LOKAKUISET 2007, UUSI YRITYS

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
niin ja vielä syöttötuolista me varmaan ostetaan se tripptrapp,löytyispä limen värisenä :p mä oon hulluna limeen ja ruskeeseen..meil on lime kulma sohva,ruskee matto,ruskeet sivu verhot joissa on myös kahdet limen väriset sellaset 30cm leveet verhot,en nyt muista yhtään mikskä niitä kutsuttiin :D ja puuha matto on lime osittain,bumbo on lime,anttonilla on lime/ruskee vaatteita paljon jne..
Hehee..meillä on sellasta limenvihreetä, ja tummanruskeeta olkkari ja keittiö..meillä toi olkkarin yks seinäkin vihree, pakko oli maalata kun ostin ruskeen sohvan ja maton..

Ja Eemin suuri osa vaatteista on joko vihreetä tai ruskeeta..

Kakan panttaus Meillä ei Levolac auttanut ollenkaan. Ja kuumemittari tuntuu toimivan vasta sitten, kun kakka on muutenkin tuloillaan. Voisihan sitä tietenkin kokeilla ensin lämmintä rentouttavaa kylpyä ja pikkasen masua hieroa ja sitten kokeilla vielä kuumemittarilla.
Rintamaitolapsilla on normaalia panttaaminen. Vaikka eipä se paljon äitiä lohduta, kun toinen ähkää ja ähkää ja meillähän se meni välillä ihan kipuitkuksi :( Nykyään annetaankin luumua pikkasen joka päivä ja vieläkään ei kakka tule säännöllisesti, mutta onneksi se kipuitku on jäänyt pois. Mutta kyllä on tuskasen oloisia ne vikat päivät.

Kääntyilystä ja liikkumisesta Meillä poika ei edes yritä kääntyä. Kyljelleen pääsee, mutta ne on ollut vahinkoja, kun lelulla on keskittynyt leikkimään käsin ja jaloin :D Vatsallaan on viime viikkoina alkanut viihtyä, päätä jaksaa kannatella nykyään niin paljon paremmin. Eilen poika veti jalat kerran konttausasentoon alleen, mutta taisi itsekin hämmästyä niin paljon, että äkkiä suoristi jalat. Käsiään yrittää kovasti suoristaa mahalla ollessaan. Toivottavasti ei nyt silti ihan heti lähde konttaamaan :kieh: miust on kiva löytää poika siitä mihin sen oon jättänytkin.
Leluja pidetään käsissä ja viedään suuhun. Mutta vielä ei tavoittele haluamaansa lelua. Ehtiihän tuo vielä oppimaan eihän ikääkään ole kuin himppua vaille 4kk.

Kovasti mie odotan kyllä pojan uusia taitoja ja haluisin pian nähdä kuinka opitaan istumaan ja seisomaan ja kävelemään ja.... Tuntuu että odottaa niin kamalasti sitä seuraavaa vaihetta, ettei osaa nauttia siitä minkälainen pieni on nyt. Nytkin kun poika on alkanut olemaan jäntevämpi eikä enää viihdy vaaka-asennossa sylissä, niin huomaa kaipaavansa sitä pientä kääröä joka kiltisti tuhisi kainalossa vaaka-asennossa ja suloisesti killitti äitiään silmiin :'( Kai se on niin ettei esikoisen kanssa tosiaan tajua miten nopeasti mikäkin vaihe on ohi. Ehkä sitä jo toisen kanssa osaisi ottaa rauhalisemmin ja osaa nauttia ja nuuskutella pikkuvauva vaiheenkin.

Topsy2, mitkäs vaatekutsut sulla on :whistle: Tää vaatehöperö heti kärkkymäs kun kuulee sanan vaate :LOL: Hemuli, joko säkin kiinnostuit :D ?? Koitetaan me tytöt pysyy pöksyissämme siihen saakka kun saadaan lisä infoa niistä lastenvaatteista :D Voidaanhan me lohdukkeeksi jotain "pientä" ennen sitä ostaa :whistle: eikö juu :LOL:

Niinukka, mulla vuosia sit poistettu viisauden hammas ja sama homma tuli mulle et p***a maistu suussa. Menin lekurille takas ja sielhän oli ruuan tähteitä :x Vaikka olinkin purskutellut suutani aina ruokailun jälkeen vedellä ja suuvedellä. lekuri vaan sanoi et ois pitäny arvata ja antaa suoraan mulle mukaan ruisku+sellasii taipusia "muoviletkuja" siihen. Niillä piti sit ruiskuttaa vettä sinne koloon että se huuhtoutui. Se oli ihan kamalaa se :x
Niin ja kunhan et kuules pieniinpäin olisi, jos selittämätöntä väsymystä.. ;) =)

Marzyciel, tosta levolacista et meillä kakkonen aikoinaan tarvitsi levolacia. Aloitin pienellä annoksella, mutta kun se ei tuottanut tulosta, niin lisäsin sitä ja muistelen et melkein ton 10ml jouduin antamaan ennenko rysähti :D Mut sit heti sen mahan toiminnan jälkeen vähensin annosta, ja ylläpitoannos meil oli sellanen teelusikallinen. Sehän on ihan ystävällinen tuote se levolac, et ei siitä pitäsi haittaa olla... Toivottavasti saatte avun. Me ainakin saatiin ja paljon parempi vaihtoehto oli kuin se kuumemittarilla härräys. Joku siitäkin väitti että voi "tottua" siihen. Levolaciin ei pitäisi tottumusta tulla.

