*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Vakuutuksesta me otettiin esikoiselle ja otetaan myös tälle toiselle. Me ei itsekään käytetä kunnallisia terveyspalveluja, joten en halua lastanikaan viedä sinne. Yksityiset lastenlääkäriasemat on paljon mukavampia kuin jonottaa mummojen ja pappojen kanssa kunnalliselle. Ja sit pääsee aina nopeasti vastaanotolle ja tarvittaviin operaatioihin ym.

 
Aika uskomatonta, mutta tais selvitä sen mun patin salaisuus! Se taisi sittenkin olla papu, joka sielä pönkäs! Pää tai peppu, kun nyt se patti on hävinnyt. En vaan osannu ajatella, että mun kohtu olis jo noin iso, kun vaan pikkusen navan alapuolella tuntui! No mulla tosiaan on aina ollut yläviivoilla kohdun koko, että samalla lailla mennään nytkin. Oli kyllä helpottavaa huomata! :D

vakuutuksesta Ollaan vähän sitä ajateltu, ei tosin muilla lapsilla ole. Mutta mietityttää kuinka ne sulkee pois meiltä siitä paljon, kun on tuo esikon sairaus. Joitain perinnöllisiähän suljetaan korvauksen piiristä pois. No hyvin me ollaan pärjätty ilmankin. Meillä on tosi hyvin toimiva tk, samalle päivälle saa ajan, jos akuutti sairaus. Kun päivällä ehtii mennä, sitten jos vasta neljän jälkeen pääsee, niin joutuu jonotteleen kyllä kauan. Ja aika helposti laittavat lähetteen lastenpolille, niin sielä sitten ainakin saa asiantuntevaa palvelua.

Oikein aurinkoista perjantaita kaikille! :wave:

miltski ja papu 16+1 :heart:
 
Ei otettu ekan kanssa vakuutusta mutta nyt tulee komennusvakuutuksen puolesta tälle kakkoselle. Meillä esikolla venähti olkapää synnytyksessä ja silloin vähän pelättiin että tuleeko isot laskut ja lääkäri silloin sanoi että tälle lapselle ei saa tulevaisuudessakaan täysin kattavaa vakuutusta tämän vamman takia (kun kirjoitti papereihin että on solisluun murtuma). Onneksi ei ollut kuin tuo venähdys ja saatiin korjaavat lausunnot. Mutta tuollaisessa tapauksessa voi olla iloa tuosta vakuutuksesta. Mites menee allergioiden kanssa, jos on paljon allergioita heti vauvasta lähtien?

3/4D mekin mennään eli te jotka käynneet laittakaas kokemuksia millon hyvä aika mennä. Jostain luin muistaakseni että viikot 22-28 parhaat. Me käydään varmaankin Kokkolassa Terveystalossa kun siellä päin kesällä liikutaan.

Ikäeroista vielä eli meillä tulee ikäeroa noin 2.5 vuotta joka on mielestäni hieman liikaa mutta ei paha kuitenkaan. Itselläni on sisaruksiin 4 ja 8 vuotta ja tuo 4 vuotta on minun mieleen aivan liian pitkä väli. Tai ehkä yhden iltatähden voisi sitten myöhemmin tehdä :)
Mutta sehän vaan minun mielipide.

Miltski soita ihmeessä neuvolaan niin saat varmuuden asiasta. Käsittääkseni on kuitenkin aika yleistä että raskauden yhteydessä muodostuu jotain kystiä tms. jotka häviävät sitten synnytyksen jälkeen. Toivottavasti on vaan joku huoleton juttu.

Nupsuliina ja Pikku-Lisko 15+4
 
Hyvää päivää!
Ulkona on +16C ja parvekkeella paukkuu helleraja :LOL: Meillä siis katettu parveke :D Pakko lähteä ulos kohta, pyysin siskon ja vauvankin mukaan :D

Patista:
En teidä mikä se on, itsellä ei sellaista ole, mutta se voisi olla munasarjakysta...usein ne kasvavat raskauden aikana ja pienenevät taas raskauden jälkeen. Useilla naisilla on näitä käsittääkseni ja jos olen oikein ymmärtänyt, kaikilla naisilla tulee keltarauhasesta kysta, joka on täysin vaaraton, mutta ei yleensä kasva kovin suureksi ja on huomaamaton. Kysy neuvolassa asiasta.

