LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Tossa siivotessa tein huomion et vähiten pölyä löytyy nykysin meidän makkarin sängyn alta...ei vissiin tule kovin taajaan sänkyä pomputeltua :whistle: Ai mitenniin VISSIIN?? :eek: Siis EI tule!! :D
Siis mitä...Voiko sängyssä tehdä muutakin kun nukkua??? :D
Kuulemma voi ;) En mä kyl tiijä muuta kuin nukkumisen... :saint:
Lapsiahan voi aina YRITTÄÄ syyttää kaikesta... :LOL:

Ilmeisesti sängyssä voi tehdä muutakin kun nukkua (huom! 5 lasta) :whistle:

 
Noi voi v******!!!!!!

Meillä kosahti toi kuivausrumpu :$ :|
Yhtäkkiä kuului pieni posahdus ja sen jälkeen se alkoi pitää omituista ääntä... hirvee palaneen haju tuli... Otin äkkiä tavarat sieltä ulos, töpselin seinästä ja sammutin sen kokonaan... Voi hitto jos se nyt meni paskaksi. Kohta korjaaja tulee kattomaan sitä, joten toivottavasti sen sais kuntoon ja sen sais käyttöön... uuden ostamiseen ei ole varaa ja koska senkin kerkeis hakemaan :(
Eihän siinä muuten mitään olis, mutta milläs saat nuo kestot kuivattua nopeasti ilman sitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Noi voi v******!!!!!!

Meillä kosahti toi kuivausrumpu :$ :|
Yhtäkkiä kuului pieni posahdus ja sen jälkeen se alkoi pitää omituista ääntä... hirvee palaneen haju tuli... Otin äkkiä tavarat sieltä ulos, töpselin seinästä ja sammutin sen kokonaan... Voi hitto jos se nyt meni paskaksi. Kohta korjaaja tulee kattomaan sitä, joten toivottavasti sen sais kuntoon ja sen sais käyttöön... uuden ostamiseen ei ole varaa ja koska senkin kerkeis hakemaan :(
Eihän siinä muuten mitään olis, mutta milläs saat nuo kestot kuivattua nopeasti ilman sitä?
Voi ei... :( Meniskö takuuseen tai vakuutukseen?
 
V-O, näen sieluni silmin Eeron nukkuvan olohuoneen paljaalla lattialla... kaakelilla ehkä? :LOL: :LOL:

Lillastina, meil ei ole kuivaria, laitan aina pari vaippaa kylppärin lattialle kun on lattialämmitys. patteri ois kans kova sana, ei löydy vaan meidän kämpästä. Fuzzit kuivaa noin nopeesti.
 
:LOL: :LOL: Juu, kaakelilla ja ihan nakusillaankin, ilmakylpyjä nääs ;)
Tuleekohan sossuntädit nyt hakeen meitin Eeron pois..?

No juu, en mä sänkyyn kanna, jos riisun ulkovaatteet lattialla ja jatkaa uniaan, kun tiiän, että kohta herätän sen vaipanvaihtoon ja murkinalle.

Onni on viety kerhoon, Eero koisaa nyt pihalla ja mä mussutan pahimpaan makeennälkään tikkaria. Kahvia en uskalla nyt juoda, kun tuntuu tulevan samantien triplana pihalle. Saas nähä, kuinka meitin ukkeli antaa ottaa valokuvaa itestään ja millasen hymyn taikoo naamalle... Yleensä ne kun on semmosia ilveiyly-hymyjä kotosalla..

Eero kääntää ja vääntää vaunuissa, koko aika kohisee tuo hälytin :/
 
Lillastina,toivottavasti ei lopulllisesti hajoo..tiedän tunteen,mulla meinaan levis toi pyykinpesukone joku aika sit..

