Voi ei, tsemppiä! Toivottavasti vuoto on vaaratonta. Vähäinen vuoto kai yleensä on. Mutta kyllä juuri se epätietoisuus on hirveää tuossa tilanteessa.Mulla on tullu vähän vuotoa eilen ja tänään…. Neuvolassa oltiin tänään ensikäynnillä ja siellä edelleen edetään sen mukaan että kaikki on ok
Nt-ultra varattiin 13.4 ja ens perjantaina meen verikokeisiin. Ja tää tilanne on sietämätön. Kestän sen hyvin jos menee kesken mutta tää tietämättömyys on ihan kamalaa. Viikko mennyt jo todella huonoilla yöunilla ja päätin että se on vaan omakustanteisesti käytävä lääkärissä.
Huh, mulla ei mitään himoja ole ollut missään raskaudessa, mutta ällötykset ovat aika samoja aina olleet. Kaikki pannulla paistettu ruoka. Ranskalaiset, pizza, hampurilaiset. Kaikki makea, erityisesti suklaa. Kurkku ja banaani. Mutta kaikkein pahin on: VALKOSIPULI!!! Se on jotain niin kammottavaa, että ei voi sanoin kuvailla. Tänään päädyin jo toista kertaa tässä raskaudessa rikkomaan kasvisruokavalion ja syömään kalaa, kun lounasravintolan kasvisvaihtoehto oli valkosipulinen.Mulla on muuten ihan samat ruokahimot kuin esikoisesta, lihaa, tulista ruokaa jne. Onko muilla samat kuin edellissä raskauksissa?
tsemppiä tilanteeseen. kurjaa joutua olemaan epätietoisuudessa ja ku tulee eri mielipiteitä neuvolasta ja yksityiseltä. millon sulla onkaan laskettu aika?Mulla on tullu vähän vuotoa eilen ja tänään…. Neuvolassa oltiin tänään ensikäynnillä ja siellä edelleen edetään sen mukaan että kaikki on ok
Nt-ultra varattiin 13.4 ja ens perjantaina meen verikokeisiin. Ja tää tilanne on sietämätön. Kestän sen hyvin jos menee kesken mutta tää tietämättömyys on ihan kamalaa. Viikko mennyt jo todella huonoilla yöunilla ja päätin että se on vaan omakustanteisesti käytävä lääkärissä.
Mulla kyllä paha olo helpotti todella merkittävästi jo kuluneella 10. viikolla. Monena päivänä olo on ollu sen suhteen käytännössä ihan normaali ja huonompinakin päivinä enää satunnaista huonoa oloa aamulla tai jos ruokaväli pääsee liian pitkäksi. Ja silti ainakin toistaiseksi kaikki on ihan hyvin ja kunnossa. Kätilö ultrassa oli sitä mieltä, että kyllä näillä viikoilla voi jo näin tapahtua ihan hyvin, kun keho tottuu hormoneihin.Ihanaa, @mamarski!
Mulla on ollut tänään todella pelottavan hyvä olo. Nyt on kyllä sellainen fiilis, että kaikki ei varmaan ole kunnossa... Vaikea uskoa, että pahoinvointi voisi yhtäkkiä noin vain kadota koko päiväksi. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli vielä tosi huono olo. Ultraankaan en pääse, on muuta ohjelmaa viikonlopulle ja pitäisi keksiä jotain selityksiä lapsille...
Äh, en oo näköjään kirjautunut. Eli Mamarski siis viestin lähetti.Mulla kyllä paha olo helpotti todella merkittävästi jo kuluneella 10. viikolla. Monena päivänä olo on ollu sen suhteen käytännössä ihan normaali ja huonompinakin päivinä enää satunnaista huonoa oloa aamulla tai jos ruokaväli pääsee liian pitkäksi. Ja silti ainakin toistaiseksi kaikki on ihan hyvin ja kunnossa. Kätilö ultrassa oli sitä mieltä, että kyllä näillä viikoilla voi jo näin tapahtua ihan hyvin, kun keho tottuu hormoneihin.
Eli ei sen tarvitse tarkoittaa, että olisi mikään huonosti, vaikka tietty varmasti mietityttää - itseäkin tosiaan mietitytti, vaikka muita oireita onkin. Ja kyllähän se paha olo alkoikin yön yli (ainakin mulla), joten miksei voisi loppuakin. Mulla on kyllä tosin myös nyt ollut koko ajan sellainen olo, että eiköhän kaikki oo ihan kunnossa. Eli ei ainakaan mitään alitajuista fiilistä, että asiat ei olisi hyvin. Ihana oli silti ultrassa nähdä, että näin on.
