*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Raskaus on tähän asti tehnyt sen, että mulla on ollut lehmän hermot ja oon kiukunnut erittäin vähän mistään, mutta nyt alkaa olee eri fiilikset... :ashamed: Mikään ei oo hyvä ja miljoona ajatusta pyörii päässä. Hyvänä esimerkkinä se, että oon niin odottanut sitä, että voi hyvällä omallatunnolla pyytää sairaslomaa, kun noi paikat nyt on vaan niin kipeenä töissä ja on jopa alkanut rasituksessa tulee supistuksia, niin nyt mua ahdistaa se, että mun pitäis jäädä kotiin.

Tänään kävin neuvolassa ylimääräisellä käynillä, kun on ylämaha ollut tosi kipee. Kaikki oli kumminkin ok, ei ollut verenpaineet koholla eikä pissassakaan mitään, eli ei ainakaan raskausmyrkytys.

Mulla on ollut vauvakuume jo piiitkään. Kyllä mä halusin tän perinteisen kaavan, eli ensin ammatti, oma koti ja vakituinen työpaikka, mihin palata äippäloman jälkeen. Ja jotakuinkin heti kun nää kaikki oli valmiina, alettiin yrittää vauvaa. Viime kesänä jätin pillerit pois. Mulla ikää ei ole kuin 24, mutta mun mies on mua 14vuotta vanhempi, niin aivan oikea aika alkaa tehdä lapsia. Ja tarkoitus olisi, että toinen lapsi saa tulla heti tähän perään. Mulla on ikäeroa mun veljeen viisivuotta, ja voi että mua ahdisti lapsena, kun ei siitä ollut mulle leikkikaveriksi. Siksi haluan, että omilla lapsilla on pieni ikäero, että on sitten leikkikaveri.

Missah ja Mölli 30+4

Iltaa! Tulimpas vielä ilmoittautumaan ennen nukkumaanmenoa :) mies lähti yökalaan ja täällä ihan yksikseni olen ollut. Äsken kävin pienellä lenkillä, tänään on ollut harvinaisen raihnainen olo..
Kovasti vetää vaavi tuonne alas, tuntuu aikasta ikävältä tuolla alapäässä :/
Tämmöstä rupesin miettimään, että onko teillä tuota valkovuotoa/muuta vuotoa nyt enemmän kuin aikaisemmin?? luin jostain että valkovuoto lisääntyy ja voi olla vetistäkin kun synnytys lähestymässä...
Mulla ainakin useasti huomaa että housuun lirahtelee, valkovuotoo ja kyllä sitten ihan ns.vetistäkin vuotoa...

Kiitoksia muuten kaikille vastauksista, eiköhän nyt sitten froteeta löydy =) täytyy käydä uudestaan kattomassa jyskistä ja sitten etolasta...
Mutta nyt taidan mennä sänkyyn, katteleen telkkaa...
Palaillaan, Pikkumyyh ja masuvaavi 32+4
:heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyyh85:
Tämmöstä rupesin miettimään, että onko teillä tuota valkovuotoa/muuta vuotoa nyt enemmän kuin aikaisemmin?? luin jostain että valkovuoto lisääntyy ja voi olla vetistäkin kun synnytys lähestymässä...
Mulla ainakin useasti huomaa että housuun lirahtelee, valkovuotoo ja kyllä sitten ihan ns.vetistäkin vuotoa...
Kyllä on lisääntynyt oikein selkeästi! Näitä lirahteluja justiinsa on alkanut tulla monta kertaa päivässä.

Eipä mulla mitään asiaa ole, mut merkaan kun sain taas luettua teidän kanssa odottajien kuulumiset =) Nyt sit painun petiin jos tää myllertäjä antais mun vaik välillä nukkuakin.

pinkkimieli ja pallopää (möyri-möyris) :heart: 28+4

Huomenta :flower:

Kauhea mikä herätys. Kellon soittoon pitkästä aikaa, kylläpä ärsyttää..
Pitää varmaan vaihtaa herätys ääni, etten olis näin pahalla päällä kun maanantaina koulut alkaa ja äitin aamu herätykset.

