Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Oon seurannut tätä keskustelua jo pitkään sivusta toiveena liittyä mukaan. Tammikuun loppupuolella 24pv todella hailakka positiivinen testi. Clear blue digi näytti viikkoja 1-2. Edellisellä viikolla 17pv alkoi alavatsa jomottelut ja 19pv rusehtava vuoto joka jatkui viikon ja loppui seinään. Lisäksi tuolla viikolla tuli raskausoireita kuten pahoinvointia sekä flunssan oireita aina illasta. Ruoka alkoi maistua oudolta ja janotti ja vessatti todella paljon. Pari kertaa tuli ihan verta ja parin millin hyytymää sen viikon aikana. Neuvola totesi, että kuulostaa alkavalta keskenmenolta ja teki lähetteen labraan jossa käyn 21.2 katsomassa onko HCG lähtenyt nousuun. Samalla viikolla neuvola.
En kestä epätietoisuutta, joten varasin itselleni varhaisultran joka oli eilen (kuukautisista laskettuna olisin viikoilla 7+0). Ultrassa löytyi ruskuaispussi kohdun sisältä (luojan kiitos, pelkäsin tosi paljon kohdunulkoista) mutta sikiökaikua ei näkynyt eikä kuulunut. Ultraaja oli todella mukava ja kertoi, että tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että joko tämä on tuulimuna tai sitten oletkin vasta viikolla 4. Kovasti hän yritti tihrustaa paikkaa johon sikiö on muodostumassa ja omin sanoin, ehkä sen löysikin mutta varmuutta ei osannut antaa. Tsemppasi tosi paljon, että hänen mielestään kaikki näyttäisi menevän siihen suuntaan että raskaus etenee normaalisti ja olen vain liian aikaisilla viikoilla vielä. Kuukautiskiertoni on todella epäsäännöllinen (27-39pv) minkä vuoksi tuo teoria vähäisistä viikoista kävisi järkeen. Olen melko varma, että ovulaationi on tapahtunut noin 14.1 kieppeillä (oireista tunnistettuna). Mies yritti myös lohduttaa, että käynti oli loppuunsa positiivinen kun lääkäri antoi toivoa mutta jotenkin itseä harmittaa ja itkettää koko asia.

Sain lähetteen naisten akuuttiin ultrattavaksi viikon parin päähän. Tarkastetaan näkyykö silloin mitään. Jos ei niin aloitetaan tyhjennys.

Jos olisin ovuloinut 14.1 paikkeilla. 17.1 alkoivat ensimmäiset raskausoireet (pahoinvointi, flunssainen olo, väsymys, alavatsatuntemukset jne.). 24.1 hailakka positiivinen testi (mies ei nähnyt viivaa, minä näin) ja clear blue 1-2viikkoa. Saman viikon lauantaina 29pv iltavirtsasta testi selkeä positiivinen, sekä seuraavan viikon torstaina 3.2 aamuvirtsasta tummanpunainen positiivinen. Raskausoireet kokoajan pysyneet ja lisäksi rinnat aristavat, nännit kosketusarat ja vatsa on illasta pinkeä ja turvonnut kuin ilmapallo. Niin onko näillä meriiteillä mitenkään mahdollista, että olisinkin vasta viikolla 4?

Ahdistaa ja itkettää epätietoisuus varsinkin kun taustalla on ollut tosi suuri pelko siitä, että en tule lapsia koskaan saamaan. Nyt kun jotain toivoa on annettu niin tilanne on tällainen. Pakko oli saada purkaa jonnekin tämä oma olo
Minusta kuulostaa hyvinkin mahdolliselta! Ja oireiden jatkuminen varsinkin on lupaava merkki. Itselläni ollut kaksi keskenmenoa, ja niissä molemmissa ovat oireet loppuneet kuin seinään. Tsemppiä kovasti, yritä olla murehtimatta. En tiedä, millaiset ovulaatio-oireet sulla on ollut, mutta ainakon itsellä niihin on tullut muutoksia raskauksien jälkeen. Ehkä keskenmenokin on voinut vaikuttaa siihen, miten kierto kulkee. Jaksamista!
 
