vierailija
Mulla nyt menossa 8+4, öklöolo ja hiuksia lähtee harjatessa enemmän, kuin normaalisti.
Lähteekö teillä muilla hiuksia enemmän?
Minulla! Rv10+1 nyt viikon kaksi ärsyttän paljon lähtee suihkussa ja vetäessä hiuksia. Itsellä takana myöhäinen km syyslokakuun vaihteessa, joten sekin suuri hormoniryöppy saattaa vielä kummitella hiuksissa.Mulla nyt menossa 8+4, öklöolo ja hiuksia lähtee harjatessa enemmän, kuin normaalisti.
Toivottavasti tämä on vaaratontaMinulla oli myös tuota "pyyhittäessä väriä , vuotoa viikoille 8 asti ja sitten loppui. Ei ollut mitään ihmeenpää syytä varhaisultran mukaan, ja sikiö siellä elossa yhä on, kotidoplerilla eilen kuunneltu viimeeksi nyt rv 10+1.
Tervetuloa.
En ole Facebookissa ollenkaan, joten toivoisin kyllä itsekin että täälläkin keskustelu jatkuisi.Onko täällä ketään, joka ei ole menossa facebookiin? Vai jäänkö tänne ihan yksin puhelemaan, jos en liity sinne...
Oletko varma, ettei tule limakalvoista? Täällä on sitä ongelmaa. Tokan lapsen raskaudessa mulla oli vuotoa enemmänkin alkuraskaudessa, mutta se tuli kuulemma istukan reunasta ja oli vaaratonta. Toivottavasti tuo nyt loppuu pian. Ihanaa, että täällä joku vielä suurperheellisempiToivottavasti tämä on vaaratonta
Luulin jo eilen että loppuu mutta nyt aamuvuoron aikaan taas pahentunu
HaHaEi kyllä nyt tämä työnteko nappaisi ollenkaan. Edellisistä raskauksista poiketen huono olo vaivaa myös töissä, lisäksi palelen tosi paljon ja keskittymiskyky on ihan hakusessa. Tänään henkilöstöravintolassa oli jotain karmeaa valkosipulikäristystä lounaaksi, meinasin oksentaa lähimmässä pöydässä istuvien päälle, kun tulin työhuoneesta ulos (onneksi oli maski) ja pakenin kauheaa vauhtia ulos, pois siitä järkyttävästä kärystä. Menin läheiseen Fazerin lounasravintolaan ja söin sitten kalaa ekaa kertaa pariin vuoteen, kun heidänkin kasvisvaihtoehdossaan oli valkosipulia. Nyt on tauko, mutta sitten pitäisi jaksaa pusertaa vielä iltaan asti.
Voi miten inhottavaa tällainen epävarmuus tähän kohtaan. Milloin pääset ultraan sairaalaan? Paljon tsemppiä odotukseen, toivotaan, että tilanne selviää pian ja sieltä löytyy kunnossa oleva pikkuinen.Jaahas.
Kävin neuvolassa, kaikki hyvin, r-testi näytti plussaa....
Kävin vielä tk:ssa, lääkäri ultras vuodon takia.
Ei lääkäri muuta nähnyt kuin kystan.... Ei sikiötä ei mitään.
Päivystyslähete keskussairaalaan, joten odotan uutta UÄ:tä.
Tk:n lääkäri sanoi että, hän ei ihmettele vaikka keskussairaalan välineillä he löytäisivätkin sikiön joka voi hyvin, kaikki on mahdollista mutta, koska kuva oli poikkeava niin laittoi tietty lähetteen.
Aluksi oli oikeen positiivinen olo mutta....nyt lähti kyllä kaikki toivo....
Eihän siellä ketään VOI olla!!??
Vaikka lääkäri sanoi että, niiden laitteilla on vaikea tutkia koska niitä ei oo tarkoitettu sikiöaikaiseen tutkimuksiin, niin.....mun järki sanoo että, kai siellä sikiö näkyisi??
En tiedä....kyllä tää nyt on niin turhauttavaa.
Mullakin on huonoa oloa ja närästystä aina iltaa kohti. Närästyskin tuntuu huonolta ololta, kun on jotenkin kurkunpäässä ja rintalastan alla. Sellainen ällötyksen tunne sekin. Syömään pystyn mutta ei tee mieli isoja annoksia. Lääkkeistä en tiedä kun en normaalisti kärsi närästyksestä. Esikoisen raskaudessa söin välillä Rennietä, nyt en ole kokeillutkaan vielä.Mulla ollut nyt viime päivät kans tosi pahaa ällötystä. Tänään rv 7+1. Oikeen mikään ruoka ei maistu. Ihan pitää pakottaa ittensä syömään ees jotain. Sit mua lisäks närästää tosi paljon. Tietääkö joku saako raskaudenaikana käyttää happosalpaajia? Renniet on mulle kuin karkkia söis ei siis mitään iloa niistä. Mulla on IBS ja närästysoireet varmaan senkin takia ihan super pahana. Pitää kyllä soittaa neuvolaan ja kysyä.
