LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Huomenta! täällähän on taas juttua vaikka kuinka. Miä menin illalla ajoissa maate kun väsyttää ihan kamalasti. Taitaa ne menkat kohta taas alkaa kun samanlainen olo on kuin viime kuussa. Siis ihan järkyttävä väsymys, tulee mieleen odotusajan alku. (huom, en odota) :D

Päivällä käytiin ostamassa pojille kengät tai Danielille pitää mennä ostamaan lenkkarit erikseen et poika on mukana. Meil on Jepellä TAAS pientä lämpöä ja nuha/yskä. |O Miä todellakin alan epäilemään taas jotain allergiaa kun se on koko ajan kipeenä! Jepellä sitä on ennenkin epäilty, testit vaan ei ole näyttäneet mitään....

Piituli. otahan varauksella ens viikko. Jos tuo on oikein kipeenä niin ei tulla tartuttamaan teitä.

Minuu nukuttaa :headwall: :headwall:
 
Nauramisesta kyllä tuo pimu päivittäin käkättää mutta ihan kuin juttelu ois jäänyt vähemmälle.

Kutiamisesta meil tuo neiti kutiaa ihan mielettömästi. Bodya tai paitaa ei taho saada päälle tai päältä pois kun toinen kiemurtelee kikattaen :D Ei nuo toiset tommosia kutina killejä ole olleet :D

välikausipuvusta. Ostin huutiksesta punaisen kokopuvun Kiialle. Tuo on 68cm mutta näyttäisi mahtuvan. Pitääkin sovittaa tänään jos vaan muistan. Ja kirpparilta oon ostanut punasen takin ja housut. Tosin ne housut on farkun tyyliset. Pitää ostaa jotkut ulkohousut tuon takin kanssa. Onneks kirpparilta viel löytyy tuota kokoa niin ei tarvi kaupasta uutena ostaa kun pojille joutuu kumminkin vaatteet hommata. Pitäis kyllä nekin kattoa läpi, löytyykö kaapeista/rojuhelvetistä :ashamed: Vai ei..

Hups. Taas meinasin unohtaa :ashamed: Minsulle tervetuloa meijen "kaheliin" joukkoon :D
 
huomenta kaikille!

meillä neiti sitten heräs 6.30.
pitää varmaan ruveta vetämään tuo pimennys verho eteen,että nukkus ees seittemään.kuitenkin päivä rupee jo valkenemaan kuuden jälkeen.

illalla simahti ennen kasia,ei suostunu millään juomaan velliä,olisko 80ml menny.olikohan sit kylläne kun 17.30 söi puuroa+maitoa.luulen niin.sanoinkin sit miehelle että nousee se kolmen aikaan syömään,ja niinhän tyty oli ylhäällä kolmelta. :D

katjanna myökin yritetään hirmu säännöllistä elämää viettää,pitää miettiä aina kyläilyt ja kaupassa käynnit tytyn nukkumisien ja syömisien mukaan.onneksi neuvolan ajankin ollaan saatu ite sanoo et millo sopii.
kai myö ollaan nyt jo sitten kaavoihin kangistuttu.mutta miusta on hyvä näin. :D

susa ja näkymätön ninni venlalla on se pilvipuku,ja minusta se on aika turraus koko tekele..ehkä vaunuissa se menis,jos ei laita muuta ku sisävaatteet sinne alle. autoilupukuna se meillä on ollut,mutta on kyllä himpun verran liian kuuma venlalle.pää lähestulkoon aina märkänä.vaikka en enää ole sen puvun huppua päähän laittanu.
se on aika paksu puku.ja miusta jotenkin outo kun toisella puolella on pätkä vetoketjua ja vetoketjun jatkona nepparit..tuntuu et koko puku on ainakin venlan päällä ihan kierosti. :D
vai enkö mie vaan osaa pukee sitä ton tytyn päälle :eek:

yksäiti mie ostin kapphallista neitille sellasen välikausi haalarin jossa ohkasen ohut vuori.ja sit hutonetin paketissa tuli yks haalari on tosin ohuempi kun tuo kapphallista ostettu.kumpikin on 74cm ja aika reilun kokonen tuo huutonetin haalari ainakin on.
olen miettinyt että ostasko kevät takin tytylle,vai selvitäänkö noilla kahella haalarilla ja yhellä tutan kevytvanupuvulla,ja sit flees takilla ja farkuilla/muilla paksummilla housuilla..kumpa ei olis ku yks vaihtoehto niin eipähän tarttes pähkäillä.
takki olis tietysti ainakin autoillessa hyvä sekä kaupalla..mutta saapihan sen haalarinkin riisuttuu yläosaa pois.

minsu tervetuloa miunkin puolesta joukkioomme =)
 
Huomenta,

Mies ja Anni meni ulos lumitöihin. Minä tein makaronilaatikon ja laitoin just uuniin niin on ruoka valmis kun tulevat sisälle. Aatukin heräsi 6.30 ja on nyt sitten jo päiväunilla.