  • Tykkää
Reactions: Iloaurora
Oon seurannut tätä keskustelua jo pitkään sivusta toiveena liittyä mukaan. Tammikuun loppupuolella 24pv todella hailakka positiivinen testi. Clear blue digi näytti viikkoja 1-2. Edellisellä viikolla 17pv alkoi alavatsa jomottelut ja 19pv rusehtava vuoto joka jatkui viikon ja loppui seinään. Lisäksi tuolla viikolla tuli raskausoireita kuten pahoinvointia sekä flunssan oireita aina illasta. Ruoka alkoi maistua oudolta ja janotti ja vessatti todella paljon. Pari kertaa tuli ihan verta ja parin millin hyytymää sen viikon aikana. Neuvola totesi, että kuulostaa alkavalta keskenmenolta ja teki lähetteen labraan jossa käyn 21.2 katsomassa onko HCG lähtenyt nousuun. Samalla viikolla neuvola.
En kestä epätietoisuutta, joten varasin itselleni varhaisultran joka oli eilen (kuukautisista laskettuna olisin viikoilla 7+0). Ultrassa löytyi ruskuaispussi kohdun sisältä (luojan kiitos, pelkäsin tosi paljon kohdunulkoista) mutta sikiökaikua ei näkynyt eikä kuulunut. Ultraaja oli todella mukava ja kertoi, että tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että joko tämä on tuulimuna tai sitten oletkin vasta viikolla 4. Kovasti hän yritti tihrustaa paikkaa johon sikiö on muodostumassa ja omin sanoin, ehkä sen löysikin mutta varmuutta ei osannut antaa. Tsemppasi tosi paljon, että hänen mielestään kaikki näyttäisi menevän siihen suuntaan että raskaus etenee normaalisti ja olen vain liian aikaisilla viikoilla vielä. Kuukautiskiertoni on todella epäsäännöllinen (27-39pv) minkä vuoksi tuo teoria vähäisistä viikoista kävisi järkeen. Olen melko varma, että ovulaationi on tapahtunut noin 14.1 kieppeillä (oireista tunnistettuna). Mies yritti myös lohduttaa, että käynti oli loppuunsa positiivinen kun lääkäri antoi toivoa mutta jotenkin itseä harmittaa ja itkettää koko asia.

Sain lähetteen naisten akuuttiin ultrattavaksi viikon parin päähän. Tarkastetaan näkyykö silloin mitään. Jos ei niin aloitetaan tyhjennys.

Jos olisin ovuloinut 14.1 paikkeilla. 17.1 alkoivat ensimmäiset raskausoireet (pahoinvointi, flunssainen olo, väsymys, alavatsatuntemukset jne.). 24.1 hailakka positiivinen testi (mies ei nähnyt viivaa, minä näin) ja clear blue 1-2viikkoa. Saman viikon lauantaina 29pv iltavirtsasta testi selkeä positiivinen, sekä seuraavan viikon torstaina 3.2 aamuvirtsasta tummanpunainen positiivinen. Raskausoireet kokoajan pysyneet ja lisäksi rinnat aristavat, nännit kosketusarat ja vatsa on illasta pinkeä ja turvonnut kuin ilmapallo. Niin onko näillä meriiteillä mitenkään mahdollista, että olisinkin vasta viikolla 4?

Ahdistaa ja itkettää epätietoisuus varsinkin kun taustalla on ollut tosi suuri pelko siitä, että en tule lapsia koskaan saamaan. Nyt kun jotain toivoa on annettu niin tilanne on tällainen. Pakko oli saada purkaa jonnekin tämä oma olo
Tuo epätietoisuus on niin kurjaa, tsemppiä sen kanssa! Kaksi viikkoa on ihan hirveä aika odottaa, tylsää ettet saanut kontrollia nopeampaan. Mulla kans kaksi vuotta sitten tapahtuneessa keskenmenossa ensin loppui oireet ja sitten tuli pientä vuotoa, ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno.

