LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

Voi Mileko :'( :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Ja Hipkukalle onnea tulevaan niinkun Lilliksellekkin .

Kiitos ratas vastauksista. Voin nyt hyvällä omalla tunnolla ne käydä ostamassa jos ovat sellaset kun kuvasta katottuna, huomena mennään katsomaan. Ja 60? maksavat.. Meillä kans noi emmaljungan softyt ja oon ollu tosi tyytyväinen niihin, ainoo vaan nyt juurikin kesää ajatellen kun ei oo sitä kuomua eikä saa makuu asentoon. Hope so,ne on hyvät mitä meen kattomaan... http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=98926238 tuollaset rattaat...
 
Nohnii, palstamammat muistakaapa nyt merkitä kalenteriin 10.3, jotta muistatte r-testin tulosta kysellä :D Tai oikeastaan tuolloin käyn verikokeessa ja tuloksen saan vasta seuraavana päivänä. Yksi hyvänlaatuinen alkio siirrettiin ja nyt sitten seuraavat kaksi viikkoa jännäillään kiinnittyykö ja jatkaako kasvamista.

Olettekos jo välikausihaalareita katselleet? Mie pohdin, että kannattaako ostaa haalari vai kaksiosainen puku. Vai peräti molemmat. Kuinkahan pitkään keväällä haalarille olisi käyttöä. Nyt kun vihdoin saatiin kunnon pakkaskelejä tännekin, niin tälläisiä aloin pohtia. Njii, ja millainen olisi kevääksi hyvä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Nohnii, palstamammat muistakaapa nyt merkitä kalenteriin 10.3, jotta muistatte r-testin tulosta kysellä :D Tai oikeastaan tuolloin käyn verikokeessa ja tuloksen saan vasta seuraavana päivänä. Yksi hyvänlaatuinen alkio siirrettiin ja nyt sitten seuraavat kaksi viikkoa jännäillään kiinnittyykö ja jatkaako kasvamista.

Olettekos jo välikausihaalareita katselleet? Mie pohdin, että kannattaako ostaa haalari vai kaksiosainen puku. Vai peräti molemmat. Kuinkahan pitkään keväällä haalarille olisi käyttöä. Nyt kun vihdoin saatiin kunnon pakkaskelejä tännekin, niin tälläisiä aloin pohtia. Njii, ja millainen olisi kevääksi hyvä?
Merkitty :D

Kiialle on molemmat tuolla, joku kaksiosainen 92cm (mahtaako olla iso) ja yksosainen reima jonka syksyllä kirpparilta ostin... Se oli reilu silloin, en tiijä mahtuuko keväällä (86cm). Enköhän miä yksosaista enempi kumminkin pidä... Eipä ainakaan selkä ole paljaana
 
Hienoa Hipkukka! Täälläkin jännätään teidän puolesta. Eelin välikausipuku on viimesyksyn alesta ostettu reimatec kokoa 86cm. Jännään vaan mahtuuko enää syksyllä (luultavasti ei). Takkina meillä on 92 cm Minymon valikausitakki. Jos tuo haalari ei mahdu enää syksyllä, niin ajattelin ostaa henkseli/haarimalliset housut takin kaveriksi ja pärjätä syksyn tuolla setillä. Osaako joku suositella mistä saisi hyvät, ja järkevänhintaiset ulkohousut? Pitää varmaan vielä huutista katsella. Tahtoo vaan hinnat kivuta aika korkeiksi siellä. Uskon, että haalari on käytännöllisempi valinta tämän ikäiselle. Hienostelutakkihan voi olla erikseen, mutta ei pakollinen hankinta.

Oli mukava lukea vinkkejä päiväkotipukeutumisesta, ja erityisesti vuoropäiväkodin arjesta.
 
:LOL: Kiia tuossa söi alkuillasta köyhiä ritareita kera hillon ja kermavaahdon. Pulla oikeastaan lensi mutta hillo ja kermavaahto kelpas. Jopa niinkin hyvin että neiti nuoli lautasen ja tulos oli komea. Kuvassa ei oikein kunnolla näy mikä tahmatukka täällä oli :D



Pakollinen suihkupäivä siis :LOL:
 
Ai niin, pimu veti taas päivän läpi ilman päikkäreitä. Eihän tuo ota tätä tavaksi, eihän |O On nimittäin monena päivänä tätä harrastanut ettei käy nukkumaan ei sitten millään :headwall: Nyt tekee tuolla unta, vastalause vaan välillä kuuluu..
 
Tolokku emäntä tuo Kiia. Ihana :heart: Onko kaikkien muksuilla jo tukkaa?
Kokemuksia kyselisin vielä Jonathanin välikausihousuista. Olen menossa kutsuille ensiviikolla. Nuo mikrokangas välikausihousut ois vaan 19,90 euroa, ja kävis varmaan ihan kivasti tuo raidallisen takin kans. Kannataako sellasia ostaa? Vai pitäiskö raskia sijottaa noihin kosteussuojattuihin? (tai olla vaihteeksi vaikka ostamatta yhtään mitään... :ashamed: ) Eelin takki ei ole kosteussuojattu, mutta enemmän kai sitä suojaa alaosassa tarvii? Ja anteeksi jo valmiiksi, kun paasaan aina vaan näistä vaatteista kun tänne eksyn :D Teidän juttuja ehti tulla jo ikävä! Palsta on hiljentynyt kyllä kovasti, mutta se on kai ymmärrettävää, kun niin moni on jo palannut töihin.
 
