Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Mulla on tullu vähän vuotoa eilen ja tänään…. Neuvolassa oltiin tänään ensikäynnillä ja siellä edelleen edetään sen mukaan että kaikki on ok 🙏🏻
Nt-ultra varattiin 13.4 ja ens perjantaina meen verikokeisiin. Ja tää tilanne on sietämätön. Kestän sen hyvin jos menee kesken mutta tää tietämättömyys on ihan kamalaa. Viikko mennyt jo todella huonoilla yöunilla ja päätin että se on vaan omakustanteisesti käytävä lääkärissä.
 
Mulla on tullu vähän vuotoa eilen ja tänään…. Neuvolassa oltiin tänään ensikäynnillä ja siellä edelleen edetään sen mukaan että kaikki on ok 🙏🏻
Nt-ultra varattiin 13.4 ja ens perjantaina meen verikokeisiin. Ja tää tilanne on sietämätön. Kestän sen hyvin jos menee kesken mutta tää tietämättömyys on ihan kamalaa. Viikko mennyt jo todella huonoilla yöunilla ja päätin että se on vaan omakustanteisesti käytävä lääkärissä.
Voi ei, tsemppiä! Toivottavasti vuoto on vaaratonta. Vähäinen vuoto kai yleensä on. Mutta kyllä juuri se epätietoisuus on hirveää tuossa tilanteessa.
 
Mulla on muuten ihan samat ruokahimot kuin esikoisesta, lihaa, tulista ruokaa jne. Onko muilla samat kuin edellissä raskauksissa?
Huh, mulla ei mitään himoja ole ollut missään raskaudessa, mutta ällötykset ovat aika samoja aina olleet. Kaikki pannulla paistettu ruoka. Ranskalaiset, pizza, hampurilaiset. Kaikki makea, erityisesti suklaa. Kurkku ja banaani. Mutta kaikkein pahin on: VALKOSIPULI!!! Se on jotain niin kammottavaa, että ei voi sanoin kuvailla. Tänään päädyin jo toista kertaa tässä raskaudessa rikkomaan kasvisruokavalion ja syömään kalaa, kun lounasravintolan kasvisvaihtoehto oli valkosipulinen.

Niin että voitte sitten pohtia, mitä meillä oikein syödään, neljä lasta ruokittavina... Puuroja, marjoja, kasvissosekeittoja, maustamatonta tofua ja kasviksia uunissa kevyesti paahdettuina... Kun kaikki hajutkin tekevät niin pahaa, pakko syöttää sellaista, mitä pystyn itsekin syömään, koko perheelle. Hedelmät eivät onneksi haise, niitä yritän syöttää muille reippaasti, vaikka itselleni nekin tekevät pääosin huonoa sen makeuden takia. Greippi on ainoa, mikä maistuu. Onneksi on marjat olemassa.
 
Mulla on tullu vähän vuotoa eilen ja tänään…. Neuvolassa oltiin tänään ensikäynnillä ja siellä edelleen edetään sen mukaan että kaikki on ok
Nt-ultra varattiin 13.4 ja ens perjantaina meen verikokeisiin. Ja tää tilanne on sietämätön. Kestän sen hyvin jos menee kesken mutta tää tietämättömyys on ihan kamalaa. Viikko mennyt jo todella huonoilla yöunilla ja päätin että se on vaan omakustanteisesti käytävä lääkärissä.
tsemppiä tilanteeseen. kurjaa joutua olemaan epätietoisuudessa ja ku tulee eri mielipiteitä neuvolasta ja yksityiseltä. millon sulla onkaan laskettu aika?
 
Me käytiin tänään uudestaan varhaisultrassa (mun mielenrauhan takia). Siellä oli pieni tyyppi, joka oli kasvanut hienosti, vastasi viikkoja, joita tänään 10+0, ja huitoi ja heilutti vimmatusti pieniä käsiä ja jalkojaan. Sydänkin sykki kiivaaseen tahtiin ja kuunneltiin myös sydänäänet samalla.

Nyt on kyllä tosi hyvä ja helpottunut mieli. Voi nauttia rauhassa siitä, ettei enää oo niin paha olo ja jaksaa taas asioita ilman, että huolestuttaa koko ajan, että mistä se johtuu.. Ihan viikoista vaan selvästi, istukka kehittyy ja keho on tottunut hormoneihin. Huomenna sit labrat ja parin viikon päästä nt-ultraan, jota saa toki sit taas osaltaan jännittää.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, @mamarski!

