*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

MB kiitos avusta! Me varmaan sitten lähdetään vaan kierteleen tänne kaupungille ja nettiin ja katsotaan tarjonta. Haluan siis ehdottomasti sellaiset, jossa saan auton istuimen (turvakaukalon) runkoon kiinni, ehkä se vähän söisi vaihtoehtoja niin ei tarvitsisi niin monesta valita, olen erittäin huono siinä.

Lumella ihana että joku toinenkin on vähän pihalla. Nyt otetaan siis vastaan teidän kokeneiden äitien apu :p

Hemari jeps näin helppoa tämä on ja vielä kivaakin jakaa kokemuksia =)

Ehkä neljättä kertaa tänään olen täällä äänessä niin nyt lupaan lopettaa. Katsellaan huomenna tai torstaina neuvolan jälkeen!

Kauniita unia kaikille,

Pikkis ja masuasukki 12+5
 
Öitä jälleen!

Nyt on sitten kolmas ja viimeinen yö menossa. Ihanaa!

Tervetuloa uusille!

Vaunuista: meillä on kuopuksella Brion novat pehmeällä kantokopalla. Kovasti olen tykänny. Noihan ei virallisesti ole yhdistelmävaunut vaan kuomurattaat, mutta ton kopan kanssa menevät ihan pienellekin. Meillä on heittoaisa josta olen myös tykänny tosi paljon. Sillä voi siis kääntää kärryjen työntösuuntaan ilman että joutuu istuinta kääntämään, työntöaisa vaan "heitetään" toiselle puolelle. Samoin olen siitä tykänny että työntöaisan korkeutta on helppo säätää. Joskus aikoinaan kun isommat oli vauvoja ei tuollaisia hienouksia ollut, oli aika kurja työntää kärryjä kun sai olla hartiat korvissa.

Ammatista: olen ammatiltani kätilö mutta en työskentele synnytyssalissa tai muutenkaan raskaana olevien tai synnyttäneiden parissa. Aiemmin olen ollut sillä puolella.

Varasin eilen sitten rakenneultraan ajan, siihen olisi 5 viikkoa. Kauhean pitkä aika näin etukäteen ajatellen mutta eiköhän tuo aika mene vauhdilla. Hetki sitten kävin itse kurkistamassa toukkaa ultralla, kovasti pieni liikkui ja sykekin näkyi hyvin. Sukupuolta en valitettavasti vielä saanut selville.

Mutta nyt meen vähän syömään ettei paino vaan pääse laskemaan

Peppi ja toukka 15+1
 
Huomenet!
Noi vaunuasiat on kyllä hyvin vielä muistissa esikon kohdalta. Kun on jos jonkinmoista mallia ja kaikissa on hienot erilaiset ominaisuudet. Onhan niissä erojakin (kuten esim hinta) mutta varmasti melkeimpä kaikilla tulee toimeen. Meillä on yhdistelmävaunut ja mielestäni ne oli tosi hyvät, meillä tyttö ei kuuden kuukauden jälkeen nimittäin enään suostunut nukkumaan kantokopassa kun sieltä ei nähnyt, muutenkin meillä se koppa jäi aika nopeasti muutenkin pois kun tyttö oli iso. Brion Kombeista minulla vaan hyvää sanottavaa, harmittaa vaan etten ottanut just jotain ihanan väristä settiä, mutta ehkäpä siihen olisi jo kyllästynyt.
Jos paljon lenkkeilee niin pyöriin kannattaa kiinnittää huomiota. Isot, leveät rattaat toiminee maastossa paremmin. Lisäksi jos tarvii juosta koiran kanssa vaunut mukana niin niitähän on ihan juoksurattaitakin.
Niin ja vaikka asunnossa olisikin hissi niin kandee ihan vaan tsekata että rattaat mahtuu hissiin, meillä nimittäin heittoaisa pelasti tilanteen, eli juuri mahduttiin hissiin.

Sama mitkä rattaat ostatte niin aika varmasti tarvitte myös matkarattaat. Täällä päin maailmaa on onni omistaa mahdollisimman pieneen tilaan menevät rattaat kun täytyy taksilla paljon liikkua. Mutta valinnanvaraa on kyllä liiankin kanssa.

