Muovitettu frotee oli etolassa muistaaksein 7,90 /m, saman maksaa myös Kangastukussa netissä ja Eurokankaassa 13,90 /m Aika iso ero! Jyskin valmiit palat on kyllä aika varteenotettavat hintaa ajatellen. Kaverilla kun kävin kylässä, sanoi että ei ollenkaan käytä niitä suojia patjansuojana, vaan hoitoalustalla. Ei oo kuulemma koskaan lirahtanut ohi vaipasta, ja suoja hiostaisi kamalasti lakanan alla. Oletteko te niitä ihan patjansuojina käyttäneet? Ja lakanan alla vai petauspatjan alla vai missä kohtaa?
Eilen illalla tuli törkeen huono olo, ihan kaikin puolin. Jouduin käymään pari kertaa oksentamassakin. Tuossa kun juttelitte lisääntyneistä valkovuoto "lirahduksista" niin kiva homma kun siinä oksentaessani housut kastuivat. Tähän asti kuvittelin että vähän pissasin housuuni, mutta jos se olikin sitten vetisempää valkovuotoa. Juu, no ehkä. Melko huojentava tieto. Mies ihmettelee aina että "mitä, vastahan sä vähän aikaa sitten vaihdoit pikkuhousuja!?" kun niitä tosiaan menee vähän useemmat päivässä
Mahassa pieni Elli möyri varmaan kahteen asti yöllä tosi kipeesti. Tuntu että se nipistelee mun kylkiin, tekee sitä muuten just parhaillaankin. Ei meinannu tulla nukkumisesta mitään. Mikään asento ei ollu hyvä. Tuntuuko teillä muilla koskaan että vauva ei lopeta ollenkaan muljumista? Oli aika kauhee yö! Jaa, tässä samalla kun lueskelen kirjoituksia, niin Paapelolla taitaa ainakin olla kanssa yksi muljumestari mahassa
Meidän neuvolasta saa tosi huonosti lääkäriaikoja. Terkkarin koneen mukaan seuraava vapaa olis ollu vasta syyskuussa, mutta enhän mä sitten enää sitä sairaslomaa tarvi kun muutenkin olen äitiyslomalla jo silloin!!! Se sitten teki jotain omia järjestelyjä ja sai mulle jonkun lyhyen ajan ens tiistaille. Kävin eilen sitten työterveydessä (vaik ei yhtään olis tehny mieli, useesti kun oon siellä käynyt, oon saanut jonkun flunssan sieltä mukaani!) ja siellä olikin kiva lääkäri joka oli itekin raskaana, ehkä ihan pikkuisen pienemmällä mahalla kuin omani. Yleensä siellä työterveydessä ei edes saa lääkäriaikaa samalle päivälle, mutta nyt siellä olis ollu aikoja vaikka kuinka! Tosi vähän porukkaa oli odotushuoneessakin. Mikähän terveysaalto nyt on iskenyt?
Siis joku täällä sanoi että neuvolan terkka kirjoitti sairaslomaa. Miksei meidän neuvolassa terkka ei voi kirjoittaa?
Hokkis kyseli onko muilla vauvavakuutusta. No me ei otettu. Oltiin siitä miehen kanssa ihan yksimielisiä.
Tuntuu että muilla on painoo tullut paljon vähemmän kun mulla, vai onko täällä useitakin joilla on tullut jo yli kymmenen kiloa? Silti kuitenkin edes omasta mielestäni se ei näy juurikaan! Ja kaikki sanoo että "sulla ei ainakaan oo tullu ylimäärästä" Toisaalta se taitaakin olla kaikki muun jaloissani nesteenä. Ihan törkeet hobitin jalat! Karvat kun kasvattais siihen päälle niin menis ihan hobitista. Mulle ei mahdu jalkaan oikein enää kun crocsit, joiden ulkonäöstä en oikein pidä. En tiiä mitä syksymmällä laittaa sitten jalkaansa!? Haisaappat mahtuu kyllä, tavalliset saappaat joita käytin viikonloppuna sienimehtällä käärmeitten varalta, tuntui tosi pieniltä
DsariaL Kyseli hammaslääkärissä käymisestä. Meidän kunta ei ainakaan maksanut hammashoitajalla käyntiä, vaikka aika kehotettiin neuvolasta varaamaan. Eikä hammaslääkäriaikaa varmaan olis ees saanut. Hoitaja sanoi että pitäis varata ihan oikee hammaslääkäri sitten kun vauva on jo syntynyt, niin sen voi sitten saada seuraavan vuoden sisälle... Mutta se hammashoitaja tai siis suuhygienisti... oli aika hyvä. Sitä ei jännittänyt mielestäni niin paljon kuin hammaslääkäriä (tosin itselläni ei kyllä mitään hammaslääkäripelkoa olekaan, mutta ei kyllä koskaan ole hampaita paikattukaan. Lähes pelkkiä hyviä kokemuksia hammaslääkäristä: jos on kiltisti, saa kiiltokuvan) ja se jynssäsi hampaista kiviä pois tosi tehokkaan tuntuisesti, oli oikein hyvä kokemus se! Näin loppuvaiheessa ei kyllä kannata enää mennä hammaslääkäriin. Siinä tuolissa voi olla aika tukala istua! Kannattaa ajatella asiaa vasta synnytyksen jälkeen mielestäni.
Hanne kyseli maitojuttuja. Juu, mulla ainakin on tullu sellasta melko kirkasta nestettä tisseistä, ilmeisesti se on sitä esimaitoa, niinkuin täältä palstalta vähän aika sitten luin. Aattelin itekseni aluksi että se on jotain rasvaa tms... Sitä on aina vähän liiveissä iltaisin. Ja semmosta karstaa tai jotain irtoo nännin päistä, ehkä sitä samaista "maitoa" kovettuneena? Toissailtana kun otin liivit pois, tuli pieni pisara sellasta enemmän maidon näköistä. Oli tietty pakko juosta olkkariin näyttämään miehelle "Katso, katso! Maitoa!"
Miten tätä tekstiä taas tuli näin paljon...
Hanikka ja Elli 31+5