Hei kaikille!
Minä täältä taustalta ilmoittautuisin vielä mukaan kasvavaan joukkoonne... Olen ahkerasti lukenut kirjoituksia, mutta ei ole vielä arvannut kirjoittaa maailma kun on niin pieni. Olen nimittäin vasta joulukuussa palannut työelämään ja koeaikakin on vielä kesken. Hirmuisesti pelotti laittavatko minut pihalla, kun raskausuutinen paljastuu... Torstaina sitten asia selvisi vahingossa pomolle ja oli iloinen ja työpaikkakin säilyy =) Oli kyllä niin helpottavaa, sillä on ollut todella ikävää salailla näin ihanaa uutista...
Mutta nyt siis pääsen mukaan jakamaan teidän kanssa näitä ihania ainutlaatuisia odotuspäiviä =) Tässä hieman faktaa eli laskettu aika on 4.10, minun ikäni juuri tänään nousi 31v, näillä näkymin synnytyssairaala olisi Jorvi ja meille on tulossa toinen lapsi. Esikoinen on syntynyt 3/06, iloinen ja vauhdikas poika on jo entuudestaan täällä kotona. Jos siis
Talvicci päivität minutkin tuonne ensimmäisen sivun listalle, kiitos!
Mulla on takana sellainen historia, että ensimmäinen raskaus meni kesken vuonna 2005, ja seuraava raskaus oli todella vaikea
Mystisiä ongelmia oli koko raskauden aikana ja koko ajan oli suuri huoli siitä selviääkö vauva ja selviänkö minä, mutta onneksi kaikki sitten lopuksi huipentui rv 37+6 kalvojen puhkaisun ja 2h 44min jälkeen pienen, mutta terveen ja niin ihanan pojan syntymään Naistenklinikalla =)
Kotona olin tosiaan joulukuun alkuun, jolloin poika aloitti päiväkodissa 2v 9kk ikäisenä. Olen itse töissä päiväkodissa ja koska halusin olla kotona, minulla oli vanhempainvapaan jälkeen hoitolapsia kotona. Tämä ratkaisu sopi meidän perheelle hyvin ja luulen, että samalla tavalla teemme tälläkin kertaa. Mielestäni on aivan ihanaa jäädä taas kotiin kahden lapsen kanssa ja työ & päiväkotirupeaman jälkeen sitä osaa arvostaa ihan uudella tavalla...
Tämä raskaus on sujunut edellisiin nähden hyvin, olen tosin hyvin tarkassa seurannassa kaikkien viime kertaisten ongelmien takia, mutta onneksi tähän mennessä on selvitty pienillä vaivoilla kuten väsymyksellä, pahalla ololla, pienellä kolotuksella.
Hiukan on vielä auki huolivatko minut Jorviin, kun viimeksi ongelmat meni sen verran hankaliksi, että minut siirettiin Naistenklinikalle. Ekassa ultrassa kävin Jorvissa ja kaikki oli onneksi hyvin, siinä välissä tuli ilmi, että maksa-arvot olivat tässäkin raskaudessa hieman kohollaan ja sain taas siirron Naistenklinikalle, mutta koska laskivat samantien niin huolivat minut taas Jorviin. Toiseen ultraan olen menossa sinne 18.5.
Neuvolassa olen käynyt jo useampaan kertaan, kerran neuvolaläkärillä, kerran äitiyspolilla, monta kertaa verikokeessa ja ensimmäisessä sokerirasituksessa. Kaikki on ollut hyvin, sydänäänetkin kuultiin edellisessä neuvolassa =) Masu on kasvanut jo vauhdilla, ennen pääsiäistä jouduin siirtymään äityshousuihin, silti paino on pudonnut 5kg lähtöpainosta. Minulla on paljon ylipainoa, joten on ihan hyvä kun on mennyt niin päin, asia selittynee sillä ettei ensimmäiseen 12 viikkoon mennyt mikään epäterveellinen alas...
Yritän tässä muistella mistä kaikesta olette kirjoitelleet viime aikoina... Hankinnoista ainakin, meillä kaikki tallessa esikolta joten hirmuisesti ei tarvitse hankkia. Vaunut ovat Gessleinin yhdistelmät kovalla kopalla, saatiin isän uusperheeltä, ihan ok, niillä pärjätään vielä. Sen lisäksi meillä Gragon matkarattaat mihin saa kaukalon kiinni. Ollut kyllä ihan ehdoton! Äitiysvaatteet ovat myös varastossa odotelleet, yhdet collarit ja caprit olen jo ostanut lisää...
Me otimme esikoiselle ennen syntymää vakuutuksen Pohjolasta, se tuntui ainoalta oikealta ratkaisulta ongelmallisen raskauden jälkeen. Olemme sitä aika paljon käyttäneet ja luulen että otamme samanlaisen tälle seuraavallekin.
Sitten vielä muutamat henkilökohtaiset terveiset:
Kassu en tiedä muistatko minua, mutta kirjoittelimme samaan aikaan maalismasuissa06, käytin silloin nimimerkkiä Tuleva Perheenäiti...
Pure Love olen kovasti täällä taustalla valanut uskoa sinuun ja raskauden jatkumiseen, itse vuosin esikosta välillä todella runsaastikin ensimmäiset kolme kuukautta ja sen jälkeen aina välillä vähemmän, syytä tähän ei ikinä löydetty ja silti saatiin terve lapsi maailmaan joten kyllä niitä ihmeitä tapahtuu :hug:
Hope myöhästyneet synttärionnittelut :flower:
Onnellisia masunkasvatuspäiviä teille kaikille!
Mutilainen ja masuvauva rv 17+0