LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

Heippa.

Kiitos vaan kaikille tasapuolisesti vastauksista näppy asiaan. =) Tänään kysyin päiväkodista hoitajalta että onko huomannut näppyjä jaloissa ja olihan ne. Epäilivät että joku ruoka voisi tehdä joillekin tuollaista ja kun enemmän juteltiin niin kävi ilmi, että Apina oli syönyt kovasti mansikka soppaa. Itse en ole tarjonnut mansikkaa oikeastaan ollenkaan kun aloin tarkemmin miettimään. Miksiköhän muuten en ole antanut??? En ole tarkoituksella välttänyt sitä, mutta ei ole vaan tullut laitettua mansikasta mitään. Ei nuo varmaankaan ole mitään vakavaa, joten seurailen tilannetta.

Milla-Maria: meillä köhä on kestänyt viikon verran. Nyt ehkä parempaan suunta. Yöt on olleet melko levottomia, mutta aina on puolenyön jälkeen nukkunut aamuun asti. Sitä ennen itkee useastikin ja tietty yskii.

Vip: Meillä on molemmat sairastanut enterorokon ja tunnistaisin sen jos olisi sitä. Sekin on muuten tympeä sairaus. Onko teillä sairastettu sitä?

Tuutilulla:hug: Jepen asioiden suhteen. En ihmettele yhtään jos itkuun parahdit. On sullakin kyllä siellä jos minkälaista murhetta ja mietittävää. Ja nyt sitten positiivistäkin asiaa. Hieno on teidän prinsessan huone. On se vaan kumma jos ei tuolla määrällä prinsessan tavaraa Kiiastakin kuoriudu aito, oikea prinsessa. =) :heart: Pitäisi tuntea herne patjan alta vai miten se olikaan siinä sadussa aikoinaan:whistle:

Rontti; Annilla oli liivimekko väriltään oranssi-valkea-ruskea kukkanen ja sen alla normaali valkea paita ja sukkikset. Apinanpoikasella oli puuvilla gollegetakki väriltään ruskea-valko raidallinen ja ruskeat sammarit. Otin sisaruskuvankin. Mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. :whistle: Ainakin henkilökunta povaili hyviä kuvia, mutta saapa nähdä.

Meillä on Annilla mun siskon tyttö kaverina. Kohta varmaan tulee mun siskokin käymään kylässä. Meni käymään asioilla ja pyysin Alisan meille siksi aikaa. Ei se mun sisko malta kuitenkaan olla käymättä sisällä. Se on niin ihastunut tuohon meidän Apinanpoikaseen kun sillä itsellä ei ole enää pientä kotona.
 
Tersves kaikille!
Meillä meni putkitus ihan loistavasti ja eniten tosiaan harmia tuotti se syömättä oleminen :( oli ihan kamalaa aamulla kieltää toiselta syömiset kun keittiössä kolus kaikkia kaappeja läpi ja söi lattialta pikkusia muruja leipää. Itkuakaan ei tullu sielä sairalalla kun vasta heräämössä kun jäätelö loppu kesken :) sit vaan kyseleen että saatasko me vielä jotain kun on pojalla aika kova nälkä :D söikin sitten 4 kertaa tänään vielä klo.14-19 välillä. Ja 19.15 oli molemmat pojat unten mailla :heart:
Peetu tosiaan heräs aamulla 05 aikaan kakalle ja tuli oikein ruikulit... ei kyllä huonoa oloa valittanu eikä mitään mutta pari kertaa tuli kunnon ripulit aamulla. Oli sitten isänsä kanssa kotona tän päivän.
Ja Peetu niin isoveljeä kun Pessin kans tulin kotiin, hän halus Pessiä päikkäreille nukuttaa (pelleilykshän se meni) ja sit ihan huolissaan kun Pessillä oli laastari kädessä ja verta tullu kun tippa poistettiin... koko ajan Pessille että "ai,ai, älä koske että ei satu".. Ihana!!! :heart: veljes rakkautta parhaimmillaan. Ja niin auttanu Pessiä tänään kaikessa, halus lukeakkin Pessille kirjaa ja kerto sitten jotain omaa tarinaa kirjasta.
No joo, se siitä..

