LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

Pika pika pyörähdyksellä mutta piti tulla kysymään mitäs L-S:lle sanottiin tänään? Oliko yhtään paremmat uutiset? :)

Ja olikos hipkukalla tällä viikolla ja jokin tärkeä tapahtuma sillä saralla? Ihan kuin niin muistaisin mutta muistankohan sittenkään oikein :ashamed:

Krisulle onnea yritykseen niin kuin muillekin vauvelia toivoville :hug:
 
Mä oon väsynyt |O ja mulla soi korvissa |O pojat vuoronperään huutanu koko pvä...Peetu kun leikkii niin joka kerta yltyy huudoks,kiljuu ja huutaa :eek: ei jaksa kuunnella ei...

Tiätteks, mä aattelin ostaa Pessille rattaat... :ashamed: meillä kun on noi ABC:n vaunut,joihin poika ei kunnolla mahdu nukkumaan ja sitten on ihan perus rattaat ilman kuomua ja ei mene ihan makuuasentoon.Nyt sitten löysin huutiksesta saman tyyliset kun nuo meillä jo olevat emmaljungan perusrattaat on mutta niissä on kuomu,jalkapeite ja menee ihan makuuasentoon.Kesän jos meinaan kotona olla niin pakko olla jotkus missä Pessi voi nukkuakin että pääsee reissaamaan ja noihin vaunuihin se ei enään mahdu... sit myyn kyllä noi molemmat olemassa olevat pois...
Millasias menopelejä teillä on?
 
mileko :hug: :hug:

Lekurissa ei vieläkään ovista näkyvissä :headwall: :headwall: No eipä noilla tikuillakaan mitään ole näkynyt.
Jos ei viimeistään keskiviikkon plussaa, niin sitten joudutaan yrittämään lääkkeillä seuraavassa kierrossa. Ja toivomaan parasta....
Mitään takeita ei ole onnistumisesta, pitää vain jaksaa toivoa.... Endoa oli vielä yhtä paljon kuin keskiviikkonakin. Eli onnistuminen voi olla mahdollinen tai mahdoton... Luultavasti mahdoton, mutta jos silti yritetään. Jos vaikka kävisi silti tuuri...
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
No hyvä varsinkin kun tässä lähellä juuri erästä äitiä kovasti lehdissä näytetään kun hän on kuolemassa syöpään piakkoin ja kotiin jää monta lasta :'( Olette varmaan lukeneet tai telkkarista katsoneet kun tuli dokkari.

.
onko tämä se joka oli iltasanomissakin?
pienin lapsi vajaa 1,5v:'(
mulla on tuo nainen ollut kyllä paljon mielessä...ois kamalaa!!
[/quote]

Just se. Eikös ole teiltäpäin kotoisin?
 
Keffeli, meillä on neljät rattaat tai vaunut :whistle: Vihellys tosiaan koska Annihan kävelee jo suurimman osan matkoista :D

1. Emmaljungan Duo Edge jotain yhdistelmät jotka hankittiin Mintulle. Käytän vielä paljon kun ovat suht uudet ja ilmakumirenkailla, mennään niillä kerhoon jne. Myös Anni mahtuu tarvittaessa jalkatuelle tai ihan mintun taakse istumaan kun laskee selkänojan.

2. Peg Perego Plikot :heart:, matkarattaat. Ihanuudet joista en luopuisi ikinä! Satikkamaiset, eli menee kasaan myös keskeltä, kuomu, taskuja, ja mikä parasta, integroitu seisomalauta. Eli ihan siellä piilossa on Annille omat jalkatuet, joille voi aina hypätä kun huvittaa. Täydelliset kaupungilla, busseissa jne. ostin uutena aika vasta ja kyllä kannatti :eek:

3. Emmaljunga soft vuodelta miekka ja kypärä. Eli avorattaat joissa ei mitään ylimääräistä. Kulkee kuin unelmat ja isot kevyet rattaat. Kyllä ennen osattiin rattaita tehdä. Käytetään kerhossa ja kauppareissulla.

4. Jotkut vanhat satikat, jotka menee makuuasentoon. Sisko tuonut kaatopaikalta, ja ovat kyllä taas vanhaa hyvää laatua. Annikin mahtuu pötköttämään, joten säästetty varalta annia varten.Viimeksi käytetty Tampereella kun oltiin Annin kanssa kaksin.

Eli mistä noista voisi muka luopua?? Kaikille on käyttöä. Avorattaista ehkä, mutta ne on jo niin retrot että ei anna luonto periksi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
No hyvä varsinkin kun tässä lähellä juuri erästä äitiä kovasti lehdissä näytetään kun hän on kuolemassa syöpään piakkoin ja kotiin jää monta lasta :'( Olette varmaan lukeneet tai telkkarista katsoneet kun tuli dokkari.

.
onko tämä se joka oli iltasanomissakin?
pienin lapsi vajaa 1,5v:'(
mulla on tuo nainen ollut kyllä paljon mielessä...ois kamalaa!!
Just se. Eikös ole teiltäpäin kotoisin?[/quote]
joo asustelee täälläpäin.
en kyllä tunne perhettä ja kuulinki vasta pari päivää sitten että täälläpäin asustelee.




