LOKAKUUN 2007 MAMMAT, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO10

Huomenta!

Mintun aikataulut pitää, 12 tuntia unta, siinä välissä kaks syöttöä ja yks tutitus. Kelpaa mulle :D Mukavaa tapaamista lahteen, ai että kuulostaa hyvältä toi hese... Tänään onkin Lokamammojen kokoontumispäivä, kun Oululaisetkin tulee meille. Tossa meidän lähellä on Hese myös, pitäiskö meistä yhden kipasta sinne tilauslistan kanssa...? :p

Pitänee ryhtyä aamupalalle ja vähän siivoileen niin ollaan sit puoliltapäivin valmiina.

Katja :wave:
 
Hyviä tapaamisia kaikille :) ! Täällä taitaa siis tänään olla hiljaista. Josta tuli mieleen ihan vain mielenkiinnosta kysellä, että ketkä teistä nykyään mesettelee ja kuinka paljon :) ? Aika tiiviisti täällä toiset mammat nykyään pitää yhteyksiä ja se on hieno juttu . Netin kautta voi löytää vaikka mitä :whistle: , uusia immeisiä elämään :) .

Mites Yksäiti mahtoi herätä? Minä vähän tiuskaisten nousin puoli seiskalta, kun kuudelta oli herätty. Juu, juuri vein kuistille pakkaseen aikaisin heränneen uudestaan nukkumaan. Mut ei sitä ite enää osaa... mies osaa :headwall: ja eihän se ole vielä herännytkään.

Hipkukka kirjoitteli, että vauva ei yleensä ikinä nukahda syliin... Meillä nukahdetaan nyt taas melkein aina tissille... Joskus päivällä ei nukahda (siis vaikka olisi päikkäriaika) ja sitten lykin hetken vaunuissa ja nukkuu niin. Yöunille nukkuu aina taas tissille eikä ole sitten herännyt, kun lasken sänkyyn. Uudet taistelut nukahtamisista vielä varmasti siis edessä |O . Mutta toisaalta on tää ihanan helppoa nyt näin tämä hetki.

Millille lämmin ja voimia toivottava :hug: . Täytyy jossain vaiheessa käydä kerhon puolella katsomassa, oletko sinne jaksanut jotakin kirjoittaa.

Jaahas, mutta nyt on kädet vapaat, pitänee mennä pukeutuun ja päivän askareisiin :) . Vähän rauhallisempiin sellaisiin, kun se yksi lapsista on mummun luona :)
 
venla vetelee jo ekoja unia,heräs klo 6,mutta hetkeksi vielä nukahti viereen,mut puol 7.koira alko liehumaan,niin tyty heräs sitten siihen..arvatkaa tulko koiralle lentävä lähtö ulos.

isäntä tossa tekee töihin lähtöö,meneekin tänään jo klo 10.kun porukkaa saikulla,ja koulutuksessa.ja on klo 22 asti.

myö meinattiin venlukan kanssa lähtee käymään sen kummitätin ja setän luona.ei olla sitten ku ennen joulua käyty.
jos ei ihan mökkihöperyys iske,kun silloin tällöin käy muuallakin ku kaupassa.

miun pitää varmaan taas soitella sinne hammaslekuriin..vieläkin kuluu 2-4 kpl 600mg buranaa päivään..ei jomotus lakkaa..ja sitten kun se jomotus säkenöi leukaan ja korvaan..et kivaa..prkle et ottaa pattiin.

mutta nyt pitää mennä tytylle ottamaan eväät sulamaan,kuitenkin pitää syödä ennen lähtöö..

niin laihutuslistasta..miula paino samassa..nyt kyllä otin itteäni niskasta kiinni..jospas se nyt rupeis putoomaan..tai sit ei :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Tuleekos muuten PuPu huomenna sinne tapaamiseen?
Oon mä tulossa :D Minnuu niin kovin jo jännittää :D Oon vähän tällänen arkajalka, mutta kun itteesä saa niskasta kii ni kyllä se siitä :D

Me täällä ollaan jo ooteltu että millonkohan päästään lähteen =) No jos vaihtas vaikka päivävaatteet eka päälle ja jois aamukaffet :D
 
Aijuu.. ja jos teistä siis piituli tai santti tätä nyt enään lukee, niin mut tunnistatte kyllä..
Lihava, vaaleahiuksinen ja silmälasit.
Tyrkin siellä gracon matkiksia kera kaukalon ja todenäkösesti haahuilen kun en taas ymmärrä mistään mitään...
 
