Lokakuiset

Onko kotidoppler käyttäjiä/ aikeita hommata?

Itsellä angelsound ja tänää 7+4 kuulin ekat istukan virtaukset , terävät"viuhviut".
no täällä vielä tosi aikaista ja tiedä meneekö kesken ennen ku alkaakaan, mutta jos nyt kuiten jatkuu niin aion hommata kotidoplerin 🥰 kuopuksen aikaan oli myös ja rauhoitti mieltä kun sai välillä (lue: joka päivä) kuunnella sydänääniä 😅
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Bby
Mulla myös illalla pahin pahoinvointi. Ei vielä *kopkop* oksentelua, mutta niin lamauttava olo että…
Mä en muista yhtään esikoisen ajalta miltä rpahoinvointi tuntuu. Miten te kuvailisitte sitä?
Minulla on ihan vatsa kipeä ja oudon tuntuinen ja ällöttävä olo, ja kurkussa tunne että kohta tulee. Joutuu nieleskelemään ja ottamaan aikaa, varsinkin kesken puhumisen.
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Bby
Minä kävin tässä vähänaikaa sitten ultrassa. Kaikki tosi hyvin, mutta en pysty tarttumaan yhtään tähän kun pelottaa niin kovin. Käyn vielä reilu viikonpäästä uudestaan ja jos kasvanut normisti ja kaikki edelleen ok, niin josko sitten uskaltaisi olla varovaisen onnellinen ja ehkä jopa kertoa jollekin.
 
  • Rakkaus
Reactions: viivaviivi
Minä kävin tässä vähänaikaa sitten ultrassa. Kaikki tosi hyvin, mutta en pysty tarttumaan yhtään tähän kun pelottaa niin kovin. Käyn vielä reilu viikonpäästä uudestaan ja jos kasvanut normisti ja kaikki edelleen ok, niin josko sitten uskaltaisi olla varovaisen onnellinen ja ehkä jopa kertoa jollekin.
Ihanaa että kaikki oli hyvin🙏🙏♥♥ menetyksen pelko varmasti vie isoimman terän vielä riemusta mutta yleensä on hyvä merkki kun kaikki on varhais uä. Hyvin . Nauti raskaudesta😇♥
 
Tänään 7+6 kuulin eka kertaa sykkeet vauvalta.♥♥♥ Koko aika kovenee istukan ym äänet . Pienen ääni oli kuin ruostuneen kellon sekuntiviisari joka on jäänyt junnaamaan paikalleen erotuksena että löi tiheään. ... Sori vertaus, mutta laite hieman huono😂

Sydän äänet kuului oikealta puolelta n 3 cm häpyluusta ylöspäin ja todella sivusta .ei keskeltä oikealta. Liikkeitä kuulin ja sykkeen vaimetessa seurasin vaavia ja taas kuului hyvin.aivan häpyluun reunalla oikealla kuuluu istukan humina ja oma syke sekä istukan viuh viuh syke . Tuo kuuluu vahvemmin kun virtsarakko täyttyessään nostaa vähän kohtuan.

Omia sykkeitä kuuluu joka paikassa mutta alun alkaen ekan istukan viuh viuh äänen löysin vasemmaltasivusta ylhäältä n 3cm navan alta.
🤔? Siellä myös kohta jossa istukan humina ja viuh viuh. Tuo kuuluu koko aika .
Jännällä odotan 3-4 PV ja kuuntelen taas 😇
 
Moikka! Uskaltaisinkohan mäkin hypätä tänne mukaan. Hetken oon jo lueskellut ketjua, mutta tässä on mennyt aikaa sulatella raskautta niin en ollut heti valmis liittymään keskusteluun.

Meillä on siis 2/23 syntynyt esikoinen ja tämä toinen oli pikkuinen yllätys. Muuten ollaan käytetty kumia ehkäisynä, mutta kerran siinä hetken huumassa ajateltiin, että on tässä vielä riittävän pitkä aika ovulaatioon mennä ilmankin. Kuusi päivää ei näköjään ollut riittävän pitkä väli 🙈 Varsinkin kun esikoista yritettiin melkein vuosi niin ei käynyt mielessä että meillä voisi napata kerrasta.