Nuo viikot on kyllä vähän hassut, koska jos nyt olisi viikko 4 (oletan että 4+ jotain) niin hedelmöityminen olisi tapahtunut joskus noihin aikoihin kun plussasit ekan kerran. Mutta eipä nämä aina mene niin kuin oppikirjassa. Voimia odotteluun joka tapauksessa! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Iloaurora
Minusta kuulostaa hyvinkin mahdolliselta! Ja oireiden jatkuminen varsinkin on lupaava merkki. Itselläni ollut kaksi keskenmenoa, ja niissä molemmissa ovat oireet loppuneet kuin seinään. Tsemppiä kovasti, yritä olla murehtimatta. En tiedä, millaiset ovulaatio-oireet sulla on ollut, mutta ainakon itsellä niihin on tullut muutoksia raskauksien jälkeen. Ehkä keskenmenokin on voinut vaikuttaa siihen, miten kierto kulkee. Jaksamista!
Tuo epätietoisuus on niin kurjaa, tsemppiä sen kanssa! Kaksi viikkoa on ihan hirveä aika odottaa, tylsää ettet saanut kontrollia nopeampaan. Mulla kans kaksi vuotta sitten tapahtuneessa keskenmenossa ensin loppui oireet ja sitten tuli pientä vuotoa, ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno.

Nuo viikot on kyllä vähän hassut, koska jos nyt olisi viikko 4 (oletan että 4+ jotain) niin hedelmöityminen olisi tapahtunut joskus noihin aikoihin kun plussasit ekan kerran. Mutta eipä nämä aina mene niin kuin oppikirjassa. Voimia odotteluun joka tapauksessa!
Kiitos tsempeistä molemmille! Ovulaatio oireena runsas lima, halut ja usein tunnen kipua vatsassa juuri ovulaation aikoihin. Tänään soitti naistenpolilta lähetteestä. Olisivat tarjonneet aikaa jo maanantaille, mutta minusta se kuulosti hieman hassulta koska ei ole kulunut viikkoakaan ensimmäisestä ultrasta. Eli olisiko edes mahdollistakaan, että siinä vielä näkyisi mitään muutoksia jos niitä olisi? Kuitenkin vänkäsin vastaan ja itseasiassa puhelimen toisessa päässä myös myönnyttiin, että ehkä ei kannata ihan maanantaille sitä aikaa varata kun on epävarmaa näkyisikö siinä mitään. Sain ajan varattua torstai aamulle. Nyt sitten odotellaan sitä. Mieli todella apea, tunnustelen kokoajan rintoja vieläkö ne on kipeät ja iloitsen jokaisesta hetkestä kun jokin haisee oudolle tai normaalista poikkeavalle. Taas toisaalta mielessä hakkaa ajatus, että tuulimunassakin on raskausoireita. Netistä koitin kahmia tietoa ja tulin siihen lopputulokseen, että jos raskaus olisi selkeä tuulimuna ei esimerkiksi ruskuaispussia olisi ollenkaan (mitään sikiöön liittyvää materiaa ei raskauspussista löytyisi). Mutta tuulimunaksi kutsuttaisiin myös tilannetta jossa sikiö ei lähde kehittymään syystä tai toisesta ruskuaispussin viereen (jolloinka sikiötä ei siis ole tai on niin pieni ettei havaita). Jolloin minä kuuluisin ehkä tuohon jälkimmäiseen joukkoon? Eli minulla olisi toivoa, että tämä ei täysin 100% tuulimunaraskaus ole. Ja tämä toisi toivoa, että siellä olisi alkio joka lähtisi kehittymään jos se vain vielä on niin aikaisilla viikoilla ettei näy. Olenko aivan hakoteillä?

Ja joo, samaa mietin ja pähkäilin itse noista viikoista, että ei taida istua ovulaatio, raskausoireet ja ensimmöinen plussatesti niihin raameihin mihin pitäisi jos normaali raskaus olisi.