Leya,siis mitä sä olit ostamassa tollaseen hintaan????Ei ymmärtäny...
Juholla ihanat hampaat,jokohan meilläkin kohta noi kaks tököö tulis läpi et vois nukkuakkin :kieh:
Pessi siis nukahti eilen 20 jälkeen kun ensin hirvee tutti taistelu sen kans.Jyystää ja puree tuttia ja sit raivoo kun ei tutti pysy suussa :LOL: hassu poika. No,yöllä heräs 23, 02,04 ja heräs 06 :eek: hei ihan pimeetä...ei tällasta enään...Ja herätti sit Peetunkin kun oli molemmat pojat mun sängyssä aamulla.No mähän oon päättäny et mä en ennen 7 nouse sängystä ollenkaan ylös...peetu sit kiltisti viihdytti Pessiä mun vieressä ja mä vetelin sikeitä :D tilastollisesti taidan siis olla aika huono äiti,eiks jep ;)

Tänä aamuna keittelin puurot Pessille kaurahiutaleista jotka hienonsin hiukan sauvasekottimella.Hyvällä maulla veteli Pessi kaurapuuroo kera mustikan :p mutta,mutta...
Sit mulle tulee ongelma...pitääkös mun jättää toinen sose pois päivältä kun ei kauheemmin muuten mee tota maitoo päivässä kun jää vellitkin pois.Tänään menny siis sen jälkeen kun noustu joku ehkä 120ml.En mä tiä..tarttee yrittää laskee. Paljonkos sitä maitoo pitäs mennä?
 
meidän pojulla on ärinäpäivä :eek: ! murisee ja ärisee vaan :eek: mikähän sille on tullu :eek: ? potki pinnasängyssä olevaa "pianoaan" kuin heikkopäinen :D ! hassu pentu!(vai tuleva mummonpotkija..... ;) )

puurogallup: jos annat puuroa niin
-mitä puuroa
-vauvan ikä
-valmis vai omatekele
-millon annat
-hiPP:llä on kaurapuuro alk4kk,onko kokemusta,voisko antaa yötä vasten

kiitos jo etukäteen! :flower:
 
Tildalle puurogalluppia..tänään siis ekan kerran oon antanu puuroo ja näin jatketaan:
-kaurapuuroa ihan elovenasta
-5kk pari pvä päälle
-ite teen,hienonnan hiutaleet sauvasekottimella pienemmäks
-aamulla ja illalla
-ei oo kokemusta...mut eikös oo niin ettei suolisto vielä kestäs viljatuotteita alle 5kk..en tiä

:wave:
 
puuroista..meille aikoinaan neuvottiin että lihat 5kk ja puurot 6kk iästä.
Nyt sanottiin että puurot voi aloittaa 5kk, mutta sitten pitää lihojen aloitusta viivyttää, että ei ala samaan aikaan.

Ja meilläpä Eemi tänään 4kk :eek: miten tää aika menee näin nopeeta!!!
 
Topsy: tänäänkö te jo lähdette sinne Rokuan leirille? Vai mihin reissuun? Minäkin soitin jo seurakuntaan milloin aikovat meilläpäin järjestää matkan kun se viime kesänä ei toteutunutkaan. :headwall:

Kävin tänään shoppailemassa lapsille vaatetta ja nyt meidänkin Aatulla on pilviasu :D laitan kuvan kunhan ehdin. Annin oli pakko saada juhlakengät ja ne vieläpä kopisee :D meidän neitin lempi puuhaa lompsuttaa kengillä jotka kopisee.

Mulla on taas kiire enkä ehdi enempiä kirjoittaa. Palailen kunhan mies kotiutuu :wave:
 
mä sain semmosta TILASTO tietoa :LOL: :LOL: meijän neuvolasta, että 4-6kk ikäsen vauvan pitäs saada nestettä soseen lisäks 700ml/vrk...
Joka paikassa tuntuu olevan suositukset vähän erilaisia :eek: :eek: :D

Eiks vellikin tosiaan lasketa nesteeksi??

muoks... vaikuttaapas vihaselle tuo mun viestini.. lisäänpä muutaman hymiön.. huumorilla vähän painotin tuota tilastotietoa..
 
tekis siis ihan tosissaan mieli shoppaileen kaupungille, mutta just hokasin että täällähän on salpausselän kisat just.. kivasti varmaan lahessa väkeä... taija viittiä mihinkään mennä!!

Ja Juho kiittää ja kumartaa kaikille jotka hänen hampaitaan on kehuneet :D :heart:

miksköhän taas piti kirjottaa kun ei mulla mitään sanottavaakaan ollu :ashamed:
 
Hei, kuka kyselikään sitä turvaistuinta. Mulla olisis myynnissä HTS:n BeSafe Kid istuin, joka on ostettu meille käytettynä mutta se on ollu Ellalla käytössä n.7kk eteenpäin tähän päivään asti. Siinä on 28 eri asentoa ja sen saa selkämenosuuntaan/naama menosuuntaan, siinä on tukijalka. Ohjekirjakin on. Kuvia saa kysellä jos haluaa nähdä mimmoinen istuin on.
 
