*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Hei!
Täällä juteltu tulevaisuudensuunnitelmista.Itse olen ajatellut olla kotona vauvan kanssa niin pitkään kuin mahdollista, ja jos toinen lapsi on tullakseen pian perästä, saa tulla =)

Kesälomasta Muisku78 kyseli.. Mun loma alkamassa vasta heinäkuun puolessa välissä ja sit loman jälkeen vähän aikaa vielä töissä ja sit alkaisi äippäloma. Onneksi toi kesäkuu jo tuntuu leppoisalta töissä ,koska työkavereita alkaa jo tuolloin jäämään lomalle.

Mulla yhä flunssaa,nenä vuotaa ja tukkoinen olo.Kohta pitäisi saada terassi kuntoon että saisi mennä nauttiin auringosta sinne.Toivotaan ettei enää lumia tule!

nöpötin ja pikkuinen 15+0 :heart:

Kiitoksia vaunuvastauksista. :) Kyllä mä varmaan sitten päädyn sellaisiin Teutonian vaunuihin, joihin saa tosiaan sen turvakaukalon iskettyä myös. Täytyy vielä varmaan kuitenkin käydä katselemassa kaupoissakin. Koska te aiotte vaunut hankkia? Itse haluaisin rynnätä kauppaan mieluiten heti, mutta sitten kuitenkin mietityttää se, jos ei kaikki menekään tässä raskaudessa hyvin..

Ammateista: Itse opiskelen tosiaan vielä, mutta joulukuussa saan sairaanhoitajan paperit käteen mikäli kaikki menee hyvin. Viimeinen harjoittelujaksoni päättyy näillä näkymin vasta lokakuun alkupuolella, ja se laskettuaika minulla on tosian 22.10, joten pistän kaikki sormet ja varpaat pystyyn, jotta kaveri viihtyisi mahassa mahdollisimman pitkään. Koulun puolesta tuo loppuvuosi muuten on lähinnä kirjallisten töiden vääntämistä.

Tänään kun olin töissä (vanhuspuolella) niin tuli yhden työkaverin kanssa juttua nostamisesta. Hänelle olivat neuvolatädit sanoneet hänen raskausaikanaan, ettei hän saisi nostella juuri mitään, hänelle oli annettu tarkat painorajoitukset tästä. Hän kuitenkin totesi, että oli tehnyt töitä kuitenkin aivan kuten muutkin työntekijät. Mutta sitten synnytys olikin käynnistynyt hänellä työvuoron aikana vko 33. Hän kertoi, että hoitajat olivat sanoneet tämän johtuvan juurikin raskaasta työstä.

itse lähinnä kauhistuin tästä, koska minulle ei ole mitään puhuttu nostelemisesta. Tänäänkin iloisesti nostin yksin lattialle kaatuneen mummelin.. Osaatteko sanoa, miten tuo juttu nostamisen kanssa nyt oikeasti on? Kai sitä nyt neuvolassa varoteltaisiin edes, vai oletetaanko niin, että tyhmäkin sen tajuaa jo sanomattakin, ettei mitään raskasta saisi nostella...

:ashamed:

Moi!

Siitä dopplerista vielä: liukkarin kanssa tosiaan kuuluu, kosteusvoiteen kanssa ei mulle juuri mitään. Mutta kaiken kaikkiaan ei se kovin selkeästi kuulu, jotenkin odotin vähän enemmän laitteelta. Kaksi kertaa ollaan vasta tuota testattu ja molemmilla kerroilla pikkuinen löytyi vähän eri kohdasta. Toisella kerralla alavatsalta vähän sivusta, toisella kerralla ihan keskeltä ja alhaalta.

Mammalomasta: Mä tästä jo jotain kirjoittelinkin eli mä aion olla kotosalla n. 5kk, mies saman verran ja sitten ensi kesän kesälomat tietty. Aika pieni lapsi on kun laitamme hoitoon mutta mä pidän sitä aika normaalina, itsekin olemme niin pieninä menneet hoitoon. Etenkään mun talous ei edes kestäisi pidempiä perhevapaita enkä mä muutenkaan pitäisi kuin korkeintaan jokusen kuukauden extraa.