Ultraan lähtö edessä. Ei saatu lasten vahtia, joten yksin on mentävä :(
Pelottaa ihan, että missä kunnossa tulen takaisin, kun on jo kaupalla käynti sellaista tuskaa, ja nyt on ajamista kuitenki 70km per suunta.

Huomenta!

pikkumyyh:

Täällä on myös runsastunut ja kunnolla...väillä oikein hätkähtää, että mitäs hulahti :whistle:

ON:

Ihana ihana viileys!!!!!!!
Luoja että meinasi jo iskeä oikeasti epätoivo noiden helteiden kanssa.

Deri aloitti taas möyrimisen klo 07.00 ja jatkanut siitä asti taas...mites muilla? Onkos vaavit miten hidastaneet tahtia tai lisänneet, vai muita muutoksia?
Tämä hyperaktiivisuus ja melskaus tuli niin nurkan takaa...ja todella tuntuu siltä, että pienellä ei olisi enään juurikaan tilaa tuolla, vaikka pitäisi kyllä olla. En tiedä.

Mutta nyt aamiaselle :p

paapelo+poju+Deri 32+4

Heipsan!

Enpä olekkaan täällä palstalla kerennyt varmaan reiluun kk käymään. Tai siis kirjoittelelmaan.. Teidän juttujanne olen kyllä seuraillut!

Puhuitte tuolla jossain vaiheessa vauavan vaatteiden pesemisestä.. Onko kukaan kokeillut niitä ihme pesupähkinöitä pyykin pesuus? Onko toiminut? Ajattelin ihna mielenkiinnosta jos kokeilisi! :)

Miten teillä on on ollut nuo kohdunkaulan pituudet? minulla n 5vko sitten neuvolassa sijainen sanoi että tuo 2cm on normaali ja nytten eilen neuvolassa kun tämä oikea neuvolatäti katsoi neuvola korttia ja sanoi tuosta 2cm että on lyhyt laittoi ultraan ensi viikolla. kohdun suu oli kyllä silloin 5vko sitten kiinteä ja kiinni.. Kai se sitten ihan ok on ollut.. En tiedä.

Mutta nyt koiraa ulkoiluttamaan, aamupalalle ja mustikkapiirakan tekoon :)

Henspu 30+5

joo nämä raskauden vaivat on niin sulostuttavia :LOL:
Mies kysyi tuoss eilen mitä me täällä kirjoitellaan, niin vastasin vaivoista purnataan ja vähän muusta, älä lue jos mielit pitää yöunesi :LOL:

Ja tosiaan Derin jalasta saa ihan myös kiinni..tämä meidän hippaleikki on muuttunut varsin vinhaksi tässä viikon aikana, kun on tyypille tullut voimaa kinttuihin ja sitä myöten saa tungettua KOVAA jaloillaan :D
Ja möyrintää juu...ei ole ollut tietoakaan hentoisista potkuista varmaan kohta kuukauteen. Varmaan johtuu siitä että synnytysten väli lyhyt ja paikat vielä antavat niin helposti periksi, että kaikki tuntuu selkeämmin.

Huh..mikäs haisuli se tuosta viiletti tukkaputkella ohitseni...poika taas tehnyt äidille ihanan yllätyspaketin vaihdettavaksi :LOL:

Lisäys:

Henspu

itsellä ollut nyt kakkosen odotuksessa tuota n.2cm ja ihan normaali on. Sekin on yksilökohtainen juttu. Joillain voi olla jopa 4cm ja joillain nipin napin 2cm ja joillain keskiverto 3cm. Vaihtelee kyllä. En olisi huolissani, mutta jospa he katsoisivat vaaviakin samalla, niin olisi jotain ilostuttavaa tuosta käynnistä :D

Huomenta!

