*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Mulla ei ole ammattia... :ashamed:
Ylioppilaaks tulon jälkeen oon ollu töissä missä milloinkin,niin päiväkodissa kuin kaupassa ja toiminu ykstyisyrittäjänäkin muutaman vuoden...mutta ammattia en oo saanu luetuks... :ashamed:

Nyt oon sit kotiäitinä ollu..ööö....*laskee*... 8 vuotta....ja kotiäitinä aion olla siihen asti kunnes nämä kaksostytöt menee eskariin;ihan tuon toisen neidin diabeteksen takia.. =)
 
Musta pitäis tulla sit insinööri, jahka tuo dippatyö nyt jokus valmistuu... Töitä teen rakennusalalla suunnittelijana. Istun siis päivät toimistossa ja heiluttelen hiirtä :) Kotona olin viimeks noin vuoden ja varmaan nyt tälläkin kertaa sinne vanhempainvapaan loppuun saakka, jos kaikki menee hyvin.

Katselin noita Phil&Tedsin vaunuja, kun niistä niin paljon täällä puhutaan. En ole koskaan nähnyt moisia livenä, miten nuo siis käytännössä toimivat? Laitetaanko se vauvan kassi tuonne alempaan pussiin ja saako tuota ylempänä olevaa sitten ollenkaan makuuasentoon? Ja mites tuo toimii, kun joissain oli sellainen pussin näköinen, missä vauva kölli ja sitten toisissa kuvissa näytti olevan kaksi sellaista ihan kiinteän oloista penkkiä? Eli saako niihin kaks eri ikäistä makuu asentoon nukkumaan vai istuuko isompi aina joka tapauksessa?
 
Mä olen it-alalla. Tein täyskäännöksen alasta toiseen muutamia vuosia sitten. Opiskelin aiemmin kemiaa ja olin töissä jonkun vuoden yhdessä labrassa, mutta sitten iski nörttivaihe päälle ja tässä sitä ollaan :D

Noista liikkeistä. En ole oikein varma, mutta jotain kuplintaa olen tuntenut jo pari viikkoa. Lähinnä vasemmalla puolella olen jotain tuntenut. Mulla on vielä kolme viikkoa seuraavaan nlakäyntiin ja samana päivänä on rakenneultrakin. Piitkä aika vielä odotella. Olis pitäny ottaa se neuvola aikasemmin, mutta kun työt antaa niin huonosti periksi :/
 
Töistä...

Olen valtion virkamies, näin ympäripyöreästi :)

Facebookissakin tekisi toden totta mieli kertoa raskaudesta, mutta ihan kuin sulla Talvicci, siellä on pari tyyppiä töistä, joiden en vielä siis haluaisi tietävän.

Äsken olin esitelmöimässä isolle porukalle huiviin kietoutuneena, tuntuu että vatsa on jo vähän pyöreä :) Mutta ihana asiahan tämä on ja ei pitäisi oikeasti jännittää asiasta kertomista näin. Se vaan tuntuu niin henkilökohtaiselta, jotenkin...

Apollo + Töppönen 12+3

eikä siihen neuvolaan ole "enää" kuin kolme viikkoa, luulin vielä neljä olevan...jihaa
 
apollo80 mä ajattelen samalla tavoin. Eli valtavan ihana asiahan tämä on ja tavallaan tekisi mieli kaikille kuuluttaa tästä, mutta toisaalta myös niin henkilökohtainen ja tärkeä asia, ettei tee mieli "puolitutuille" kertoa tai sellaisille, joita ei niin läheisiksi edes koe. Mutta niinhän se menee, että huhut kiertävät ja pian tietävät nekin joille ei itse kertoisi, yleensä sukulaiset juoruaa..
 
EEEEiiiii! Mä kirjotin piiitkän pätkän ja se P**kele hävisi!!!

Siis:

Inka Toivotaan kaiken olevan hyvin! Saitko jo selvyyden kipuihin?