Vauvuista:
Meillä on tällähetkellä ABC:n yhdistelmävaunut.
Itse pidin tärkeänä, että mukaan kuului pehmeä kantokoppa, hyttysverkko, sadesuoja ja heittoaisa.
Plussana pidin mukaan tullutta isoa hoitolaukkua ja hyssyttely ominaisuutta, eli rattaissa on niin hyvät jousitukset, että kiikuttelu vähän joka ilmansuuntaan on mahdollista.
Ovat myös kevyet työntää, se on ehdotonta mielestäni alueilla, jossa kertyy lunta talvella, jos rattaat ovat jäykät on työnnettävyys ja ohjattavuus usein myös huono.
Miinuksena on näissä rattaissa pienehkö koritila alhaalla, mutta ovat kestävät vekottimet, joten raskaat kauppakassit saa kätevästi myös tyntöaisaan solmittua :D

Vakuutuksesta:
Meinattiin ottaa esikoiselle Ifistä, mutta ei sitten otettukkaan. En tiedä otetaanko nytkään, voi olla että otetaan, kun ollaan muutenkin ottamassa vakuutukset uusiksi ifin puolelle.
Vauvavakuutus joka on otettu ennen lapsen syntymää kattaa kaikki mahdollisesti loppuraskaudessa ilmenneet ongelma sairaudet sikiöllä, sekä synnytyksessä tuleet vammat, jotka tosin ovat erittäin erittäin harvinaisia. Lisäksi jos lapsi sattuukin saamaan jotain äkillistä heti synnyttyään, esim. aivokalvontulehduksen tms. joka vaatii pidempää hoitoa, tulee vakuutus näissä vastaan heti ilman sen kummempaa kyselyä.
Nämä nyt on vuoden takaisia tietoja, joten osa niistä on saattanut muuttua. Kannattaa vierailla eri yhtiöiden sivustoilla ja vertailla niitä keskenään, myös hinnan suhteen.

Liikkeistä ja panikoinnista oli joku laittanut:
Eli itsekkin tunsin aluksi harvemmin liikkeitä, mutta ihan normaalia se vielä on. Tosin vakuutuin vasta sydämen kuultuani, että vaavi voi hyvin.
Vaavihan pääsee vielä niin paljon kääntymään jalat selkäänpäin, jottei kaikki liikkeet tunnut lähimainkaan ja ne jotka tunnet, ovat onnekkaita sattumia...näin sen itse olen ajatellut ja siksi tohkeilenkin jokaisesta jumpsutuksesta :D
Hyvin siellä voidaan, vaikka kakkosta odotatkin, voi vaavi olla jääräpää ja piilotella yhtälailla, kuin isompi sisaruksensa aikoinaan :hug:

Nyt kuppi kahvia ja liikkeelle mars :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 16+6
 
Ai niin vaunuista vielä täältäkin. Meillä valintaan vaikutti ainakin nämä:
- maxi-cosin turvakaukalon saa runkoon kiinni
- 3-pyörää (kääntyvä ja lukittava etupyörä ilman kurakaarta ettei lumi jumita väliin)
- kevyet ja helppo kasata
- ilmakumipyörät (kulkee ketterästi erilaisessa maastossa ja kestävät)
- lapsi kulkee kasvot menosuuntaan
- hyvänväriset eli mustat tai harmaat :LOL:
- hyvännäköiset noin niinku yleensäkin ;)

Meillä on rattaissa teleskooppiaisa ja se on ollut tosi hyvä meille. Tavarakori on pienehkö, mutta toimiva. Turvakaari löytyy, se on aika kätevä, ei tartte aina remmeillä sitoa kiinni. Footmuff on ihan ehdoton, että pysyy talvella lämpimänä. Mitäs muuta...ei nyt tuu mieleen. Kysymyksiä saa esittää :)

 
Siis ihan mielettömän ihana ilma!!on se vaan kumma miten auringon paiste piristääkin mieltä ja on paljon energisempi olo,toivottavasti tämmösenä kelit jatkuisi ja kesä tulis äkkiä :heart:

ikäeroista : meillä on esikon ja kakkosen ikäero vaan 10kk :heart: ja kakkosen ja kolmosen välillä onkin sitten jo 14v ja nyt kolmosen ja nelosen ikäeroksi tulee 1v1kk :heart:
eli kahden kappaleen sarjassa ollaan lapset tehty :LOL:

vakuutuksesta kahdella isommalla lapsella ei koskaan ole vakuutuksia ollut,esikolla se oliskin ollut ihan turha kun ei koskaan ole sairastellut mutta kakkosella olis ollut tarpeen kun vauvana jo todettiin laajat allergiat ja astma ja joutui olemaan paljon sairaalassa.nuorimmaiselle otettiin n.2kk iässä vakuutus tapiolasta,ei vielä onneksi ole tarvinnut sitä käyttää näiden 7kk aikana.tälle neloselle katotaan varmaan sitten kanssa siinä 2kk iässä otetaanko vakuutus.

