LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10

Ompas juttua tullu niin tänne kun kerhoonkin. Eikä välttämättä niin mukavaa. Mielipide minulta löytyy, mutta pidän sen tälläkertaa omana tietonani. En halua hämmentää tätä kinakeitosta enempää.

Myö MaMan kanssa lähdemme pukuinemme kohti tapaamista ja lyödään muut ällikällä :LOL:

Meseilty ja kerhoiltu on, mut palstaillaankin.

Tervetuloa Minsulle ja Haisuselle :wave:
 
mä oon ihan pihalla kaikesta...ja mä kans oon tällä puolella, mä mitään mesetystä ees osaa enkä tiä miten sitä sais ees tähän koneelle... :ashamed: Joten kirjottelen tänne aina ku jotain mieleen tulee. Ikävä vaan jos dogtor häippäsee. En kyl tiä yhtään mitä on tapahtunu mut :hug: ja kaikkea hyvää jos meinaat jättää palstailun.
Ei meilläkään oo viä käännytty ku sen yhden kerran. Esikko kääntys jo 3,5kk, kakkonen 4,5 kk ja tämä mimmi on 12. pv 5kk ja ...No kai se joskus menee. Jalat kyl vispaa hirveetä kyytiä! Yölläkin unissaan potkii ihan hirveesti! Ei peitto pysy päällä, joskus lasken käteni jalkojen päälle et vähä rauhottus. Eipä siinä ite kauheesti saa nukutuks ku toinen vispaa menemään koko ajan. Tiä sit mistä moinen.
Uusille tervetuloa! =)
 
Minä olen ihan pihalla nykyään. Olen yrittänyt lukea viestejä moneen kertaan enkä mitään kinaa ymmärrä? :ashamed: Dogtor puhui että aikoo vetäytyä ja Mileko kinakeitosta? Joka päivä selaan viestit mitä on edellisestä kerrasta tullut uusia ja itsekin olen pyrkinyt kirjoittelemaan päivittäin kuulumisia, mutta nyt olen tipahtanut ihan kärryltä :/

Minä ostin tänään vesi-maito tutteja jos vaikka poika alkaisi niistä huolimaan pulloa paremmin, mutta nuo olikin ihan ihme tutteja :x kamalan leveä tuo alaosa eikä ainakaan normaaliin ainun pulloon sovi. Mikä lie tutti ja mihin tarkoitukseen? Tietääkö joku tuollaisista mam merkkisistä vesi-maito tuteista enemmän? (lukee vielä ultiventi)

Nyt taas iltatouhuihin ja lapset laittamaan sänkyyn :wave:
 
Minäkään en ole selvillä että mitä kinaa on ollut, mutta harmi jos Dogtor nyt aikoo vetäytyä ketjusta :(

Fysioterapiassa meni hienosti, pään asento on jo tosi hyvä eikä mitään jatkokäyntejä tarvita. Kääntymisestä ootte puhuneet. Meilläkään ei olla vielä käännytty vatsalleen, kyljelleen menee mutta siihen tyssää :D no kaikki aikanaan.

Meillä Silja taas köhänen. [/b]miten jos teidän vauvoilla on limasuutta/yskää (ei lämpöä) niin nukutatteko ulkona? minä oon nyt nukuttanu sisällä kun en tiedä että kannattaako ulos laittaa...tosin ulkona tulis ehkä paremmat unet.
 
niin ja sitä on pitäny kommentoida kun olikos Heidi (?) ja joku muu jotka joskus puhui noista lidilin vaipoista - toujours niin mekin ostettiin niitä sitten kerran paketti kokeeks ja ne on todella hyviä! yöks laitan edelleen pampersin, mutta muuten käytetään sitten noita toujourseja ja ite tykkään niistä paljon enemmän kuin esim. liberoista. Eli kiitos vinkistä niille jotka niitä aikoinaan kehui! :flower:
 
Kerhon puolella oli herhiläisten pieni kinan poikanen :eek: .

Kuka teillä saa vauvan parhaiten nauramaan? Meillä ehdottomasti nuo isot sisaret, ei äitille naureta ollenkaan niin kuin siskoille. Siskoilla hiukan ronskimmat leikitykset ja ne naurattaa :) . Aika menoon tuo on tainnut tottua.