MUA VäSYTTÄÄ!!!!! Joten mä painun päikkäreille. 6.30 asti tais jopa Pessi nukkua..Hei..te joilla synnytyksen jälkeen menkat alkanu niin onko jatkunu normaalisti?Siis heti jatkunu samalla kaavalla,säännöllisesti??...Mulla tuli ne yhet menkat kohta 6viikkoo sit..eikä oo vielä toisia näkyny.No tosin söin välissä niitä minipillereitä jotka viime viikolla lopetin et josko sen takia sit odotuttaa.Ja on muuten mieliala parantunu huomattavasti kun lopetin minipillerit..Ei siis näköjään mun juttu tuu oleen se ehkäsykapseli :(

Nyt unille...niin joo,en lähteny ajeleen Lahteen kun hoksasin et eihän mul oo ees autoo :LOL:
pikkuveli kulkee sillä tän viikon töihin kun on aamuvuorossa... hölmö minä :LOL: :D
 
yksäiti, mulla kans ihan sama juttu noitten menkkojen kans. Yhdet tullu eikä oo toisia kuulunu ja reilu 6 vkoa on nyt väliä. Mutta kai ne sieltä taas tulee, joskus, on vielä vissiin noi hormonit vähä sekasin. Toisaalta en kyl kaipaakkaan niitä mut hyvähän se olis kai niitten välistä tullakin. :LOL: Raskaana tuskin olen jollei oo kumit pettäny... :kieh: :LOL:
 
mulla oli ihan hirvee yö..nukahdin joskus 04.30-05.00 ja heräsin taas sit 06.00 ku antton heräs syömään ja en meinannu enää saada unta..siis mulla koski ihan hirveesti yöllä nilkkoihin,tuntu et mä voisin potkia ne irti tai repiä..ei oo koskaan koskenu noin kovaa jalkoihin,ihan ku kasvukipuja mut ei kai niitä nyt nilkassa oo?ja enhän mä enää kasva,ku leveyttä :LOL: juu ja siis nyt oon niin väsy että..en jaksa kommentoida mitään,meen käymään kerhossa jos sinne nyt pääsee ku äsken ei päässy..
 
Meillä neuvola takana. Ihan kiva reissu, mutta jos äippä edes joskus rokotuksen aikaan muistais ottaa sen tutin mukaan :ashamed: No onneksi kiukku meni nopeasti ohi. Kasvettu on ja painookin on tullut lisää; 67 cm ja 7850g. Silti pitäis vähän lisätä ruokaa pojalle :eek: No joo, jätänpä jo noi neuvolan kommentit ihan omaan arvoonsa...

Pesuaineita tilanneille voin sanoa (vihdoinkin), että paketti tuli... Nyt vaan äkkiä pakkaileen niitä uudestaan ja laittamaan ne teille jollain tavalla. Tutkailenpa sitä tässä ja ilmoittelen sitten. Ja ne jotka niitä ei vielä ole tilanneet, niin otin muutaman ylimääräisen, joten ilmoitelkaa jos vielä haluatte. Yritän lisäksi tänään tehdä sen "mainoksen" jakoon sähköpostiin, kun joku sitä kaipaili aiemmin... siitä voi tutkailla kesää varten jos jotain haluaa.

Väsyneille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
ls,musta tuo paino/pituus on aika hyvä,taitaa nuo neuvolan tätsyt olla aina vähä mitä mieltä sattuu tuosta painosta :)
Mä luulen, että joillekin tädeille riittää toi nollakäyrä ja toisille ei... ota niistä aina selvää! :D

Mä olen itse tyytyväinen lapsen kasvuun ja se on tärkeintä... en mä aio lisätä ruokaa vain sen takia, että neuvolan täti sitä haluaa...
 
Heippa!

Olen taas ihan pihalla, täytyy lukea teidän kuulumiset, mut tähän hätään omia. Mies on pitänyt lomaa, joten ollaan tehty kaikkea muuta kuin pidetty konetta auki...
Viime viikolla mies vei tyttönsä hemmottelureissulle Vanajanlinnaan, Hämeenlinnaan. Voi, kun se on hieno paikka talvellakin! Yövyimme oikein morsiussviitissä ja olo oli kuin aatelisella suorastaan. Pikku-Aliinamme keräsi työntekijöiden huomion, keittiötä myöten häntä tultiin ihailemaaan... Talo oli täynnä yritysasiakkaita ja neitokainen oli siis paikan pienin, joten ei ihme että ihailua saatiin aikaan...