Toisen lapsen teen aikaisintaan siihen saumaan kun nykyinen projektini loppuu eli aikaisintaan alkuvuoteen 2012:) Suht pienen ikäeron mäkin haluaisin heille, alle 5 vuotta. Ja mun ajatuksena olisi se tyypillinen kaksi lasta.

Yritämme löytää kasvavalle perheellemme suurempaa asuntoa ja käytiin juuri hakemassa tarjous asuntolainasta. Asunnot on täällä Helsingissä aika hintavia, etenkin kun yrittää bongata perheasuntoa kantakaupungista:)

Lapsien ikäeroista ja kotona/työssä olemisesta olette rupatelleet. Omaa kokemusta ja kommenttia siihen: Meillähän on viides tulossa ja esikoinen on 5-v, jote lapset ovat pienillä ikäeroilla syntyneet ja olemme kokeneet sen toimivaksi. Tosin en nyt ihan jokaiselle näin montaa suosittele peräjälkeen ;) Itse olin tavallaan kotona kokonaan esikoisen syntymästä 2003 viime toukokuuhun. Vedin kyllä ihan koko ajan (raskausajatkin) jumppia mutta vain noin 2-3 viikossa. Viime toukokuusta palasin Klubivastaavan työhöni ja tein sitä tämän vuoden tammikuuhun, jolloin irtisanoin itseni kun muutimme aika kauaksi toiselle paikkakunnalle miehen työn perässä. Nyt olen tavallaan kotona kahden pienimmän kanssa, koska vedän taas vain noin 4 jumppakertaa viikossa täällä lähempänä uutta kotiamme. Kaksi isompaa ovat 15/pvää kuukaudessa tarhassa. Nyt syskystä jään siis taas kotiin ja varmasti käytän sen koko 3 vuotta äitiylomineen ja kotihoidonjaksoineen loppuun, koska meillä nuo kaksi "isompaa" aloittaa koulut 2010 ja 2011, joten olisi koko perheelle helpompaa jos olisin kotona viemässä, hakemassa ja vastaanottamassa :wave: Sen puolestahan minulla on loisto työ, että voin tehdä sitä ihan koko ajan ja tienata kivaa extraa ;) Koska jos otan vaikka pari kertaa viikossa iltajumpan tai viikonloppujumpan, voi mies vahtia sen aikaa lapsia eikä tarvita heille hoitopaikkaa. Lisäksi pysyy kivasti fyysinen kunto yllä :wave:

Painorajoituksista raskauden aikana:
Mielestäni, jos on tehnyt samaa työtä pidemmän aikaa ja kroppa on jo siihen tottunut, ei ole syytä myöskään liikaa rajoittaa tekemisiään, jos omat tuntemukset vain sallii sen. Tietenin sitten rv30 jälkeen on jo hiukan eri asia, sillä fyysinen rasitus tekee jo paljon muutakin, kuin pistää vatsalihakset koetukselle. Joten jos kipuiluja tai epämukavaa oloa työn teon aikana ei esiinny, sanoisin, että anna mennä vain.
Kuitenkin heti, jos havaitset normaalista poikkeavaa tunnetta kohdussa, selässä tai tulee jotain muuta, kuten supisteluja, kannattaa lopettaa päivä ja käydä konsultoimassa neuvolassa.
Ja muutenkin, kannattaa ottaa asia puheeksi neuvolassa.

Tämä nyt minun mielipiteeni asiasta, käytännöt on monet ja vaihtelevat lähes neuvoloittain. Mutta onhan noita aerobickari ohjaajiakin raskaana vetämässä treeniä, keventävät sitten muihin jumppiin kun alkaa käydä liikaa kunnon päälle =)

Moikka,

Minä olen kyllä ihan täysin pihalla näitten vaunu-juttujen kans, eka lapsi on vasta tulossa eikä ko. asiaa ole aikaisemmin kiinnostanut juuri ollenkaan.. Onneksi on sisko ja äiti jotka ovat täydessä tohinoissa - sisko on jo kuulemma suunnitellut millaiset vaunut meille tulee.. =)
Yritin kattoa vauva-vaatteitakin eilen, mutta sekin tuntui jotenkin vaikealta. Koko 56?