Tänään oli tuskainen aamu. Pistivät mut sieltä neuvolalääkäristä sairasloman lisäksi verikokeisiin ja sit samalla piti antaa pissanäyte. Aamupissasta piti antaa ja labra aukes kaheksalta. No mä en sit halunnu kuljetella sinne mitään kotonaotettuja näytteitä joten pidättelin siihen kasiin asti. Huh kun teki tiukkaa, yleensä kun kuuden aikaan käyn jo vessassa. Oli pakko keulia siellä labrassa jonon ohi ja mennä kysymään josko saisin sen näytekupin HETI kun on vähän kiire. Verinäytteen kanssa odottelin sitten ihan kiltisti omaa vuoroani. :D

Vauvan liikkeistä: Mulla liikkuu kans enenevissä määrin tää pikkunen, ei kuitenkaan möyri samalla tavoin kuin esim isoveljensä. Aamusin on kauhee meno päällä siinä kuuden seiskan aikaan kun itekkin heräilen ja sit iltasin on kanssa toinen pyrahdys. Päivisin tulee yksittäisiä potkuja. Mulla on potkut ja möyrintä suurinpiirtein 50/50 eli ei pelkkää möyrintää vielä. Vauvalla on kuitenkin vielä hyvin tilaa pyöriä ja sen verta vähän vielä voimia ettei ihan hirveitä vatsaa heiluttavia möykkäkohtauksia vielä saa aikaseks. Neuvolassa sanoivat että olis ollu poikittain siellä, saas nähdä koska sovittelee sen kypäränsä tonne alaspäin, toivottavasti niin eikä perätilaan.

Onko teillä pienelle vakuutus? Mulla esikoiselle oli vakuutus otettuna jo ennen syntymää, mutta nyt yks kaks tajusin että tälle kakkoselle en sitä muistanut ottaa. Tarjous vauvavakuutuksesta kyllä pyydettiin samalla kun kilpailutettiin muut tarjoukset mutta se jäi sitten ottamatta tän kaiken talonvaihtoruljanssin keskellä. Noh, esikoiselle vakuutuksella ei ollut mitään merkitystä kun ei mitään erikoista tapahtunut synnytyksen yhteydessä, toivottavasti tää kakkonen menee samaa rataa eikä mitään kummempaa satu.

Huih! Mulla oli taaaaas paino noussu!
:headwall: Nyt on sit tullu jo 10 kiloa ja vielä olis reilu 10 viikkoa synnytykseen! Esikoisesta mulle tuli vaan 12kg ja siihen yritin pyrkiä tälläkin kertaa mutta karkkia ja muuta moskaa on tullu syötyä ihan liikaa ja nyt on siis jo kymppi koossa. :( Loppuaika on otettava toooosi tiukasti, mun kroppa ei yksinkertasesti pysty kantamaan enään paljoa enempää painoa, sillä jo ennen raskautta mulla oli sellanen 15kg ylimäärästä. Masentavaa...

Noh, nyt vähän lepäilemään ja sitten makkarakeiton tekoon. Jos sade vähän hellittäis niin sitä vois lähteä vaikka pienelle kävelylle vaikka näin sairaslomalla olenkin, tekis pikkunen happihyppely kyllä ihan hyvää.

Hokkis ja Pikkis 29+3

Hei!
vauvan liikkeistä : kyllä ovat muuttuneet enemmän tosiaan tuoksi möyrimiseksi ja massunpinnan "aaltoiluun" , selkeät potkut jääneet vähemmälle vaikka niitäkin tuntuu kyllä edelleen. Tuntuu että pieni pyöriskelee tuolla aika paljon!

supistuksia ollut taas ikävästi, eilen meni koko ilta maatessa, kun suppareita tuli n. 5min välein ja ihan tuntuvia :| Töissä olen siis ollut, nyt neuvolaterkka kirjoitti sairaslomaa ja lääkärille meno parin päivän kuluttua kohdunsuun tarkistusta varten.

Ihanaa todella kun ilma viileni, vaikka niin helteistä pidänkin niin alkoi olla jo tukalaa. Mulla nilkkojen ja jalkapöytien turvotus aika reilua, jospa nyt helpottaisi kun pääsee lepäämään ja helteet loppui..

nöpötin ja pikkuinen 31+2

Huomenta! :wave:

Täällä poksu viikot tänään! Rv32+0! 8vko laskettuunaikaan... :D :wave:

Vauvan liikkeistä ootte puhunu...
Musta tuntuu että nuo liikkeet on erilaisia jotenki aikasempaan verrattuna... Lisäks on tullu paljon selkeemmät jaksot jollon pikkunen ilmeisesti nukkuu tai muuten vaan möllöttää paikallaan... :)

Vakuutuksista...
Me kans mietittiin sitä vakuutusta muttei otettu kumminkaan...
Ei nähty sitä niin tarpeelliseks...