Täälläkin vielä yksi it-alalta. Piti alkaa oikein miettimään ja hitsit tosiaan mullakin kohta 10-v täynnä töiden parissa. Tuleepas vanha olo :D

Niin ja tervetuloa vielä uusillekin :wave:
 
Mä puolestani olen ammatiltani tutkija, yhteiskuntatieteellisellä alalla. Mulla alkaa töissä kertominen tulla ajankohtaiseksi ja jännitän sitä aika lailla. Mä tosiaan vaihdoin työpaikkaa maaliskuun alusta ja olin raskaana jo ennen sitä. Mun tarkoitus oli jäädä mammalomalle edellisestä työpaikasta, ei tästä uudesta :LOL: mutta näin tässä vaan kävi, kummallinen ajoitus. Me oltiin tosiaan kokonainen viikko ehditty yrittää kun mulle tarjottiin tätä työtä. Sain tietää raskaudesta vasta muutama viikko myöhemmin. Oon vauvasta ikionnellinen mutta kieltämättä työelämän kannalta ajoitus ei ole ihan paras.

Mun pomo on kuitenkin tosi mukava, luotan siihen että hän suhtautuu ihan hyvin ensijärkytyksestä selvittyään. Lisäksi me miehen kanssa tasataan perhevapaat eli olen poissa vaan viitisen kuukautta. Kyllä se jotenkin järjestyy.

Dopplerista: ostin sellaisen kanssa ja kyllä me ollaan äänet löydetty mutta kovan vaivan kanssa, ei ne helposti kuulu. Tiedä sitten mikä siinä on... ehkä vähän myöhemmin kuuluu paremmin? nyt viikkoja 14+6

 
Huomenta! :wave:
Täällä on tänään tasan rv.16+0 :D :heart:
Masukuvaaki otin tän päivän kunniaks mutten ala sitä tänne lisäilemään ku ei viikossa ole mitään eroa tapahtunu :whistle: :D
Nyt enää 24viikkoo laskettuunaikaan :eek: ja 5viikkoo rakenneultraan :wave:

Tänä aamuna tunsin vähän jotaki taas alavatsalla... Kai ne liikkeitä on :whistle:

Paulah
Mistä kohti vatsaa sä yleensä oot sillä kuunnellu? Entä onko sulla siinä sitä geeliä tai esim. liukkaria? Jotkut sanoo käyttäneensä kosteusvoidetta mutta mulla sillä ei kyllä kuulu mitään.
Mä huomasin että kuuluu paremmin ku on rakko täynnä eli kannattaa kokeilla sitäki :wave:


*Talvicci ja Uuno rv.16+0 Poks!* :heart:
 
Heippa!

Täällä taisi tänään vihdoin ja viimein kuulua Sisun sydänäänet kotidoblerilla. Hirvee jumpsutus ja välillä sellanen viuh viuh ääni kuulu. Tosi alhaalta vasemmalta kuulu äänet. Mulla kun on kohtu paljon taaksepäin kallellaan, ni ei varmaan siksi ole aiemmin kuulunu.

Täällä oli ollu puhetta ammateista. Tääläkin siis yksi kätilö. Tosin tällä hetkellä olen sairaanhoitajan hommissa. Mutta aiemmin olin lapsivuodeosastolla töissä.

Ja vaunuista myös. Itse olen ihan täysin ihastunut noihin Teutonian kolmipyöräsiin. Niihin saa turvakaukalon adapterilla ja erillisen kovan vaunukopan, jollaisen ehdottomasti haluan. Musta on kiva, että ne vaunut näyttää perinteisiltä vaunuilta. Varmaan niihin ollaan täällä siis päätymässä. Kaupungilla noi kolmipyöräset näyttää näppäriltä, kun olen ihmisiä seuraillut niiden kanssa. Musta on tullut hirvee ihmisten kyttäilijä noiden vaunujen takia. :LOL:

Barbapörrö ja Sisu 13+2 :heart:
 
Tervehdys :wave:

onkin taas vierähtänyt useampi päivä etten ole täällä käynyt,kauheesti ootte taas kirjotelleet,hyvä että on aktiivista porukkaa :D

uusiakin tullut porukkaan mukaan , tervetuloa :wave: :wave:

ammateista ootte höpötellyt, mulla ei mitään luettua ammattia ole vaan työskentelen myyjänä,nyt tosin äitiyslomalla tuon nuorimmaisen kanssa ja kotiäidin ura tulee vielä jatkumaan jokusen vuoden,töihin en kaipaa en sitten yhtään vaan nautin suunnattomasti kun saan olla lasten kanssa kotona :heart: :heart:

eilen tunsin muutaman kerran pienen pienen muljahduksen masussa,ja uskosin niitten olevan vauvelin hentoja liikkeitä,vaikka neljättä jo odotan niin en varmuudella osaa koskaan sanoa onko jo liikkeitä vai suolen muljahduksia,mutta oletan ja toivon että nämä on nyt niitä odotettuja ihania liikkeitä :heart:
viime raskaudessa tunsin varmuudella liikkeet vasta noin 18-19 viikolla kun oli istukka etuseinämässä niin se vaimensi liikkeitä ja niiden tuntemista.

ja eikun ruuan laittoon :whistle:

mukavaa keskiviikkoa kaikille :flower: :flower:

kaurisäiti ja ursula 15+0 POKS :heart: :heart: :heart:
 
Hyvää aurinkoista huomenta!