Tällä hetkellä on jotenkin taas vaikeata ymmärtää että olen raskaana. Ei enää pahoinvointia, mutta vatsa ei oo juuri kasvanutkaan, enkä ole vielä tuntenut vauvan liikkuvankaan joten on vaan läski olo kun housunkoko on kasvanut 38:sta 42:teen ja tissit pursuaa kaikista rintsikoista. Muuten on paljon pirteämpi olo ja siivoan ja pesen pyykkiä enemmän kuin koskaan. Huomenna ajattelinkin siivota terassin nyt kun olen vihdoinkin saanut siivousinspiraatiota.. :)

Ammateista: Minulla ei ole varsinainen ammatti, lukion kävin ja sitten opiskelin sitä sun tätä.. Viimeiset kymmenen vuotta olen ollut RAY:lla töissä ja viihtynyt hyvin, enimmäkseen olen toiminut pelinhoitajana.

Kävin viime viikolla neuvolassa ja silloin kaikki ok. Syke oli 150, mun verenpaine oli vihdoinkin vähän noussut ja verikokeen tulokset kaikki ok. Seuraava neuvola 11.5 ja rakenneultra 18.5. Vähän hämmästyin kun tuli np-ultrasta lasku sairaalasta. 26?. Olin jotenkin kuvitellut että se ei maksaisi mitään...

Nyt takaisin työtehtäviin.. (joo, surffailen kaksplus-foorumi työaikana..)

KatLinn ja Masu 15+5

Miun on pakko hehkuttaa! Varmaan tunsin meidän Nökeröisen pieniä potkuja... Nyt puolen tunnin aikana on tullu tasaiseen tahtiin noin 10 potkua ja kaikki samaan kohtaan, ihan tuonne alavatsalle vasemmalle puolelle. Semmoisia töks töks tuntemuksia ollut. Ei ollenkaan samanlaisia kuin vatsan ilmakuplat... :heart: :heart:

KatLinn: tuo 26 euroa on polimaksu, joka tulee aina kun siellä käy... ymmärtääkseni, näin ainakin itellä.

Aku
Iltaa!

Täällä taas pitkästä aikaa =) Enää huominen töitä ja sitten ois 3 vapaata :D Niin ja työpaikoista kun oli puhetta niin itse olen vanhainkodin keittiöllä.Ja siis vasta aloittanut,ja ihan hyvin oon viihtyny.Tosi mukava työporukka =)

Tulevaisuudensuunnitelmia on sen verran että oisin kotona kunnes pienempi ois 1,5v.Ihan kuten esikonkin kanssa.Paljon pienempää en raaski laittaa tarhaan,mutta pidempäänkään ei oikeen pysty olemaan kun on asuntolainaa en verran maksettavana.Toivottavasti pääsevät lapset samaan tarhaan niin on sitten isommasta turvaa pienmmälle.

Omasta olosta sen verran että oikeen ihmettelen kun olo niin hyvä.Ei suppareita,iskiasta,liitoskipuja tai mitään muutakaan.Jotenkin sellanen olo että liekö tässä raskaana ollenkaan :/
Seuraava kurkistus massuun on vasta 29.5 rakenneultran muodossa.Eli sinne asti pitäs malttaa ootella :|

Nyt taidan vetäytyä suihkuun ja sit pikkuhiljaa petiin.Huomenna aikanen herätys :kieh:

*Muoks* Noista maksuista piti sanomani että edelleen odottelen polimaksua kättäriltä.Np-ultra oli 4.4...

Iltoja kaikille!

Mä olen ajatellut että jäisin kotiin mahdollisimman pitkäksi ajaksi, varmaan siihen 3v asti ja kuka tietää jos vaikka pikku kakkonenkin meille suotaisiin :) Mulla ei ole mitään hinkua töihin, mutta mieli saattaa vielä muuttua monta kertaa ;) Katotaan nyt sitten miten menee. Mulla on myös pikkuprojektia miehen firmassa jos tuntuu siltä että töitä ois kiva tehdä.