*Talvicci ja Uuno rv.32+0* Poks! :heart:

Vauvan liikkeistä: joo erilaisia ovat kuin ennen, sitä möyrintää ja työntelemistä raajoillaan. Pääalaspäin oli ainakin neuvolan mielestä maanantaina niin toivottavasti pysyykin myös näin ettei enää kääntyisi.

Tuosta valkovuodosta, täälläkin tulee kyllä oikeen urakalla ja tuntuu että saa koko ajan olla vaihtamassa pikkuhousuja...

Pojalle me otimme vakuutuksen ennen syntymää, mutta irtisanoimme sen vuoden vaihteessa, koska sitä ei sitten kolmeen vuoteen ollut tarvinnut niin tuntui "turhalta" maksaa sitä maksua vuosittain. Niin päätimme, että tälle uudelle tulokkaalle emme viitsi edes ottaa sitä vakuutusta vaan pelkkä tapaturmavakuutus saa hänellekin luvan riittää. Olemme kuitenkin saaneet niin hyvää palvelua meidän omasta terveyskeskuksesta että kyllä siellä käymme edelleen.

Hmm, miten saan ton 3,5 vuotiaan pojan juomaan maitoa? Sille on nyt tullut joku että maito ei mene alas sitten millään vaan pelkkä mehu... Täytyy varmaan olla ostamatta mehua enää. Joka päivä täällä on kamala huuto puolin jos toisinkin tosta juomisesta. Vettäkin oon yrittänyt tarjota, mutta sekään ei kelpaa.

Huomenta!
Täällä on vihdoin kotiuduttu kesälomalta. Viimeinen kuukausi meni kyllä aikalailla nettipimennossa niin olipas hauska kurkata taas tänne kun juttua on kertynyt huimasti.

Päällimmäisenä mielessä helteestä kärsivät kanssasisaret, tiedän tunteen. Suomessa vielä pärjäsi jotenkin mutta täällä on kyllä hätää kärsimässä. Mentiin tuossa aamu yhdeksältä tytön kanssa pihalle ja lämmintä oli jo 28. Taju meinasi kyllä lähteä ja kipeitäkin supistuksia sitten aiheutti. Ja päivälle luvattu 38...mietin vaan että mitä ihmettä me täällä päivät tehdään, kun ei ulos ole oikein asiaa. Ja täällä tämä lämmin kausi jatkuu vielä pitkästi syyskuulle. Eli jaksuja Suomessa hikoileville, kyllä se siitä helpottaa =)

Ihana oli muuten tulla kotiin kun saa alkaa laittamaan vauvalle kaikkea jo valmiiksi. Eli oikeastaan kaikki pitäisi hankkia. Vaunukoppa tuotiin Suomesta eli toistaiseksi ei uusia vaunuja osteta. Vaatteita tarttui sitten Suomesta ehkä luvattoman paljon. Kun aikaa oli niin tuli sitten alennusmyynneissä seikkailtua useampaan kertaan ja aina joku pieni löytyi. Ostinpa ihanan Tutan vanuhaalarinkin kun sattui sopiva kohdalle.

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä n. viisi vuotta ja en kyllä entisen kanssa ollut valmis perheen perustamiseen vaikka siitä puhuttiinkin. Naimisissa oltiin oltu vuosi, molemmilla työpaikat ja ikää mulla 27 kun esikko syntyi, miehellä vähän enemmän. Eli samaan kaartiin kuulun kun moni muukin täällä, eli ensiksi koulu ja työ. Vieläkin mietin että jokohan sitä pitäisi aikuinen olla niin en todellakaan olisi ollut valmis lapsen tuloon esim viisi vuotta aiemmin. Mutta eipä nuorena vanhemmiksi tulemisessa mitään vikaa ole, eikä toisaalta sitten nelikymppisenäkään.