Ammatiltani olen lähihoitaja,kun sitä nöpötin kyselit :)

Töissä olen jo kaikille kertonut niinkuin jo aikaisemmin sanoinkin että oli pakko kertoa hyvinkin aikaisin tekemäni työnivuoksi..

Liikkeistä täällä tuntuu ajoittain pientä tuuppimista tai mönkimistä tuossa vatsan sivureunassa. Harvakseltaan vielä tuntuu(esim.tänään ei ole tainnut tuntua vielä) mutta en murehdi asiasta sillä ne kyllä ne tuntuvat ennemmin tai myöhemmin :)

Vaunuista olette höpissyt. Meillä poika on tuolloin lokakuussa 2v10kk ja päätettiin että sit luovutetaan hänen rattaat vauvalle! Ovat nimittäin yhdistelmät niin ne muuttuvat vaunuiksi sitten.. Pitää miettiä tuota seisomalautaa tai jotain muuta järkevää ratkaisua(kävely). Uskon ettei kuitenkaan enää niin paljon noita rattaita sitten tarvitse. Ja meillä on matkarattaatkin, joten jos porukalla lähdetään niin onpahan molemmille miehelle ja minulle työnnettävät :)

Tänne ei ihmeempää kuulu! Kaikki on loistavasti! Vointi on hyvä, vatsaa nippailee kovastikin ja mä paistun kun hiivataikina :D

Neuvolaa ja ultraa odotellessa(vielä muutama viikko)

heinähattu & toukka (huom.nyt se sai nimen) :D rv 15+6

p.s.huomenna sitten alkaakin jo 5 raskauskuukausi :) Ihanaa! Näin se aika vaan vierähtää...
 
Ihan hyvä ja selkeä teksti, heinähattu :flower: Hyvin sai selvää mitä aioit sanoa :)

Toivottavasti Inkalla kaikki hyvin :hug: .

Kertomisesta.. mä en ole kertonut vasta kuin yhdelle ystävälleni, jota tarvitsin ultran ajaksi lapsenvahdiksi. Häntäkin vannotin olemaan kertomatta eteenpäin. En tiedä onko pysynyt - onneksi tekee niin hurjaa ilta- ja yötyötä ettei sosiaaliselle elämälle jää hirmuisesti (juoruilu)aikaa :D .

Vaunuista - meillä on esikoisella yhdistelmävaunut, jotka ajattelin suoraan tälle kakkoselle sitten jättää. Esikoinen on 1v7kk lokakuussa, enkä usko että kahdelle istuimelle on tarvetta. Emme siis käytä vaunuja/rattaita juurikaan asiointeihin tai kauppareissuilla, vaan vain ulkoilun apuvälineenä.


Aurinkoisia kevätpäiviä joka suuntaan toivotellen
~Tiila ja Kauno 14 tasan :heart:
 
Moikka!

MB Mies ei ole nyt kotona, joten en voi kysyä sitä nettikauppaa. Voin kyllä veikata, sillä meidän koneen bookmarkseissa oli tällainen sivusto:
http://www.mywendyhouse.com/index.php?main_page=product_info&cPath=69_73&products_id=311
Eli tuon hinnaksi euroissa tulisi n. 600? postikuluineen ja sisaristuin ymmärtääkseni kuuluu mukaan. En kyllä suomalaisista myyjistä oo ottanut selvää, tiedän vaan vaunuaitan, jossa vibet maksais sisarirtuimen kanssa yli 850?.
Riinuska81 Mä oon ymmärtänyt, että sillä sisaristuimella saa tehtyä just sellaisen "vauvapussin" tai sitten sen voi laittaa sinne alas, jolloin lapsi istuu siinä. Tuosta makuuasentoon laittamisesta en osaa sanoa. Tuo meidän taapero harvemmin suostuu kärryissä nukkumaan, joten sillä ei meille ole suurta merkitystä. Me ajateltiin käydä jossain suomen liikkeessä perehtymässä ominaisuuksiin ja tilata rattaat sitten. :)