Huh, kun oli tekstiä tullu kolmessa päivässä! Lupaan lukea ne läpi paremmalla ajalla! :D Uusia oli tullut, joten tervetuloa! :flower: Ja mukavia neuvolakuulumisiakin oli.

Ammatista Olin vakituisessa duunissa sähkötukkumyyjänä/toimistovastaavana vielä joulukuussa. Yhtiön uuden omistajan myötä 20% väestä sai lähteä, ja minä viimeksi tulleena yksi heistä. Siitä oikeestaan paremmin sai tuulta tämä ajatus nelosesta. Nyt sitten oon kotona äippäloman ja sen jälkeen koulunpenkille pikkuhiljaa. Tradenomiksi oon ajatellu lukea. Jos jotenki monimuotona/kotoapäin vois toteuttaa joitain kursseja, niin olis kiva. Mutta nyt on kiva keskittyä tähän tulokkaaseen ja muutenkin enemmän olla mukana lasten elämässä. Kuitenkin aika paljon vielä esikoisella noita sairaalapäiviä niin ei tarvi nyt olla töistä sitten poissa. Hyviä puolia löytyy nyt jo, vaikka silloin tuo irtisanominen tuntuikin pahalta. :)

Täällä on iskenyt iskias vasemmalle puolelle, tänään pesin lattiat niin sen jälkeen huusi lonkka ja jalka kyllä hoosiannaa... |O Aiemmin ei oo näin ajoissa alkanu, joskus puolivälin jälkeen vasta. No pitää hissukseen kävellä, ja liikkua se helpottaa.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :wave:

miltski ja papu 15+6 :heart:

Juu tuo 26e on polimaksu, joka tulee joka ikinen kerta kun käyt näyttämässä itseäsi tai vauvaa synnärilläsi. KAikki terveyskeskuksessa tehdyt ns.neuvola käväisyt (lääkäri mukaan lukien 9 on sitten maksuttomia, sillä ne on tavallaan pakollisia, vaikkei olekkaan ihan oikeasti pakollisia tietenkään =)

Dsarial:
Onnea pikku poksutteluista, eikös olekin ihanaa :D :heart:

Ja Tiuhtilla jatkuu maraton...oli tunnin hissukseen ja taas alkoi niin mahdoton shou, että oksat pois. Mistähän tämä yhtäkkinen muutos aktiivisuuteen tuli, vai onko nyt sitten parissa päivässä kirinyt massaa itseensä, kun olen vähän herkutellut :D Herkkujen, kuten hedelmäsalaatin voimalla jaksaa näemmä porskuttaa :heart:

paapelo+poju+Tiuhti 16+4

Heipsan taas pitkästä aikaa!

Enpä ole hetkeen kirjottanut, kun on ollut jotenkin "vaisu" olo tämän raskauden suhteen. Mullahan ei viimeksi neuvolalääkärissä 11+5 sydänäänet vielä kuuluneet. Ja vaikka en tuosta silloin liiemmin huolestunutkaan (edellisissä raskauksissakin sydänäänet on kuulunut suht myöhään), uo viimeisimmät huonot uutiset saivat kuitenkin oman olon epävarmaksi. ( :hug: menetyksen kokeneille) No eilen oli neuvla ja sydänäänet kuuluivat hienosti. Onnen tunne oli kyllä ihan sanoinkuvaamaton! Mä en edes tajunnut kysyä, mitkä ne sykkeet oli, kun pelkkä äänten kuuleminen oli niin suuri helpotus. Muutenkin neuvolassa kaikki oli loistavasti. Paino oli tippunut 100g (mulla ylipainoa ihan riittävästi, eli ei haittaa), hemoglobiini 126, verenpaineet ja pissä ok. Kuukauden päästä sitten seuraava neuvola ja siitä viikon päästä rakenneultra.

Paljon on taas uusia liittynyt seuraamme. Tervetuloa minunkin puolestani.

