Lokakuiset 2020

Hhmmm.. Mielestäni oot laskenut oikein. Mulla alkoi muistaakseni 30.12. Eli 2 päivää aiemmin? Ja mulla nyt 2 päivää enemmän eli 5+1.
Mitkä laskurit antaa väärin? Onko niissä se kuukautisten kesto? Sulla ilmeisesti 28pv?
Kierto on 32 pvä ja siitähän se johtuukin, nyt kun mietin. Koska hedelmöittyminen on tapahtunut 19.1., niin sen perusteella se on sitten 4+2. Liian monimutkaisia ajatuksia mun unenpuutteisille äitiaivoille. :ROFLMAO:
 
Tsemppiä @Helmiina1978 pienen potilaan kanssa! Ja kaikille muille aamuyöstä heränneille!

Mein esikoinen luojan kiitos nukkuu varsin luotettavasti aamuseiskaan (lomilla usein pidempäänkin kun rytmi vähän myöhästyy), ja sain viime yönä nukkua yhdeksän tuntia yhteen putkeen, mutta mua väsyttää silti aivan tolkuttomasti. :sleep::sleep: Ajattelin käydä jonkun raskausvitamiinin hakemassa tänään apteekista, josko se vähän helpottaisi.

Mä oon aiemmin syönyt spirulinaa väsymykseen, mutta nyt oon pienentänyt annosta, kun pelkäsin että se olisi jotenkin haitallista raskauden aikana. Tietääkö kukaan asiasta?

Sain jo huomiselle ekan ajan kätilölle - varmaan aika sama kuin eka neuvolakäynti. Jännää!

Ja siis nuo raskausviikot on niin sekavia... Mulla on parikin raskaus-appia, jotka kaikki taitaa näyttää eri päivää ja lasketussa ajassa niissä jopa yli viikko eroa. (n):ROFLMAO:

Tänään 5+3 (kai)
 
Tsemppiä @Helmiina1978 pienen potilaan kanssa! Ja kaikille muille aamuyöstä heränneille!

Mein esikoinen luojan kiitos nukkuu varsin luotettavasti aamuseiskaan (lomilla usein pidempäänkin kun rytmi vähän myöhästyy), ja sain viime yönä nukkua yhdeksän tuntia yhteen putkeen, mutta mua väsyttää silti aivan tolkuttomasti. :sleep::sleep: Ajattelin käydä jonkun raskausvitamiinin hakemassa tänään apteekista, josko se vähän helpottaisi.

Mä oon aiemmin syönyt spirulinaa väsymykseen, mutta nyt oon pienentänyt annosta, kun pelkäsin että se olisi jotenkin haitallista raskauden aikana. Tietääkö kukaan asiasta?

Sain jo huomiselle ekan ajan kätilölle - varmaan aika sama kuin eka neuvolakäynti. Jännää!

Ja siis nuo raskausviikot on niin sekavia... Mulla on parikin raskaus-appia, jotka kaikki taitaa näyttää eri päivää ja lasketussa ajassa niissä jopa yli viikko eroa. (n):ROFLMAO:

Tänään 5+3 (kai)
Jos oot syönyt spirulinaa ennen raskautta säännöllisesti, niin uskon että voit jatkaa sitä myös raskaana. Itse oon syönyt sitä on-off, mutta nyt ollut syömättä pari viikkoa. Oon kyl suunnitellut alkaa taas laittamaan sitä smoothieen. Tietysti pienellä annoksella.
Muistaakseni käytin sitä edellisessä raskaudessa pieniä määriä.
 
  • Tykkää
Reactions: _hosuli_
Jos oot syönyt spirulinaa ennen raskautta säännöllisesti, niin uskon että voit jatkaa sitä myös raskaana. Itse oon syönyt sitä on-off, mutta nyt ollut syömättä pari viikkoa. Oon kyl suunnitellut alkaa taas laittamaan sitä smoothieen. Tietysti pienellä annoksella.
Muistaakseni käytin sitä edellisessä raskaudessa pieniä määriä.
Kiitti! Näin arvelinkin. Vaihdoin makean veden spirulinaan kun ilmeisesti jodi olisi merilevissä ongelmallista. Mutta tsekkaan tän vielä huomenna kätilöltä.
 
Buu, en pääse kunnallisen kautta varhaisultraan. Lupasi vielä varmistaa asian, mutta tuskin onnistuu. Pitää varata yksityiselle jonnekin 8. viikolle.

Ja mitä ihmettä, neuvolan mukaan mun la olisi 10.10.?! En saa millään laskurilla itse tuollaista laskettua aikaa kuukautisten tiedolla o_O pidättäydyn tossa 7./8.10. la:ssa ultraan asti.
 
