Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Minulla oli myös tuota "pyyhittäessä väriä , vuotoa viikoille 8 asti ja sitten loppui. Ei ollut mitään ihmeenpää syytä varhaisultran mukaan, ja sikiö siellä elossa yhä on, kotidoplerilla eilen kuunneltu viimeeksi nyt rv 10+1.

Tervetuloa.
Toivottavasti tämä on vaaratonta ❤
Luulin jo eilen että loppuu mutta nyt aamuvuoron aikaan taas pahentunu 😩
 
  • Surullinen
Reactions: merin
Toivottavasti tämä on vaaratonta
Luulin jo eilen että loppuu mutta nyt aamuvuoron aikaan taas pahentunu
Oletko varma, ettei tule limakalvoista? Täällä on sitä ongelmaa. Tokan lapsen raskaudessa mulla oli vuotoa enemmänkin alkuraskaudessa, mutta se tuli kuulemma istukan reunasta ja oli vaaratonta. Toivottavasti tuo nyt loppuu pian. Ihanaa, että täällä joku vielä suurperheellisempi :)
 
Ei kyllä nyt tämä työnteko nappaisi ollenkaan. Edellisistä raskauksista poiketen huono olo vaivaa myös töissä, lisäksi palelen tosi paljon ja keskittymiskyky on ihan hakusessa. Tänään henkilöstöravintolassa oli jotain karmeaa valkosipulikäristystä lounaaksi, meinasin oksentaa lähimmässä pöydässä istuvien päälle, kun tulin työhuoneesta ulos (onneksi oli maski) ja pakenin kauheaa vauhtia ulos, pois siitä järkyttävästä kärystä. Menin läheiseen Fazerin lounasravintolaan ja söin sitten kalaa ekaa kertaa pariin vuoteen, kun heidänkin kasvisvaihtoehdossaan oli valkosipulia. Nyt on tauko, mutta sitten pitäisi jaksaa pusertaa vielä iltaan asti.
 
Mulla ollut nyt viime päivät kans tosi pahaa ällötystä. Tänään rv 7+1. Oikeen mikään ruoka ei maistu. Ihan pitää pakottaa ittensä syömään ees jotain. Sit mua lisäks närästää tosi paljon. Tietääkö joku saako raskaudenaikana käyttää happosalpaajia? Renniet on mulle kuin karkkia söis ei siis mitään iloa niistä. Mulla on IBS ja närästysoireet varmaan senkin takia ihan super pahana. Pitää kyllä soittaa neuvolaan ja kysyä.
 
Ei kyllä nyt tämä työnteko nappaisi ollenkaan. Edellisistä raskauksista poiketen huono olo vaivaa myös töissä, lisäksi palelen tosi paljon ja keskittymiskyky on ihan hakusessa. Tänään henkilöstöravintolassa oli jotain karmeaa valkosipulikäristystä lounaaksi, meinasin oksentaa lähimmässä pöydässä istuvien päälle, kun tulin työhuoneesta ulos (onneksi oli maski) ja pakenin kauheaa vauhtia ulos, pois siitä järkyttävästä kärystä. Menin läheiseen Fazerin lounasravintolaan ja söin sitten kalaa ekaa kertaa pariin vuoteen, kun heidänkin kasvisvaihtoehdossaan oli valkosipulia. Nyt on tauko, mutta sitten pitäisi jaksaa pusertaa vielä iltaan asti.
HaHa😄
Onneks mulla ei oo ällötystä kovinkaan paljoa, ainoastaan jos oon todella nälkänen voi hieman olla etova olo mutta ei paha.
Itse oon vanhainkodilla töis että, siellä niitä eri hajuja kyllä tulee vastaan 🤭

Närästys kylläkin on vaivana sen sijaan, ei ollenkaan kiva pukea vanhuksia pää kumaras samalla kun ruokatorvi on liekeissä 🔥

Ummetus vaivaa kans, maha on välillä niin pinkee eikä oikeen oo ruokahalua.
 
Jaahas.
Kävin neuvolassa, kaikki hyvin, r-testi näytti plussaa....
Kävin vielä tk:ssa, lääkäri ultras vuodon takia.
Ei lääkäri muuta nähnyt kuin kystan.... Ei sikiötä ei mitään.

Päivystyslähete keskussairaalaan, joten odotan uutta UÄ:tä.

Tk:n lääkäri sanoi että, hän ei ihmettele vaikka keskussairaalan välineillä he löytäisivätkin sikiön joka voi hyvin, kaikki on mahdollista mutta, koska kuva oli poikkeava niin laittoi tietty lähetteen.

Aluksi oli oikeen positiivinen olo mutta....nyt lähti kyllä kaikki toivo....

Eihän siellä ketään VOI olla!!??