Appuo kaevataan :wave: Musitini mukaan täällä oli joitakin yksilöitä jotka työstivät jotain koulu ja työjuttuja nyt täsä äippäloman ohella, miten se käytännössä on sujunu? Minua pyyettiin tekemään juttu paikalliseen sanomalehteen (Kaleva) ja nyt mua alko mietityttään että onko se ees käytännössä mahollista :/ Meneekö se vaan hermojen kiristykseksi koko homma...? Tekoaikaa olis käytännössä pari viikkoa, jonka aikana mun pitäs tehä suunnitelma asiakkaalle ja piirtää siitä kuvat, listata hankittavat tuotteet ja pakinoida jotain tarinaa... Homma ei olis iso, mutta missä ihimeen välissä minä missään sisustusliikkeissä pääsen juoksemaan ja ettimään tuotteita... Tunnen itteni niin hyvin, että että teidän, että iltaisin minä en enää jaksa noita töitä :ashamed: ja päivät menee kirpun kanssa...PRKL! Ehkä en ota sitä vastaan...olishan se taas mainosta omalle nimelle, mutta mutta..AAARGGGHHH! Auttakee!
 
Vedettiin sit pikku unet..tai mä nousin just sohvalta ja Peetu jatkaa edelleen...hui,kuinkakohan menee illalla nukkuun..

Toi 500ml kuulostas meillä paljon realistisemmalta maito määrältä kun 700ml..kun kuitenkin tosiaan noi vellit jää pois puurojen myötä joten siitä vähenee ainakin 200ml,enemmänkin ehkä..
Pessikin nukkua posottaa vielä...tekisköhän jotain fiksua kuten tyhjentäis astianpesukoneen..
 
yksäiti, no hevoselle satulaa tietty oon ostamassa :D

Leipasinpa tuossa vaniljapullaa ja kinuskimuffinseja, taisi muffinsit mennä päin peetä ku en ite jaksanu tsinuskeja vääntää ja laitoin purkkikinuskia, se ei sitte jähmettyny olleskaan uunissa...
 
Mammoliino...jos mulla ois mahdollista niin tekisin oikein mielelläni kouluhommia iltasin.Ois jotain järkevää tekemistä mullakin...pojat kun laitan klo.20 aikaan sänkyyn enkä ainakaan ennen 22 mee ite nukkuun.

Olikos kukaan Joensuusta päin?...Suunnittelin täs josko lähtis veikan luo kyläileen kun täälä on niin hemmetin tylsää ja kypsää... Ja hei,mun pikkuveikka muuttaa tänään pois kotoo..kauheeta :eek: Tarvii mennä huomena ostaan sille jonkunlainen selviytymispaketti vapaavalinnasta+ruokakaupasta
 
Katjanna, juu, me lähdetään tänään sinne leirille. On kyl kiva lähteä, pääsee pois kotiympyröistä.

Mammoliino, mä opiskelen ammattikorkeassa lisätutkintoa mun koulutukseen. Ja täytyy sanoa että mitään en tee ennenkuin on 2 tuntia deadlineen... Oon kyllä luonteeltanikin saamaton... Mut jos pääsen koululle tekeen ja joku tulee lapsia hoitamaan, ai että menenkin mielellään :LOL:

Nyt toivotan hyvät viikonloput ja hyppän bussiin! Pitäkää palsta pystyssä! :wave: :wave:
 
Mä oon lupautunu tekemään pari pihasuunnitelmaa nyt kevään aikana, kun ei tällä minimirahalla pitkälle pötki :whistle: Pitää vaan sanoa tuolle miehelle, että kattos jonku tunnin Essiä, että mä saan piirrellä. Syksyllä olin kyllä sitä mieltä, etten *piip piip* piirrä enää ikinä mitään, mutta niin se veri vaan näköjään vetää....
 
Piituli mä ainakin kaipailen turvaistuinta meille (vaikka kyllä lupasin ukolle tonn ferrarin, niin nyt varmaan kelpaa jo käytetty). :wave:

Mammoliino mä teen just viimeistä näyttöä koululle... tai siis yritän tehdä koko ajan, mutta kun mä en saa niitä matskuja pojilta, niin ei tule valmiiksi...
 

Yhteistyössä