Noh mutta torstaina nähdään sitten varmaan mikä on tuomio 😔
 
  • Tykkää
Reactions: Norppa_88
Kiitos tsempeistä molemmille! Ovulaatio oireena runsas lima, halut ja usein tunnen kipua vatsassa juuri ovulaation aikoihin. Tänään soitti naistenpolilta lähetteestä. Olisivat tarjonneet aikaa jo maanantaille, mutta minusta se kuulosti hieman hassulta koska ei ole kulunut viikkoakaan ensimmäisestä ultrasta. Eli olisiko edes mahdollistakaan, että siinä vielä näkyisi mitään muutoksia jos niitä olisi? Kuitenkin vänkäsin vastaan ja itseasiassa puhelimen toisessa päässä myös myönnyttiin, että ehkä ei kannata ihan maanantaille sitä aikaa varata kun on epävarmaa näkyisikö siinä mitään. Sain ajan varattua torstai aamulle. Nyt sitten odotellaan sitä. Mieli todella apea, tunnustelen kokoajan rintoja vieläkö ne on kipeät ja iloitsen jokaisesta hetkestä kun jokin haisee oudolle tai normaalista poikkeavalle. Taas toisaalta mielessä hakkaa ajatus, että tuulimunassakin on raskausoireita. Netistä koitin kahmia tietoa ja tulin siihen lopputulokseen, että jos raskaus olisi selkeä tuulimuna ei esimerkiksi ruskuaispussia olisi ollenkaan (mitään sikiöön liittyvää materiaa ei raskauspussista löytyisi). Mutta tuulimunaksi kutsuttaisiin myös tilannetta jossa sikiö ei lähde kehittymään syystä tai toisesta ruskuaispussin viereen (jolloinka sikiötä ei siis ole tai on niin pieni ettei havaita). Jolloin minä kuuluisin ehkä tuohon jälkimmäiseen joukkoon? Eli minulla olisi toivoa, että tämä ei täysin 100% tuulimunaraskaus ole. Ja tämä toisi toivoa, että siellä olisi alkio joka lähtisi kehittymään jos se vain vielä on niin aikaisilla viikoilla ettei näy. Olenko aivan hakoteillä?

Ja joo, samaa mietin ja pähkäilin itse noista viikoista, että ei taida istua ovulaatio, raskausoireet ja ensimmöinen plussatesti niihin raameihin mihin pitäisi jos normaali raskaus olisi.

Noh mutta torstaina nähdään sitten varmaan mikä on tuomio
Kovin paljon tsemppiä lisäpiinailupäiviin ❤ on nämä päivät raastavia. Olen itse ollut samassa tilanteessa kuin sinä n. 2,5 vuotta sitten. Ultrattiin kaiken kaikkiaan 3 kertaa. Oli kkm, oli raskauspussi, ruskuaispussi ja jotain aivan minimaalista materiaalia, tuli lääkkeellinen tyhjennys sitten viikolla 9. Toivotaan että kaikki menisi hyvin ja seuraavassa ultrassa näkyisi jo jotain 🤞
 
vierailija
Mulle laskuri näyttää että la olisi 14.10 😍😍
Alkuraskauden ultraan (Preggo Klinikka) aion varata ajan, kunhan vähän päästään eteenpäin. Sain viime syksynä keskenmenon pari viikkoa plussan jälkeen ja pelottaa. Esikko on nyt eskarilainen.
Toinen vauva on ollut toiveissa jo pitkään, tarrasukkia nyt tälle idulle matkaan ❤
 
Mä en ole vielä varannut varhaisultraa, mutta olen kyllä sellaiseen menossa. Hoitoalkuisissa raskauksissa on ymmärtääkseni hieman korkeampi riski kohdunulkoisille, ja siksi klinikka haluaa ultrata. Kolmen viikon päähän olisi tarkoitus varata aika.

Ja jottei elämästä vaan puuttuisi jännitystä niin mulla on edessä muutto uuteen kotiin kahden viikon päästä. Pidän kaikki sormia ja varpaista ristissä ettei mahdollinen pahoinvointi ala juuri silloin kun pitäisi saada kämppä pakettiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: ElectraS
Varasin myös varhaisultran ensi viikolle. Edellisellä kerralla kasvattelin pelkkää istukkaan siihen np-ultraan asti, niin nyt haluan tietää jo mahdollisimman ajoissa että onko siellä ketään kasvamassa. Olen vielä aika rauhallinen asian suhteen ja toivon parasta mutta varaudun silti myös pettymykseen. Jos sieltä syke löytyy, niin varmaan uskallan sitten kertoa läheisille. Tästä tietää nyt vain mies ja siskoni, muille en ole vielä uskaltanut kertoa mitään. Oletteko te vielä kertoneet asiasta muille?
 
Mun oli tarkoitus odottaa tuohon varhaisultraan asti, ainoastaan äidille olin suunnitellut kertovani (ja siis kerronkin tänään). Eilen sitten videopuhelussa siskon kanssa hän paljasti olevansa raskaana niin aika luontevasti tuli sitten kerrottua, että sama täällä! :D Tasapuolisuuden nimissä kerron nyt viikonloppuna sitten varmaan toisellekin siskolle.
 