Mulla on ollut tänään todella pelottavan hyvä olo. Nyt on kyllä sellainen fiilis, että kaikki ei varmaan ole kunnossa... Vaikea uskoa, että pahoinvointi voisi yhtäkkiä noin vain kadota koko päiväksi. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli vielä tosi huono olo. Ultraankaan en pääse, on muuta ohjelmaa viikonlopulle ja pitäisi keksiä jotain selityksiä lapsille...
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
vierailija
Ihanaa, @mamarski!

Mulla on ollut tänään todella pelottavan hyvä olo. Nyt on kyllä sellainen fiilis, että kaikki ei varmaan ole kunnossa... Vaikea uskoa, että pahoinvointi voisi yhtäkkiä noin vain kadota koko päiväksi. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli vielä tosi huono olo. Ultraankaan en pääse, on muuta ohjelmaa viikonlopulle ja pitäisi keksiä jotain selityksiä lapsille...
Mulla kyllä paha olo helpotti todella merkittävästi jo kuluneella 10. viikolla. Monena päivänä olo on ollu sen suhteen käytännössä ihan normaali ja huonompinakin päivinä enää satunnaista huonoa oloa aamulla tai jos ruokaväli pääsee liian pitkäksi. Ja silti ainakin toistaiseksi kaikki on ihan hyvin ja kunnossa. Kätilö ultrassa oli sitä mieltä, että kyllä näillä viikoilla voi jo näin tapahtua ihan hyvin, kun keho tottuu hormoneihin.

Eli ei sen tarvitse tarkoittaa, että olisi mikään huonosti, vaikka tietty varmasti mietityttää - itseäkin tosiaan mietitytti, vaikka muita oireita onkin. Ja kyllähän se paha olo alkoikin yön yli (ainakin mulla), joten miksei voisi loppuakin. Mulla on kyllä tosin myös nyt ollut koko ajan sellainen olo, että eiköhän kaikki oo ihan kunnossa. Eli ei ainakaan mitään alitajuista fiilistä, että asiat ei olisi hyvin. Ihana oli silti ultrassa nähdä, että näin on.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
vierailija
Mulla kyllä paha olo helpotti todella merkittävästi jo kuluneella 10. viikolla. Monena päivänä olo on ollu sen suhteen käytännössä ihan normaali ja huonompinakin päivinä enää satunnaista huonoa oloa aamulla tai jos ruokaväli pääsee liian pitkäksi. Ja silti ainakin toistaiseksi kaikki on ihan hyvin ja kunnossa. Kätilö ultrassa oli sitä mieltä, että kyllä näillä viikoilla voi jo näin tapahtua ihan hyvin, kun keho tottuu hormoneihin.

Eli ei sen tarvitse tarkoittaa, että olisi mikään huonosti, vaikka tietty varmasti mietityttää - itseäkin tosiaan mietitytti, vaikka muita oireita onkin. Ja kyllähän se paha olo alkoikin yön yli (ainakin mulla), joten miksei voisi loppuakin. Mulla on kyllä tosin myös nyt ollut koko ajan sellainen olo, että eiköhän kaikki oo ihan kunnossa. Eli ei ainakaan mitään alitajuista fiilistä, että asiat ei olisi hyvin. Ihana oli silti ultrassa nähdä, että näin on.
Äh, en oo näköjään kirjautunut. Eli Mamarski siis viestin lähetti.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Ihanaa, @mamarski!

Mulla on ollut tänään todella pelottavan hyvä olo. Nyt on kyllä sellainen fiilis, että kaikki ei varmaan ole kunnossa... Vaikea uskoa, että pahoinvointi voisi yhtäkkiä noin vain kadota koko päiväksi. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli vielä tosi huono olo. Ultraankaan en pääse, on muuta ohjelmaa viikonlopulle ja pitäisi keksiä jotain selityksiä lapsille...
Itsellä hävisi pahoinvointi ja väsymys kahdeksi viikoksi ja yhtäkkiä taas tulivat entistä pahempina takaisin.. Että varmasti yksi päivä ei kerro vielä mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Kiitos rohkaisevista viesteistä molemmille! Mulla on tänään lievästi heikompi olo kuin eilen, mutta ei kyllä mistään pahoinvoinnista voi puhua. Mitään kipuja ja vuotoakaan ei kyllä näy, paitsi valkovuoto on koko raskauden ajan ollut paitsi valkoista, myös pinkkiä, ruskehtavaa ja harmahtavaa. Ei ole mitään haisevaa, eli ei lie bakteerivaginoosiakaan. (Mulla joskus ollut ja se haju oli kyllä karmiva.) Ehkä hiiva vaikuttaa väriin, en tiedä. Eikä se ole koko aikaa, välillä on ihan valkoistakin. Täytyy katsella, jos sitä taas jatkuu paria päivää pidempään, niin täytyy soitella jonnekin ensi viikolla.
 