Neuvolassa oltiin eilen, se oli 4 kk lääkärineuvola, tosin neiti on jo reippaasti yli sen 4 kk, mut kuiteski. kaikki hyvin, ja ilokseni keuhkotkin olivat puhtaat flunssan jäljiltä, hyvä niin. Mitoista sen verran että pituus on nyt 62,1 cm ja painoa 6800g. se kai ihan ok koko, vai?

Meidän vauva on siitä "erilainen" muihin verrattuna, että hedelmäsoseet eivät meinaa maistua. Toisaalta Aliinan suurta herkkua on kasviksia-sose ja peruna-maissisose. Se parsakaali-peruna sose muuten haisee ihan kamalalle. Onko teidän lasten kakkaaminen lisääntynyt kiinteiden antamisen myötä? Meidän pikkuinen kakkasi kerran päivässä aiemmin, mut nyt soseiden myötä yleensä kolmesti päivässä. varsinainen kone.
Joko mä paasasin teille, että oletteko kiinnittäneet huomiota, missä vauvan ruoat tehdään? Mua ei ainakaan kiinnosta ostaa lapselleni Puolassa tai Ukrainassa valmistettuja ruokia. Olen tehnyt osan itse (tosin äidin pöperöt ei maistu niin kuin valmiit) ja valmiista ostan kotimaisia Nestle-bonan (vaik nestle onkin ihan riistofirma) sekä ruotsalaisia Semperin soseita.

Nyt ymmärrän, että äideillä on varmaan krooninen huono omatunto. Pitkän jaakobin painin jälkeen sain tehtyä päätöksen, että jään kotiin vielä ensi tammikuuhun asti eli palaan opetushommiin v.2009. Halusin käyttää hyväkseni tämän ainutlaatuisen tilaisuuden olla kotona, vaikka taloudellisesti tiukkaa varmaan tekeekin. Meinaan myydä autoni (sniif!) ja elellä niillä rahoilla sit syksyn. toinen auto ei ole meidän taloudes enää välttämätön, nyt kun muutettiin. hommataan toinen räppänä sit joskus. Niin, siitä omastatunnosta. Nyt tunnen sit syyllisyyttä oppilaitani kohtaan, että kuinka pärjäävät ja jatkavatkohan he harrastustaan enää kun taas opettaja vaihtuu.... teet niin tai näin, näköjään omatunto aina vaivaa. vitsi mä oon näköjään niin luterilainen taas (eli tunnollinen ja aina valmis tekemään paljon töitä ja jos ei tee, omatunto kolkuttaa). Jos taas olisin tehnyt sen päätöksen mennä jo elokuussa töihin, tuntisin huonoa omaatuntoa silloinkin. voi voi sentään, onko muílla vastaavia?

Jaa-ha puhelin soi. jatketaan.
Ippuli
 
Ippuli mulla oli sama ongelma tuon töihin paluun kanssa... mutta päätin, että en anna lastani vielä ensi syksynä hoitoon... Ja koska mulla on kerhossa alle kouluikäisiä, niin päätin olla kotona ainakin ensi kevääseen saakka. En viitti sekoittaa pienten 3 vuotiaiden päitä menemällä takaisin jo joulun jälkeen (kerhotädin vaihdos taa...), joten antaa yhden tädin olla edes koko kerhovuoden läpi. Kattelen sitten ensi keväänä uudestaan mitä teen.
 
LS
Laitatko aineet tulemaan postiennakolla vai laskulla vai miten? MaMa minulta jo yksärillä kyseli, et mitähän on tilannu ja mihin hintaan, kun ei enää muistanu :LOL:
Meillä siis se tapaaminen 15.3 eli siellä sit jakelen niitä. Tulikohan tännepäin muille kun mulle ja MaMalle?

Minä oon tosi väsyny, kun valvoin tuon selän takia viime yönä. Se on niin järkyn kipee. Pitkän aikaa oon syöny Panacod+600mg Burana 4 kertaa päivässä eikä sekään meinaa enää auttaa. Pelottaa mennä lääkäriin kun ne pistää siihen putkeen, enkä voi olla siellä. Oon ruvennu pelkäämään selkärankareumaa oireiden ja positiivisen reumakokeen perusteella. Tosin tuo positiivisuus ei vielä mitään tarkota. Ärsyttää, kun ei voi kumarrella, siivota, nostella, olla selällään tai mahallaan ym. Sannin hoitokii on välillä melkosta taiteilua |O