Ammateista Olen sairaanhoitaja ja olen töissä lastensairaalassa. Mitä nyt ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla viimeiset vajaa pari vuotta eikä töihinpaluu ole ihan lähiaikoina ajankohtaista. Olen kyllä välillä käynyt keikkailemassa, ettei taidot ihan ruostuisi. Nöpötin et varmaan sattuisi neuvolaterkka olemaan? Meillä olisi tällä hyvä konsultaatioapu, jos näin sattuisi olemaan. :D

Varhaiset liikkeet Kyllä ensikertalaisetkin varmasti voi tuntea ajoissa liikkeet. Itse tunsin esikoisesta myös viikon 16 paikkeilla. Tässä raskaudessa ekat liikkeet tuntui ihan samoihin aikoihin. Kai ekassa raskaudessa kuitenkin yleisempää on, että tuntuvat joskus rv20 tienoilla, mutta tuokin varmasti riippuu odottajan rakenteesta, istukan paikasta ym. yksilöllisistä tekijöistä.

Pikki 15+1
 
Tänään tuossa ruuan jälkeen makasin sohvalla ihan hiljaa...
Sitten vasemmalla alavatsalla tuntu semmonen niinku olis kupla puhjennu :D Ja ku kyttäsin samalla mahaa niin näky oikeesti ku se kohos se mahan pinta :eek: :D

Ja sitten tuntu semmosta niinku olis höyhenellä joku sivelly mahaa sisältä päin :D

Vitsit kyllä ne vaan taitaa olla luultavasti Uunon liikkeitä!!! :D
Ihanaa :D :heart:

Yhen kaverin kanssa tuosta juteltiin ja seki sano että alko oikein hentoja liikkeitä tuntemaan joskus rv.16...

Mullahan on tänään rv.15+6, ultran mukaan rv.16+3...

Oi joi...

*Talvicci ja Molskiva(?) Uuno rv.15+6* :heart:
 
Iltaa :wave:
Kotiuduttu on ja Tiuhtilla vaan jatkuu tämä heiluminen...tunnin aikana on valehtelematta mölskynyt ainakin 20 potkua ja ihan selkeitä, tuntuu että kohtu vispaa sambaa ja rumbaa ja mitä lie :LOL: IHANAA :heart:

Ammatista:
Juu eipä ole täälläkään vielä ammattia.
Lopetin lukion aikoinaan, kun tajusin ettei se ole minun juttuni lainkaan ja en edes tiennyt mitä haluaisin tehdä. No kaiken maailman hommissa sitä tuli tuossa ennen esikon odotusta oltua ja nyt vasta hänen syntymänsä jälkeen valaistui, että haluan kuin haluankin terveydenhoitopuolelle, mutta kätilöksi :D
Eli aikeissa aloittaa jossain vaiheessa pitkä kestoinen koulutus, mutta en kiirehdi tuon asian kanssa. TAhdon että lapset on ensin omasta mielestä tarhaikäisiä ja sitten painun ensin Amikseen sosiaali ja terveysalaa opiskelemaan ja sitten Amk kätilöksi lukemaan.
Tuokin on kyllä sellainen ala, josta ei kyllä työt heti lopu ja siis valinnan varaa löytyy, sillä siinä saa pätevyyden muuhunkin.
Jos jotain haluttaa tietää enemmän niin netistä löytyy kyllä tietoa, mitä kaikkea tuo pitää sisällään :D

Nyt jos menisi TAAS syömään :p :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 16+3
 
Korjaan tuon verenpaineeni kun neuvolakorttia luin eli se on 106/54 :eek: eli TOSI matala.