Kyllä ultraäänilaitteissa ja ultraajissa on eroa. Varsinkin, kun etsitään muutaman millimetrin mittaista alkiota. Missä se kysta siis oli, ultrasikohan edes oikeasta kohdasta...?! Pääsetkö huomenna jo sinne keskussairaalaan? Nyt vain unta naamaan ja rauhallisin mielin jatkotutkimuksiin.Jaahas.
Kävin neuvolassa, kaikki hyvin, r-testi näytti plussaa....
Kävin vielä tk:ssa, lääkäri ultras vuodon takia.
Ei lääkäri muuta nähnyt kuin kystan.... Ei sikiötä ei mitään.
Päivystyslähete keskussairaalaan, joten odotan uutta UÄ:tä.
Tk:n lääkäri sanoi että, hän ei ihmettele vaikka keskussairaalan välineillä he löytäisivätkin sikiön joka voi hyvin, kaikki on mahdollista mutta, koska kuva oli poikkeava niin laittoi tietty lähetteen.
Aluksi oli oikeen positiivinen olo mutta....nyt lähti kyllä kaikki toivo....
Eihän siellä ketään VOI olla!!??
Vaikka lääkäri sanoi että, niiden laitteilla on vaikea tutkia koska niitä ei oo tarkoitettu sikiöaikaiseen tutkimuksiin, niin.....mun järki sanoo että, kai siellä sikiö näkyisi??
En tiedä....kyllä tää nyt on niin turhauttavaa.
Mulla alkoi pahoinvointi tällä kertaa viikolla 6. Nauti raskaudesta sen aikaa, kun vielä pystyt! Tällä hetkellä (8+3) mulla on muutama hyvö tunti aamuisin ja sen jälkeen loppupäivä yhtä taistelua. Tuskin ehdin nähdä koululaisiamme, kun he tulevat koulusta mun ollessa töissä (mies onneksi kotona etätöissä), lähtevät harrastuksiinsa, ovat siellä mun tullessa töistä, ja heidän palatessaan oloni on niin karmea, etten pysty ajattelemaan kuin sitä, miten pääsisin sänkyyn. Pienempien kanssa onneksi pystyy leikkimään ja lukemaan vaikka lattialla tai isolla sängyllä maaten.Täällä edelleen epäuskoinen olo siitä, että olisi raskaana. Ei minkäänlaisia oireita.. Ensimmäistä neuvola-aikaakaan en ole vielä varannut. Täällä ohje, että ajan saa varata vasta, kun menkat on kaksi viikkoa myöhässä... Odottavan aika on pitkä!
Olisin valmis ottamaan minkä tahansa oireen, jotta se todistaisi, että olen raskaana.
Ah tää kuulostaa kyllä tutulta vaikka itse en oo vielä kertaakaan oksentanut. Parit torkut päivässä ja silti 9-10h yöunet. Muutenkin kaikki mahdollinen hereilläoloaika on mennyt sohvalla kun pahoinvointi tuntuu pysyvän paremmin hallinnassa silleen kuin pystyasennossaTämä viikko on kyllä ollut kummallinen. Tiistaina ihmettelin liian hyvää oloa ja olin jo vähän huolissani siitä, eilen puolestaan oksensin koko vatsalaukkuni ulos useampaan kertaan, eikä mikään pysynyt sisällä. Tänään vessanpöntön halailu on onneksi jäänyt vähemmälle supersuunnitelmallisella syömisellä (kiitos vaan korkeammille voimille anopin pakastamista mansikoista pakastimessa), mutta olo on todella äklöttävä ja nukuttaa aivan sairaasti. Nukuin eilen kolmet päikkärit ja siihen päälle 9h yöunet ja tänäänkin on jo yhdet päikkärit takana. Alkaa jäädä työlista melko lailla jälkeen - täytyy todella toivoa, ettei tää kestä kauaa. Onneksi mun töitä voi tehdä etänä sohvan pohjalta.
Tsemppiä kovasti ultraan ja tule sitten kertomaan miten meni. Toivon kovasti että kaikki menisi parhain päinMulla perjantaina uus UÄ.....
Nyt oon ajatellu että, ehkä tämä onkin vaan tuulimuna.
Ei pitäis googlettaa mutta, mutta....