Mulla oli Suomessa viikko sitten se istukkakontrolli ja hyvin näytti taas painuneen takaa-alalle. Kovasti tyttö melskasi mahassa ja kovasti oli kasvanut. Rv 30+0 oli kokoa 1600g ja epäili lääkäri että samankokoinen tulee kuin esikostakin. Eli aika varmasti tulee syntymään hyvissä ajoin. Painoa oli tullut taas tosi paljon, nyt yhteensä noin 6kg mutta kun tiedän että lokakuussa sitten alkaa kunnolla ropisemaan niin ei kyllä nyt naurata.

Sokeritestissäkin kävin ja paastoarvo oli ihan rajoilla. Oma lääkäri täällä Kiinassa ja myös Suomen lääkäri vaan kehoitti liikkumaan enemmän ja välttämään näkyvää sokeria. Onneksi siis nyt ollaan täällä kotimaisemissa niin ei tule karkkeja ja muita herkkuja naposteltua.

Pahoittelut tuli taas vaan omaa napaa, pitää yrittää seurata juttuja vähän useammin :)

Nupsuliina ja pikku-lisko 31+2

Huh... on kyllä jo viileeempää mut silti hiksaan ku pieni sika :/

Meille on tänään tulossa meihen veli lapsensa kanssa joten olis hyvä jos saisin pyllyniirti tästä penkistä ja vähän imuroisin tätä keskikerrosta....
Ja viikonloppu sen kun lähenee! Odotan innolla lauantaita kun viedään tuo typy mun vanhemmille ja päästään lähtemään miehen kanssa kaksin sinne Tallinnaan.
Ja typy ihan innoissaan odottaa että se pääsee mummon ja papan luo :heart:
Ja näkee samalla siellä serkkujaan =)
Mut aika siihen kuluu typyllä varmaan kuin siivillä kunhan se serkku likka tulee tänään tänne.

Tosta vauvan kännöstä... mä jouduin siihen ja se lääkärikin sanoi että suurimmaksi osaksi ne eivät onnistu.
Ja mitenkään kivalle se ei tuntunut. Että toistamiseen mä en siihen haluais mut tietty mielummin edes se yritys kuin että suoraan leikkuriin.
Mulla on perjantaina neuvola ja sieltä varmaan saan sen läheteen sinne synnytystapa arvioon ja ultraan joten siellä selviää taas paljon... se arvio on varmaan joskus tossa syyskuun alussa... esikosta se oli muistaakseni viikolla 26 tai 27.

Mulla kans ollu jo jonku viikon tota järkyttävää valkovuodon lorahtelua.

Mut nyt on varmaan lähettävä vielä kaupassakin käymään ja sitten siivoomaan.... huoh...

Riivinrauta & Nuppunen 32+4

Vakuutuksista: me otettiin sellainen, ajattelin että parempi varmuuden vuoksi niin ei tarvi vauvan kanssa terveyskeskuksessa jonotella. On aika kallis mutta onneksi meidän vakuutukset menee pitkälti asuntolainasta jne pankkiasioista tulevilla bonuksilla. Harkitsen ottavani itsellenikin sairaskuluvakuutuksen pitkästä aikaa. Mulla on sellainen joskus ollut mutta laitoin sen opiskeluaikana pois kun pidin liian kalliina.

Mullakin vauva myörii aika lailla nykyisin. Ei se ihan satu mutta ajoittain aika ikävänkin tuntuista. Kiva silti että liikkeitä tuntuu niin paljon, ei tarvi olla huolissaan:)

Liikkeistä: Sellaista möyrimistä on vaavin liikkuminen, rauhallinen tapaus on ei hirmuisesti melskaa.

Vakuutuksista: otettiin vauvavakuutus tälle kuten kuopuksellekin. Eniten ehkä mun mielenrauhan vuoksi, pelkään että jos jotain sattuu synnytyksessä ja kauhulla jo odotan miten käy allergioiden kanssa kun kuopuksella oli kaikkea mahdollista. Tapaturmavakuutus otetaan sitten vielä siihen lisäksi. Meilläkin olis voinnu kuitata vakuutuksen pankkibonuksista mutta tultiin siihen tulokseen että toisessa yhtiössä oli paremmat ehdot.