Nyt sinne Henkan sivuille, vaikka pienin vielä sylissä onkin. Torkahti äsken tissille ja meneekin siis myöhemmin tänään nukkumaan. Hei, nyt on eka kertaa kunnolla helistin kädessä helisemässä. Voi kun kopauttelee päähänsäkin :heart:
 
Topsy: kiitos, täytyy hankkia vielä sitten tuollainen tuttipullokin.

Tiipii: kiitos vaippa vinkistä. Mulla mennyt aikaisemmin ohi tuo vinkki. Täytyy itsekin käydä ostamassa Lidlistä toujourseja, ovat varmaan edullisempia kuin pampersit. Minulla terkka sanoi että nuhaisen vauvan voi ja kannattaakin viedä ulkoilmaan. Kylmässä limakalvot surkastuu ja henki kulkee paremmin vaikka onkin räkäinen.
 
Meillä naureskellaan oikeestaan kaikille yhtä hyvin. MUTTA! Kun kameran ottaa niin jo hymy kaikkoo! :kieh: Siis hää panttaa naurukuvia edelleen! Juuri tänään taas yritin, neiti nauro ja hymyili niin nätisti. Äkkiä kamera selän takaa esiin ja plim! "Hä" ilme oikeen kuvassa. Muako yrität naurattaa! Siis apua!!! :LOL: :LOL: Ihan uskomatonta, no yritetään taas paremmalla onnella josko se neiti väläyttäysi sen ihanan hampaattoman hymynsä kamerallekin!
 
Tin, täälä kans ajoittain huonoäitifiilis kun tuola salilla käyn niin usein,vähintään 3kertaa viikossa.Mummo on sillon poikien kans,kerran viikossa perhetyöntekijä meillä myös pari tuntia :ashamed:
Mutta jaksampa paremmin kun pääsen tekeen jotain ihanaa.Mut tänään kun tulin kotiin niin Pessi itki ihan hulluna,oli siis itkeny vaan hetken aikaa mut heti kun pääsi mun syliin alko nauraa.Ja sit kun kattokin sitä meiän tätilästä niin alko alahuuli väpättään ja Pessi käänsi pään äkkiä pois.Nyt tässä sit pohdinkin et pitäskö perua tota perhetyötä jos alkaa poika vierastaan... YO, mites teillä sujuu tuo?Tai siis kun ei oo isiä hoitamassa niin kuinka sujuu nuo hoidot?Vierastaako Viu jo? Mä en tiä mitä tekisin,et jatkasinko tota perhetyöntekijää vai en...mummookaan kun nyt ei ihan aina viittis vaivata...
 
Heips :wave:

Me käytiinkin kattomassa koiria, ponia, aasia, alpakoita, kissaa, vuohia ja lampaita... Kyllä ainakin ukko huuli pyöreenä katteli. :D Jos sitten vuoden päästä menis uudestaan, niin hän ehkä ymmärtäis ja muistais tosta reissusta vähän paremmin. Sylejä olis ollu monta, mutta ongelmana oli vaan toi kiukkuisuus... Yritin yhteen syliin ja huudoksi meni... Kaikki oli niin kauan hyvin, kun oltiin vaan ulkona :(

Meillä ei ole nyt syöty tai juotu oikein mitään sitten eilis aamun... :eek: Marjasosetta menee vähän, mutta sekin aika huonosti :'( Mutta josko me mentäis taas kokeileen tota puuroa ja maitoa... jos edes vähän menis alas... alkaa äippä olla TOSI huolissaan pikku hiljaa...

Rontti juu mä tiedän, ettet kiinnitä huomiota noiden prinssien vaatteisiin, mutt aattelin josko olisit huomannut... Voitais tilata tädin kanssa sitten eemelille vaatteita, mutta taitaa olla parempi mennä suoraan kauppaan...
 
venla nukkuu..ja minnuukin väsyttää |O mutta en taija vielä nukkumaan käydä,kun isäntä iltavuorossa,ja tulee vasta kympin jälkeen.