vaunuista : meillä on nyt kuopuksella oran jovi air kuomurattaat kovalla kantokopalla sekä matkarattaina graco mosaicit.tilasin kaksostenrattaiksi brio double wavet ( kirjotettiinkohan noin??) ja niihin pehmeän kantokopa, aateltiin ettei hävitetä noita oran vaunuja kun jos lenkkeilen välillä vaan toisen kanssa niin ei tarvi noita kaksostenrattaita silloin , ja heti kun nuorimmainen jaksaa jo paremmin kävellä niin myyn sitten noi kaksostenvaunut pois ja hommaan yksösten vaunuihin seisomatelineen.ellei sitten pikku-vitonen ilmota tulostaan.

taas pukkas raskausdementia ja unohin mitä piti vielä kommentoida....

mukavaa viikonloppua kaikille!!!

kaurisäiti ja ursula 15+2

 
Jospa nyt yritän kommentoida mitä vielä muistan.

Vakuutuksesta: meillä on kuopukselle otettu jo ennen syntymää, Tapiolasta kun siellä oli muutkin vakuutukset. sen vuoksi otettiin jo ennen syntymää että jos tulee synnytyksen aikana jotain niin korvaa senkin. Eli just jos esim. tulee toi solisluun murtuma tai erbin pareesi( olkahermon halvaus) nin sekin kuuluu vakuutukseen. Jos vakuutuksen ottaa vasta 2 kk:n iässä se rajattais automaattisesti pois, samoin jos sitä ennen on ollut yksikin korvatulehdus niin ei korvaan niitä enään ollenkaan. Täällä ei kunnalliselle puolelle oikein saa akuuttiaikoja joten haluttiin varmistaa että päästää tarvittaessa nopeasti lääkäriin. Meillä kuopuksella on ollu allergioita, lääkärikäynnit on korvannu, samoin verikokeet, mutta erityismaito ei kuulu korvauksen piiriin. Todennäkösesti otetaan vakuutus myös tälle vauvalle.
Sairaalamaksuja menee alle 18v vain max 7 päivää vuosi, mutta polikäynneistä menee maksu joka kerta.

Vaunuista: itse kiinnitäisin seuraaviin asioihin huomiota vaunuja hankkiessa
- renkaiden koko: jos työntää hiekalla, pehmeässä maastossa pienet renkaat ei oo kovin hyvät, ite tykkää noista ilmakumirenkaista, pehmeää,tasaista kyytiä, voivat tosin puhkeja, nyt taitaa olla myös ilmakennopyöriä jotka ei puhkee.
- vaunujen paino jos joutuu paljon nosteleen
- vaunujen koko: mahtuuko auton tavaratilaan, minkä kokoiset kasattuna, mahtuuko hissiin
- työntöaisan säätö: mulle ainakin tärkeää että työntökorkeutta voi säätää kun ite oon lyhyt ja mies aika pitkä
- mihin suuntaa vauva katselee: mulle on ainakin tärkeää että alkuun vauva on katse työntäjään päin, vasta isompana toisinpäin, onko suuntaa helppo kääntää, käännetäänkö istuin vai heittoaisa
- merkeistä: meillä on briot, niihin olen ollut tyytyväinen
- halusin ehdottamasti 4-pyöräiset koska täällä tota lunta riittää ja aurausautot saattaa tulla tosi myöhään iltapäivällä, näin siis vain 2 rengasta auraa tietä.

Nyt on sitten ekat mammahousut ostettu. Hieman tuotti ongelmaa löytää, tuntui että jossain oli mitotukset ihan kummalliset. Ihan kuin kaikki ylimääräine tulisi vain mahaan vaikka ainakin mulla tulee kyllä reisiin ja takamukseenkin lisää. Mutta nyt on yhdet pökät ja varmaan sitten kesällä tarvii ostaa jotkut kesäpöksyt, ihanat pellavahousut jo näinkin.