Varasin myös ensi viikon lopulle varhaisultran. Digitesti näytti 3+ joten mun arvio oviksen ajankohdasta lienee suunnilleen oikea ja nyt olis kuudes viikko meneillään. Kiva saada kuitenkin siihen vahvistus ja toisaalta nähdä, että onko siellä aidosti joku. Fiilis on kyllä edellisestä keskenmenosta huolimatta nyt ihan hyvä ja rauhallinen, toivotaan, että sillä saa jatkaakin.
 
Varasin myös varhaisultran ensi viikolle. Edellisellä kerralla kasvattelin pelkkää istukkaan siihen np-ultraan asti, niin nyt haluan tietää jo mahdollisimman ajoissa että onko siellä ketään kasvamassa. Olen vielä aika rauhallinen asian suhteen ja toivon parasta mutta varaudun silti myös pettymykseen. Jos sieltä syke löytyy, niin varmaan uskallan sitten kertoa läheisille. Tästä tietää nyt vain mies ja siskoni, muille en ole vielä uskaltanut kertoa mitään. Oletteko te vielä kertoneet asiasta muille?
Mun oli pakko kertoa heti töissä, kun osa työpisteistä on raskaana ollessa kiellettyjä. Miehelleni kerroin toki ensimmäisenä 😄 Sen lisäksi kerroin parhaalle ystävälleni, koska hän tiesi yrityksestämme.
Varhaisultraan olen varannut ajan 7+2. Hirveästi stressaa onko siellä joku oikeassa paikassa ja sykkiikö sydän niin en millään malta odottaa tuon kauempaa.
 
vierailija
Varasin myös ensi viikon lopulle varhaisultran. Digitesti näytti 3+ joten mun arvio oviksen ajankohdasta lienee suunnilleen oikea ja nyt olis kuudes viikko meneillään. Kiva saada kuitenkin siihen vahvistus ja toisaalta nähdä, että onko siellä aidosti joku. Fiilis on kyllä edellisestä keskenmenosta huolimatta nyt ihan hyvä ja rauhallinen, toivotaan, että sillä saa jatkaakin.
Mun oli tarkoitus odottaa tuohon varhaisultraan asti, ainoastaan äidille olin suunnitellut kertovani (ja siis kerronkin tänään). Eilen sitten videopuhelussa siskon kanssa hän paljasti olevansa raskaana niin aika luontevasti tuli sitten kerrottua, että sama täällä! Tasapuolisuuden nimissä kerron nyt viikonloppuna sitten varmaan toisellekin siskolle.
Hei, mulla sama juttu !
siskon kanssa viikko eroa lasketuissa ajoissa 😃👌🏻
Mennään samaan aikaan varhaisultraan (Preggo myös meillä, Stadissa kun asutaan) ja yllätetään tuleva mummo tuplakuvilla 😍.

Ihan käsittämätöntä, että parhaimman (ainut sisko 😆) ja rakkaan siskon kanssa saa jakaa nämä tuntemukset kun eletään tätä samaa tahtia.
 
vierailija
Mie kanssa varovasti hipsin tänne. Miulla on omien laskujen mukaan viikko 5+2. Alavatsan nippailuja jonkin verran ja nännin tosi kipeät. Mitä niille voi tehdä ? Mie vuorasin rintsikat pumpulilla 😂

Ensi viikolla neuvola-ajan varausta ja myö mietitään sitä varhaisultraa. Saako sen neuvolan kautta ?
 
Mie kanssa varovasti hipsin tänne. Miulla on omien laskujen mukaan viikko 5+2. Alavatsan nippailuja jonkin verran ja nännin tosi kipeät. Mitä niille voi tehdä ? Mie vuorasin rintsikat pumpulilla

Ensi viikolla neuvola-ajan varausta ja myö mietitään sitä varhaisultraa. Saako sen neuvolan kautta ?
Varhaisultra ei kuulu julkisen piiriin (ainakaan suurimmassa osassa kuntia) muuten kuin ihan erityistapauksissa. Eli siellä pitää käydä itse omalla rahalla yksityisellä ja se myös varataan suoraan siltä yksityiseltä palveluntuottajalta.

Mulla on auttanut rintakipuun se, että nukun pehmeät rintsikat päällä - tosin muutenkin on kipu ollut toistaiseksi ihan ok rintsikoissa, ilman rintsikoita ovat kipeämmät.
 