 
L-S Pidetään peukkuja edelleen pystyssä ja toivotaan sun mukana :)

Rattaista ne ihanat emmaljungan scooterit ompi käytössä. Sitte ei löydykkään kuin kahdet ikivanhat rättärit. Esikoiselle 15v takaperin 1v lahjaksi ostetut rutukirjavat emmaljungan (oisko ne softyt)ja vielä vanhemmat kelta-ruskea raitaiset (leveää). Niissä vanhemmissa on ne lokasuojatkin :D Ja ei muutes käytössä ole eikä tule.

Ai niin ja onhan meillä ne yhdet emmaljungan tuplatkin... tämmöiset (löysin kuvan netistä kun yritin etsiä niistä vanhemmista kuvia) Ei meillä kyllä tuollaista koppaa ole
 
Tuutis Meillä on ihan samanlaiset tuplat :D

Meillä on kulkupeleinä kahdet eri Carenan rattaat, ABC Design-yhdistelmät, Emmaljungan yhdistelmät, Emmaljungan tuplat ja sitten löytyy Brion ihan perussateenvarjorattaat. Näistä päivittäisessä käytössä on ABC:n ja Emmaljungan yhdistelmät. Niin ja anopin luonna
on säilytyksessä kaksosilta jääneet perustuplarattaat ja aivan ihanat vanhat Emmaljungan kaksostenvaunut :D että onhan noita kulkupelejä :whistle:
 
Ai samperi MaMa kun kertoi anopin säilöstä niin muistin että onhan meijen Jepen vanhat matkikset viel meijen äidillä :D

Joulun alla hävitin (myin) Jepen vanhat yhdistelmät. Ukko totes että oonkos tullut kipeeksi kun yksistä luovuin :whistle: Mutta oonhan miä vaikka kuinka monet laittanut jo eteenpäin :whistle:
 
Tuutis ainahan voi vedota siihen että noiden "antiikkisten" kulkupelien arvo eikun nousee :whistle: Eikä koskaan tiedä milloinka tarvitsee minkäkinlaista kulkupeliä ja kyllä nuo miehetkin osaa kasata nurkkaan kaikenlaisia työkaluja ja tarviiko ne niitä päivittäin |O
 
Himpura, en meinaa aina päästä meijän keskusteluun, äskenkin sain aika kauan ränklätä, ennen kun sain keskustelut tohon näkyviin, muuten oli vaan pelkkää valkosta... :/

Mileko :hug:

Rattaista, meillä on gracon aerosport plussat, ja en suosittele kellekkään. siihen tulokseen olen tullut . Meillekkin nuo hankittiin alunperinkin vain sen takia, että niihin sai/saa gragon kaukalon kiinni. Nyt ne onkin meillä ainoastaan kauppa rattaina. Sitten on nuo Brio Kombi yhdistelmät, niistä oon tykänny, mutta ahtaat nuokin kun mitkäkin.

Mulla ja Juholla on huomenna parturi :D Juhon tukkaa saksitaan ekaa kertaa ja melkeen voisin sanoa, että neitseellinen parturointi se on mullakin :whistle: no ei sentään, mutta mä käyn niin harvoin että oikeen hävettää, tai sanotaanko, että töissä ollessani kävin useemmin, mutta oon ollu perus kotiäiti ja antanu itteni repsahtaa :whistle: siis vielä entisestään :whistle: Oon viimeks käyny saksien alla kolmea päivää ennen juhon ristiäisiä :whistle: :D :ashamed:
Ja sitä ennen olis aamulla mulla neuvola, taas.

Huomenna meijän olis pitäny mennä Juhon serkun 2v. synttäreille, mutta ei serkkupoika ole vielä parantunut, alunperin synttärit piti olla viime sunnuntaina, no nyt koitetaan sitten viikon päästä uudelleen. Ja Juhon kaverillakin on viikonloppuna 2v. synttärit, juhlia kerrakseen :D
 
Krisu Topsykalta tulikin jo hyviä vinkkejä päiväkotiin. Teippivaipat on hoitajille parempi vaihtoehto, saavat nopsaan vaihdettua vaipat riisumatta kaikkea. Itse suosittelen käytännöllisiä vaatteita, vaikka on mukava pukea nätiksi, mutta sellaiset vaatteet missä ajattelee päivän viihtyvän, ei mitään kankeita kireitä farkkuja tms. Näkee monesti, että on ajateltu vain sitä että näyttää hyvältä (itse olen päiväkodissa 0-3 v.osastolla töissä ), ei 1 vuotiaalla tarte olla mitään uusimman muodin mukaisia kireitä pillifarkkuja, niin ettei pyllistämään pysty kun ahistaa... kärjistetysti.
Vaihtovaatteita kannattaa olla ihan reilusti, sitä bodya/paitaa ja sukkahousua ja päällysvaatetta, ne tahtoo likastua/kastua kovin usein.
Sisäkengiksi jotkut hyvin pitävät tossut, crocseja en kyllä suosittele. Meillä ne ainakin on muotia, mutta kun ne ei pysy jalassa sitten millään.
Niin ja yleensäkkin vaatetusta vähän joka säälle, siis kurista, villavaatetta ym. Ja ne kumpparit ois hyvä olla olemassa loskakelejä varten.
Ja vaatteisiin ja kenkiin ja ihan kaikkiin NIMET, ne häviää niin äkkiä siellä ja jos ei oo nimikoitu, niin hankalampi on löytääkkin.

