LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10

Haisuselle tervetuloa mukaan! :hug: Minäpä vinkin annoin tänne tulla löpisemään muiden lokakuisten mammojen kesken. ollaan siis tuttuja eräältä toiselta keskustelufoorumilta raskausajoilta lähtien :D Vinkkinä siis kerroin että täällä ei hypitä kimppuun jos vellin annat vauvallesi ennenaikoja tai vaikkapa sosetta.. ;) Eikä täällä lueta tilastoja ja sen sellassii suosituksia vaan käytetään omaa järkeä :D

Meillä on ollut aika kummallinen päivä tuon akkelin kanssa. Nukkunut pieniä pätkiä ja taas ollut varsinainen yrjöpirjo :eek: Olisko tuolla sitä takaisinvirtausta,kun tulee niitä kirkkaita pahanhajuisia nesteitä suuhun? tiedä häntä, vähän vaikuttais sille, mutta eipä sille mitään kannata tehdä kun syö ulkomuodostaan päätellen ihan hyvin. Nää yrjöpäivät on vaan sellasia että silloin on turha koittaa mitään soseita ja maitokin menee kauheen pienissä erissä, itkun kanssa. :/
Ja sehän helpottaa kun nousee enemmän pystyasentoon ja loppuu useinmiten siinä vuoden iässä kokonaan.

Huomenna olis sitten se lääkärineuvola, eikä sovi tällä kertaa unohtaa sitä :ashamed:

Muuten siis kuuluu ihan ok, kirjoittelen mielummin tuonne kerhon puolelle siitä lääkärin tuloksesta...

 
voihan reikä tätä väsyä..en nukkunu ees päkkyjä ku piti tortilloja tehä ja vähä siivota ennenku vieraat tuli..jos mä kohta pääsisin nukkumaan ku antton nukkuu kans,tai no se pitää viel herättää syömään..toivottavasti ei ens yönä satu jalkoihin..
 
henkka81 mihis aikaa te heräilette et sit sovitaan uudestaan toi kaffittelu tuol absilla? ku meijän muru on nyt keksiny et toi klo:7 on kiva aika herättää äiskä ku iskäkin lähtee töihin siihen aikaa... :kieh: :kieh: ei paljo naurata ku on kukkunu ite tonne puoleen yöhön ennen ku nukkumaan meni |O
ja haisuselle tervetuloa...
ja se kuva on varmaan tosi edustava ku tää mamma vetää kerroshampurilaista naamaan majoneesit poskilla.... :LOL: :LOL:
 
milli: meilläkin tuo poika taas yrjöillyt,ja syö paljon vähemmän!
tosiaan pitää olal kaun pystyasennossa ettei kaikki tuu ylös,mutta puklailee siitä pystyasennosta välillä aika rajusti :eek:

voiskohan olla että irtoaa limaa?(ollut flunssassa)
vai mitä kummaa...
tää ei tosiaa jokapäiväistä
 
Haisuselle lämmin tervetulotoivotus joukkoon ihanaan :wave:

Täällä on taas opiskeltu kaikki liikenevä aika. Nyt alkoi vapaavalintaisena verkkokurssina lasten- ja nuorten psykososiaalinen tukeminen. Mielenkiintoinen aihe, mutta tunnit loppuu kyllä taas kerran vuorokaudesta kesken. No viikonloppuna ehdin sitten enemmän, joten en stressaa.

Tänään kävin Hilman kanssa kyllä myös piiiitkällä vaunulenkillä aurinkoisessa säässä ja sitten käytiin kirjastossa sekä Henkassa ja Maukassakin oli ihan pakko poiketa. Ja taas sai Hilma vaatetta, ihan kuin sitä ei ennestään olisi ollut :whistle:

Aurinko lämmitti tänään ihanasti tuolla kävellessä ja tuli jo kesäinen fiilis. Ihan mahtavaa vihdoinkin sitten nähdä suurella joukolla - melkoinen näky mahdetaan olla ja varmaan aika monen vaavit menee jollain tavoin silloin jo eteenpäin. Mä en ole vieläkään saanut aikaiseksi tilata niitä paitoja, pitää ottaa asiaksi vihdoinkin. Oltaisi me kyllä voitu lindexiä pyytää tapaamisen sponsoriksi, sen verran tää porukka on tainnut kyseistä firmaa tukea :LOL:

Hilma on nyt pari päivää punkennut istumaan sylissä, aiemmin on vaan punkenut seisomaan. Imetyskin on tänään ollut harvinaisen haastavaa, kun neiti vähän väliä haluaa nousta istumaan ja hermostuu kun tissi ei tuu perässä :LOL:

Käynpäs katselemassa välillä kerhon kuulumiset..
 
milla-maria:Ei meilläkään jokapäiväinen vaiva. Ja kakkakin on taas kulkenut, joten ei siitäkään kai johtuis...?
Epäilen tuota takaisinvirtausta eli refluxia, jonkin asteisena. Sehän on aika yleinen vaiva vauvoilla. Keskimmäisellä tytöllä oli sitä jonkin aikaa ja oliskohan näin vanhana ja viisastuneena,kun muistelen niin ollut esikoisellakin silloin reilu 10v sitten? Samanlainen puklupetteri oli nimittäin.
Ja tosiaan tuo nukkuu+syö paremmin silloin kun ei ole tällainen yrjöpäivä. Tosi rasittavaa vaan vaihtaa kokoajan vaatteita,kun toinen hymyssä suin yrjöää kerta toisensa jälkeen :whistle:

Lima myös oksettaa näitä pieniä vauvoja,mutta senhän näkee siitä pulautuksesta onko siinä kirkasta tai kellertävää limaa. Tuo meidän akkeli tuntuu nyt olevan kuitenkin terve.
 
No voihan kökkö... :( :'(
Täällä on äippä ollu huolesta sekaisin, kun poika ei syö, on kiukkunen ja väsynyt... Mä olen ajatellut jo kaikki mahdolliset sairastumisesta ja hampaista lähtien... Kakka haisee ihan mädältä kananmunalta :eek: Hyvä etten äsken alkanut itkemään, kun iltapuuronkin kieltäytyi syömästä, pisti vaan suun kiinni ja väänti itkua....
HEI HALOO! Mehän oltiin aamulla siellä neuvolassa... Sieltähän tuli se pirun piikki...

Just alettiin ukon kanssa jutteleen ja ihmeteltiin asiaa... kunnes tajusin tonn *menee hakkaan päätä tiiliseinään* :LOL:

Haisunen tervetuloa! :wave:
 
Haisunen, kivaa kun tulee lisää väkeä tänne Pirkanmaan alueellekin :)

Henkka, meillä lähti se karsta tosi nopsaan Bepantehnilla. Nyt vaan parina päivänä sitä on taas meinannut pukata. Ja taas laitetaan Bepaa |O . Kaulapoimut punaisena myös, ei ole auttanut talkki eikä Bepa, ehkä hiukan ovat nyt rauhallisemmat, ei aina niin erittävät :/

Mä meinaan nyt nukkumaan. Meillä meni typy tänään tunnin aikasemmin nukkumaan eli klo 20, onkohan herätys sitten klo 5 |O :headwall:
 
Mitäs kummaa mä teen tolle Pessin pulauttelulle :eek: :eek: siis ei maito pysy enään ollenkaan sisällä.Soseet ei tuu ulos,vesi ei tuu ulos mut kun maitoo juo tulee melkeinpä kaikki ulos hetken päästä,melkein jo heti perään...Ja tätä on kestäny nyt vissiin jonkun viikon verran... Posket myös punottaa vähän väliä ja jätkä on välillä kun kuuma kekäle,kuumetta ei kuitenkaan oo...
Tarvii huomena soitella neuvolaan,eihän tuo nyt voi saada ees tarvitsemaansa kalsium määrää jos maito ei pysy hetkeekään sisällä...muuten kaikki siis jätkällä hyvin..

Rontti, mä aattelin vielä hiuksia lyhentää kun nyt vauhtiin pääsin ;) ja muutenkin nää on hiukan toispuoleiset..koitan keretä huomena kun perhetyöntekijä tulee aamulla.

Kohtaa alkaa g-piste--töllölle siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Mitäs kummaa mä teen tolle Pessin pulauttelulle :eek: :eek: siis ei maito pysy enään ollenkaan sisällä.Soseet ei tuu ulos,vesi ei tuu ulos mut kun maitoo juo tulee melkeinpä kaikki ulos hetken päästä,melkein jo heti perään...Ja tätä on kestäny nyt vissiin jonkun viikon verran... Posket myös punottaa vähän väliä ja jätkä on välillä kun kuuma kekäle,kuumetta ei kuitenkaan oo...
Tarvii huomena soitella neuvolaan,eihän tuo nyt voi saada ees tarvitsemaansa kalsium määrää jos maito ei pysy hetkeekään sisällä...muuten kaikki siis jätkällä hyvin..