Noniin, nyt on Juho tukka sitten parturoitu :D ihan jees meni se homma, ei tuo pieni isäntä olis vaan millään jaksanut olla paikoillaan, mutta sitä vauhtia meni parturi perässä ja hyvää jälkeä tuli :D
Äipällä on kans uus tukka :D ehkä noin 20 senttiä pistettiin poikki, tai ainakin 15. nyt ylttää tukka vähän olkapäille ja saa just kiinni jos viitii laittaa. Kivaa.
Sitä ennen kävin aamulla neuvolassa, kun olin ensin herännyt yöllä Juhon kans viideltä, silitellyt ja pitänyt kädestä kaks tuntia ei itkevää, mutta levotonta lasta. Sitten olikin ite jo noustava ja lähettävä kiireellä. Pikkasen on ollut seis olo koko päivän, vaikka vedin päkkäritkin välissä. Kaupunkiinkin ajettiin shoppailemaan sitten päikkäreitten jälkeen.

Välikausivaatteista, meillä roikkuu tuola kaapissa lassien G-tech haalari ja sen kaveriksi on tulossa Jonathanin haalari. Mä tykkään noista jonathaneista, tai siis olen todennut nuo vk-vaatteet ainakin hyviks. Ja luulenkin että tuota jonathania tullaa pitkälti meillä käyttämään vk-vaatteena. Sitten verkkapuku on tietty kaksioisaisena ja EHKÄ tulee vielä hankittua joku kevyt kaksi osainen puku, mutta ei kuitenkaan mihinkään rankempaan ulkoiluun, vaan lähinna kauppa- ja kylämatka kuteeksi.

Hipkukalle pidetään peukut pystyssä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Tolokku emäntä tuo Kiia. Ihana :heart: Onko kaikkien muksuilla jo tukkaa?
Kokemuksia kyselisin vielä Jonathanin välikausihousuista. Olen menossa kutsuille ensiviikolla. Nuo mikrokangas välikausihousut ois vaan 19,90 euroa, ja kävis varmaan ihan kivasti tuo raidallisen takin kans. Kannataako sellasia ostaa? Vai pitäiskö raskia sijottaa noihin kosteussuojattuihin? (tai olla vaihteeksi vaikka ostamatta yhtään mitään... :ashamed: ) Eelin takki ei ole kosteussuojattu, mutta enemmän kai sitä suojaa alaosassa tarvii? Ja anteeksi jo valmiiksi, kun paasaan aina vaan näistä vaatteista kun tänne eksyn :D Teidän juttuja ehti tulla jo ikävä! Palsta on hiljentynyt kyllä kovasti, mutta se on kai ymmärrettävää, kun niin moni on jo palannut töihin.
Hymyilyttikin kun huomasin että Susa laittanut taas vaatekuvaa :D Mutta siis hyvällä!! Itse siis kuulun samaan porukkaan, eli älä yhtään nolostele siitä ;) Ihana kattella muittenkin kuteita kun olen vaatefriikki.

Jonathanit on IHANIA! Annin 86 senttinen puku on vielä kuin uusi ja menee mintulle hienosti! Ja pidettiin sitä koko kevät ja syksy. Nyt talveksi ostin Annille ihanan suklaanruskeat henkselihousut ja ovat olleet tosi kivat ja laadukkaat! Myös sisävaatteet Jesper Juniorilla on kivoja. Mut Susa, mikrokangashousut menee "pyhä"housuna, mutta vettähän ne ei mun mielestä pidä. Joskus sellaisia ollut Annilla ja kaappiin jääneet kun aina mieluummin varalta puki kosteussuojahousuja. Myös Travallenia voin suositella, tosi hyviä pukuja ja housuja kosteussuojaltaan.
 
Niin ja kaksioisaista kosteussuojapukua en kaipaa Mintulle Annin kokemuksesta. Jokin kevättakki on kiva kauppareissuille jne esim farkkujen kans, mutta kyllä tuli aina laitettua puku päälle juuri sen takia kun konttailevat missä sattuu. Sitten n. 3 vuotiaana Annille hankin kaksioisaisenkin.
 
Kiitti vaan Susa, arvaa pitääkö mun nyt tilata annille tuo Minymon uus kevättakki |O :p :D Mistä muuten tilasit Eelille? Tai ostit. Tuolla ois ainakin noita, mut saako jostain halvemmalla? http://www.sisukas.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,13900/category_id,18/manufacturer_id,58/option,com_virtuemart/Itemid,54/
 
:LOL: susa ja vaatteet :D Eikös hemulikin syttynyt aina kun vaatteista tuli puhe =) (vai oliko se hemuli? :ashamed: )

Tuo oli muutes kivan näköinen tuo topsyn laittama takki tuossa linkissä. Jopa miä tykkäsin vaikka en isokuvioisista yleensä tykkääkkään.