Valkovuoto on ollu runsasta täälläkin, mutta sen kanssa on vaan elettävä.

Olin sitten aamupäivän asioilla. Kävin vihdoinkin viemässä sairaslomatodistuksen töihin. Sitten kävin kangaskaupassa ( imetystyynyyn kangasta ja vauvalle lakannasta), sittereitä kävin kattelemassa ja ostin sitten seisomalaudan vaunuihin. Nyt sitten selkä on sitä mieltä että olen ollut liikaa jalkeilla joten on kai mentävä pötkölleen.

Muovitetusta froteesta: on muistaakseni reilun 10 ?/m mutta täällä se on 140 cm leveetä eli 50cm saa jo koko pinniksen peittävän suojan. Valmiita suojia on ainakin PIkkuPiialla, oon tainnu Prismassa nähdä. Ite en oo laittanu koko sängyn kokosta palaa vaan suunnilleen sellanen joka on siinä vauvan alla, eihän tuo siellä niin kovin vielä pöyri,ainakaan aluksi.

Mutta nyt on mentävä pötkölleen.

Peppi ja rinsessa 31+1

Äh, kuinka ihmeessä sitä sais virtaa tähän ihmiseen. Nyt on ilmeisesti tuo hb niin matalalla, että se väsyttää, viimeks oli nimittäin neuvolassa 110 ja eilen ja toissapäivänä unohdin kokonaan ottaa rautaa.

Vauvanvaatteita pitäis pestä, mutta enpä vaan saa aikaiseksi. Sitä paitsi oon ruennu miettiin, että onko meillä sittenkin liian vähän pieniä vaatteita, kun suurin osa vaatteista on tuota kokoa 62-68 (siis mitä oon lajitellu jo lipastoon) ja oisin halunnu kuitenkin jonkun sopivankin kokoisen puvun, kun kotiudutaan sairaalasta... Ehkä pitää laittaa mummoille ja kummeille toivomus menemään...

Voiskohan vauva olla kääntynyt RT, kun potkut tuntuu tuossa oikean rintalastan alla...?

Vauvanliikkeistä ihan yleisesti: tuossa lapussa, jonka sain liikelaskennan yhteydessä, luki, että jokainen vauva liikkuu yksilöllisesti, n. 5-50 liikettä tunnissa (jotkut jopa 100 liikettä tunnissa) ja että vauvalla on mitattu olevan vain noin 20-40 minuutin lepohetkiä. Ite olin hämmästynyt, että ne lepohetket ei oo tosiaan tuon pidempiä...

Ja sit seuraava asiaa. Onko kellään muulla peräpukamia? Minä huomasin yhden eilen, ei oirehdi millään tavalla, mutta siellä se olla möllöttää. Tällä viikolla olen myös huomannut, että töissä(teen istumatyötä) on perse alkanut puutumaan ja välillä pitää lähtee jaloittelee.
Liittyy molemmat varmaan samaan asiaan eli ilmeisesti maha-asukki sen verran painaa jo tuolla massussa että tekee tuollaista.

Heippa vaan taas pitkästä aikaa :wave:

Täällä ollaan oltu kipeitä :snotty: Poika oli pari päivää korkeessa kuumeessa ja mä oon flunsassa...

Muuten oma olo on ollut tosi hyvä, tuntuu että lähes kaikki vaivat on kadonneet jonnekin?
Enää öisin särkee lonkkiin ja vessassa saa juosta mut muuten välillä tuntuu että oonko mä raskaana.. Onneks vauva muistuttaa töytäisyillään :heart:

Liikkeistä onkin ollut puhetta.. Täällä on ainakin rauhoittuneet liikkeet tosi paljon, ja jotenkin muutenkin tää on tosi rauhallinen tapaus, voi toki olla että vaikuttaa kun hää on edelleen perätilassa :|
Päätä tunkee tuosta oikealta kyljestä ja siitä saakin välillä hyvin kiinni..

