Lokakuiset 2021

Plussasin tasan viikko sitten (todella aikaisin, dpo8!), ja laskurien mukaan 1.10 la. Järkyttävä yhteensattuma, sillä jouduin synnyttämään geneettisellä keskeytyksellä 1.10.2020 rv22 rakennepoikkeaman vuoksi meidän iltatähden. Tasan vuoden päästä päivä saattaisi saada uuden merkityksen. Nyt on sitten jälleen uusi piina edessä kun stressaan saadaanko tällä kertaa kotiin kolmen sisaruksen lisäksi tämä iltatähtönen. 38 vuotiaita ollaan, ja kotona alakoululaisia 3kpl.

Tuskin pystyn lainkaan nauttimaan tästä raskaudesta. Viimeksikin olin ottanut yksityisellä NiPT testin ja kaikki oli hyvin, kunnes rakenneultrassa tuli pommi. Joten rakenneultraa ennen en uskalla hiiskahtaakaan tästä raskaudesta tuleville sisaruksille, sillä viime lokakuinen menetys oli heillekin niin kova paikka.
 
Noniin kirjoittelen vähän tänne enemmän. Tosiaan toissapäivänä tein testin ja näytti haaleahkoa positiivista. Mulla oli kuitenkin viimevuoden loppupuolella kemiallinen raskaus, joten pelkään että tässä käy samoin enkä oikeen ole vielä uskaltanut yhtään iloita. Mutta jos kaikki menisi nyt hyvin niin meille tulisi kolmas lapsi. :--) laskureiden mukaan la olisi 3.10.
 
Moikka! Minäkin liityn varovaisesti mukaan.. tein ensimmäisen positiivisen testin dpo 10, kaksi päivää sitten. Huomenna pitäisi olla rv 4+0 ja la 5.10. Jännittää, on onnellinen olo ja pelottaa meneekö kaikki hyvin. Olen itse 31v ja minulla on entuudestaan 6 ja 4 vuotiaat pojat. ❤ Kolmas murunen olisi kovin toivottu.

Onnea kaikille odotukseen!
 
Heippa vaan! Mulla on la ilmeisesti 5.10. Oli selviä oireita oletetun hedelmöityksen aikaan, joten osasin aavistaa että olen raskaana ennen plussaa. Viikonloppuna tein sit ekan plussatestin. Nyt on kyllä kaikki oireet taas hävinneet. Millaisia oireita teillä on?
Onnea <3

Mulla tuli luultavasti kiinnittymisen aikaan jokin siihen liittyvä kudos pala? Ei vuotoa tai mitään eritettä, vaan pieni verestävä pala/ hiekale paperiin. Tästä osasin jo vähän toivoa :) koska missään nega kierroissa ei ole tullut mitään kiinnitymiseen liittyvää.
Mutta muutoin rintojen arkuutta ja turvotusta että oon yölläkin pitänyt rintsikoita, kun ei voi olla ilman. Mahan nipistelyä ja turvotusta alavatsassa. Tänään on kuvottanut syömisen jälkeen, mutta luulen että se voi olla henkistä "paniikkia" kun tein digi testin tänään ja siihen ilmestyi raskaana 1-2 viikkoa <3 :)
 
Riia_
Hei kaikille!
Varovasti täältä huikin myös mukaan. Hyvin haalea plussa tehty tänä aamuna, menkat kaksi päivää myöhässä. En vielä uskalla nyt oikein iloita, ainakin teen uuden testin vielä parin päivän päästä Näillä tiedoin laskettu aika olisi 4.10. Tissit on kipeät ja erikoista aamukuvotusta on ollut viikonlopulta asti.
Esikoispoika täyttää maaliskuun alussa kaksi, eli mikäli täältä vauva tulee niin vähän reilut 2,5 vuotta tulisi ikäeroa
 
Hei kaikille! Tännehän on tullut muitakin lisäkseni
Tänään soitin neuvolaan ja ensimmäinen neuvola-aika on kahden viikon päästä!

Olen 33-vuotias. Edellisestä avoliitosta on 10-vuotias poika, joten edellisestä raskaudesta on ihan hurjasti aikaa. En muista siitä oikeastaan mitään. Miehellä edellisestä avoliitosta 9-vuotias tyttö. Yhdessä olemme mieheni kanssa olleet nyt 8 vuotta ja tämä on meille meidän ensimmäinen. Ehkäisy jätettiin pois vuosi sitten ja tämä on ensimmäinen plussa!
Tarkoitus on lähteä maaliskuussa moottorikelkkailemaan ja olen nyt ties kuinka monelta vahvistanut, että se varmasti on ok. Neuvolasta asiaa vielä kysyin ja sain varmistusta, että se olisi ihan ok. Tietysti se kuitenkin jännittää, mutta jos nyt rauhallisemmin ajelisi, eikä niin menisi omien rajojen yli.
Neuvolan mukaan LA olisikin nyt 30.9., mutta jos säännöllistä kiertoani tarkastelee, LA olisi enemmänkin 1.10. Pidättäydyn tässä ryhmässä nyt, kun varsinainen synnytys voi kokemukseni mukaan tapahtua "milloin vain".

Onko täällä muita uudeltamaalta vai mistä päin Suomea olette?

Oireina itselläni on ollut nyt aivan tajuton väsymys ja aivosumu. Myös rinnat ovat kipeät ja turvoksissa.

Keskenmenon pelko alkoi tänään.
Oletteko varhaisultraan menossa?
 