Voi @Selis, voimia sinne kovasti! Harmi, että nyt sitten meni kuitenkin noin päin.

Mä varasin tiistaille ajan varhaisultraan. Häiritsee nyt sen verran tuo valkovuodon värinvaihtelu. Eilen illalla tuli n. kaksi teelusikallista ruskeaa valkovuotoa, sitten se muuttui taas normaalin vaaleaksi korkeintaan ihan ohuella värijuosteella. Google tietysti kertoi, että ruskea vuoto voi kertoa kohdunulkoisesta, mutta en oikein usko siihen, sillä yöllä tunsin taas selvästi kohdun pallona alavatsalla, joten pakko siellä on jotain ollut tapahtua. No, parin päivän päästä sen sitten kai kuulee. (Vähän vielä elättelen toiveita, että jos huomisen eka asiakastapaaminen peruuntuisi, niin pääsisin sinne jo huomisaamuna, aikoja oli...)
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka89
Olen pahoillani @Selis! Kovasti voimia! <3

Hauskaa ja hurjaa, että toisilla on jo nt-ultra! Oma on vasta kuukauden kuluttua ja silloin on tyyliin 12+5. Esikoisesta kävin nt-ultrassa jo noin 1,5 viikkoa aiemmin. Nyt ei auta kuin odotella.
 
vierailija
Oletteko kysyneet nt ultrassa sukupuolta? Se on mahdollista siinä jo näkyä kumpi tulee.😀

Mä oo kysyny 3 kerralla (4 lasta) ja 2 kertaa on menny oikein ja 1 kerran väärin.😁
Nyt menossa 10+4 ja aion kyllä (malttamaton) kysyä tällä kertaa myös.😊

Tänään varaan vasta eka neuvola ajan.
 
Oletteko kysyneet nt ultrassa sukupuolta? Se on mahdollista siinä jo näkyä kumpi tulee.😀

Mä oo kysyny 3 kerralla (4 lasta) ja 2 kertaa on menny oikein ja 1 kerran väärin.😁
Nyt menossa 10+4 ja aion kyllä (malttamaton) kysyä tällä kertaa myös.😊

Tänään varaan vasta eka neuvola ajan.
Luin, että ainakaan HUSissa eivät pyydettäessä lähde genitaalikyhmyä erikseen katsomaan nt-ultrassa tai arvailemaan sukupuolta, koska veikkaus voi mennä vielä pieleen eikä sukupuolen määrityksellä ole nt-ultrassa lääketieteellistä merkitystä.

Oma nt-ultra on vähän liian aikaisinkin viikolla 12+0, eli genitaalikyhmy voi vielä nousta..

Toivottavasti saatko labralähetteet ennen neuvola-aikaa, alkaa olla jo seulontalabrojen osalta sulla kohta kiire. Meillä oli tosi huonosti neuvola-aikoja saatavilla vaikka varasin useampi viikko etukäteen.
 
Oletteko kysyneet nt ultrassa sukupuolta? Se on mahdollista siinä jo näkyä kumpi tulee.

Mä oo kysyny 3 kerralla (4 lasta) ja 2 kertaa on menny oikein ja 1 kerran väärin.
Nyt menossa 10+4 ja aion kyllä (malttamaton) kysyä tällä kertaa myös.

Tänään varaan vasta eka neuvola ajan.
Meillä kuopuksen kohdalla ultraaja kysyi nt-ultrassa että haluttaisiinko tietää jo sukupuoli ja haluttiinhan me. Oikein meni ultraajan veikkaus silloin, tyttö tuli. Aion siis varovaisesti kysyä tulevassakin nt-ultrassa, veikkaan kyllä että kaikki ultraajat ei lähde vielä siellä sukupuolta kertomaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ISLI
vierailija
Ei kaikki uhraavat tosiaan lähe arpoo sitä kumpi on..😁 Onhan se vähän vaikee vielä ekassa ultrassa.