Ammateista oli ollut puhe. Olen liikunnanohjaaja eli tällähetkellä ryhmäliikuntaohjaajana eräällä kuntoklubilla :wave:
 
Heipähei vaan kaikille. Huomasin vasta nyt tällaisen ketjun ja koska lokakuun synnyttäjä olen niin kai voin vielä liittyä mukaan? Pitääkö minun tehdä jotain erityistä, jotta pääsen mukaan? Esim kun siinä alussa oli niitä laskettuja aikoja ja sellaista, niin miten saan omani sinne?

viikkoja 16+6
 
Hei Kaikille,

Ilmoittautuisin mukaan tänne. Olen 31-vuotias ja ensimmäistä vauvaa odottelen. Laskettu aika on 14.10 ja paikaksi olen valinnut naistenklinikan. Tosin kuulin neuvolassa, että nyt on sellainen vauvabuumi, että voi olla, että ei pääse sinne minne on suunnitellut, vaan voidaan ohjata kättärille, jorviin tai jopa Hyvinkäälle tai Porvooseen.

Raskaus on edennyt ok. Olin todella yllätynyt kuinka voimakas alun pahoinvointi oli, mutta onneksi on jo ohi. Tällä hetkellä lähinnä jännittää erilaiset stepit ja niiden "läpäiseminen" esim. torstaina sydänäänten kuuntelu ja toukokuussa rakenneultra. Miten te muut onnistutte pitämään hermot kurissa? Tuntuu, että itselläni laukkaa koko ajan eri kauhukuvia ja esim. np ultrassa olin aivan paniikissa, kun ultran tekijä oli kauan aivan hiljaa. Sitten kävikin ilmi, että hän oli harjoittelija eikä osannut mitata niskapoimua ja siksi oli hiljaa keskittynyt, mutta olin jo kuvitella kaikenlaista. Lisäksi huomaan koko ajan tehneeni virheitä, kuten käytin flunssaan nenäsuihketta, joka ilmenikin kielletyksi.

Tarkoitukseni oli, että en kerro raskaudesta kovinkaan monelle, mutta niin siinä sitten on käynyt, että olen lörpötellyt lähes kaikille. Tänään töissä ensimäisen kerran yksi kolleega kysyi, että olenko raskaana, joten ilmeisesti kupu on sen verran pömppö, että asiaa ei kauheasti olisikaan onnistunut salaamaan.

Summa summarum todella mielenkiinnolla odotan tulevia kuukausia ja kiva lukea muiden samassa tilanteesa olevien kokemuksia!
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Hemari ilmoittele vain ikä, LA, monesko lapsi ja missä synnytät tänne niin ehkäpä meidän ihana Talvicci ystävällisesti tiedot laittaisi listaan :) Ei kuitenkaan ole pakko.

Täällä päivä mennyt aivan uskomattoman ihanassa olossa. Olen jopa syönyt lämmintä ruokaa. Ihan haltioissani olen! :LOL:

Ammatista kysyttiin, täällä kans lukiopohjainen kotiäiti, toki ilman lapsia. Ainakin lokakuuhun. Ammattivalmentajaksi olen kyllä kouluttautunut, mutta ne hommat jätin vuosi sitten kun Suomesta muutin. Ja meillä siis urheilija perhe. Itsekin maajoukkueessa harjoitellut vuodesta 2002 eli siinä se aika onkin mennyt. Nyt piti jättä joukkue ja tulevat kesän EM-kisat yllätyksellisen vauva uutisen takia. Ehkä taas myöhemmin uudestaan.

Juuri sain muusin ja nakkikastikkeen valmiiksi ja syötyä, eli nyt siivoamaan jäljet,


Pikkis ja masuasukki 12+5
 
helmari ja aliisa tervetuloa mukaan :wave:

voi ehkä vaikuttaa siltä, että kaikki hillitsee hermonsa...voisin melkein käsi sydämellä vannoa, että näin ei ole =)
Tuo nenäsumute oli yksi mistä itsekkin esikon odotusaikana panikoin, sillä käytin nasolinia kun olin potenut viikon flunssaa. Noh, eipä siitä satunnaisesta suihkuttelusta mitään vaaraa ole, vasta jos sitä käyttäis esim. allergiseen pitkäkestoiseen nuhaan, voisi olla jo huolestuttavampaa. Joten älä huoli, kukaan ei ole täydellinen,eikä tarvitsekkaan olla, mitä enemmän yrittää pyrkiä täydellisyyteen äitinä, sitä pahemmin tosiasiat iskee vasten kasvoja, sen olen huomannut useasti kuluneen vuoden aikana :D
 