Moikka!
Mulla on tuplaplussaviikko. Lapset sairastuivat alkuviikosta koronaan. Päätin tehdä raskaustestin, vaikka olin tuloksesta varma jo etukäteen! Tämän ihanan plussan jälkeen tulin tietenkin kipeäksi ja myös koronatestiin tuli plussa, mikä ajoitus 🤦
Valtavan onnellinen olen raskaudesta, kolmas lapsi olisi tulossa. Kaikkein pisimpään ollaan tätä kolmatta harkittu, mietitty miten riittää voimat, aika yms. Kuitenkaan ajatuksesta ja haaveesta ei päässyt eroon ja lopulta miehelle taisi tulla kovempi vauvakuume kuin mulle. Se osti jo isomman autonkin 🤣 fb-ryhmästä laittelin viestiä!
 
Moikka!
Mulla on tuplaplussaviikko. Lapset sairastuivat alkuviikosta koronaan. Päätin tehdä raskaustestin, vaikka olin tuloksesta varma jo etukäteen! Tämän ihanan plussan jälkeen tulin tietenkin kipeäksi ja myös koronatestiin tuli plussa, mikä ajoitus
Valtavan onnellinen olen raskaudesta, kolmas lapsi olisi tulossa. Kaikkein pisimpään ollaan tätä kolmatta harkittu, mietitty miten riittää voimat, aika yms. Kuitenkaan ajatuksesta ja haaveesta ei päässyt eroon ja lopulta miehelle taisi tulla kovempi vauvakuume kuin mulle. Se osti jo isomman autonkin fb-ryhmästä laittelin viestiä!
Ihana tuo sun mies! 😅 Saanko udella minkä auton ostitte? Meille kans kolmas tulossa ja autoasiat kuumottelee (nykyiseen ei mahdu kolmea istuinta taakse)…

Mä ajattelin ehkä huomenna kertoa brunssilla kahdelle ystävälle. Ihanaa päästä juttelemaan jonkun kanssa ihan livenä asiasta kun mun mies ei ole yhtään semmoista etukäteen vauvaa fiilistelevää tyyppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Moi,

Tein nyt herätessä sekä liuskatestin että viikkonäytöllisen, kun omien havaintojen ja laskujen mukaan pitäisi olla jo 3+. Clearblue näytti kuitenkin 2-3 ja liuskatesti ei vieläkään ole tasavahva, joten en nyt tiedä, mitä on meneillään. Oliko joku päässyt verikokeeseen, miten sinne pääsee?
 
Minäkin kuikuilen heti jo tätä ketjua, sillä tein aamulla täysin selvän plussan. 😍 Eilen illalla dpo 11 oli jo haalea viiva liuskassa. Aivan hirvittävän aikaistahan tämä on, joten en uskalla vielä kauheasti iloita, mutta jännittävää! Esikoista, joka on nyt 3 v 3 kk, yritettiin vuosi. Nyt oli yk 5, ja olin jo tosi huolissani onnistumisesta, kun on ollut lyhyt luteaali monta kiertoa. Uusi laskettu aika osuisi nyt tosi lähelle esikoisen syntymäpäivää ellei peräti samalle päivälle. Varasin varhaisultran mutta jäin arpomaan onko 7+3 vai vasta 8+3. Esikoista plussasin haalean viivan tasan 3 vuotta sitten ja silloin varhaisultra oli 7+ jotain ja löytyi jo syke. ❤
 
Aamulla tuli selvä plussa testiin, ja ihanaa päästä mukaan tähän ketjuun! Laskettuaika osuisi 23.10. tienoille. Kerkesin muutaman kierron kirjoitella haaveilijoiden puolella ja sitä ennen muutama kierto meni taustalla. Mitään selviä oireita ei ole vielä ollut, näkyvimpänä merkkinä oli kun tyypillinen tiputteluvuoto ei alkanutkaan muutamaa päivää ennen oletettuja menkkoja. Edellisessä raskaudessa ei juurikaan oireita ollut, joten samanlaista toivon myös tästä. Varhaisultraa meinasin varailla 7+ viikolle. :love:
 
Ihana että näin moni plussannut taas lokakuisiin!