Sain neuvola ajan keskiviikolle ja kerkeen kyllä labroissa käymään, tiedän sen.😊

En halunnut neuvola aikaa aikasemmin, kun kerran olen käynyt aikaisemmilla viikoilla ja jotenkin se raskaus tuntu todellisemmalta, kun oli käynyt neuvolassa ja sitten tuli km. Oli rankempaa se menetys, kun ehti jo alottaa neuvola käynnitkin.😔

Tiedostan kyllä, että milloin vain voi käydä mitä vain, mutta kyllä ne riskit vähenee, kun viikkoja enemmän kasassa.🙏😊 Ja saa sitten piakkoin ajan ultraankin.🥰
 
  • Tykkää
Reactions: ISLI
Ei kaikki uhraavat tosiaan lähe arpoo sitä kumpi on.. Onhan se vähän vaikee vielä ekassa ultrassa.

Sain neuvola ajan keskiviikolle ja kerkeen kyllä labroissa käymään, tiedän sen.

En halunnut neuvola aikaa aikasemmin, kun kerran olen käynyt aikaisemmilla viikoilla ja jotenkin se raskaus tuntu todellisemmalta, kun oli käynyt neuvolassa ja sitten tuli km. Oli rankempaa se menetys, kun ehti jo alottaa neuvola käynnitkin.

Tiedostan kyllä, että milloin vain voi käydä mitä vain, mutta kyllä ne riskit vähenee, kun viikkoja enemmän kasassa. Ja saa sitten piakkoin ajan ultraankin.
Mä kanssa vähän viivyttelin oman neuvola-ajan varaamisessa juurikin kun on keskenmeno taustaa. Mutta tänään tosiaan kävin ensimmäisessä neuvolassa ja olipas kiva käynti. Mulla rv 9+1 tänään menossa. Huhhuh jännittää ihan kamalasti mitä pidemmälle mennään. Edellinen meni kesken rv 11+4. Odotan NT-ultraa ihan hirveästi ja jotenkin alkanut tuntumaan siltä että on ehkä käytävä vielä toisessa varhaisultrassa.
 
Oletteko kysyneet nt ultrassa sukupuolta? Se on mahdollista siinä jo näkyä kumpi tulee.

Mä oo kysyny 3 kerralla (4 lasta) ja 2 kertaa on menny oikein ja 1 kerran väärin.
Nyt menossa 10+4 ja aion kyllä (malttamaton) kysyä tällä kertaa myös.

Tänään varaan vasta eka neuvola ajan.
Me ollaan jopa mietitty ettei edes rakenneultrassa kysyttäisi sukupuolta 😃 Kahden edellisen lapsen kohdalla on kysytty, niin nyt ois kiva tän viimeisen kohdalla kokea se yllärinä vasta sitten synnytyksessä. Ekan kohdalla se sukupuoli tuntui niin tärkeältä, muttei enää. Toisaalta, musta tuntuu että olen jo lähes 100% tämän tulevan sukupuolesta 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Heippa,

Me ei olla neljästä lapsestamme koskaan kysytty sukupuolta, ja aina se on ollut ihana ylläri syntymähetkellä.

Eipä tullut sitten varhaisultraa täällä, kun tuli korona. Yksi lapsista ja mies sairaina, saimme tänään myös tietoomme, mistä he sen nappasivat. Itselläni on muutenkin epämääräinen olo, niin en uskalla enkä jaksaisikaan lähteä minnekään. Soittelin noista labroista eri paikkoihin, kun ne olisi pakko ottaa tällä viikolla, ja sain lopulta tietooni paikan, jossa tehdään koronatestausta, mutta josta voi pyytää samalla muutkin labrat. Nyt vain arvon, mikä päivä sinne menisin - jos tämä korona nyt itää vielä muutaman päivän, niin ehkä loppuviikosta testin teko olisi luotettavampaa kuin nyt vielä. Mulla sellainen työ, että pitää tietää varmuudella, ettei ole koronaa.
 
  • Surullinen
Reactions: Pauuu ja mamarski

Yhteistyössä