Siinä piti sitten miettiä, että mitäs tämän yllätyksen kanssa tehdään, kun ei ihan noin pientä ikäeroa (1v8kk) oltu ajateltu lapsille ja tässä käynnistellään juuri rakennusprojektia ja olin haaveillut myös työpaikan vaihdosta ennen seuraavaa lasta ja oli vähän muitakin haaveita. Mutta elämä yllätti ja tällä nyt taidetaan mennä 🙂 Kai se talo nousee vastasyntyneenkin kanssa 🤣

Ensi viikolla on ensimmäinen neuvolakäynti. Esikoisen täti on tosi ihana niin kiva päästä jatkamaan samalle ♥ Tällä kertaa ei meinattu mennä varhaisultraan, koska ollaan harkittu, että menisi NIPT-testiin omakustanteisesti, mutta tuskin nyt mennään siihenkään... Nyt jo 7+0 niin eihän tässä kauaa enää mene siihen nt-ultraankaan.

Olipas heti pitkä avautuminen 😅 Mutta täällä siis:
10.10. / Veijarilaama / 30 / 2. / TAYS
 
Moikka! Uskaltaisinkohan mäkin hypätä tänne mukaan. Hetken oon jo lueskellut ketjua, mutta tässä on mennyt aikaa sulatella raskautta niin en ollut heti valmis liittymään keskusteluun.

Meillä on siis 2/23 syntynyt esikoinen ja tämä toinen oli pikkuinen yllätys. Muuten ollaan käytetty kumia ehkäisynä, mutta kerran siinä hetken huumassa ajateltiin, että on tässä vielä riittävän pitkä aika ovulaatioon mennä ilmankin. Kuusi päivää ei näköjään ollut riittävän pitkä väli Varsinkin kun esikoista yritettiin melkein vuosi niin ei käynyt mielessä että meillä voisi napata kerrasta.

Siinä piti sitten miettiä, että mitäs tämän yllätyksen kanssa tehdään, kun ei ihan noin pientä ikäeroa (1v8kk) oltu ajateltu lapsille ja tässä käynnistellään juuri rakennusprojektia ja olin haaveillut myös työpaikan vaihdosta ennen seuraavaa lasta ja oli vähän muitakin haaveita. Mutta elämä yllätti ja tällä nyt taidetaan mennä Kai se talo nousee vastasyntyneenkin kanssa

Ensi viikolla on ensimmäinen neuvolakäynti. Esikoisen täti on tosi ihana niin kiva päästä jatkamaan samalle Tällä kertaa ei meinattu mennä varhaisultraan, koska ollaan harkittu, että menisi NIPT-testiin omakustanteisesti, mutta tuskin nyt mennään siihenkään... Nyt jo 7+0 niin eihän tässä kauaa enää mene siihen nt-ultraankaan.

Olipas heti pitkä avautuminen Mutta täällä siis:
10.10. / Veijarilaama / 30 / 2. / TAYS
Tervetuloa joukkoon 🤩 onnea yllätys vauvasta ♥ taidatkin olla porukan junior vielä ainaki tähän asti . Muut mammat olemme 40 v kieppeillä 😅👌
 
itse en uskalla vielä tänne sen kummemmin liittyä, mutta yks juttu tässä mietityttää.

mulla tosiaan ikää se 40 v marraskuussa ja olen jo ennen raskautumista, että pitäisikö käydä siinä NIPT-testissä 🤔 kunnallisen puolelta sen saa jos ikää väh. se 40 v mutta minusta riskit on kai jo noussu, kun noinkin lähellä 40v ikää olen. 🤔

miten te muut "iäkkäämmät" odottajat olette ajatelleet asiasta?
 
itse en uskalla vielä tänne sen kummemmin liittyä, mutta yks juttu tässä mietityttää.

mulla tosiaan ikää se 40 v marraskuussa ja olen jo ennen raskautumista, että pitäisikö käydä siinä NIPT-testissä kunnallisen puolelta sen saa jos ikää väh. se 40 v mutta minusta riskit on kai jo noussu, kun noinkin lähellä 40v ikää olen.