Vip, kävin joo niissä kilpirauhas kokeissa ja ne oli ihan normaalit. Keliakian mahdollisuutta ei kuulema kannata unohtaa :/ mun isällä kun se tosiaan on... mutta mä en kyllä niihin kokeisiin mene..
Tuutille ihan hirmusen kovasti :hug: ja Kiiukalla kyllä niiiiin ihana huone :heart:
 
Tuutille lämmin voimahalaus :hug: . Jotenkin ihan sydäntä riipaisi, kun luin tota sun juttuasi. On sulla siellä monta asiaa aina päivittäinkin hoidettavana ja murehdittavanakin. Muista, että ei sunkaan ole aina pakko olla vahva, kaikki saa olla väsyneitä välillä. Ja on kyllä aivan ihku tuo Prinsessanne Kiian :heart: huone! Senkin olet jaksanut väsätä!! Minusta muuten lehdet ei välttämättä kaipais enää ruoteita tai mitään muutakaan, on tosi hieno noin. Voihan tietty olla, että sitten on vielä hienompi, mutta minusta passais loistavasti noinkin. Ihana tuo vanha sohva, tahtoo meillekin :whistle: . Ja tuo Kiian sänky on kyllä kanssa hieno :D . ja minustakin verhot passaa oikein hyvin huoneeseen! Kyllä siellä prinsessan nyt kelpaa leikkiä ja loikoa!

Vipille myös voimia :hug: . Toivottavasti mieli siitä taas piristyy. Noista kantoliinoista... Onhan se sitominen varmasti työläämpää kuin joku kantokassin laittaminen. Mutta kun sidonnan opettelee, ei se minusta vaikea ole ja sen kyllä tekee ihan nopeasti. Pitkässä liinassa sitomisen pieni huono puoli on se, että liina kun todella on melko pitkä, niin se helposti aluksi osuu maahan, kun aloittaa sitomista. Jossain tilanteissa saa hiukan taiteilla eritavalla, jos ei halua liinan osuvan maahan. Itselläni ei tuo sitominen ole varmaan vaikuttanut käyttöön, paremminkin vain se, että kuinka ylipäätään ottaa kantamisen tavaksi.

Tildan pojalla alkaa hoito hienosti, hyvä hyvä.

Katjanna, kivalta kuulosti lasten vaatteet :p . Toivottavasti sitten joskus saat kuvaa tännekin näytille :whistle:

Mites Yksäiti teillä jaskellaan? Samoja ajatuksia meillä siis. En minäkään tänään mennyt sitä sitten kuuntelemaan. Huomenna on töissä pitkä ilta, niin aloin miestäkin sääliin, olisi sille ollut tänään koko päivä lasten kanssa keskenään. Mutta josko me ens kerralla mennään vaikka kimpassa kuunteleen :) . Olisin varmaan intona nyt, jos olisin päässyt sinne. Mutta sitten taas toisaalta, kun miehen vastaus on jyrkkä ei ainakin tällä hetkellä, niin parempi varmaan, etten mennyt sinne intoileen :ashamed:

hyvä tuo YOdottajan aaria :D . Kiva muutenkin, kun ilmoittelit olemassa olostanne. Meillä tuo lumen syönti osataan kans :p

Jep, mut pienet työjutut vielä ja sit jääkaapille, mulla on nälkä. Mikä ihana tekosyy, eikös se niin ollut :p
 
Mennään vaan Rontti yhdessä kuunteleen ja kiusaan itteemme ;) fiksua :LOL: kun en mäkään ihan heti oo kuitenkaan sellasessa tilanteessa että voisin toimia sijaisäitinä.. Mutta siis sehän on ehdoton ehto sitten tulevaisuudessa mun tulevalle miehelle (jos sellanen tulee)... kyllä mä heti ens alkuun varoittelen jos tulevaisuuden haaveet tulee puheeks että mulla on tällanen haave :D
 
Täällä :wave: :D

laitoin vasta melinan unille,kun kaupoilla ja kaffella olo hieman venähti :whistle:
Voipi siis olla,että ei neitiä saa yö unille normaaliin aikaan eli kaheksan maissa,vaan taitaa venähtää tää ilta. noh,se on sen ajan murhe sitten :D
 