Moi kaikille,

:whistle:
Pitkästä aikaa tässä kirjoittelen, jotenkin en ole vaan saanut aikaiseksi.. :)

Kävin tosiaan jo pari viikkoa sitten uudestaan siellä np-ultrassa, koska ensimmäisellä kerralla sikiö ei vastannut vielä viikkoja niin, että siitä olisi saanut katsottua tarkkaan tuon niskapoimun. No, tällä toisella kerralla kaikki oli ok, ja nyt sikiön ikä myös vastasi tarkalleen kuukautisista laskettua aikaa, joten laskettu aikani nyt pysyy kuin pysyykin sitten tuossa 22.10 :)

Neuvolassa kävin viime viikolla ja siellä katsottiin ainoastaan kaikki rutiinit. Painoa oli tullut 1,1 kg lisää , hb oli noussut 120 -> 140 ja kaikki muutenkin tosi hyvin. Sydänääniä lääkäri kovin pohdiskeli, jos kuuntelisi mutta päätti sitten, että ei edes yritä kuunnella, koska olin juuri viikko sitten ollut ultrassa. Totesin hänelle, että itse kuulin ensimmäistä kertaa edellisenä päivänä kotidopplerilla (angel sounds) ja hyvin kuuluivat, niin lääkäri oli ihan ihmeissään kotidopplerin kyvyistä.. :)

Mahaparkani ei ole kasvaut vieläkään. :'( Olisi jo ihan kiva, jos olisi edes hiukan jo mitä esitellä.. Muutenkaan en ole vielä-kään huomannut minkäänlaisia merkkejä raskaudestani.

Voi, kauhulla jo ajattelen muutaman viikon päähän tulevia siitepölykasoja. Joka vuosi on tuntunut siltä, että allergiani menee aina vaan pahemmaksi ja pahemmaksi, niin nyt jo oikein kammottaa, pääsenkö sisätiloista alkukeasästä lähtemään oikein minnekään. Lääkärille kerroin allergiastani ja hän totesi, että apteekista saisi käyttää paikallisvalmisteita, joiden nimeä en muista, mutta joita saa ilman reseptiä. Hän lupasi kirjoittaa reseptinkin, mutta totesin sen olevan täysin turhaa, koska en koe saavani minkäänlaista apua näistä "miedommista" lääkkeistä. Miten te muut olette ajatelleet selviävänne kesästä?

Vaunuista olitte jutelleet.. Voisiko joku ystävällinen ihminen selvittää pari faktaa ensikertalaiselle.. :)
Eli jos ostan yhdistelmävaunut, niin nehän nimensä mukaisesti käyvät ilmeisesti jo ihan pienelle vauvalle kuin myös sitten jo isommalle kaverille? Mutta, mitä ovat sitten kantokopat? Mitä eroa on kovalla ja pehmeällä? Ja jos ostan autoon sellaisen turvaistuinhässäkän, niin voinko käyttää sitä myös esim. kauppareissuilla, niin että vain jotenkin saan liitettyä sen sitten vaunuihin, tai siis vaunujen runkoon? Toivottavasti joku ymmärtää, mitä tarkoitan.. :) Kaikki termit ei ihan vielä ole kohdallaan.. Mitä vaunumerkkiä pidätte vaunujen "aatelina"? Ja millaiset vaunut kannattaisi ison koiran omistajan hankkia..? Eli vaunujen pitäisi kestää 5-8 km päivittäisiä reippaita kävelylenkkejä, asvaltilla, sekä metsäteillä (jotka kuitenkin ovat suht tasaisia) Itse olen surffaillut lähinnä Teutonia merkin sivuilla, koska googlettaessani se osui ensimmäisenä silmään..