Täällä tosiaan aurinko porottaa kirkkaalta taivaalta ja hetihän minä jo olen parvekkeella rehujeni knssa telminyt :LOL:
Hylkäsin julmasti taimeni ulos viimeyöksi,vaikka lupailivatkin pientä pakkasta...parista taimesta sirkkalehdet vähän käppyrällä suojauksesta huolimatta, mutta puskevat jo oikeita lehtiä, joten eipä taida väliksi olla...tule kesä tule :D

Eilen illalla tosiaan Tiuhtilla oli varsinainen maratoni menossa...en muista edes esikoisen olleen näin aktiivinen näillä viikoilla kun aloin tuntemaan liikkeet...tosin juu, esikoinenhan silloin olikin kyseessä ja kaikki liikkeet ei varmasti tuntunut. Mutt siinä miehen kainalossa hurisin tyytyväisenä käsi mahalla niitä pikku pyrähdyksiä, mitä tuli todella tiuhaan. Ja tänään aamulla heräsin oikein kun Tiuhti potkaisi rakon tuntumaan, oli rakko NIIN täynnä, jotta kai se pikkuinen siellä hermostui puristavaan tunteeseen :LOL:

Nyt ei kovin paljon muuta, päivemmällä uudestaan taas :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 16+4
 
Hejsan taas kaikille!!! :wave:

Ja tervetuloa uudet tulokkaat!!! =)

Tännepäin ei mitään uutta, tänään vika saikku päivä ja loppu viikko onkin vapaata. Mä olen ammatiltani lähihoitaja ja suuntautunut päihde- ja mielenterveystyöhön eli sillä puolen olen töitä sit enemmän tehnyt.

Viime yö oli kunnon liskojen yö kun ei uni tullut ja klo: 3.30 koira alkoi ramppaamaan asunnossa vinkuen ja kävi mua herättelemässä...no, ei muuta kuin ulos ja hirveät ripaskathan se väänsi... nyt ei ole aamulla sit ruokakaan maistunut sille... :(

Aamulla kuuntelin taas Ihmeen sydänääniä ja kivasti se jupsutti siellä...kuului myös loiskintaa...tais vauvelilla olla aamuverryttely menneillään. =) :heart:
Mulla seuraava neuvola kuukauden päästä ja tänään tuli postissa kutsu Oysiin rakenneultraan 4.6...sitä ennen meillä on aika perinnöllisyyspolille ja sen jälkeen ultra. Soitin miehellenikin asiasta ja aikoo onneksi tulla silloin takas suomeen, että mennään sinne yhdessä...edellisen kerran kun oli huonoja uutisia... :'( Mitenhän sitä aikaa jaksaa nyt odotella... :)

No eipäs muuta...pitänee lähtee hakemaan terveystodistus autokoulua varten. Senki vasta aloitin. :D

Pure Love ja Ihme rv 15+2
 
Heippa kaikki!

Mä hyppään tähän pinoon tuolta marraskuluisilta, kun tuo l.a siirtys aikasemmaks.
Eli 28.10 olis ja neljäs tulossa täällä. Sairaalana olis TYKS :wave:
Huomenna pitäs saada taas netti auki kotona muuton jälkeen, niin pääsee lukemaan näitä vähän tarkemmin.. :wave:
 
:wave: Tervetuloa uusille minunkin puolestani! =)

Kauheeta kun täällä on tullu niin paljo juttuja,että enhän mä perässä pysy... :ashamed:

Meillä edelleen vieläkin sairastellaan ja viime yö oli ihan syvältä... :/

Omassa olossa ei mitään uutta...tätä tasaista puksustusta ja nyt sellanen vaihe menossa,ettei edes tunne olevansa raskaana... :whistle:
Kovasti odotellen kunnon liikkeitä tuntevaks ja neuvolaa tuonne parin viikon päähän,että josko kuulis :heart: -äänet eka kerran....
Että saattaapi tylsänpuoleista ja ykstoikkosta tekstiä tulla täältä suunnalta seuraavan parin viikon aikana.... :whistle: :D

emu ja junior 13+1 :heart:
 
Heissan!