Tääl on hiljasta!!

voi kamala mikä myräkkä tuolla ulkona!koiran käytin pihalla ja ei viittiny ees pitkää lenkkiä käyä.
eilenhän tuo oli kiva ilma,mukava oli kävellä koiran kanssa ja kuunnella musiikkia:)
poika oli isänsä kaa kotosalla.

mää oon tänää siivoillu huushollia ja tein ruoan.
poika yskii vielä mutta toivon että huomenna päästäs jo jonnee kyläilemään!!
nuha on vielä,mutta olkoot!!
on tuota nyt kotona oltu.
oon mää jokapäivä sitä ulkona käyttänyt,mutta tänää ei varmaan puoltatuntiakaan oltu,itketti raasua kun lumi pyrys naamalle.
jos siel ei oo kivaa niin sillon tullaan sisälle!!

nojoo,eikai mullakaa mitää kummosempaa,poikaa pitää mennä herättää pikkupikku nokosilta.
se viel ottaa tähän aikaan "puolituntiset",jaksaapa iltapuuhat paremmin!
 
ärsyttäää :headwall: pitkäänhän tätä rauhaiseloa kestikin prkele..et ottaa pannuun..kohta varmaan kasaan kimpsut ja kamsut kasaan ja häivyn muille maille vierahille..

meillä oli työilta, tehtiin varhais kasvatus suunnitelmaa :eek: yks likan kanssa kotona ja tulos sen mukanen..joopa.taidan painuu kattomaan kotikatua,makkariin ja voi olla et tuo yks saa viettää yösä taas sohvalla...
 
Niinukalle :hug: koitahan jaksaa.

Mä hienosti oon onnistunu jälleen pakoilemaan ruotsin kirjaa, huomena koe ja ei hyvä tuu :whistle: pakko se kai on mennä lukemaan edes vähän.
Vaihdoin järjestystä olkkariinkin että ei vaan tarvis lukea :ashamed:

Ja sitten hei... onkos muilla näitä ihania suonikohjuja?! Mulla noi Pessin odotusaikana tulleet jäi ja on nyt ihan hemmetin kipeet taas :kieh: mitä ihmettä niille voi tehdä?!!? ja tuntus että olis lisääkin tuonne pohkeeseen tulossa... Polven kohdalla on isoin suonikohju ja se oikein sattuu kävellessä nyt tällä hetkellä. Hjelp!!

Nyt ihan aikuisten oikeesti meen lukemaan ruotsia :whistle: :LOL:
 
Iltaa :wave:
Pikana täältä taustalta huikkaan että elossa ollaan (ainakin melkein :whistle: )
On tässä ollut kaikenmoista ja -laista. Mm. sairastelusta pikku remppaan, miehen työreissua ja lisäks pistin oman pääni pariin kodin ulkopuoliseen "projektiin", et huhheijaa puuhaa riittää :whistle:
"Laihis" jaksaa...jotenkin. :)
Koitan paremmalla ajalla palata kirjuuttelemaan lisää.
Mutta Katjanna, vaikka en palstalla ole ollut niin sun seurana silti katsellut kotimaisia :D Kiitos vaan seurasta ;) Viime viikon pirunpeltoa katsellessani juuri sinua ajttelin, että mahdatkohan siellä päässä katsella :) ilmeisesti =) Tykkään tosta sarjasta. Se morsian jäi vähälle katsomiselle, ei jaksanut seurata tiiviisti kun se birn oli/on sellanen hissukka :/
Juu, mutta nyt pitäs kyllä jo painuu maate...
Ainiin, mut pakko viel kommentoida kiian huonetta, waaaaau =)
Niin ja sijaisperheasiaan, että ajatuksena aivan ihana ja hattua nostan niille ketkä siitä tosissaan haaveilevat/siihen ryhtyvät. Itsestäni ei varmaan siihen olisi. Paljolti vaikuttanee "tuttavan" kokemukset siitä vuosien takaaaa :$
Niinukalle :hug: parisuhteeseen.
Järkyttävä oli se 14-vuotiaan tytön kuolema Akaalla :'(
Nyt sinne nukkumaan. Hyvää yötä :wave:
 