miten te muut "iäkkäämmät" odottajat olette ajatelleet asiasta?
No itse myös 40 pian ja miettinyt tuota. Toisaalta riittää ihan luettukin tieto kromosomi häiriöiden riskin kasvusta ja onhan se kohonneempi. Toisaalta mahd varautumisen vuoksi kävisin . En usko että esim raskaudenkeskeytykseen päätyisin eli siinä mielessä seulontaan meno ei vaikuttaisi.en ole paljon ottanut selvää seulontojen tarkkuudesta tms mutta ensimmäinen asia mikä tulee mieleen on että voisiko siitä aiheutua turhaa huolta odotukseen . Ja toisaalta onko puhdas seulonta varma tulos. Taidanpa vähän valistaa itseäni tällä Nipt testillä ja opiskella.
 
vierailija
Tänään 7+6 kuulin eka kertaa sykkeet vauvalta.♥♥♥ Koko aika kovenee istukan ym äänet . Pienen ääni oli kuin ruostuneen kellon sekuntiviisari joka on jäänyt junnaamaan paikalleen erotuksena että löi tiheään. ... Sori vertaus, mutta laite hieman huono😂

Sydän äänet kuului oikealta puolelta n 3 cm häpyluusta ylöspäin ja todella sivusta .ei keskeltä oikealta. Liikkeitä kuulin ja sykkeen vaimetessa seurasin vaavia ja taas kuului hyvin.aivan häpyluun reunalla oikealla kuuluu istukan humina ja oma syke sekä istukan viuh viuh syke . Tuo kuuluu vahvemmin kun virtsarakko täyttyessään nostaa vähän kohtuan.

Omia sykkeitä kuuluu joka paikassa mutta alun alkaen ekan istukan viuh viuh äänen löysin vasemmaltasivusta ylhäältä n 3cm navan alta.
🤔? Siellä myös kohta jossa istukan humina ja viuh viuh. Tuo kuuluu koko aika .
Jännällä odotan 3-4 PV ja kuuntelen taas 😇
Oletko varma viikoista? Kun tuossa vaiheessa eivät ultrassa edes välttämättä saa kuulumaan ja ne nyt on eri tasoisia kuin kotilaitteet.

Tai sit kuulit jotain muuta. Se viuhviuh ei oo syke. Se on sellaista nopeaa junanpuksutusta.
 
Oletko varma viikoista? Kun tuossa vaiheessa eivät ultrassa edes välttämättä saa kuulumaan ja ne nyt on eri tasoisia kuin kotilaitteet.

Tai sit kuulit jotain muuta. Se viuhviuh ei oo syke. Se on sellaista nopeaa junanpuksutusta.
Oon käynyt ultrassa jo 6+0 ja viikot oli mitä pitää .
Erotin kyllä vauvan sykkeen selvästi sieltä . Ensin pari päivää ennen istukan huminan ja viuh viuh ja sitten sykkeen myöhemmin. Tänäänkin sen aamulla kuulin😇 eikä kyllä voi sekoittaa omiin sykkeisiin / verenvirtauksiin.
 
itse en uskalla vielä tänne sen kummemmin liittyä, mutta yks juttu tässä mietityttää.

mulla tosiaan ikää se 40 v marraskuussa ja olen jo ennen raskautumista, että pitäisikö käydä siinä NIPT-testissä kunnallisen puolelta sen saa jos ikää väh. se 40 v mutta minusta riskit on kai jo noussu, kun noinkin lähellä 40v ikää olen.

miten te muut "iäkkäämmät" odottajat olette ajatelleet asiasta?
Täällä TYKSin alueella NIPT-testiä tarjotaan kaikille odottajille, aion hyödyntää kun mahdollisuus kerran annetaan 👍

Tervetuloa @VeijariLaama ja onnea superuimarista 🤭 6 päivää on aika kova suoritus!

Omassa navassa ei kuvotusta kummempaa. Olen siirtynyt taistelumoodiin pahoinvoinnin kanssa selviämiseksi. Max 2 h voi olla syömättä tai käy huonosti. Nyt on hanskalokerossa myslipatukkaa ja takin taskussa pähkinää, olen kuin orava näitten eväspiilojeni kanssa 😅 Iltaisin turvottaa ihan kreisinä ja vireystila on mallia kuraan kuollut kuttu.
 