Kiitti! Näin arvelinkin. Vaihdoin makean veden spirulinaan kun ilmeisesti jodi olisi merilevissä ongelmallista. Mutta tsekkaan tän vielä huomenna kätilöltä.
Hhmmm... Täytyykin tarkistaa mikä siinä jodissa. Itse otan jodia lisänä joka päivä.https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/elamantavat-raskautta-suunniteltaessa/aidin-jodin-puute-haittaa-sikion-aivojen-kehittymista/

No, tuossa ainakin pidetään jodi - lisää hyvänä.
Just kilpparin takia sitä olen ottanut. Jo ennen raskautta; varsinkin kun olen ollut vhh:lla ja ketoosissa.
 
Mäkin varasin äsken neuvolan, 2.3. on eka käynti. Ollaan esikoisen syntymän jälkeen muutettu, mutta saatiin jäädä vanhaan neuvolaan asiakkaiksi, kun se oli lähempänä meidän kotia kuin uusi neuvola, jonka alueelle muutettiin. Nyt kuitenkin varasin ajan sinne uuteen, kun se taas on lähempänä mun työpaikkaa. Uusi terkkari ei kuulostanut kovin mukavalta, mutta hän onkin jäämässä vuorotteluvapaalle juuri, joten ei ihan heti tavatakaan. :rolleyes: Kävin jo facesta stalkkaamassa ja sijainen onkin vastavalmistunut, nuoren näköinen tyttö. Mielenkiintoista saada tällä kertaa erilainen th, edellinen oli kokenut useamman lapsen äiti.
 
Noniin, minäkin poistun ryhmästä takavasemmalle.

Perjantai iltana siis alkoi vuoto ja tälle aamua sain ajan neuvolaan tarkistuttamaan tilanteen. Kohtu tyhjä. Veikkaan, että materiaalia kohdussa on, sillä mitään muuta ei ole tullut, kuin veristä vuotoa, mutta se vaan ei ultrassa nyt näkynyt (edellisessä km:ssa th ei löytänyt koko kohtua ja nyt sanoi, että oletettavasti kohtu on tuossa, joten...(n)). Laittoi äitipolille lähetteen, katsovat sielä sit tarkemmin.

Onnellista odotusta teille muille ja toivotaan, että te kaikki muut pääsisitte loppuun asti!
 
@Barista, kovasti voimia!

Ja tsemppiä kaikille valvoneille!

Täällä huolestunut olotila jatkuu, pari kertaa jäänyt pyyhkiessä vähän punertavaa limaa paperiin ja kyllä sydän jättää aina lyönnin välistä. Mitään ei ole pikkuhousunsuojaan asti tullut, voihan tuo punertava olla muualtakin kuin kohdusta mutta silti huolettaa hurjasti. En ymmärrä miten tässä pysyy järjissään vielä puolitoista viikkoa ennen varhaisultraa :unsure: varasin kuitenkin ekan neuvolan tänään, meni maaliskuun alkuun 9+6.
 
Mä varasin kanssa jo neuvolan. Oli tosi huonosti jo nyt aikoja, enkä saanu omaan aikatauluun sopivaa sitten mitenkään :unsure: 3.3 ois neuvola. Peruminen on tullu jo tutuks :ROFLMAO:
Mulla tänään menkoista 4+2, mutta oikeasti varmaan 4+4
 
Joo. Ei haluaisi perua, mutta ajoissa on oltava silti.
Eipä tässä varmaan helpotusta tule ennen kuin vauva on sylissä.
 
Mun eka neuvola on 10.3., menkoista laskettuna silloin on 9+5. Hoitaja sanoi laittavansa postissa samat liput laput mitkä käytiin jo silloin syksyllä ensikäynnillä läpi.. vähän tuntuu turhalta, mutta saanpahan sitten lähetteet seuloihin. Ultraan varmaan tulee kutsu ennen tuota, muutenhan se menisi tosi pitkälle.

Voimia @Barista :unsure:
 
Pahoittelut @Barista :cry:

@iisuli nuo vuodot kyllä stressaa ihan kamalasti! Tsemppiä ja toivotaan, että se loppuu❤

Taemppiä myös valvoneille! Täällä lapset nukkuu ihan hyvin mutta itse oon herännyt aamuvirkkuna jo 5-6 aikaan..ei mitenkään normaalia mulle tuo aikaisin herääminen. Ja nyt vois mennä jo nukkumaan:sleep:
 
Tein positiivisen raskustestin maanantaina, jolloin dpo11. Nyt yritän tsekata vahvistuuko viivat, jotta ois vähän varmempi olo tästä. Takana 1,5 vuoden yritys, tuulimuna ja kemiallinen. Pelottaa, että tämäkin on joku kemiallinen. (n) Mutta samalla olen todella iloinen tästä positiivisesta tuloksesta, että kroppa toimii, mulla ehti olla kahdessa kierrossa letrot käytössä.