Minä en halua vauvalle takki/housu yhdistelmää, välikausi puvun on ehdottomasti oltava haalari. Syystä että kun vauvaa joutuu kantamaan paljon, niin tuntuu että takki on aina korvissa ja pahimmassa tapauksessa selkä paljaana jos ei ole kunnon henkseli housuja. Kävin katsomassa eilen Nickystä ja Nellystä uusia haalari malleja ja minusta ne oli rumempia kuin viime vuoden mallit. ( tummemmat värit ). Aatulle ei kyllä tarvi vielä olla mitään reimatecia kun ei vielä liikukaan ulkona oikein milläänlailla, niin joku halvempikin käy. Lindexin pukujen mallista en tykkää yhtään, mutta mietin että Kappahallista voisi löytyä edullinen ja nätti puku. Pitää käydä siellä katsomassa seuraavan kerran kun on asiaa kaupungille tai sitten katselen huutonetistä. Niin ja minä haluan ehdottomasti baby mallisen ja alas asti olevan vetoketjun :D Annille käytän jo takkia/housua ja sitten on vielä koko haalari, mutta Aatulle haluan vain haalarin.


Pitää käydä vielä katsomassa onko kerhon puolelle tullut uutta asiaa.

Mukavaa sunnuntai päivää kaikille!:heart:

Katja
 
Minä ostin huutiksesta yhteen vaatepakettiin Sannille sellasen vaaleenpunasen haalarin kokoa 74cm. Vetoketju alas asti ja sillee. En sitten tiiä, miten paljon tulee käytettyä, kun on neiti sen verran lämminverinen. Voipi kevät mennä ihan ohuella fleecehaalarilla tms.

Piitulille laittelen kohta yksäriä :attn:
 
mä oon sit ihan pihalla...enkä kyl jaksa ny lukeekkaan kaikkee :ashamed:

eilen tosiaan menin sit kaverin kans yhelle...ekan kerran veetin jälkeen siis ulkona :whistle:
nooh....puol kymmeneltä sit lähin ja 23.30 olin jo kotona,ku jätkä oli heränny ja toi isäntä paskapää ei sit osaa sitä nukuttaa :kieh: :kieh: et olipa kiva reissu!!!!
vituttaa toi äijä ku se tekee ittensä niin avuttomaks,ku yksin joutuu oleen ton kans!!!!

mut en jaksa ny valittaa :ashamed: pitää mennä pyykit ottaan koneesta
 
tin
Huomenta!
Me ollaan oltu ahkeria tänään, oltiin taas aamusta vauvauinnis. Voi että ku Tatu tykkää siitä :heart: Sukellettiinki kolme kertaa... Eilen oltiin ukon siskon "saunan avajaisis" ku sen uus sauna valmistu ja jäi yöunet hiukka lyhkäseksi. Mutta oon päättäny että EN MEE PÄIVÄUNILLE koska sit en pääse illalla ajois nukkuun enkä aamulla ylös. Huomenna ja ti,ke ja pe on mulla nimittäin koulua. Alkaa sisätautioppi ja kirurgia =) Olin perjantaina tos työpäivänki tekees ku ei ollu muka saanu ketää muuta sijaista.

Välihaalareita meillä on aika montaki, tosin ei mitää huippu reimateciä tai muuta, 68 ja 74cm. Kaippa noilla kesä menee. Pitäsköhän olla vaan joku paremmin tuulen pitävä....

Mitäs muuta... ainiin, Tatuki naureskelee ääneen, melkein päivittäin mut ei mitenkää jatkuvasti.

Minkäkokosia vaippoja te käytätte? Tää kysymys on ollu munta kertaa mutta taas kyselen. Ku me siirryttiin Pamperssin nelosiin ja tuntuu et ne on vähä reiluja....
 
huomenta kaikille!!!
meillä ukkeli nukku hyvän yön,painu untenmaille n.21.00 heräsi syömään vasta 05.30 ja aamulla n.8.00 ylös!
uskomatonta mitkä unet :heart:
mietin kyllä viiden aikaa hereillä että joko sille nestehukka tulee...

syötin äsken soseita,kasvissose taitaa olla lempparia:)
sit annoin vielä pari teelusikallista banaani/persikkaa,ei oikee tykänny.
jos täs nyt muka jotain kotihommaa yrittäs:wave: :wave:
 
Tin, meillä otan juur käyttöön ton 4 koon. Vois vielä 3:kin mennä mut otan ton isomman jo kuitenkin.