Kiitos kun töissä kertomista kommentoitte :flower: Pohdin edelleen asiaa, mutta en aio kertoa vielä tällä viikolla, täällä on niin paljon "merkittäviä" henkilöitä lomallakin.

Eilen kävin mammavaateostoksilla - Hennesillä kului rahaa kivoihin hameisiin. Äitiysfarkut taas eivät oikein tuntuneet istuvan. Antakaa ihmeessä vinkkejä nettikaupoista, erikoisliikkeistä tms. joista löytää hienoja äitiysvaatteita - eikä mielellään mitään hirmuhintaisia :)

Kävin sitten ekaa kertaa myös katsomassa vauvanvaatteita ja meinasin jo ostaa sellaisen suloisen bodyn Lindexiltä. Jäin vain miettimään, minkäkokoisia vaatteita vastasyntyneelle pitäisi olla? Body oli kokoa 56. Jostain olen kuullut että äitiyspakkauksen vaatteet olisivat ihan alkuun liian suuria (alkanevat koosta 60) - vaikka mistäs sitä tietää mikä iso möykky tuolta syksyllä putkahtaa...

Innolla odottaen Apollo + Töppönen 12+4
 
apollo:
En nosta mamma housuista osaa sanoa, mutta vastasyntyneelle kannattaa ostaa ehdottomasti tuota kokoa 56...ensimmäisen kuukautensa aikana vauvat saattavat kasvaa pituutta lähes 2cm/viikko, näin ainakin meidän jätkä ja oikeastaan kaikki muutkin vaavit jotka tiedän. Lisäksi nämä vaatteet ovat helpompia pukea, sillä niissä on vähän enemmän löysää. Vastasyntyneet kun ovat varsinaisia jäykkiksiä alkuun ja pukeminen on tyköistuviin vaatteisiin lähes mahdotonta, kun eivät anna käsillä ja jaloilla myöden ollenkaan ja väkisinkään ei heitä viitsi taivutella, jotta hihan saisi laitettua.
Joten 56cm ovat hyviä ja menevät vähän pidempään, vaikka alussa ovatkin hiukan lörppöjä, jos nomi 50cm syntyy, hän kyllä kasvaa nuo ylijäämätilat nopeasti pois :D
 
Hmm.. Jos mie tänne yleisellekin puolelle hieman raapustaisin kuulumisia. Enemmän oon tykänny tuonne kerhopuolelle kirjoitella, vaikken sielläkään erityisen ahkerasti kirjoittele.

Edelleen pahoittelut kaikille, jotka huonoja uutisia olivat saaneet.. :hug:

Ja tervetuloa miunkin puolesta uusille!

Ammatista oli puhetta. Mie siis oon vielä opiskelija. Ylioppilaslakki on alla ja nyt kirjoilla yliopistolla, vain ja ainoastaan siksi, kun sinne suoraan ylioppilaspapereilla pääsin. Kuitenkin vauvan syntymän jälkeen, kun joskus palaan taas koulunpenkille, niin alanvaihto on edessä. Luultavasti AMK:hon rakennustekniikkaa lukemaan ja sinne suunnittelu puolelle. Muotoilukin kiinnostaisi, mutta tarpeeksi ei miulla taida olla tuota visuaalista puolta, että sinne pääsisin ja siellä pärjäisin...

Joko teillä muuten on mielessä kuva siitä, kuinka kauan aiotte olla pienen lapsen kanssa kotona? Miusta tuntuu, että itse haluaisin olla kotona sinne asti, kun lapsi täyttää kaksi vuotta, mutta en todellakaan ole varma, jaksanko kotona niin kauaa. Ehkä jos jotain virikkeitä ja harrastuksia hankkisi itsellekin (sitä ihan omaa aikaa), niin ei nämä neljä seinää niin pahasti kaatuisi niskaan. Entä onko teillä suunnitelmissa hankkia lisää lapsia heti perään, tai ylipäätään, oletteko vielä harkinneet kuinka monta lasta haluaisitte?

Miulla on suuret kysymykset mielessä.... :)

Kävin muuten maanantaina neuvolassa ja sokerirasituksessa. Neuvolassa kaikki hyvin ja ilmeisesti sokerirasituskin on mennyt viitearvojen sisään, koska th lupasi soittaa, mikäli tarvitaan jatkotutkimuksia. Pienen sydänäänetkin kuului erittäin voimakkaasti. Tämä äiti on pakahtua jo nyt silkasta rakkaudesta pientä kohtaan...