Nyt mennään hyvinhyvin alussa, 4+0.. Miten tää aika menis nopeesti varhaisultraan asti. (tai eka pitäs varmaan uskaltaa soittaa polille tästä :LOL:)
 
Tein aamulla digin ja se näytti viikkoja 1-2. Nyt mietin onko mun laskelmat menneet ihan päin mäntyjä ja ovis olisikin ollut tosi paljon myöhemmin vai onko kyytiläinen lopettanut kasvunsa. Ääh nyt mietin testailenko vielä ensi viikolla vai otanko jo nyt neuvolaan yhteyttä ja yritän varata aikaa :confused:
 
Onpa kurja uutinen @Barista , voimia paljon!

@iisuli Tsemppiä vuodon kanssa! Toivottavasti laantuu pian... Tuollainen pieni vuoto on kai tosi yleistä? Mulla tuli edellisessä raskaudessa pariin kertaan (silloin kuin olisi normaalisti ollut menkat) ja kaikki meni hyvin.

@Helmiina1978 Tuon jodin kanssa on kai se, että sitä tarvii tietyn määrän, mutta ei saa saada liikaa, ja merilevissä sitä voi helposti olla moninkertaisesti tarvittavaan määrään verrattuna ihan pienessäkin annoksessa. Raskausmonivitamiinissa näytti olevan jo 100 % päiväannoksesta.

@prinsessasofia En tiedä miten neuvolassa ovat laskeneet lasketun ajan, mutta jos ne eivät ota huomioon kierron pituutta (kuten täällä ei koskaan tehdä) niin se voi sen takia heittää... Olen yrittänyt suhtautua näihin sinne tänne heitteleviin laskettuihin aikoihin niin että ne ovat vain tilastoja ja vauva tulee kun on tullakseen. Helpompi odottaa, jos määräaika on vähän myöhempi. ;) Tiedän, että esim. Ranskassa laskettu aika ilmoitetaan vasta rv 41:n loppuun, eli viikkoa myöhemmin kuin meillä.

Tervetuloa mukaan @Rnna !

Mulla on tänään taas ihan täysi normaali olo, lukuunottamatta tätä loputonta nälkää. Ei huimaa, ei edes väsytä. Toisaalta voisin mielellään ottaa tällaisen alkuraskauden, toisaalta kaipaan edes jotain vahvistusta, että raskaana ollaan. :ninja:

Tänään 5+4 ja illalla tosiaan eka "neuvola" :X3:
 
@Barista Pahoittelut vielä, ihan hirveän paljon voimia!

@Rnna Tervetuloa mukaan :)

@_hosuli_ ja muutkin, joilla tietoa, mitä raskaus-appia käytät? Mulla oli ekassa raskaudessa Pregnancy+, siitä on kai saatavilla nykyään (osin?) suomenkielinenkin versio. Vielä en ole saanut ladattua mitään appia, kun puhelin on niin täynnä, pitäisi tyhjentää sitä oikein urakalla. :ninja:

@prinsessasofia Mulla oli ekassa raskaudessa sama, että eivät ottaneet kierron pituutta huomioon ja sieltä saatu la heitti siitä, mitä olin itse laskenut. Np-ultrassa asia kuitenkin "korjaantui", kun sikiö (vai alkioko se siinä vaiheessa vielä on, voi kääk kun en muista) vastasi kooltaan sitä, mitä olin itse laskenut. Lopulta synnytys käynnistyi kyllä 37+5 tai jotain sitä luokkaa, ettei sinne la asti koskaan päästy.

Minä nyt edelleen pohdin sitä neuvolan vaihtoa ja paluuta vanhan tutun terveydenhoitajan luo. :rolleyes: Hän kuitenkin tietää meidät jo pidemmältä ajalta, tietää meidän tilanteen, tuntee esikoisen jne. niin olisihan se ehkä kivempi, että hän hoitaisi myös tämän raskauden. Toki tuo toinen neuvola on ihan työpaikan vieressä, mutta ei sinne "vanhaankaan" ole kuin vähän vajaa 5 km töistä, äkkiähän sen autolla hurauttaa. Täytyy vielä vaikka yön yli pohtia asiaa.

Oireettomuus kevyesti vaivaa edelleen. Toki kai tästä pitäisi olla vain kiitollinen. :rolleyes: Mutta silti kaipaisi jotain pientä merkkiä. Harkitsen kyllä varhaisultraa aika vakavasti, vaikka onhan se aika kallis.
 
  • Tykkää
Reactions: Rnna

Yhteistyössä