Vaikka lääkäri sanoi että, niiden laitteilla on vaikea tutkia koska niitä ei oo tarkoitettu sikiöaikaiseen tutkimuksiin, niin.....mun järki sanoo että, kai siellä sikiö näkyisi??

En tiedä....kyllä tää nyt on niin turhauttavaa.
 
Jaahas.
Kävin neuvolassa, kaikki hyvin, r-testi näytti plussaa....
Kävin vielä tk:ssa, lääkäri ultras vuodon takia.
Ei lääkäri muuta nähnyt kuin kystan.... Ei sikiötä ei mitään.

Päivystyslähete keskussairaalaan, joten odotan uutta UÄ:tä.

Tk:n lääkäri sanoi että, hän ei ihmettele vaikka keskussairaalan välineillä he löytäisivätkin sikiön joka voi hyvin, kaikki on mahdollista mutta, koska kuva oli poikkeava niin laittoi tietty lähetteen.

Aluksi oli oikeen positiivinen olo mutta....nyt lähti kyllä kaikki toivo....

Eihän siellä ketään VOI olla!!??

Vaikka lääkäri sanoi että, niiden laitteilla on vaikea tutkia koska niitä ei oo tarkoitettu sikiöaikaiseen tutkimuksiin, niin.....mun järki sanoo että, kai siellä sikiö näkyisi??

En tiedä....kyllä tää nyt on niin turhauttavaa.
Voi miten inhottavaa tällainen epävarmuus tähän kohtaan. Milloin pääset ultraan sairaalaan? Paljon tsemppiä odotukseen, toivotaan, että tilanne selviää pian ja sieltä löytyy kunnossa oleva pikkuinen.

Mä olin yhden yön työreissulla ja vaikkei edes ollut kovin raskas ohjelma tai mitään, niin oon kyllä aivan poikki nyt kotiin päästyä. Huh.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Mulla ollut nyt viime päivät kans tosi pahaa ällötystä. Tänään rv 7+1. Oikeen mikään ruoka ei maistu. Ihan pitää pakottaa ittensä syömään ees jotain. Sit mua lisäks närästää tosi paljon. Tietääkö joku saako raskaudenaikana käyttää happosalpaajia? Renniet on mulle kuin karkkia söis ei siis mitään iloa niistä. Mulla on IBS ja närästysoireet varmaan senkin takia ihan super pahana. Pitää kyllä soittaa neuvolaan ja kysyä.
Mullakin on huonoa oloa ja närästystä aina iltaa kohti. Närästyskin tuntuu huonolta ololta, kun on jotenkin kurkunpäässä ja rintalastan alla. Sellainen ällötyksen tunne sekin. Syömään pystyn mutta ei tee mieli isoja annoksia. Lääkkeistä en tiedä kun en normaalisti kärsi närästyksestä. Esikoisen raskaudessa söin välillä Rennietä, nyt en ole kokeillutkaan vielä.

Onko muilla sellaista, että veden juominen jotenkin tökkii? Mulla ennen kaikkea ajatuksena. Sitten kun juon, niin ihan hyvin menee kumminkin alas. Ei kauhean hyvä yhtälö muutenkin hidastuneen vatsan toiminnan kanssa, että ei tule juotua vettä riittävästi.

@Danotte Onpa ikävä tilanne! Toivottavasti et joudu elämään epävarmuudessa pitkään. Voimia!

Väsymys on muuten painanut nyt pari päivää tosi paljon vaikken ole tehnyt mitään väsyttävää ja olen nukkunut hyvin. Tuleepa ainakin mentyä järkevään aikaan nukkumaan. Mutta alkaa olla päikkärienkin tarvetta.
 
Jaahas.
Kävin neuvolassa, kaikki hyvin, r-testi näytti plussaa....
Kävin vielä tk:ssa, lääkäri ultras vuodon takia.
Ei lääkäri muuta nähnyt kuin kystan.... Ei sikiötä ei mitään.

Päivystyslähete keskussairaalaan, joten odotan uutta UÄ:tä.

Tk:n lääkäri sanoi että, hän ei ihmettele vaikka keskussairaalan välineillä he löytäisivätkin sikiön joka voi hyvin, kaikki on mahdollista mutta, koska kuva oli poikkeava niin laittoi tietty lähetteen.

Aluksi oli oikeen positiivinen olo mutta....nyt lähti kyllä kaikki toivo....

Eihän siellä ketään VOI olla!!??

Vaikka lääkäri sanoi että, niiden laitteilla on vaikea tutkia koska niitä ei oo tarkoitettu sikiöaikaiseen tutkimuksiin, niin.....mun järki sanoo että, kai siellä sikiö näkyisi??