Mun särkee päätä :'( Ja niskoja... niistähän tää varmaan johtuukin :headwall: Tänään ois edessä mun kummitytön 18v synttärit. Yhtenä osana lahjaa on tytön kirpparilla kuolaama äp:n toppapuku. :eek: 18v ja vauvasta ei tietookaan varmaan moneen vuoteen mutta ihastui siihen pukuun, ei ollut omaa rahapussia mukana ja äitisä ei suostunut ostamaan. NO kummipa meni seuraavana päivänä ja osti :LOL: Alkaakohan tuo nyt haalimaan vauvanvaatetta varastoon :D
 
Voikohan tän ikäisellä olla jo kasvukipuja? Meillä poika on nukkumaan mennessä ja monesti aamuyöstä levoton. Yksi ilta keksin, että liikkuu samalla tavalla kuin minä silloin kun jalkoja särkee. Sen jälkeen oon hieronut pojan jalkoja kun on levoton ja se on rauhoittanut.
Mulla on ollut aikoinaan tosi kivuliaat jalat n. 5-6 vuotiaana. Muistan vieläkin miltä on tuntunu yrittää nukahtaa :$ Tiedän ettei noi kivut johdu kasvusta, vaan luokitellaan rasituskivuiksi. Siksi jäinkin miettimään, että onko pojalla vääränlaiset kengät (kumisaappaathan voi pahentaa kasvukipuja). Toisaalta tuo kävelee toinen jalkaterä sissänpäin, aiheuttaisiko se jotain. Poika kyllä kävelee ja touhuaa paljon, joten en yhtään ihmettelisi, että jalat on väsyneet iltaisin. Täytyy 1½-vuotis neuvolassa kysellä.
 
Kyllä siä Tuutis oikein muistit...kun puhe vaatteista, lukeminen sen kun yltyy vaan että mitä mitä!!! :LOL: :LOL: :D

Lämpöiset halit täältä ainakin Milekolle ja Millille! :hug: :hug:

Tarttis taas ryhdistäytyä ja pistää tuonne huutikseen vaatetta myyntiin. On siinä vaan aika kova homma, varsinkin kun tuo yks rotestoittee joka kerta kun koneelle istahtaa... :D Välistä oikeen alkaa naurattaan. Ja luonnetta on...keltähän peritty...Jos jostain kieltää ja se ei neitiä miellytä niin heittäytyy lattialle maate ja alkaa potkia lattiaa ja huutaa! :LOL: Mutta yks mikä on musta kamalaa, on toi kirkuminen. On huomannu nääs että isommat antaa helpommin periksi kun kiljuu....Kyllä ne äkkiä oppii! :LOL:
 
hippkukan puolesta jännäilen täällä :D

niinukka: puhui sillon nutrilet kuurista jotain,kaveri antoi mulle sellasen suklaapatukan ja minusta aika hyvää :p
joskus maistoin allevo(?) merkkistä pirtelöä ja oli ihan kamalaa :x

poikasen massu voi jo paljon paremmin!!ihanaa!
tosiaan hyvin nyt menny tää maidoton kuuri,aluksi vaan kauhistutti kun en tiiä mistää mitää,mutta voihan sitä neuvoakin kysyä.. :)
neuvolaan eilen soitin että pitääkö lisätä d-tippoja,mutta saa kuulemma tarpeeksi tuosta kaurajuomasta.
ja kun toi kerta noin hyvin uppoo niin ei tarvii minnee ravitsemusneuvojalle mennä.
oisko sitten ollu jotain ripulia alkuunsa ku ei meinannu maha kovettua millään.
kummipojallakin oli maha sekasin melkeen viikon!

flunssa näyttäs hellittäneen,mitä ny pieni nuha.
mulla meinaa kurkkuun koskee toiselle puolelle ja aran tuntunen.imusolmukseet turvonneet.
taasko joku tauti tänne tulossa:eek:

pakko lähtä touhuamaan jottain tuon poikasen kaa!nätti ilma näyttää olevan :)

:wave:
 
Kiitos Topsy synninpäästöstä :D Mä vaan niin rrrakastan lastenvaatteita. Kai se luokitellaan jo sairaudeksi. Eelin takki on Sotkamosta. Oisko ollut euron halvempi. Lähes samat hinnat oli joka paikassa (myös nettikaupat). Saitko Mintulle sen siilipuseron?
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Kiitos Topsy synninpäästöstä :D Mä vaan niin rrrakastan lastenvaatteita. Kai se luokitellaan jo sairaudeksi. Eelin takki on Sotkamosta. Oisko ollut euron halvempi. Lähes samat hinnat oli joka paikassa (myös nettikaupat). Saitko Mintulle sen siilipuseron?
Oisin saanut vaan jätin ostamatta, ostin 4 mekkoa :whistle: Ei tuo tyttö jouda paitoja pitääkään... Hyvä tietää että Sotkamon hinnat on samat, voi siis huoletta tuolta tilata. Limet housut pitää kans saada, on muuten aika edukkaat tuolla sisukkaassa :p
 

Yhteistyössä