Mulla oireena on nyt vaan ollut alavatsan turvotus. Ihan satunnaisesti on parina iltana ollut lievää etovaa oloa. Rinnoissa ei ole tuntunut mitään, mutta ei edellisessäkään raskaudessa tuntunut. Esikoinen on tosiaan toukokuinen 2019. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi 6+0, toivottavasti ei tulisi samanlaisena tässä raskaudessa. Varhaisultrassa en ole ajatellut käydä (en käynyt esikoista odottaessakaan), ellei mieli yhtäkkiä muutu :)
 
Onko täällä muita uudeltamaalta vai mistä päin Suomea olette?

Keskenmenon pelko alkoi tänään.
Oletteko varhaisultraan menossa?
Minä myös uudeltamaalta. Olen alkanut kallistumaan nyt kuitenkin siihen varhaisultraan. Tämä on hyvin todennäköisesti minun viimeinen raskaus, joten ajattelin ottaa kaiken ilon irti! Ja itsellä myös on keskenmenon pelkoa, joten toivon ultran vähän rauhoittavan mieltä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tokkurainen
Varovaisesti vilkuilen tänne, eilen ja tänään tehty haamuja ja nyt illalla jo selkeä haamu/plussa. Kolmatta odotetaan, ja la menisi 11.10 :) Mikäli jatkaa viivat vahvistumista niin mennään varhaisultraan, meidän viimeinen lapsi myös ja aikaisemmista en oo käynyt niin nyt tosiaan kaikki ilo irti :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: mammaksii
Riia_
Tänään aamulla alkoi tulla limaista ruskeaa tuhruvuotoa ja mahaa nippailee :’( Testissä oli kyllä vahvempi viiva kuin eilen, mutta.. Saa nähdä. Voihan tää olla kaiketi normaaliakin mutta huolestuttaa vain kovin, esikoisesta ei ollut mitään vuotoja missään välissä. Pitää varmaan soittaa neuvolaan, ainakin jos tää vatsakipu yltyy
 
Hei kaikille, Minä tein plussa testin eilen ja laskettu aika on 5.10. En usko, että noin pitkälle päästään, mutta liityn silti tähän porukkaan. Minulla on yksi tyttö 9/2015 edellisestä suhteesta. Tämä uusi tulokas on miehelle ensimmäinen. Meillä on ikää jo 45 ja 46. Itseänikin hieman tuo ikä hirvittää, mutta lasta toivottiin ja yritettiin monta vuotta ja vasta nyt saimme tulosta hoidoille. Tämä vauva sai alkunsa lahjasolulla, vaikka omillakin ensin yritettiin. Olimme jo päättäneet että jos tämä ei tuo tulosta, niin hoidot on sitten ohi. Nyt ainakin näyttää hyvältä ja koitan nauttia siitä. Pakkaseen jäi vielä 3 tyyppiä, mutta selvää toki on, että jos tämän vauvan saamme syliin, niin seuraavia ei enää ole tulossa.
 
Väisätär
Dodii, positiivinen yllätys ilmestyi testiin eilen. Aloin epäilemään, kun hikoilin niin hitokseen, sit laskin yhteen hajuherkkyyden, yöheräilyt pissalle ja syömään jne, niin päätin tehdä testin, joka näyttikin plussaa. 4+2 nyt ja laskureiden mukaan la 5.10. Meillä tarkoitus vasta keväällä alkaa yrittämään, mutta nyt kävikin näin :D
 
Heippa, täällä alkoi RV 5+0, eikä keskenmenon pelko ole hellittänyt. Yritän kuitenkin edes pienesti iloita. Varhaisultran varasin nyt RV 9+0:lle ihan oman mielenrauhan vuoksi. Tietysti sekin, että ehkä mies pääsee tähän fiilistelyyn paremmin mukaan.

Onnea kaikille plussanneille!

Voi @RIIA_ ! Toivotaan, että vuodosta huolimatta kaikki hyvin.
 
Mä en tiedä saako tänne laittaa tällaisia linkkejä, mutta itelle ne säilyy siten tallessa ja samalla tulee jaettua tietoa. Minä kaivoin heti aamulla kofeiinisuositukset raskausajalle, kun rakastan teetä ja sitä tulee juotua normaalisti monen monta kuppia päivässä. Lisäksi juon silloin tällöin Pepsiä tai cokista. Pepsitölkissä on kofeiinia 115 mg, kun cokiksessa on vain 30 mg. Tuo oli mielestäni yllättävin ero. Laitan linkin teillekin. Ohjeistakaa minua, jos ette toivo näitä tänne.


Mielipidekirjoituksia en linkkaa ja näiden muiden oikeellisuudesta en toki voi mennä takuuseen.
 
Huomenta. Kiva kun tulee lisää odottajia.

Mä olen myös Uudeltamaalta ja jos kaikki hyvin menee, niin synnärinä on Lohjan sairaala.

Oireina on rintojen kipu ja valkovuoto. Myöskään mikään makea ei oikein maistu. Niin ja väsymys valtas heti jo maanantaina.

Neuvolaan soitin muissa asioissa, niin varas samalla jo ensikäynnin. Se on 25.2.
 
Tänään aamulla alkoi tulla limaista ruskeaa tuhruvuotoa ja mahaa nippailee :’( Testissä oli kyllä vahvempi viiva kuin eilen, mutta.. Saa nähdä. Voihan tää olla kaiketi normaaliakin mutta huolestuttaa vain kovin, esikoisesta ei ollut mitään vuotoja missään välissä. Pitää varmaan soittaa neuvolaan, ainakin jos tää vatsakipu yltyy
Voi ei, toivotaan että olisi vain harmitonta!
 

Yhteistyössä