LOKAKUU 2007 HERHILÄISET VIIKKO44

tilda anskan pyllyyn ei millään meinannu ne burana supot sulaa,ja ne oli muutenki hirmu outoja verrattuna panadoliin,niinpä suosiolla annetaan panadolia ja pronaxenia nestemäisenä..teidän mies on taas puolisen kiloa kevyempi ja sentin lyhyempi ku anska,hassua miten samoissa mitoissa nää jätkät menee :heart:

olivia kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa..ja oi miten suloinen tyty kuvissa oli :heart:
krisu mä hermostun helposti jos tuo poika ei syö :ashamed: tuntuu niin pahalle se kun ei syö ja sit ite menettää hermonsa kun miettii miten toinen ruuatta pärjää..onneks tuo poika tekee tosi harvoin stopit ruualle..

täällä meillä tuntuu asuvan ihka oikea vili vilperi,ihan mahoton on tuo poika touhuamaan,koko ajan äänessä ja liikkeessä..kirjoja tykkää nykyään katsella,ja valokuvat levittelee ympäri lattiaa ja hihittelee niille :heart: ja koira on pop,koko ajan haukutaan ja huudetaan koiraa,sekä on ottanu mallia emmasta että kantaa leluja suussaan :LOL:

ja mahotonta,miten paljon tuo syö..tänään on syönyt aamulla ison purkin rahkaa,joi maitoa ja söi minun aamupalasta osan.
sit unille maito,unien jälkeen iso purkki lihasosetta ja maitoa,unille taas maito ja nyt ilta ruualla söi ison purkin lihaa,noin 2cm viipaleen lenkkiä,4cm viipaleen kurkkua ja mun lautaselta varmaan desin makaronia ja palan ruisleipää,sekä maitoa :eek: siis miten tohon mieheen mahtuu noin paljon ruokaa?vielä olis iltapuuro puol 8 maissa ja ilta maito nukkumaan mennessä..

minisun tabletit pitäs käydä ostaa kun jekovitit oli tippunu patterin ja seinän väliin,ja ne on siellä saanu "vähän" lämmintä :whistle:

huomenna meen kaverin kans aamusta vaunulenkille,hällä on 4kk poika..

itellä hermot vähä tiukilla isännän kanssa,kerron myöhemmin suletulla puolella,jos jaksan :/
tilda käytteks te siel muskarissa?nähtäskö joku päivä?
 
Sainpas hännästä kiinni ja jos nyt edes jotain ehtisin kirjottaa... Vaikka neiti apina on tainnut tuolla jo kumota murot jos toisetkin |O |O . Olkoon hetken!!!

Krisulle tsemppiä!! Varmasti raskasta tuo syömättömyys. Mulla on käynyt sen asian kanssa flaxi, eli meillä neidit on olleet aina hyviä syömään ja mun onkin vaikee kuvitella, millasta olis, jos lapsi ei söis. Varmaan aika pelaamista :/

Vipin uutisia kanssa odotellaan :heart: :)

Ihana oli lukea Diipelin ajatuksia. Toivotaan, että tässä pian sitten tärppää uudestaan ja sitten onnistuisi ihan loppuun asti :heart: :hug: Onneksi tuo 1vee varmasti auttaa nyt paljon asiaa :) .

Mitäs Tyttelille nyt kuuluu? Ja tosi kiva oli Oliiviastakin kuulla. Mä kans ihaillen luin, miten jaksat Hilmaa seurata ja olla siinä niin läsnä :ashamed: . Minä taidan olla välillä aikatavalla toisenlainen. Jos vaan mahdollista, niin kotitöitä tekemässä, ompeluja tai mitä tahansa... Suloiset kuvatkin Hilmasta :heart: .

Joo-o, nuo tuolla kokoajan huutaa, että muroja on ihan hirveesti lattialla :headwall: . En taida mennä kattoon :LOL: . Onneks mulla onkin seuraavana tässä imurointi muutenkin edessä.

Olikos Dogtorin poitsu menossa allergiakokeisiin vai tohtori itse? Ja oliko jotain koiriin liittyvää vai ruokaan? Mä oon viime päivät lukenut vähän puoliteholla :ashamed: . Meillä noita ruoka-allergioita testataan torstaina, jänskää.