Noista vanupuikoista pieni varoituksen sananen...tarkistakaa aina ensin et teil on kunnollisia puikkoja. Mulla meinas kerran korvaan jäädä se koko pumpuliosa :eek: Ja täs kerran kaverilla luin seiskaa ja sielhän oli juttu kun jollekkin lapselle oli pienenä se vanu jäänyt korvaan ja kuulo oli menny. Vuosien päästä se pullahti sieltä kun lapsi oli sukeltanut ja nyt kuulee :eek: Joissain vanupuikoissa on tosi huonosti se vanu kiinni :/ Ei silti, eiköhän se pyllystä kakan mukana pois tulis, mut ei mahtas kovin kiva olla jos jotain ylimääräistä sinne jäis :x

Tääl oli vielä äsken ihana kevätsää, mut ei o enää :( Nyt tuulee ja lunta tupruttaa. Onneks ehdittiin auringonpaisteessa ulkoilla vähäsen. Ja sain imuroituakin. Nyt pitäs vissiin viel pyykit laittaa pyörimään. Päätä meinaa alkaa juilimaan, oisko ulkona pikku viima käynyt vaiko kahviako vailla vaan olen :whistle: Siispä kahvinkeittoon... vaikka eipä toi oikein maistus. Flunssan jäljiltä tökkii vissiin?

no hyvä,mulla taas on aivot jossain :LOL: missälie,varmaan roskiin tipahti äsken :LOL: tuntuuki pää aika keposelta..joo nyt vois mennä ruuanlaittoon..itsetehtyjä valkosipuli kerma pottuja ja isukille liha piffei mulle kasvis :p

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
niin ja vielä syöttötuolista me varmaan ostetaan se tripptrapp,löytyispä limen värisenä :p mä oon hulluna limeen ja ruskeeseen..meil on lime kulma sohva,ruskee matto,ruskeet sivu verhot joissa on myös kahdet limen väriset sellaset 30cm leveet verhot,en nyt muista yhtään mikskä niitä kutsuttiin :D ja puuha matto on lime osittain,bumbo on lime,anttonilla on lime/ruskee vaatteita paljon jne..
Mä ja tykkään noista väreistä. Joskaan sisustuksessa sitä ei ole, muuta kuin ruskeeta =) Mut poikien vaatteissa on paljon noita sävyjä ja tytöllä kans...ja tytöllä sit myös ruskeeta ja v.punasta :p
Mä eilen kerrroin et hullaannuin jonathan merkkiseen kevätpukuun tolle pikkumiehelle, se oli just lime-ruskee :p Sä haluut kans sellasen, taisiis antton haluu :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Marzyciel:
Täytyy antaa se 10 milliä sitä Levolacia, josko se sitten irtoaisi kakkakin.
Mä oon kanssa kuullut, että tuohon kuumemittariin voi "tottua", eli on helpompi kakata kun autetaan ja sitten ei enää osaakaan kakata itse.

Oletteko muuten sekoittaneet sen Levolacin maitoon tai veteen? Vai antaneet ihan sellaisenaan?
Me annettiin ihan lusikasta tai lääkekiposta juotettiin se. Ruiskulla vois kans kokeilla. Ihan siis "raakana" se annettiin. Kaipa sen vois kyllä pieneen maitomääräänkin sekoittaa ja vaik pullosta antaa?
Kokeiles, ja tuuhan sit ilmoittamaan kakkauutisia :LOL: :LOL: Toivotaan et auttaa! Niin ja se saattaa vaikuttaa aika nopeestikkin...

Heti alkuun hevosasiaa, pakko hehkuttaa, että mun hevonen sai melkein terveen paperit B) B) Melkeen terveen papreit tarkoittaa sitä, että jalka on niin hyvä kuin se voi olla ja meiltä on kielletty vaan huonolla pohjalla täysiä meneminen ja korkeitten esteitten hyppäminen. Voidaan siis pikkuhiljaa siirtyä normaaliin liikutukseen!

Sittten vauva-asiaa, Essille tulee toinen hammas alas. Kohta se saa irvistellä ja näytellä alahampaita :D

Niin mun piti kans tohon kuumemittarilla auttamiseen kommentoida että suoli voi tosiaan siihen tottua ja laiskistua niin ettei ilman sit kakkaa saa aikaan...Et kannattaa mahdollisimman vähän sitä mun mielestä käyttää.

Nyt tää mamma menee avaan ensimmäisen kaljan ja laittaan tukan järjestykseen ja lähtee baanalle!! hauskaa iltaa muillekkin ulkoileville :wave:

Huomena palaan kera kaameen krapulan...

