LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Moro!

Meillä ukot oli keskenään koko aamupäivän, kun äippä tutustui tk:n päivystykseen... :'( Mä en oikeasti ymmärrä... nyt on lääkkeitä ja kipupiikkikin takana ja ei kun selkään vaan särkee.. mä olen niin väsynyt ja hirveen itkuinen. Sattuu ihan h*****tisti :'(
Oli noilla ihan hyvin menny ja nytkin isukki nukuttaa pojua parvekkeelle. Mä en jaksa!!!

Mitähän mun piti kommentoida? No ei kai mitään tärkeetä... :ashamed:

Nyt yritän sitten makoilla tässä sohvalla ja käydä kattelemassa teidän juttuja... jos vaikka sais nukuttua vähän aikaa...
 
susa meil juo Kiia vellit ihan samalla tutilla kuin maidotkin. Vellitutista tulee niin paljon että tuo ei ehdi niellä sitä :/

Vaipoista meillä on käytössä liberon teippivaippa 7kg-> en muista mihin. Pienemmät olivat tuosta masun ympäriltä pikkusen tiukat :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Huomenta! täällähän on taas juttua vaikka kuinka. Miä menin illalla ajoissa maate kun väsyttää ihan kamalasti. Taitaa ne menkat kohta taas alkaa kun samanlainen olo on kuin viime kuussa. Siis ihan järkyttävä väsymys, tulee mieleen odotusajan alku. (huom, en odota) :D

Päivällä käytiin ostamassa pojille kengät tai Danielille pitää mennä ostamaan lenkkarit erikseen et poika on mukana. Meil on Jepellä TAAS pientä lämpöä ja nuha/yskä. |O Miä todellakin alan epäilemään taas jotain allergiaa kun se on koko ajan kipeenä! Jepellä sitä on ennenkin epäilty, testit vaan ei ole näyttäneet mitään....

Piituli. otahan varauksella ens viikko. Jos tuo on oikein kipeenä niin ei tulla tartuttamaan teitä.

Minuu nukuttaa :headwall: :headwall:
no voihan kökkö, yritäs nyt saada muksut kuntoon niin päästään turisemaan. :D
 
minsu: ensinnäkin tervetuloa mukaan joukkoon! ja mitäs jos kokeilisit tosiaan luumusosetta tissimaidolla reilusti löysytettynä muutaman kerra päivässä jos vaan vauvelille maistuu? sais siitä vähän enemmän energiaa (kait?) kasvuun ja tietty suolen toimintaan vauhtia ja sitä myöten tyydyttäs sen teitin neukkatätin :D ! eikä se imetys siitä kärsi varmasti! kokeile mitä vauva tykkäis! jos on luumu surta herkkua niin mikäs sen mukavampaa!

ja meillä käytössä libero discovery 7-14kg,juuri vaihdettiin isompaan,nyt mahtuu reidetkin kunnolla :D ,masun kohdalta menee melkein teipit vastakkain mut edellinen koko hieri reisiä :D

päiväkahville :wave:
 
minsu meillä tyty saa jokaisen aterian yhteydessä luumusosetta.suosittelen sitä kyllä lämpimästi.
jos et muita soseita ole antanut niin uskaltaa (minun mielestä) vaikka jokaisella syöttö kerralla vaikka sen t-lusikallisen tai kaksi..luulen et sillä irtoo kakka..meillä irtos ainakin :D

ja meillä neuvolassa sano täti et kakka saa mennä vaikka ihan löysäksi niin tuleepahan kaikki kikkareet suolen mutkista pois.

ja nyt kun tytölle olen tota luumua antanut,niin ei pulauttele juur yhtään,samaa ongelmaa oli et kun oli suolessa kakkaa niin sillo lenti puklu.

meillä on liberoita,lidlin vaippoja ja pamperseja kaikkia käytössä :D 7 kg -

etätytöt lähtee kotiinsa...jeh ihana rauha laskeutuu torppaan :D
 
meiän musu oppi äsken kääntymään masulleen :heart: itki ja kääntyi kun ei ollu hyvä mitenkään päin ja sitä tuntui ärsyttävän sekin kun pääsi mahalleen,nyt tossa isin sylissä kattoo ku äiskä kirjottaa ja hirmusia hymyjä heittelee..pelastaa päivän tuollanen muru :heart:
 
Voihan himpula tota meitin mimmiä! Se on kyl sellanen kakkamaakari että! Tän päivän kolmannet soosit tuolta pyyhkäisin ja tietty kesken unien herää kakkimiseen... :attn: Tuntuu toi parsakaali ainakin tuolle neitoselle tekevän niin että soosia riittää! :LOL: Uskomatonta mutta totta! :LOL: :kieh:
 
tuun nyt piipahtamaan täälläkin puolella..oon nyt tuolla kerhon puolella lueskellu mut kunhan rauhassa kahlaan läpi nyt sen..

laitoin myyntipuolelle tytön vaatteita myyntiin..niin se äitin pieni vaan kasvaa, huomenna isken ne kyllä huutikseen jos ei kukaan halua sitä ennen ostaa :D

Meillä maistettiin tänään ekaa kertaa sosetta!!!! peruna-parsakaalia, vähän oli tympeä ilme mutta hyvin tajus homman jujun että niellä pitää.. 2 pientä lusikankärjellistä annoin.

isäntä laittelee meille ruokaa tuolla et mamma saa vähän huilia, lapsetkin nukkumassa..jonkinlaista pihviateriaa tiedossa B)
 