Maha ei muuten miulla vieläkään näy ollenkaan. Liekö tämä oksentelu ja painonpudotus sitten vaikuttaa siihen jotenkin, mutta ei todellakaan minuu katsomalla vois uskoa, että raskaana olen. (Oon laihempi nyt kuin mitä oon varmaan koskaan ollu...) Toki esikoista odottaessa ei maha niin helposti tuu näkyviinkään, kuin sitten myöhemmin, mutta miun puolesta vois näkyä jo ainakin vähän.

Tästä taisi pitkä sepustus tulla, sitä asiaa kun näköjään oli vähän enemmänkin.. :D No jos nyt antaisin palstatilaa muillekin...

Dsarial ja Nökerö (meile taisi jäädä tämä nyt työnimeksi) 14+6
 
Moikka!

Mä en sinne kerhon puolelle ole edes ilmoittautunu kun hyvä että viime viikkoina olen kerinnyt täällä lukemaan kun tännekkin tulee niin kauheen paljon teksitä =)

Mulla tää käräjäkierre jatkuu.
Viime viikon torstaina kävin porvoossa käräjillä todistajana (ja tuomarin kommentin mukaan näitä käräjiä tätä tyyppiä vastaan tulee vielä olemaan ja kutsuja varmaan satelee jatkossakin, tää oli jo toka kerta tätä tyyppiä vastaan todisttaa) ja huomenna tarvis mennä Järvenpäähän toisesta asiasta.
Nää on vaan siitä kökköjä keikkoja kun siellä saattaa joutuu odotteleen tunteja ilman että on mitään tietoa että koska se oma todistus vuoro on ja viime torstain mä sit voin tosi huonosti koko loppupäivän kun tuli se yks tosi pitkä tauko ettei saanu ruokaa tai yhtään mitään syötävää.
Vesi pullo mulla oli mukana mut eihän se pidemmän päälle auta mitään.
No toivotaan että huomenna ei tarvis kauaa odottaa sitä omaa todistusta.

Lauanataina meinasin lähtee käymään tonne isompaan kaupunkiin katteleen niitä vaunuja ja jos jotain vaatettakin itelleen löytäis.

Niin ja nyt tässä jännään kun mun yks ystävä on kärvistelly toissa illasta asti supistusten kanssa ja sillä on kohta jo kaks viikkoa ylittyny laskettuaika.
Edellisen hänen lapsensa synnytyksessäolin mukana koska ystäväni mies oli ulkomailla ja nyt pikkiriikkisen harmittelen että nyt en pääse mukaan, mut toki olen onnellinen että hän nyt sai kun saikin miehensä mukaan... olin toki varalla jos ei olis mies kerinny takas suomeen ennen pikkusen syntymää.

Meille tuli tosi ihania "uutisia" kun nuo mein esitäytetyt veroilmoitukset tuli!
Mulla kun tuo päiväraha on ihan onneton sit äippälomalla niin nyt meille tulee veronpalautuksia sen verran että kun niitä tasataan muutamalle kuukaudelle niin kyllä myö pärjätään.

Mulla on hiukset ihan kauheessa kunnossa!
Siis kasvaa huimasti mutta noita kakshaarasia on ilmaantunu ihan kauheesti.
Mun tarvis varmaan soittaa mun tukkalääkärille ja varata aika tasoitukseen.
Niin ja näitähän lähtee ihan kauheesti!
Mut en ole huomannut että siltikään olis ohentunu.

Niin joo ja joku ammateista kyseli...
Mä olen koulutukseltani leipuri, tällä hetkellä työskentelen kaupassa myyjänä mut kuitenkin tunnen itseni tarjoilijaksi... olin siis vuosia tarjoilijana ravintolassa ja edelleen olen silloin tällöin tehnyt keikkoja taroilijana.
Mut olen ajatellut että kun nää lapset on tehty niin opiskelisin kätilöksi.
Tosin nyt kun täältä olen teidän ammatteja lukenut ja huomannut että täällä jo kaksi koulutukseltaan kätilöä on ja ovat muissa hommissa niin rupesin miettimään että onkohan kätilöille töitä ollenkaan??

Mut joo... en sitten kerinny tänään ollenkaan ottaa päikkäreitä vaikka itselleni sellaiset lupasin... kohta tarvis lähteä töihin.
NO jos nyt koittas sit vaikka syödä jotain ennenko tarvii lähtee.