Tuuti keksinyt taas hienon pyyheidean :D :p !!! Ja oikein kauppakin alkanut käymään, wau! Mulla taas niin hidasta tuo ompelu, että ei noita juttuja ihan ilmatteeks viittis kyllä myydä. Tässä kun ite tehnyt ja näkee mikä aika menee (ainakin mulla menee aikaa :LOL: ), niin alkaa ymmärtään käsintehdyn hintaa. Mä näin tänään töissä yhden kivan idean, mitä vois itekin ommella, ei vaan taida nyt olla aikaa.

Mamma3, mäkin ja tytöt jo bongattiin Kittyt lelulehdestä, mutta jostain syystä ne ei nappaa mua :eek: . Ne nukenrattaat voisin ottaa, mutta enpä paljon muuta.

Mitäs Dirlittanin poitsulle sanottiin? Aika hurja juttu teillä oli! Ja miten sujui väellä Babybio? Vois olla ihan jännä kokemus joskus, mutta että pystyiskö siinä jotain oikeesti kattomaan, muutakin kuin tuota apinaa...

Mä oon nyt alkanut syömään niitä B-vitamiineja, en tiedä onko apua, mutta mun hermo on paljon paremmassa kunnossa :D . Tai sit apu löytyi vain töihin menosta. Kummasti jaksaa illan ja viikonloput, nauttii vaan siitä, kun saa olla kotona ja lasten kanssa. Ehkä vaihtelu virkisti mua? Nyt tuntuu, että viihdyn niin töissä, että on tosi ristiriitaista, kun sitten taas toisaalta tuntuu, et haluu lasten takia ja tavallaan ittensäkin takia jäädä kotiin. Hmmm. Tosi selvästi selitetty! Ja sit kun töissä jotkut vanhemmat on jo todennut, että kiva kun oot vakkari jne, että on lapselle nyt pysyvät hoitaja :ashamed: . Juu juu, oon nyökytellyt ja mielessäni aatellut, että tietäisittepä mun suunnitelmani :ashamed:

Me otetaan influenssa rokotukset, niistä oli joskus puhe. Ja lääkäriltä vielä varmistelin, että voidaan ottaa se tuolle pienellekin, vaikka kananmunaakin nyt testataan. Eli ei haittaa, vaikka sille olisi allerginen, kun ei kuitenkaan niin pahasti allerginen olisi, että voisi vaikka hengitys lamaantua.

Joululahjoja oon ostanut lasten kummeille, jotain suht pientä kumminkin esim elokuvaliput tai johonkin ruokapaikkaan lahjakorttia. Nyt aattelin ainakin muutamille kummeille noita käsitöitä, kun vaan ehtisin tekemään. Voi että olis kiva koittaa myydä noita juttuja jossain, mutta kun ei ehdi tekemään :kieh: . Olis kiva noita Kittyjäkin kokeilla.

Millos muuten Tuutin kirppari olikaan?

En nyt muista muuta, vaikka muutakin kommentoitavaa varmasti oli. Meen kattoon ton murosotkun!

Taas muuten kun tulin töistä, painui mies oitis nukkumaan. On kyllä aika väsy ja tympääntynyt täällä, kun viettää vapaita lasten kanssa :/
 
Juuuuuuh, olihan siellä ihan kiitettävästi niitä muroja pitkin lattioita :eek: :LOL: , keskimmäinen oli vielä hiukan avittanut ja kaatanut lisää...

Piti vielä palata kommentoimaan ainakin tuosta Halloweenista. Minä en siitä juhlasta perusta!!! Olin ihmeissäni, kun 3v sukulaiselta tuli tytöille kutsu Halloween naamiaisiin :eek: . No, kyllä tytöt menevät ja pukeutuvatkin, mutta prinsessoiksi tai jotain vastaavaa. Minusta tuo ei ole mikään kiva juhla lapsille, hämähäkit, pääkallot jne. Ehkä sit yläasteella? Tai sit mä en oo vaan vielä sisäistänyt, että tää juttu on tullut Suomeenkin ja sitä pitää juhlia :LOL: . Mutta onhan meillä töissäkin naamiaiset, jätesäkkejä ikkuonoihin jne. mikään pääjärkkääjä en näihin juhliin ole.
 