Loppuun vielä tiedustelisin pienen vauvan kanssa reissaamisesta. Onko kenelläkään kokemuksia? Me reissaamme miehen kanssa yleensä muutaman kerran vuodessa ja nyt olisi jo tietysti kova hinku varata matkat ensi talvelle. Thaimaahan, Malesiaan, Dominikaaniseen tasavaltaan, tai ylipäätään jonnekin hiukan kauemmas. Mukaan saisimme todennäköisesti myös isovanhemmat, jolloin pääsisimme joinakin päivinä myös kahdestaan kulkemaan. Oletteko reissailleet 3-4kk ikäisen kanssa? Miten matkat ovat menneet?
 
ai siis noinko tänne vaan ilmottaudutaan :) No siis olen 20-vuotias ja ekaa lasta odottelen. Laskettu aika on 7.10. En tiedä yhtään missä synnytän, kun voi olla, että tässä vielä muutetaan Turusta Helsinkiin ennen lokakuuta.
Aliisa77:lle: Hermot on ollu kireellä kyllä välillä, varsinkin sillon kun yhtäkkiä alkaa verinen vuoto. Ekan kerran kun vuoto alkoi ehdin jo pelätä pahinta ja kun samana päivänä (onneksi) pääsin peruutusajalle yths:ään gynelle, niin olin jo täysin varma, että vauva oli kuollut. Verta tuli todella runsaasti. Ultrassa kuitenkin näkyi pieni ihmisalku ja melkein itkin :)
Toisella kerralla kun vuoto alkoi olin kaupassa ja ajattelin että jaahas, taas se alkaa. Mutta sillä kerralla en sitten enää pelästynyt niin paljon. Eka oikea ultra oli kuitenkin tulossa.
Nyt vaan jotenkin pystyn luottamaan siihen, että kyllä se vauva siellä on ja voi hyvin. Tosin nyt kun jotkut jo tuntee liikkeitä ja minä en vielä, niin vähän taas hermot piukalla, että onkohan sittenkään kaikki kunnossa kun mitään ei tunnu. Mutta eihän läheskään kaikilla vielä tunnukaan. Varsinkaan ekan lapsen kohdalla, kun ei tiedä mitä odottaa.
 
Elikkä ilmoittauduin päivystykseen klo 14. Odottelin vaan vaivaiset 3h ennen kuin pääsin lääkärille.
Teki sisätutkimuksen, kaikki kunnossa, katsoi vauvaa vielä ultralla ja kaikki hyvin :heart:
Pikkuinen vastasi viikkoja ja oli vähän alle 200g :)
Kivulle ei siis löytynyt mitään syytä..
Odottelin vielä puoli tuntia kun otettiin verikokeet, ja niiden tuloksia reilun tunnin.
Eli siis 19.10 sain lääkäriltä luvan lähteä kotiin koska kaikki oli hyvin.
Jos kipu jatkuu/yltyy niin takaisin. Nyt on jo pikkuhiljaa helpottanut..

Inka 17+1 :heart: :heart:
 
Noista termistöistä:
Kovalla tarkoittanet kiinteää koppaa. Eli sellaista, joka kiinnitetään uoraan rattaisiin, kuten vanhan ajan vaunuissa ja pehmeä koppa on usein varusteena näille yhdistelmä rattaille. Hommana siis se, että ainoastaan tarvitsee laskea istuinosan selkänja vaakatasoon ja iskeä tämä koppa siihen ja valmis. Itse henk.koht. pidän tästä enemmän, sillä se on helppo kantaa vaikka rputkin ylös, tai suoraan vaikakpa kylässä parvekkeelle tms. ilman että vauva mahdollisesti herää tai siis ei tarvitse vauvaa erikseen nostella rattaista.