Rontti, mä aattelin vielä hiuksia lyhentää kun nyt vauhtiin pääsin ;) ja muutenkin nää on hiukan toispuoleiset..koitan keretä huomena kun perhetyöntekijä tulee aamulla.

Kohtaa alkaa g-piste--töllölle siis.
Onko sulla jo käytössä 2 maito siis esim Nan2, meillä meinaan se käy tyttöjen vatsan päälle kun siinä on tuplasti rautaa ja jodia (luin purkeista), jos se olisi syy...... :|
 
Rontti: Meillä sairaalassa kätilö neuvoi että vauvan hiukset tai paremminkin pään voi pestä miedolla shampoolla silloin tällöin ja vielä aina aamupesun yhteydessä huuhdella vedellä sen pään, hiet ym pois. Enpä ollut ennen kuullut että shampoolla vastasyntyneen päätä pestäis, mutta olen nyt sitten Saralta pessyt kerta viikkoon tai pariin viikkoon ja huuhdellut pesujen yhteydessä. Eipä ole tullut koskaan karstaakaan.
Poimuja tuolla meidän akkelilla piisaa ja parhaimmaksi olen todennut ainakin hänellä pelkän vesipesun päivittäin eikä mitään rasvaa tai talkkia. Kunnon perusteellinen kuivaus vaan. =)
Tuossa siis mun konstit,jos et ole kokeillut niin kokeile. =)
 
Tervetuloa haisunen minunki puolesta, vaikka minäki oon aika uus vielä täällä.. Meillä on samanniminen koira ku teillä. =) Ja sun vauva on syntyny samana päivänä ku mulla oli la, meillä vaan synty "vähä" myöhemmin eli 29.10. Ja me kans suunnitellaan/haaveillaan omasta talosta..

Piitulille laitoin päivällä yv:tä, jos et huomannut. =)

Rontti , minäki yritin jossain vaiheessa imettää ja samalla surffailla, mut tuo pimu on nykyään niin ovela että potkii käsinojasta vauhtia, niin ei pysty.. Meillä on kans karstaa ja kaulapoimut välillä punottaa, mutta oon laittanu kaulaan vuorotellen bepanthenia ja talkkia ja ne auttaa. Karstaan meillä on Kelual-voidetta (muistaakseni), se on ihan hyvää mutta pari päivää kun menee niin taas sitä on.. Pitäis kai yrittää käyttää useampana päivänä peräkkäin niin vois auttaakkin.

Milli78 jaksamisia, en tiedä tilanteestanne, mutta :hug:
Me on pari kertaa pesty shampoolla öljyämisen jälkeen, mutta Mealla kuivuu päänahka siitä shampoosta ihan älyttömästi! Nykyään sitte pestään pelkällä vedellä ne öljytki pois..

Käykö muuten kukaan teistä vauvauinnissa? Mitä on vauvat tykänneet? Me on käyty nyt 3 kertaa, viime kerralla jopa maltto meidänki naamoja vilkuilla välillä. Aiemmin ei millään, aattelee kai että noita naamoja näkee kotonaki kyllästymiseen asti.. Vaikuttaa kyllä tykkäävän, aina pukuhuoneessaki uinnin jälkeen on niin hyvällä tuulella (paitsi viimeksi kun tuli väsy..). =)
 
Hei Minsu, en ollut huomannut sitä viestiä... :ashamed:

Minun täytyy ensin kysyä mielipidettä muilta ennenkuin uskallan sinulle salasanan antaa ymmärrät varmaan. Kun siellä kerhossa on odotusaikana jo kirjoitelleet ihmiset..... :|

Ilmoitan sinulle päätöksestä piakkoin.
 
Piituli,ei oo kun ihan tota ykköstä edelleen..tarviikin muuten kokeilla jotain muuta merkkiä..vaikka aika hassulta tuntus et tässä vaiheessa ei nyt enään kävis toi nan,mitä on kuitenkin koko korvikkella olo aika syöty...
 

Yhteistyössä