Onnea uusille yksivuotiaille - kaipa tälläkin viikolla vielä täytellään !!!
Diipelistä tosiaan kiva kuulla että oot jo nyt noin reippaan kuuloinen !
Oliivian juttuja mukava kuulla myös - ja pikkukirpun - eli Hiliman - meän amatsoonin verraten tosiaan... Ihana tyttö !

Rontti - ajattelem aivan samoin halloweeneista ja pääkalloista ja hirviöistä - yöks ja jaiks - vaikken kaikissa asioissa niin tyttömäinen olekaan.
Amerikanmailla ollessahan se oli jo kymmenen vuotta sitten hienoo menoa - mutta niinpä vain lähes täysmittaisina kohta kaikki sikäläiset kotkotukset rantautuu tänne, ne markkinavoimat , ne markkinavoimat !
Onhan halloweenin perusideassa hyvääkin - tehdä kuolemaa arkipäiväisemmäksi ja tavallaan hauskemmaksikin - himppusen kai kuin irlantilaiset hautajaiset , joissa juhlistetaan kuolleita ryypäten!
Mutta en kyllä tuu tyrkyttään meidän rinsessalle hirviökostyymeja ja dracula-asuja...

Dogtorille jaksua kotosalla ...

Ja kivalta kuulostaa värikylvyt - jännä jos oululaisista joku vielä pääsi - mulle kirjoitteli se outijotain että vanhoiksi käy nää meän kylpijät jo ? Oulustahan puuttui alkusyksytä se vetäjä ko hommalle...

Babybiossa käytiin mekin -ekakertaa . Meni oikein hyvin - Viu nukahti osan aikaa . Ja anyway - mamma sai ihan uua koko hela leffan katsottua. Ihmeellistä !!! Ihan kiva tapahtuma. Ja Topsykin heilui siellä ammattimaisena vaikkakin köhäisenä...
Ihan kiva tapahtuma - neuvoksi vaan jatkossa, että kandee mennä ajoissa, että saa eturivin tai reunapaikat , jos kaiken varalta lapset tarviikin liikkua...




 
|O alkas vähän väsy painaan..4 tuntia kun nukuin vaan päikkäreitä tänään. No,jospa sitä menis ajoissa nukkumaan..ainiin mutta Pako tulee tänään :/
Halloweenia en oo mä koskaan ainakaan juhlinu. Perjantaina jos saisin yhden asukkaan tuolta töistä houkuteltua mun kanssa Halloween juhliin niin se ois sitten siinä. En tiä onko noilla tarhassa jotain, ei oo ainakaan puhetta ollu vielä.

Mä tässä mietin että mitähän sitä tuona isänpäivä viikonloppuna tekis..mä voisin sen haluta joka vuosi itelleni "vapaaks" :whistle: eikös se nyt ois ihan oikeutettua :whistle:
Peetu on lähdössä sillon Mikkeliin mummin kanssa isinsä luokse, nyt jo innoissaan suunnittelee mitä pakkaa mukaan :D ihana kun on niin innoissaan. Ja on hällä isille paljon viemisiäkin sitten, odottaa niin että saa antaa tuon valokuvakirjan isille.
Mutta mutta..mitäs ihmettä, ei Pessille oo mitään hoitopaikkaa.. vähän suunnittelin että jos sais sovittua Pessille sellasen kummitäti viikonlopun tähän isänpäivän tilalle sitten tulevaisuudessa jos ei isi oo tekemisissä. Nyt se ei vaan onnistu, kun kummitäti on menossa häihin. Miltäs kuulostaa tuollanen idea?

Mitähän muuta..kai mä laitan tän kiinni että meen ajoissa nukkumaan,huomena aamuun töihin |O
 
dog: savolaistaaperoita ei pienet tuulet heiluttele :LOL: ! ei tullu sinne muskariin lähdettyä kun tuli se oma "romahdus" siihen,tuntu ettei jaksas mitään ylimääräistä :ashamed: ....kyllä sinne varmaan pääsis jos innostuttas? juu ja tavatakkin voidaan toki,pitää vaan odotella että pikkumies paranee,on melko pipinä :'( ,onneks ei kuitenkaan kuumetta+nuhaa "kummempaa" vielä :/ .........ensimmäistä kertaa pikkumies sairastaa niin on kauheeta kateltavaa äitylille :( !
se 1v valokuvauskin siirtyi nyt viikolla.......josko sitten olis kuvauskunnossa....
 