Nyt taas pikaseen käymään lukemaan teidän kuulumisia, on aivan kamalan kiirettä tuon koulupenteleen kanssa ja sitten vielä tämä muutto tähän päälle :x Toisaalta mukava muuttaa, mutta nyt on vaan energiat sen verta vähissä ja noita koulujuttuja olis vaikka muille jakaa....
Katjanna ja Yksäiti olisivat olleet kiinnostuneita niistä nahkakinttaista, mutta nyt mun täytyy perua puheeni niiden hommaamiseen :ashamed: On niin kamalasti tätä tekemistä ja ressi iskee aina väliin, yritän nyt vaan mennä sieltä mistä aita on matalin ja jättää kaikki muut ku pakolliset askareet hetkeksi syrjään. Mutta kunhan tämä tästä helpottaa ja äitiysloma alkaa (vai helpottaako se olla kahen alle 2-v:n kanssa? :LOL: ) niin ens talveks sitten hommaan varmasti!

Tänään olis tarkotus alottaa maalaamiset ja sitten ystävänpäivänä meillä onkin muuttoporukkaa tulossa :)

Yksäiti mitään muuta en osaa sanoa noihin suonikohjuihin kuin että meidän fysioterapeuttiope sano et suonikohjuja tulee etenki lyhyille ihmisille siitä kun istuvat tuolilla ja se tuolin reuna painaa tuohon polvitaipeen yläpuolelle (pitkillä siihen jää rako). Se kuulemma aiheuttaa suonikohjuja ja sitä vois vältää joko korollisilla kengillä tai sitten jalkatuella. Aattelin kun sinäkin kulutat päivisin sitä koulunpenkkiä, vaikka en nyt tiedä että olitkos pitkä vaiko lyhyt vai siltä väliltä ;) Mutta pientä nippelitietoa näin aamuun :LOL:

Silja pötköttelee lattialla viltin ja tyynyn kanssa ja kattelee telkkaria, äitin tyttö :heart:
 
Huomenta!

Kiia kiittää =) Ja kertoo että äidillä tosiaankin karkas mopo käsistä ja Kiia itse ei malta öitään nukkua kun pitää ihmetellä kaikkea mitä ympärillä onkaan :whistle: Ja sitä äitiä on kiva juoksuttaa varsinkin yöaikaan kahden huoneen välillä. Sopiva juoksutusväli on tunnin kahden välein. Äiti ei siitä kyllä kauheasti tykkää, kumma miksiköhän ei :eek:

Milekolle kiitos tiedotuksesta :flower: Jos tuo kuraattori ei saa asioihin vauhtia niin pakko kai se on soskuun ottaa yhteys. Meijen soskun tantta on vaan aika avuton tapaus. Ihan mukava mutta semmonen jahkailija :/ Ja en haluasi asioida hänen kanssaan hirveemmin. Täti tuli tutuksi silloin kun nostin kädet pystyyn isännän tytön kanssa ja tein hänestä lastensuojeluilmoituksen (se oli silloin Kiian odotusaikana)....

Ei tässä norm. mitään jaksamisen kanssa mutta välillä vaan tulee olo ettei kykene kaikkeen. Varmaan suurena syynä se oma avuttomuus. Ja en miä voi sille minkään että noissa palavereissa tulee se tunne itselle että oot ainoana lapsen puolella ja muut on vastaan. Vaikka se ei niin ole. Apuja/keinoja Jepen selviytymiseenhän etitään/keksitään.... mut silti :ashamed:

Nyt täytyy sanoa (kun aina ukkoa mollaan) niin sen mun tiistain itkemisen jälkeen tuo on ollut niin avulias että ei uskois :eek: Empä voi nyt valittaa mistään... Paitsi että sen saitsu jatkuu ja on viel mun ilona tässä ensi viikon :headwall:

Mikä on sairastupien kunto tänään? Paranemisia kaikille :hug:

Hienoa että pessin putkitus meni hyvin :hug: Ja äipälle tsemppiä kokeeseen!