Joku kyseli kerran vuoropäiväkodista, meillä on auki ympärivuorokauden tarvittaessa. Justiin pääsin töistä kymmenen jälkeen, ku viimeisetkin lapset lähtivät. Siinäpä syötiin iltapuurot normaalisti ja sellaista rauhallista toimintaa ja kirjan lukua ym, sittenpä lapset lähti koteihinsa suoraan nukkumaan. Jos jäävät yöksi, niin samat tutut rutiinit kuin kotosallakin, hampaiden pesu ja yökkärit päälle, sadun lukua ja sitten nukkumaan. Itsekkin saa nukkua, ja lapset ovat tottuneita ja nukkuvat yleensä hyvin. Oon tykänny tosi paljon tehä noitakin öitä ja iltoja, kun rauhallista. Mutta siis, vuoropäiväkoti ei oo niin paha juttu, miltä se voi äkkiseltään kuulostaa...

Milekolle :hug:

Nukkumaan...
 
Milekolle :hug: :hug:
Olen menettänyt parhaan ystäväni kolarissa, yli 20v sitten ja vieläkin ikävä. Haudalla käydessäni muistelen aikaa yhdessä ja mietin, millainen elämä hänellä olis ollut..

Täällä elämä ennallaan, Eero kiipee, rämplää telkkaa sun muita.... siis jatkuvaa EIEIEI...
Rattaissa viihtyy, kun liikutaan. Nukkuu myös hyvin rattaissa. Kestovaippa-testailu aloitettu.
Potalle pissaa hienosti, kun vielä kakkaiskin...
Onnin kerhosta loma, niin saa olla aamut yökkärissä pitkään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ja olikos hipkukalla tällä viikolla ja jokin tärkeä tapahtuma sillä saralla? Ihan kuin niin muistaisin mutta muistankohan sittenkään oikein :ashamed:
Muutaman tunnin päästä pitäs lähteä ajelemaan klinikalle ja hakea yksi 'huurunenä' kotiin. Eli tänään on alkionsiirto. On se kumma miten paljon voi tämmöinen asia jännittää. Vasta klinikalla kuulen onko jouduttu sulattamaan useampi 'olki' ja kuinka hyvin alkiot on pakastuksesta ja sulatuksesta selvinneet. Pojan kohdallahan jouduttiin sulattamaan kaksi olkea, kun ensimmäisen oljen alkiot eivät jaksaneet jatkaa jakautumista. Pitäs kai alkaa siivoamaan tai jotain, ettei ajatukset koko aikaa pyöris tässä.

LillaStina Harmillista, että teillä on mutkia matkassa. Miulla ei endoa ole, mutta se mitä olen siitä lukenut ei kyllä kuulosta kivalta. Toivotaan, että teilläkin hoidot nytkähtäis taas eteenpäin.

Rattaista Meillä on jotkut mertkittömät matkarattaat, joihin olen ollut ihen tyytyväinen. Meidän vähäisellä käytöllä ihan passelit ja kevyet. Sitten on Hartan Top Linet joka päiväisessä käytössä. Näihinkin olen tyytyväinen. Ovat hyvin kestäneet meidän rajussakin käytössä. Ainoa vain, että makuutila alkaa loppua, mutta en nyt viitsi uusia rattaita lähteä ostamaan, vaan katsotaan ensin ensi kesä, jos sen ajan mahtuisi noihin. Sitten syksyllä mietin uusiks tuon ratas asian, voihan olla ettei poika enää kauheasti suostu p'äikkyjä sitten enää ulkona nukkumaan.
 
mileko :hug:

Huomenta vaan..kerrankin ajoissa ylhäällä...ja väsyttää niin pirusti |O
Meillä onkin lastenpolikäynti edessä..saatiin nyt tuo vehnä kokeilla kotona ja jos oireita ilmaantuu niin sit näytille..eli sunnuntaina annettiin vehnää ja illalla rupes pyllypuoli tulemaan näppylään..eilen sit soittelin polille ja tänään mennään näytille ja tuo on vielä levinny entisestään, koko vaippa-alue tulipunanen ja mahaan kans levinny..erittäin paha reaktio näköjään et eipä tuo vehnä sit sovi :(

pupulle onnittelut :heart:

hipkukalle hurjasti onnea matkaan :wave:

 
Kerääkö muuten joku noita Bonan koodeja? Mulla ois yks. Se koodi vaan on just siinä sauman kohalla ja mulla repeyty se, mutta taisi tulla koko koodi silti.
Mä en noita kerää, kun ei juur purkkiruokaa kulu. Mutta jokunen sillon tällön nii multa saa koodin.
 

Yhteistyössä