moi taas...täältä taustailemasta :)
meillä otettiin eilen ekat viisi askelta :D ja tänään kans pari,mut on se kyl niin ylivarovainen,et huh huh...äitillä loppuu jo kärsivällisyys :LOL:
mut puhetta tulee ihan mukavasti....äiti ja emma ja anna ja auto ja söpö(kissamme) jne....

halloweenia en oo ikinä juhlinu..enkä aijo nyttenkään...
emma menee mummulaan koko viikonlopuks,et saan levätä vie ennenku työt alkaa maanantaina..huh neki alkaa jo!!!
isännän kans on ollu pikkasen kommunikaatio ongelmia...jospa niitäki vois selvitellä sit viikonloppuna rauhassa!!!!
 
rontti,pojalla oli kokeet,ainakin pölyt katottiin,en oo varma ruoka-aineista :whistle:

tulikin hautajais tietoja,isäntä joutuu arkun kantajaks yhtiin hautajaisiin ja mun suvun eräs mies oli eilen mennyt pois,on siis minullekkin hautajaisiin meno..isännän reissun ajan mä oon pojan kans kotona,ja taas isukki on pojan kaa kotona kun mä menen..ja saattavat olla vielä samana päivänä,ja samalla paikkakunnalla :/ jos ovat samana päivänä niin pitää yrittää joku kummi nakittaa poikaa hoitamaan..
 
babybiosta hengissä selvitty tosin en leffaa nähnyt ollenkaan..neiti piti siitä huolen :kieh:
Ei tuo pysy hetkeekään aloillaan eikä tulis kuuloonkaan,että syliin nukahtais :eek:
Eli ei siis ollu meidän juttu,mutta tulipahan kokeiltua ja saatiin sentään hieno me&i ruokalappu :p

Kiitos kaikille haleista :heart: ihana,kun täältä saa aina tukea ja lohtua!

Ihania kuvia Hilmasta :heart:

 
Rontti en miä tiijä milloin saan sen pöydän. Loppuviikosta lupaili että mahd. su tai ti saisin pöytänumeron muttei ole mitään kuulunut :kieh: Sinne lastentarvikekirppikselle on aina ruuhkaa. Mut periaatteessa kaikki on hinnoiteltu vain pöytänumeroo vajaa :D Ja on tässä se positiivinen asia että ehdin ompelemaan ehkä uusia pyyhkeitä tilalle. Sen koiran vein (eri pyyhkeellä tänään kummipojalle yhdeksi lahjaksi). Nyt tuossa on kolme kisua miltei valmiina ja kolmesta koirulista uupuu silmät, nenät ja kasvojen muotopistot tms. Ja pyyhkeet kahdesta :D Alkaa olemaan sormen päät hiukkasen rikki kun tupaa kädet kuivumaan ja lastaroiduin sormin tää on pikkusen hitaampaa :LOL:

Mutta jos sais nuo tilaukset tällä viikolla mahd. matkaan (tai ainakin pakattua) niin vois alkaa suunnittelemaan sitä keijun tilaamaa kittyä ihan rauhassa =) Eihän noita kaikkia siis ole tilattu mut ajattelin jos sinne kirpparillekin sais edes yhdet kappaleet vietyä testimyyntiin... Bisnestä bisnestä :LOL: :LOL:
 
Juu, Tuuti taot nyt rahaa ittelles :LOL: !

Olipas veikeä kuva Henkan pojasta :heart: ! Vai menee Henkkakin nyt töihin... mihis menitkään? Jos täälä viittit kertoa...

YOdottajalla ja Krisulla siispä erilaiset kokemukset Babybiosta, kiva oli lukea. Ja tosiaan, mielenkiintoista olis itekin kokeilla. Sillainhan sitä vois joskus vaikka päästä elokuviin :LOL: . Tosin nehän on aina päivällä, että työläisenä en ehdi. Mutta onkos sinne joku yläikäraja lapsille? :attn: :attn: Eli onko ihan vaan lähinnä vauvoille tarkoitettu?