@VeijariLaama just hyvä 👌 Kuulin, että vauvoja saadaan eikä tehdä 😉

Pääsin heti tässä viikolla 4 peittelemään ja kiemurtelemaan työmatkalla kollegoiden ja asiakkaiden kanssa. Kivasti yksi kyseli suoraan, että milloinkas teille tulee lisää lapsia... Illallisella onnistuin sopimaan tarjoilijan kanssa, että tilailen itselleni drinksuja mutta niistä pitää jättää alkoholit pois 🙈 Onnellinen olen siitä, että pahoinvointi eikä megaväsymys iskenyt vielä tällä viikolla.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista 🥰 Hassua että kolmekymppisenä voi olla vielä juniori 😂 Muuten en uskoisi superuimariin mutta kun mulla on Oura niin siitä näkee koska lämpötilat on noussut eli tiedän koska on ollut ovulaatio 😅 Vaikka eipä sen väliä tehty mikä tehty. Tai oikeastaan saatu mikä saatu niinku @Hemingway ihan oikein totesi 😉

Mulla on ollut normaalia enemmän väsymystä ja nenä on herkistynyt merkittävästi sillä esikoisen vaipparoskiksesta on tullut aivan ylitsepääsemätön 🤢 Eihän se koskaan ole ruusuilta tuoksunut mutta aiemmin sen on sietänyt. Vähän on jotain etomisen tynkääkin mutta en tiiä johtuuko se oikeasti vain muista syistä kuten nälästä tai että näprää kännykkää auton kyydissä jne...

Nauroin aivan vedet silmissä tolle "kuraan kuollut kuttu" 🤣
 
Tervetuloa @VeijariLaama. Teillä sitten vähän samanmoinen onnenkantamoinen/täysosuma kuin meilläkin 😅
Meidän nuorimmainen on 11/22 syntynyt.
Oli kyl ajatuskin et jos vielä yksi nii mielellään n. 2v ikäero, mut ei oltu ehditty työstämään asiaa loppuun. Sitä sitten kuitenkin saatiin mitä oltiin ajatuksen tasolla mietitty, ikäeroa tulee 1v11kk.

Jännittää vaan miten tää kolmas muuttaa elämää taas. Suoraan sanottuna ollut niin helppoa kun esikoinen jo 9v ja tämä meidän 1v taapero ollut koko ikänsä todella helppo tapaus. Mitähän kolmas kerta sitten sanoo 😂

Mun pahat olot taisi sitten kuitenkin olla jotain noroa. Nyt on muutkin perheenjäsenet vuorollaan oirehtineet.
Ja nyt sitten pohdin onko tuolla kohdussa elämää, kun olo niin oireetonkin ajoittain.
Ehkä pitää se varhaisultra varata, olisi tulossa työpaikan reissua ym johon lähtisin mukaan jos oma tilanne olisi eri.
 
  • Tykkää
Reactions: VeijariLaama
Mie en edellenkään uskalla tänne ”virallisesti” liittyä mutta tulin vaan kertomaan että ahistaa 😓😓 mulla kokoajan tunne henkisesti että tämä menee kesken 😣 vaikka ihan hullua etukäteen sitäki murehtia mutta kaksi kemiallista takana niin luotto nollassa.

tänään tein digitestin mikä näytti ”2-3”. PC liuska kutakuinkin tasavahvat. Pitäisikö sen testiviivan olla jo vahvempi ku kontrolli? 🧐

Oviksesta tänään tasan 3 viikkoa että täytyy olla aika tyhmä ja testata digi ja samalla toivoa että tulos olis ”3+” 😅🙈 ehkä tyyliin ens viikon keskiviikkona ois jo se tulos tulla 🙏 toivotaan.
 
Mie en edellenkään uskalla tänne ”virallisesti” liittyä mutta tulin vaan kertomaan että ahistaa mulla kokoajan tunne henkisesti että tämä menee kesken vaikka ihan hullua etukäteen sitäki murehtia mutta kaksi kemiallista takana niin luotto nollassa.

tänään tein digitestin mikä näytti ”2-3”. PC liuska kutakuinkin tasavahvat. Pitäisikö sen testiviivan olla jo vahvempi ku kontrolli?