Ammateista ollut juttua. Mä olen ammatiltani lastentarhanopettaja joskin tällä hetkellä toimin perhepäivähoitajana. Nyt oltiin omien lasten kanssa muutama viikko "keikalla" päiväkodissa, kun oli muutaman viikon hoitolapseton kausi. Omat hyvät puolensa molemmissa töissä on, vaikka ehkä enemmän koen olevani päiväkodintäti. Nyt kuitenkin kun omat on vielä pieniä, niin haluan olla heidän kanssa kotona. Ja kun kuitenkin on koulutus lastenhoitoalalle, niin mielelläni hankin lisätienistiä hoitamalla myös vieraan lapsia omieni kera. Katsotaan nyt sitten, kun tämä kolmonen syntyy ja vanhempainvapaa päättyy, jatkanko yhäti perhepäivähoitajana. Hoitolapsia ei kuitenkaan silloin voi ottaa kuin yhden.

Lasten ikäerosta: Meillä esikoinen täyttää elokuussa 3 ja kakkonen täytti helmikuussa vuoden. Aika tasan 1,5 vuotta on näillä ikäeroa ja vain pari kuukautta enemmän tulee nyt sitten kakkoselle ja kolmoselle ikäeroksi. Itellä alkaa kuitenkin olla jo ikää (35), että lapset on tehtävä nyt. Miehellä on haaveena 6 lasta (sillä kaks jo edellisestä liitosta), mutta ite olen sanonut katsovani lapsi kerrllaan.

Töissä kertomisesta: MInä kerroin "pomolle" jo hyvin varhaisessa vaiheessa, koska neuvolakäyntien, labrakäyntien ym takia on joutunut hoitolasten hoitoasioita sumplimaan. Jotenkin asiat oli vaan niin paljon helpompi selvittää, kun pph:n ohjaaja tiesi, mistä on kysymys. Samoten hoitolasten vanhemmille kerroin heti ekan neuvolakäynnin jälkeen; tällä asialla oli kuitenkin vaikutusta heidän tuleviin päätöksiin, kun olivat suunnitelleet jatkavansa minulla hoidossa koko ensi vuoden.
Edellisessä työpaikassani (päiväkodissa) oli muuten ihana tapa "kertoa" raskaudesta; Kahvipöytään vietiin salaa kaikille tikkarit ja sitten koko talo kuhisi ja koitti arvailla, kuka tikkarit on tuonut ja on siis raskaana. Esikoista odottaessa kävi vielä hassu juttu, kun minä vein töihin tikkarit, niin seuraavana päivänä ilmestyi kahvipöytään toiset tikkarit. Siinä jo mullekin ruvettiin veikkailemaan tuplia.

Kauheesti tuli teidän juttujanne lukiessa kommentoitavaa mieleen, mutta nyt en muista enää, mitä piti kommentoida. Raskausajan dementiaa kai. Taidan mennä sänkyyn lepuuttamaan aivojani. Esikoinen sairastaa, joten yön levollisuudesta ei ole minkäänlaisia takuita.

S & Aleksis Kivi 15+4

Pikki vielä sen verran, mistä te löysitte paljon tuolla mywendyhousessa on postikulut? Mä löysin vain lauseen "Worldwide rates also available" sieltä missä oli lueteltu postikuluja maan sisällä..

Huomenta,

Mulla on kivistänyt mahaa nyt useampana päivänä vaikka en mitään raskasta ole tehnytkään. Selän välilevyn pullistumakin alkaa taas vaivaamaan, onneksi maanantaina on kontrollikäynti, voin kyselle sieltä vähän apuja vaivaan.

Ikäeroksi tulee meidän lapsille 3v4kk, minä olisin halunnut vähän pienemmällä ikäerolla lapset mutta näinkin on erittäin hyvä!

Tulevaisuudensuunnitelmista Minä haluaisin hoitaa lapsia kotona mahdollisimman pitkään, mahdollisesti tekisin töitä kotosalla siinä samalla. Suunitelmat ovat valmiina, on sitten eri asia pystynkö niitä toteuttamaan mutta ainakin nyt olen vuoden kotosalla.

Kauheasti ootte kirjoitellu, oon kyllä käyny lueskelemassa päivittäin, mutta aattelin nyt kirjoitella itekin.