Viikon loppu vietettiin mökillä ja kerättiin pakkaseen viinimarjoja ja vadelmia,nam :p

Mä aloitin toissa päivänä pesemään vaavin vaatteitakin, vitsi niitä on ihana viikkailla:)
Kotiintulo vaatteet on kans valmiina ja sänky on laitettu.
Vielä pitäis pestä vaunujen kankaat ja sitteri pyyhkiä..

Mut nyt syömään, yritän olla taas ahkerampi kirjottaja;)

Inka & Maisa 33+2 :heart: :heart:

Mua jänskättää huominen äitiyspolikäynti. Kyseessä siis rd:n seuranta ja saan varmaan tietää alustavaa kokoarviota. Voi kun ei ois sokerit kasvattanu liikaa. Mittaustulokset on ollu hyvät, mutta silti sitä miettii entä jos....Mies ei ollu mikään pieni syntyessään, yli 4kg kun käynnistivät synnytyksen rv 40:lla ja mun isä oli yli 5kg! Niin ja sekin jänskättää että miten päin se kaveri tuolla on. Olen ollut paikallistavinani vauvan pepun tossa ylävatsalla, mutta en sitten tiedä. Niin ja hikka tuntuu mulla suoraan sanottuna persiissä :LOL:

Tuli tosta vauvan kokoasiasta mieleen mun mummon lausahdus tässä taannoin. Puhuttiin vauvojen syntymäkoosta ja kun sanoin että toiv ei ois meidän poika hirveän iso sitten niin hän totesi, että "oli niin mukavaa kun isäsi oli reilun kokoinen vauva, oli niin helppo käsitellä sen kokoista ja ei ollut heiveröinen edes vastasyntyneenä". Nojoo, mutta ei sentään viiskilosta mulle, tack :D

Kävin kampaajalla vähän hakemassa piristystä ilmeeseen. Eilenkin olin kovasti menossa kampaajalle ja siellä sitä ihmeteltiin kun ei mun aikaa löytynyt. No, olin sitten päivän etuajassa :kieh: Lahopää mikä lahopää.

Tänään aateltiin käydä miehen kanssa kattomassa sittereitä ja itelle pitäis ostaa pari pitkähihaista paitaa jotka mahtuis päälle nyt ja mieluusti sitten synnytyksenkin jälkeen, eli jotain tunikamallia vissiin...

Viikot poksahti taasen muuten!

Flora + L-poika rv 33+0 :heart:

Heippa mammat. Ilmottelen vaan itestäni :) Että täällä ollaan vaikka en niin usein tänne mitään rustaile :wave: Masu senkun kasvaa ja pieni prinsessa myllää kovasti. hikka on monta kertaa päivässä :heart: Raivotarjonnassa ollaan, on viihtynyt jo kuukauden päivät niin. Kovasti jyskyttää käsillään ja jaloillaan ja alapää on erittäin kovilla :| Suonikohjutkin alapäässä/peräpukamat on täällä tuttu vaiva, tätä tosin ei esikkoa ootellessa ollut...todella ikävä vaiva :kieh: Kävely on välillä todella työn takana.
Sairaslomalla ollaan äitiyslomaan saakka ja hyvä niin.

Vauvaa varten on kaikki valmiina, vaatteet oon pessyt ja laittanut kaappiin jo aika päiviä sitten. Niitä sit hypistelen täällä melkein joka päivä...kovasti uutta tulokasta täällä ootellaan.
Vakuutus on myös tällä vauvalla hommattuna, niinkun oli esikollakin jo ennen syntymää.

Mitäs vielä...kovasti te tänne jaksatte kirjotella, ei meinaa pysyä ite perässä!

hollannikkaat: juu, peräpukamat täälläkin ilmottelee itestään jos kauan istuu :kieh:

Voikaahan hyvin!

hertta ja bertta 31+2 :heart:

Tänään on vauva pitänyt sellaista elämää ihan koko päivän aamu neljästä asti, et huh huh... Ja välillä on ihan kipeetäkin tehnyt, kun oikein tuolla pyörii.