Oon täs miettiny et kuinkas paljon teitin lapsukaiset syöpi noita kiinteitä? Lähinnä tota pottua ym aattelin. Toi meitin mimmi syöpi n. 4 jääpalakuutioo ja sen päälle 100ml maitoo. Ja sit oon antanu toisella aterialla hedelmää, syö vajaan purkin ja sen 100ml maitoo.

Meillä iskä lähti isompien kans tuonne pihamaalle johonkin jutskaan minkä ties olevan. Jäätiin sitten pikkumimmin kans kaksin kotiin ja se tuolla vetelee tirsoja. Kaipa kohta heräilee pottua syömään. Väsyttäiskin aikas paljon mut on toi takan lämmitys tossa nii eipä pääse nokosille. Ja jos nyt menisin nii aivan varmasti neiti heräis joten antaapi olla ja keskityn vaan lämmitteleen... =)
 
meillä on liberoin housuvaipat,hitto mikähän se koko oli..tais olla 7kg-joku..kun niissä 7-11kg (?) ei mee teipit kiinni nii piti ostaa pikkaselle housuvaipat..
meidän lemppari sose on kanssa kasvis sose..sit vissiin se pe-po ja sit maiss..hedelmistä on ruusunmarja,ruusunmarja-vadelma,luumu,sit joku mis on monta,sit päärynä..muita ei olla maisteltu
 
no meillä menee aamupäivällä purkki kasvissosetta ja siitä noin puoli tuntia niin menee päikyille ja ottaa vaihtelevasti maitoa mut keskimäärin 120ml..
ja hedelmä sose sit iltapäivällä ja sen päälle annetaan vaan vettä..sit jonku tunnin päästä maito..
 
Mulle käy se keskiviikko mainiosti... Siiri heräs tänäänkin klo:8.00 prkl... kävin nukkumaan vasta kolmen aikaa yöllä ku kaveri lähti puol kaks ja isäntä tuli vähän ennen kolmea töistä kotiin.

[/b]dogtor sanotaan näin et nurmeksesta on meille noin 470km et laske siitä... hihi ja :hug: sulle
 
sosemäärästä: eka maistelulla anoin teelusikallisen,nyt menee n.8 tai 10 tl.
annan sit päivällä vielä toisen satsin,tosin vähemmän,jotain 3tl.

pitää kyllä alkaa tekee noita soseita itte.ainaki viimestää ku menee enemmän.
mula ei tuo perunasose ota onnistuaksee,aina jotenki liimaisen oloista...
annoin sitä lusikallisen nii jätkä sylkäs ulos :LOL:
 
Hohhoijaa.. Pakko kysyä teiltäki et mitä tekisitte tässä tilanteessa. Meidän tytöllä ei oo paino noussu neuvolan tätin mukaan tarpeeksi (eikä kyllä omasta mielestänikään). Neiti panttaa kakkaa ja sitten kun suoli on täynnä kakkaa, alkaa pulauttelemaan kamalasti. Levolac auttaa, mutta ei kovin nopeasti. Ja tyttö ei suostu ruiskulla sitä ottamaan, vaan pitää pumpata pulloon maitoa ja sekoittaa siihen. Nytki kakannu viimeks maanantaina! :( Levolacia saanu perjantaina ja tänään. Tyttö on siis täysimetyksellä ja maito on riittäny ihan hyvin, välillä tosin on sellaisia päiviä, että jos en ole itse juonu ja syöny tarpeeks, niin sitten meinaa maito loppua kesken. Mutta kun vaan syön koko ajan ja juon litratolkulla vettä päivässä, niin ei mitään ongelmaa maidon riittämisen suhteen. :) Viime viikolla neuvolassa sitten käskettiin alottaan kiinteät. Olin niin kovasti suunnitellu ja toivonu pystyväni täysimettään puolivuotiaaks asti, niin harmittaa.. :|