Ammateista ootte puhunu. Oon koulutukseltani kirjastoalan tradenomi, mutta työskentelen tällä hetkellä kirjanpitäjänä, ku ei täältä päin oikein löytyny kirjastoalan paikkoja. Ihan tyytyväinen oon kyllä nykyiseenkin työhön ja oon ollu vuoden nyt tässä työssä. Lisäksi opiskelen toista tradenomin tutkintoa iltaisin aikuiskoulutuksella, tällä kertaa laskentatoimen tradenomiksi. Lisäksi aikaa pitäis riittää vielä esikolle, ja miehellekin.

Ikäerosta ja kotona olemisesta: meillä tulee ikäeroksi noin 3 v ja 9 kk, mikä passaa kyllä mulle. Jos tulee vielä lisää lapsia niin ikäero voi olla samanmoinen, tai ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että ei yhtään pienemmällä ikäerolla, mut tää taas on vaan mun mielipide ja tää passaa meille. Esikolta olin kotona yli 2 vuotta, johtuen osaksi siitä, että mä en saanu töitä mistään vaikka kuinka hain, en nimittäin ollu töissä ennen esikkoa muuta ku kesän ja työmarkkinatuella pari kuukautta ennen äitiyslomaa. Eli sitte ku sain töitä niin esikko meni hoitoon. Tän uuden kanssa oon aatellu olla kotona ainakin vuoden 2010 ja sitte mennä töihin, tää on vaan tän hetken suunnitelma, mut tod. näk. oon ainakin tuon vuoden kotona.

Töissä kertomisesta: Mun oli "pakko" kertoa töissä, ku mulla alko tulla poissaoloja niin paljon, ku jouduin riskiluvun takia käymään uudestaan äitipolilla viikko np-ultran jälkeen. Ja kun meiltä on matkaa tuonne äitipolille ja samalla synnärille tuo tunnin ajomatka, niin siinä menee helposti useampi tunti. Joten kerroin töissä ja ihan hyvin ne suhtautu, vaikka alkuun vähän pelkäsinkin reaktioita. Tää on pieni työyhteisö, mun lisäksi ei oo ku kaks muuta ja niistäkin toinen on omistaja. Mut ihan hyvin ne tosiaan suhtautu, ja kyselivät milloin oon jäämässä äitiyslomalle ja vähän miten aion pitää lomia.

Mitähän vielä piti kommentoida? Täälläkin taitaa olla jo raskausdementiaa...

Oma napaa vielä sen verran, että tää pahaolo ei yhtään ala helpottamaan, vieläkin kuvottaa ja ei tee mieli syyä mitään, mutta pakko on jotaki syyä. Toivottavasti tää menis kohta ohi, ei nimittäin oikeen enää jaksas tätä oloa. Tod.näk. kärsin tästä vielä parisen viikkoa, jos mennään samaan tahtiin ku esikolta mentiin, sillon kuvotus loppu 14-15 viikoilla, eli parisen viikkoa vielä niin sitte pitäis toivon mukaan loppua.

Tää jatkaa taas töitä (joo, työajalla vaan täällä ollaan :))

Chantal + rusina 13+4

Muisku78
Mä olen myös nyt viikon ajan ainaki tuntenut kans just sellaista muljahtelua tuolla kohdun seudulla...just niinkuin vauva tekis kärrynpyörää siellä ja kyllä ne liikkeitä on ku edellisen kohdalla tunsin ihan samanlaista, mutta vain myöhemmillä viikoilla. =)

Pure Love ja Ihme rv15+3

Täällä just kotiuduttiin neuvolasta ja tympii ihan suuttattomasti! :kieh:

Tänään meillä olis siis vasta ns. ensimmäinen käynti, joka on mun mielestä tosi myöhään! Kun menin sinne niin olin silleen et jes jes jes päästään kuuleen pikkusen äänet tai näkeen pikkunen huitomassa meille. Neuvolamamma tuli hakeen mua uskomattoman tyylikkäästi sisustetusta odotteluhuoneesta ja tunki purkin käteen, sitten otettiin hemoglobiini, verenpaine ja kaikki muut testit. Mulla kokoajan katse kohti dolpperia, että kohta kohta kohta. Alettiin sitten puhua niitä näitä mun olosta ja miten on menny ja miten tullaan toimimaan. Siinä vaiheessa tuli ilmi se mitä olinkin jo kuullut - Ruotsissa on vain yksi ultra vkolla 18. JES. No sitten varailtiin aikoja ultraan ja seuraavaksi kerraksi neuvolaan, muuta mulla katse taas kokoajan dolpperissa. No sitten neuvolamamma ystävällisesti ilmoittikin että kiitos käynnistä ja tervetuloa vajaan 2 kk:n päästä uudestaan. Olin että mitä? Eikö multa edes kuunnella pikkusen ääniä, mistä tiedän että se on siellä? No mamma ilmoitti että ei sieltä kuuulu kun ehkä syke ja siitäkään ei vielä saa selville onko kaikki ok niin täällä Ruotsissa on päätetty että dolpper otetaan käyttöön vasta aikaisintaan vkolla 25. JES JES JES! Eli siis täällä ei vieläkään tietoa että onko tulla oikeasti elämää ja tympäsee ihan suunnattomasti. Nyt sit odotellaan 26.5 asti, että pääsen ainokaiseen ultraan Karolinskaan! Hullua! Täällä on mamma niin vihanen Ruotsin systeemeille että haki ison kupin jätskiä ja tuli purkamaan! No saatiinpahan ainakin tietää että arvot on ok ja paino tippunut 1,45 kg. LA talvicci on 24.10 ja viikot lisääntyi 5 päivällä. Mistähän se noikin keksi muuttaa?!

Nyt tämä äkäpussi lähtee hoitamaan muita asioita ja varaamaan aikaa yksityiselle Suomeen :D

Pikkis ja masuasukki 13+5

P-i-k-k-i-s
Olipa kyllä tosi kummallinen käynti sulla :eek: :hug:
Ootko ajatellu hommata omaa doppleria kotiin?
Kumma tuo niitten ajattelu tapa ettei sillä dopplerilla kuulus ku syke, sitähän varten ne ainaki meillä sitä käyttää neuvolassa että voi kuulla pikkusen sydämenlyönnit masusta :)

pure lovelle ja dsarialille ja muiskulle onnea pikkusen liikkeistä... :flower:
Mä kans olen tässä maanantaista tuntenu kuplimista mahassa :D
En tosiaankaan osannu oottaa niitä näin aikasin... Joka paikassa sanotaan että enemmänki joskus lähempänä rv.20 tuntis ensisynnyttäjä...
Kaverin kanssa tosin puhuttiin niin seki oli näillä viikoilla tuntenu ekat hennot liikkeet ja mun äiti kerto kans samaa :)

*Talvicci ja Uuno rv.16+1* :heart:

Joo siitä kuulemma voi kuulla myöhemmin, että lyökö sydän oikeen?! Ja sitten ei kuulemma haluta huolestuttaa jos ei saada kuuluviin! Onko sitten parempi että odotan rv 18+2 että saan ensimmäistä kertaa todeta että meille on tulossa vauva?! Ja entä jos olisikin kkm? Sitten olisi ns ihan turhaan odoteltu ja kärsitty pahoinvoinnista, ei voitais yrittää uudestaan ja toi juhlimis politiikkakin ihan turhaa tiukalla linjalla! ARG. Ja olen joo miettinyt tänää tilaamista, mutta totesin, että jos en saa itse kuulumaan niin sitten oon jo ihan varma että täälläkin on kkm. Eli varaan vaan ajan suomeen ultraan tai sitten menen suomessa neuvolaan, sanon että mulla huoli vauvasta ja toivon että ne kuuntelee dolpperilla.

Äksy-Pikkis ja masuasukki

heips!

Eilen oli toka neuvola kaikki oli hyvin.. hb127 vielä:) sydänäänet pamppaili 150. Varattii rak.uä se on sit ens kuun lopussa ..malttais vaa odottaa. seula tulos oli jtn 1:47000 ok!

