy oikeata hetkeä tikkujen kera tms... Että ottais kupoliin, jos menis vielä kuukausi eteenpäin...
Mun pitäisi kuitenkin tehdä pikku hiljaa päätöksiä jo tuon ensi syksyn osalta... oli tarkoitus mennä töihin, jos tämä onnistuu kerrasta (ja pistää työnantaja maksamaan ekat äitiyspäivärahat :kieh: ). Mutta jos se siirtyy kuukaudella tai parilla, niin sen voi sitten unohtaa... Minähän en Eemeliä halua täällä päivähoitoon laittaa ennen eskaria...
Jos kaikki menee hyvin, niin eemeli on kotona silti... kaveri hoitaa pari kertaa viikossa, mummi pari ja loput pähkäillään isukin kanssa.... ellen sitten saisi suoraan elokuusta saikkua loppuun asti "vaikeasta raskaudesta" tms syystä.
 
Lillis paljonko postarit kotikastronijutuilla? Kiinnostais ne leivinpaperijutut. Sori kun kysyn täällä, en voi kirjoittaa viestejä kerhossa. Voin poistaa tän viestin jos et halua täällä mainostaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Lillis paljonko postarit kotikastronijutuilla? Kiinnostais ne leivinpaperijutut. Sori kun kysyn täällä, en voi kirjoittaa viestejä kerhossa. Voin poistaa tän viestin jos et halua täällä mainostaa :ashamed:
Muistaakseni yhdelle tuplapakkaukselle tuli hintaa 0,80 euroa postareina, mikäli saa taittaa. Menee silloin normaaliin pieneen kuoreen...
On muuten kätevät... Meillä ei enää muita käytetäkkään!

*pienenä vinkkinä piituli ja äitivaan!!!! Kannattaa mainostaa asiakkaille!!!*
 

Yhteistyössä