LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10

Tänään meillä Siljan fysioterapiakäynti tuossa puolenpäivän aikaan. Mennään näyttämään tuota kun neiti tykkää kattella aikasta paljon vaan oikealle puolelle. Musta tuo tilanne on kyllä ehkä vähän parantunu nyt kun on enemmän kiinnostunu ympäristöstään, mutta ainakin nukkuessa se on aina kääntyny vaan oikealle. Alkaa tuo pään muotokin muodostua jo siihen malliin :/

RAUHALLISISTA LAPSISTA olisin kysyny sellasta että miten sopeutuvat tarhaelämään? Mua on jo nyt välillä alkanu huolettaan tämä meidän pikkunen, kun on tosi rauhallinen luonteeltaan ja muutenkin sellanen äitintyttö. Ollaan paljon ihan omalla porukalla täälä kotona kun tuo sukukin asuu toisella paikkakunnalla. Oon huomannu että Silja aristaa jonkun verran muita ihmisiä ja on vähän sellanen "tössykkä" esim. noissa meidän oululaisten tapaamisissa huomaan että tyttö on säikky muiden lasten äänille ja haluaa olla vaan äitin sylissä. Tietenkin hän tuosta jonkin verran varmasti reipastuu kun vähän kasvaa (ikäähän jo huimat 4kk!) mutta mietin että miten mahtaa aikanaan tottua tarhassa olemaan. Ens syksynä minä jatkan opiskeluita ja näillä näkymin mies jää sitten vuoden vaihteeseen asti kotiin lapsen kanssa, minkä jälkeen laitetaan tarhaan. Ehkä tuokin voi olla ihan hyvä että tottuu ensin olemaan täälä kotona päivät isänsä kanssa ilman äitiä ja vasta sitten menee kodin ulkopuolelle hoitoon...no aika näyttää.
 
Tiipii: Meillä myös Eemi aika säikky koville äänille, mikä on sillälailla hassua kun meillä nuo isommat mukset eli ääntä ja mekkalaa ajoittain paljonkin..
Meillä paljon käy mummit ja kummit, ja Eemi tykkää ja flirttaa kaikille, mutta jos ei ole äitiä näkyvissä niin itku pääsee.
Meillä tilanne se, että joudun palaamaan töihin syyskuussa, ja miehellä ei mahista myöskään jäädä kotiin. Eli Eemille tarhaelämä edessä:(
Pelottaa tosi paljon miten noin pieni sopeutuu, varsinkin kun on hiukan tuota "mammanpojan" vikaa..
 
Mullakin tulee jo nyt tosi paha mieli kun ajattelenkin sitä hetkeä kun pitää Silja tarhaan viedä :'(
Viikonloppuna nähtiin miehen serkkua jollan on 7kk ikänen tyttö. Tämä heidän neitinsä innoissaan leikki ja liikku lattialla, menin sitten Silja sylissä lattialle istumaan ja moikkaamaan tätä pikkuserkkua niin eiköhän vaan meidän tyttö säikähtäny oikeen kunnolla tätä toista lasta ja alotti kamalan huudon...

Molemmat ollaan miehen kanssa melko rauhallisia luonteeltamme ja uskon että tuo mies on ollu lapsena kans aikamoinen "äitinpoika", heidät on hoidettu kotona kouluikään asti, joten en tiedä että miten ois tarhaan tottunu. Kuulemma joku veljistä oli laitettu johonkin iltapäiväkerhoon, muttei ollut sopeutunut sinne ollenkaan.
Varmaan Siljalla kyllä vaikuttaa sekin kun on vielä täysimetyksellä, joten äiti on siksikin niin tärkeä kun siitä se ruoka tulee. Ollaan ajateltu että noista kiinteitten syötöistä tulis sitten ainakin osaksi miehen homma.
 
Pessi on sit vissiin päättäny ettei nuku tai jotain...heräs TAAS yöllä joskus 03 aikaan ja päätti et ei nukuta.Tunnin siinä kilju,karju ja ärisi ja mä ihan hermona kun haluun nukkua yöllä!!!
Ja herättiin sit 06.30 tai jotain.Mul on menny kellon ajat nykyään ihan ohi,koska herätään ja koska Pessi on syöny tms..hiukanko alkaa väsy taas vaivaamaan tai jotain.
 
Onpa täällä hiljaista :eek: . Ette kai aktiiviset ole kokonaan meseen siirtyneet :/ ?!

Kiitos pään pesu vinkeistä ja muista :) . Pitäsköhän sitten kokeilla vauvan pään pesemistä shamppoolla :) . Jos pesis sillä vauvan päätä, kun isompien päätä en vielä shampoolla pese :ashamed: . Mulle yks kampaaja niin vakuutteli, että pienet lapset ei shampoita tarvitse. Osasi olla jotenkin vakuuttava ja se jäi mun mieleeni. Ja ei musta meillä tyttöjen hiukset likaisia ole :ashamed: . Aina vaan vedellä niitä hieron.

Pepisa sanoi, että saan tutin maistuun jos vaan yritän. Hmmm, enpä tiedä uskonko :whistle: . Yölläkin jos laitan tuttia suuhun, ääni hiljenee, mutta sitä tuttia on pidettävä siinä suussa kokoajan. Ei ota siihen kunnon imua, kunhan mälvää sitä kielellään |O . En tiedä kuinka kauan pitäis pitää, että tajuais ottaa siihen kunnon imun. No, toisaalta, ehkä lopulta parempi jo ilman tuttia, mutta olis se vaan helpotus joskus...

Mä oon viettänyt laiskottelu päivää, harvinaista mulle :) . Ollut vaan tässä koneella, makoillut ja muuta. Aamupäivä oltiin sentään perhekerhossa. Nyt odotellaan isäntää ja esikoista kotiin, tulee taas menoa tähänkin pirttiin B) .

Onko teillä kaikilla muuta elämää, vai ootteko mesessä? Meilläkin mese on, mutta en oo siihen perehtynyt, enkä taida halutakaan perehtyä :ashamed:
 

Yhteistyössä