Mutta nyt on mentävä leikkiin kuopuksen kanssa, se vallan hermostuu kun äiti on vaan koneella. Siivotakin pitäis mutta ehtiihän sitä myöhemminkin.

Peppi ja toukka 15+3
 
Heippa kaikille!
Kylläpäs on mahtava ilma. Meillä kaikilla otettu ennen syntymää vakuutukset,ja otetaan tällekkin tulokkaalle. 3 ensimmäisellä ei mitään erikoista ole ollut, mutta neljännellä tosi atooppinen iho ja rasvaa menee pullotolkulla.
Ensimmäiset liikkeetkin on alkaneet tuntumaan, on se taas niin ihanaa.
Vien mieheni laivalle sviittiin juhlistamaan yhteisiä (20) vuosia . Lapsoset jäävät kotia mummin ja papan kanssa. Toivottavasti reissusta tulee hyvä, koska emme ole olleet kahestaan missään ainakaan 10 vuoteen.
Nyt lähetään lasten kanssa pihalle,kun niin mahtava ilma tosiaan on. Terveiset kaikille ja mukavaa viikonloppua kaikille B)
 
Moikka!
Täälläkin lämmin,keväinen ilma,ihanaa :flower:

Kontrolliultrassa käyty ja kovasti vauva siellä liikkui,lääkärikin totesi että jopa on virkeä vaavi! :heart: Onko teillä kellään ultrissa huomattu mitään vauvan rakenteenkehityksessä tässä raskaudessa/aikaisemmissa, jota olisi pitänyt seurailla? Kun meidän pikkuisella oli pakaroiden kohdalla jokin "pahkura" mitä lääkäri siinä kokeili tiirailla tarkemmin. Sanoi että rakenneultrassa katotaan uudelleen. Ei vaikuttanut mitenkään huolissaan olevalta lääkäri ollenkaan, kun vauva oli muuten hyvin terveen oloinen ja voi hyvin masussa. Tietenkin nyt itseä mietityttää kuitenkin.. :/ Kertokaa jos joitain vastaavia kokemuksia!

nöpötin ja pikkuinen 15+2
 
Juu ihana ilma! B)

Pikki mä kysyin vielä sieltä My Wendy Housesta, et kauan niillä kestää toimittaa niin vastaus oli että n. 5 päivää! En usko ennen kuin näen ;)

nöpötin meidän tytöllä oli vain 2 napasuonta, joten sitä seurattiin varsinkin loppuvaiheessa. Voi vaikuttaa mm. kasvun hidastumisena. Kävinkin yhteensä 6 kertaa ultrassa, joten ei tarvinnu miettiä miten masussa menee kun niin usein pääsi tyttöä morjestamaan ;)
 
Heippa. Mä kävin tänään ylimäräisellä käynnillä neuvolassa. Eilen illalla tuli ihan mieletön poltto vatsaan, sitä kesti vartin verran ainakin. Ja tänäaamuna tuli sama juttu. Jotenkin on koko tän päivän ollu outo tunne muutenkin masussa. Kuunneltiin sit sydämen syke neuvolassa ja siellähän se pieni tykytteli :heart: Neuvolan täti sitten sanoi, että jos vielä polttelee niin sitten vaan lääkäriin. Esikosta oli joskus 26 viikolla kovaa polttoa joka sitten osottautui joksikin munuaisperäiseksi vaivaksi. Hieman pelottavat fiilikset kyllä....

Kiitos Paapelolle lohduttavista sanoista :hug: Tottahan se on, että vauvalla on vielä niin paljon tilaa liikkua masussa, että eihän sitä voi joka päivä liikkeitä bongailla.

Vakuutuksista vielä, että esikoiselle otettiin ennen syntymää ja otetaan myös tälle kakkosellekin.

Ja ikäeroa meidän lapsille tulee 1v9kk mikä on mielestäni loistava ikäero :D oon jo valmistellut esikoista tulevaan, kertonut että äidin masussa on vauva. Nykyään aina kun on puhetta vauvoista tulee esikko taputtelemaan äidin vatsaa :heart: Aika suloista.

Hertta ja bertta 15+4 :heart:
 
Meillä ei kolmella ekalla ollut minkäänlaista vakuutusta. Lähinnä siksi että ovat kalliita ja jos lapsi joutuu pitkäksi ajaksi sairaalahoitoon se korvataan muutenkin ja mikä oli tärkeintä:meidän asuinpaikkakunnalla ei ollut yksityistä lääkäriasemaa vaan aina jouduttiin kuitenkin terveyskeksuksen kautta lääkärille. Vuodenvaihteessa muutettiin ja nyt löytyy tuo yksityinenkin ja laitettiin kaikkien vakuutukset Tapiolassa ajan tasalle.Eihän ne vauvavakuutusta korvaa, mutta sairastumiset, tapaturmat ja kuolemnatapaukset tästä edespäin.