@merin eli ovulaatiosta olisi laskujesi mukaan jo yli 3vko? Jos liuska on kuitenkin tummentunut olisin vielä aika rauhallisin mielin.
En ole ihan varma, kun tosiaan vain yhdet menkat tässä oli edellisen raskauden ja imetyksen jäljiltä (mulla imetys pitänyt aina kierron poissa piiiiiiitkään). Mutta mielestäni ovulaatio tuli heti 2 pv menkkojen jälkeen eli siitä tulisi nyt alkuviikosta 4 viikkoa. Mutta saatoin ehkä tulkita väärinkin, kun ei tosiaan vertailukohtaa tässä aikoihin ole ollut. Silti tuo, että liuska ei tummu, mietityttää. Viiva on ihan selkeä kyllä, mutta vaaleampi kuin kontrolli.

Neuvolan mukaan tosin mulla olisi tänään 4+6, joten sen puitteissa tuo 2-3 vielä olisi oikein. Tiedostan toisaalta senkin, että alan olla jo siinä iässä, että onnistunut raskaus heti ekasta kierrosta on kaikkea muuta kuin itsestäänselvyys...
 
Viimeksi muokattu:
Aamun liuska tehty ja vihdoinkin testiviiva oli tummunut aivan merkittävästi, nyt ero kontrolliin oli enää aivan hiuksenhieno! Mulle tuli muutenkin eilen mieleen, että vaikka limojen perusteella sijoitin oviksen heti menkkojen jälkeen, niin mulla oli kova imetyskipu vasta myöhäisemmässä vaiheessa kiertoa. En tarkasti muista aiempien lasten imetysajoista, mutta hämärästi kuitenkin, että se olisi yleensä tullut kierron jälkipuoliskolla eli ovulaation aikoihin ja lähes menkkoihin asti (liittyy hormoneihin). Nyt oli muutaman päivän ja loppui. En kyllä yhtään muista, missä vaiheessa oli. Ehkä se neuvolan keskivertokiertoon perustuva laskuri sitten olikin oikeassa.

Joku täällä kyseli muille kertomisesta - emme aio pitää sen kanssa mitään kiirettä. Saa tosin nähdä, jos pahoinvointi alkaa, miten kauan menee, ennen kuin vanhimmat lapset arvaavat asian. Tai alkavat epäillä sen perusteella, etten syö tiettyjä asioita. Itse asiassa toiseksi vanhin osoitti mun mahaa lauantaina saunassa ja sanoi: sulla on kyllä vauva tuolla! Sitten hän jatkoi ajatusleikkiä, että "ajattele, jos siellä olisi vauva ja se olisi poika". Kysyin, miltä se tuntuisi, ja olisi kuulemma ihan kiva. - Jäi kuitenkin ihan leikin asteelle tämä.
 
Viimeksi muokattu:
@merin Kiva kun vahvistuu!

Olen säästellyt digitestejä, kun haluaisin toivottavasti saada suoraan ”2-3 viikkoa”. Mutta katsotaan kauan maltan. Muita testejä on kaapissa vielä jokunen, joten saa tässä testailla. 😄 La olisi nyt arviolta 26. tai 27.10.

Muutamalle ystävälle tekisi mieli kertoa aika nopeastikin kun olen heidän kanssaan tekemisissä jatkuvasti. Mutta katsotaan. Edellisellä kerralla kerroin muutamalle ystävälle jo ennen varhaisultraa, perheille kerrottiin vasta myöhemmin.

Mitä tulee oireisiin noin yleisesti, niin esikoisen raskaudessa selvisin lähinnä etovalla ololla ja väsymyksellä. Nyt oikeastaan ekana tavallisesta poikkeavana asiana tuntuu kohdussa vähän kuin pieni möykky. Mietin voiko sitä oikeasti tuntea vai sotkeeko oma mieli. Vähän on myös kohdun tuikkimista ollut. Onko teillä jotain oireita tai tavallisesta poikkeavaa?

Facebook-ryhmään en vielä ainakaan uskalla.
 
Mä kans yritän säästää digiä vielä, mutta aika pahasti se jo kaapissa kuumottelee. 😅 Liuskatestit vahvistuneet kun nyt kolmena aamuna testannut, mutta edelleen haaleat. Tänään tai huomenna pitäisi menkkojen alkaa, joten testien vahvuus sen puolesta ok. Pitäisi vaan tehdä se digi ja uskoa sen tulokseen. 😄 Nyt olisi noin 3+6 viikot.
 

Yhteistyössä