En tiedä....kyllä tää nyt on niin turhauttavaa.
Kyllä ultraäänilaitteissa ja ultraajissa on eroa. Varsinkin, kun etsitään muutaman millimetrin mittaista alkiota. Missä se kysta siis oli, ultrasikohan edes oikeasta kohdasta...?! Pääsetkö huomenna jo sinne keskussairaalaan? Nyt vain unta naamaan ja rauhallisin mielin jatkotutkimuksiin.
 
@mamarski, huh, en jaksaisi ajatustakaan työreissusta! Joka päivä ihan tuskaa saada itsensä töihin ylipäätään. Sitten mulla on erilaisia omalla ajalla valmisteltavia asioita, ei meinaa millään itsekuri riittää niiden tekemiseen.

Tänään oli eka neuvola. Eipä siellä ihmeitä, paljon on tuota teknistä täytettävää. Se vähän harmittaa, kun meidän vaaka kotona näyttää ihan samaa lukemaa edelleen kuin ennen raskauttakin, mutta neuvolan vaaka näytti 1,5 kg enemmän - vielä kaikki vaatteet päällä. Yleensä terkat on vähentäneet noin kilon vaatteista, mutta tämä ei vähentänyt enkä itsekään sitä siinä muistanut. Eli nyt näyttää papereissa siltä kuin olisin tähän mennessä jo hankkinut 1,5 kg lisää. En ole hoksannut tarkistaa kotivaa'an lukemaa tässä koko raskausaikana, neuvolan jälkeen sitten kävin testaamassa. Muuten olisin voinut sanoa, että oikea luku ennen raskauttakin on se, mitä neuvolan vaaka näyttää.
 
Tääläkin eka neuvola takana. Ultrassa löytyi syke ja sikiö joka vastasi 8+1, terkka sai aina tuom saman vaikka mittasi ehkä n. 10 kertaa 😬😅 En sitten saanut mitään virallista laskettua aikaa vielä, alunperin antoivat kierron perusteella sen 8.10 eli nyt pitäis sen mukaan olla jo 9+4, ja koska tiedän ovulaatiopäivän niin minimissään 9+0. Eipä tuo iso heitto ole, mutta toivottavasti ei tarvi olla huolissaan, kun kerta syke näkyi.
 
  • Tykkää
Reactions: sinnae ja merin
Mä sain tänään varattua nt-ultran. Meni viikolle 12, huhtikuun ekaan viikkoon. Tuntuu yhtä aikaa, että on jo lähellä ja tosi kaukana...

Mulla oli eilen pitkästä aikaa vähän parempi olo, mutta tänään se on taas ollut ihan karmea. On niin vaikeaa jaksaa yhtään mitään.

@Danotte, täytyisihän nyt tuulimunassakin näkyä jotain muuta kuin kysta, jos raskaustesti kuitenkin positiivinen?
 
valkoinenpökkelö
Täällä edelleen epäuskoinen olo siitä, että olisi raskaana. Ei minkäänlaisia oireita.. Ensimmäistä neuvola-aikaakaan en ole vielä varannut. Täällä ohje, että ajan saa varata vasta, kun menkat on kaksi viikkoa myöhässä... Odottavan aika on pitkä!

Olisin valmis ottamaan minkä tahansa oireen, jotta se todistaisi, että olen raskaana.
 
  • Haha
Reactions: merin
Täällä edelleen epäuskoinen olo siitä, että olisi raskaana. Ei minkäänlaisia oireita.. Ensimmäistä neuvola-aikaakaan en ole vielä varannut. Täällä ohje, että ajan saa varata vasta, kun menkat on kaksi viikkoa myöhässä... Odottavan aika on pitkä!

Olisin valmis ottamaan minkä tahansa oireen, jotta se todistaisi, että olen raskaana.
Mulla alkoi pahoinvointi tällä kertaa viikolla 6. Nauti raskaudesta sen aikaa, kun vielä pystyt! Tällä hetkellä (8+3) mulla on muutama hyvö tunti aamuisin ja sen jälkeen loppupäivä yhtä taistelua. Tuskin ehdin nähdä koululaisiamme, kun he tulevat koulusta mun ollessa töissä (mies onneksi kotona etätöissä), lähtevät harrastuksiinsa, ovat siellä mun tullessa töistä, ja heidän palatessaan oloni on niin karmea, etten pysty ajattelemaan kuin sitä, miten pääsisin sänkyyn. Pienempien kanssa onneksi pystyy leikkimään ja lukemaan vaikka lattialla tai isolla sängyllä maaten.