Niin ja kiva että tulee vielä uusia mukaan!! Tervetuloa!!


Riivinrauta + nuppunen 16+4
 
Heippa,

Vaatteista niitä ihana, suloisia 50cm vaatteita on täälläkin käyty hypistelemässä. mutta mitään ei ole vielä tarttunut mukaan, onneksi! Esikoiselle ostin yhdet 56cm potkarit ja pari samankokoista bodya. Niillä pärjäsin, olihan ne äitiyspakkauksen vaatteet alkuun isoja mutta melko nopsaan se poika kasvoi niihin sopivaksi! Jotenkin tuntuu etten taaskaan hirveästi ihan pientä vaatetta osta kun ei voi yhtään tietää minkä kokoinen vauveli on syntyessään, meillä kaikki 50cm vaatteet olisivat olleet jo heti alkuunsa pieniä, tosin jos lapsi syntyy parikin viikkoa etukäteen niin silloin voisi olla käyttöä juuri noille 50cm vaatteille. Varmaan suunnittelen asiat kuten viimeksikin että jos vauva sattuis olemaan tosi pieni niin soittaisin siskolle ja komentaisin sen ostamaan ja pesemään meille pari pikku vaatetta ja toimittamaan ne mulle sairaalaan. Mieheen en tässä asiassa luota ;)


Oikein kunnollinen liikesarja bongattiin eilen meilläkin, hassua miten aikaisin ne tuntuu tässä raskaudessa, ekassa tunsin joskus vk 19 ja nyt ne tuntui jo viikolla 12 ja koko ajan voimistuvat vain, mutta sehän on vain hyvä juttu.

 
Dsarial:
Aion olla kotosalla kunnes tämä nuorimmainenkin on 3v, mutta kuka tietää tullaanko tässä taas ennen noita synttäreitä taas raskaaksi.
Haluan itse lapset suh pienillä ikäeroilla...ihan käytännön syistä, sillä haluan opiskelemaan ja siitä suoraan työelämään. Jos tekisin lapset useamman vuoden välein, tulisi opintojen ja työelämän väliin aukkoja ja itseni tuntien ehtisin unohtaa asioita.
Ja kolme lasta nyt ainakin tahtoisin. Se on sellainen alkuluku minulle ja jos senkin jälkeen tuntuu että perhe ei vielä ole koossa, niin olen valmis kokeilemaan onnea vielä tuon 3 lapsenkin jälkeen :D

En tiedä onko tuossa jotain perintöä, kun meitä siskoja on 4 ja äidin ystävilläkin useammalla vähintään 3lasta ja läheisimmällä perhetutulla on 6 lasta...tottunut näkemään suurempia perheitä ja mielestäni iso perhe on ihana asia, joskin tietenkin työläs, mutta paljon siitä saa takaisinkin :D
Kuuluuhan sananlasku näin:

Sen minkä lapselle antaa, sen tuhatkertaisena takaisin kantaa =)

PS:
Phoittlen mahollisia kauheita kirjoitus virheitä, sillä tämä näppis huutaa viimeisiään :D
 
Kerompa pikaisesti kaikille noista Phil&Tedseistä kiinnostuneille miten toimivat:

VAIHTOEHTO 1:

Istumarattaat yhdelle lapselle tai jos hän vaikka kävelyllä nukahtaa, saa selkänojan helposti laskettua alas ja lapsen siis nukkuma-asentoon. Meillä mahtui reilu 2-v:kin nukkumaan!

VAIHTOEHTO 2:

Istumarattaat kahdelle lapselle,jolloin "varsinainen" istuin pystyasennossa ja sisaristuin kiinnitettynä alapuolelle.Sisaristuimessa säätövaraa selkänojan suhteen hieman vetoketjujen avulla.

VAIHTOEHTO 3 ja 4:

Pieni vauva ikäänkuin "pussimaisesti" vaakatasossa, jolloin varsinainen istuinoja lasketaan makuuasentoon ja avataan vielä sivuilta vetoketjut, jolloin syntyy mukava pussimainen aika matalalle menevä pesä vauvalle. Ja tässä vaihtoehdossa voi taaperon laittaa sisaristuimeen vauvan "päälle" erillisillä mukanatulevilla kiinnikkeillä. Jolloin siis toinen lapsista istuu mukavasti ylempänö nähden kivasti ympärille ja pienempi lapsi/vauva voi nukkua huoleti alempana.


Molemmissa istuimissa hyvät 5-piste valjaat ja mukana huippu hyttyssuoja sekä sadesuoja!