Taas olette vaunuista paljon puhelleet ja kehoittaisin taas muistamaan sen, että yhtä hyvää tai parasta merkkiä ja mallia ei ole vaan huomio pitäisi kiinnittää ennenkaikkea siihen mikä on käyttötarkoitus! Onko cityihminen joka käyttää oman auton sijaan paljon julkisia ja liikkuu ahtaissa tilossa, kuten vanhojen talojen rappukäytävät ja tavaratalot vai onko käyttö lähinnä lenkkeilyä ja ulkoilua varten ym. Esimerkiksi kun saimme esikoisen, en juurikaan liikkunut autolla ja tuolloin tukevat ja ehkä raskaaksikkin luiókiteltavat nelipyöräiset isorenkaiset yhdistelmät olivat ihan must! Nyt taas en vaihtaisi Phi&Tedsejä mihinkään! Nyt kun viides syntyy, olen harkinnut kyllä taas erilaisten tuplien hankkimista jossa mahtuisi kahta pitemmätkin kauppareissut työmntämään jopa niin, että kolmas voi tarvittaessa seisoa seisomalaudalla :LOL: Saas nähdä :LOL: :LOL:
 
Hei, auttakaa mua äitiysvaatteiden kanssa!

Mä tarvisin kaappiini täydennystä mutta olen nyt ihan pihalla että mitä kannattaisi hankkia. Tähän asti olen pärjännyt vielä tavallisilla vaatteilla, nyt vähitellen alkaa maha vähän pullottaa. Ja muutenkin nyt kesäksi tarvisi uutta. Eli mistä saa kivoja äitiysvaatteita? Trendikkäitä, ihan normaaleja vaatteita? Mä kaipailisin kivoja farkkuja, trikoopaitoja jne.

Mä oon yleensä suht tarkka vaatteista ja esim H&M valikoima näyttää aika nihkeeltä:( Toisaalta en viitsisi laittaa paljoakaan rahaa tilapäisiin ratkaisuihin. Tosi hankalaa, oon kiertänyt kauppoja monena päivänä löytämättä yhtään mitään. Tavallisista kaupoista enimmäkseen olen katsonut, ajattelin ostaa jotain löysempää mallia mutta ei vaan nekään näytä kivalta:(

Mistä te muut ootte hankkineet?
 
Paulah suosittelen ihan tavallisia leveitä/pitkiä puseroita, niitä on joka lähtöön. Masutuubi on myös ehdoton. Housut tietty on hankalammat. Itse ostin Bebesistä mammahousut, tosin ei nekään mitään hehkeitä mun mielestä ole. Varsinkin hyvänmallisia farkkuja on mun mielestä tosi vaikea löytää. Usein niissä on mulle liian kapeat lahkeet tai muuten vaan hölmöt takataskut tai väri tms. Mäkin kun oon aika tarkka.. tai pitäis varmaan sanoa olin, nykyään kun kuljen vaan vapaa-ajan housuissa kun en oo duunissa :ashamed: Ajattelin etsiä jonkun kivan mammafarkkuhameen (pitkän) kesäksi, jos sellaista nyt mistään löytää. Inhoan nykyään niin paljon vaatekaupoissa ravaamista. Huokaus.

Jaahas, nyt nukkumaan, huomenna on aikainen aamu (niin kuin ei muuten olis ton nahkavekkarin takia :headwall: )
 
Minulla keltarauhasesta on kasvanut yli kolmen sentin kokoinen kysta. Ei sille muuta kuin rakenneultrassa sitten katsotaan, joko se on hävinnyt tai mitä.

Olen muuten alkanut laskea viikkoja np-utran mukaan, joka ei ole se papereissa oleva. Heitti niin vähän, ettei sitä muutettu mutta minä tiedän, että se on todellisempi. Jotenkin vaan aloin sen mukaan elämään.
Nyt siis huomenna 14+0 =)

Minä olin alkuraskauden pirteä ja toimelias. Ajattelin, että ihanaa, keskiraskaus menee ainakin samalla tavalla. Mutta olen ollut noin viikon verran jotenkin saamaton ja flegmaattinen :/ Toivottavasti on jotain muuta.