nauramisesta oli puhetta,meillä kyllä käkättää tyty jos pärryyttää kaulalle tytyä,tai kutittaa kainaloista..ja sitten isäntä jos tekee hassuja ilmeitä niin silloin myös tulee oikein käkätys nauruu :LOL:

tänään muuten huomasin ettei minuu enää pakota tonne viisauden hampaan koloon :D johan tuo olikin korkee aika kivun loppuu..tai sit se pitää vaan välipäivää,ja huomenna koskoo kahta kauheemmin. :eek:

mie venlalle meinasin eilen illalla antaa jotain kana mössöö purkista..mutta eipä kelvannutkaan,eiku yökkäili vaan..sama juttu oli sitten tänään aamulla..ei kelvannu kaupan mössö..piti miun sulattaa tuolta omatekemät kanamössöt..ja hyvin uppos..
pitäs huomenna varmaan taas noita kasvis mössöjä tehdä satsi tuonne pakkaseen..rupee olemaan taas loppu..tai siis tänään viimoset kasvikset tuolta söikin.

mutta nyt taijan huutiksessa käydä...ja vielä vaikka aplaria pikkusen syödä.
 
Nyt on palattu takaisin kotiin. Paljon on ehtinyt tapahtua näiden muutamien päivien aikana täällä palstalla ja kerhossa... Me pistettiin sosekokeilut jäihin hetkeksi aikaa, kun siitä tuli niin hirveä ummetus. Nyt mennään taas rintamaidolla.. Kuopion seudun mammat minä en valitettavasti pääse 15.3 tapaamiseen, mutta toivottavasti pian järjestyy taas uusi tapaaminen. Minä jatkan vielä tätä luku urakkaa..
 
milli : no ompas mahtava juttu että tyttö kunnossa :)

lidlin vaipoista: juu minäki muuten ihan kokeeksi ostin,ja tykkäsin!!!
ja meillä sama homma ku tiipiillä että yöksi sit pampersia.
muumithan meillä valskas läpi,mutta nää lidlin vaipat pitää!!!

hemuli:meilläki tuon kameran kans sama juttu:)
yhen ainoon hymykuvan oon saanu!!
voi että miten ne osaaki lopettaa naurut kun sen kameran ottaa!!:)

meillä pikkunen kylvetetty,laitetu yö-haalari,syötetty iltavellit(meni 2,5dl)
nyt poju istuu sitterissä,varmaanki kohta unimatti saapuu.

nyt tänää sujui kylpy hyvin,ei alkanut itkemään.
eilen ja toissailtana pisti vihaksi kylpy :eek:
kumma juttu ku yleensä niin lempijuttuja...

arvatkaas mitä ostin äsken kaupasta...nam..3 jäätelötuuttia :p
no ylläri sinäänsä,kaikki tiiättte että muuta minä syökkään :ashamed: :LOL:

nonnii,tää painuu ahmimaan..Taas..
öitä teille kaikille :wave:
 
Juu tààllà on kàytetty lidlin vaippoja ja ne on ihan ykkòset! Hàmàà hinta, kun sità aina ajattelee ettà eihàn halvat voi olla hyvià, mutta tàssà tapauksessa kyllà jàà muut vaipat reippaasti taakse :) Kiva oli olla avuksi! =)

Nauramisesta meidàn iskà on aina saanut tyttàrensà nauramaan... Ja àiti katselee vierestà mustasukkaisena :ashamed: Ei naura niin paljon mun hòmpòtyksille, mutta iskàlle sitten monin kerroin :kieh:

Tààllà myòs kylvetty ja syòtetty lapsi, nyt sitten jo tunnin verran ollut nukkumassa =) Ihanan rauhallista kun ei iskàkààn ole vielà kotona =) Saa rauhassa tehdà omia hòmppà hommia ja nytkin pistin tortilleja uuniin ja pian ahtaudun tuohon sohvalle tv:n ààreen niità syòmààn :) Hassua kun ensimmàiset 3 kk en televisiota ehtinyt katsoa ja piti annikaa nukuttaa 2-3 asti yòllà ja nyt sitten rytmi onkin nàin :) Ihanaa, mutta odottamatonta! En olisi uskonut ettà nyt jo opittiiin nàin hyvin rytmi ( no joo parempi kun en enempàà hehkuta, huomisesta làhtien sitten ruvetaan taas valvomaan:D )

Kerroinkos mà muuten ettà meidàn annikan silmà koki ihmeparantumisen :D Siis kyynelkanava nyt sitten auennut eikà ole enàà mitààn ongelmia! Tosi kiva juttu kun ei enàà ressukan tarvitse siitàkààn kàrsià! :)