Joo tààllàkin sanottiin ettà kàyttàà sità vanupuikko hommaa ainoastaan silloin kun on pakko eli varmaankin siinà sitten kày niin ettei enàà yksikseen homma toimi kun tarpeeksi niità pyllyssà pyòrittelee...

Dogtor olisivat muuten àlyttòmàn sòpòjà kun yhdessà jammailisivat.. :heart:

Annika ja iskà menivàt yhdessà pàivàunille.. meidàn iskàllà kun on sellainen ihme taito ettà saa tuon typykàn aina nukahtamaan.. tai sitten iskà on vaan niin tylsà ettà pakostakin nukahtaa :kieh: en ole kade, en yhtààn nukuttajan taidoista... :kieh:
Noh, minà tàssà sitten ihanan rasvainen kaakao kàdessà selailen nettià ja katselen mahdollisia uusia tatskoja.. Tekisi mieli niiiin hirveàsti ottaa toinen, joka jotenkin liittyisi annikaan.. Tuohon alavatsaankin olisi kiva joku jutska ottaa mutta sità ennen pitàisi tuo lòllò maha saada takaisin ylòs omalle paikalleen.. :ashamed: Onko teillà muuten kuinka hyvin palautunut kroppa siità isosta omppumahasta ? Tààllà ei, roikkuu kirjaimellisesti kaikki paikat :$ yòk :$

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Onko teillà muuten kuinka hyvin palautunut kroppa siità isosta omppumahasta ? Tààllà ei, roikkuu kirjaimellisesti kaikki paikat :$ yòk :$
Maha on viel aika löllö
:ashamed: Vähän aikaa jaksoin jo säännöllisesti vatsalihaksii tehhä, mut sit ne taas jäi :headwall:

Katjanna neuvolassa oli tällä kertaa joku opiskelija sijaisena kun oma terkka oli sairastunu, joten mitään erityisiä ohjeita en sieltä saanut. Kuitenkin se sanoi että painoa ei ole enää kertyny samaan malliin kuin ennen ja muutenkin nuo kasvukäyrät alko oleen laskusuunnassa vaikka mulla ainaki omasta mielestä hyvin maitoa tuleekin. Sano sitten siellä että voi alkaa antamaan kiinteitä just esim. perunalla alottaa. Taidan minäkin jättää nuo vellit sikseen kun kerran pullosta ei kelpaa ja kun lusikalla kokeilin niin irvisteli vaan ja sylki ulos. Nyt on välillä ollut tässä parempiakin öitä ja meillä maanantaina lähtö sinne Tanskaan, joten ajattelin että kun sieltä tullaan takasin niin keitän Siljalle oman perunan! :D

kääntymisestä meilläkään ei tyttö vielä ole kertaakaan kääntynyt ja uskon että menee vielä tovi tuohon. kovasti kyllä ilman vaippaa potkiskelee, menee kyljelleen ja leikkii leluilla, mutta aika rauhallinen tapaushan tuo on :D

heipsan

täälläkin maha vielä löllö,mutta paljo on kutistunu,tuskin tulee 6packia,herkkujen perään kun olen :p .vatsalihasliikkeitä olen ruennu säännöllisesti tekeen,eikai tosta vatsanahkasta muuten pääse!

ei meidän vauva vaan vielä kääntyile, ei edes kylelleen,tosin kovasti kyllä pungertaa. eikö tuo vielä kiäntyne ;)

isäntä kävi äsken olan takaa kuikkimassa,lukas että joku on lähdössä bilettään,ja oli sitä mieltä että kyllä mekin voitais jossain käydä! joo oishan se kivaa mut kun imettää vielä nii ei huvita baariin.....mmeillä kyllä odottelee lahjakortti ihanaan ravintolaan,ja siihen sisältyy vauvanhoitopalvelu; tuli siis kummeilta ristiäislahjaksi :heart:

juuri tulin ratsastamasta; oli ihanaa; posket on ihan punasena kun pikku viima kävi! olipa ihana laukata pitkästä aikaa; varovasti on hepan reeni alotettu,on niin pitkä aika kun on mitään tehny...jokohan huomenna puskis tuolla pellolla hangessa.....

:wave:

heidi hitsi ku mua rupes naurattamaan ku ajattelin et annika ja antton jammailee leijonakuninkaan hakunamatata kappaleen tahtiin :LOL:
mamma3 kyllä jäi pottuja ja piffejä vielä,eikusta tervetuloo syömään vaa :D ja ai että oli hyvää :p
ihana kuva oli taas 9 sivulle tullu :heart: pikku hurmuri :heart:

leya hienoo et polles on saanu "terveen" paperit!!
tilda täällä EI saa puhua ratsastamisesta,minä ku en oo vieläkää saanu aikaseks lähettyä tallille :LOL: himot kyl olis kovat :LOL:
levolac on täällä sekoitettu maitoon,siis normi maito annokseen se 10ml

Ruusumaria ja Mileko Kiitos hyvästä ruoka- ja juttuseurasta, oli todella mukava tavata ihan livenä. Ja pistetään harkintaan se uusinta kierros että nekin jotka eivät tänään päässeet, pääsisivät sitten mukaan.

Yhteistyössä