Mutta. Tarjoan nyt kaikille kakkukaffeet, minä täytän huomenna 40 vuotta! :D
Nyt ei ole kotona sen suurempaa juhlahumua, yksi ystävä tulee lastensa kanssa käymään. Juhlitaan sitten enempi kuin Kastellin miehet tulee laittamaan talopaketin pystyyn toukokuun alkupuolella.

Kaunista ja keväistä viikonloppua mamit B)
 
Vauvavakuutuksista:
Mulle jäi viime syksynä kun vaihdettiin vakuutusyhtiötä If:iin niin semmonen mielikuva että heillä ei olis vauvavakuutusta ollenkaan, mut nyt sit käviin niiden nettisivuilla katsomassa niin onhan niillä... en sit tiedän onko kokoajan ollu kun muistan että jossain vaiheessa niiltä loppu se koko vakuutus.
Tosin niillä se vakuutus ei korvaa semmosia tyypillisiä sairauskuluja vaan lähinnä vaan synnytyksessä tulleita vammoja ja synnynnäisiä vammoja/sairauksia.
Esikolla kun on ollu tuo vakuutus silloin pohjolassa niin se korvas kaiken ja olikin voimassa sen ensimmäisen vuoden jonka jälkeen muuttui tavan lapsivakuutukseksi.

Mulla ompi taas koko viikonloppu vapaa :D
Huomenna mennään typyn kans Järvenpäähän kattoon mun kummipoikaa, typyn serkkupoikaa.
Voi kun nään kelit pysyis tämmösenä.
 
Että onkin laiskottanut ja en ole saanut aikaseks kirjotella tänne ollenkaan.
Käynyt kyllä joitakin täällä lukemassa.
Väsymys oli poissa jonkun aikaa, mutta näyttäis nyt palanneen.Muutenhan tässä ei oireita ei olekaan enää ollut vähään aikaan.

Jumppasinkin eilen pitkästä aikaa ja kyllä on paikat kipeinä :D
No kunhan jatkaa niin eiköhän se siitä..ei tarvis sitten synnytyksen jälkeen kun laittaa masu kuntoon :whistle: ( toivossa on hyvä elää :D )
Nyt viikkoja 13+4 ja odotan innolla että koskas ne liikkeet alkais tuntumaan.
Masu on jo kasvanut sen verran että huomaa muutkin raskauden.

Vakuutuksista mulla ei ole kokemuksia.

Odotan myös hetkeä että voi alkaa ostelee tarvikkeita ja vaatteita.. :heart:
 
Huih ku tullu juttua... :D

Noista veriseulan tuloksista...
Mulla jotenki ihmetyttää ku mistä te ootte saanu noita lukuja?
Tuleeko niistä tuloksista neuvolaanki jotain papereita?
Meille kotiin tuli sillon vaan kirje että normaali on.
Neuvolassa ei puhunu mitään siitä veriseulasta ja sen tuloksista... :kieh:

Liikkeistä... :heart:
Maanantaina tunsin ekaa kertaa tosiaan pikkusen liikkeitä,välissä oli tuossa päivä jollon ei tuntunu mitään...
Eilen illalla söin viinirypäleitä ja pikkunen vissiin tykkäs niistä ku tuntu sohvalle istuessa selvästi alavatsalla liikettä :D
Tuntuu ehkä hivenen jo vahvempina nuo liikkeet vai kuvittelenko? Ku sillon ihan ekoilla kerroilla tuntu lähinnä ku makas sohvalla ja ootti... Ja nyt tuntuu istuessaki välissä :D

Mulla kans äiti kerto tunteneensa näillä viikoilla ekoja liikkeitä ja yks kaveri kans joka sai esikoisensa viime vuonna.
Neuvolatäti kysy tuolla toisella käynnillä (rv.14+6) että tuntuuko liikkeitä.

apollo
Kiva homma että pomo suhtautu vauvauutiseen noin hyvin :) :flower:

P-i-k-k-i-s
Kiva että pääset suomeen yksityiselle ultraan jo aikasemmin :wave:
Asuuko sun äiti sitten missä päin suomee että tuleeko teillä kuinka pitkä ultramatka?