:wave: tervetuloa uudet!!

mä oon ammatiltani puutarhuri mut nyk. kotiäiti saa nähä millon sitä töihi :p on kerta hyvät äippärahat kertyny ku ehtiin olla töis ennen esikoista.

asunto asiatki meillä näyttää jo hiukan paremmalta tod.näk. kesällä päästään isompaan!

vaunuista sen verta et meil on emmaljungan yhdistelmät et kiintiä koppa ja istuin. oon kyl tykänny. mut pitää varmaan jonku sortin matkarattaa esikoiselle hommata ku tuskin jaksaa kävellä (sitte1v1kk) ja seisomalauta varmaanki ostetaan myös.

aurinkoinen ilma kutsuu ulkoilemaan :D eka syömään..

emmiliisa ja pikkuinen 16+1

Hyviä torstai huomenia kaikille!
ensimmäiseksi tuosta ammatista, minä olen lähihoitaja, vanhusten parissa työskennellyt nyt kohta 4 vuotta.
Minuakin joskus mietityttää tuo nostelu ja kumartelu, viime kerralla kylläkin neuvolantäti kyseli että kuinka paljon joudun töissä näitä tekemään ja sanoin että melko paljon mutta eipä hän tuohon mitään sitten kuitenkaan kommentoinut, kirjoitti vain koneelle ylös..
Mutta kyllä mä huomaan että oon kauhiasti ruvennu varomaan enemmän ja tekemään kaikki liikkeet varovasti, ja jos vain mahdollista niin en nostele mitään isoa pappaa tai mummoa yksikseni :)
voi voi, kohta se pitäs lähtee iltavuoroon, sit vielä muutama aamu ja ens viikko oiskin lomaa miehen kanssa :) loput kesälomat sitten elokuussa.
mutta nyt syömään ja sitten lähden polkemaan töihin, hyviä päivänjatkoja ja vointeja kaikille :heart:
Pikkumyy ja masuasukkirakas tänään 17+0, poks poks :heart:

Hei!
Pikkis, onko mahdollista, että pääsisit päivystykseen tms varmistamaan sydänäänet? Onhan tuo hullun oloista,että vasta tuollon kuunnellaan ekaa kertaa :whistle:

Täällä on aivan uskomattoman ihana kevätilma ja tämä tyttö sisällä :'( Tänään on pakko päästä ulos kävelylle, lääkärin määrämät 3pvää ehdotonta lepoa on mennyt jo. Ja olenhan mä kyllä täällä sisällä kävellyt,etten vain maanut koko aikaa. Uskompa että ensi viikolla kävelen töihin, pyöräily tuntuu jo aika hengästyttävältä touhulta.

Ihanaa kun pahoinvointi hellittänyt,eilenkin oli aivan upeaa syödä kun ei yhtään alkanut tekemään pahaa =) Väsymyskin helpottanut,ei enää iltaisin nukuta niin aikaisin. Sitten kukunkin yömyöhään lukien,kun ei nukuta.

Nyt sämpylänleipomis-hommiin!

nöpötin ja pikkuinen 15+1

Pikkis:
Yksityiselle vaan, niin saat pienesi sydämen kuulla, ikävää, että siellä on tuollainen systeemi, toivottavasti ei tule täällä suomessa sama käytäntö, suomi kun yleensä tekee saman perässä minkä ruotsi edellä :hug:

Talvicci:
Onnea liikkeiden tuntemisesta.
Kyllä varmasti ovat liikkeitä, sillä itsekkin tunsin esikosta ne täsmällen samalla viikolla kuin sinäkin nyt. Ja ihan samat ajatukset oli minullakin, että voivatko olla, kun joka paikasta sai lukea, että ensisynnyttäjä voi tuntea vasta n. rv20, joten en edes kehdannut kelleen sanoa mitään niistä, sillä ajattelin kaikkien pitävän minua hölmönä...puppua sanon minä, niin tapauskohtainen asia ja nuo rv:t on niin keksiarvotettuja, joten onnea :heart:

Tiuhtin potkumaraton loppui eilen vasta puoliltaöin. Ja tänään on hitusen rauhallisempaa, tosin parhaillaan taas aloittelee riehumistaan...treenatkoon nyt vielä kupperskeikkaa, kun siihen on tilaa, asia tuleekin muuttumaan hyvin nopsaan, ja sitten mamma kärsii :D

Taimeni kutsuvat jälleen hoivaamaan ja leikkelemään ja kasteleemaan ja huutavat kanan kakkaa, joten must go :D :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 16+5

Yhteistyössä