On olemassa sellaiset kalliimmat rattaat, joihin voi ostaa lisäosana sarjaan kuuluvan turvakaukalon. Eli ihan pikkuvauva aikana, rattaiden runko voidaan taittaa esim. autoon kaukalo vöihin, hurauttaa kauppaan ja ostoksille mentäessä koota rattaat laittamalla kaukalo suoraan kiinni rattaisiin. Nämä ovat uutena ainakin tyyriit (ainakin uusimmat mallit ) ja eivät oiekin edes mene kovin pitkään, sillä vauvat kasvavat nopeasti :D
Muutoin tätä mahdollisuutta ei normi yhdistelmä rattaissa ole, eli et voi kiinnittää tavis rattaisiin jotain kaukaloa...
Toivottavasti tuosta sekamelskasta sai edes pienesti tolkkua.

Kannattaa selailla netistä erilaisia vaihtoehtoja...muistaakseni lastentarvike.fi/com (en muista tuota päätettä ) on mahdollisuus hintavertailuun jota kannattaa käyttää nimenomaan tässä hankinnassa.
Kannattaa myös vilkuilla vaikkapa huuto.net sivustoilta, sieltä voi löytyä aarteita :D

paapelo+poju+Tiuhti 16+3
 
Iltoja vaan kaikille masunkasvattajille :D

Ammateista kyseltiin, olen koulutukseltani puutarhuri, mutta työskentelen askarteluliikkeessä =)
Sitten tuolla puhuttiin vuodoista, itselläni oli kolmen viikon ajan sellaista suht olematonta tuhruvuotoa viikoilla 5-7 ja koko ajan karmea pelko siitä, että pikkuinen hulahtaa veskipönttöön.Klinikan ultran jälkeen vasta pystyi rauhoittumaan, kun sanoivat siellä silloin, ettei täällä mitään merkkejä keskenmenosta ole, eikä valkovuoto ole monestikaan kuulema väritöntä.Mutta kyllä se pelotti silti :|
Nyt tämä mamma painuu nukkumaan, oli hirmu pitkä ja rankka työpäivä, lapset on saatu nukkumaan ja jos on onni matkassa, nuorin nukkuu koko yön, jotta sais äitee levätä =)
Dragon-lady ja Lilla My 14+0
 
Tervetuloa hemari ja aliisa :wave:
Lokamassuilla on myös kerho. Siitä voitte laittaa yv:tä mulle jos kiinnostaa sinnekki puolelle liittyä...
Meillä onki hemarin kanssa samana päivänä lasketut ajat ja molemmilla tulossa myös esikoiset :D Ja melkein saman ikäsetki ollaan :D

lumella
Mä kans olen pähkäilly noita vaunujuttuja... Ku ei oikeen tiiä millaset olis hyvät jos uutena ostetaan...
Sen ainaki tiiän että yhistelmät tulee ehottomasti olemaan :)

inka
Ihanaa että kaikki oli hyvin :hug: Toivotaan ettei noita kipuja enää tule...

Meitä lokakuisia on muuten jo 110kpl :wave: Tosin listassa on jokunen jotka on täysin kadonnu... :whistle:

*Talvicci ja Uuno rv.15+6* :heart:
 
Apua miten paljon täällä on kirjoiteltu näin lyhyessä ajassa! Enhän mä kohta pysy teidän perässä mitenkään..

Ensinnäkin hyvä että inkalla on kaikki hyvin! :)

Sitten tervetuloa uusille!