Hanne
Miehet osaa joskus yllättää :D

Pikki kyseli paljonko on tullu painoa...
Mulla ekasta neuvolasta tuohon toiseen neuvolaan oli paino tippunu neuvolan vaan mukaan -100g... Hölmöä kyllä ku tuolla toisella käynnillä ei puntarilla käydessä ollu kenkiä niin se -100g tuli varmaan kengistä :LOL:
Uskosin siis enemmän ite että samoissa lukemissa on paino ku ekassa neuvolassa...
Oon mä mielestäni syöny. Seuraava neuvola onki tavallista aikasemmin kuulemma tuon mun painon takia, vaikka kuulemma on normaalia ettei se alussa nouse...
Käski kattomaan syömisiä ja syömään paremmin... :whistle:

Ultralaskusta...
Musta siinä ultraesite lapussa oli maininta jostain käyntimaksusta muttei meille ole tullu mitään laskua ainakaan perässä... Luulis että olis tullu jo ku siitä ultrasta on jo kuukaus...

Vauvavakuutus...
Ei ole puhetta ollu...Meillä kyllä pääsee lääkärille vissiinki ihan hyvin julkisellaki puolella ja meillä ei kyllä taida mitään yksityisiä lääkäreitä olla tällä paikkakunnalla :eek:
Tai on vissiin yks mut sille en varmasti omaa lasta vie, kerran kävin ite ja huh huh mikä käynti :whistle: :LOL:
En tiiä ei varmaankaan oteta...

Äitiysvaatteista...
Mä ostin henkkamaukalta yhen paijan ihan tavallisten vaatteitten osastolta ja se oli niin ihana että piti tilata samoja lisää eri väreissä ja kokoo isompanaki niin on loppupuolellekki paitoja... :D
Laitan linkin tuohon paitaan... http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=DAM_TRI_3_4_SLEEVES&shoptype=S

Se on tuo eka paita tuossa. Kuvassa on paljon tiukemman näkönen.
Mä tilasin ihan normikokoo mitä oon käyttäny ja se on aika hyvä. Normaalisti olis iso.
Tuo kangaski joustaa tosi paljon... Alla oon käyttäny rinksutoppia ku muuten näkys tissit :LOL:

Sitten ostin kans ihanat housut, joihin ei muuten ole tullu polvipusseja ollenkaan...
Tosi hyvät päällä ja muutenki oon ollu tyytyväinen
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=DIV_DAM_BYX&shoptype=S
Ne on nuo viimeset housut tuolla toisella sivulla... Nuo näköjään oliki jossain nuorten osastolla :ashamed:
Noh hyvät ne ainaki oli :LOL:

Masutuubista...
Onko nuo tarkotettu paijan jatkoks vai voiko niitä käyttää esim. jotenki muutenki?
Oon miettiny olisko tommonen kätevä mut en tiiä millanen olis hyvä...
Ku noitaki myyään monessa paikassa ja joistaki jotkut on sanonu että on huonoja ku rullautuvat alas tms...

Onnea Hopelle 40v synttäreistä!!! :flower: :wave:


*Talvicci ja Uuno rv.16+3* :heart:
 
Kiitos vinkeistä, ehkä mä teen vielä kertaalleen shoppailukierroksen ja yritän:) Tuo Talvicin ehdottama paita vois myös toimia mulla, näyttää siltä. Eikä ole pahan hintainen. Huutoa olen kanssa katsonut, ajattelin että saattais sujua näppärämmin kun ostaisin paketin vaatteita, jotka joku muu on jo valinnut. Multa kun tää ei tunnu sujuvan :LOL:
Yhdet "mammahousut" olen ostanut mutta ne ovat siis aivan tavalliset dieselin farkut, myyjä auttoi mua sopivan lantiomallin valitsemisessä. Tosi hyvät ovatkin:)

Mulla paino aluksi laski, nyt ollaan jo tulossa takaisin normaaleja lukemia kohti, ehkä puoli kiloa alle vielä. Ja viikkoja nyt 15+2

Upea ilma, täytynee lähteä tästä koneelta terassille B)
 
Hyvää syntymäpäivää Hope :flower: :flower: *kiittää kaffeista ;) *

Esikoisen vauvavakuutus me otettiin Pohjolasta ennen syntymää, ja nyt juuri tämän viikonlopun ohjelmana on täyttää korvaushakemus kuluneelta vuodelta. Esikoinen siis nyt reilu 13kk.