niinukalle
isoooot :hug:

Ja mammakin on hengissä :) Mitkäs ne kodin ulkopuoliset projektit on? *uteliaisuus nosti päätään* :D

Ei maar pakko alkaa raivaamaan kämppää. Tänään tulee mun kummityttö (taavin kummitäti) leikkimään ja touhuamaan päiväksi pojan kanssa. Oli kuulemma niin hirveä ikevä lapsia että pakotti eilen äitinsä tuomaan hänet tänne :D Ja kyseli voiko tulla tänään kun on koulusta vapaata =) Kuinka moni 18v nuori (kuun lopussa) viittis? Ja kuulemma maanataina jatkuu pojan ja kummin jumpat kun autokoulun teoriatunnit on ohi. Höpö likka :heart:
 
Mikäs täällä... :headwall: Kaikki muut ollaan jo tolpillaan, mutta eemelistä en vieläkään menisi vannomaan. Eilen söi jo hyvin ja kaikki näytti hyvältä, kunnes illalla taas kaikki kaaressa pihalle... Tänään on taas syönyt tosi hyvin, mutta silti epäilen sangen suuresti... Kuumeisen oloinen, väsynyt ja kiukkuinen on.
Meillä on lääkäri 13.15, joten sen jälkeen ollaan vähän fiksumpia... ainakin toivottavasti...
 
Täältä :wave: pikaisesti ja lähden kävelemään töihin. Vein lapset jo kasiin hoitoon ja sain kivasti talon siivottua. Töistä kun tulee, ei tarvi, eikä huomistakaan tarvi siivouksiin käyttään. Viikonloppu menee niin nopsaan aina, että ihanaa, jos siivoukset saa jo ennen vapaata tehtyä :) .

Nyt pakko rientää.....................................
 
Voi että, kun viittiskin jo siivota.... pari kertaa olen jo yrittänyt tässä viikolla, mutta sitten joku tulee ja oksentaa... täällä on ihan kamala lemu koko kämpässä, mutta minkäs teet.... jospa me tänään lekurin jälkeen oltaisiin viisaampia ja voisi jo viikonloppuna desinfioida kaikki paikat kunnolla :D
 
kivaa olla kipeenä :headwall: hitto mikä olo..
ihana,ku kuulin eilen myöhään illalla telkkaria katsoessa pienien jalkojen sipsutusta,poika tuli olkkariin ihan unenpöpperössä ja sanoi niin suloisesti tuti!
oli tuti pudonnu ja ei ollu löytäny,niin tuli äidiltä uuden pyytämään :heart: sit se meni takas nukkuu :D vähänkö oli ihana..
 
Pikaista paranemista sairastelijoille :hug:
Meillä ei onneksi "normaalia" nuhaa kummempaa ole, ainakaan vielä.. Toivottavasti ei tulekaan nyt mitään erikoista lähiaikoina, kun on nuo ristiäisetkin edessä (21.2).
Ilona jaksaa touhuta pitkin päivää, että jos joku on vailla järjestelyhaluista apulaista niin täältä saa ruokapalkalla sellaisen :D Meillä kun alkaa olla paikat "järjestyksessä" :whistle: Puhetta ei neidiltä hirveästi tule, mutta ymmärtää tosi paljon (paitsi kaikkea missä on sana EI |O ) ja jos tyttö on tullut ukkiinsa niin puhuu vähän, mutta asiaa :D (minulla taitaa mennä toisinpäin =) ) Ilona on varsin avulias isosisko, onneksi hänellä on omia nukkeja joita voi hoitaa kun alkaa pikkusiskon "hoitaminen" mennä liian innokkaaksi.. Vauvantulon jälkeen, nukkeleikit onkin olleet hyvin suosittuja.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Osaatteko muuten auttaa miksi en voi kirjoittaa kerhoon? Mulla ei ole mitään vastaa viestiin tms painiketta siellä. Miten te muut vastaatte siellä viestiin?
Mulla siinä kommentoitavan viestin alla lukee Vastaa viestiin. Kysäses milliltä tietääkö mitä tehdä.
 

Yhteistyössä