Itsellä hävisi pahoinvointi ja väsymys kahdeksi viikoksi ja yhtäkkiä taas tulivat entistä pahempina takaisin.. Että varmasti yksi päivä ei kerro vielä mitään.Ihanaa, @mamarski!
Mulla on ollut tänään todella pelottavan hyvä olo. Nyt on kyllä sellainen fiilis, että kaikki ei varmaan ole kunnossa... Vaikea uskoa, että pahoinvointi voisi yhtäkkiä noin vain kadota koko päiväksi. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli vielä tosi huono olo. Ultraankaan en pääse, on muuta ohjelmaa viikonlopulle ja pitäisi keksiä jotain selityksiä lapsille...
Voisin kanssa haluta liittyä. LA vahvistui 10.10 varhaisultrassaVoit pistää vaikka minulle yv viestin. Nimi ja tuntomerkit että lähetän kutsun oikealle ihmiselle. Tai sitten sähköpostiosoite jonne voin lähettää kutsua
Luin, että ainakaan HUSissa eivät pyydettäessä lähde genitaalikyhmyä erikseen katsomaan nt-ultrassa tai arvailemaan sukupuolta, koska veikkaus voi mennä vielä pieleen eikä sukupuolen määrityksellä ole nt-ultrassa lääketieteellistä merkitystä.Oletteko kysyneet nt ultrassa sukupuolta? Se on mahdollista siinä jo näkyä kumpi tulee.
Mä oo kysyny 3 kerralla (4 lasta) ja 2 kertaa on menny oikein ja 1 kerran väärin.
Nyt menossa 10+4 ja aion kyllä (malttamaton) kysyä tällä kertaa myös.
Tänään varaan vasta eka neuvola ajan.
Meillä kuopuksen kohdalla ultraaja kysyi nt-ultrassa että haluttaisiinko tietää jo sukupuoli ja haluttiinhan me. Oikein meni ultraajan veikkaus silloin, tyttö tuli. Aion siis varovaisesti kysyä tulevassakin nt-ultrassa, veikkaan kyllä että kaikki ultraajat ei lähde vielä siellä sukupuolta kertomaan.Oletteko kysyneet nt ultrassa sukupuolta? Se on mahdollista siinä jo näkyä kumpi tulee.
Mä oo kysyny 3 kerralla (4 lasta) ja 2 kertaa on menny oikein ja 1 kerran väärin.
Mä kanssa vähän viivyttelin oman neuvola-ajan varaamisessa juurikin kun on keskenmeno taustaa. Mutta tänään tosiaan kävin ensimmäisessä neuvolassa ja olipas kiva käynti. Mulla rv 9+1 tänään menossa. Huhhuh jännittää ihan kamalasti mitä pidemmälle mennään. Edellinen meni kesken rv 11+4. Odotan NT-ultraa ihan hirveästi ja jotenkin alkanut tuntumaan siltä että on ehkä käytävä vielä toisessa varhaisultrassa.Ei kaikki uhraavat tosiaan lähe arpoo sitä kumpi on.. Onhan se vähän vaikee vielä ekassa ultrassa.
Sain neuvola ajan keskiviikolle ja kerkeen kyllä labroissa käymään, tiedän sen.
En halunnut neuvola aikaa aikasemmin, kun kerran olen käynyt aikaisemmilla viikoilla ja jotenkin se raskaus tuntu todellisemmalta, kun oli käynyt neuvolassa ja sitten tuli km. Oli rankempaa se menetys, kun ehti jo alottaa neuvola käynnitkin.
Tiedostan kyllä, että milloin vain voi käydä mitä vain, mutta kyllä ne riskit vähenee, kun viikkoja enemmän kasassa. Ja saa sitten piakkoin ajan ultraankin.
Me ollaan jopa mietitty ettei edes rakenneultrassa kysyttäisi sukupuolta Kahden edellisen lapsen kohdalla on kysytty, niin nyt ois kiva tän viimeisen kohdalla kokea se yllärinä vasta sitten synnytyksessä. Ekan kohdalla se sukupuoli tuntui niin tärkeältä, muttei enää. Toisaalta, musta tuntuu että olen jo lähes 100% tämän tulevan sukupuolestaOletteko kysyneet nt ultrassa sukupuolta? Se on mahdollista siinä jo näkyä kumpi tulee.