Vielä olis pari päivää tätä työviikkoa jäljellä. Maanantaina lääkäriin. Tänään on tullut supistuksia aikas monta ja osa ollut kipeitä :(

Helloo!! Kiitoksia taas vastauksista, en siis ole ainoa tämän vuotoni kanssa :)
Tulin juuri ostoksilta, tuli vaaville ostettua paljon taas vaatteita, muutamat yökkärit, body, pyyhe, pari potkupukua ja semmoset ihanat haalarit :) mies ihan kauhuissaan.
Mä en oikein tiedä että onko mulla ihan liikaa noita vaatteita vaaville vai ihan liian vähän, on se vaikeeta...Aina vaan tarttuu kaikkea mukaan kun tuolla shoppailet :)
Joku kyseli tuosta vakuutuksesta, meillä oli se kai tarkotus ottaa ennen syntymää mutta se on nyt jostain syystä vähän jäänyt...eikös siinä ollut jonkinlainen aikaraja tai joku??
Mutta nyt ruoanlaittoon, kauhia nälkä...
Pikkumyyh ja masuvaavi 32+5 :heart: :heart: :heart:

Missah:

Sinunkin naperguuliainen siis keksi tuon ihastuttavan temmellyksen :D Meidän pallero teki tuon eilen..klo 05.00-23.00 pitäen vain muutaman pikku tauon koko päivän aikana...tänään ollut ihan normaalia sentään, saa vähän paikat levätä :D

pikkumyyh:

ITsellä vauvan hylly notkuu vaatetta, erimoista, suureksi osaksi erilaisia koko haalareita (ne on minun lemppareita kun ovat niin helppoja ihan pikkuiselle ) ja silti tuntuu, että riittääköhän nämä varmasti.
Kyllä varmana riittää, mutta kun näkee aina kaupoissa jotain niin ihanaa, niin joutuu melkein henkisesti retuuttamaan itsensä pois sieltä hiplailemasta niitä sulotuksia :D

Juuri laitoin mustikkapiirakan uuniin ja nyt pitäisi alkaa tehdä ruokaa...mmmmm... :p

Mitenkäs muilla ruokahalun kanssa?

Tässä kun oli nämä helteet, ei juuri kunnon ruoka maittanut...vesimelonia ja kaikkea tosi kevyttä tuli syötyä ja painokin kai putosi hitusen sen myötä (varaa löytyy kyllä pehvasta, joten ei huolta ;) ).
Nyt sitten tuntuu, ettei nälkä hellitä. Saisi syödä kuin hevonen...ihan järkyttävää. Ei ne määrät nyt tietty päätä huimaa, mutta se kyllä on uskomatonta, miten JÄRKKY nälkä voi tulla ihan vain 30min siitä kun on mussuttanut napansa täyteen.

Nyt vahtimaan ettei leivokseni pala :D

Ruokahalu vaihtelee täällä , nyt kun on ollut kuumia ilmoja , ei oikein mikään raskas ruoka maistu ja jopa pientä pahoinvoinnin tunnettakin taas ollut :x Kaikenmoista raikasta tekee mieli; omenoita, nektariineja, marjoja ym ym.
Vettä on juotava usein, muuten iskee oikein kunnon janontunne, paljon herkemmin kuin yleensä.

Vauvanvaatteita on täälläkin aivan kiitettävästi, paljon varsinkin potkuhousuja ja bodeja ja tavallisia housuja. :heart: Ei olla vauvamme sukupuoliveikkausta kerrottu kenellekään, enkä ole sitä täälläkään kertoillut, mutta kylläpäs sen huomaa aika selkeästi kumpi tulossa kun noita vaatteita kurkkaa :D Vaikkakin ollaan pyritty hankkimaan neutraalin värisiä vaatteita.

Nilkat vieläkin turvoksissa, kaameat painaumat jää sukista ja legginsien lahkeista. Nämä mun jalat näyttää ihan vanhojen mummojen turvonneilta jaloilta, kaunista :$

nöpötin ja pikkuinen 31+2

Yhteistyössä