Äitiysvaatteita olen saanut kaverilta: kolmet housut ja pari paitaa. Nämä samat saadut vaatteet olivat jo edellisessä raskaudessa, sitten ne kiersivät toiselle ystävälleni eteenpäin ja hän palautti ne vuodenvaihteessa minulle "kun tunnen enemmän raskaaksi tulevia". Jäivät siis omaa tarvetta odottamaan, kun ei yhtä kaveria vaille kukaan vielä raskaudesta tiedä. Lisäksi imetysajaksi hankkimiani imetystoppeja olen ajatellut nyt tämän raskauden aikana pitää, ne ovat kyllä tosi mukavia ja sitäpaitsi masu näyttää niissä ihanalta..

Ja sepä se, uimahallissa aamulla huomasin, etten saa enää vatsaa vedettyä sisään. Olen vielä sitkutellut tavallisilla vaatteillani, paidat ovat olleet löysää mallia. Vaatteet päällä saan siis vielä hämättyä kaikkia, mutta ilman (tai uikkareissa) en kyllä enää ketään. Niin se vaan muoto muuttuu! Minullakin on kyllä viitisen ylimääräistä kiloa, joten ehkäpä vielä kuukauden tai pari saattavat ihmiset luulla minun lihoneen entisestään.. Ai damn, kesähän se tulee ja vaatteet sen mukana muuttuvat paljastavimmiksi. No, ihana asiahan tämä on, näkyköön sitten vaikka kotoa kirkolle asti!


Aurinkoista viikonvaihdetta kaikille,
~Tiila ja Kauno (lapsivesipuntiota odotellessa) 14+4
 
Mamma vaatteista myöhässä:
Eli itse suosittelen Kappahlin mallistoja...tosin kesä mallistoja en ole vielä nähnytkään, mutta itse juuri sain uusia mamma farkkuja ja reisitaskuhousja vinon pinon ja päällepäin ei kyllä edes ystäväni, joka siellä työskentelee, huomannut niitä mamma farkuiksi :LOL: Joten suosittelen lämpimasti.
Itse suosittelen myös ostamaan muutaman hameen tai mekon, jos niitä tykkää käyttää. Kesä tulossa ja toivottavasti myös helteet.
Paitojen ei tarvitse olla mamma paitoja. Yleensä lähes samanlaisia, löytyy tavis puolelta ja ovat edullisempia (mamma vaatteilla riistetään ). Eli kannattaa valita joustavaa materialia ja esimerkiksi tunikat ovat loistavia. Myös sellaiset paidat, joissa on saumaresoria suoraan rintojen alla, ovat hyviä, niitä minulta löytyy ja menevät todennäköisesti aivan loppuun saakka.

masutuubia voi käyttää paidan jatkeena tai vastaavasti peittämään aukinaisen napin housuissa :D Ovat myös kylmällä hyviä, lämmittävät mahaa.

Painosta oli ollut kanssa puhetta.
Minulla painoa ei ole tullut, se on vielä hiukan lähtöpainon alapuolella. Jos joku muistaa, niin minulla putosi mystisesti 3kg 1,5viikossa, mutta nyt on noussut tasaisesti. Terkka tarkasti neuvolassa kohdun korkeuden ja oli kyllä kasvanut ja noussut tosi hyvin, joten pikkuisella ei näennäisesti ole kasvuongelmia tuon puolesta ainakaan. Taisi siis kevään tulo saada aineenvaihdunnan hyper nopeaksi :D

Sain juuri eilen kuulla, että ystäväni on synnyttänyt tytön :heart: Kaunis prinsessa onkin =)
Ja eilen sain myös kuulla, että toinenkin ystäväni odottaa lokakuulle vauvaa, joten nyt meitä ystävyksiä onkin kolmen kopla mahat pystyssä :D Oikein ihanaa :D

Ulkona on suorastaan upea ilma. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta, ekat pääskytkin on saapunut ja ulos on mentävä.
Meinasin saada parvekkeella häärätessäni lämpöhalvauksen, vaikka ikkunat ovatkin siellä auki, niin mittari poksui +28C B)
Eli upea sää :D

Käyn herättämässä pojan pian, jotta päästään ulos telmimään.

Tiuhti on ollut taas vähän hiljaisempi, mutta eilenkin taas tunsin höyryilyt hyvin kädelle. Vilkas tapaus on, kun sille päälle sattuu :D

Kummooisempaa ei tosiaan ole. Lähinnä viikkojen poksumisen kunniaksi tulin teitä moikkaamaan :D

paapelo+poju+Tiuhti 17+0 POKS :heart:
 

Yhteistyössä