Tytön mittoja: syntyessä 3800g 51,5cm, 1kk 4720g 56cm, 2kk 5510g 60.3cm, 3kk 5720g 62.5cm, 4kk 6210g 66cm.
Eli kysymys kuuluu: Uskallanko uhmata neuvolan tätiä ja antaa edelleen pelkkää tissimaitoa, teenkö väärin lasta kohtaan? Tyttö on mielestäni ihan tyytyväinen ja saa maitoa tarpeeksi. Se on kai se kakka vaan joka ei suostu tulemaan suosiolla, ja aiheuttaa pulauttelua, joka aiheuttaa ei-painonnousua: kiva kierre.. :headwall:
 
Noista kevät puvuista..Meillä tytölle on kaks Reiman välikausipukua kokohaalari 74cm sekä 2-osainen puku jossa henkselihousut ja takki (74cm) näillä luulisi pärjäävän ja kunhan ilmat vielä lämpiää niin sitten löytyy fleecepukuja (yksi-ja 2-osaisia) sen kymmenen kappaletta :ashamed:
Me lähdetään tänään anoppilaan muutamaksi päiväksi kun alkoi lapsilla tuo hiihtoloma..Saa nähdä miten osaa olla ilman nettiä ja ennen muuta ilman teitä :D Mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja olkoon se edellistä parempi :hug:
 
àkkià tuohon kakan panttaamiseen kommenttia.. olettekos te joiden vauvoilla tàtà ongelmaa on niin kokeilleet antaa maitohappobakteereita ? Meidàn murulla vatsa rupesi toimimaan kiitos maidon johon on lisàtty jo valmiiksi noita hyvià bakteereita.. Sen jàlkeen ei ole ollut enàà ongelmaa! Kannattaa kokeilla! =)
 
Heidi25 Meillä annetaan päivittäin Rela-tippoja.. En ole kokeillut auttaisiko jos jättäisi antamatta. Pitää kai kokeilla alkaa itse luumu-kuurille, voi vaan olla joku muu ku vauva jolla lähtee kakka liikkeelle :LOL:
 
Ja nyt kun tuli pikakelauksella luettua noita kommenttia niin annikaa on kyllà tosi vaikea saada nauramaan.. vàlistà tulee aivan pàà kipeàksi kun yritàn ilveillà ja pààstellà hassuja àànià ( luultavasti piakkoin naapurit soittaa valkotakkiset hakemaan pois.. :D ) Ja kutinasta.. Kun sekin on ihan omituinen juttu.. Kutiaa kerran, nauraa sille ja sen jàlkeen ei sitten enàà kutia siità kohdasta!! Siis normaalisti ihminen kutiaa aina samasta paikasta ja nauraa aina.. mutta ei tuo minun neitini.. :D Vàhàn mua pelottaa ettà minkàlainen vaativa lapsi siità tulee, ettà pitàà aina olla jotain tekemistà ja haasteita ja vaikka mità :/ Juu ja voihan se tosiaan olla niin ettà annikaa kaipaa sulhoaan.. ;) Ja dogtor :hug: Ja nyt ulos vaan sieltà kàmpàstà ja meet vaikka kàvelylle :hug: Muuta en sano tààllà :)
 
Vaipoista: Meillä käytössä nyt Lidlin Toujours vaipat kokoa 4. Kaapissa oottaa seuraavaksi Pampers paketti kokoa 4. Pamperssia ollaan yleensä käytetty, mutta hyviä myös nuo Lidlin vaipat (18 senttiä kpl) Baby Dry maksaa 21 senttiä kappale, mut niistä saa bonukset ja hlö.alet jotenhinta ero ei kyllä jää suureksi.

Välikausipuvusta: Joo tuo Lindexin puku on kieltämättä vähän hassu kun aukee sivusta. Mulla tahtoo mennä joskus muut asiat käytännöllisyyden ohi :whistle: Meillä tuo tähtipuku ei oo vielä ollu liian kuuma. Täällä pohjoosessa kun asutaan. Vaikeeta kun ei voi tietää mitä keväällä tarvitaan :headwall:

Mitenkäs muut neiti immeiset, Kositteko karkauspäivänä? Minä kosasin -hamekankaita odotellessa... Sanoihan tuo kuitenkin tekevänsä musta kunniallisen naisen jahka Eeli on vähän isompi. Saas nähdä...

Nyt lähdetään kyläilee :wave:

Ai niin, Soseita olen nyt antanut 1/3 osa purkillista ja eilen siirryttiin raakaan velliin. Vaihdettiin vellituttikin pulloon. Melko vaudilla menee tuo velli. Onkohan vähän liian iso reikä maissivellille?
 

Yhteistyössä