Toivottavasti selvisi hieman :wave:


Kassu ja Maikki POKS! 17 viikkoa :heart:
 
moikka kaikille! ammattia en ole lukemalla hankkinnut,kun ei ollut koulunkäynti koskaan kiinnostannut. tällä hetkellä olen rakentamassa taloa, eli vasara ja saha pysyy kädessä.

tänään kuulin ekan kerran natiaisen sydän äänet kotona vaikka viikon olen yrittännyt niitä bongailla. neuvolassa kyllä olen kuullut ne.

mulla kanssa veri seulan raja meni yli sen riski rajan, niin että nyt odottelen aikaa punktioon.
"neuvolan täti" kyllä rauhoitteli että raja ylittyi rimaa hipoen eli ei kannata murehtia paljon. ainakin sieltä saa tiedon että kumpi on!

Maha ei vielä näy mutta tuntuu kyllä;luulen että jotain myös tuntuu
onko mahdollista että kohtu liikkuu vasemmalta oikeelle ja vielä ylös päin? eilen oli semmonen tontu koko päivän aamulla oikeella päivällä vasemmalla ja illalla navan takana,kun sit lähdin kävelemmään niin se "tippui" alavatsaan missä se on ollutkin ja on nytkin?!?

ei tässä sit tällä kertaa muuta kun ruokaa tekemään!

SOLMU ja NATIAINEN 14+6
 
Kotona olemisesta: me tehdään varmaan niin kuin kuopuksen kanssakin. Mä pidän vanhempainvapaan ja mies 1 kk:n isävapaan. Nyt on tosin tarkotus tehdä niin että jään hoitotuelle siihen asti kun vauva on 1 v, eli isi olis kotona marraskuun 2010. Sen jälkeen mä teen taas osa-aikaista yötyötä ja vauva hoidetaan kotona. Mielelläni olisin vaan kotona mutta siihen ei varat riitä.
Meillä on luultavasti lapsiluku tässä. Tosin näin sanoin jo kuopuksen kohdalla. Aina olen halunnut 4 lasta ja toisaalta mies on puhunut aina 2-3. Nyt on sitten mun osalta jo menty yli mutta mieheltä uupuu vielä. Itsestä vaan tuntuu että alkaa ikä kohta tulla vastaan.

Riivinrauta: kyllä kätilöille töitä löytyy. Itsekin olen kätilön vakanssilla, mutta siis naistentautien syöpäosastolla töissä. Kätilöille kun kuuluu niin paljon muutakin kuin synnytysten ja synnyttäneiden hoito, vaikka moni sen niin suppeasti ajatteleekin.

Vaatteista: meillä on edellisillä ollu vaan muutama 56 cm vaate, olen käyttänyt alusta asti 60 cm. Meillä ainakin on kokoa tullut niin reilusti alusta asti että 56 cm meni vaan muutaman viikon.Toiselle pojalle meni 56 cm vain kotiin tullessa, syntymäpituus kun oli 55 cm. Musta ei oo niin ollu haittaa vaikka hiahnsuita on hieman joutunu kääntään ja sukat on pitäny lahkeet paikoillaan, vauva kun ei hirmuisesti liiku.

Veroehdotukset tuli meillekin ja saatiin molemmat mukavasti takasin päin. Tosin niit on vielä hieman korjattava mutta siltikin pitäis takasin tulla.

Nyt on taas yövuorot tehty ja muutama päivä vapaata. Aurinko näyttää paistavan ihanasti. Lähden kohta vähän ulos ja hakemassa kuopuksen hoidosta.

Aurinkoista päivää kaikille!

Peppi ja toukka 15+1
 
peppimamma:
Juuri tuon laajan vahtoehtojen skaalan takia kätilöksi lukeminen kiinnostaa. On varaa vahella, jos tilaisuuksia osuu kohdalle.
Esimerkiksi näkisin itseni myös ihan neuvolaterveydenhoitajanakin, jos vuorotyö kävisi liian raskaaksi jne.
Tuolla tutkinnolla on niin monta hyvää puolta, ainakin näin omasta mielestäni ja lopulta työelämässä ei taatusti ole kovin montaa samanlaista päivää :D
 
paapelo: miulla myös mietinnässä, että jos ennen koulunpenkille paluuta tekisi toisen lapsen perään (kuitenkin haluan useamman lapsen). Mutta pelko uutta raskautta kohtaan on ainakin tällä hetkellä aika kova, kun tämä alkuraskaus on ollut itsellä niin vaikea (siis pahoinvointia). Mutta ONNEKSI tätä ei tarvii nyt päättää ja tuo miehenkin mielipide varmasti hieman vaikuttaa omiin päätöksiini :D
 