Vaunuista on edelleen keskusteltu ja mä en kyllä osaa hirveästi suositella mitään merkkiä, koska itse omistetaan tasan yhdet, joten kokemusta on vain niistä. Sen voin sanoa, että olen ollut tosi tyytyväinen, koska nuo sopii täysin meidän tarpeisiimme. Kyseessä on Quinny Speedit. Niissä tosin on erillinen kova koppa, josta kaikki ei tykkää. Jotkut onkin ostaneet erillisen kantokopan sen takia. Runkoon saa kiinni Maxi-Cosin turvakaukalon. Meillä koppa ei ollut kovassa käytössä kun neiti ei tykännyt olla siellä "pimennossa". Kuljinkin sitten turvakaukalo rungossa melkein koko ajan. Meille nuo rattaat sopii tosi hyvin, koska ne on kätevät kaupungilla kierrellessä ja tosi hyvät lenkkipolulla. Ainoa vaan, että kyllästyn välillä pakkaamaan niitä autoon vaikka ei painavat olekaan (10kg) mutta kun meillä on mentävä rattailla parkkihalliin joka kerta (en jaksa kantaa neitiä sinne asti) joten haluaisin jotkut tosi tosi kevyet matkarattaat autoilua varten ja niihin olenkin ajatellut Quinnyn Zappeja, joihin saa myös meidän turvakaukalon kiinni sitten tätä toistakin ajatellen.

Pikkis meillä meni rattaiden valinta vähän sillai, että ensin mietin minkä turvakaukalon haluamme ja sen mukaan sitten mihin runkoon sen saa kiinni. Sitten tietty etsin netistä kommentteja eri rattaista. Mulla tais olla joku 5 merkkiä 3-pyöräisiä, joista hylkäsin osan jo ihan pelkän painon perusteella (en jaksa muuten nostella autoon), osan etupyörän takia (onko kääntyvä ja lukittava ym.), osan nettikommenttien takia. Ja sitten vaan tykkäsin noiden rattaiden ulkonäöstä niin paljon, että sekin varmasti vaikutti lopulliseen valintaani. Missään en käynyt kokeilemassa yksiäkään rattaita vaan tilasin nuo sitten valinnan tehtyäni suoraan Saksasta :)

Nyt taas tosiaan kuten kaikki jo ovat varmasti tuhat kertaa lukeneet (anteeksi), olen ostamassa Phil&Tedsin Vibeja sisaristuimen takia ja niissähän on vauvalle pehmeä kantokoppa. Kuten paapelo sanoi, se on hyvä jos ei esim. ole talossa hissiä että joutuu kantamaan vauvaa portaita tai sitten jos joutuu muutenkin nostelemaan vauvaa rattaista eikä halua herättää. Meillä tosiaan turvakaukalo vastasi sitä kantokoppaa kun sen sai aina kätevästi irrotettua rungosta mukaan ilman että vauva heräsi.

No huh tulipas romaani :ashamed:
 
Niin ja ammatista kyseltiin.. Olen it-alalla ollut jo kohta kymmenen vuotta :eek: Kävin töissä kääntymässä vajaan 4kk kun esikoinen oli 6kk (mies jäi kotiin) ja nyt jäin hoitovapaalle helmikuussa. En sitten pääsekään töihin enää ennen uutta äippälomaa (hoitovapaa loppuu juuri kun äippäloma alkaa..), mutta jos mies uskaltaa jäädä kahden kanssa kotiin niin sitten menen töihin ensi kesänä.
 
Iltaa!
Tervetuloa uusille :flower: Mukava että meitä on paljon!

Pikki en ole neuvolaterkkari, joten multa ei paljon konsultaatioapua saa :D Se on harmittavaa tavallaan neuvolassa, että meidän terkka taitaa vähän olettaa että tiedän jo niin paljon työni puolesta raskausasioista, ettei tarvitse kaikkea kertoilla. Sanoin kyllä heti eka käynnillä, että paljon saa kertoa asioista, sillä en siis ole neuvolassa töissä.

Täällä on pahoinvointi nyt helpottanut suuresti, ihanaa =) Mutta nyt tuli flunssa,harmi. No tässä saikulla muutenkin ,niin ehtii sairastella. Ihanaa kun mies hoitaa kaikki kotityöt :heart:

nöpötin ja pikkuinen 14+6
 

Yhteistyössä