Aattelin nyt kokeilla uudestaan, saisinko meidän noita 1v kuvia näkyviin. Kun ei ole kukaan vielä mun muistiini virallisia kuvia esitellyt, että josko tästä innostus nousis :attn: ! Olis tosi hieno nähdä kaikkien kuvaamo-kuvia :p
http://www.aijaa.com/v.php?i=2993127.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2993137.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2993141.jpg

Nyt taiskin onnistua :) . Tuossa nyt oli muutama. Sit oli sellasia kivoja, kun typy istui vanhan matkalaukun päällä ja kiva pupu oli vieressä. Sit typy seisoi sellasen vanhan aidan takana, siitäkin tuli kivoja, jonkun korin kanssa oli kyykkysillään yksissä kivoissa kuvissa jne. Tuossa nyt äkkiä valkkasin muutaman.

Pupusta tuli mieleen, että joskus piti kommentoida, että Pupun poikakin jo niin taitava laittaan palikat oikeista koloista. Ja samoin monella tuo puhuminen. Meillä ei puhuta eikä laiteta minkäänvaltakunnan palikoita tai palapelejä mihinkään. Kaikki vaan puretaan ja sotketaan :LOL:

Yksäiti, kuulostaa ihan kivalta tuo idea kummitädille menosta isänpäivänä. Jotain ekstraa Pessillekin. Ja ihana, kun Peetu pääsee reissuun!
 
Mut jospa sitä jotain vaik sit kirjuuttelis itsekin.
Ihania kuvia kaikilla taas =) :heart: Oliiviastakin oli mukava kuulla ja henkkakin(ko) töihin menossa...tsemppiä vaan!!
Kyllä siellä maailmalla kaikki hienoudet on...babybiot, värikylvyt ja kaik, huh...ei vaan tääl :whistle:
Halloweenia ei meilläkään juhlita, eikä siis perusteta siitä paljoo. Joskus meillä oli avoimessa kerhossa kokeiluna halloween kemut, mutta esim meidän neito ei tykänny yhtään!! Jotkut n.5v pojat oli innoissaan, tytöt ei...jostain kumman syystä :D
Rontin iidan kiipeilykuvaa hellan rivassa on pitänyt monesti kommenteerata, et kaipa tossa meidänkin pojassa jotain apinaa hitusen on, kun ihan prikuleen samalla tapaa kiipeilee hellan vetimissä ja rumputtaa liesisuojaa :whistle:
Hitsivie, oon oottanu kuin kuuta nousevaa uusinta unelma-kirjapakettia ja tänään se sitten tuli...vaan oli pettymys suuri :/ Oliko hintaa viel melkis 30e ja sisältö ei vastannut odotusta. Oli lähinnä kopiota tilda-kirjoista...ja norjalainen toikin oli. Pitää vissiin palauttaa... |O
Joululahjoista viel, meikin ollaan kummeille ain jotain pientä ostettu, mut nyt sutii tyhjää yhtien kummien(pariskunta) kohdalla...sillä kyselinkin teiltä ja rontilta tulikin aika kiva idea antaa vaik leffalippu tms :) Kiitos!!
 
tilda juu parannelkaa vaan ihan rauhassa,ja oo onnellinen ku nyt vasta on ekaa kertaa kipeenä..
anskalta :hug: kamulle..

ja sinne muskariin vois kyl mennä,kun sinne voi mennä kesken "lukukaudenkin",mä vaan en itekseen sinne haluu mennä,mielummin kaverin kans :D
 
Dogtorille :hug: suru-uutisista!
Iidasta iloiset 1vee kuvat =)
Tosta lasten puhumisesta ja taidoista...meillä esikko osasi jo vallan kaikkee tässä vaiheessa, kakkonen sit vähän myöhemmin ja tää...ei viel kovinkaan paljon...(tai no muutamii sanoja tulee, jotain näyttelee kun kyselee, tietää ihmiset nimeltä jne...)oon pistänyt kaiken tän sen "fraasin" piikkiin et esikolle on aikaa niiiiiiiiin paljon enemmän-joten oppiikin sit nopeemmin, toiselle sit aikaa on vähän vähemmän-oppii ehkä hieman myöhemmin ja kolmoselle viel vähemmän jne..... tai sitten mä vaan selittelen :ashamed: Mutta eiköhän noi oppine ihan omassa aikataulussaan :heart: Ja oppihan tää kolmonen nyt aikaisemmin käveleen mitä muut :D
Mutta jokohan sitä menisi nukkumaan..... :wave:
 

Yhteistyössä