Ainahan uusi lapsi on suuri päätös, vaikka haaveissa olisi suurperhe.
Meillä on miehen kanssa oikeastaan niin, että mies on onnellinen, kun minä olen onnellinen ja jos tahdon lapsia, hän pyrkii niitä antamaan :D
Hän kun on ollut ainokainen, niin tahtoo että omilla lapsilla on "tappelu kavereita" vähän useampi kuin vian mielikuvitus kaveri :D
 
Tulevaisuudensuunnitelmista:

Olen pikkuisen kanssa kotona ainakin vanhempainvapaan loppuun ja jonkin verran päälle, käytännössä vuoden 2010 - sitten hoitovapaan puolelle mentäessä alan suunnitella töihin paluuta ja ollaan puhuttu että mies voisi olla kotona tuossa vaiheessa vähän aikaa. Mulla on määräaikainen työ, joka päättynee äitiysloman myötä, joten kamalan kauaa ei uskalla olla poissa "kuvioista" jos meinaa pysyä alalla ajan tasalla. Tosin en haluaisi laittaa lasta kovin nuorena ainakaan päiväkotiin, joten olen varautunut säästöillä kattamaan vähän hoitovapaan kulujakin. Ja miehellä on vakituinen työ.

Toisen lapsen tosin haluaisin melko pian ensimmäisen perään, joten jos työrintamalla ei ole mitään kummempaa (vakituisempaa) tarjolla, ei haittaisi olla välillä vähän aikaa töissä ja palata sitten taas kotiin. Vaikka vakituinen työpaikka olisikin käytännön kannalta kiva, en ole halunnut lykätä lasten hankintaa sellaisen seikan takia. Ehtiihän niitä töitä tehdä...
 
Ihanaista huomenta!! :) Niin, mä juuri herännyt yövuoron jälkeen!

Normi pöntönhalaus kuviot taas käytiin läpi ja sit jakso jo evästää. Ja takasin sohvalle löhöään ennenku mies ja esikko tulevat kotiin :D
Mä en ole miettinyt oikeen tota äitiys/hoitovapaan pituutta. Esikosta menin heti äippäloman ja kesäloman jälkeen takas töihin. Se oli silloin ainoa ja oikea ratkaisu mulle, vaik hoitoon vieminen olikin mulle aika ressaavaa. Mä kuitenkin koin etten jaksanut olla kotona ... juontaa juurensa siihen masennukseen ja muutenkin omaan epävarmuuteen.
Alku oli hankalaa, mut nyt tää meidän 1.5 v ei meinaa ees lähtee tarhasta pois kun menee hakeen. Kikattelee vaan kavereiden kanssa. :)

Vitsit, mulla on pää ihan täynnä räkää...mistä sitä oikeen tuleekin. Jo viikon ollu flunssa päällä, mut kuumetta ei oikeen nosta. Finrexiä oon jonkin verran juonu, vaik siinäkin sanotaan ettei suositella raskauden aikana, mut pakko!
Sais kyl loppuu jo!

Millonkas täälä ihmisillä on kesälomat??
Meitsillä enää ens viikko töitä ja sit alkaa! Tosi aikaseen eikä kyllä yhtään tunnu vielä KESÄlomalta sillon, mut toisaalta ihan kiva kun vielä jaksaa tehdäkin sit kaikkee...toista ois elokuussa! Kaverin kans varattiin matkakin!

Mä muuten olen tässä parina yönä töissä tuntenut jotain ihme "möyrintää" mahassa. En voi uskoo et ne mitään liikkeitä olis kun en esikostakaan tuntenut vielä pariin viikkoon tässä vaiheessa ja silloinkin ne ekat oli sellasta pientä hipsutusta alamahalla. Mut nyt siis tuntunu pari kertaa sellasta oikeen kunnon tönäisyä, ja vähän niinkuin sellanen tunne kun sit jo paljon pidemmällä oltaessa vauva kääntyilee mahassa ja maha tavallaan "muljahtaa". Eihän tollasta tunnetta nyt voi olla viä!!??? Tai ehkä se on vaan sit jotain ilmavaivan tynkää, vaik ei kyllä tunnu sellaselta. Tollasta en kyl oo tuntenu ennen.
Kaipa mun mielikuvitus tekee tepposen kun täälä niin muut jo on tuntenu liikkeitä niin sitä itekin alkaa toivoon tuntevansa :D
 

Yhteistyössä