Minsu - meidän neitit on melko samoissa mitoissa. Huomenna 4 kk neuvola, mut 3kk neuvolassa oli 5585g ja 61 cm. Syntymämitat 50 cm ja 3990g - eli hitaasti on kasvettu täälläkin. Ja ihan täysimetyksellä mennään. Mä oon nyt vaan päättänyt luottaa itseeni tässä asiassa. Näen, että Hilmalla on kaikki hyvin - tyttö on hereillä ollessaan iloinen ja energinen ja kasvua on kuitenkin kokoajan tullut eli alaspäin ei olla menty missään vaiheessa. Ja täysimetystä aiotaan jatkaa yhä vaan. Ja meillä myös pantataan kakkaa - maksimissaan kaksi kertaa viikossa tulee jotain neidistä ulos, neitiä se ei tunnu häiritsevän joten me ei olla annettu mitään siihen. Jos väli on ollut kovin pitkä niin sitten on vähän näytetty kuumemittaria :D
 
minsu meilläki tyttö miusta aika pienikokonen vielä (s.3390/50) ja nyt kk sitten 4kk neuvolassa 5775/61! Huomenna 5kk neuvola.Ella on myös aina pantannu kakkaa ja sen takia puklaa usein.Mie olin suunnitellu et täysimetän Ellaa niin kauan ku kasvaa hyvin ja muutenkin on tyytyväinen.Viikko sitten alotettiin maistelemaan kiinteitä kun ei tyttö enää vaikuttanut tyytyväiseltä pelkkään maitoon.Miule sanottiin 4kk neuvolassa et vois alkaa kiinteetä antaa jo..mut en alottanu heti kun sillo oli vielä ihan tyytyväinen.Meillä ei ole kiinteet auttanu kakan tulemiseen mitenkään...edelleen panttaa ja kakkaa n. 2krt/vkossa.

Jaa..mitäköhän piti vielä kommentoida.Pää lyö tyhjää.Miula on ollu jo toista viikkoa elohiiri silmässä,perkules et ärsyttää.Ainiin...onks teistä kukaan nähny unta meistä palstalaisista?Heh,viimeyönä miun unessa oli Yodottajan Viu ja kerran tuutis pääs miun uniin :LOL: :LOL:
 
pinssiote hmmm..meilläki taidetaan jo ottaa tutista pinssiotteella kiinni..ei tullukaan aikasemmin ajateltuun,pitääki huomenna kahtoo tarkemmi.

Meilläki tyty nauraa hirveesti.Varsinki ku isi tulee töistä ni naama on ku hangon keksi ja heti alkaa nauru.Kukkuu leikit on aika hitti nykysin :D
 
vip kyllä täällä on palstalaiset tullu jo uniin...mileko yhtenä yönä oli unessani..oli kuulemma huutonetistä miehen itellee löytäny :LOL:
siis pikkusen on meikä tainnu surffailla huutiksessa :D
mut unista yleensäkin..silloin täyden kuun aikaan meikä näki ihan mahottomia unia..mikähän siinäkin..ja oon myös huomannu et ennen menkkoja näen kanssa hurjaakin hurjempia unia..nyt tais täys kuu ja menkat sattuu samalle viikolle..ja yhtenä yönä venla olis istunu yökkäri päällä kaato sateessa :eek: se oli jotenkin pelottava uni..mistähän lie nuo unet tuleekaan?

nyt tuo neiti nukkuu..kekkulehti ilman vaippaa tossa ennen nukkumaan käyntiä,ihan mahoton meno oli päällä.

yodottaja venla kanssa ottaa tutin suustas peukalon ja etusormen väliin,sitten pyörittelee sitä kädestä toiseen.ja yhtenä aamuna kun oli vieressä,niin tunki tuttia miun suuhun..ehkä kylläkin tahattomasti..mutta lähimpänä kun olin niin ja sattu nyt sillä korkeudela olemaan,niin osu miun suuhun :D

mutta taidan miekin koisimaan lähtee..

ainiin vip miulle tulee elohiiri aina silmään jos olen yliväsynyt..silloin kun tyttöä ootin ja töissä kävin niin se elohiiri väpätti harvase päivä silmässä..aika ärsyttävä tunne.
 
Minsu Meillä poika on muuten täysimetyksellä, mutta saa joka ilta myös luumusosetta. Meillä ei Levolac auttanut ja oltiin joutua kuumemittari kierteeseen (eli kakka tuli vain auttamalla :( )ja sen lisäksi pojan olo oli panttauksen takia surkea, saattoi itkeä ihan kipuitkua.
Mie sitten päätin kokeilla luumua ja se on auttanut. Edelleenkään kakka ei tule joka päivä, mutta pojan olo on kuitenkin helpottunut. Ja vaikka ihan puhtaasti ei enää ollakaan täysimetyksellä, niin pääasiahan on että pojan olo on hyvä. Ja lisäksi kylmä luumusose selvästi helpottaa kutiavia ikeniä. Poika on ihan onnessaan kun saa luumua :D
Poika täyttää ensi perjantaina 4kk, mutta en silti ole päättänyt aloitetaanko muita soseita vielä. Mie olen tehnyt siten, että ensin imetän ja sitten annetaan luumusose. Näin pojan ensisijaisena ravintona on edelleen rintamaito :)
 
unista vielä...mie oon aina nähny hirveesti painajaisia.Mistäköhän sekin lie?Ootteko ikinä nähny unta missä lennätte?Vitsi se on kyllä upeeta,nuorena näin harvase yö lentounia.Nykyisin en ole enää nähnyt :( Mutta mieleen on jäänyt se tunne kun lentää :LOL:
 
No huh, ei Minttu osaa edes jalkoja laittaa suoraksi kun laitan sen lattiaa vasten "seisaalleen". Eteenpäin vaan jalat sojottaa!! En tiedä onko vielä jäänteitä perätilasta, kun syntyi jalat suoraan eteenpäin taipuneena ja niin olivatkin ekat pari viikkoa :heart:
 

Yhteistyössä