Meille tulee tänään eka hankinta vauvalle: uudet tuolit ruokapöytään. Edelliset olivat tulleet tiensä päähän ja lisäksi niitä oli niin vähän, että riittää vain nykyisille perheenjäsenille, vaikka vauva meneekin alkuun triptrappiin. Nyt riittää samanlaisia tuoleja vieraillekin, ja vauvalle, kunhan kasvaa. ;):D
 
Mä en ollut kahteen päivään taas edes poistunut kämpästä ja työtkin tein pääosin sohvalta käsin. Tänään sitten taas heti herätessä tuntui varovaisesti siltä, että olisi parempi päivä ja hyvä niin, kun ekaan neuvolaan oli kuitenkin lähdettävä. Raitis ilma ja pieni kävely teki kyllä hyvää ja sain ekaa kertaa moneen päivään syötyä ihan lämmintä ruokaa lounaaksi.

Neuvola oli jotenkin hämmentävä kokemus. Varatusta puolestatoista tunnista meni alle tunti. Kaikki olennainen tuli kai käytyä läpi, ja terkkariltakin tuli vain muutama stiplu itsellisyyden suhteen :D Mistään ns. omasta terveydenhoitajasta on vissiin turha haaveilla, seuraava käynti on taas jollekin ihan toiselle tyypille.
 
Me mennään @merin aika samoja päiviä. Täällä tänään 8+4 ja meilläkin nt-ultra huhtikuun ekalla viikolla.

Tämä viikko on kyllä ollut kummallinen. Tiistaina ihmettelin liian hyvää oloa ja olin jo vähän huolissani siitä, eilen puolestaan oksensin koko vatsalaukkuni ulos useampaan kertaan, eikä mikään pysynyt sisällä. Tänään vessanpöntön halailu on onneksi jäänyt vähemmälle supersuunnitelmallisella syömisellä (kiitos vaan korkeammille voimille anopin pakastamista mansikoista pakastimessa), mutta olo on todella äklöttävä ja nukuttaa aivan sairaasti. Nukuin eilen kolmet päikkärit ja siihen päälle 9h yöunet ja tänäänkin on jo yhdet päikkärit takana. Alkaa jäädä työlista melko lailla jälkeen - täytyy todella toivoa, ettei tää kestä kauaa. Onneksi mun töitä voi tehdä etänä sohvan pohjalta.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Tämä viikko on kyllä ollut kummallinen. Tiistaina ihmettelin liian hyvää oloa ja olin jo vähän huolissani siitä, eilen puolestaan oksensin koko vatsalaukkuni ulos useampaan kertaan, eikä mikään pysynyt sisällä. Tänään vessanpöntön halailu on onneksi jäänyt vähemmälle supersuunnitelmallisella syömisellä (kiitos vaan korkeammille voimille anopin pakastamista mansikoista pakastimessa), mutta olo on todella äklöttävä ja nukuttaa aivan sairaasti. Nukuin eilen kolmet päikkärit ja siihen päälle 9h yöunet ja tänäänkin on jo yhdet päikkärit takana. Alkaa jäädä työlista melko lailla jälkeen - täytyy todella toivoa, ettei tää kestä kauaa. Onneksi mun töitä voi tehdä etänä sohvan pohjalta.
Ah tää kuulostaa kyllä tutulta vaikka itse en oo vielä kertaakaan oksentanut. Parit torkut päivässä ja silti 9-10h yöunet. Muutenkin kaikki mahdollinen hereilläoloaika on mennyt sohvalla kun pahoinvointi tuntuu pysyvän paremmin hallinnassa silleen kuin pystyasennossa
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Mulla @mamarski myös vuorottelevat paremmat ja huonommat päivät. Ehkä se liittyy jotenkin siihen, että kroppa totuttelee raskaushormonitasojen nousuun.

Menin eilen ihan terveenä nukkumaan, mutta heräsin lievästi flunssaisena. Jouduin perumaan päivän työt lukuun ottamatta viimeistä tehtävää, jonka pystyn vetämään etänä. Ärsyttää tosi paljon, sillä olin viime viikolla pienten lasten kavereilla kylässä, kun perheen äiti vakuutti tapaamista sovittaessa edellispäivänä, että ovat kaikki terveitä. Kuitenkin ihan ilmiselvästi ainakin yksi lapsista oli räkäinen, ja sitten äitinsä vielä selitti, että olivat olleet edellisviikolla flunssassa, mutta kun heillä oli se korona jo aiemmin, niin eivät nyt ole enää olleet niin tarkkoja.

Teki mieli jo silloin sanoa, että kiitos vaan, mutta olipa mikä flunssa hyvänsä, se lamauttaa meidän koko perheen elämän nykyisillä säädöksillä. En kuitenkaan kehdannut lähteä poiskaan ja toivoin vain, ettei tarttuisi... No, turha toivo taisi olla. Lapset alkoivat niiskuttaa eilen ja toissapäivänä, nyt oli sitten mun vuoro. Kävin ihan virallisessa koronatestissäkin äsken, vaikka sen todennäköisyyttä pidän kyllä olemattomana. Ellei sitten olekin koululaisten tuomaa jostain muualta... No, huomenna sen kai kuulee.
 

Yhteistyössä