Rontti
Mulla on mese auki koko ajan ja oon lisänny sinne kaikki, jotka on kerhossa osotteensa antaneet (tällä hetkellä 21 nimee). Lisäks lähettelen enemmän tai vähemmän sähköpostia osotteensa antaneille. Tapaamisia yritän järkätä meidän seutulaisten kanssa ja tietty oon näppini iskeny siihen kesän tapaamiseenkin :ashamed:
Eli kaikki joilla mese, niin laittkaa mulle os yksärillä tai sitten lisätkää minut omaan meseenne. Os on profiilissa. Laittakaa muuten sitte myös palstanimi, että tiedän kuka on kyseessä :D
 
Voi nyt kòkkò sentààn.. kirjoitin 2 kertaa saman viestin ja kaikki katosi... Hòh :kieh:

Tààllà taas "sylikissa" pàivàt.. mikààn ei ole kivaa yksin tai ilman àitià.. Siinà samassa sitten pààssyt painokin vàhàn putoamaan :D Se on kiva ettà annika miettii àitin làskitilannetta ja avustaa nàin :D:D

Maissi soseesta Kuinkas sità sitten tehdààn itse ?... :eek:

Kakasta ja kiinteistà ei ole kyllà lisààntynyt, edelleen kerran pàivàssà mennààn ja kakka on nyt sitten vàhàn kovempaa lajia, ei enàà sellaista kermavaahto mònnòà :D

Ja muuta en sitten nyt ehdikkààn kirjoittaa... neiti kutsuu :)
 
mileko koitahan jaksella sen selän kanssa :hug: meillä on suvussa kans jonku tyypin reumaa,nuorin reuma potilas on 10vuotias :'( minä jo yöllä mietin kun mulla koski niin paljon noihin nilkkoihin et ei kai mullekki oo tulossa joku reuma..mut jospa se oli vaan jotain kasvukipua,jos mun nilkat lihoo :LOL: mut oli kyl tuskallinen yö..
kiva kuulla ippulin kuulumisia..meillä kakataan 2 kertaa päivässä,joskus kolmekin,riippuu mitä sosetta on saanu..ja mä kyl katon aina mistä ne soseet on peräisin..tekisin ite mut yhäedelleen ei oo sitä perhanan pakastinta ja uutta ei viiti ostaa kun se menis tonne ulko varastoon..

antton nauroi eilen ihan hirveesti sellaseta oikeeta nauru räkätystä kun kutittelin sitä,vähä kuulosti ihanalle..ja sit se matki kaikkia ääniä mitä mä päästin,siis jos sanoin iik nii kohta anttonkin sanoi iik :heart: ihana mies..ja mikä harvinaista,anska meni ilman äksyilyä päikkäreille..huh huijaa..väsyttäs muakin kun nukuin alta 4 tuntia..
kuis lahden reissu meni?
 
Siis nyt pistää vihaksi! Sain just anttilan uuden kuvaston... ihan onnesta soikeena aattelin jo, että mähän tilaan eemelille sieltä vaatteita ja saan sitten muillekin samalla vaivalla... SIIS SIELLÄ EI OLLUT OIKEASTAAN YHTÄÄN MITÄÄN! Tytöille oli jos jonkinlaista ihanaa vaatetta, mutta pojille ei niin mitään... no joo välikausihaalari, mutta se meillä on jo... :eek: Tosi reilua, taas poikia sorsitaan... :(

Mileko :hug: Kerrankin voin sanoa, että tiedän miltä tuntuu kun selkä temppuilee :hug:
Laitan joo heti ensi tilassa tulemaan paketin sinne päin. Mama tilas vaan niitä tahranpoistoaineita, hinnat on kerhon puolella. Saa vielä peruakin :D
Laitan ihan normi pakettina jotakin kautta tulemaan (matkahuolto tai posti) ellen saa kaveria pika pikaa kiinni (jos tois ne teille) ja lasku on paketissa.
 
Mileko :hug: ja voimia.. itsellàni hirveà niskavaiva, jota olen saanut hoidattaa... Inhottava homma :|

noista soseiden alkuperà maasta en màkààn antaisi mitààn sosetta joka tulee puolasta yms. Ei tiedà miten ne on tehty kun ei siellà varmaankaan pelaa oikein nuo jàrjestelmàt ihan hyvin...

dogtor pistàtkòs sità anttonin hyvàà tuulta tànne annikallekkin.. ja varsinkin sità tuulta ettà mennààn pàikkàreille kiltisti!!!!!!! Kiitos =)
 

Yhteistyössä