Juu ja eipà mulla nyt sitten tàmàn enempàà... Hyvàt yòt kaikille lokamammoille ja vauvoille! =)
 
kiitti milla-maria eilen illalla sanoin miehelle että perjantaina soitan uudestaan hammaslääkäriin jos kipu ei lopu..ei varmaan tartte soitella.

lidlin vaipoista miekin oon ollu tyytyväinen noihin vaippoihin..ja varmaan jatkossa kuhan noi hiton liberot on käytetty,sekä pampersit.niin käyn ostamaan noita lidlin vaippoja..nyt oon pitäny niitä yölä sekä päivällä..ja hyvin ovat jalassa pysyneet,eivätkä oo fuskanneet..meillä tällä hetkellä vaippojen sekakäyttöä..eli kolmet eri vaipat käytössä..kun tuli pikkusen hamstrattuu :whistle:
 
Nyt lapset nukkuu. Oli ihan pakko tulla vielä käymään täällä ennenkuin isken takapuolen tuohon nojatuoliin. :D Boxilla odottaa taas äidin ohjelmat että saa rauhassa katsoa ja puputtaa herkkuja =)

Niinukka: kiva kuulla että kolo kipu helpotti :saint: Meillä Aatulla taas päinvastoin että mun pöperöt ei tahdo kelvata, mutta piltit menee sen siliän tien kurkusta alas ja pitää olla vielä makeaa niin johan suu nappasee :heart:


No niin, mutta nyt telkkarin pariin hetkeksi.


Hyvää yötä äitikaverit :wave:
 
Elikkäs täällä taas, Levillä oltu melkeis viikko, lapset lasketelleet joka päivä ja ilmatkin suosivat kivasti =) Ainut miinus meidän kämpässä oli, että se oli yläkerrassa, jossa jonne mentiin metallireikäisiä kierreportaita :| No eka koira meinas tehdä stopin, että hänhän ei tuollaisia vaarallisia portaita mene :eek: Mies kantoi sen puolesta välistä pari kertaa, ja sitten sillä tais jo itselläkin jo vähin nolottaa ja rupes itse niitä meneen, mutta matalana ja vauhdilla :LOL:

Minä kun niin haaveilin, että siellä sitte Eemilin kanssa ulkoillaan tämän tuosta Levin luonnossa.... miettikääs lähteäkkö raahaamaan makuuvaunuja sieltä ylhäältä alas, yksin en edes niitä olis saanut sieltä. Eemil sitten nukkui päikkärit siellä asunnon parvekkeella ja vasta sen jälkeen päästiin ulos. SIIS ONNEKSI meillä oli ne matkarattaat :D Oli tooosi kätevät, kaukalo siihen ja pojalle vällyä lisäks ulkona ollessa ja hyvin vielä lumessakin kulki! Ja helppoa mennä liikkeisiin sisälle. Täytyy mainostaa meidän Gracoja, mieskin nyt kehui, että aluksi oli epäillyt, että jotain huuhaata, kun niistä puhuin, mutta nyt tosiaan tykkäs hänkin! Itse en pahemmin päässyt minneen kun Eemil nukkuin niitä päikkäreitä, mies kuskas lapsia rinteeseen, vaikka matkaa oli ihan vähän, siis ne rinteet näky! Mutta kun nuo nykypenskat oottaa kaiken niin valmiiks :kieh: Noh, ens kerralla jos mennään sinne, niin ehdottomasti pitää varmistaa että asunto alakerrassa! Muutes ihan voi sanoa, että moderni, 2005 valmistunut alppitalo, hyvä sauna ja viihtyisä muuteskin. Eemilille ostettiin eka matkamuistokin, sellainen pehmoporo :) Pitäähän sitä matkamuistoa olla. Niin ja Taivaanvalkeassakin käytiin, tosi ihana paikka. Siellä Päivikki Palosaaren paikassa, missä ne julkkiksetkin joskus menee rauhoittumaan erämään keskelle.

Nyt en jaksanut lukea kaikkea mitä ootte kirjoitellut, vähin väsyttää tuo reissaaminen ja kun Eemil nykyään on alkanut heräämään 6-7 aikaan, nukahtaa kyllä tossa 8 aikaan vähäks aikaa, mutta itsellä se uni ei enää samaa. Pitää alkaa totuttautumaan itse nukkumaan aiemmin. Joteskin ihan poikki olo :/ Vinkatkaas mulle jos jotakin erikoista tapahtunut ;)
 

Yhteistyössä