Oviksesta tänään tasan 3 viikkoa että täytyy olla aika tyhmä ja testata digi ja samalla toivoa että tulos olis ”3+” ehkä tyyliin ens viikon keskiviikkona ois jo se tulos tulla toivotaan.
Helppo sanoa että älä murehdi , mutta haluisin lohduttaa keskittymään iloon raskaudesta☺♥ 2-3 vko on oikein hyvä sun viikkoihin. Ja samoin pc testi . Ootko ajatellut varhaisuä?
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Helppo sanoa että älä murehdi , mutta haluisin lohduttaa keskittymään iloon raskaudesta 2-3 vko on oikein hyvä sun viikkoihin. Ja samoin pc testi . Ootko ajatellut varhaisuä?
Kiitos kannustuksesta ❤ varasin huomiseksi ajan siihen hcg-mittaukseen mutta mietin että rauhoittaako se yhtään ku arvojen skaala niin iso? 🙄 ja myös varhaisultraan olen menossa; se onnistuu onneksi siinä meidän neuvolassa 🙏
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Heips kaikille :) Täällä 34v äiti odottelemassa viidettä pikkuista 😅 Rv 7+4 menossa.
Niin järkyttävissä oloissa menty, että ainoa mitä.jaksanut on maata sohvalla viime päivät..tuossa 7+0 iski tää.aivan älytön huonovointisuus! Tänään onneksi vähän parempi päivä.

Vaihteleeko teillä päivittäin ruuat mitä pystytte syömään? Esim. Viikko sit teki mieli ranskalaisia ja nyt yhtäkkiä ne oksettaa kaikista eniten. 🙈 Tosi vaikee tietää mitä ruokaa ostaisi kun niin suuret vaihtelut...kaupassa joku ruola tuntui hyvältä idealta, mutta kotona ei missään nimessä enää
😅
 
  • Rakkaus
Reactions: viivaviivi
Heips kaikille Täällä 34v äiti odottelemassa viidettä pikkuista Rv 7+4 menossa.
Niin järkyttävissä oloissa menty, että ainoa mitä.jaksanut on maata sohvalla viime päivät..tuossa 7+0 iski tää.aivan älytön huonovointisuus! Tänään onneksi vähän parempi päivä.

Vaihteleeko teillä päivittäin ruuat mitä pystytte syömään? Esim. Viikko sit teki mieli ranskalaisia ja nyt yhtäkkiä ne oksettaa kaikista eniten. Tosi vaikee tietää mitä ruokaa ostaisi kun niin suuret vaihtelut...kaupassa joku ruola tuntui hyvältä idealta, mutta kotona ei missään nimessä enää
Hellurei 👋 Kiva kun on meitä suurperheellisiä mukana, mulla neljäs lapsi tulossa. Tai mihinkä se suurperheen raja sitten vedetään, musta ainakin tuntuu että kaikki kolmen jälkeen aiheuttaa pientä kulmien kohottelua tai ääneen lausumattomia mielipiteitä...

Ällötyksen kohteet todellakin vaihtelee! Jokaisen syötävän kohdalla pitää punnita, voinko juuri nyt laittaa tämän suuhuni. Yhtenä iltana nousin sängystä syömään raakaa nuudelia ja olin aivan varma että siinä on tämän alkuraskauden pelastus - nyt en voi kuvitellakaan syöväni nuudelia missään muodossa 🙄 Kahvi on ainoa vakioällötys, siihen on tullut joka raskaudessa totaalistoppi heti alussa. Ja purkka! Tosin suhteeni purkkaan katkesi rajusti ensimmäisessä raskaudessa eikä ole sen jälkeen palautunut. En siis ole koskenut purkkaan reiluun kymmeneen vuoteen 😅
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Täällä myös ällötyksen kohteet vaihtelee. Kun lähden töistä naapurirakennuksen kauppaan hakemaan lounasta, päätän mitä ostan matkalla. Kaupasta ostan aina kuitenkin jotain ihan muuta ja sitäkään ei välttämättä tee mieli enää kun pääsen takaisin töihin. 😅

Pahin huonovointisuus on jo vähän helpottanut mutta rinnat on niin älyttömän kipeät että uskon että raskaus jatkuu vuodoista huolimatta. Vuodotkin on onneksi vähän vähentyneet.
 
Vajaa pari viikkoa varhaisultraan. Aika kuluu hitaasti 🙈 Edelleen odottelen pahaa oloa tullakseen - luulisi, että tulee kun aikaisemminkin tullut vk5-7... Tuntuu, että rinnat räjähtää. Toista sattuu kun roikottelee alaspäin esim hiuksia kuivatessa. Kaikki ärsyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi

Yhteistyössä